A folosit cineva ulei 2T in motorina?, Experiente, pareri
![]() ![]() ![]() |
A folosit cineva ulei 2T in motorina?, Experiente, pareri
mario1980 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|||
adiya |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.392 Joined: 12 June 05 From: Bucuresti ![]() |
Pe scurt: Face foarte bine la pompa si foarte rau la injectoare.
|
--------------------
Dacia
Logan
2007 ABS PLUS dci
- B-00-XXX
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Hai, nu fi asa scump la vorba...
|
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#4
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Daca vrei sa-ti otravesti catalizatorul continua.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#5
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
la logan nu prea ii face bine uleiu,..in motorina, ca la orice motor ''electronique" dealfel
turbina sufera din cauza fumului mai dens,. la cele clasice nai treaba, merg si cu ulei de mancare/ , la rabe bagau uni ulei de trafo, sau bagau ulei ars in rezervoare,.50%/ 50% lasati prostiile.... ganditiva cum montati sisteme HOH pe tractorase ![]() This post has been edited by ct-03-tvy: 30 Mar 2010, 20:14 |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
ct-03-tvy, daca aveai curiozitatea sa citesti putin, vedeai ca uleiurile 2T care indeplinesc specificatia JASO-FC, sau JASO-FD, ard mai curat decit motorina (sint ashless).
Mai mult, sint useri care sustin ca emisiile de particule, masurate dupa utilizarea uleiului, sint semnificativ mai reduse. Un tip de pe http://www.daciaclub.ro/forum/thr...-diesel-amp-FAP sustine ca dupa utilizarea uleiului FAP-ul isi face regenerarea la 650-700km, fata de ~450km inainte. Concludent ar fi daca cineva care are acces la o statie ITP sau instalatie de masurare a noxelor, ar face un experiment simplu sa se mai elimine o parte din dubii. Intr-adevar, otravirea catalizatorului poate fi o discutie interesanta, dar deocamdata, din atitia oameni care folosesc de ani de zile solutia, n-am auzit de nici un singur caz de efecte adverse de orice natura. Asta din cite-am reusit sa citesc pina acum... Asa ca daca este cineva care are vreo informatie pertinenta, in legatura cu catalizatorul, ar fi de folos. Eu nu am gasit pina acum, nici un indiciu care sa arate o posibila problema. |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#7
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Hai sa-ti dau eu un indiciu: motoarele in 2 timpi nu au catalizator.
Hai sa-ti mai dau unul: aditivii din uleiul in 2 timpi sunt in parte pe baza de sulf. Hai inca unul: daca era asa bun uleiul asta, de ce nu-l pun rafinariile in motorina? Multa bafta! |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Sint motoare in 2 timpi care au catalizator, fie el si mai rudimentar.
Sulful (presupunind ca este prezent in acel ulei) afecteaza in vre-un fel catalizatorul? Daca da, oare cum era cind masina mea E3, mergea cu motorina E4, sau chiar E3, nu mai tin minte exact? Al treilea "indiciu" ar putea ocupa pagini intregi de argumente pro si contra. Prefer sa raminem la ceea ce putem argumenta intrucitva. Citeodata postezi foarte la obiect si documentat... |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#9
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Catalizatoarele de motoare in 2 timpi sunt facute sa mearga cu uleiul ala, al tau nu. Eu zic ca e destul sulf in uleiul ala, poti verifica si tu. De ce crezi tu ca motorina Euro 5 e fara sulf?
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Stiu ca motorina E5 (ULSD) este asa din cauza poluarii, drept urmare, sint adaugati in ea alti aditivi, care sa ajute sa respecte partea legata de lubrifiere din standardul EN 590. Vrei sa spui ca este posibil sa poluez mai mult, daca am inteles bine.
