zgomot la rulare, huruit la peste 60km/h... rulment...
zgomot la rulare, huruit la peste 60km/h... rulment...
IRONICK |
24 Apr 2012, 08:43
Post
#61
|
||
- Group: Members Posts: 22.101 Joined: 19 April 05 From: Romania |
|
||
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|||
mk2 |
24 Apr 2012, 10:04
Post
#62
|
Membru autentic Group: Members Posts: 407 Joined: 5 August 06 From: Bucuresti |
Pai si ce va mirati, ce nu stiti scorurile la Dacia?
La ei un capat de bara e 260 lei; cu manopera cu tot mi-au cerut 500 de lei. Asa ca le-am zis ceva de dulce si cu 550 lei am schimbat ambele bielete + ambele capete (trw). Si se mai mira de ce au service-urile pustii. @mariuscond: In toamna trecuta am dat 150 lei pt schimbul rulmentului spate (70+80 parca, rulment snr) This post has been edited by mk2: 24 Apr 2012, 10:07 |
--------------------
Dacia Logan
1.5 dci
2006 Laureate
- BxxXXX Our enemies are never as evil as we imagine them to be. And maybe we're never quite as good.
|
|
mariuscond |
24 Apr 2012, 11:00
Post
#63
|
Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti |
La AMG rulmentu' e 238lei.
Aftermarket SKF~130lei... |
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|
IRONICK |
24 Apr 2012, 11:04
Post
#64
|
- Group: Members Posts: 22.101 Joined: 19 April 05 From: Romania |
Ma uitam la SKF aftermarket si este capsulat cu plastic. Aia SKF din fabrica sunt capsulati metalic.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
mariuscond |
24 Apr 2012, 11:24
Post
#65
|
Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti |
Crezi ca, conteaza?
|
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|
IRONICK |
24 Apr 2012, 11:31
Post
#66
|
- Group: Members Posts: 22.101 Joined: 19 April 05 From: Romania |
Cei care ii aveam pe masina aveau protectie din plastic si pe interior era deformata. Partea dinspre piulita (exterior) era ok. Zic si eu ca este mai bine cu protectie metalica. Dar asta nu este o regula de care trebuie sa o ai in vedere, este doar o parere.
|
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
klaus |
24 Apr 2012, 13:13
Post
#67
|
步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti |
protectia e de praf, nu e ceva mecanic, conteaza mai putin din ce e. Doar sa nu se topeasca daca se ajunge in zona la temperaturi ridicate.
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
mariuscond |
30 Apr 2012, 08:37
Post
#68
|
Membru incomod Group: Members Posts: 1.373 Joined: 3 November 05 From: Bucuresti |
Am pus SKF (Spania-130lei) cu protectie din plastic - manopera 50ron, nu la Dacia unde e cel putin dublu.
Cel "original" era SNR (France) tot cu protectie din plastic. Rulmentul arata perfect. Mi-a mai trecut prin mina inca unul bulit si ce mi se pare interesant este ca la cei doi rulmenti defecti pe care "i-am studiat", doar o jumatate (sint facuti cumva din 2 jumatati - camasa interioara) este defecta, cealalta se invirte rotund, deci se uzeaza mai repede una din parti, ori jumatatea dinspre exterior/janta, ori jumatatea dinspre roata opusa, ca nu stiu cum era montat... This post has been edited by mariuscond: 30 Apr 2012, 08:38 |
--------------------
dacia
Logan
dizăl
- B52
|
|
ionut16031987 |
2 Dec 2012, 21:43
Post
#69
|
Membru autentic Group: Members Posts: 263 Joined: 29 May 06 |
Dragi colegi,
Mare atentie la ce cumparati si de unde. Eu unul sunt patit de curand ( aprx. 4 luni in urma). Am cumparat de la un magazin de piese auto un rulment spate logan ( fara ABS), nu conteaza neaparat pretul , era de buget, 35 lei. Astazi, in timpul mersului a inceput sa faca ca o drujba. Concluzia: rulment stricat, doar in 4 luni, cam 2000 km... dat jos de pe fuzeta, scos protectia de plastic pentru a verifica interiorul acestuia, o eventuala lipsa vaselina.. si MARE SURPRIZA: in loc de bile cilindrice, sistem conic rulmentul avea bile normale rotunde... ceea ce si a dus la o uzura prematura. Mare atentie ce cumparati.. si de unde. Ma intreb totusi daca acest rulment ori a fost proietat prost din fabrica ori a fost destinat altui model de masina si recomandat prost de vanzator..?! |
--------------------
dacia
preference/ dacia 1310 tlx
2005 1.4 mpi,/ 1989
- IF 01 ???
