Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
![]() ![]() ![]() |
Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii
bygy007 |
![]()
Post
#1258
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
|
||
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|||
djasu82 |
![]()
Post
#1259
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
bygy007 man cat s-a vorbit pe acest topic cred ca scri la acest capitol al releului auto de cand ma stiu si tot nu se citeste de la prima pagina pana la ultima.
Relantiul se regleaza cu consumatori porniti in asa fel atunci cand faza lunga e aprinsa turatia sa stea la 850 de ture iar cand dai drumul al aeroterma sa scada la 750 de ture. Daca ai turatia reglata la 850 de ture cu faza lunga nu mai sesizezi palpaiala. Asta e alternatorul , poate un alternator de logan - super nova. |
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
stc_ctln |
![]()
Post
#1260
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 27 December 08 From: Bucuresti ![]() |
Mai baieti
Inteleg ca s-a discutat pe forum.Eu am schimbat tot in alternatorul ala ,si 3 relee,si diode,am masurat tot. eu cum sa reglez relantiu daca am injectie? Toate releele sa fie stricate?Chiar si alea noi? UN alternator de la alta masina nu e solutie.Sper ca nu trebuie de fiecare daca cand apare ceva sa schimb alternatorul.Maine mai iau in casa alternatoru si il desfac iar si ma uit sa vad ce se intampla,masor iar. La masa l-am legat si decat alternatorul releul si bateria.fara caroserie,si tot asa face. |
--------------------
Dacia
1310 LI
2000
- B-21-AIR Dacia 1310 LI 1397cmc 2000
Cu turometru,geamuri electrice,inchidere si aeroterma functionala. Cred ca e Full:D |
|
Siconi |
![]()
Post
#1261
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Pai la ce injectie ai tu acolo (Motronic), daca ai arunca un ochi la carbelitorul ala electronic, numit injector monopunct, ai sesiza ca exista si un reglaj de relanti cand motorul e cald (exista un surub care limiteaza cursa clapetei de acceleratie) si astfel, CAND MOTORUL E CALD poti sa te joci putin cu valorile de relanti. Cand e motorul RECE, intra in lucru acel motoras care apasa acceleratia si are rol de soc automat, pana se incalzeste, apoi lasa clapeta pe surubul de care spuneam eu.
Am reparat vreo 3 injectii de-astea mai ales la partea de "soc automat", plus reglaje. Nu e mare lucru, dar... EXISTA! This post has been edited by Siconi: 1 Oct 2009, 20:37 |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#1262
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
QUOTE(stc_ctln @ 1 Oct 2009, 17:04) [...]La mine la 14.4v sta pe zona hasurata alba in stanga. [...] La vitrinele cu turometru cu ceasuri de EP Sacele, la majoritatea 14,4 V inseamna zona aia hasurata. Daca nu de la inceput, dupa o perioada. "asa "ie" ele". |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
stc_ctln |
![]()
Post
#1263
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 288 Joined: 27 December 08 From: Bucuresti ![]() |
|
--------------------
Dacia
1310 LI
2000
- B-21-AIR Dacia 1310 LI 1397cmc 2000
Cu turometru,geamuri electrice,inchidere si aeroterma functionala. Cred ca e Full:D |
|
ct-03-tvy |
![]()
Post
#1264
|
![]() ct_010 Group: Members Posts: 828 Joined: 11 May 08 ![]() |
si daca ai conectat firu de referinta direct la baterie .,crezi ca o sa rezolvi ceva?.