Totusi, eu m-am uitat prin vreo 2 datasheet-uri de uleiuri 2T, ce-am putut gasi si eu pina la ora asta, si nu scrie nicaieri nimic de vre-un sulf... http://pdfdatabase.com/total-2-stroke-oil-msds.html http://whatsinproducts.com/msds.php?brandId=8063 Intr-adevar, daca ar apare vreo dovada ca acel ulei contine sulf, deja ar fi clar ca trebuie privita mai cu atentie aceasta problema. Insa, prezenta sulfului in motorina are drept rezultat cresterea particuleleor, ceea ce este contrazis de mai multi diversi forumisti, care cica au verificat noxele si sint mai bune. This post has been edited by mario1980: 31 Mar 2010, 15:05 |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#11
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Sulful otraveste catalizatoarele euro 5 (sau 3 sau 4 dar in mai mica masura). De aia nu e el in motorina. Masina nu scoate mai putin fum daca arde motorina cu sulf putin fata de motorina cu sulf mult. Nu stiam sa aiba sulful ceva de face cu particulele care sunt formate din carbon;
Si sa nu-mi zici ca uleiurile in 2 timpi nu au aditivi gen bisulfura de molibden sau de tungsten ca nu te cred. Dar astept sa-mi zici de ce motorina euro 5 are alti aditivi de lubricitate decat uleiul mineral adaugati in ea. Ma rog, e masina ta, banii tai, faci ce vrei cu ea. |
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#12
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Masina scoate mai putin "fum" prin arderea motorinei cu continut redus de sulf, pentru ca acel sulf ajunge in particulele de sulfati (SO4), alaturi de cele de carbon.
Eu nu zic ca acele uleiuri 2T ar avea sau nu acei compusi, si daca-i au, influenteaza ei in vre-un fel catalizatorul? Daca as fi stiut toate aceste lucrururi, fii sigur ca le spuneam direct de la inceput. This post has been edited by mario1980: 31 Mar 2010, 16:33 |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
YRX |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Da' la ce foloseste uleiul in motorina?
![]() Putere? Consum? Protectie la uzura? Daca este pentru protectia la uzura a pompei si a sistemulul de injectie in ansamblu discutia asta a fost la Diesel-urile vechi cu pompa distribuitor. Umbla o vorba in popor ca motorina euro fata de cea veche, non-euro, este mai putin grasa si ar asigura o ungere deficitara componentelor interne ale pompei. Au existat chiar si aditivi speciali care sa fie bagati in motorina (era unul de la Metabond). Intre timp lumea s-a mai calmat, pompele au rezistat foarte bine si cu motorina euro. Este fix aceeasi chestie ca si cu benzina cu plumb, pana la urma s-a putut merge si cu fara plumb cu 1300-le. La DCI nu cred ca este cazul sa bagi ulei in motorina, din contra, ar trebui sa-i asiguri cel mai curat carburant cu putinta. |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#14
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
YRX, optiunea mea a fost legata de protectie la uzura. Daca citesti cite ceva, ai sa vezi ca multi sustin ca apare o reducere a consumului, si chiar o crestere usoara de putere, zice-se, datorita cresterii cifrei cetanice, daca tin bine minte.
Nu ma hazardez la astfel de afirmatii, ca n-am masurat, si putin probabil ca voi face asta. Daca as fi avut CB, as fi putu comenta macar atit cit zice el... Legat de pompele sau injectoarele care rezista foarte bine, cu ce poti sustine afirmatia asta? |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
YRX |
![]()
Post
#15
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.045 Joined: 6 July 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(mario1980 @ 31 Mar 2010, 18:08) Pompele distribuitor le gasesti, de exemplu, pe modelele Volkswagen de prin anii 90 (Golf, Jetta, Passat si utilitare cu indicativul TD). Asemenea masini mai sunt destule in circulatie si astazi. De prin 2000 si ceva (nu mai stiu precis) s-a introdus motorina euro si de atunci tot cu asta merg, este cel mai bun test. Mai rau le face, la anumite modele cu filtru de motorina simplu fara decantare, apa din motorina pentru ca ruginesc componentele interne. Motorul DCI, insa, nu are nici cea mai mica treaba cu chestia asta, e facut pentru euro. Diesele-le moderne fac mai urat la parafine (compusi non-volatili din carburant, din care uleiul de motor are din belsug). EGR-ul are de suferit, turbina se umple de mizerie iar catalizatorul se colmateaza. Daca un Diesel vechi merge cu orice, inclusiv ulei vegetal, astea noi CR nu, cedeaza sistemele auxiliare. Uite si un topic despre sistemele de injectie pe care l-am facut mai demult, sunt cateva materiale interesante: http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1393384 |
--------------------
Dacia
Logan
2005 Ambition 1.6 MPI
|
|
vasile82 |
![]()
Post
#16
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 482 Joined: 3 December 04 From: Ploiesti, Bucuresti ![]() |
@mario1980 dupa parerea mea ai facut o mare greseala cu uleiul. Consuma motorina "aditivata" din rezervor si de aici in colo pune-i in rezervor numai ce ti-a spus fabricantul.
