Reglaje delcou
![]() ![]() ![]() |
Reglaje delcou
freeman30 |
![]()
Post
#1
|
||
Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 31 May 04 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Daewoo
Tico
SX 2000
|
|||
andu911 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.164 Joined: 18 February 05 From: Bucuresti - Berceni ![]() |
fii mai explicit...ce ai facut acolo...poate stie cineva sa te ajute
|
--------------------
-
-
-
|
|
Dyda |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
Batrine daca ai umblat la arcurile de la talere deja ai modificfat caracteristicile acestora si fara stand fff greu le mai aduci in plaja. Un asemenea stand nu prea renteaza sa-l ai ca investitie ptr ca la 5-6 piese reglate pe an nu stiu ce beneficii aduce si in cit timp il amortizezi. Asa ca ax nou si atentie la montare. La avans vacuumatic fii atent la rozeta excentrica daca se mai cunoaste urma de vopsea in pozitia initiala si adul la loc
|
-------------------- Kox
|
|
cristidb |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
Diferenta dintre 1,4 si 1,6 nu consta doar in reglaje. Arcurile sunt diferite.
Se poate rega fara banc, dar nu e usor. Reglajele se fac prin indoirea tablelor de care sunt prinse arcurile. Pentru inceput regleaza aceste table incat primul arc sa fie intins dar nu tensionat!! iar al doilea sa actioneze in ultima treime a cursei axului. Asta e punctul de plecare. Pune avansul vacuumatic cum a fost initial, se regleaza mai tarziu. Regleaza distanta la platina si avansul static initial (cu becul). Dupa asta se face proba accelerand in treapta a 3-a de la 1000 la 5000 de ture. Nu trebuie sa auzi detonatii. Daca auzi detonatii intre 2000-3000 rpm mai intinzi putin primul arc. Atentie nu mult! Se poate face cu o surubelnita fara a demonta delcoul. se roteste pana se poate vedea arcul. Daca apar detonatii dupa 3000 rpm mai intinzi putin arcul al doilea(cel care actioneaz in ultima treime). Acum se regleaza avansul vacuumatic. El trebuie sa fie cat mai mare pentru ca motorul sa fie mai elastic si pentru economie. Se roteste rozeta in sensul detensionarii ascului, dupa care se strange cate un dinte pana cand in frana de motor nu se aud rateuri. Daca la relanti nu merge rotund dupa asta se mai strange un dinte. Acum se mai verifica inca o data avansul centrifugal, cu avansul vacuumatic reglat. Daca motorul are un zgomot gros si nu trage bine la o anumita turatie inseamna ca avansul e mic. Se slabaste putin arcul corespunzator. Metoda asta e destul de buna, iar daca arcurile nu sunt decalibrate si axul nu are joc ar trebui sa se ajunga la rezultate bune. Inainte de toate e recomandat sa se spele cu benzina delcoul, si sa se unga apoi cu ulei. Niciodata cu vaselina pentru ca se intareste cu timpul. Succes! |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
freeman30 |
![]()
Post
#5
|
Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 31 May 04 From: Bucuresti ![]() |
Ce am facut?
![]() ![]() Multumesc pt raspunsuri ,voi incerca sa umblu la el....daca nu altul (350.000). |
--------------------
Daewoo
Tico
SX 2000
|
|
incubus |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 96 Joined: 12 March 05 From: Medgidia-Constanta ![]() |
Cristi, vrei sa spui ca cele 2 arcuri de la avansul centrifugal sunt (si trebuie sa fie ) diferite ? eu am luat ax delcou nou si erau identice... la cel vechi erau diferite, dar am zis ca si-a bagat mana vreun "meserias"...
|
--------------------
Dacia
Logan
1,4 mpi
- CT-07-NYO
|
|
valioglu |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 498 Joined: 2 July 04 ![]() |
Cumpara un delcou nou, daca crezi ca cel pe care il ai e naspa. Nu te chinui cu reglaje pentru ca oricum nu il scoti bine daca e mai vechi pentru ca piesele care il compun NU sunt de calitate. Nu cred ca vei gasi un meserias care sa se chinuie cateva ore ca sa-l faca cum scrie la carte. Nu fa reglaje de genul da-l un pic mai mare sau un pic mai mic etc. etc.