|
|
Cyrusmddd |
4 Feb 2013, 21:18
Post
#70
|
Membru autentic Group: Members Posts: 231 Joined: 21 March 07 From: Sibiu |
Salutare
Incepand de astazi am un zgomot infundat (asemanator cu bataia de planetara): - a aparut dintr-o data si se manifesta de la 30-40km/h - se aude tot mai tare si mai rapid odata cu cresterea vitezei - nu se simte nicio vibratie - scade in intensitate in acelasi ritm cu franarea. Ce parere aveti? Sa fie oare vreun rulment? Doar ca nu huruie ci parca bate. Mentionez ca am 32000km |
--------------------
Dacia
Logan
2005 1.4 MPI
|
|
IRONICK |
6 Feb 2013, 10:56
Post
#71
|
- Group: Members Posts: 22.101 Joined: 19 April 05 From: Romania |
QUOTE(ionut16031987 @ 2 Dec 2012, 21:43) Dragi colegi, Mare atentie la ce cumparati si de unde. Eu unul sunt patit de curand ( aprx. 4 luni in urma). Am cumparat de la un magazin de piese auto un rulment spate logan ( fara ABS) Nu exista rulment cu ABS! Asta este prima teapa! Pe spate coroana magentica pentru senzor este prinsa de tambur. |
--------------------
CUGIR
Albalux 11
1982
- B-11-LUX
|
|
roland |
6 Feb 2013, 11:26
Post
#72
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 |
E ok, pentru 35 lei a tinut chiar mult. Nu stiu de ce te risti, daca huruie e ok, daca se blocheaza intr-o situatie delicata... risti un accident.
|
--------------------
.
.
.
|
|
corbex |
6 Feb 2013, 16:06
Post
#73
|
Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti |
QUOTE(Cyrusmddd @ 4 Feb 2013, 21:18) Salutare Incepand de astazi am un zgomot infundat (asemanator cu bataia de planetara): - a aparut dintr-o data si se manifesta de la 30-40km/h - se aude tot mai tare si mai rapid odata cu cresterea vitezei - nu se simte nicio vibratie - scade in intensitate in acelasi ritm cu franarea. Ce parere aveti? Sa fie oare vreun rulment? Doar ca nu huruie ci parca bate. Mentionez ca am 32000km E rulment si are o uzura pronuntata. Schimba-l cit mai repede! |
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
Clublife |
2 Mar 2013, 19:56
Post
#74
|
Membru Group: Members Posts: 115 Joined: 8 January 11 |
QUOTE(corbex @ 6 Feb 2013, 16:06) daca se aude mergind pe asfalt fara gropi si luind un viraj usor spre stinga poate sa fie rulment? la mine cred ca nu are nici 10000km de cind am schimbat rulmentul pe dreapta si am un zgomot care se amplifica. nu se simte bataie in volan dar cu cit este mai pronuntata curba se aude si mai tare.multunesc |
--------------------
dacia
logan
2005 Ambiance
|
|
corbex |
2 Mar 2013, 20:24
Post
#75
|
Desi nu pare, ma plimb cu Dacia Group: Members Posts: 8.198 Joined: 11 July 06 From: bucuresti |
Rulmentul nu stie ca merge prin gropi sau pe asfalt. Se invirteste la fel. Cind are uzura, face zgomot. Am schimbat rulmet la sub 1000 de km. Rulmet prost, montat prost. Cind l-am scos, avea ciupituri pe banda de rulare.
