racire a aerului cu sistem peltie, split din "aer conditionat pe nova gti"
![]() ![]() ![]() |
racire a aerului cu sistem peltie, split din "aer conditionat pe nova gti"
Tonyus |
![]()
Post
#31
|
||
![]() Simply clever... Group: Members Posts: 211 Joined: 12 April 04 From: Oradea ![]() |
|
||
--------------------
Skoda
Fabia Combi 1.4 16v
2002 "A te certa pe internet (forum) e ca si cum ai participa la un concurs de retardati; chiar daca ai sa castigi, tot retardat ramai!"
COPYRIGHT LIVIU Subscriu... |
|||
viulian |
![]()
Post
#32
|
![]() Que ? Group: Members Posts: 356 Joined: 22 March 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Tonyus @ 8 Aug 2005, 00:54) Toate bune si frumoase, dar de ce nu este acest sistem de racire adaptat si la masini( in locul celor cu CFC)??? ![]() Parerea mea e ca o lada din aceea frigorifica nu are o capacitate mai mare de hai sa zicem 20L. Si daca bagi alimente, mai greu cu inghetatul. Si mai e o chestie, o lada este ermetizata (caldura de afara patrunde f. greu in ea), si aerul dinanuntru e racit progresiv. Pe cand o masina nu e ermetizata, caldura trecand foarte usor prin tabla, soarele care arde prin geam, etc... Adica degeaba peltie-ul scade temperatrura cu 5 grade, ca soarele o ridica inapoi cu alte 5 grade. Pe cand daca n-ar mai bate soarele, caldura n-ar mai intra inauntru prin tabla incinsa, scaderea progresiva a temperaturii ar fi sesizabila. Si daca mai adaugi si faptul ca un habitaclu de masina are sute de litri ( sa zicem 400 ) rezulta ca ti-ar trebui zeci de elemente peltier care sa-ti faca racoare cu adevarat in masina. Prin urmare, un sistem de racire din asta ar fi foarte scump + ar consuma cat nu duce o baterie, si tot asa.. Deci mai ieftin si mai usor de intretinut unul clasic, cu compresor.. Pe scurt: Ideea prinde deoarece (parerea mea) e o confuzie la mijloc. Daca ala scade temperatura cu 1 grad in cateva minute (sa zicem!) apoi cu inca un grad, apoi cu inca un grad, rezulta ca o sa se faca racoare. Dar, in realitate, odata scazuta cu 1 grad temperatura la aer, nu il tine nimeni la temperatura aia. Restul de tabla din masina il va incalzi la loc mult mai repede.. This post has been edited by viulian: 8 Aug 2005, 02:02 |
--------------------
Dacia
1310S
- CT-26-VID
|
|
dex lada |
![]()
Post
#33
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
dupa cum ati vazut au aparut aparate de aer cu peltier,si unele cunt destinate cabinetelor de comunicari,unde este aparatura electronica ,calculatoare etc .Deci daca fac fata la astea eu cred ca merge si pe masina . Eu la servici au un cabinet de comunicatie (o camera de L=4 l=1.5 h =2m) in care este un rack de comunicatie cu 7 hub-uri de cate 24 porturi ,un UPS de 3000VA , o centrala mare
telefonica si doua premice-uri un connex si altu orange. Majoritate echip. au ventilatoare dar degeaba ca tot se fac 40-45oC. http://www.melcor.com/maa550t.html |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
cristidb |
![]()
Post
#34
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Din cate stiu eu elementele peltier au un consum mare de energie. Nu cred ca se pot folosi la masini.