Gandeste-te ca daca consuma juma de litru in plus cu delcoul pe care il ai acum se amortizeaza destul de repede cel nou, plus ca ai un confort mai bun la conducere (care merita banii). E un ansamblu destul de arhaic si destul de prost facut in zilele noastre pentru ca sa te chinui. Trebuie sa cumperi bucsele pentru ax, axul cu tot ansamblul centrifugal, seibile antifrictiune daca tot umbli, sa reglezi avansul vacuumatic (o belea mai mare decat iti inchipui - ia manualul sa vezi), membrana capsulei trebuie sa fie intreaga, schimbi si tu platina si condensatorul daca tot te apuci si poti avea surpriza foarte dezamagitoare sa vezi ca nu merge super bine la final sau ciupeste un pic de benzina in plus. De asemenea, vezi ca se gaseau la un moment dat axe cu ansamblu centrifugal care nu aveau data gaura pentru stift. Daca gaura pe care trebuia sa o dai era decalata cu cateva grade se decala tot ansamblul, ca sa nu mai vorbim de dificultatea operatiunii de a gauri un ax tratat. E parerea mea desigur - eu asi cumpara un delcou nou si dupa cele cinci minute cat mi-ar lua sa-l schimb asi bea o bere gandindu-ma ce munca am scutit. Suntem prea saraci ca sa ne carpim. ![]() This post has been edited by valioglu: 10 Apr 2005, 20:38 |
--------------------
DACIA SOLENZA
CONFORT 1.4
- B-01-DOG viata e scurta dar nedreapta
|
|
freeman30 |
![]()
Post
#8
|
Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 31 May 04 From: Bucuresti ![]() |
pai asa am si facut,am gasit la 900.000 mii ,unul nou cu garantie (in stoc pe pretul vechi!!!!) la un magazin in Militari.Merge bine acum numai ca la carbotestul pe care l-am facut i-am sugerat mecanicului sa mi-o regleze pe consumul minim si acum abia ma tarai.....(Am carburator monocorp)Multumesc pt sugestii
|
--------------------
Daewoo
Tico
SX 2000
|
|
stasi |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 3 December 03 From: Iasi ![]() |
imi explica va rog cineva cum se monteaza un delcou nou? mi l-am stricat pe-al meu de destept ce-am fost.
|
--------------------
Dacia
Berlina 96
|
|
cristidb |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru Group: Members Posts: 1.462 Joined: 23 May 02 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(incubus @ 9 Apr 2005, 22:44) Cristi, vrei sa spui ca cele 2 arcuri de la avansul centrifugal sunt (si trebuie sa fie ) diferite ? eu am luat ax delcou nou si erau identice... la cel vechi erau diferite, dar am zis ca si-a bagat mana vreun "meserias"... La 1400 si 1600 sunt diferite. La 1300 nu stiu cum sunt. Diferenta e vizibila. |
--------------------
CBR 600 F4i ;
Astra GTC
Sport 124CP remap Superchips, K&N, Eibach.
- .
