DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages < 1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Batai metalice la pornirea motorului rece. De ce?

madoxxt
post 21 May 2005, 22:57
Post #31


doar membru....


Group: Members
Posts: 17
Joined: 27 December 04
From: craiova




In pompa de ulei , acea supapa de presiune este de fapt o bila actionata de un arc care mentine uleiul in filtru si spre palier, se poate ca acea bila sa fie uzata si sa iti scape uleiul inapoi in baie si instalatia sa ramina goala sau ca arcul care impinge bila in scaun sa se fii slabit si sa nu mai aiba elasticitatea si forta , sa creeze presiune pe bila si sa scape ca si in cazul uzarii bilei uleiul in baie.Cel mai bine si mai simplu , ca sa iti iesi din pareri e sa dai pompa de ulei jos si sa o verifici, eventual sa o inlocuiesti daca da semne de oboseala.



--------------------
DACIA 1310 1983 - lyx 50 jd
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cris_rover
post 1 Jun 2005, 00:48
Post #32


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 28 May 05
From: Arad




1. Vezi daca nu cumva altceva bate la motor. (daca zgomotul se aude exclusiv la pornire atunci ii ceva bai in el (pompa ulei, ax cu came, cuzineti, etc). Daca se mai aude ocazional si in timpul mersului verifica-ti suportii elastici de la motor, scutul (sa nu cumva sa fie deformat de vreo lovitura si sa atinga in baie), etc. Chestia aia (para de sub delcou) este de fapt un pinion, in care intra axul de la delcou. Acest pinion are rolul de a angrena atat pompa de ulei (care in cazul tau as recomanda sa fie verificata) cat si axul de la delcou.


--------------------
Dacia 1310 TX - asdfasdg
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 1 Jun 2005, 11:22
Post #33


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.569
Joined: 17 August 04
From: Space, the final frontiere




QUOTE(madoxxt @ 21 May 2005, 22:57)
In pompa de ulei ,  acea supapa de presiune este de fapt o bila actionata de un arc care mentine uleiul in filtru si spre palier, se poate ca acea bila sa fie uzata si sa iti scape uleiul inapoi in baie si instalatia sa ramina goala sau ca arcul care impinge bila in scaun sa se fii slabit si sa nu mai aiba elasticitatea si forta , sa creeze presiune pe bila si sa scape ca si in cazul uzarii bilei uleiul in baie.Cel mai bine si mai simplu , ca sa iti iesi din pareri e sa dai pompa de ulei jos si sa o verifici, eventual sa o inlocuiesti daca da semne de oboseala.
*


Acea supapa are rol de limitator de presiune. Adica ajuta sa nu creasca presiunea peste 6 bar. Este montata in PARALEL pe pompa, si nu IN SERIE, deci nu ea impiedica golirea pompei.
Bataia este de la lagare.


--------------------
Opel Corsa 2001 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
SSP,K!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Dyda
post 1 Jun 2005, 11:46
Post #34


Membru autentic


Group: Members
Posts: 677
Joined: 30 April 04




Bataia este de la vilbrochen. Au uzura accentuata atit palierele cit si cuzineti, iar dupa o pauza mai mare de 24 h pelicula de ulei dintre cele 2 piese se scurge favorizind aparitia acelei batai la pornire. Aceasta dureaza pina pompa baga ulei in circuit, refacind pelicula.
Deci te paste un RK cota 1 sau inlocuit vilbrochen + cuzineti sau ii bagi slik


--------------------
Kox
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
daciaclub-Stef
post 2 Jun 2005, 06:47
Post #35


Membru incepator


Group: Members
Posts: 24
Joined: 31 January 04
From: Mangalia




vezi sa nu fie o supapa care peste noapte(sau cand vrea ea)se blocheaza in ghid.


