DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> semering de palier si pierdere de ulei, pierd ulei si banuiesc ca este semeringul de palier

ioan666
post 24 Sep 2009, 20:54
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 24 December 07




Buna ziua!
Am o dacia 1300 din 1982 la care am resegmentat motorul acum vreo 3 ani! Cu ocazia aia a trebuit sa schimb cam tot ce era pe la motor, pompa de ulei, semeringuri, disc de ambreaj cu toate cele necesare, plus multe altele care erau uzate pe acolo....
Problema este ca de vreo 2 luni tot pierd ulei, imi picura din ce in ce mai mult, in partea soferului, pe sub pompa de benzina se observa o mare pata de ulei pe scut! Daca opresc masina si o las cateva minute incepe deja sa apara o pata de ulei. Electromotorul nu are ulei pe el, si nici nu este pic de ulei pe partea aia, doar pe sub pompa si in capatul motorului, la imbinarea dintre cutia de viteze si motor dar in special acolo unde e un fel de gaura circulara, care parca are un capac (asa mi se pare), acolo balteste tot timpul niste ulei.
Nu prea ma pricep la mecanica auto, si de obicei merg cu astfel de probleme la o cunostiinta, care a lucrat ca mecanic auto si se pricepe la dacii destul de bine. Din pacate acum este plecat, si pana vine as dori sa-mi dati ceva sfaturi!
Mai multi vecini, care s-au uitat la masina, mi-au spus ca cel mai probabil ar fi semeringul de palier. Acesta l-am schimbat cu ocazia resegmentarii motorului, cel nou e fartec, si de atunci nu cred ca am facut mai mult de 10 000km, schimbat uleiul la 4000km si fara sa trag de masina, mers civiliza/economic smile.gif
Eu as cumpara un semering de import, chiar daca e mai scump, deoarece primavara asta am incercat sa schimb semeringul de la fulie cu unul fartec, s-a rupt, l-am mai schimbat odata si acela s-a rupt, iar pana la urma l-am pus inapoi pe acela vechi (dinainte de 89) tot fartec care avea o mica ciupitura si acela nu-mi mai curge (l-am pus cu ciupitura in sus).
Poate sa fie si de la alceva decat de la semering (garnituri de ex)? Daca poate e de la semering, puteti sa-mi dati ceva coduri sa comand la vreo firma de import ceva compatibil (renault 12 sau alceva)?
Multumesc pentru rabdare, am incercat sa fiu cat mai explicit smile.gif


--------------------
Dacia 1300 1982
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 24 Sep 2009, 21:01
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Poate sa-ti dea si pe la pompa de benzina , unde e prinsa de blocul motorului are un distantier cam de jumatate de centimetru ,de regula din plastic , care se crapa si se pierde ulei pe acolo . Verifica si acest lucru , acel distantier se pune cu 2 garnituri , cate una pe fiecare parte , daca e de la el scapi usor si ieftin.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ioan666
post 24 Sep 2009, 21:08
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 2
Joined: 24 December 07




Multumesc, dar din pacate nu e de acolo deoarece acum 2 saptamani a trebuit sa schimb pompa de benzina (nu-mi mai pornea masina, oricum pompa era la fel de veche cat masina smile.gif ) si am shimbat si garniturile acelea! Dar pierderea de ulei este la fel, in acelasi debit. Pana acum am completat cu 1,5L de ulei in 2 luni si maxim 500km. Totusi, eu banuiesc gaura aia... nu stiu cum sa-i spun, este chiar la imbinarea cu cutia de viteze... cutia acopera putin cercul acela si chiar daca eu sterg uleiul care balteste acolo, tot se formeaza cand pornesc masina...


--------------------
Dacia 1300 1982
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 24 Sep 2009, 21:12
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Acolo este ceva ca un cep , cam ca o moneda de 100 de lei cum erau inainte ,pe acolo poate curge ulei daca nu e etans , aia se poate inlocui , nu am inlocuit niciodata asa ca nu stiu cum se face .


