DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Reglaje delcou

freeman30
post 3 Mar 2005, 23:43
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 576
Joined: 31 May 04
From: Bucuresti




Stie cineva in ce anume consta reglajul pe banc al avansului centrifugal de la delcou?Asta avand in vedere ca nu are decat 2 talere si 2 arculete.Intreb deoarece am citit ca delcoul de la Dacia 1.3/1.4 difera de cel de la Dacia cu motor de 1.6 prin reglajele de la avansul vacumatic si centrifugal.Eu am facut o prostie si vreau sa stiu daca o pot remedia .Sunt service-uri care fac astfel de reglaje,sau trebuie sa cumpar un ax complet dar cu reglaje de 1.6 ?


--------------------
Daewoo Tico SX 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andu911
post 4 Mar 2005, 00:30
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.164
Joined: 18 February 05
From: Bucuresti - Berceni




fii mai explicit...ce ai facut acolo...poate stie cineva sa te ajute


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 4 Mar 2005, 08:30
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




Batrine daca ai umblat la arcurile de la talere deja ai modificfat caracteristicile acestora si fara stand fff greu le mai aduci in plaja. Un asemenea stand nu prea renteaza sa-l ai ca investitie ptr ca la 5-6 piese reglate pe an nu stiu ce beneficii aduce si in cit timp il amortizezi. Asa ca ax nou si atentie la montare. La avans vacuumatic fii atent la rozeta excentrica daca se mai cunoaste urma de vopsea in pozitia initiala si adul la loc


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 4 Mar 2005, 12:01
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




Diferenta dintre 1,4 si 1,6 nu consta doar in reglaje. Arcurile sunt diferite.
Se poate rega fara banc, dar nu e usor.
Reglajele se fac prin indoirea tablelor de care sunt prinse arcurile.
Pentru inceput regleaza aceste table incat primul arc sa fie intins dar nu tensionat!! iar al doilea sa actioneze in ultima treime a cursei axului. Asta e punctul de plecare.
Pune avansul vacuumatic cum a fost initial, se regleaza mai tarziu.
Regleaza distanta la platina si avansul static initial (cu becul).
Dupa asta se face proba accelerand in treapta a 3-a de la 1000 la 5000 de ture.
Nu trebuie sa auzi detonatii. Daca auzi detonatii intre 2000-3000 rpm mai intinzi putin primul arc. Atentie nu mult! Se poate face cu o surubelnita fara a demonta delcoul. se roteste pana se poate vedea arcul.
Daca apar detonatii dupa 3000 rpm mai intinzi putin arcul al doilea(cel care actioneaz in ultima treime).
Acum se regleaza avansul vacuumatic. El trebuie sa fie cat mai mare pentru ca motorul sa fie mai elastic si pentru economie. Se roteste rozeta in sensul detensionarii ascului, dupa care se strange cate un dinte pana cand in frana de motor nu se aud rateuri. Daca la relanti nu merge rotund dupa asta se mai strange un dinte.
Acum se mai verifica inca o data avansul centrifugal, cu avansul vacuumatic reglat.
Daca motorul are un zgomot gros si nu trage bine la o anumita turatie inseamna ca avansul e mic. Se slabaste putin arcul corespunzator.
Metoda asta e destul de buna, iar daca arcurile nu sunt decalibrate si axul nu are joc ar trebui sa se ajunga la rezultate bune.
Inainte de toate e recomandat sa se spele cu benzina delcoul, si sa se unga apoi cu ulei. Niciodata cu vaselina pentru ca se intareste cu timpul.
Succes!


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
freeman30
post 4 Mar 2005, 20:14
Post #5


Membru autentic


Group: Members
Posts: 576
Joined: 31 May 04
From: Bucuresti




Ce am facut? smile.gif Cand am cumparat Nova la sugestia unui "mecanic" de bloc ,am schimbat delcourile de la berlina mea pe care ulterior am vandut-o sad.gif .Si asa am ramas cu delcoul de 1300.Problema e ca nu prea simte avansul ,cand dau dreapta sau stanga nu se simt cresteri de turatii.Dar in rest merge ,dar ca naiba....la relanti are un tremurat .
Multumesc pt raspunsuri ,voi incerca sa umblu la el....daca nu altul (350.000).