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
driver |
![]()
Post
#35
|
![]() i'm not driving fast, i'm flying low... Group: Members Posts: 542 Joined: 10 November 04 From: South Coast ![]() |
ideea este sa facem un compromis intre consum si putere.
dex cum ai scos cu alea trei 180 W , eu tot calculam sa-mi dea 600 BTU acolo la Qc, tu ai scos la Qmax, eu am incercat sa scot 600 BTU la Qc adica la partea rece a peltier-ului. As fi curios cu ala de 320W ce poti face. dar astia de la melcor nu dau date numai despre modulele lor, ![]() in cluj n-am gasit peltier, o sa ma duc cu piesa sa le arat si sa vedem asa poate o sa fie si aia curiosi si sa caute mai atent.... oare la ce temperatura coboara freonul pe instalatia de a/c clasic ? lazile astea frigorifice au un peltier destul de slabut de obicei inauntru |
--------------------
Nissan
Leaf
cu baterie
- RLU
|
|
dex lada |
![]()
Post
#36
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
am faolosit 3 de 60 ca in lista progranului nu aparea ala de 50W.
|
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
silviumc |
![]()
Post
#37
|
![]() Members Group: Members Posts: 315 Joined: 17 January 03 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Slider @ 5 Aug 2005, 14:40) Crezi ca daca era asa de simplu si de eficient nu montau astia pe masini asa ceva si se mai complicau cu sistemul actual de conditionare a aerului ? Niste kizi de liceu din US au castigat o bursa de $50k la un concurs de inventii pentru un sistem de aer conditionat auto bazat pe efectul Peltier (fara freon). Au castigat premiul pentru ca sistemul este mai eficient decat cele actuale. Adica o sa faca economie de benzina si nu o sa polueze.Deocamdata mai e mult pana a intra in productie, dar banii sunt adevarati, si kizii nu i-au luat degeaba. Inventie kizi This post has been edited by silviumc: 16 Aug 2005, 10:33 |
--------------------
Renault
Megane 3 hatchback
2011 Sporty Dynamique TCe 130
|
|
dex lada |
![]()
Post
#38
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
da am citit despre ei inainte sa discut despre peltier,ei au facut un aparat de aer cu 5 peltiere parca luate dupa ebay cu 10 $ buc. Iti zic eu ca in curand o sa prinda peltierul pt ca costurile de intretinere sunt aproape zero. Nu mai ai elemente in miscare, care se uzeaza nu mai a freon etc. Parca e si o firma care facer racirea scaunului cu peltier la Cadillac DTS.
http://www.amerigon.com/news_detail.php?newsid=86 |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
driver |
![]()
Post
#39
|
![]() i'm not driving fast, i'm flying low... Group: Members Posts: 542 Joined: 10 November 04 From: South Coast ![]() |
dar de unde facem rost de peltier???
am gasit ceva pe tetech.com cu 28 $ dar mai costa TNT-ul inca 31 $ si asa nu-mi convine pretul. o sa-mi aduca cineva din canada 2 buc, daca gaseste dar numai in sept. la sfarsit, si atunci o sa le pun pe incalzire ![]() |
--------------------
Nissan
Leaf
cu baterie
- RLU
|
|
payty |
![]()
Post
#40
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
Eu am cumparat un element din asta peltier de la tipul ala de pe net(www.peltier.go.ro). L-am luat pentru testari, indiferent daca pierd banii sau nu. Am facut aseara niste teste cu el dar l-am alimentat la un curent de 1.2A-12V ( atat dadea redresorul ala).
Concluziile la care am ajuns: - Ochiometric, ar trebui vreo 4-5 elemente din astea dar de putere mai mare( 80-100w).( o sa vorbesc cu cineva care chiar proiecteaza instalatii de climatizare sa aflu cam ce putere ar trebui pentru ca sa faci racoare in dacie!) - Daca nu elimini cum trebuie caldura de pe partea calda, adica sa ii pui un cooler serios, nu faci nimic, pentru ca nu se raceste cum trebuie partea rece. - Cred ca alternatorul de dacie nu ajunge pentru a alimenta toate elementele astea, deci ar mai trebui montat inca unul( daca nu ma insel pustii aia americani de care se zicea pe aici, chiar au facut asta.) - Ar mai fi mici probleme legate de izolarea cat mai buna intre partea calda si cea rece. ( adica sa nu elimin caldura tot in habitaclu pentru ca atunci nu am realizat nimic) - Tebuie eliminat cumva condensul care se formeaza pe partea rece, altfel s-ar putea sa ne trezim cu o bucata de gheata care dupa ce opresti "aerul conditionat" incepe sa se topeasca. inca ceva: Pentru cei din bucuresti, exista la magazinul conexelectronic din tei module din astea si sunt 73 de lei noi. O sa trec in weekend pe acolo sa intreb ce putere au. Eu am pus cooler doar pe partea calda. O sa incerc sa pun unul si pe cea rece sa vad daca se simte ceva. Daca nu iese nimic, il fac cooler de calculator si il vand ca sa imi recuperez banii ![]() This post has been edited by payty: 19 Aug 2005, 07:37 |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
dex lada |
![]()
Post
#41
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
pune-l pe o sursa de calculator daca ai,ii trebuie curent mai mare parca 6 A.
