releul electronic de incarcare cu fir de referinta, pt bygy007, dyogenes, s.a.m.d, aka cunoscatori
![]() ![]() ![]() |
releul electronic de incarcare cu fir de referinta, pt bygy007, dyogenes, s.a.m.d, aka cunoscatori
johnox |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 9 November 05 From: Craiova ![]() |
Attached thumbnail(s) 1.JPG ( Size: 96.08k ) Number of downloads: 1044 2.JPG ( Size: 154.91k ) Number of downloads: 1043 3.JPG ( Size: 95.41k ) Number of downloads: 912 4.JPG ( Size: 71.9k ) Number of downloads: 933 5.JPG ( Size: 31.22k ) Number of downloads: 1054 |
||
--------------------
SEAT
Cordoba 1,6SXE
1997
- DJ-77-NOX Sad But True
|
|||
Bullix |
![]()
Post
#2
|
![]() Solnitzar fidel Group: Members Posts: 655 Joined: 21 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Eu raman tampit sa aud ca jucaria aia este un regulator de masina
![]() ![]() Revenind ON TOPIC... Nu se vede pe rezistor deloc ce valoare are? E fript, sau e scris "codat"? S-ar putea sa fie un 33 ohmi de mare putere (min 5W). |
--------------------
Dacia / Dacia
1310 TLX 1.4 / Solenza Rapsodie 1.4MPI
1989 / 2004 Exista doua categorii de oameni: oameni inteligenti si oameni puternici.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#3
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Curenti de "n" amperi nu trec decit prin tranzistorul ala final, restul rezistoarelor, la valorile pe care le au, reducind curentul prin ele la nivel de miliamperi
Schema de releu postata de dyogenes nu este a acelui releu fotografiat. BDX34C e un PNP. In prima poza, sub lipiturile pinilor BDX se observa inca un tranzistor smd, mai mic. Acea dioda montata pe partea cu BDX, din sticla, aproape sigur e un Zener de 16-24 V, partea de divizare/referinta tensiune fiind constituita din acele diode din sticla smd (cele 3 din dreapta pozei 1). In stinga lor e un rezistor de 750 ohm, apoi un alt tranzistor smd. E ceva de munca dar se poate "ridica" schema de pe placa. Fara citeva valori care nu se vad (diodele smd, tranzistorii smd). Condensatorii smd se pot "deduce" prin similitudine cu schema lui dyogenes. Divizorul de care se vorbeste as afirma ca e cel compus din rezistorii smd mai mari (222 si 332, adica 2K2 si respectiv 3K3). Inlocuirea se face in cazul asta cu un semireglabil de 5K6 sau, mai bine cu cite un rezistor de 1K2 + un semireglabil de 3K3. Punctul comun al celor doua rezistoare smd va fi cursorul, capetele semireglabilului se leaga la cite un rezistor 1K2, celelelte terminale ale rezistorilor legindu-se in locul capetelor "necomune" ale celor doua rezistoare smd mari. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
johnox |
![]() ![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 9 November 05 From: Craiova ![]() |
Merci de informatii Liviu
Eu nu prea inteleg electronica, dar din ce mi-ai explicat tu am incercat sa deduc in atasamentul inserat de mine. Acum am o nelamurire: semireglabilul 3k3 se va pune intre noile rezistoare 1k2 ? si care e diferenta intre un semireglabil si un cursor? ai putea sa editezi fotografia atasata ca pentru o baba necunoscatoare? multumesc Attached thumbnail(s) 1.JPG ( Size: 98.75k ) Number of downloads: 481 |
--------------------
SEAT
Cordoba 1,6SXE
1997
- DJ-77-NOX Sad But True
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Cursorul este acel electrod al unui semireglabil care se roteste, modificind rezistenta. Un semireglabil are 3 electrozi: doua capete si un cursor.
Uite o schema cam cum e la tine acum (stinga pozei albe) si cum poti lega semireglabilul (dreapta aceleiasi poze) Semireglabilul poate fi si de 2K2. Am atasat si poza ta, cele doua rez SMD se scot de acolo (alea taiate de mine cu Xrosu) si se leaga restul. Acel SR de 2K2-3K3 ar fi bine sa fie multitura. Asta ca idee de modificare, in fond, ma intreb, acel releu alimentat cu + alternator nu scoate tensiune buna? Ca poate fi nu numai releul ci si puntea, carbunii, masa imperfecta, etc. Daca gasesti o sursa de alimentare reglabila, poti testa releul cu ea sa vezi la cit intrerupe tensiunea prin rotor. Daca e defect, va lucra la valori diferite mult de 14-14,4 V, daca e bun si lucreaza bine, alta e cauza incarcarii defectuoase. Ma rog, ai schema acolo This post has been edited by diaconuliviu: 15 Jan 2008, 13:38 Attached thumbnail(s) Releu_divizor.JPG ( Size: 20.59k ) Number of downloads: 297 1.JPG ( Size: 101.27k ) Number of downloads: 257 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
djasu82 |
![]()
Post
#6
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Oare in locul semireglabilului nu s-ar putea calcula sa se foloseasca rezistente termosensibile in functie de temperatura sa isi modifice rezistenta rezultand o tensiune cat mai stabila . Din cate am observat la releele mai noi asa apar cu un termorezistor .