In cazul in care mai ai garantie si te duci sa reclami ceva la motor/sistem de alimentare cu siguranta vor lua proba de carburant si atunci sa vezi distractie pentru tine. Bafta LE acum am vazut ca este din 2005 deci pica faza cu garantia. Sigur tu vei suporta cheltuielile This post has been edited by vasile82: 1 Apr 2010, 09:37 |
--------------------
Ex Logan,
Renault Fluence
1.6
|
|
roland |
![]()
Post
#17
|
Membru autentic Group: Members Posts: 2.704 Joined: 18 November 04 ![]() |
|
--------------------
.
.
.
|
|
einstein1984 |
![]()
Post
#18
|
![]() fan Dacia Group: Members Posts: 21.355 Joined: 12 November 05 From: Bucuresti ![]() |
Ulei 2T in motorina si acetona in benzina.
|
--------------------
daca nu ai o toyota
4X4,ai gresit
masina
- negru pe alb
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#19
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Scuze, am adus la zi semnatura... Masina este preference 2006, cealalta, avea intr-adevar consum instantaneu...
Momentan, 50k km, 3 ani si jumatate. Mai prin toamna am itp, am sa incerc sa fac rost de un print cu noxele. Pina atunci, multumesc de sfaturi, va mai tin la curent... |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
vali2 |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru Group: Members Posts: 117 Joined: 1 March 06 From: Iasi ![]() |
mario, stau cu uleiul pregatit, ce fac ? pun sau nu ?
astept noi impresii despre subiect... pozitive sau negative ai facut itp-ul ? mai folosesti metoda ? |
--------------------
Nissan
Qashqai 1.3 DIG-T 140 cp - Tekna+P2-magnetic red
2019 "Exista o lume mai buna........ dar este foarte scumpa."
|
|
Lord Hades |
![]()
Post
#21
|
![]() Memento Mori Group: Members Posts: 1.640 Joined: 28 July 07 From: Brasov ![]() |
stiu un nene care pe vremuri scotea uleiul din moor si il baga in rezervor pe principiul ca merge mai bine motorul
![]() Toti aditivii de pe piata au un + si un mare - darevident in reclama apare doar + care de multe ori e de fatada. As prefera un combustibil mai scump aditivat din rafinarie decat unul ieftin carpacit cu tot soiul de balarii. Nu va inteleg de ce insistati prosteste sa bagati tot felul de mizerii in masinile voastre, sincer. |
--------------------
OOOO
A3
2010 / Vorsprung Durch Technik
- BV03:-) "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Vali, am trecut ITP-ul fara nici un fel de problema (imi pare rau ca nu m-am uitat pe raport la opacitate, sau ce masoara ei). Ulei mai pun, dar nu intotdeauna. Cind sint grabit nu mai stau sa descui portbagajul.
Se observa o reducere a "clantanitului" injectoarelor (cauzat de ele, mai degraba), cu mentiunea ca trebuie sa pun parca putin mai mult decit doza de 1:200 recomandata in general. Oricum, nu masor, torn ochiometric in rezervor. Alte efecte nu pot sa ma pronunt, consumul nu l-am masurat, motorul nu l-am desfacut... Mentionez ca am euro 3 si catalizatorul s-ar putea sa fie mai putin pretentios. Am facut ~15k km de cind pun ulei. This post has been edited by mario1980: 19 Nov 2010, 12:42 |
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
laurentiu.vincze |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 17 Joined: 28 May 09 From: Arad ![]() |
Interesanta metoda. Parca as da si eu dreptate ca motorina asta euro 5 e mai uscata, iar pilitura din pompa e o cauza a ungerii insuficiente.