--------------------
Daewoo Tico SX 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
incubus
post 9 Apr 2005, 20:44
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 96
Joined: 12 March 05
From: Medgidia-Constanta




Cristi, vrei sa spui ca cele 2 arcuri de la avansul centrifugal sunt (si trebuie sa fie ) diferite ? eu am luat ax delcou nou si erau identice... la cel vechi erau diferite, dar am zis ca si-a bagat mana vreun "meserias"...


--------------------
Dacia Logan 1,4 mpi - CT-07-NYO
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
valioglu
post 10 Apr 2005, 20:26
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 498
Joined: 2 July 04




Cumpara un delcou nou, daca crezi ca cel pe care il ai e naspa. Nu te chinui cu reglaje pentru ca oricum nu il scoti bine daca e mai vechi pentru ca piesele care il compun NU sunt de calitate. Nu cred ca vei gasi un meserias care sa se chinuie cateva ore ca sa-l faca cum scrie la carte. Nu fa reglaje de genul da-l un pic mai mare sau un pic mai mic etc. etc.
Gandeste-te ca daca consuma juma de litru in plus cu delcoul pe care il ai acum se amortizeaza destul de repede cel nou, plus ca ai un confort mai bun la conducere (care merita banii).
E un ansamblu destul de arhaic si destul de prost facut in zilele noastre pentru ca sa te chinui. Trebuie sa cumperi bucsele pentru ax, axul cu tot ansamblul centrifugal, seibile antifrictiune daca tot umbli, sa reglezi avansul vacuumatic (o belea mai mare decat iti inchipui - ia manualul sa vezi), membrana capsulei trebuie sa fie intreaga, schimbi si tu platina si condensatorul daca tot te apuci si poti avea surpriza foarte dezamagitoare sa vezi ca nu merge super bine la final sau ciupeste un pic de benzina in plus.
De asemenea, vezi ca se gaseau la un moment dat axe cu ansamblu centrifugal care nu aveau data gaura pentru stift. Daca gaura pe care trebuia sa o dai era decalata cu cateva grade se decala tot ansamblul, ca sa nu mai vorbim de dificultatea operatiunii de a gauri un ax tratat.
E parerea mea desigur - eu asi cumpara un delcou nou si dupa cele cinci minute cat mi-ar lua sa-l schimb asi bea o bere gandindu-ma ce munca am scutit.
Suntem prea saraci ca sa ne carpim. smile.gif

This post has been edited by valioglu: 10 Apr 2005, 20:38


--------------------
DACIA SOLENZA CONFORT 1.4 - B-01-DOG
viata e scurta dar nedreapta
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
freeman30
post 11 Apr 2005, 19:29
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 576
Joined: 31 May 04
From: Bucuresti




pai asa am si facut,am gasit la 900.000 mii ,unul nou cu garantie (in stoc pe pretul vechi!!!!) la un magazin in Militari.Merge bine acum numai ca la carbotestul pe care l-am facut i-am sugerat mecanicului sa mi-o regleze pe consumul minim si acum abia ma tarai.....(Am carburator monocorp)Multumesc pt sugestii


--------------------
Daewoo Tico SX 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stasi
post 19 Apr 2005, 22:57
Post #9


Membru


Group: Members
Posts: 142
Joined: 3 December 03
From: Iasi




imi explica va rog cineva cum se monteaza un delcou nou? mi l-am stricat pe-al meu de destept ce-am fost.


--------------------
Dacia Berlina 96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristidb
post 20 Apr 2005, 09:42
Post #10


Membru


Group: Members
Posts: 1.462
Joined: 23 May 02
From: Bucuresti




QUOTE(incubus @ 9 Apr 2005, 22:44)
Cristi, vrei sa spui ca cele 2 arcuri de la avansul centrifugal sunt (si trebuie sa fie ) diferite ? eu am luat ax delcou nou si erau identice... la cel vechi erau diferite, dar am zis ca si-a bagat mana vreun "meserias"...
*



La 1400 si 1600 sunt diferite. La 1300 nu stiu cum sunt. Diferenta e vizibila.