radiatorul in partea calda sa fie cat mai mare si cu unu eventual doua coolare (vezi sa faca contact termic cat mai bun,pune putina pasta alba pt procesoare) Daca faci asta trebuie sa inghete partea rece. De ce sa montezi inca un alternator cand poti sa montezi unu mai mare daca nu ma insel la dacie e de 35A ,lada are de 55A cred ca unu de 80A ajunge. Mai bine dai un telefon ca pe site nu apare pe stoc. This post has been edited by dex lada: 19 Aug 2005, 14:59 |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
payty |
![]()
Post
#42
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(dex lada @ 19 Aug 2005, 14:44) pune-l pe o sursa de calculator daca ai,ii trebuie curent mai mare parca 6 A. radiatorul in partea calda sa fie cat mai mare si cu unu eventual doua coolare (vezi sa faca contact termic cat mai bun,pune putina pasta alba pt procesoare) Daca faci asta trebuie sa inghete partea rece. De ce sa montezi inca un alternator cand poti sa montezi unu mai mare daca nu ma insel la dacie e de 35A ,lada are de 55A cred ca unu de 80A ajunge. Mai bine dai un telefon ca pe site nu apare pe stoc. De inghetat, a inghetat partea rece. Am montat un cooler destul de mare care avea si pasta pe el( era de la procesorul Athlon 64 pe care l-am cumparat cu cooler cu tot) Ai dreptate, mai bine montez un alternator mai puternic.Oricum ideea era ca cel de dacie nu prea cred ca ajunge. Nu prea am inteles o chestie din siteul vanzatorului: el zice ca elementul are 36 W, dar curentul maxim e 6.5A iar tensiunea 15v. Dupa umilele mele cunostinte de fizica, puterea ar trebui sa fie 6.5x15 adica vreo 90-100W |
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
dex lada |
![]()
Post
#43
|
Membru autentic Group: Members Posts: 442 Joined: 20 October 04 From: Bucuresti ![]() |
pai daca a ingetat partea rece ce mai vrei cu 3 elemente de 50W faci treaba.
Elementul peltier consuma mai mult (are consum mare si randament mic) 36W exte putere de transfer a calduri de pe partea rece pe partea calda parca Qc. mai trage cu ochiul pe aici. http://www.heatsink-guide.com/peltier.htm si mai documenteazate pe net despre peltier. Succes. |
--------------------
lada
2105
- secret
|
|
mvali |
![]()
Post
#44
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 292 Joined: 8 February 07 From: Ploiesti ![]() |
Aduc in atentie din nou acest subiect fiindca am gasit cateva systeme peltier interesante.
uitati aici 2 link-uri: http://www.tme.pl/arts/en/a05/pm-15x15-9_5__2.html http://www.tme.pl/arts/en/a05/tm-31-1_0-3_9__2.html care sunt comerdializate si in romania de: www.capodimonte.ro http://www.capodimonte.ro/produse.html?key...peltier&where=0 Au copiat ei design-ul dar mai au de lucrat un pic la detalii. Stiu ca nu este o solutie f buna dar merita de luat in seama. Stiinta avanseaza. 30 Jun 2007, 03:23: si aici o alta documentatie despre peltier si modul de calcul al randamentului. http://www.tomswiki.com/page/Peltier+(TEC)+Cooling?t=anon Concluzia: cu cat se raceste mai mult partea calda cu atat creste randamentul mai mult. Aveti acolo formula. ![]() This post has been edited by mvali: 30 Jun 2007, 03:23 |
--------------------
ex Dacia
SuperNova
Confort 2001 / Opel Corsa Enjoy
|
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#45
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
am citit undeva, nu mai tin minte site-ul unde sa testat pe un peltier un sistem de racire pentru suprafata calda cu un mic radiator de aluminiu, apoi un radiator de apa si o teava cu un radiator in capat numit heat-pipe, si racirea era mai b una, cred ca acest pricipiu de racire al partii calde ar merge aplicat si la dacia, dar mai intai trebuie rezolvata treaba cu izolarea masinii si testarea placii de peltie ca sa stim ce capacitate de racire/L are pentru a stii exact cate bucati trebuie puse pe dacie.