--------------------
The wait it's over the time is now...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
floryyn
post 16 Feb 2007, 21:52
Post #36


Membru autentic


Group: Members
Posts: 251
Joined: 19 November 06
From: Targu Jiu




Baieti, azi am avut o problema, m-a lasat Dacia in drum, am sunat la un amic mecanic, a venit, cu niste smirghel si o surubelnita a "resuscitat-o".Platinile, desi erau noi, cu 50 de km la activ... Problema e ca dupa aia omul s-a incruntat si-a zis ceva de genu' "hopa, batai la motor, vilbrochenul!!". In final omul mi-a recomandat ca pana una-alta, sa bag un aditiv, n-am retinut bine ce fel de, si a ramas ca vine zilele astea sa "aruncam o privire" si sa evaluam situatia...Chestia e ca bataile au aparut dupa ce am schimbat uleiul. Aici cred ca am facut vreo prostie, am bagat Prista 20w40 S1 in ideea ca e mai bun ca Lubrifinul si temperaturile astea "primavaratice" imi permit un ulei mai gros. Probabil am dat-o in bara cu filtrul de ulei, in sensul ca am strans cu nadejde, cu cheia de filtru...Nu-mi curge nici o picatura, nici pe la filtru, nici pe la buson, nivelul la joja e ok, becul indicator din bord se stinge imediat dupa ce porneste, dar nu-mi dau seama ce si cum. Ce sa-i fac? Sa schimb iar uleiul cu unul mai "finut" cu tot cu filtru, sa desfacem motorul si sa verificam arborele cotit, cuzinetii?
huh.gif


--------------------
Dacia Logan 1.4 Laureate 2005
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mirceas
post 17 Feb 2007, 09:16
Post #37


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 4 July 06




descrierea din primul post se potriveste perfect cu situatia mea. la cald sau dupa prima pornire nu mai face zgomot, insa dimineata dureaza cateva secunde acest zgomot metalic destul de tare. la mine martorul de ulei se stinge tipic cam in 2 sec.

si totul a aparut dupa un banal schimb de ulei+filtru (cu motor flush).

cred si eu ca tot pompa de ulei e de vina. presiunea e ok, ulei nu pierde.

altfel motorul meu toarce ca o pisica daca e bine reglat, trage super si a avut setul facut acum max. 10000 km. deci e o prostie sa generalizati ca in toate cazurile e de vina un motor uzat.


--------------------
Astra 1.6 / Ex-Dacia 1310 '84 / Dacia 1310 TLX '89
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 17 Feb 2007, 09:21
Post #38


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




@ floryyn, ce presiune ai la ulei?
Bătăile în funcționarea motorului nu pot fi numai de la arbore.

@mirceas, eu am 2500 km de când am făcut setul, pompă de ulei nouă, arbore rectificat la r1, iar presiune la ulei am după 5-7 secunde, când pornesc motorul nu îl accelerez. Zilele următoare urmează să dau baia de ulei jos să mă uit la pompă, nu știu de ce, dar am impresia că ea e de vină, astă vară când am probat-o, după ce o cumpărase mecanicul, presiune făcea dar îi curgea uleiul înapoi prin sorb mad.gif , iar acum trebuie să mă bag pe sub ea să remediez problema.

This post has been edited by EUROPE_: 17 Feb 2007, 09:27


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mirceas
post 17 Feb 2007, 09:36
Post #39


Membru autentic


Group: Members
Posts: 479
Joined: 4 July 06




eu mai astept pana ii fac schimbul de ulei. acum am 15w si vreau sa trec 20w. mi-e teama sa nu revina iarna, eu stau la munte, si sa fie atunci uleiul prea gros.

si daca e ea cu buba... o schimb cu totul.


--------------------
Astra 1.6 / Ex-Dacia 1310 '84 / Dacia 1310 TLX '89
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 17 Feb 2007, 09:40
Post #40


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Eu sunt la 10w și am aceeași dilema ca și tine, mai sunt 11 zile de ''iarnă'', așa că încă nu sunt prea hotărât.