--------------------
CBR 600 F4i ; Astra GTC Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach. - .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 20 Apr 2005, 11:58
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(cristidb @ 20 Apr 2005, 09:42)
La 1400 si 1600 sunt diferite. La 1300 nu stiu cum sunt. Diferenta e vizibila.
*



Omul se referea cred la arcul 1 si arcul 2 daca-s diferite intre ele.

In teoria aprinderilor se spunea ca cele doua arcuri is intr-adevar diferite, incit panta curbei de avans sa se schimbe la o anumita turatie, adica sa fie doua segmente de dreapta (asta facindu-se prin intrarea celui de-al doilea arc mai tirziu, in a treia parte a cursei).
Totusi, daca iei un tabel cu datele avans/turatie si il transpui in grafic se vede o singura dreapta plafonata la o anumita turatie.

Ai cumva acea "curba" formata din doua segmente?
Daca da, imi dai si mie datele?

A, da, curbele de avans is diferite la toate cele trei delcouri

This post has been edited by diaconuliviu: 20 Apr 2005, 11:59


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 20 Apr 2005, 14:11
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




QUOTE(stasi @ 19 Apr 2005, 21:57)
imi explica va rog cineva cum se monteaza un delcou nou? mi l-am stricat pe-al meu de destept ce-am fost.
*



Mai explicit, montare delcou pe motor sau asamblare delcou

QUOTE(incubus @ 9 Apr 2005, 19:44)
Cristi, vrei sa spui ca cele 2 arcuri de la avansul centrifugal sunt (si trebuie sa fie ) diferite ? eu am luat ax delcou nou si erau identice... la cel vechi erau diferite, dar am zis ca si-a bagat mana vreun "meserias"...
*



La motorul de 1300 arcurile sunt identice, la celelalte ( 1,4;1,6 arcurile sunt diferite - unul gros si unul subtire


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stasi
post 20 Apr 2005, 14:27
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 142
Joined: 3 December 03
From: Iasi




QUOTE
Mai explicit, montare delcou pe motor sau asamblare delcou


s-a rezolvat.. credeam ca e mai complicat. am scos delcoul vechi, l-am pus pe cel nou in aceeasi pozitie si gata. auzisem ca e mai complicat. pana la urma am riscat si l-am pus de capul meu, cu sprijinul telefonic al lui paulp si al unui prieten.
paul zicea si el sa chem un mecanic. smile.gif


--------------------
Dacia Berlina 96
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtulea
post 21 Apr 2005, 15:17
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 11 April 05
From: Ploiesti (Alba-Iulia)




salutare,
am si eu o intrebare legata de delcou si nu de reglarea lui. Asa ca scuze daca sunt off topic dar poate ma ajutati si pe mine.
Astfel, cand am reglat distanta intre platini am rotit usor de axul delcoului si am observat ca are un joc mare, adica pot sa-l rotesc spre stanga si spre dreapta cam vreo 15-20 grade pana cand se blocheaza din cauza pinionului de la pompa de ulei. Acum eu va intreb daca este normala sau a facut un joc foarte mare acolo si trebuie sa-l schimb. Se poate schimba doar partea superioara, adica aceea cu camele pe el, si daca da, poate imi dati si niste idei cam cum trebuie procedat.
mersi mult.

This post has been edited by rtulea: 21 Apr 2005, 15:20


--------------------
Dacia Logan sept 2006, Laureate 1,6 - PH-78-UTU
Do not try to forget your past, IT made you what you are!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
elro
post 21 Apr 2005, 19:43
Post #15


Membru


Group: Members
Posts: 2.254
Joined: 12 November 04
From: Ct




QUOTE(rtulea @ 21 Apr 2005, 15:17)
salutare,
am si eu o intrebare legata de delcou si nu de reglarea lui. Asa ca scuze daca sunt off topic dar poate ma ajutati si pe mine.
Astfel, cand am reglat distanta intre platini am rotit usor de axul delcoului si am observat ca are un joc mare, adica pot sa-l rotesc spre stanga si spre dreapta cam vreo 15-20 grade pana cand se blocheaza din cauza pinionului de la pompa de ulei. Acum eu va intreb daca este normala sau a facut un joc foarte mare acolo si trebuie sa-l schimb. Se poate schimba doar partea superioara, adica aceea cu camele pe el, si daca da, poate imi dati si niste idei cam cum trebuie procedat.
mersi mult.
*



din cate stiu eu acea distanta este ok... wink.gif


--------------------
Renault Megane Sedan 2.2, 1,5 dCI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 21 Apr 2005, 20:01
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Se poate sa ai joc in boltul din parte inferioara a delco-ului.
Se poate inlocui cu un bolt confectionat dintr-un bolt din acela care se impusca in peretii de beton (arata ca un cui la un capat si are filet), merge la fix.


