It appears you have not yet registered with our community. To register please click here.
DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

74 Pages « < 41 42 43 44 45 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Alternator, releu de incarcare, Probleme si solutii

Siconi
post 1 Oct 2009, 20:36
Post #1261


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 3.022
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Pai la ce injectie ai tu acolo (Motronic), daca ai arunca un ochi la carbelitorul ala electronic, numit injector monopunct, ai sesiza ca exista si un reglaj de relanti cand motorul e cald (exista un surub care limiteaza cursa clapetei de acceleratie) si astfel, CAND MOTORUL E CALD poti sa te joci putin cu valorile de relanti. Cand e motorul RECE, intra in lucru acel motoras care apasa acceleratia si are rol de soc automat, pana se incalzeste, apoi lasa clapeta pe surubul de care spuneam eu.
Am reparat vreo 3 injectii de-astea mai ales la partea de "soc automat", plus reglaje. Nu e mare lucru, dar... EXISTA!

This post has been edited by Siconi: 1 Oct 2009, 20:37


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 200CP+ 2006 - BHH-xxxx
-------------------------------------------------
Renault Clio MK1 1.4 RT 1993 - CS-11-YCS ... sold
Dacia 1300 MK1 1.3 1975 - CS-03-PTN ... sold
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
diaconuliviu
post 2 Oct 2009, 06:46
Post #1262


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.616
Joined: 17 August 04
From: Undeva in Vilcea




QUOTE(stc_ctln @ 1 Oct 2009, 17:04)
[...]La mine la 14.4v sta pe zona hasurata alba in stanga.
[...]

La vitrinele cu turometru cu ceasuri de EP Sacele, la majoritatea 14,4 V inseamna zona aia hasurata. Daca nu de la inceput, dupa o perioada. "asa "ie" ele".


--------------------
Dacia 1310 TX 98 - xx
Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stc_ctln
post 2 Oct 2009, 07:02
Post #1263


Membru autentic


Group: Members
Posts: 314
Joined: 27 December 08
From: Bucuresti




QUOTE(diaconuliviu @ 2 Oct 2009, 06:46)
La vitrinele cu turometru cu ceasuri de EP Sacele, la majoritatea 14,4 V inseamna zona aia hasurata. Daca nu de la inceput, dupa o perioada. "asa "ie" ele".
*



Asa m-am obisnuit si eu.deaia m-am speriat cand a urcat pe mijloc


--------------------
Dacia 1310 LI 2000 - B-21-AIR
Dacia 1310 LI 1397cmc 2000
Cu turometru,geamuri electrice,inchidere si aeroterma functionala. Cred ca e Full:D
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct-03-tvy
post 2 Oct 2009, 08:19
Post #1264


ct_010


Group: Members
Posts: 850
Joined: 11 May 08




si daca ai conectat firu de referinta direct la baterie .,crezi ca o sa rezolvi ceva?.

din toate relele electronice care leam avut pana acum , nu incarcau mai mult de 14.2, si iarna 14.4 pana se incalzea releu.

referinta se leaga ori la B+ alternatorului, ori in tablou general de forta,...la dacia nustiu daca are asa ceva.. de ce?

pt ca datorita caderii de tensiune , dintre alternator si baterie,.... in baterie vei avea mai putin cam cu minm 0.2 V fata de bornele alternatorului , cu tot cablu tau gros,

incearca cu alt releu si vezi ce face,...

releului ii trebuie si - la suportu de prindere,..pt a gandi..


--------------------
aro 10.4 1.6 D 1993
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Leo0608
post 5 Oct 2009, 13:49
Post #1265


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.187
Joined: 13 September 08




salut , am si eu o problema la oltcitul meu dupa ce am adus o persoana sa imi conecteze la instalatia masinii un voltmetru digital si un ampermetru
sa detaliez:
am chemat pe cineva sa imi monteze pe oltcit in bord un voltmetru digital si un ampermetru care l-a legat intre plusul permanent de la alternator si +-ul permanent de la electromotor
a legat printr-un buton si voltmetrul digital si ampermetrul
problemele au aparut la alternator dupa aceasta miscare si anume
- omul nu a mai stat sa imi pornesc si eu masina sa verificam ce a facut, si am pornit eu masina fara sa cuplez butonul acela (nu stiam ca mi-a pus prin buton ceasurile respective)
si am pornit motorul, becul din bord de incarcare baterie se aprindea din ce in ce mai tare
vazand asta dupa cateva min am oprit motorul, am vazut acel buton nou si l-am apasat
acuma incepe problema, la relanti am 13v iar in turatie, urca spre 18v la 6000 rpm
urca liniar cu turatia
l-am sunat inapoi pe acel om si i-am relatat cele intamplate, a zis ca nu stie despre ce este vorba si s-a spalat pe maini

PS mentionez ca alternatorul de oltcit are 40A este cu releu electronic incorporat, am inteles ca seamana perfect cu cel de dacia nova (adica au copiat cei de la nova, dupa alternatorul de oltcit)

intreb si eu acuma: ce anume s-a stricat la el, ce trebuie cumparat ca sa schimb:
ajunge doar releul electronic? sau este posibil sa se fi stricat mai multe (ma refer la diode din puntea mare sau rotor sau stator)
puntea mica cred ca nu este afectata, deoarece la relanti am incarcarea fara consumatori de 13,2v

This post has been edited by total: 5 Oct 2009, 13:53


--------------------
logan pentru? 200x - X XX XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mecanick_maverick
post 7 Oct 2009, 00:35
Post #1266


