DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Ajutor! Problema viteza I, Agata.. uneori

zeusreddog
post 29 Dec 2008, 22:29
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 170
Joined: 9 August 07
From: Bucuresti




Salutari!
Am si eu o problema: in mers, daca incerc sa trec din viteza a II-a intr-a I-a, simt ca "agata" sau ca sa fiu mai exact, efectiv opune rezistenta si intra cu foarte mare greutate. Si nu am vreo viteza astronomica cand incerc lucrul acesta! De ex sunt masini oprite la stop, eu vin din spate si se pune verde - pana porneste coloana de pe loc trebuie sa incetinesc destul de mult si simt nevoia sa bag a I-a ca sa nu "tremure" intr-a II-a din cauza ca este subturata. Iar lucrul acesta se intampla exclusiv in mers, daca plec de pe loc intra f bine in viteza I.

De la ce poate fi? Sa fie uleiul (m-as mira - in celelalte viteze intra perfect, defapt chiar si intr-a I-a, dar cum am mai spus, doar de pe loc). Sa fie pinioanele (iarasi ma indoiesc pt ca nu am "agresat" in nici un fel cutia). Mentionez ca apas temeinic ambreiajul, pana la capat, iar masina nu are nici foarte multi km (49000).

Si inca o rugaminte as mai avea si eu, cu toate ca poate nu e necesar, dar asa pt cultura mea generala: pe unde verific uleiul din cutie (exista vreun buson, orificiu, etc si daca da, unde se afla amplasat), iar cand il verific la ce trebuie sa fiu atent: culoare, vascozitate ? Si de asemenea cum imi dau seama daca e suficient sau mai trebuie completat ??

PS: nu doar par, chiar sunt noob, stiu.. death.gif

This post has been edited by zeusreddog: 29 Dec 2008, 22:38


--------------------
Dacia Logan 2007 Laureate 1.5 dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tince1290
post 30 Dec 2008, 23:01
Post #2


Membru cititor


Group: Members
Posts: 1.795
Joined: 19 September 08




si eu am aceeasi problema white_flag.gif


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 30 Dec 2008, 23:15
Post #3


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: Bucuresti




E normal ca sa intre mai greu in tr.1 daca masina se afla inca in miscare.


--------------------
Dacia Duster 1.2 TCe 4x4 E6 (2015)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danut81
post 30 Dec 2008, 23:44
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.498
Joined: 2 March 08
From: Iasi




Eu am aceiasi problema, de intrat, intra dar un pic fortat. Am condus o buna perioada de timp SN fratelui meu care intra in treapta 1(din mers) exemplar, exact cum intra si loganul. Poate era de la forja pe care si-o lua zi de zi. wink.gif .Totul tine de noroc, avand in vedere ca erau acelasi an de fabricatie, a mea mai intretinuta si a lui mai forjata laugh.gif .Eu unul sunt resemnat si incerc sa o accept asa cum este ea. radmasa.gif

This post has been edited by danut81: 30 Dec 2008, 23:47


--------------------
Renault Megane 2 2005 Lux Privillege - vs.01.smb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 31 Dec 2008, 00:14
Post #5


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: Bucuresti




Nu inteleg de ce spuneti "problema" la un lucru normal ? Mai lipseste sa apara topicuri de genul "am o mare problema, rotesc de maneta blocului de lumini si se aprind farurile" laugh.gif


--------------------
Dacia Duster 1.2 TCe 4x4 E6 (2015)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
83_vly
post 31 Dec 2008, 00:54
Post #6


Viteza ucide...


Group: Members
Posts: 14
Joined: 18 March 07
From: Campulung-Muscel




este foarte normal!Majoritatea au "problema"asta!treapta 1 are nevoie de o viteza de rulare mai mica pentru a se sincroniza.In momentul in care stai pe loc ,agata cumva la introducerea in treapta 1, cu motorul pornit?