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 22 Apr 2005, 07:09
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(rtulea @ 21 Apr 2005, 15:17)
[...] am observat ca are un joc mare, adica pot sa-l rotesc spre stanga si spre dreapta cam vreo 15-20 grade pana cand se blocheaza din cauza pinionului de la pompa de ulei. [...]
*



Acea rotire este libera sau simti forta arcurilor?
Esti sigur ca e din pinion?
Daca da, se schimba ce e uzat, pinion si/sau boltul de care se vorbeste mai sus.

Dar e posibil sa arcurile sa fie intinse si sa ai o portiune in care ele au "cursa moarta", caz in care ori reglezi arcurile(curba de avans) ori inlocuiesti axul intreg.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rtulea
post 25 Apr 2005, 08:01
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 392
Joined: 11 April 05
From: Ploiesti (Alba-Iulia)




QUOTE(diaconuliviu @ 22 Apr 2005, 06:09)
Acea rotire este libera sau simti forta arcurilor?
Esti sigur ca e din pinion?
Daca da, se schimba ce e uzat, pinion si/sau boltul de care se vorbeste mai sus.

Dar e posibil sa arcurile sa fie intinse si sa ai o portiune in care ele au "cursa moarta", caz in care ori reglezi arcurile(curba de avans) ori inlocuiesti axul intreg.
*



Rotirea este libera si nu intampin nici unfel de rezistenta la rotire. Dar nu credeti ca este cam exagerat sa spunem ca s-a uzat boltul? Adica ce forta sa opuna la rotire axul delcoului (cel cu came) inafara de cele 250 gr forta de la arcul platinii mobile. In privinta arcurilor (de la avans) mie mi-a umblat un nene meste la ele si acum am pozitionat sectorul dintat la ultimul dinte, adica daca te uiti la delcou din stanga masinii sectorul este dat la maxim catre pistonul 1. O sa vad ce pot face cu boltul acela si porma va spun ce am rezolvat.
Mersi pentru raspuns.


--------------------
Dacia Logan sept 2006, Laureate 1,6 - PH-78-UTU
Do not try to forget your past, IT made you what you are!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 25 Apr 2005, 08:53
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




Care bolt se uzeaza? iacata aci un desen, ia pune degetul pe el,ca eu nu prea pricep. O chestie ce o uitai. Intrebarea era in ce consta reglajul pe banc. Apai spuneti-mi si mie unde mai gasiti banc pentru incercat si reglat delcou?

This post has been edited by Dyda: 25 Apr 2005, 08:56

Attached File(s)
Attached File  Delcou.pdf ( 41.59k ) Number of downloads: 753


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adt
post 25 Apr 2005, 16:20
Post #20


Membru incepator


Group: Members
Posts: 4
Joined: 24 January 05
From: Suceava




QUOTE(Dyda @ 20 Apr 2005, 14:11)
Mai explicit, montare delcou pe motor sau asamblare delcou
La motorul de 1300 arcurile sunt identice, la celelalte ( 1,4;1,6 arcurile sunt diferite - unul  gros si unul subtire
*


Am doua delcouri tip 3230 (IV - 82), pentru motoare Dacia 1300.
Arcurile nu sint identice, m-am uitat la ambele delcouri, ca sa fiu sigur.


--------------------
Dacia 1300 - neinmatriculata
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 25 Apr 2005, 16:56
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Dyda boltul de care vorbeam este notat cu 2 in figura data de tine.


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihu
post 25 Apr 2005, 17:02
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 218
Joined: 1 May 04
From: Bucuresti




QUOTE(Dyda @ 25 Apr 2005, 10:53)
Care bolt se uzeaza? iacata aci un desen, ia pune degetul pe el,ca eu nu prea pricep. O chestie ce o uitai. Intrebarea era in ce consta reglajul pe banc. Apai spuneti-mi si mie unde mai gasiti banc pentru incercat si reglat delcou?
*



La Sacele gasesti banc, acolo unde se fac de altfel, dar am auzit ca distractia costa cam 600-700k lei.