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Twister
post 17 Feb 2007, 10:01
Post #41


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 4 May 05




20w este densitatea la rece a uleiului si nu recomand nici vara, in nici un caz in anotimpul rece. Este prea dens. Vascozitatea mare la rece NU AJUTA LA NIMIC, decat la un efect psihologic, cat timp este rece vei avea presiune max.
Un ulei prea dens este pompat mai greu (cu intarziere) de pompa, exact in momentul in care timpul de amorsare a rampei de ungere este vital: la pornire.
Sngurul avantaj ar putea fi, in cazul unui motoru uzat, faptul ca se evita "mancarea" uleiului la pornire (care oricum va fii papat cand motorul se incalzeste si uleiul se face pissweiser). Nici nu prea gasesti ulei sintetic, cu clasa buna, SH, SL, SJ cu indice 20W in fata. Personal am motorul proaspat reparat RK, ulei 15W40 (mergea perfect si 10w iarna, insa pe 15w am gasit cu aditivi pt perioada de rodaj) si am presiune in rampa dupa 1-2sec dupa pornirea motorului.
Revenind, iti recomand sa schimbi macar cuzinetii. O reparatie serioasa include rectificarea/inlocuirea arborelui cotit,a cuzinetilor, a pompei ulei si a pinionului de antrenare, eventual si verificarea starii lagarelor axului cu came, insa ca o solutie de moment sugerez inlocuire cuzinetilor si a pompei de ulei.


This post has been edited by Twister: 17 Feb 2007, 10:04


--------------------
Dacia 1310L 1397cm³ 1994 - CT-01-...
Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
adnan
post 17 Feb 2007, 13:30
Post #42


Membru incepator


Group: Members
Posts: 47
Joined: 10 January 07




eu ce sa mai zic
am o nova si a inceput sa-mi faca galagia asta in mers pe la 70km/h presiune de ulei sta la 4-5 in mers


--------------------
dacia nova 1997-gpl - CT 43 CDC
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 17 Feb 2007, 19:13
Post #43


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Si eu am nova si la rece presiunea este cam 5 atm ... la cald este la 2 ... sau 1.8 (valori pentru relanti) ulei am pus mobil 1 cred ca 5W40 si un aditiv ... zgomot la pornire am dar nu ma deranjaza ... la cald este totul ok ... singura problema este ca nu am scurgeri de ulei pe nicaieri nici o picatura sub masina ... fum albastru nu scoate ... si totusi dupa 800 km cu noul ulei ... a disparut o cantitate consigerabila de pe joja ...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
EUROPE_
post 17 Feb 2007, 20:00
Post #44


membru reactiv


Group: Members
Posts: 1.557
Joined: 2 March 06
From: Craiova




Nu trebuie neapărat să scoată fum albastru ca să poți zice că-ți consumă ulei. Cauzele consumului de ulei pot fi multe.


--------------------
Renault Fluence 2010 1.6 16v Evo Life
Fieratanii dulci amare, va iubesc pe toate tare, fiare strambe drepte reci, sunteti viata mea pe veci!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 19 Feb 2007, 08:42
Post #45


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Da dar daca totusi nu curge pe nicaieri (am spus sub masiina este uscat ) ... nu scoate fum ... si totusi imi lipseste o cantitate de cel putin 600 ml (joja este la jumatate pe patrea lata ) ... cam mult pentru un ulei nou de calitate (mobil1) + aditiv dupa 800 km de la schimb ... unde sa se duca ... atata ulei ... sad.gif si asa de repede ... astia 800 km i-am facut doar in bucuresti ...pe distante relativ mici ... de maxim 20 km ...deci motor rece abia ajunge la 60 grade ... dar nu cred ca asta ar fi cauza ....


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 19 Feb 2007, 08:44
Post #46


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nu trebuie sa scoata fum ca sa manance ulei. Cand scoate fum deja manaca mult.

Daca mergi cu motorul rece e normal sa-ti consuma mai mult ulei.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Twister
post 19 Feb 2007, 08:54
Post #47


Membru autentic


Group: Members
Posts: 281
Joined: 4 May 05




Vezi si semeringurile supapelor, si pe acolo se poate pierde ulei. Acele semeringuri au prostul obicei de a se desprinde de pe soclu si a pleca pe tija supapei.