2. Iarna ar merge inversat procesul ? adica in loc de rece sa bage cald ? |
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#46
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Ce ai citit se referea probabil la răcirea unui procesor de calculator...
Nu vezi diferențele? ![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
nambanidealtceva |
![]()
Post
#47
|
![]() Pe volan din 96 Group: Members Posts: 335 Joined: 31 October 05 From: B U C U R E S T I ![]() |
sigur ca merge si la dacie racire cu elemente peltier... iti trebuie probabil cateva sute de bucati, vreo cateva ventilatoare, niste radiatoare, cam 7-8 alternatoare in plus, si gata treaba
![]() |
--------------------
Citroen C4
1.6 16V, 2005,
vandut Dacia 1310 Li, 2000 (cu regret)
|
|
abram_burel |
![]()
Post
#48
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 97 Joined: 24 September 04 ![]() |
Sistemul asta e bun pentru volume mici. Deci s-ar putea face cu el:
- un racitor in torpedou sau in alt loc unde s-ar potea pune un suc si o... felie de pepene - o sapca cu racitor de frunte ![]() De racit o Dacie cu asa ceva mai greu (de fapt cam imposbil, cu toate progresele tehnicii ![]() |
--------------------
Dacia
Nova GTi
1999 Parerea mea... stiti cum e... maxima!
|
|
arpi |
![]()
Post
#49
|
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 16 July 07 ![]() |
Elemente Peltier in romania se gasesc la Capodimonte 18 RON - 400 RON depinde de putere si dimensiune. http://www.capodimonte.ro/produse.html?key...peltier&where=0
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1999
|
|
cristigeo69 |
![]()
Post
#50
|
![]() 1.6i m40 Group: Members Posts: 755 Joined: 20 September 05 From: Bucuresti ![]() |
numai incearca nimeni nimic....sa vina cu o idee ceva
am discutat cu cineva mai in varsta cum ca cineva a pus AC de tico cu absolut tot ansamblu compresor...radiator...vaporizator...etc chiar as fi fost curios sa vad... |
--------------------
ex Dacia
1310
1980 LS
- B 70 W R C MASINA SI FEMEIA NU SE IMPRUMUTA,mai ales masina...ca femeia se imprumuta singura :D
|
|
cristidb |
![]()
Post
#51
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Probabil cea mai buna solutie e inlocuirea masinii cu una care are aer conditionat.
|
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
cristigeo69 |
![]()
Post
#52
|
![]() 1.6i m40 Group: Members Posts: 755 Joined: 20 September 05 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
ex Dacia
1310
1980 LS
- B 70 W R C MASINA SI FEMEIA NU SE IMPRUMUTA,mai ales masina...ca femeia se imprumuta singura :D
|
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#53
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
sau... cauta pe la dezmembrari un tico dotat cu asa ceva, are instalatia mica si poate fi adaptata pe dacia berlina, numai ca mai intai trebuie rezolvata problema cu izolarea termica
|
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
loganita |
![]()
Post
#54
|
Membru incepator Group: Members Posts: 30 Joined: 14 February 07 ![]() |
am gasit asta(pdf-ul atasat), se pare ca este pentru volume mici dar cu radiatoare mai mari si coolere de ambele parti s-ar putea face o mica aeroterma auto
http://www.electronickits.com/kit/complete/peltier/ck501.htm |
--------------------
logan
1.4
2006
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#55
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Nu s-ar putea...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
kaput |
![]()
Post
#56
|
![]() membru tuns scurt Group: Members Posts: 113 Joined: 19 April 07 From: CONSTANTA ![]() |
S-ar putea sa-mi iau suturi pentru ca redeschid acest topic de 3 ani......
