DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> roata dreapta incinsa, probleme la frana?

byte
post 18 Jul 2006, 14:02
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 130
Joined: 15 March 06




Salutare,

azi am facut un drum mai lung prin oras ~30 km si pe drum am observat ca mergea infranata. Am continuat drumul ca nu eram departe de destinatie iar cand am ajuns am observat ca din roata stanga fata a inceput sa iasa fum sad.gif si roata era fierbinte tare.
A ramas blocat etrierul? Acum am verificat si roata nu este blocata. Se poate ca din cauza caldurii si a franelor destul de violente sa se blocheze etrierul si apoi sa isi revina?
Astazi o sa merg la un mecanic cu ea dar as vrea sa stiu care pot fi cauzele si cam cat m-ar costa reparatiile.
Inca o chestie care nu stiu daca are vre-o importanta este ca planetara de pe acea parte cam bate la curbe.

Mersi mult


--------------------
Dacia 1310 TLX - TM-10-LKM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 18 Jul 2006, 14:13
Post #2


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Am patit si eu. Roata nu era blocata dar se incalzea. Defectul: garnitura etrier umflata.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
byte
post 18 Jul 2006, 14:39
Post #3


Membru


Group: Members
Posts: 130
Joined: 15 March 06




si tot asa spectaculos ai patit-o cu fum?
ma intreb daca nu s-au stricat si alte chestii pe acolo din cauza incalzirii ...


--------------------
Dacia 1310 TLX - TM-10-LKM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 18 Jul 2006, 14:58
Post #4


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Daca iesea fum s-a incalzit tare, vaselina s-a scurs, si rulmentii se vor gripa, ti-am zis numai sa nu te miri de ce-ti huruie tongue.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 18 Jul 2006, 15:08
Post #5


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




La mine nu a iesit fum, dar se incalzise destul de tare. Am lasat-o putin sa se raceasca, am turnat apa pe janta, si in drum spre casa am mai oprit de cateva ori si am udat-o, si nu am mai folosit frana.
Daca a iesit fum s-ar putea sa ai nevoie de rulmenti noi in curand.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 18 Jul 2006, 17:39
Post #6


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Asta e noua metoda de ovalizat discuri de frana? biggrin.gif


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alinakes
post 19 Jul 2006, 08:39
Post #7


X


Group: Members
Posts: 341
Joined: 24 March 06
From: X




Sa pui apa rece pe discurile de frana este o mare greseala !

Socurile termice pe care le produci turnand apa vor duce la deteriorarea prematura a discurilor ! Discurile incinse trebuie lasate sa se raceasca treptat !

De ce se tot fac prize de aer pe la masinile astea de viteza , pentru ca racirea sa se faca cat mai natural si fara multe socuri termice !

Daca a iesit fum din roti si eu cred ca se apropie momentul schimbarii rulmentilor ! Vaselina nu mai exista pe acolo , metalul freaca direct pe metal si nu mai are viata lunga !


--------------------
X X X - X
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
byte
post 19 Jul 2006, 10:21
Post #8


Membru


Group: Members
Posts: 130
Joined: 15 March 06




Am dat aseara jos etrierul de pe roata si parea ok. Suprafata cilindrului (cat se vede) era curata. Ceea ce am observat este ca garnitura aceea exterioara care protejaza sa nu intre mizeria era varza asa ca am inlocuit-o si am facut aceeasi operatiune si pentru roata cealalta. Am facut un drum de vre-o 2 km in care am franat mult si totul parea ok ... gentile erau foarte putin calde, ceea ce cred ca este normal.
Se poate ca din cauza mizeriei sa fi ramas pistonul blocat si apoi sa-si revina?
Trebuie neaparat sa schimb garniturile de etansare din interiorul pistonului? Intreb asta pentru ca operatiunea asta nu o pot face eu si trebuie sa merg la un service.
Dupa patania de ieri masina a stat vre-o 4 ore pana am plecat acasa si nu am mai avut nici o problema.


--------------------
Dacia 1310 TLX - TM-10-LKM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 19 Jul 2006, 10:23
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Pai am zis eu ca am pus apa rece de discul incins? Am lasat-o sa se raceasca putin, dupa care am turnat apa dintr-o sticla pe care o aveam in portbagaj (cred ca avea cam 35 de grade) pe janta. Nu aveam timp sa o astept o ora pana se racea total.

Bine ar fi sa schimbi si garnitura de etansare. De ce crezi ca nu poti face singur operatia asta? E banala treaba.

This post has been edited by cristidb: 19 Jul 2006, 10:29


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
byte
post 19 Jul 2006, 11:44
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 130
Joined: 15 March 06




Din cate stiu eu trebuie sa aerisesc sitemul de franare dupa ce fac operatiunea si nu prea stiu cum. Daca ai chef am sa te rog sa descrii operatiunea in detaliu.
Am cautat pe forum si nu am gasit o descriere detaliata a operatiunii.