--------------------
dacia solenza 1.4 MPI Clima 2004 - AG-00-VLY
Atentie la lucrurile marunte!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tince1290
post 31 Dec 2008, 16:01
Post #7


Membru cititor


Group: Members
Posts: 1.795
Joined: 19 September 08




nu-nu...nu agata.....asa este...pot confirma...am intrebat si eu un cunoscator si m-am lamurit emotionat.gif ....totul tine de sincronizare dar si de uzura....pentru ca treapa I este folosita cel mai des se uzeaza mai repede si se si sincronizeaza putin mai greu...singura solutie este sa nu bagi in viteza decat dupa ce ai redus considerabil viteza si ai ajuns la o viteza corespunzatoare treptei....si am incercat si in mers si chiar functioneaza blush.gif....deci aveti dreptate toti...

iar SYL...cred sincer ca exagerezi...adica topicul acesta a aparut din simplul motiv ca nu toata lumea sti ce se petrece in interiorul cutiei de viteza...

eu mi-am facut cateva griji cand am sesizat prima data problema...mai ales ca parintii au un renault pe care il mai conduc uneori....si m-am gandit ca poate e ceva defect la cutia mea....deci dinaia a aparut topicul...iti pot garanta ca cel ce l-a facut l-a facut tocmai pentru ca a considerat ca o "problema" la cutie nu e de neglijat...pentru ca aceasta are un rol important si nu e tocmai ieftin de reparat tongue.gif


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 31 Dec 2008, 16:19
Post #8


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: Bucuresti




@Tince1290 nu exagerez deloc ! Sunt de acord ca nu toti cunosc cum functioneaza cutia de viteze, dar la fel de bine exista destui care habar nu au sa foloseasca comenzile de baza ale masinii, cum ar fi sistemul de iluminare.

Ok, dar dupa ce s-a explicat in acest topic ca e un lucru normal ca sa intre mai greu in tr.1 cu masina in miscare, au fost altii care au continuat sa se planga ca si ei au aceasta "problema". mad.gif

This post has been edited by SYL: 31 Dec 2008, 16:22


--------------------
Dacia Duster 1.2 TCe 4x4 E6 (2015)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danut81
post 31 Dec 2008, 17:09
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.498
Joined: 2 March 08
From: Iasi




Acum depinde cum defineste fiecare din noi termenul de miscare, ca una este sa ai 5 km/h si alta treaba este ca masina abia sa se miste. La mine abia de se mai misca rotile si agata, de multe ori trebuie sa opresc rotile de tot ca sa intre in viteza, poate este ceva normal avand in vedere ca treapta 1 este pentru plecarea de pe loc. Ce m-a nedumerit este ca am condus si alta SN, LOGAN,MEGANE 2,care intra foarte bine in traepta 1 din mers.


--------------------
Renault Megane 2 2005 Lux Privillege - vs.01.smb
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 31 Dec 2008, 17:31
Post #10


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




QUOTE(Tince1290 @ 31 Dec 2008, 17:01)
nu-nu...nu agata.....asa este...pot confirma...am intrebat si eu un cunoscator si m-am lamurit  emotionat.gif ....totul tine de sincronizare dar si de uzura....pentru ca treapa I este folosita cel mai des se uzeaza mai repede si se si sincronizeaza putin mai greu...singura solutie este sa nu bagi in viteza decat dupa ce ai redus considerabil viteza si ai ajuns la o viteza corespunzatoare treptei....si am incercat si in mers si chiar functioneaza  blush.gif....deci aveti dreptate toti...

iar SYL...cred sincer ca exagerezi...adica topicul acesta a aparut din simplul motiv ca nu toata lumea sti ce se petrece in interiorul cutiei de viteza...

eu mi-am facut cateva griji cand am sesizat prima data problema...mai ales ca parintii au un renault pe care il mai conduc uneori....si m-am gandit ca poate e ceva defect la cutia mea....deci dinaia a aparut topicul...iti pot garanta ca cel ce l-a facut l-a facut tocmai pentru ca a considerat ca o "problema" la cutie nu e de neglijat...pentru ca aceasta are un rol important si nu e tocmai ieftin de reparat tongue.gif
*


de obicei nu se baga dintr-o treapta mare de viteza si avand deja o viteza considerabila .... nu se baga in treapta 1. Apropo treapta 1 e volosita doar pentru urnirea masini din loc si atat restu se deplaseaza cu treapta 2 si cand se coboara un deal mai abrupt cum sun serpentinele din fagaras se introduce in treapta 3 sau 2 pentru a nu distruge sabotii si placutele de frana si pentru a face economie la benzina. Tratia nu v-a depasi 2000 de ture plus motorul se raceste mult mai bine si catalizatorul se curata de funingine si asa cobori sigur nestresat.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zeusreddog
post 31 Dec 2008, 18:26
Post #11