--------------------
Dacia 1100 - B20###
Dacia 1100 1968/70
If a little is good, more is better, too much is perfect
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 26 Apr 2005, 11:15
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(rtulea @ 25 Apr 2005, 08:01)
Rotirea este libera si nu intampin nici unfel de rezistenta la rotire. Dar nu credeti ca este cam exagerat sa spunem ca s-a uzat boltul? Adica ce forta sa opuna la rotire axul delcoului (cel cu came) inafara de cele 250 gr forta de la arcul platinii mobile. In privinta arcurilor (de la avans) mie mi-a umblat un nene meste la ele si acum am pozitionat sectorul dintat la ultimul dinte, adica daca te uiti la delcou din stanga masinii sectorul este dat la maxim catre pistonul 1. O sa vad ce pot face cu boltul acela si porma va spun ce am rezolvat.
Mersi pentru raspuns.
*



Acea cama dintata e de la avansul vacuumatic.
cind rotesti de axul cu camele (5 pe figura lui Dyda, partea de sus) trebuie sa simti o forta oponenta datorita celor doua arcuri (sint tot pe undeva pe 5 figura lui Dyda). Daca acea forta nu se simte, ai arcurile slage sau sarite. E posibil ca nenea sa fi indoit cele doua piese de tensionare a lor pina le-a slabit de tot.

Si acel bolt 2 (iarasi figura lui Dyda) se uzeaza, intr-adevar, eu il inlocuiesc cu o "coada" de burghiu. Dar, cu toata uzura lui, portiunea cu jocul generat de el este fara oponenta la rotire, urmind portiunea cu reactiune arcuri.

This post has been edited by diaconuliviu: 27 Apr 2005, 06:43


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
freeman30
post 26 Apr 2005, 21:55
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 576
Joined: 31 May 04
From: Bucuresti




700.000 mii ,pt reglaje delcou? mai bine cumperi un ax nou si un set de bucsi daca e cazul si toata treaba nu te costa mai mult de 400.000.


--------------------
Daewoo Tico SX 2000
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 16 May 2005, 13:18
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




In carti avansul este dat sub forma: 2000 rpm ---- 11-14 grade...etc
La fel si la cel vacuumatic.
Care este cazul ideal intre cele doua valori?


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 16 May 2005, 14:39
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Aceste valori sunt dat asa din cauza ca nu sunt doua delcouri care sa mearga dupa aceeasi curba, apoi este mai usor de reglat, apoi avansul centrifugal (mecanic) este cu efect integrator, oricum avansul dat de aceste dispozitive vacum+centifugal este departe de avansul de care are nevoie motorul. (deci concluzie curba este data cu o anuimita eroare pt ca ar fi prea greu sa faci un disp mecanic sa mearga perfect pt o perioada cat mai lunga).


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 16 May 2005, 14:58
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




Bine-bine, dar eu daca vreau sa fac unul cu controler? care valori is cele bune?


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai1677
post 17 May 2005, 11:58
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.369
Joined: 23 December 03
From: Bucuresti




Curba de avans este determinata de depresiunea din galerie si turatia motorului. Daca masori depresiunea din galerie cu altceva decat capsula vacumatica cum ar debitmetru aer ajungi la o finete f. mare (la fel ca si la cele controlate de microprocesor, la injectie si aprindere integrala), dar dat fiid faptul ca folosim avansul vacumatic eu zic sa folosim o valoare mediana a curbei de avans centifugal. Apoi cu un senzor de detonatie sa facem o corectie in timp real. Printre altele si cifra octanica a benzinei face ca curba de avans sa se modifice. Deci in concluzie pt inceput zic sa folosim o valoare median a curbei de avans centrifugal.