din toate relele electronice care leam avut pana acum , nu incarcau mai mult de 14.2, si iarna 14.4 pana se incalzea releu. referinta se leaga ori la B+ alternatorului, ori in tablou general de forta,...la dacia nustiu daca are asa ceva.. de ce? pt ca datorita caderii de tensiune , dintre alternator si baterie,.... in baterie vei avea mai putin cam cu minm 0.2 V fata de bornele alternatorului , cu tot cablu tau gros, incearca cu alt releu si vezi ce face,... releului ii trebuie si - la suportu de prindere,..pt a gandi.. |
--------------------
aro
10.4 1.6 D
1993
|
|
Leo0608 |
![]()
Post
#1265
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.108 Joined: 13 September 08 ![]() |
salut , am si eu o problema la oltcitul meu dupa ce am adus o persoana sa imi conecteze la instalatia masinii un voltmetru digital si un ampermetru
sa detaliez: am chemat pe cineva sa imi monteze pe oltcit in bord un voltmetru digital si un ampermetru care l-a legat intre plusul permanent de la alternator si +-ul permanent de la electromotor a legat printr-un buton si voltmetrul digital si ampermetrul problemele au aparut la alternator dupa aceasta miscare si anume - omul nu a mai stat sa imi pornesc si eu masina sa verificam ce a facut, si am pornit eu masina fara sa cuplez butonul acela (nu stiam ca mi-a pus prin buton ceasurile respective) si am pornit motorul, becul din bord de incarcare baterie se aprindea din ce in ce mai tare vazand asta dupa cateva min am oprit motorul, am vazut acel buton nou si l-am apasat acuma incepe problema, la relanti am 13v iar in turatie, urca spre 18v la 6000 rpm urca liniar cu turatia l-am sunat inapoi pe acel om si i-am relatat cele intamplate, a zis ca nu stie despre ce este vorba si s-a spalat pe maini PS mentionez ca alternatorul de oltcit are 40A este cu releu electronic incorporat, am inteles ca seamana perfect cu cel de dacia nova (adica au copiat cei de la nova, dupa alternatorul de oltcit) intreb si eu acuma: ce anume s-a stricat la el, ce trebuie cumparat ca sa schimb: ajunge doar releul electronic? sau este posibil sa se fi stricat mai multe (ma refer la diode din puntea mare sau rotor sau stator) puntea mica cred ca nu este afectata, deoarece la relanti am incarcarea fara consumatori de 13,2v This post has been edited by total: 5 Oct 2009, 13:53 |
--------------------
logan
pentru?
200x
- X XX XXX
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#1266
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
QUOTE(total @ 5 Oct 2009, 12:49) salut , am si eu o problema la oltcitul meu dupa ce am adus o persoana sa imi conecteze la instalatia masinii un voltmetru digital si un ampermetru sa detaliez: am chemat pe cineva sa imi monteze pe oltcit in bord un voltmetru digital si un ampermetru care l-a legat intre plusul permanent de la alternator si +-ul permanent de la electromotor a legat printr-un buton si voltmetrul digital si ampermetrul ... ce anume s-a stricat la el, ce trebuie cumparat ca sa schimb: ajunge doar releul electronic? sau este posibil sa se fi stricat mai multe (ma refer la diode din puntea mare sau rotor sau stator) puntea mica cred ca nu este afectata, deoarece la relanti am incarcarea fara consumatori de 13,2v Voltmetru înteleg , dar la ce ai nevoie de ampermetru ? Sä mäsori care curent ? - ![]() ![]() Înainte de a cumpära ceva ,deconecteazä inventia aia päguboasä -ampermetrul - presimt cä nu-i conectat cum ar trebui ( si specialistu' ce