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#11
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(cristidb @ 20 Apr 2005, 09:42) Omul se referea cred la arcul 1 si arcul 2 daca-s diferite intre ele. In teoria aprinderilor se spunea ca cele doua arcuri is intr-adevar diferite, incit panta curbei de avans sa se schimbe la o anumita turatie, adica sa fie doua segmente de dreapta (asta facindu-se prin intrarea celui de-al doilea arc mai tirziu, in a treia parte a cursei). Totusi, daca iei un tabel cu datele avans/turatie si il transpui in grafic se vede o singura dreapta plafonata la o anumita turatie. Ai cumva acea "curba" formata din doua segmente? Daca da, imi dai si mie datele? A, da, curbele de avans is diferite la toate cele trei delcouri This post has been edited by diaconuliviu: 20 Apr 2005, 11:59 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Dyda |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
QUOTE(stasi @ 19 Apr 2005, 21:57) imi explica va rog cineva cum se monteaza un delcou nou? mi l-am stricat pe-al meu de destept ce-am fost. Mai explicit, montare delcou pe motor sau asamblare delcou QUOTE(incubus @ 9 Apr 2005, 19:44) Cristi, vrei sa spui ca cele 2 arcuri de la avansul centrifugal sunt (si trebuie sa fie ) diferite ? eu am luat ax delcou nou si erau identice... la cel vechi erau diferite, dar am zis ca si-a bagat mana vreun "meserias"... La motorul de 1300 arcurile sunt identice, la celelalte ( 1,4;1,6 arcurile sunt diferite - unul gros si unul subtire |
-------------------- Kox
|
|
stasi |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru Group: Members Posts: 142 Joined: 3 December 03 From: Iasi ![]() |
QUOTE Mai explicit, montare delcou pe motor sau asamblare delcou s-a rezolvat.. credeam ca e mai complicat. am scos delcoul vechi, l-am pus pe cel nou in aceeasi pozitie si gata. auzisem ca e mai complicat. pana la urma am riscat si l-am pus de capul meu, cu sprijinul telefonic al lui paulp si al unui prieten. paul zicea si el sa chem un mecanic. ![]() |
--------------------
Dacia
Berlina 96
|
|
rtulea |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) ![]() |
salutare,
am si eu o intrebare legata de delcou si nu de reglarea lui. Asa ca scuze daca sunt off topic dar poate ma ajutati si pe mine. Astfel, cand am reglat distanta intre platini am rotit usor de axul delcoului si am observat ca are un joc mare, adica pot sa-l rotesc spre stanga si spre dreapta cam vreo 15-20 grade pana cand se blocheaza din cauza pinionului de la pompa de ulei. Acum eu va intreb daca este normala sau a facut un joc foarte mare acolo si trebuie sa-l schimb. Se poate schimba doar partea superioara, adica aceea cu camele pe el, si daca da, poate imi dati si niste idei cam cum trebuie procedat. mersi mult. This post has been edited by rtulea: 21 Apr 2005, 15:20 |
--------------------
Dacia
Logan
sept 2006, Laureate 1,6
- PH-78-UTU Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
elro |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru Group: Members Posts: 2.254 Joined: 12 November 04 From: Ct ![]() |
QUOTE(rtulea @ 21 Apr 2005, 15:17) salutare, am si eu o intrebare legata de delcou si nu de reglarea lui. Asa ca scuze daca sunt off topic dar poate ma ajutati si pe mine. Astfel, cand am reglat distanta intre platini am rotit usor de axul delcoului si am observat ca are un joc mare, adica pot sa-l rotesc spre stanga si spre dreapta cam vreo 15-20 grade pana cand se blocheaza din cauza pinionului de la pompa de ulei. Acum eu va intreb daca este normala sau a facut un joc foarte mare acolo si trebuie sa-l schimb. Se poate schimba doar partea superioara, adica aceea cu camele pe el, si daca da, poate imi dati si niste idei cam cum trebuie procedat. mersi mult. din cate stiu eu acea distanta este ok... ![]() |
--------------------
Renault
Megane Sedan 2.2,
1,5 dCI
|
|
mihai1677 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Se poate sa ai joc in boltul din parte inferioara a delco-ului.