Mersi mult


--------------------
Dacia 1310 TLX - TM-10-LKM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 19 Jul 2006, 12:10
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Se slabeste furtunul de la etrier si aerisitorul cu etrierul montat pentru ca e mai greu dupa.
Se scoate senzorul de cadere presiune de pe pompa.
Se scoate etrierul.
Se scoate garnitura de protectie.(Daca vrei sa o reutilizezi trebuie scoasa cand pistonul e impins la capat. Altfel sunt sanse sa o rupi)
Se scoate pistonul apucand cu un patent de buza pistonului (aerisitorul trebuie sa fie desfacut). E posibil sa nu iasa si in cazul asta trebuie impins afara facand pedale pana iese aprope complet (in cazul asta se strange la loc aerisitorul).
Se desface furtunul de la etrier.
Se spala cu apa etrierul, se scoate garnitura de etansare si se curata bine canalul in care sta fara a-l zgaria..
Se monteaza noua garnitura.
Se monteaza pistonul (se unge cu lichid de frana interiorul etrierului si pistonul pentru a aluneca usor)
Se monteaza garnitura de protectie cu pistonul impins la capat
Se monteaza furtunul.
Se monteaza etrierul.
Aerisirea:
Se face pedala pana iese lichid pe la aerisitor.
Apoi se strange aerisitorul, se apasa pedala pana se intareste sus, se tine pedala apasata, se desface aerisitorul sa iasa aerul si nu se ridica pedala pana cand aerisitorul nu e strans la loc. Se repeta operatia pana nu mai iese aer.
La final se apasa de cateva ori energic frana pentru ca pistonul de la indicatorul de cadere presiune din pompa sa revina la pozitia normala si se monteaza senzorul la loc.

Atentie sa nu ramai fara lichid in borcan.
O alta metoda de aerisire e sa pui un furtunas pe aerisitor si sa lasi lichidul sa curga intr-un borcan pana nu mai iese aer.
Daca aerisitorul e rupt sau se rupe cand incerci sa il desfaci, atunci aerisirea se face pe la furtun, ca mai sus, doar ca etrierul va fi tinut cu furtunul in sus si pistonul blocat cu ceva.
Asta e tot.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
byte
post 21 Jul 2006, 08:27
Post #12


Membru


Group: Members
Posts: 130
Joined: 15 March 06




Revin cu niste precizari:

- am observat ca rotile de fata se incalzesc destul de tare la orice drum mai lung in oras in care folosesc frana destul de mult si neparat trebuie sa fie foarte cald afara
- la drumuri in afara orasului rotile nu se supraincalzesc (nici frana nu se foloseste prea des)

Ieri am ridicat pe rand rotile pe cric si am observat ca rotile din spate nu franeaza deloc ohmy.gif. Astazi o sa merg la mecanic cu masina sa vedem ce se poate face dar inainte de a cumpara tot felul de piese vreau sa stiu si parerea vostra.

1) Este posibil ca incalzirea rotilor din fata sa fie cauzata de lipsa franei pe spate?
2) Dupa atingerea unei anumite temperaturi se poate ca cilindrul etrierului sa ramana partial blocat?
3) Cam cum trebuie sa se invarta rotile de fata cand sunt ridicate pe cric?

Mersi


--------------------
Dacia 1310 TLX - TM-10-LKM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sddragos
post 21 Jul 2006, 08:37
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 532
Joined: 18 October 05




[quote=byte,21 Jul 2006, 09:27]
Revin cu niste precizari:

- am observat ca rotile de fata se incalzesc destul de tare la orice drum mai lung in oras in care folosesc frana destul de mult si neparat trebuie sa fie foarte cald afara
- la drumuri in afara orasului rotile nu se supraincalzesc (nici frana nu se foloseste prea des)

Ieri am ridicat pe rand rotile pe cric si am observat ca rotile din spate nu franeaza deloc ohmy.gif. Astazi o sa merg la mecanic cu masina sa vedem ce se poate face dar inainte de a cumpara tot felul de piese vreau sa stiu si parerea vostra.

1) Este posibil ca incalzirea rotilor din fata sa fie cauzata de lipsa franei pe spate?
2) Dupa atingerea unei anumite temperaturi se poate ca cilindrul etrierului sa ramana partial blocat?
3) Cam cum trebuie sa se invarta rotile de fata cand sunt ridicate pe cric?


Daca nu ai frane pe spate, se poate sa ai probleme cu limitatorul de frana (tija sarita sau blocat). La mine era tija aia care apasa pe pistonul limitatorului sarita si nu frana bine spatele. Dupa ce am repus tija pe pozitia normala, totul a revenit la normal.