Dar pe caldurile astea, ca orice sofer de dacie, parca ma tenteaza sa scad cu cateva grade temperatura din cabina. Am citit pe net despre peltier, am acasa doua bucati pentru teste de la prieteni dar...nu prea da la calcule, asa ca mi-a venit alta idee. O instalatie de frigider fram (recuperat de la fier vechi sau de la o batranica de treaba) care sa preia caldura necesara vaporizarii din galeria de evacuare in loc de rezistenta electrica. Se desface totul cu mare grija, se inghesuie in compartimentul motor, se modifica galeria de evacuare, se monteaza totul cu mare grija si se inlocuieste torpedoul cu un congelator. De aici ... in functie de imaginatia fiecaruia. Oricum este la stadiul de idee, va rog nu aruncati cu pietre. |
--------------------
Dacia
DACIA
1310/1999 GPL
- CT 56 DSD Nu goni mai tare decat poate ingerul tau pazitor sa zboare!
|
|
Bulldog |
![]()
Post
#57
|
![]() "Nembru" Group: Members Posts: 566 Joined: 6 February 08 From: Cluj-Napoca ![]() |
O instalatie de aer conditionat dintr-o masina are undeva peste 10000 BTU.
|
--------------------
Bicicleta,
RATUC,
Taxi Imi scot mașina in ploaie să se tuneze cand tună
|
|
payty |
![]()
Post
#58
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.329 Joined: 17 January 05 From: Bucuresti ![]() |
nu stiu daca ai vazut un frigider Fram in functiune. Ideea e ca racea foarte greu. Iti dai seama ca e total ineficient pentru ce vrei tu.
|
--------------------
dacia
1310
1996 1.6/2002 1.4
- B-##-### Chuck Norris does not sleep. He waits!
|
|
gvincentiu |
![]()
Post
#59
|
![]() Membru Group: Members Posts: 162 Joined: 22 April 04 From: Galati ![]() |
Mai simplu: un AC mobil in carrefour este 345 lei la 9000 btu. Mai ramane de rezolvat cu cosumul de 2,2 kw. Poate un alternator suplimentar montat in genul accesoriiilor pe o alta curea (cu fulie dubla). Compresorul si radiatorul merg inghesuite sub capota iar cheltuiala/bricolajul cu e prea mare.
Alt aspect e ca poate nu ai nevoie decat de 5000-6000 btu sa simti ceva racoare, deci probabil 1,5 kw ceea ce pare accesibil pt. niste convertoare. |
--------------------
Dacia
1310 break
1998
- GL
|
|
scorpion |
![]()
Post
#60
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 3 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Kaput : frigiderul Fram vechi folosea ca agent de racire amoniacul. Si mai avea o problemuta : intra incetisor in regim. Amoniacul este foarte toxic , n-ar fi chiar de dorit pe o masina... , iar ca orice sofer vei dori sa faci instantaneu rece sau macar potrivit de cald , iar sistemul cu amoniac are o latenta destul de mare si-n plus este sensibil la vibratii.
Cred ca cea mai buna , ieftina si rapida alternativa este racirea cu elemente Peltier , partea proasta de care m-am lovit eu este ca partea calda trebuie racita cumva , iar cea mai la indemana cale este circuitul de racire al masinii , DAR temperatura uzuala a lichidului , de 80-95Grade este PREA MARE , cel putin pt elementele mele Peltier. Iar ca sa fac o racire suplimentara si separata .... ma mai gandesc. In principiu uite un tip care a facut practic ceea ce discutam noi cu elemente Peltier : sunt 4 parti , asta-i cea finala in care arata temperaturile masurate si faptul ca sistemul merge OK. |
--------------------
.
Citroen Xantia
2.0i
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 11:27 |