l-a instalat bänuieste acelas lucru , d-aia se spalä pe mâini ... )plusul luat de la electromotor si conectat ...unde ? creeazä un by-pass releului de încärcare ,o buclä de încärcare periculoasä - becul din bord trebuie sä se stingä dupä max.3 secunde de la pornire , nu e normal nici sä rämânä aprins ,decum sä creascä în intensitate ![]() Cel mai probabil s-a dus releul - dacä ar fi altceva ( diode ,rotor ...) ar scädea încärcarea n-ar creste . Oricum ,datä fiind oscilatia permanentä a tensiunii- cel putin de nivelul zecimilor de Volt , unde pîlpîirea digitilor devine obositoare - eu recomand voltmetru cu led-uri (cele mai bune erau cele cu &u1010 dar ai variante cu tranzistori ) Succes ! |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
Lunaticul |
![]()
Post
#1267
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 27 December 07 From: Iasi ![]() |
Salutare! Am efectuat ieri masuratori ale bateriei si am constatat cu stupoare ca imi incarca 14.9 V la ralanti, iar cu farurile aprinse imi incarca 15.4V
![]() Diferenta de potential intre + acumulator si + alternator e de 0.6V. |
--------------------
Dacia
1310 L
1996 In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
|
|
mecanick_maverick |
![]()
Post
#1268
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 462 Joined: 10 April 09 From: Madrid ![]() |
QUOTE(Lunaticul @ 18 Oct 2009, 10:34) Salutare! Am efectuat ieri masuratori ale bateriei si am constatat cu stupoare ca imi incarca 14.9 V la ralanti, iar cu farurile aprinse imi incarca 15.4V ![]() Diferenta de potential intre + acumulator si + alternator e de 0.6V. Chiar asa de greu e sä citeascä fiecare färä a astepta un räspuns dedicat exclusiv ? http://www.daciaclub.ro/Alternator-releu-d...362-s1257.html# Diferenta de potential + Alt. -+ Bat e imensa - fir prost , contacte imperfecte . Releu electronic - chiar si cu fir de referintä - dä comandä gresitä alternatorului releul fiind în perfectä stare DACÄ NU SE RESPECTÄ O NORMÄ OBLIGATORIE - MASA PERFECTÄ ÎNTRE ALTERNATOR SI RELEU-CAROSERIE ! Haideti mäi fratilor , faceti un mic efort si cititi posturile anterioare , e absurd sä se repete aceleasi räspunsuri n'spe mii de ori ! Chiar dacä fiecare masinä e unicä ( asa o vedem noi cä-i a noasträ ) 98% din problemele ce apar mai devreme sau mai târziu sunt probleme comune si e normal sä fie asa fiind masini de serie nu unicat ... |
--------------------
Opel, Seat, MB, Kia
Astra F, Ibiza, Vito, Sprinter, Sedona
'97, '96, '04, '03, '11
- 47__CFS Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime ! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#1269
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE(Lunaticul @ 18 Oct 2009, 12:34) ce intelegi prin asta eu inteleg ca intre baterie si firele groase de la alternator 2 la numar, dar masoara intre baterie si plusul releului si verifica si legaturile , remediaza caderile de tensiune si va incarca corect mai citeste si topicul , numai eu am scris despre acelasi lucru de 4-5 ori in cele 40 si ceva de pagini This post has been edited by bygy007: 19 Oct 2009, 00:13 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Lunaticul |
![]()
Post
#1270
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 203 Joined: 27 December 07 From: Iasi ![]() |
Multumesc mult si imi cer scuze. Nu m-am lovit pana acum de probleme legate de incarcare si nu aveam rabdare sa citesc peste 1200 posturi. Revin dupa ce rezolv problema.