Se poate inlocui cu un bolt confectionat dintr-un bolt din acela care se impusca in peretii de beton (arata ca un cui la un capat si are filet), merge la fix. |
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(rtulea @ 21 Apr 2005, 15:17) [...] am observat ca are un joc mare, adica pot sa-l rotesc spre stanga si spre dreapta cam vreo 15-20 grade pana cand se blocheaza din cauza pinionului de la pompa de ulei. [...] Acea rotire este libera sau simti forta arcurilor? Esti sigur ca e din pinion? Daca da, se schimba ce e uzat, pinion si/sau boltul de care se vorbeste mai sus. Dar e posibil sa arcurile sa fie intinse si sa ai o portiune in care ele au "cursa moarta", caz in care ori reglezi arcurile(curba de avans) ori inlocuiesti axul intreg. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
rtulea |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 392 Joined: 11 April 05 From: Ploiesti (Alba-Iulia) ![]() |
QUOTE(diaconuliviu @ 22 Apr 2005, 06:09) Acea rotire este libera sau simti forta arcurilor? Esti sigur ca e din pinion? Daca da, se schimba ce e uzat, pinion si/sau boltul de care se vorbeste mai sus. Dar e posibil sa arcurile sa fie intinse si sa ai o portiune in care ele au "cursa moarta", caz in care ori reglezi arcurile(curba de avans) ori inlocuiesti axul intreg. Rotirea este libera si nu intampin nici unfel de rezistenta la rotire. Dar nu credeti ca este cam exagerat sa spunem ca s-a uzat boltul? Adica ce forta sa opuna la rotire axul delcoului (cel cu came) inafara de cele 250 gr forta de la arcul platinii mobile. In privinta arcurilor (de la avans) mie mi-a umblat un nene meste la ele si acum am pozitionat sectorul dintat la ultimul dinte, adica daca te uiti la delcou din stanga masinii sectorul este dat la maxim catre pistonul 1. O sa vad ce pot face cu boltul acela si porma va spun ce am rezolvat. Mersi pentru raspuns. |
--------------------
Dacia
Logan
sept 2006, Laureate 1,6
- PH-78-UTU Do not try to forget your past, IT made you what you are!
|
|
Dyda |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 677 Joined: 30 April 04 ![]() |
Care bolt se uzeaza? iacata aci un desen, ia pune degetul pe el,ca eu nu prea pricep. O chestie ce o uitai. Intrebarea era in ce consta reglajul pe banc. Apai spuneti-mi si mie unde mai gasiti banc pentru incercat si reglat delcou?
This post has been edited by Dyda: 25 Apr 2005, 08:56 Attached File(s) ![]() |
-------------------- Kox
|
|
adt |
![]()
Post
#20
|
Membru incepator Group: Members Posts: 4 Joined: 24 January 05 From: Suceava ![]() |
QUOTE(Dyda @ 20 Apr 2005, 14:11) Mai explicit, montare delcou pe motor sau asamblare delcou La motorul de 1300 arcurile sunt identice, la celelalte ( 1,4;1,6 arcurile sunt diferite - unul gros si unul subtire Am doua delcouri tip 3230 (IV - 82), pentru motoare Dacia 1300. Arcurile nu sint identice, m-am uitat la ambele delcouri, ca sa fiu sigur. |
--------------------
Dacia
1300
- neinmatriculata
|
|
mihai1677 |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Dyda boltul de care vorbeam este notat cu 2 in figura data de tine.