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#7
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Parca releul de Tico are asa ceva, termostatare cu un termistor..
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
djasu82 |
![]()
Post
#8
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Sa ma uit pe schema de la releul de tico , daca e o pun la dispozitie.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
argon |
![]()
Post
#9
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Vorbiti de temperatura ambianta? pentru ca releul electronic de Dacie are asa ceva, si incarca functie de temperatura, cand e rece afara imi baga tot 14,4, si vara nu sare de 14,2 niciodata.
|
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Dioda zenner si rezistorii din montaj provoaca intr-adevar o mica variatie cu temperatura, dar nu cred ca e ceva "premeditat" de producator. Oricum, releul postat aici e diferit de cele pe care le-am demontat eu pana acum.
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#11
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
se modifica schema1.JPG ( Size: 100.44k )
Number of downloads: 190
in felul urmatorscan0002.jpg ( Size: 380.53k ) Number of downloads: 292 asta este parerea mea daca am gresit va rog sa ma corectati ![]() |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Nu, aia desenam si eu mai sus...doar cu alte valori de piese.
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
johnox |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 9 November 05 From: Craiova ![]() |
ok, hold on/.....
schema explicata de Liviu o pot intelege, si cand mai am ceva timp o pot incerca sa ii fac o proba si eventual turnat un tub de silicon peste el pt a nu avea influienta cu temperatura. (care e mai stabil dintre potzometre? 2k2 sau 3k3 ? ) bygy007 oi avea dreptate, dar nu pot incadra pe cablaj schema modificata de tine, nu am nivelul necesar intelegerii acestei limbi straine., doar eventual explicat pe cablaj ca pt noii nascuti sa inteleaga si baba Safta. ![]() gracias segnores |
--------------------
SEAT
Cordoba 1,6SXE
1997
- DJ-77-NOX Sad But True
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ce e incercuit cu rosu este in schema facuta de mine este aceeasi modificare spusa de liviu dar cu alte valori , cind cauti semireglabil (potentiometru) cauta unul cu care sa aiba rezistenta la solicitari mecanice si vibratii si umezeala
This post has been edited by bygy007: 17 Jan 2008, 01:26 Attached thumbnail(s) Imag004.jpg ( Size: 206.41k ) Number of downloads: 336 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
johnox |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 9 November 05 From: Craiova ![]() |
bygy007, poti sa imi transmiti si mie valorile calculate de tine modificate pe prima fotografie atasata de mine PLZ? (nu de alta dar am aflat ca valorile impuse de Liviu sunt cat se poate de ok)
![]() This post has been edited by johnox: 17 Jan 2008, 09:55 |
--------------------
SEAT
Cordoba 1,6SXE
1997
- DJ-77-NOX Sad But True
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#16
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
acele doua rezistente sint 2,2K si 3,3 K, in total 5,5 K. 1,2K+1,2K + 3,3 K = 5,7K
Cu semi de 2k2 rezulta un 4,6 K. Cea mai aproape de adevar ar fi cea cu 3,3K dar, practic, nu e rea nici valoarea de 2,2K, curentii sint oricum infimi. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
eu am pus valorile alea pentru ca reglajul sa se faca intre niste limite mai mici decit la valorile puse de Liviu, valorile 152 este rezistenta de 1,5K sau 1K5 iar 252 este rezistenta de 2,5K sau 2K5 potentiometrul are intre 1 si 2 K
This post has been edited by bygy007: 17 Jan 2008, 23:31 Attached thumbnail(s) 1.JPG ( Size: 102.73k ) Number of downloads: 211 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
johnox |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 9 November 05 From: Craiova ![]() |
nu inteleg zonele incercuite cu roz .
e leaga direct ori..? si rezistorul acela R se scoate din circuit...sau care e rolul lui? 10x Attached thumbnail(s) 1.JPG ( Size: 103.33k ) Number of downloads: 121 |
--------------------
SEAT
Cordoba 1,6SXE
1997
- DJ-77-NOX Sad But True
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ce ai notat cu r este un condesator si ramine in circuit , unde ai incercuit cu roz initial era traseu de cablaj , care se intrerupe daca urmatesti schema pusa de mine (aia scanata ,desenata de mina) iti poti da seama este inainte si dupa modificare
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
johnox |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Group: Members Posts: 122 Joined: 9 November 05 From: Craiova ![]() |
ok
got it ![]() pei nici inainte nu erau circuitele scurtcircuitate...oricum,,,am inteles tot am sa refac montajul, infundat cu totul in silicon, si o sa va tin la curent bye |
--------------------
SEAT
Cordoba 1,6SXE
1997
- DJ-77-NOX Sad But True
|
|
mihai1677 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Vreau sa stiu daca firele le-ai notat corect, am si eu unul la fel ca al tau, cred ca am notat aiurea firele.