Ce sa zic? Mai dau 25 ron si pe ulei 2T ? Nu dau destul pe motorina ? Mai stau si sa-l dramuiesc si sa-l torn apoi in rezervor. Calamina si depuneri oricum se fac, EGR-ul oricum baga toate prostiile inapoi pe admisie ca sa scoata norma de poluare, pe turbina oricum se fac depuneri de la mersul subturat. De catalizator ce sa zic ? Se va aprinde chek enginul cand e dus. Rau nu poate sa-i faca uleiul insa daca motorina nu e ok tot degeaba. Normal nu am avea nevoie de improvizatiide genul acesta !!! This post has been edited by laurentiu.vincze: 3 Jan 2011, 00:04 |
--------------------
Dacia
Logan DCI 85 CP
2007 Prestige
- AR19LAU
|
|
Ion_R5 |
![]()
Post
#24
|
Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 19 December 08 From: Bucuresti ![]() |
Mario, stai linistit - ESTE FOARTE BINE SA PUI ULEI 2T IN REZERVOR - din acela care produce cat mai putina funingine la ardere.
TOTUL E SA NU PUI PREA MULT, FIINDCA VA DEPUNE CALAMINA IN CAMERA DE ARDERE SI PE EGR. Parca 250 ml la un plin de motorina parca era OK. Nu vreau sa iti spun informatii neverificate. Am citit chestia cu uleiul 2T pe un forum german cu posesori de Logan. O sa il caut si il postez aici. E mult mai sanatos sa pui 2T. Nu recomand aditivi de motorina!!! Recomand iarna la 1 plin sa puneti 1 litru de alcool tehnic, care se combina cu apa din rezervor. - dar sa faceti treaba asta 1 data sau de 2 ori pe iarna. <acum circa 6 ani se gasea alcool tehnic la orice PECO - acuma nu stiu unde se mai poate gasi> Nu puneti benzina in motorina! Daca stati in zone foarte friguroase iarna, recomand webasto - e destul de scump dar merita (circa 600 - 1000 euro) Va mai recomand ca 1 data la 3 ani (VARA), sa dati jos rezervorul de pe masina, sa il goliti - si dupa aia sa il clatiti cu 5 litrii de motorina si sa il scurgeti bine. Sa nu il lasati la uscat la soare, fiindca se poate deforma. (cand spun la 3 ani, ma refer la fiecare 40.000 - 60.000 km) <span class='edit'>3 Jan 2011, 00:44:</span> Am revenit cu mesajul neamtului de pe forum: http://www.dacia-logan-club.de/forum/motor....html#post58101 2-Taktöl für Diesel -------------------------------------------------------------------------------- Hallo Dacianer! Bin Neuling hier und erhalte meinen Blackline Diesel voraussichtlich Ende Juni. Da ich mich für alles interessiere, bin ich zufällig auf Artikel zu diesem Thema von "Sterndocktor" und "Goldfinger" gestoßen. Aus diesen Berichten geht hervor, dass es für Dieselfahrer zur Schmierung der Einspritzanlage keinen besseren Schmierstoff als 2-Taktöl gibt (Mischung 1:250, also ca. 1/4 l auf 50 l Diesel). Ich habe auch euere Artikel dazu gelesen und möchte etwas "Stoff" dazu beitragen. Das Wesentliche aus diesen Berichten zusammengefasst: Dieselkraftstoff entspricht der DIN Norm. Durch die Entschwefelung werden auch i-Paraffine herausgefiltert, die für die Schmierung zuständig sind. 2-Taktöl, das sich im Diesel vermischt bzw auflöst, verbrennt sauber. Kein 4-Taktöl verwenden, dieses enthält zuviele Zusätze im Gegensatz zum mineralischen oder teilsynthetischen 2-Taktöl. Also wer seiner Dacia CR Pumpe was "Gutes" tun will, kann sich dort erkundigen. Ich werde dies jedenfalls praktizieren, wie einige Dacianer auch. Googelt nach "Sterndocktor 2 Taktöl", da findet ihr einiges zum Lesen. Es sind auch interessante Artikel von diesem Schreiber zum Motoröl vorhanden. Willy OMU' SPUNE CLAR 250 mililitrii ulei 2T la un plin de motorina ( 50 - 60 litrii) This post has been edited by Ion_R5: 3 Jan 2011, 00:53 |
--------------------
Dacia
Logan
2010 Black Line 1.6 16v euro4
- B-xxxxxxx Jegul se curata cu apa si sapun. Insa nesimtirea, lipsa educatiei si a caracterului nu se anihileaza la fel de usor.