|
--------------------
Dacia
1310 L
1996 In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
|
|
RIVE |
![]()
Post
#1271
|
Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 6 December 07 From: Bucuresti ![]() |
Problema este urmatoarea:
Releul electronic Ipee Electroarges cu fir de referinta este montat intr-o zona expusa la umiditate.Intre bornele bateriei si releu, am o cadere de tensiune de 0.8volti pe + si o,3volti pe -.Legaturile acestui releu sunt de calitate proasta, nu rezista in timp la umezeala,sunt nituite cu niste capse.Acum 6 ani, cand l-am montat aveam tensiune pe baterie 14,1 volti in gol si in sarcina,era totul ok.In timp conexiunile au oxidat, iar acum imi incarca 14,8;14,9, sulfatandu-mi bateria Caranda Top 66 A veche de 3 ani.Am cumparat Zap Silver de 64 A pe care nu doresc sa o stric cu acest releu. O varianta expusa mai sus de a scapa de caderile de tensiune pe circuite, este montarea unui alt releu care sa-l alimenteze pe cel electronic. O varianta gandita de mine este urmatoarea: cumpar un releu electronic Malvina Deva (daca s-o mai gasi) si il montez direct de baterie,ca sa evit caderile de tensiune pe conexiunile electrice ale masinii (acestea constand nu numai prin oxidarea papucilor ci si a firelor sertizate in acesti papuci).In fapt doresc sa leg firul de minus si cel de plus permanent ale releului Malvina, la suruburile de prindere a colierelor de bornele bateriei; prelungesc prin cositorire :firul DF care duce la alternator si firul + contact chei pe care o sa-l trag direct din mufa cu 4 pini a contactului chei, aceasta aflandu-se in "scoica" de sub volan.Aceasta mufa cu 4 pini avand legaturile ok, adica neoxidate. Ce parere aveti de varianta expusa, tanand cont ca masina are o vechime de 10 ani, merita incercata ? |
--------------------
Logan
1.2 16v E5 2011 sedan
Logan SL Plus 0.9TCe E6 2018
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1272
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
pai atita timp cit ai cu fir de referinta , asta ar trebui sa elimine acele caderi de tensiune pe alimentarea lui , referinta o ia de pe alternator , acolo ai un fir care se duce direct la baterie , nu mai conteaza caderea de pe contact verifica totusi partea de masa , tresa si prinderea releului , eventual curata bine si apoi da cu ulei , vaselina peste daca vrei poti pune un releu , contactele sa fie legate astfel unul sa ia alimentare de la borna + a alternatorului (acolo unde vine legata referinta , celalalt sa alimenteze + la releu iar bobina releului pe firul scos (ala de vine de la bobina) si masa
This post has been edited by bygy007: 1 Nov 2009, 18:47 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
RIVE |
![]()
Post
#1273
|
Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 6 December 07 From: Bucuresti ![]() |
Vaselina am pus mereu pe cele 2 suruburi de prindere a releului electronic, dar apa o spala des,nervura de la aripa la modelul din 1999 pe unde se scurge apa este mai scurta. Cand desfac capota, gasesc apa sau zapada stransa tocmai in zona celor 2 suruburi ale releului, de aceea doresc sa-i gasesc alta locatie respectiv in zona bateriei unde am montate si 2 claxoane fixate pe tijele de la baterie, cu acestea nu am avut probleme sa intre mizerie sau apa, functioneaza admirabil de 10 ani. Tresa de masa prinsa de alternator este ok, dar in partea cealalta nu este ok, deoarece surubul ala e ruginit.Deasemenea o sa incerc sa fac rost de o tresa de masa cositorita la ambele capete (intre papuci si firele de cupru) pe care o s-o montez intre motor si caroserie in alta zona.
1 Nov 2009, 19:48: Chiar daca e cu fir de referinta,caderea de tensiune pe lagatura de masa este de o,3 volti (cam maricica),surubul ala de care vine fixat carcasa releului (-)si tresa de masa a caroseriei este ruginit bine. 1 Nov 2009, 21:33: Ar mai fi posibila varianta de montare a releului electronic malvina care are dimensiuni mici in comparatie cu cel de Ipee Electroarges, direct pe alternator.O sa caut sa cumpar acest releu si apoi sa incerc aceasta varianta de montaj. ![]() This post has been edited by RIVE: 1 Nov 2009, 21:33 |
--------------------
Logan
1.2 16v E5 2011 sedan
Logan SL Plus 0.9TCe E6 2018
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1274
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
poti da alte gauri si pune alte suruburi saibe etc , si poti sa le schimbi de cite ori ai nevoie
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
RIVE |
![]()
Post
#1275
|
Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 6 December 07 From: Bucuresti ![]() |
VA ROG O RECOMANDARE.