|
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#22
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Marinare datorita tie forumul nu v-a progresa ! A fost schema nu mai e daca o vei gasi bucatica cu bucatica posteazo , cred ca habar nu ai cu ce se mananca si tot te dai mare . De cand postezi pe forum am vazut totul ce ai scris doar la barfa si mistouri pe multi ai iei tu in priza de restu te simti depasit.
This post has been edited by djasu82: 29 Mar 2008, 23:07 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#23
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Doar pentru că e desenată de tine pe o foaie, nu înseamnă că e și realizată de a ta persoană...
(parcă ziceai că nu mai dai pe aici... ce te-a făcut să-ți calci cuvântul?) |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#24
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
MAERSK imi pare rau dragule dar oameni ca tine nu au ce cauta pe forum ... e realizat de mine releul eletronic si uite il scot ca se pare ca nu se vrea sa ne ajutam reciproc cine doreste binele forumului ... Doar cei care barfesc genul tau. Argon imi pare rau dar acest forum se duce de rapa ...
This post has been edited by djasu82: 29 Mar 2008, 23:10 |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#25
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Vezi tu, aici e o problemă.
Ai postat o schemă electronică, destul de stufoasă. Ai susținut că e opera ta. Am contestat acest lucru. Tu ai șters schema. Prin urmare este clar că nu îți aparține. Faptul că îți însușești merite necuvenite se numește furt. This post has been edited by MAERSK: 30 Mar 2008, 09:53 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#26
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
pana la urma...cum se modifica? sunt 2 scheme. cea a lui diaconuliviu si cea a lui bygy.
pot folosi ideea lui diaconuliviu?(doar sa scot rezistoare, sa nu fiu nevoit sa intrerup cablajul)? al meu incaca la 13,8 constant, si vreau sa il pun la 14V macar. |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
la borna + ai un fir gros si unu mai subtire , acel fir subtire este legat direct la borna bateriei sau are o chestie din plastic pe fir (papuc mama tata imracate in plastic) ?
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#28
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
am un singur fir rosu scurt, care are un papuc cu gaura(de pus pe surubub), invelit in ceva de plastic.
<span class='edit'>17 May 2008, 08:42:</span> sa mentionez ca in loc de firul albastru este unul verde. cat se vede in interior, cablajele seamana, si valorile pieselor. care din idei sa o folosesc? nu ar fi mai simplu, decat daca as inseria in stg si in dreapta la rezistorul variabil cate o rezistenta, sa pun unul de 5K?(semireglabil, ca am destule) pe releu scrie 14,2 V, dar numai asta nu face, ma tine la 13,8(limita inferioara din certificatul bateriei) <span class='edit'>17 May 2008, 08:54:</span> p.s. nu as vrea sa scot radiatorul -bucata metalica pe care sta placa- , etu banuiesc ca e un radiator pt vreun tranzistor de putere. This post has been edited by cristitranca: 17 May 2008, 09:24 |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
ai acel papuc ? (cel incercuit) dacail ai acolo este posibil sa ai pierderi , mai pot fi firele de alternator , tresa si cele care vin pe borna + de iesire slabe (piulitele cu care vin strinse) daca le misti cu mina sint slabe ,
eu am gasit recent probleme acolo la un formist tensiunea maxima care ajungea era 13,7 maxim dupa masuratori am gasit problema acolo , am eliminat (taiat firul ) si am pus firul direct la baterie tensiunea a urcat la 14,2V si totul a fost ok Attached thumbnail(s) IMGP0936xx.JPG ( Size: 90.24k ) Number of downloads: 260 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#30
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 17 May 2008, 12:42) ai acel papuc ? (cel incercuit) dacail ai acolo este posibil sa ai pierderi , mai pot fi firele de alternator , tresa si cele care vin pe borna + de iesire slabe (piulitele cu care vin strinse) daca le misti cu mina sint slabe , eu am gasit recent probleme acolo la un formist tensiunea maxima care ajungea era 13,7 maxim dupa masuratori am gasit problema acolo , am eliminat (taiat firul ) si am pus firul direct la baterie tensiunea a urcat la 14,2V si totul a fost ok bygy007 e motorul al tau sau ??? |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 1st May 2025 - 05:37 |