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mr_Devil83
post 24 Sep 2009, 22:27
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 14 June 08




pune o poza sa ne dumirim. In capatul axei cu came zici tu ca iti curge?

simeringul de palier il poti inlocui cu:

81-15287-10 SIMERING AX (V REINZ); Partea de montare:spre cutia de viteze; Configuratie etansare radiala arbore:A; Diametru exterior:90; Diametru interior [mm]:70; Latime [mm]:10; Material:MVQ (cauciuc-silicon); Numar motor TECDOC:3032; Tip turbulenta:rasucire la stanga; VICTOR REINZ - 25,36 RON la motorul de 1300cmc, la 1,4 nu bag mana in foc dar cred ca e acelasi drac.


--------------------
Dacia 1300 / SUPERNOVA EUROPA 1984 / 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
nelu_1985
post 24 Sep 2009, 22:58
Post #6


membru in pauza de masa


Group: Members
Posts: 1.290
Joined: 2 May 07
From: BLAJ




la distributie-i acelasi, la palier e de 100 diametru ext. pentru motoare cu palier marit


--------------------
DACIA 1410 GTL 1986 - 2-AB-9576
"Scump nu exista, ieftin nu rezista....."
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GabyVIP
post 25 Sep 2009, 06:11
Post #7


5Cm La Sol


Group: Members
Posts: 49
Joined: 17 February 09
From: Bucuresti sector 5




am avut aceeasi problema ca si tine la mine era semeringul de palier , mie imi curgea ulei calumea , daca stateam cu ia pe loc in 2-3 ore face o paata cam circa diametrul 20 cm , poate sa mai fie si de la baia de ulei granitura ! bafta


--------------------
DACIA 1310 L 96 - B-12-EVN
Niciodata nu spune NICIODATA !

Cand crezi ca esti imparat ajungi in cenzurat !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kindeeru56
post 7 Oct 2009, 23:42
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 558
Joined: 27 November 07




Salut problema sta in felul urmator am facut motoru acum o luna am inocuit tot semeringuri distributie si palier, nu a curs gram de ulei timp de o luna cat am facut in jur de 1000km, astazi am fost pana la bucur obor din militari si inapoi , am ajuns acasa surpriza curgea ulei ca la balamuc intre motor si cutie in zona semeringului de palier sau inelului de la baie de ulei, problema acuma este cea mai interesanta dupa ce am parcato am oprit motoru am lasato 30 minute sa vad daca mai curge, nu a mai curs am mai stat inca 30 minute si am pornito iar dar nu mai curgea, cred ca sa racit uleiu si sa ingrosat, sa inteleg ca boreste ulii numai cand este calda la temperatura optima de 80 grade, cam care ar fi problema? si ce sfaturi imi dati,uleiu este romanesc

motor 1.4 102.13


--------------------
dacia 1310 87 - b-45-trl
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
baranga
post 8 Oct 2009, 13:53
Post #9


...eu merg cu DACIA iar tu pe jos....


Group: Members
Posts: 888
Joined: 8 February 08
From: Slobozia- IALOMITA




ori nu mai are ce sa curga.... radmasa.gif


--------------------
Dacia Break 1999 - 1310CL - IL 03 HLE
mi-au sters reputatia;eu o aveam cea mai mare
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kindeeru56
post 8 Oct 2009, 16:31
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 558
Joined: 27 November 07




are ce sa curga astazi amfost iar plecat cu masina si nu a mai curs, uleiu lam verificat inainte sa plec dimineata este ok la ninvel


--------------------
dacia 1310 87 - b-45-trl
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
kindeeru56
post 10 Oct 2009, 02:16
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 558
Joined: 27 November 07




nu are nimeni nici o ideie?


--------------------
dacia 1310 87 - b-45-trl
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bzaln
post 30 Dec 2009, 22:03
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 1
Joined: 30 December 09




Salut,am si eu o problema cu dacia mea (1310)...azi am observat ca s-a scurs ulei destul de mult si am gasit jos cateva bucatele cilindrice de cauciuc prin uleiul scurs.Care ar putea fi problema?Sper sa ma puteti ajuta.Multumesc


--------------------
dacia 1310 1998
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 30 Dec 2009, 23:18
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.912
Joined: 25 November 08
From: Suceava




cauciuc sigur, sau silicon?


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 24th May 2025 - 09:29
Forum Renault