Membru


Group: Members
Posts: 170
Joined: 9 August 07
From: Bucuresti




Va multumesc tuturor, acum m-am linistit, credeam ca e ceva de la cutia mea. Ceea ce mi se pare, totusi, ciudat este faptul ca la Loganul parintilor mei intra fara nici o problema in viteza I chiar daca masina nu e oprita huh.gif

Se pare ca va trebui sa se obisnuiasca sa "tremure" putin intr-a II-a cand incetinesc prea mult.. ca de treapta I vad ca nu mai are parte decat la plecarea de pe loc sleep.gif


--------------------
Dacia Logan 2007 Laureate 1.5 dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 31 Dec 2008, 19:39
Post #12


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




de ce sa tremure apesi pedala si o scoti din vitezasau apesi ambreajul apesi frana reduci viteza si introduci in treapta 1. Acum depinde de fiecare cum stie sa piloteze masina.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
zeusreddog
post 31 Dec 2008, 19:48
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 170
Joined: 9 August 07
From: Bucuresti




Tremura pt ca e subturata... exact de asta ma plangeam - ca incetinesc prea mult (am dat un ex in post-ul initial) si vreau sa bag in viteza I.. dar efectiv nu pot. Asa ca trebuie s-o las intr-a II-a. Ca sa imi intre in viteza I trebuie s-o opresc de tot - lucru pe care in multe cazuri nu pot sa-l fac sau nu e necesar.


--------------------
Dacia Logan 2007 Laureate 1.5 dCi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Relu_GTT
post 31 Dec 2008, 20:37
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.502
Joined: 11 May 08
From: BRASOV




Ca sa nu mai bagi a 1 a cand mergi incet o treci in a 2a sau daca esti in a 2a ti putin apasat ambreaju si atunci nu mai tremura


--------------------
Dacia SuperNova 2002 Confort - BV 27 GTT
BMW e46 FL 2.0i
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
harry
post 31 Dec 2008, 21:11
Post #15


E-TECH tester


Group: Members
Posts: 412
Joined: 3 July 08
From: Bucuresti




Din cate stiu eu, treapta I nu este sincronizata precum restul treptelor, drept urmare nu prea intra in treapta I daca masina se deplaseaza.

Cu toate astea, se poate introduce in treapta I chiar si atunci cand masina se deplaseaza, daca "nimeriti" turatia motorului.(prin corelarea turatiei motorului cu viteza de deplasare echivalenta treptei I)


--------------------
Renault Captur 2 E-TECH plugin hybrid 2021
Logan MCV, 1.5 dci, Laureat, 2007
Duster, 1.5 dCi, Laureat, 4WD, ESP, 2013
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 31 Dec 2008, 21:19
Post #16


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




corect harry ! si nici nu mai apesi ambreajul biggrin.gif am un coleg care are exteritate la asa ceva m-a ramas putin masca tongue.gif mai ales pe dacia 1310 schimba vitezele fara sa apese ambreajul


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
harry
post 31 Dec 2008, 21:40
Post #17


E-TECH tester


Group: Members
Posts: 412
Joined: 3 July 08
From: Bucuresti




off topic:
Vroiam sa spun si despre schimbarea treptelor fara a apasa ambreiajul dar imi era frica sa nu ma fac rau inteles si sa-mi sara alti in cap ca-i invat prostii smile.gif
so.. da, asa e, se poate schimba (nici vorba sa fie recomandat! si nu faceti asa ceva decat pe propria voastra raspundere). Daca stii turatia exacta a motorului intr-o anumita treapta de viteza la o anumita viteza, poti introduce in acea treapta fara a apasa ambreiajul wink.gif
sa presupunem ca la 50km/h in treapta 3 motorul are 2500 rpm. Daca rulam cu 50 km/h si turam motorul la 2500 rpm se poate introduce in treapta 3 fara ambreiaj.