Am gasit releu cu fir de referinta Malvina Deva (13 ron). Tinand cont ca am caderi de tensiune in instalatia electrica care nu pot fi remediate in totalitate deoarece nu-mi permit o instalatie electrica noua, va rog sa-mi dati un sfat in legatura cu montarea releului IN ALT LOC decat cel montat de fabrica. Unde ar fi mai bine: -montat DIRECT pe plusul si minusul alternatorului; -montat DIRECT pe plusul si minusul bateriei (aici o sa-mi trebuiasca un fir de excitatie mai lung); Cu alte cuvinte, plusul (permanent) si minusul releului electronic, unde este mai bine sa fie la +- alternator sau +- baterie. ![]() |
--------------------
Logan
1.2 16v E5 2011 sedan
Logan SL Plus 0.9TCe E6 2018
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#1276
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
eu zic pe alternator, sunt alternatoare cu releu incorporat
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
RIVE |
![]()
Post
#1277
|
Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 6 December 07 From: Bucuresti ![]() |
A desfacut cineva un releu electronic Malvina Deva,are cumva rasina peste piese ca sa reziste la vibratii, in cazul in care il voi monta direct pe alternator ?
|
--------------------
Logan
1.2 16v E5 2011 sedan
Logan SL Plus 0.9TCe E6 2018
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1278
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
vezi ce modificari faci poate arzi ceva sau distrugi bateria , vezi sa nu ramina rotorul alimetat in permanenta
la tine problema este referinta (la cele fara referinta referinta este luata pe alimentare +) deci singurul loc unde poate fi problema este pe traseul de alimentare cu ajutorul unui aparat de masura poti gasi unde e problema citeste cele 2 posturi This post has been edited by bygy007: 3 Nov 2009, 23:04 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
RIVE |
![]()
Post
#1279
|
Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 6 December 07 From: Bucuresti ![]() |
Nu am ce sa ard, daca il voi conecta direct pe alternator atunci:
-masa releului o voi fixa la surubul de minus al alternatorului; -plusul de referinta al releului il voi fixa la surubul de plus al alternatorului; -la surubul DF al releului, voi conecta firul verde de excitatie al alternatorului; -la clema B+ a releului voi conecta firul rosu de plus care vine de la contact key. Este simplu, e ca si cum ai avea un alternator cu releu incorporat, numai ca acesta facut de Malvina Deva, nu stiu daca are rasina peste piese ca sa reziste la vibratii. |
--------------------
Logan
1.2 16v E5 2011 sedan
Logan SL Plus 0.9TCe E6 2018
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1280
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
e cam acelasi lucru , e ca si cum l-ai pune pe aripa , tot aia e
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Jorjel |
![]()
Post
#1281
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 26 June 09 ![]() |
Ajutor!
![]() Dupa alte cateva probleme mici rezolvate la ea am dat de una majora pe care nu o pot rezolva .. pentru ca nu stiu de ce sa ma leg! Simptomele sunt urmatoarele: alternatorul meu incarca variabil masurat la ralanti 14,8 - 15,x (fluctueaza) .. iar daca turez masina ( dupa ureche caci turometrul nu-mi merge) tensiunea scade 14,4-14,6! ![]() Partea proasta este ca farurile si tot ce inseamna lumini la bord o iau razna si in trafic sunt ca un pom de Craciun.Asta timp de 30 min .. dupa acest interval palpaitul luminilor se diminueaza si este mai putin perceptibil! ![]() Un electrician auto mi-a recomandat schimbarea puntii de diode ... si mi-a cerut 1 mil pentru aceasta operatiune cu o punte de diode sh de la el .. ![]() Astept sfaturile si solutiile voastre intrucat a venit iarna si masinuta mea nu ma prea ajuta! |
--------------------
DACIA
NOVA GT
1998
- IL 02 AWJ Te plictisesti?! .. Ia'ti o Dacie!