--------------------
Dacia 1310L 1397cm³ 1994 - CT-01-...
Imi place munca: ma fascineaza. Pot sta sa o contemplu ore intregi.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 19 Feb 2007, 09:03
Post #48


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Si cum vad daca sunt semeringurile de la supape ... trebuie desfacut motorul ... sau doar capacul culbutori ... si totusi in conditiile mentionate mai sus ... 600 ml in 800 km in bucuresti .. nu prea este normal zic eu ... ba chiar foarte mult ...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
$$ilvviu
post 19 Feb 2007, 09:10
Post #49


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.882
Joined: 6 January 07
From: Roman/NT




Desfaci capacul.
Totusi pt o Nova din 97 nu e prea subtire 5W? Eu cred ca 15W ar fi mai nimerit.


--------------------
Renault Laguna Initiale 2002 - NT-97-SLR
Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 19 Feb 2007, 09:12
Post #50


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




5w il consuma la rece...ala nu-i ulei sa-l pui la deplasari scurte in oras, motorul va fi mai mult rece, si uleiul e prea subtire. La cald e OK.

Consumul e normal, mai completeaza.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 19 Feb 2007, 09:30
Post #51


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Am inteles m-am linistit ... ma gandeam ca am motorul varza ... dar daca ziceti ca este prea subtire uleiul atunci inteleg ... ideea ... apropo la urmatorul schimb o sa bag unul de genul 15w40 m-am gandit la BP dar ce draq inseamna Visco 2000 sau Visco 5000


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paollo
post 19 Feb 2007, 11:36
Post #52


Membru incepator


Group: Members
Posts: 80
Joined: 4 December 06




aveam si eu sunetul ala metalic, la mine chiar suna tare..se auzea clar, chiar si cu motorul cald, s-a rezolvat cu reglarea tachetilor wink.gif


--------------------
dacia 1310 - 1397 cmc 1989 tlx
Standard
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AAlpine1
post 19 Feb 2007, 13:21
Post #53


Nothing Beats Cubic Inches !!!


Group: Members
Posts: 833
Joined: 7 February 04
From: Drumul Taberei Customs




QUOTE(mihai0070 @ 19 Feb 2007, 08:42)
Da dar daca totusi nu curge pe nicaieri (am spus sub masiina este uscat ) ... nu scoate fum ... si totusi imi lipseste o cantitate de cel putin 600 ml (joja este la jumatate pe patrea lata ) ... cam mult pentru un ulei nou de calitate (mobil1) + aditiv dupa 800 km de la schimb ... unde sa se duca ... atata ulei ... sad.gif si asa de repede ... astia 800 km i-am facut doar in bucuresti ...pe distante relativ mici ... de maxim 20 km ...deci motor rece abia ajunge la 60 grade ... dar nu cred ca asta ar fi cauza ....
*



baga un ulei 20w50 (dar nu mobil) si vezi daca mai consuma....
uleiul sa dus pe toba ca ti l-a papat motorul pt ca mobil-ul este un ulei subtire...


--------------------
. . .
929y

ma urmareste vis-a-vis :))))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 19 Feb 2007, 13:24
Post #54


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Nu poti sa spui ca Mobil-ul este un ulei subtire, uleiurile astea au niste grade de vascozitate, indiferent de marca.


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Paollo
post 19 Feb 2007, 14:20
Post #55


Membru incepator


Group: Members
Posts: 80
Joined: 4 December 06




Uite ca mi-am facut si eu batai metalice sad.gif
Cum nu aveam nimic de facut azi, m-am apucat sa lucrez la dacie, astfel: Imi iesea putin ulei pe langa piulita nr 1 de la capac tacheti, cea de langa fulie pompa apa. Asa ca am strans-o un pic, dupa ce dau o cheie, bate ceva ingrozitor. Cred ca am strans cam tare si s-a curbat capacul in zona aia si bat tachetii in el sad.gif Degeaba am destrans ca tot bate.
Intrebarea mea e: Ce trebuie sa stiu inainte de a lua capacul jos ca sa il indrept putin? tre sa fie motorul rece?

P.S.
Dupamasa tre sa plec cu masina neaparat si nu pot sa o folosesc asa, nici la relanti nu mai sta motorul.. orice sfat e binevenit...
Multumesc!