Prin "se poate" nu inteleg ca este o varianta alternativa! pur si simplu merge, DAR ma repet, nu faceti asta! riscati sa va distrugeti cutia de viteze!

ps. da, la 1310 si eu am incercat de mai multe ori, si in proportie de 90% reuseam schimbarea treptelor fara ambreiaj prin corelarea turatiei smile.gif


Va doresc un an nou fericit tuturor !


--------------------
Renault Captur 2 E-TECH plugin hybrid 2021
Logan MCV, 1.5 dci, Laureat, 2007
Duster, 1.5 dCi, Laureat, 4WD, ESP, 2013
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
emil_t
post 14 Feb 2009, 13:57
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 519
Joined: 12 August 07




scz de bump, dar vreau si eu sa zic, la mine agata treapta 1 destul de tare si putin treapta 2 cand e rece motorul, dupa ce se incalzeste nu am nici o problema, ma gandesc ca e ulei in cutie de proasta calitate, sau nu ? treapta 3,4,5 merg perfect la rece


--------------------
Dacia Supernova '03
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 14 Feb 2009, 18:47
Post #19


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




Nu e vorba de ulei ! Treapta 1 e pentru punerea masini in miscare si atat restu se compenseaza cu ambreajul sau nu ati mai facut asa ceva compensari ? Acum poate sare unu sau altu ca se uzeaza prematur biggrin.gif Si solenza e la fel pana si loganu... 1310 intra in treapta 1 fara efort.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ti3sto
post 14 Feb 2009, 19:04
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 518
Joined: 7 December 08
From: Bucuresti-Berceni




eu unu daca masina nu e stationata plec cu a 2a din cauza insinuata de voi laugh.gif credeam ca am ceva la cutia de viteze asa ca daca masina nu e stationata eu plec cu a 2-a tinand ambreajul mai lent pana ajung la treapta urmatoare si nu "tremura " prea mult rolleyes.gif


bine ca e ceva "normal" in legatura cu treapta 1 rolleyes.gif


--------------------
Dsn SuperNova 2000 1.4
-----------Tractari Auto Non Stop -------
Cel mai mic pret, Bucuresti 100Lei

Tel :0769797963
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 14 Feb 2009, 19:10
Post #21


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




pe loc pot pleca din treapta 1 dar in miscare sincer comensez cu ambreajul si acceleratia daca e cazul decat sa retrogradez din 2 in 1 .


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulian sn2001
post 15 Feb 2009, 18:13
Post #22


Membru fost incepator


Group: Members
Posts: 490
Joined: 24 April 07
From: galati




Si eu fac la fel.Merg in treapta 1 numai la plecarea de pe loc.DAR..de ceva vreme intra cam greu din treapta 2 in treapta 3.Daca motorul este la la 1500 ture(deci subturat) sau la 3000 ture(prea mult turat) la trecerea in treapta 3 intampina o oarecare rezistenta.Se aude si se simte de parca ar agata in ceva.Sa pregatesc bani pentru un disc nou?
Sau care ar putea sa fie cauza? blink.gif


--------------------
dacia supernova 2001 confort
cap sa ai ca mintea vine dup-aia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tonypardaf
post 16 Feb 2009, 19:12
Post #23


Membru


Group: Members
Posts: 147
Joined: 15 December 08
From: Ianca Braila




QUOTE(iulian sn2001 @ 15 Feb 2009, 18:13)
Si eu fac la fel.Merg in treapta 1 numai la plecarea de pe loc.DAR..de ceva vreme intra cam greu din treapta 2 in treapta 3.Daca motorul este la la 1500 ture(deci subturat) sau la 3000 ture(prea mult turat) la trecerea in treapta 3 intampina o oarecare rezistenta.Se aude si se simte de parca ar agata in ceva.Sa pregatesc bani pentru un disc nou?
Sau care ar putea sa fie cauza? blink.gif
*


in cel mai rau caz placa, nu disc dar oricum nu e nici una nici alta, posibil ceva pe la cautatoarele din cutie .mai merge stai linistit smile.gif