|
|
ovidiu87 |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 593 Joined: 18 March 08 From: Resita ![]() |
Degeaba, NU SCRIE IN CARTEA TEHNICA asa ceva.Poti sa spui ceva adevarat ca te iau peste picior.
|
--------------------
Dacia
Solenza Rapsodie
2003
- Numar de Caras "In aceasta lume nimic nu este sigur in afara de moarte si taxe"
|
|
4x4 |
![]()
Post
#26
|
![]() Übermensch Group: Members Posts: 3.394 Joined: 24 March 07 ![]() |
Uleiul de pește e bun?
|
--------------------
W
S
S Attere Dominatum!
|
|
Ion_R5 |
![]()
Post
#27
|
Membru autentic Group: Members Posts: 256 Joined: 19 December 08 From: Bucuresti ![]() |
Ovidiu, astia suntem noi romanii din pacate.
La noi in ROMANIA toti au sarit sa critice Loganul cand a aparut. Oficialii VW au sesizat pericolul pentru ei pe pietele est-europene si l-au criticat inca din faza cand oficialii Renault a anuntat proiectul X90, incat au anuntat ca este un pericol pentru siguranta circulatiei sa scoti la comercializare o asemenea masina. Tot nemtii au facut testul elanului tras de par ca sa fie siguri ca nemtii vor scoate din calcul Loganul - ca optiune de achizitie. In schimb a venit criza in 2008 si acolo pe piata Germana Loganul s-a dovedit a fi un succes - o nisa pe care cei de la Renault au intuit-o si speculat-o foarte bine. Mai departe ce sa spun, ca nemtii au fost primii care au realizat elemente de tuning pentru Logan si au realizat cupa Logan. Daca un roman spune ceva, toti ai lui il iau peste picior. Daca gasim pe forumuri germane dedicate Dacia Logan diverse opinii pozitive, imbunatatiri sau transformari ale Loganului - suntem ceva mai temperati. Dar cum propune un roman ceva, repede sa-i dam in cap. Ne-am invatat asa de carcotasi in ultimii 20 de ani si ne mai miram ca altora le merge mai bine ca noua. Eu unul sunt obisnuit cu chestia asta de la serviciu - unde daca spun eu sau altul ceva, nu te baga nimeni in seama, dar daca acelasi lucru il spune un neamt, toata lumea tace, nu mai critica nimeni, ba chiar se gasesc un cor de pupi-n'curisti care sa spuna "foarte buna ideea, asa trebuie sa facem" Vad ca si aici nu a mai postat nimeni ceva contra, dupa ce am pus linkul cu forumul german. Pacat ca nu suntem in stare sa apreciem ideile exprimate de noi cei de pe forum. Mai e un topic aici cu "cartonul care sa acopere partia radiatorul la temperaturi sub -10 grade Celsius" si o gbramada de gica contra, care spun ca e cea mai mare prostie, fiindca motorul e de generatie noua si nu mai e necesar asa ceva. In schimb posteaza filmulete cu "efficient dynamics" de la BMW cu jaluzele automatizate. Da ce fratilor, v-ati nascut in BMW. Multi de aici au uitat de unde au plecat ei, parintii si bunicii lor. Asta ne lipseste, masura si bunul simt. Astea fiind necesare chiar mai inainte de cunostiintele tehnice. Uite ca unii nemti nu se jeneaza sa isi cumpere Logan, chiar daca nu au toate chitibusurile de ultima ora. Si nu le pica mana sa puna ulei 2T in rezervor sau sa faca diverse modificari si imbunatatiri. Dar noua "ne pica mana". La Dacia 1310 trebuia sa pui carton nu numai in fata radiatorului, dar si in fata carburatorului, agatat de furtunul care alimenta camera de nivel constant, ca sa nu se faca condens. Dar generatiei de acum ii cade mana, daca e vorba de carton. Bine ca n-ati prins vremurile cand benzina era pe cartela si te bucurai si de 5 litrii, daca aveai de unde sa ii iei in plus. Eu unul nu am crescut cu Dacia 1300 sau 1310. Taica-miu a avut Lada 1200 si asta era facuta sa mearga la temperaturi scazute fara probleme. Insa am vazut cum se chinuiau cei cu Dacia. Pacat ca cei de acum au o mare "jena". Viseaza la BMW, o masina la care multi abia au bani sa bage benzina. Cine isi ia BMW ar trebui sa aiba bani sa o repare la reprezentanta. Nu critic pe nimeni. Va invit doar la decenta si la bun simt. |