|
|
Minel |
![]()
Post
#1282
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
Pt inceput verifica tot ce inseamna legaturi la masa ,( starea lor , sa nu fie oxidate , etc )
Bafta ! |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
Jorjel |
![]()
Post
#1283
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 26 June 09 ![]() |
asta o sa fac..dar e cam greu cu timpul si vremea asta urata ploua incontinuu si nu apuc sa prind o zi libera si.. "uscata"
![]() |
--------------------
DACIA
NOVA GT
1998
- IL 02 AWJ Te plictisesti?! .. Ia'ti o Dacie!
|
|
RIVE |
![]()
Post
#1284
|
Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 6 December 07 From: Bucuresti ![]() |
Cu spray nu stiu ce sa-ti spun, mai sigur desfacut papucii(cei inverziti oxidati,inlocuiti), curatati cu smirghel, unsi cu vaselina,suruburile curatate cu o miniperie de sarma, piulite,saibe noi. Eu asa am facut astazi in parcarea subterana Carrefour. Am reusit sa scot un surprinzator 0,02v (20 mv) de la 0,3v cadere de tensiune pe circuitul de - al releului, iar pe + un 0,5v de la 0,8v.
Am montat releul electronic Malvina cu fir de referinta, incarca 14,45;14,49v in gol si in sarcina (fluctueaza putin ca la orice releu). Nu am mai avut rabdare sa-l montez unde as fi vrut eu. Datorita umiditatii care intra prin masca plastic fata intre radiator si far, cred ca o sa ma tina 2 ani, dupa care o sa-l scot ca pe cel de Ipee Electroarges - contacte pline de rugina. |
--------------------
Logan
1.2 16v E5 2011 sedan
Logan SL Plus 0.9TCe E6 2018
|
|
Jorjel |
![]()
Post
#1285
|
Membru incepator Group: Members Posts: 15 Joined: 26 June 09 ![]() |
bun .. maine voi incerca sa curat toate tresele metalice si firele de masa la caroserie .. dar mai are cineva si alte sfaturi ?!
![]() ![]() sper sa o pot rezolva .. fara investitii majore.. da doamne sa fie din masele la caroserie! |
--------------------
DACIA
NOVA GT
1998
- IL 02 AWJ Te plictisesti?! .. Ia'ti o Dacie!
|
|
Siconi |
![]()
Post
#1286
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Daca vrei sa ai releul ferit de orice umezeala, il montezi undeva langa baterie (pe panoul "de foc"). In felul asta ai si trasee mai scurte fata de baterie si ai o ventilatie buna in zona aia, chiar daca aparent ai crede ca nu e asa.
|
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
RIVE |
![]()
Post
#1287
|
Membru Group: Members Posts: 129 Joined: 6 December 07 From: Bucuresti ![]() |
O sa-l montez chiar langa borna + a bateriei, pe tija cornierului bateriei.Am si fir de masa pe aceasta tija. Mai trebuie sa trag de sub bord, din regleta, un + de la contact chei si un fir mai lung de la excitatia alternatorului.
Asta cand o sa am timp. 7 Nov 2009, 16:14: PLUSUL CONTACT CHEI TRAS DIN REGLETA DE SUB BORD, NU ESTE "PERMANENT" CAND SE CUPLEAZA ELECTROMOTORUL. ESTE VREO PROBLEMA CU RELEUL, DACA NU SE ALIMENTEAZA PRIN ACEST PLUS (O SA RAMANA DOAR PLUSUL "DIRECT",ADICA CEL DE REFERINTA), LA PORNIREA MOTORULUI ?? ![]() This post has been edited by RIVE: 7 Nov 2009, 16:14 |
--------------------
Logan
1.2 16v E5 2011 sedan
Logan SL Plus 0.9TCe E6 2018
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 06:55 |