|
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
mihu |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 218 Joined: 1 May 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(Dyda @ 25 Apr 2005, 10:53) Care bolt se uzeaza? iacata aci un desen, ia pune degetul pe el,ca eu nu prea pricep. O chestie ce o uitai. Intrebarea era in ce consta reglajul pe banc. Apai spuneti-mi si mie unde mai gasiti banc pentru incercat si reglat delcou? La Sacele gasesti banc, acolo unde se fac de altfel, dar am auzit ca distractia costa cam 600-700k lei. |
--------------------
Dacia
1100
- B20### Dacia 1100 1968/70
If a little is good, more is better, too much is perfect |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(rtulea @ 25 Apr 2005, 08:01) Rotirea este libera si nu intampin nici unfel de rezistenta la rotire. Dar nu credeti ca este cam exagerat sa spunem ca s-a uzat boltul? Adica ce forta sa opuna la rotire axul delcoului (cel cu came) inafara de cele 250 gr forta de la arcul platinii mobile. In privinta arcurilor (de la avans) mie mi-a umblat un nene meste la ele si acum am pozitionat sectorul dintat la ultimul dinte, adica daca te uiti la delcou din stanga masinii sectorul este dat la maxim catre pistonul 1. O sa vad ce pot face cu boltul acela si porma va spun ce am rezolvat. Mersi pentru raspuns. Acea cama dintata e de la avansul vacuumatic. cind rotesti de axul cu camele (5 pe figura lui Dyda, partea de sus) trebuie sa simti o forta oponenta datorita celor doua arcuri (sint tot pe undeva pe 5 figura lui Dyda). Daca acea forta nu se simte, ai arcurile slage sau sarite. E posibil ca nenea sa fi indoit cele doua piese de tensionare a lor pina le-a slabit de tot. Si acel bolt 2 (iarasi figura lui Dyda) se uzeaza, intr-adevar, eu il inlocuiesc cu o "coada" de burghiu. Dar, cu toata uzura lui, portiunea cu jocul generat de el este fara oponenta la rotire, urmind portiunea cu reactiune arcuri. This post has been edited by diaconuliviu: 27 Apr 2005, 06:43 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
freeman30 |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 576 Joined: 31 May 04 From: Bucuresti ![]() |
700.000 mii ,pt reglaje delcou? mai bine cumperi un ax nou si un set de bucsi daca e cazul si toata treaba nu te costa mai mult de 400.000.
|
--------------------
Daewoo
Tico
SX 2000
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#25
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
In carti avansul este dat sub forma: 2000 rpm ---- 11-14 grade...etc
La fel si la cel vacuumatic. Care este cazul ideal intre cele doua valori? |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
mihai1677 |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Aceste valori sunt dat asa din cauza ca nu sunt doua delcouri care sa mearga dupa aceeasi curba, apoi este mai usor de reglat, apoi avansul centrifugal (mecanic) este cu efect integrator, oricum avansul dat de aceste dispozitive vacum+centifugal este departe de avansul de care are nevoie motorul. (deci concluzie curba este data cu o anuimita eroare pt ca ar fi prea greu sa faci un disp mecanic sa mearga perfect pt o perioada cat mai lunga).
|
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Bine-bine, dar eu daca vreau sa fac unul cu controler? care valori is cele bune?
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
mihai1677 |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.369 Joined: 23 December 03 From: Bucuresti ![]() |
Curba de avans este determinata de depresiunea din galerie si turatia motorului. Daca masori depresiunea din galerie cu altceva decat capsula vacumatica cum ar debitmetru aer ajungi la o finete f. mare (la fel ca si la cele controlate de microprocesor, la injectie si aprindere integrala), dar dat fiid faptul ca folosim avansul vacumatic eu zic sa folosim o valoare mediana a curbei de avans centifugal. Apoi cu un senzor de detonatie sa facem o corectie in timp real. Printre altele si cifra octanica a benzinei face ca curba de avans sa se modifice. Deci in concluzie pt inceput zic sa folosim o valoare median a curbei de avans centrifugal.
