ulei motor, pot baga ulei diesel?
![]() ![]() ![]() |
ulei motor, pot baga ulei diesel?
wylly_d |
![]() ![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 1 Joined: 28 December 10 From: focsani ![]() |
|
||
--------------------
dacia
nova
1998 1.6
|
|||
panaiteiancu |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 85 Joined: 22 February 10 ![]() |
Fara probleme, fii totusi cu ochii pe indicatorul de presiune de ulei sa nu scada la relanti sub prima linie din stanga. Nu ne-ai spus cam ce uzura are motorul, cum stai cu presiunea de ulei?
|
--------------------
DACIA
NOVA GT
1998 MOTTO: Nu folositi baterii epuizate la tastatura! mananca litere, fac greseli de ortografie, fac greseli gramaticale si nu va intelege lumea !!!
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
eu din ce am gasit pe net pentru mobil super 2000 diesel 10w40:
Specificatii/Aprobarii: API CF. ACEA B2/B3, VW 505 00, MB 229.1 rezulta ca nu are aprobare/speciticatie pentru utilizare la motoare pe benzina (API SL, SJ, SM... sau ACEA A2/A3) ideea e ca nu contine aditivi pentru a neutraliza acizii care se produc in urma combustiei benzinei ca regula un ulei pe care scrie diesel nu merge la benzinare, dar un ulei pentru benzinare merge la diesel, din cate am vazut eu pana acuma aceasta regula se mentine astfel la orice ulei cu aprobari/specificatii pentru motoare pe benzina exista si cele pentru motoare diesel daca ai bagat deja uleiul in motor eu nu l-as tine mult (2-3 luni/2-3 mii km) ca sa nu fie bani aruncati dar ca sa ai garantia ca nu dauneaza ceva motorului LE - ai putea sa incerci sa-l schimbi de unde l-ai luat, in general se poate... This post has been edited by danciusergiu84: 29 Dec 2010, 23:42 |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#4
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Acizi se produc in orice motor,iar aditivii sunt polifunctionali.Iar un ulei CF are destula bazicitate.Chiar daca nu are specificatii/aprobari si pentru motoare pe benzina,fiind CF nu poate fi chiar asa de slab la benzinar.Ar merge sigur la motoarele clasice de Dacia,dar nu l-as pune la modelele recente cu motoare mult mai pretentioase la ulei.Si daca ma uit la specificatia MB229.1,asta inseamna schimb la 30000...45000km la Mercedes Sprinter,in functie de situatiile de utilizare a masinii.Deci la Nova l-as putea folosi fara frica si 10000km.
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
MB 229.1 e specificatie pentru diesel
daca un ulei nu e aditivat ca sa neutralizeze substantele introduse in el, in urma combustiei benzinei, atunci poate sa aibe orice bazicitate fiindca aceasta se schimba rapid in aciditate si cred ca va fi afectata si pelicula de ulei care trebuie sa existe intre componentele motorului in starea de functionare tocmai fiindca motorul nu este unul performant si modern, uleiul se contamineaza mult mai repede datorita scaparilor de gaze pe la segmenti si ghiduri supape eu personal nu am gasit documentatie in care sa precizeze ca uleiul din motorul diesel e predispus deasemenea la aciditate, ci am gasit ca tocmai asta face diferenta intre cele 2 uleiuri, un factor important in aceasta treaba il are apa care se degaja doar in urma combustiei benzinei This post has been edited by danciusergiu84: 5 Jan 2011, 16:16 |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#6
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
Orice hidrocarbura produce apa prin ardere,doar contine hidrogen.Asa ca si motorina produce o gramada de apa.Acizii se produc de la oxizii de azot si de sulf(am auzit toti de ploile acide provocate de aruncarea oxizilor de sulf in atmosfera;in contact cu apa rezulta acizi ai sulfului)Motorinele vechi aveau in jur de o,5% sulf,mai mult ca benzinele.De aceea acelasi ulei,daca era suficient de bun pentru diesele,la acestea se schimba cam la jumatate din parcursul de care erau capabile la motorul cu benzina desi dieselul produce mai putini oxizi de azot.Si acum,daca se utilizeaza motorina cu 0,3...0,8% sulf scrie in cartea Sprinterului ca uleiul se foloseste la jumatate din parcursul cu motorina Euro 4 sau 5.Iar acizii apar mai mult la pornirile la rece cand vaporii de apa se cam condenseaza si in reactie cu oxizii mentionati produc acizi.De aceea trebuie motorul incalzit cat mai repede,deci nu pe loc.
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
Cosmin.nova |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 688 Joined: 20 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Cei al nostru e al nostru cei al lor e al lor. Mai bine pui ulei normal pentru benzinica..sa nu risti.
|
--------------------
Logan 1.6MPi 05'
/
Papuc 1.9D dropside 05'
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
nu ar avea nici un sens altfel sa fie norme speciale pentru motoare pe benzina diferite fata de cele pe motorina, exista institutii care fac diferenta API, ACEA, si companii producatoare auto care au norme speciale distincte intre cele 2 categorii (benzina v.s. motorina) cum ar fi VW, MB, BMW, FORD etc.
astfel si producatorii de uleiuri mai pun pe unele bidoane dupa denumire/marca/tip si cuvantul "DIESEL" ceea ce inseamna ca are aprobari doar pentru astfel de motoare |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
Tudor Badescu |
![]()
Post
#9
|
Membru autentic Group: Members Posts: 566 Joined: 17 December 09 ![]() |
"Aprobare"inseamna ca s-au facut teste.Dar daca nu s-au facut nu inseamna ca nu merge la niciun motor pe benzina.Ganditi-va ca Dacia clasica utiliza la inceput uleiul "M30 Extra"vara si "M20Extra"iarna,ambele API:SB. Uleiul de care vorbea Wylly_d e oricum mai bun ca astea de le pomenii.De altfel am vecini ce au folosit ulei de locomotive cu nivel de performanta mai slab ca cel mentionat de initiatorul discutiei ani de zile fara cea mai mica problema.Dar am spus ca nu l-as utiliza la motoarele pe benzina de conceptie moderna.
|
--------------------
dacia
1310,
1991/standard ; Mercedes Sprinter 311 CDI, 2004.
|
|
danciusergiu84 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.738 Joined: 25 February 08 ![]() |
bine, da nici acele motoare nu prea aveau viata lunga, se zicea ca motorul tine 100k
de ex. eu am circulat peste 50k doar pe castrol semi-sintetic 10w40 (momentan am elf acelasi tip si cand am luat masina la service au pus mineral mobil1 20w50 ![]() |
--------------------
ex Dacia
ex Nova GTi
2000
|
|
PH-06-BOA |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.731 Joined: 28 April 07 ![]() |
Si la insurat, tot asa cu frica?
Pune-l fara grija , ca n-are nimic rau. Eu am pus la Dacie T90, K150, numai de motor nu, si tot l-am dus la 135 000 de km, dupa care i-am facut motorul. Opt ani am mers asa. Il mai schimbam si foarte rar, uneori la 20 000 (din zgarcenie), si tot a mers. Ce-i racheta? Si acum la Nova, pun ce gasesc, numai sa aiba presiune. Ce m-as face , la cat curge, sa cumpar mereu? Asa ca pun ce gasesc, pentru ca timpul e scurt, oboseala, si numai de baie nu-mi arde. |
--------------------
Dacia
1310
1988
- ph-99-aob
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 04:50 |