--------------------
dacia 1310 - 1397 cmc 1989 tlx
Standard
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AAlpine1
post 19 Feb 2007, 14:29
Post #56


Nothing Beats Cubic Inches !!!


Group: Members
Posts: 833
Joined: 7 February 04
From: Drumul Taberei Customs




QUOTE(argon @ 19 Feb 2007, 13:24)
Nu poti sa spui ca Mobil-ul este un ulei subtire, uleiurile astea au niste grade de vascozitate, indiferent de marca.
*



da ?
si atunci explicami si mie te rog de ce :
- la un bmw e28 motor m30 din 84 cu ulei mobil era fumigena si cand am pus valvoline nu mai scotea aceeasi cifra 15w40......
- la un r5 gtt la fel aceeasi problema.....

la toate masinile la care am pus ulei mobil il mancau mai repede.....


--------------------
. . .
929y

ma urmareste vis-a-vis :))))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AAlpine1
post 19 Feb 2007, 14:32
Post #57


Nothing Beats Cubic Inches !!!


Group: Members
Posts: 833
Joined: 7 February 04
From: Drumul Taberei Customs




QUOTE(Paollo @ 19 Feb 2007, 14:20)
Uite ca mi-am facut si eu batai metalice  sad.gif
Cum nu aveam nimic de facut azi, m-am apucat sa lucrez la dacie, astfel: Imi iesea putin ulei pe langa piulita nr 1 de la capac tacheti, cea de langa fulie pompa apa. Asa ca am strans-o un pic, dupa ce dau o cheie, bate ceva ingrozitor. Cred ca am strans cam tare si s-a curbat capacul in zona aia si bat tachetii in el sad.gif Degeaba am destrans ca tot bate.
Intrebarea mea e: Ce trebuie sa stiu inainte de a lua capacul jos ca sa il indrept putin? tre sa fie motorul rece?

P.S.
Dupamasa tre sa plec cu masina neaparat si nu pot sa o folosesc asa, nici la relanti nu mai sta motorul.. orice sfat e binevenit...
Multumesc!
*



mai dar u nu ai vazut ca se deformeaza capacul cand il strangi ????????
da jos capacul si indreapta-l; e cald motorul te frigi putin la carnaciori..... e rece motorul nu te frigi.......

daca curge ulei pe acolo se schimba garnitura .......


--------------------
. . .
929y

ma urmareste vis-a-vis :))))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 19 Feb 2007, 14:34
Post #58


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Sa inteleg ca uleiul mobil este papat mai repede decat alte tipuri de ulei ... blink.gif o sa mai treaca ceva km pana o sa imi dau seama daca alt ulei nu il mananca nova mea ... pana una alta este o idee buna sa completez uleiul asta pe care il am cu unul de alta clasa sa zicem 20w40 macar sa il mai imbunatatesc putin ... mai multe de 600 ml nu pun ...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AAlpine1
post 19 Feb 2007, 14:40
Post #59


Nothing Beats Cubic Inches !!!


Group: Members
Posts: 833
Joined: 7 February 04
From: Drumul Taberei Customs




nu amesteca uleiurile intre ele marci sau cifre.......decat daca vrei sa iti bati joc de motor (acum o sa apara niste conosori care o zica ca ce are daca sunt de la aceeasi marca sau cifra)


--------------------
. . .
929y

ma urmareste vis-a-vis :))))
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihai0070
post 19 Feb 2007, 14:48
Post #60


NOVA Gt , 1997


Group: Members
Posts: 2.752
Joined: 5 July 06
From: Bucuresti




Si daca bag tot mobil dar alta clasa de vascozitate ..... tot nu -i bine ... ca mobil aeasta de 5w40 nu mai am ... dar am alt mobil semi-sintetic care cred ca este 10w40 sau 15w40...


--------------------
Dacia Nova LPG Benzina 1997 GT Rosu 1600cc - 1-B-5550
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages < 1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

ETask
Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 12th May 2024 - 02:22
Forum Renault