|
--------------------
Renault 5 Campus,
Hyundai Sonata,
1988 / 2001
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#29
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(mihai1677 @ 17 May 2005, 11:58) Curba de avans este determinata de depresiunea din galerie si turatia motorului. Daca masori depresiunea din galerie cu altceva decat capsula vacumatica cum ar debitmetru aer ajungi la o finete f. mare (la fel ca si la cele controlate de microprocesor, la injectie si aprindere integrala), dar dat fiid faptul ca folosim avansul vacumatic eu zic sa folosim o valoare mediana a curbei de avans centifugal. Apoi cu un senzor de detonatie sa facem o corectie in timp real. Printre altele si cifra octanica a benzinei face ca curba de avans sa se modifice. Deci in concluzie pt inceput zic sa folosim o valoare median a curbei de avans centrifugal. Pai capsula ramine la locul ei, cel putin deocamdata; si asta pentru ca nu stiu inca .asm incit sa scriu eu programul care sa tina seama si de vacuum. Deci, ramin doar la partea de avans centrifugal. Sau, daca stii asm e posibila si inlocuirea capsulei. Problema e ca din cite am inteles PIC 16F628 nu are CAN, deci acea variabila nu poate fi prelucrata de PIC. O solutie ar fi inca un tabel din care sa citeasca perechile (depresiune-unghi). Dar deja iesim mult offtopic. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
Costy2000 |
![]()
Post
#30
|
Membru autentic Group: Members Posts: 246 Joined: 18 April 10 ![]() |
QUOTE(cristidb @ 4 Mar 2005, 12:01) Diferenta dintre 1,4 si 1,6 nu consta doar in reglaje. Arcurile sunt diferite. Se poate rega fara banc, dar nu e usor. Reglajele se fac prin indoirea tablelor de care sunt prinse arcurile. Pentru inceput regleaza aceste table incat primul arc sa fie intins dar nu tensionat!! iar al doilea sa actioneze in ultima treime a cursei axului. Asta e punctul de plecare. Pune avansul vacuumatic cum a fost initial, se regleaza mai tarziu. Regleaza distanta la platina si avansul static initial (cu becul). Dupa asta se face proba accelerand in treapta a 3-a de la 1000 la 5000 de ture. Nu trebuie sa auzi detonatii. Daca auzi detonatii intre 2000-3000 rpm mai intinzi putin primul arc. Atentie nu mult! Se poate face cu o surubelnita fara a demonta delcoul. se roteste pana se poate vedea arcul. Daca apar detonatii dupa 3000 rpm mai intinzi putin arcul al doilea(cel care actioneaz in ultima treime). Acum se regleaza avansul vacuumatic. El trebuie sa fie cat mai mare pentru ca motorul sa fie mai elastic si pentru economie. Se roteste rozeta in sensul detensionarii ascului, dupa care se strange cate un dinte pana cand in frana de motor nu se aud rateuri. Daca la relanti nu merge rotund dupa asta se mai strange un dinte. Acum se mai verifica inca o data avansul centrifugal, cu avansul vacuumatic reglat. Daca motorul are un zgomot gros si nu trage bine la o anumita turatie inseamna ca avansul e mic. Se slabaste putin arcul corespunzator. Metoda asta e destul de buna, iar daca arcurile nu sunt decalibrate si axul nu are joc ar trebui sa se ajunga la rezultate bune. Inainte de toate e recomandat sa se spele cu benzina delcoul, si sa se unga apoi cu ulei. Niciodata cu vaselina pentru ca se intareste cu timpul. Succes! Saut!am si eu o problema cu delcoul,am umbla la pinionul de sub delcou pt ca nu mai aveam presiune la ulei si am zis ca poate e de la el dar nu a fost,si ca trebuie sa schimb pompa de ulei.Daca tot am dat jos delcoul am zis sa il mai ''ung''si pe el un pic am inceput sa il desfac pana am ajuns la contra greutati si la arculetele ala mici acolo, la una dintre contra greutati lipsea siba care o tine am luat de la alt delcou si am rezolvat problema, dar eu am umblat la arculetele ale mici adica la tijele lor am mai intins arculetile dupa aceea am montat totul al loc si l-am pus pe masina a pornit mege bine si cand o accelerez pe loc,de mers cu ea nu am mers acum intreb am facut ceva rau ca am citit pe forum si am vazut ca daca umbli la aruletele ale ii modific avnasul sau nustiu ce ![]() Si mai am o intrebare se gasesc piese de schimb pt delcou. |
--------------------
Dacia
1310
1996 L
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 13th May 2025 - 22:04 |