--------------------
Supernova Confort 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulian sn2001
post 16 Feb 2009, 19:17
Post #24


Membru fost incepator


Group: Members
Posts: 490
Joined: 24 April 07
From: galati




Sper sa ai dreptate.Uite de exemplu azi am incercat sa ii skimb treapta 3 mai lent.Adik...nu am trecut din treapta 2 in treapta 3 ca la liniute in 0.5 sec.Pur si simplu am skimbat mai lent treapta.Surpriza...indiferent de cat de turat sau subturat era motorul se skimba treapta perfect. blink.gif


--------------------
dacia supernova 2001 confort
cap sa ai ca mintea vine dup-aia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tonypardaf
post 16 Feb 2009, 19:32
Post #25


Membru


Group: Members
Posts: 147
Joined: 15 December 08
From: Ianca Braila




QUOTE(iulian sn2001 @ 16 Feb 2009, 19:17)
Sper sa ai dreptate.Uite de exemplu azi am incercat sa ii skimb treapta 3 mai lent.Adik...nu am trecut din treapta 2 in treapta 3 ca la liniute in 0.5 sec.Pur si simplu am skimbat mai lent treapta.Surpriza...indiferent de cat de turat sau subturat era motorul se skimba treapta  perfect. blink.gif
*


Vezi ma Iuliane cred sigur ca asa e cand shimbi mai repede nu se nimereste sa intre mereu bine in viteza,dar nu+ti face probleme. smile.gif


--------------------
Supernova Confort 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
djasu82
post 16 Feb 2009, 19:38
Post #26


MEMBRU DACIA CLUB


Group: Members
Posts: 11.714
Joined: 26 December 06
From: Bucuresti ...




din 2 in 3 intra lejer din trei in 4 la fel ... ideea e sa turezi motorul la 3000 de ture sa apesi ambreajul implicit iei picorul de tot de pe acceleratie schimbi viteza. Ca sa nu pierzi din turatie schimba rapid fiindca scade turatia motorului biggrin.gif Sa vede pe turometru si ajungi sub 1700 de ture . Schimband rapid daca scade 200 de ture din 3000-2800 sau 2000 e perfect.


--------------------
Dacia Super Nova Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm 1999 / 2003 / 2008 /2011 - nnn
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Tonypardaf
post 16 Feb 2009, 19:50
Post #27


Membru


Group: Members
Posts: 147
Joined: 15 December 08
From: Ianca Braila




QUOTE(djasu82 @ 16 Feb 2009, 19:38)
din 2 in 3 intra lejer din trei in 4 la fel ... ideea e sa turezi motorul la 3000 de ture sa apesi ambreajul implicit iei picorul de tot de pe acceleratie schimbi viteza. Ca sa nu pierzi din turatie schimba rapid fiindca scade turatia motorului biggrin.gif Sa vede pe turometru si ajungi sub 1700 de ture . Schimband rapid daca scade 200 de ture din 3000-2800 sau 2000 e perfect.
*


Djasule te rog nu te supara dar vorbeste la subiect.Tu schimbi vitezele stand cu ochii pe turometru?Daca nu ai turometru ce faci? smile.gif smile.gif smile.gif


--------------------
Supernova Confort 2002
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
andrew14_maverick
post 16 Feb 2009, 21:46
Post #28


Membru resemnat cu DSN...


Group: Members
Posts: 255
Joined: 14 November 07
From: Bucuresti




Schimbi in functie de viteza biggrin.gif Eu ii dau a 2a la 20 km/h, a 3a la 40km/h, a 4a la 60km/h si a 5a la 80km/h. Astea sunt vitezele minime la care schimb. Daca ma grabesc, schimb la o viteza ceva mai mare, cu 10 sau 20km/h.

Si ca sa fiu si on topic, si la mine intra foarte greu in treapta 1 in mers daca nu e oprita masina, trebuie sa patinez ambreiajul intr-a 2a daca am sub 20km/h.