--------------------
Renault 5 Campus, Hyundai Sonata, 1988 / 2001
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 17 May 2005, 13:56
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(mihai1677 @ 17 May 2005, 11:58)
Curba de avans este determinata de depresiunea din galerie si turatia motorului. Daca masori depresiunea din galerie cu altceva decat capsula vacumatica cum ar debitmetru aer ajungi la o finete f. mare (la fel ca si la cele controlate de microprocesor, la injectie si aprindere integrala), dar dat fiid faptul ca folosim avansul vacumatic eu zic sa folosim o valoare mediana a curbei de avans centifugal. Apoi cu un senzor de detonatie sa facem o corectie in timp real. Printre altele si cifra octanica a benzinei face ca curba de avans sa se modifice. Deci in concluzie pt inceput zic sa folosim o valoare median a curbei de avans centrifugal.
*



Pai capsula ramine la locul ei, cel putin deocamdata; si asta pentru ca nu stiu inca .asm incit sa scriu eu programul care sa tina seama si de vacuum. Deci, ramin doar la partea de avans centrifugal. Sau, daca stii asm e posibila si inlocuirea capsulei. Problema e ca din cite am inteles PIC 16F628 nu are CAN, deci acea variabila nu poate fi prelucrata de PIC. O solutie ar fi inca un tabel din care sa citeasca perechile (depresiune-unghi). Dar deja iesim mult offtopic.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Costy2000
post 18 Feb 2011, 20:50
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 246
Joined: 18 April 10




QUOTE(cristidb @ 4 Mar 2005, 12:01)
Diferenta dintre 1,4 si 1,6 nu consta doar in reglaje. Arcurile sunt diferite.
Se poate rega fara banc, dar nu e usor.
Reglajele se fac prin indoirea tablelor de care sunt prinse arcurile.
Pentru inceput regleaza aceste table incat primul arc sa fie intins dar nu tensionat!!  iar al doilea sa actioneze in ultima treime a cursei axului. Asta e punctul de plecare.
Pune avansul vacuumatic cum a fost initial, se regleaza mai tarziu.
Regleaza distanta la platina si avansul static initial (cu becul).
Dupa asta se face proba accelerand in treapta a 3-a de la 1000 la 5000 de ture.
Nu trebuie sa auzi detonatii. Daca auzi detonatii intre 2000-3000 rpm mai intinzi putin primul arc. Atentie nu mult! Se poate face cu o surubelnita fara a demonta delcoul. se roteste pana se poate vedea arcul.
Daca apar detonatii dupa 3000 rpm mai intinzi putin arcul al doilea(cel care actioneaz in ultima treime).
Acum se regleaza avansul vacuumatic. El trebuie sa fie cat mai mare pentru ca motorul sa fie mai elastic si pentru economie. Se roteste rozeta in sensul detensionarii ascului, dupa care se strange cate un dinte pana cand in frana de motor nu se aud rateuri. Daca la relanti nu merge rotund dupa asta se mai strange un dinte.
Acum se mai verifica inca o data avansul centrifugal, cu avansul vacuumatic reglat.
Daca motorul are un zgomot gros si nu trage bine la o anumita turatie inseamna ca avansul e mic. Se slabaste putin arcul corespunzator.
Metoda asta e destul de buna, iar daca arcurile nu sunt decalibrate si axul nu are joc ar trebui sa se ajunga la rezultate bune.
Inainte de toate e recomandat sa se spele cu benzina delcoul, si sa se unga apoi cu ulei. Niciodata cu vaselina pentru ca se intareste cu timpul.
Succes!
*




Saut!am si eu o problema cu delcoul,am umbla la pinionul de sub delcou pt ca nu mai aveam presiune la ulei si am zis ca poate e de la el dar nu a fost,si ca trebuie sa schimb pompa de ulei.Daca tot am dat jos delcoul am zis sa il mai ''ung''si pe el un pic am inceput sa il desfac pana am ajuns la contra greutati si la arculetele ala mici acolo, la una dintre contra greutati lipsea siba care o tine am luat de la alt delcou si am rezolvat problema, dar eu am umblat la arculetele ale mici adica la tijele lor am mai intins arculetile dupa aceea am montat totul al loc si l-am pus pe masina a pornit mege bine si cand o accelerez pe loc,de mers cu ea nu am mers acum intreb am facut ceva rau ca am citit pe forum si am vazut ca daca umbli la aruletele ale ii modific avnasul sau nustiu ce blush.gif

Si mai am o intrebare se gasesc piese de schimb pt delcou.


--------------------
Dacia 1310 1996 L
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 24th April 2024 - 19:30
Forum Renault