|
--------------------
dacia
solenza
2005, cheala
|
|
Clublife |
2 Mar 2013, 20:43
Post
#76
|
Membru Group: Members Posts: 115 Joined: 8 January 11 |
QUOTE(corbex @ 2 Mar 2013, 20:24) Rulmentul nu stie ca merge prin gropi sau pe asfalt. Se invirteste la fel. Cind are uzura, face zgomot. Am schimbat rulmet la sub 1000 de km. Rulmet prost, montat prost. Cind l-am scos, avea ciupituri pe banda de rulare. dar de ce face zgomot mai puternic doar cind se vireaza rotile spre stinga luar-al naiba,si spre dreapta mai slab iar in mers liniar mai deloc? scuze daca te iau cu detalii din astea dar tu chiar te pricepi la chestii din astea ascunse .multumesc |
--------------------
dacia
logan
2005 Ambiance
|
|
2012 |
3 Mar 2013, 09:29
Post
#77
|
Membru Group: Members Posts: 120 Joined: 19 October 12 From: Iasi |
Pentru ca apasarea pe calea de rulare uzata -care are si joc de acum- e mai mare sau mai mica.
Presupun ca ai in minte imaginea unui rulment (la roata sunt de fapt cate doi, conici, cap in cap). This post has been edited by 2012: 3 Mar 2013, 09:34 |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
Clublife |
3 Mar 2013, 11:58
Post
#78
|
Membru Group: Members Posts: 115 Joined: 8 January 11 |
QUOTE(2012 @ 3 Mar 2013, 09:29) Pentru ca apasarea pe calea de rulare uzata -care are si joc de acum- e mai mare sau mai mica. Presupun ca ai in minte imaginea unui rulment (la roata sunt de fapt cate doi, conici, cap in cap). eu stiam ca supernova are un singur rulment. vrei ,te rog sa ma lamuresti. multumesc |
--------------------
dacia
logan
2005 Ambiance
|
|
user123 |
3 Mar 2013, 14:47
Post
#79
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 |
|
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
2012 |
3 Mar 2013, 15:03
Post
#80
|
Membru Group: Members Posts: 120 Joined: 19 October 12 From: Iasi |
Ca piesa, da, e unul singur.
Dar e un fel de "doi in unu'". Ai doua cai de rulare interioare si doua exterioare, plus doua randuri de role sau bile. Daca numai o parte e uzata (si de obicei asa e la inceput), vei avea zgomote diferite in functie de orientarea sarcinii. In concluzie, e normal sa faca asa cum spui tu si e cazul sa-l schimbi. |
--------------------
-
-
-
- -
|
|
Clublife |
4 Mar 2013, 06:35
Post
#81
|
Membru Group: Members Posts: 115 Joined: 8 January 11 |
va multumesc pt precizari,miine il schimb si ne mai ..vedem,,pe aici.toate bune!
|
--------------------
dacia
logan
2005 Ambiance
|
|
Clublife |
5 Mar 2013, 17:36
Post
#82
|
Membru Group: Members Posts: 115 Joined: 8 January 11 |
am schimbat rulmentul si am scapat de zgomot.nu se mai aude nimic parca pluteste.multumesc colegilor pt ajutor. toate bune.
|
--------------------
dacia
logan
2005 Ambiance
|
|
romaro |
6 Jun 2013, 17:26
Post
#83
|
Membru incepator Group: Members Posts: 85 Joined: 5 January 11 From: Pitesti |
Am si eu urmatoarea problema,in 3 luni am schimbat 2 rulmenti pe dreapta spate.