--------------------
Dacia SuperNova 2001 Clima Rosie - VL 09 DDD
Ignorance is bliss.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
iulian sn2001
post 17 Feb 2009, 13:43
Post #29


Membru fost incepator


Group: Members
Posts: 490
Joined: 24 April 07
From: galati




Multumesc tuturor in special lui tony care mi-a luat o piatra de pe inima rolleyes.gif Deja ma interesam cat costa un disc nou.


--------------------
dacia supernova 2001 confort
cap sa ai ca mintea vine dup-aia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
marduk8602
post 17 Feb 2009, 13:43
Post #30


4x4 offroad


Group: Members
Posts: 119
Joined: 6 September 07
From: bucuresti




intradevar, treapta 1 e nesincronizata, deci e destul de greu sa intre in mers, si dc at cand masina e noua mai merge, oricum treapta 1 e ceae mai uzata si face prima figuri. asta nu nseamna ca poti merge cu cutia aia 3 400000 de km in conditiile unei uzuri care sa ti permita sa folosesti cutia (deci masina) decent.

conteaza muuult si uleiu pe care l bagi in cutie... eu recent am schimbat un pivot si chinuindu-ma sa-l scot, am reusit sa scot planetara din cutie... planetara stanga, care e mai jos, si bineinteles ca asa am facut fara sa vreau si schimbul de ulei. problema a fost ca la 11 noaptea, n am gasit decat 80W90, care e mai vascos, mai gros nitel decat 75W80 care se pune in mod normal.

acum, in toanele ei cele mai bune, la cald, merge cum mergea inainte la rece (cand uleiul ajunge la 80, cum era inainte la rece. problema ca dc afara e sub 0 grade, nu intra nici in 1, nici in a 2a, nici in a 3a, tre cu fooooaaaarte multa grija... si frana de moor pot numai cand vrea ea.

teoretic, am inteles ca pot aparea uzuri mai mari in cutie, dar in timp indelungat, acum abia astept 120000km sa i schimb iar distributia si sa i bag ulei normal, 20000 poate sa mearga si cu asta. acu dc la mai peste vreo luna se ncalzeste iar si ncepe sa mearga mai bine, poate l las chiar mai mult.

pentru cine nu stie exact, 00W99 eu stiu ca e indicele de vascozitate al uleiului, indiferent pt ce e. astfel, 15 e mult mai fluid, mai apos decat 75, care e mai "miere". in motor se baga ulei mult mai fluid decat in cutie, 15W20 motor fata de 75W80 cutie. primele 2 cifre indica nivelul de vascozitate la cald(ce e inainte de W) si ce e dupa indica nivelul de vascozitate la rece. io chiar am cam simtit asta , de la uleiul 75W80(80 la rece) am acum in cutie 80W90, si la rece aproape ca nu vrea sa schimbe, la cald, cand ajunge la 80, merge cum mergea acu 2 sapt cu uleiul original. in afara de asta , mai e o specificatie la uleiuri, API (american petrol institute parca, ceva cu controlul calitatii la ei) cu cat e mai mare, cu atat e mia bun, asigura o ungere mami uniforma si o comportare mai buna in timpul exploatarii. ex: API sl5 e mai bun decat API sl4 sau sl3 etc.

ca sa verifici si sa completezi uleiul, ai un buson negru cu urechiuse pe cutie, montat in lateralul ei, spre radiator. cum te uiti din fata , e putin mai spre exteriorul masinii fata de senzorul de turatie. eu nu stiu cum il verifici efectiv, pur si simplu completezi cu ulei (e cam dificil, trebuie pompa dar merge si cu furtun si palnie) pana incepe sa curga pe-afara.

sper ca m-am exprimat destul de clar incat sa nteleaga lumea ce am zis si mai sper ca nu am devenit offtopic biggrin.gif dc e nevoie, mai intrebati sau completati ca si eu sunt destul de novice la capitolul masini

This post has been edited by marduk8602: 17 Feb 2009, 13:46


--------------------
dacia mcv cheala sep 2011 - B-26-YIR
minsk 125cc 1992 B-90-EAE
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 25th April 2024 - 08:43
Forum Renault