--------------------
Dacia 1310 L 1997, berlina
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
red_dog 4 ever
post 21 Jul 2006, 12:30
Post #14


DINAMO BUCURESTI


Group: Members
Posts: 218
Joined: 20 July 06
From: Constanta




Asa am patit si eu si am schimbat racordul de frana care era infundat


--------------------
VW POLO HAPPY,Logan ABS plus 2009,2009 - xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 21 Jul 2006, 14:12
Post #15


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




QUOTE(byte @ 21 Jul 2006, 09:27)
Ieri am ridicat pe rand rotile pe cric si am observat ca rotile din spate nu franeaza deloc ohmy.gif.
*




radmasa.gif tare...de ce crezi ca e pus limitatorul acolo? sa nu fie locul gol? Logic ca daca ridici spatele nu mai ajunge presiune p'acolo. Frana spate functioneaza doar cu masina in pozitie normala, si presiunea lichidului creste in intensitate pe masura ce masina e mai lasata.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 21 Jul 2006, 14:23
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Trebuie sa tina frana spate chiar si cu rotile suspendate. Forta de franare e mai mica, dar totusi ar trebui sa tina.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 21 Jul 2006, 17:54
Post #17


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




O fi, dar la mine nu huh.gif pe elevator frana pe spate e ioc, in schimb testata pe role e in parametrii.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
byte
post 24 Jul 2006, 12:11
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 130
Joined: 15 March 06




Povestea continua ....
Am fost la mecanic si am schimbat racordurile flexibile fata si lichidul de frana. Apoi a reglat sabotii pe spate. Rezultatul este ca frana acum este super, pedala prinde sus la inceputul cursei.
Totusi problema nu a disparut. Am fost sambata cu mecanicul intr-o tura si dupa vre-o cativa km in oras cu frane multe de tot (cate am putut) a ridicat fata pe cric si roata stanga e infranata. Apoi a ciocanit putin in etrier si si-a dat drumul.
Problema mea este ca mecanicul nu vrea sa desfaca etrierul sa curete/schimbe pistonasul si eventual sa schimbe si garnitura .... zice ca nu o sa tina.
Solutia cu curatat eventual schimbat pistonasul credeti ca o sa tina?

MErsi


--------------------
Dacia 1310 TLX - TM-10-LKM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 24 Jul 2006, 12:14
Post #19


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Normal ca o sa tina, e singura solutie, cum adica NU VREA sa desfaca etrierul si sa curete pistonasul? ala e mecanic? eu nu as mai calca pe la el..gunoaie de oameni..te pune aiurea pe drumuri, cand puteai sa rezolvi problema demult mad.gif
Te tine intentionat asa, daca facea chestia aia se rezolva problema, si nu mai avea pe cine fraierii.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
byte
post 24 Jul 2006, 12:29
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 130
Joined: 15 March 06




Si eu cred ca probabil castiga prea putini bani pentru cata munca ar face. Iti dai seama ca daca merg cu un etrier nou il monteaza in 10 min si imi ia banii.
O sa cumpar eu azi un pistonas ca sa fiu sigur, si cred ca o sa fac eu treaba asta ... acum am vazut si cum se face aerisirea franelor.
Mersi pentru parere si o sa revin cu detalii picante icon_mrgreen.gif


--------------------
Dacia 1310 TLX - TM-10-LKM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 24 Jul 2006, 12:31
Post #21


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Pistonas nu-i sigur ca trebuie, numai cand il vezi..poate e bun, si trebuie doar garnitura interioara.
Nu cumpara degeaba, numai la fata locului, vezi daca e sarit smaltul...atunci trebuie nou..daca dupa ce-l cureti in diluant ramane lucios si fara asperitati, e bun.

Daca te intereseaza preturi, un pistonas cu tot cu garnituri e cam 18 Roni.
Doar garniturile(interioara si exterioara) sunt ~1,5 roni.
Daca nu ai facut chestia asta pana acum, nu te apuca singur, etrierul trebuie curatat inauntru cu grija, sa nu se zgarie, de asemenea poti intampina greutati la introducerea noului pistonas. MAi iti trebuie si o presa de etrier.

Garnituri neaparat de Fartec, si pistonas de uzina, cu holograma.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
byte
post 24 Jul 2006, 12:41
Post #22


Membru


Group: Members
Posts: 130
Joined: 15 March 06




Problema este ca nu stiu alt mecanic decat asta ...
Piesele o sa le iau asa cum ai zis tu. Stie cineva un mecanic priceput care e dispus sa faca operatiunea asta in Timisoara?
Mersi


--------------------
Dacia 1310 TLX - TM-10-LKM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
byte
post 31 Jul 2006, 08:26
Post #23


Membru


Group: Members
Posts: 130
Joined: 15 March 06




Salutare,

weekedul asta am fost la un coleg care a mai facut operatiunea asta si am schimbat pistonasul. Dupa schimbare am facut si o tura in care am folosit foarte mult frana si se pare ca nu se mai blocheaza.

Multumesc tuturor pentru sfaturi


--------------------
Dacia 1310 TLX - TM-10-LKM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th June 2024 - 00:09
Forum Renault