Primul a fost de la klaxcar,a cedat in 3 saptamani.Al doilea pus,este SKF,care a cedat dp aproximativ 2 luni,acum trebuie schimbat din nou,dar ma gandesc ca se intampla ceva acolo la fuzeta(sau cum io zice),de se strica asa repede. Mentionez ca ambii rulmenti au fost schimbati in service cu prese,nu ciocan.Si cel original si Klaxcarul erau uzati la partea exterioara. Dc are cineva idee cu ce se intampla,sa posteze aici. |
--------------------
dacia/aro
logan/1300/ 244
2008/1977/2002
|
|
Kojak |
6 Jun 2013, 17:54
Post
#84
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.786 Joined: 18 January 07 From: Bucuresti |
bad post
This post has been edited by Kojak: 6 Jun 2013, 17:56 |
--------------------
Dacia
Logan
2006
|
|
vdingo11 |
14 Jun 2018, 09:05
Post
#85
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 14 June 18 |
Vad ca nu s-a mai discutat de mult acest subiect dar din pacate la mine este de actualitate.
Acum vreo 2 saptamani am sesizat ca in timp ce ajung cu viteza la 60 km/h se aude in partea dreapta un huruit / fasait - ca si cum ar fi fier pe fier. Am mers la un service, a ridicat-o am simulat mersul nu se auzea absolut nimic. Am facut testul in trafic si mecanicul a tras concluzia ca este rulmentul fata. Schimbat si plecat cu masina. Imi dau seama ca se aude acelasi sunet la 60 km/h dar intr-adevar la intensitate mai mica. Revin in service suspenda masina isi da seama ca jantele dreapta sunt ovale. Le schimb si din nou in trafic aceeasi problema. Revin la service si incepe sa imi spuna ca poate sa fie ambreaj, sau cutia de viteza sau placutele de frana etc. Acum daca ma iau dupa ei ar trebui sa incep sa schimb totul ca sa isi dea seama de problema. Eu dupa ce am citit banuiesc ca ar fi si rulmentul din dreapta spate. Din moment ce ambele jante de pe dreapa erau bulite cred ca acolo este o problema. Am doua intrebari:. 1. rulmentul de pe spate este diferit de cel de pe fata? 2. eu nu ma pricep foarte bine la mecanica dar cum pot verifica sa fiu sigur ca este rulment dreapta spate. Am uitat sa precizez ca huruiala se aude si daca las 60km la masina pe liber - ma gandesc ca in acest caz ambreiajul si cutia de viteza nu au nici o treaba. Multumesc anticipat. This post has been edited by vdingo11: 14 Jun 2018, 10:51 |
--------------------
Logan
1.5 DCI
2006
|
|
user123 |
14 Jun 2018, 09:42
Post
#86
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 |
1. Da, rulmentul de pe fata e diferit de cel de pe spate 2. verifici relativ usor, suspenzi masina - in conditii de siguranta !- si la roata spate invarti la mana de ea......daca se aude huruit, cam asta e.....te-ar ajuta daca ai avea un stetoscop caruia ii pui tija pe fuzeta si auzi exact zgomot acolo Deci invarti de roata liber - fara sa fie frana de mana- si asculti.....huruitul de rulment e continuu ! a nu se confunda cu zgomotul de saboti care freaca pe tambur si care nu e continuu! Din ce descrii, pare rulment.....dar trebuie vazut care si unde Insa ar trebui sa ai grija la service, sunt cam pe dinafara - rotile ovale nu scot sunete, rotile ovale trepideaza |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
vdingo11 |
14 Jun 2018, 10:57
Post
#87
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 14 June 18 |
Multumesc de parere.