--------------------
Dacia
Logan
2010 Black Line 1.6 16v euro4
- B-xxxxxxx Jegul se curata cu apa si sapun. Insa nesimtirea, lipsa educatiei si a caracterului nu se anihileaza la fel de usor.
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.221 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Motorul nu a fost proiectat sa functioneze alimentat cu un astfel de cocktail.
Masina se exploateaza dupa indicatiile producatorului. The end. |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
teleii07 |
![]()
Post
#29
|
Membru incepator Group: Members Posts: 72 Joined: 18 February 06 ![]() |
QUOTE(Ion_R5 @ 3 Jan 2011, 00:31) Este o cantitate foarte mica.. motoarele in 2T cele de generatie veche foloseau chiar pana la 5l ulei 2T la 100 l de benzina in rodaj...din cauza poluarii si a inbunatatirii uleiurilor 2T sa redus la 2L ulei la 100 l benzina... 250 ml la 50 l motorina este practic 0.5 l la 100 l motorina... este un sfert din doza normala a unui motor de 2T... Se folosea ulei 2T in benzina si pt. motoarele in 4t tot cu o doza mica pt. protectia supapelor... Singura piesa ce poate sa se defecteze este catalizatorul... protectia injectoarelor, supapelor si a segmentilor poate ca duce la o economie in timp...dar asta se va afla dupa parcurgerea a peste 300.000 km sau si mai mult... aceasta protectie a masinii este pt. cei care au in plan exploatarea masinii pana la sute de mii de km... eu sunt totusi curios cat este durata de viata normala a unui catalizator?!? o teva goala de esapament e bine daca nu se gaureste in 8-10 ani... un motor daca nu consuma mai mult de 0.5 litri de ulei la 1000 km este inca cat de cat in parametrii normale... deci asta vine 5-6 l motorina / 100km ...50-60 l motorina /1000 km... daca 0.5 l de ulei nu infunda catalizatorul ...asa ca 250 ml ulei 2t banui ca nici atat... ![]() This post has been edited by teleii07: 3 Jan 2011, 17:43 |
--------------------
Dacia
1300,
Logan 1.4 ABS+ '07-'16, Lodgy 1.6 8V GPL GFI '16-
- TM
|
|
mario1980 |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 437 Joined: 8 April 05 From: Iasi ![]() |
Vreo citeva alimentari (nu plinuri), n-am mai pus ulei, din comoditate si pentru ca era frig sau aglomerat la benzinarie. La un moment dat am inceput sa ma ingrijorez de ce se aude asa tare motorul cind este foarte rece, stiti voi dieselarii... parca te cam stringe-n spate pina se incalzeste. Si mi-am dat seama ca uleiul facea diferenta. Si de data asta nu mai este nici un dubiu. Asa ca am revenit din nou la metoda (stiu ca am mai relatat o experienta asemanatoare in vara, dar nu fusese asa evidenta).
|
--------------------
Dacia
Logan
dci Preference 2006
- SV ?? ??? Adesea, aproape fiecare om tolereaza prostia celui de linga el, atit timp cit nu ii uzurpa propria prostie.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 09:16 |