O sa incerc singur sa vad daca imi dau seama de ceva, dar fiind afon am nevoie de clarificari: 1. ce inseamna suspendare in conditii de siguranta fara frana de mana trasa 2. daca rulmentul este bun nu trebuie sa se auda nimic? iar altfel acel fasait? In service a invartit de roti, chiar am accelerat masina suspedata si sus nu se auzea. In trafic pana la 60 nu se aude nimic, de la 60 pana pe la 70-80 se aude dupa care cred ca datorita vitezei devine nesesizabil. Este foarte dificil si pentru cei din service ca doar la o anumita viteza se manifesta si in trafic. Dar nici nu pot sa schimb tot ce cred ei. Precizez ca am fost la un service destul de mare, nu intr-un garaj. |
--------------------
Logan
1.5 DCI
2006
|
|
maddriver |
18 Jun 2018, 21:57
Post
#88
|
Membru incepator Group: Members Posts: 39 Joined: 1 May 06 |
Si eu tocmai ce am schimbat rulmentii. La mine se auzea un zbarnait cam ca un motor de avion (nu cu reactie) cand viram dreapta pe la 70-80km/h. Am crezut ca se aude din fata, dar de fapt era rulmentul spate stanga. La schimbare se vedea cum iesise vaselina din el. Cu masina suspendata se auzea de asemenea un fel de harsait la rotirea rotii cu mana.
|
--------------------
Dacia
Logan
2006 Laureate 1.4 MPI Albastru Marin
|
|
user123 |
19 Jun 2018, 10:28
Post
#89
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.114 Joined: 4 August 09 |
QUOTE(vdingo11 @ 14 Jun 2018, 10:57) Multumesc de parere. O sa incerc singur sa vad daca imi dau seama de ceva, dar fiind afon am nevoie de clarificari: 1. ce inseamna suspendare in conditii de siguranta fara frana de mana trasa Adica suspendata pe o capra/butuc de lemn, nu pe cric.....fara frana de mana trasa ca sa poti invarti de roata spate QUOTE 2. daca rulmentul este bun nu trebuie sa se auda nimic? iar altfel acel fasait? In trafic pana la 60 nu se aude nimic, de la 60 pana pe la 70-80 se aude dupa care cred ca datorita vitezei devine nesesizabil. Este foarte dificil si pentru cei din service ca doar la o anumita viteza se manifesta si in trafic. Dar nici nu pot sa schimb tot ce cred ei. Daca rulmentul este bun, nu trebuie sa ..uruie Din ce imi zici tu, fasaitul nu are de-a face cu....uruitul ))) O dam in onomatopee.....deci una e fasaitul ca atunci cand pierde presiune o roata si alta e uruitul de rulment.....nu ma pricep sa descriu, dar sunetul e total diferit Si cred ca este rulmentul, in faza incipienta Exact cum zici tu, asa incepe sa se uzeze....se aude initial la o viteza mai mare si apoi din ce in ce la viteze mai mici.......la mine facea asa in intervalul 100-120, peste 120 nu se mai auzea.... Apoi a inceput la 50-60....si l-am schimbat Ideal ar fi ca cei de la service sa isi dea seama....eventual o proba la drum intins Nu este o piesa care sa te lase brusc in drum, dar nu o neglija- de la ea poti sa strici si altele Inca ceva....daca e vb de rulment, indiferent ca e fata/spate iti trebuie scule speciale pt asa ceva; altfel nu il scoti in veci sau risti sa strici alte repere ( vezi la tutoriale aici pe forum ) This post has been edited by user123: 19 Jun 2018, 10:30 |
--------------------
Dacia
Renault
2004/2018 Stop, drop and roll will not save you in hell - inscriptie pe o biserica in Virginia |
|
vdingo11 |
24 Jun 2018, 15:46
Post
#90
|
Membru incepator Group: Members Posts: 18 Joined: 14 June 18 |
Multumesc de sfaturi.
QUOTE(user123 @ 19 Jun 2018, 10:28) deci una e fasaitul ca atunci cand pierde presiune o roata Nici eu nu stiu cum sa explic exact sunetul dar cred ca este mai mult un fasait decat un huruit. Fasaitul de la ce ar fi? |
--------------------
Logan
1.5 DCI
2006
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 23rd September 2024 - 05:02 |