Membru autentic


Group: Members
Posts: 456
Joined: 10 April 09
From: Madrid




QUOTE(total @ 5 Oct 2009, 12:49)
salut , am si eu o problema la oltcitul meu dupa ce am adus o persoana sa imi conecteze la instalatia masinii un voltmetru digital si un ampermetru
sa detaliez:
am chemat pe cineva sa imi monteze pe oltcit  in bord  un voltmetru digital  si un ampermetru  care l-a legat  intre plusul permanent de la alternator  si +-ul permanent de la electromotor
a legat printr-un buton si voltmetrul digital si ampermetrul
...
ce anume s-a stricat la el,  ce trebuie cumparat ca sa schimb:
ajunge doar releul electronic?  sau este posibil sa se fi stricat mai multe (ma refer la diode din puntea mare sau rotor sau stator)
puntea mica cred ca nu este afectata, deoarece la relanti am incarcarea fara consumatori de 13,2v
*




Voltmetru înteleg , dar la ce ai nevoie de ampermetru ? Sä mäsori care curent ? - radmasa.gif eu mi-as pune un contor dar mä vede tov. Boc si mä pune sä plátesc consumul electric al masinii biggrin.gif

Înainte de a cumpära ceva ,deconecteazä inventia aia päguboasä -ampermetrul - presimt cä nu-i conectat cum ar trebui ( si specialistu' ce l-a instalat bänuieste acelas lucru , d-aia se spalä pe mâini ... )plusul luat de la electromotor si conectat ...unde ? creeazä un by-pass releului de încärcare ,o buclä de încärcare periculoasä - becul din bord trebuie sä se stingä dupä max.3 secunde de la pornire , nu e normal nici sä rämânä aprins ,decum sä creascä în intensitate excl.gif

Cel mai probabil s-a dus releul - dacä ar fi altceva ( diode ,rotor ...) ar scädea încärcarea n-ar creste .

Oricum ,datä fiind oscilatia permanentä a tensiunii- cel putin de nivelul zecimilor de Volt , unde pîlpîirea digitilor devine obositoare - eu recomand voltmetru cu led-uri (cele mai bune erau cele cu &u1010 dar ai variante cu tranzistori )

Succes !


--------------------
Opel ,Seat ,MB ,MB Astra F , Ibiza , Vito 109 , Sprinter 313 1997 , 1996 , 2004 , 2003 - 47__CFS
Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lunaticul
post 18 Oct 2009, 11:34
Post #1267


Membru autentic


Group: Members
Posts: 204
Joined: 27 December 07
From: Iasi




Salutare! Am efectuat ieri masuratori ale bateriei si am constatat cu stupoare ca imi incarca 14.9 V la ralanti, iar cu farurile aprinse imi incarca 15.4V blink.gif . Turatia scade cam 100-150 rpm cand aprind farurile, se simte ca motorul trage mai greu. Am releu electronic. S-a defectat releul sau e posibil sa am si alte probleme ?
Diferenta de potential intre + acumulator si + alternator e de 0.6V.


--------------------
Dacia 1310 L 1996
In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mecanick_maverick
post 18 Oct 2009, 13:25
Post #1268


Membru autentic


Group: Members
Posts: 456
Joined: 10 April 09
From: Madrid




QUOTE(Lunaticul @ 18 Oct 2009, 10:34)
Salutare! Am efectuat ieri masuratori ale bateriei si am constatat cu stupoare ca imi incarca 14.9 V la ralanti, iar cu farurile aprinse imi incarca 15.4V  blink.gif  . Turatia scade cam 100-150 rpm cand aprind farurile, se simte ca motorul trage mai greu. Am releu electronic. S-a defectat releul sau e posibil sa am si alte probleme ?
Diferenta de potential intre + acumulator si + alternator e de 0.6V.
*




Chiar asa de greu e sä citeascä fiecare färä a astepta un räspuns dedicat exclusiv ?

http://www.daciaclub.ro/Alternator-releu-d...362-s1257.html#

Diferenta de potential + Alt. -+ Bat e imensa - fir prost , contacte imperfecte .
Releu electronic - chiar si cu fir de referintä - dä comandä gresitä alternatorului releul fiind în perfectä stare DACÄ NU SE RESPECTÄ O NORMÄ OBLIGATORIE - MASA PERFECTÄ ÎNTRE ALTERNATOR SI RELEU-CAROSERIE !

Haideti mäi fratilor , faceti un mic efort si cititi posturile anterioare , e absurd sä se repete aceleasi räspunsuri n'spe mii de ori !

Chiar dacä fiecare masinä e unicä ( asa o vedem noi cä-i a noasträ ) 98% din problemele ce apar mai devreme sau mai târziu sunt probleme comune si e normal sä fie asa fiind masini de serie nu unicat ...


--------------------
Opel ,Seat ,MB ,MB Astra F , Ibiza , Vito 109 , Sprinter 313 1997 , 1996 , 2004 , 2003 - 47__CFS
Dacä ceva nu functioneazä , undeva s-a strecurat o eroare ...
Respect yourself anytime !
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 19 Oct 2009, 00:10
Post #1269


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.238
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(Lunaticul @ 18 Oct 2009, 12:34)
Diferenta de potential intre + acumulator si + alternator e de 0.6V.
*


ce intelegi prin asta eu inteleg ca intre baterie si firele groase de la alternator 2 la numar, dar masoara intre baterie si plusul releului si verifica si legaturile , remediaza caderile de tensiune si va incarca corect
mai citeste si topicul , numai eu am scris despre acelasi lucru de 4-5 ori in cele 40 si ceva de pagini

This post has been edited by bygy007: 19 Oct 2009, 00:13


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Lunaticul
post 19 Oct 2009, 08:40
Post #1270


Membru autentic


Group: Members
Posts: 204
Joined: 27 December 07
From: Iasi




Multumesc mult si imi cer scuze. Nu m-am lovit pana acum de probleme legate de incarcare si nu aveam rabdare sa citesc peste 1200 posturi. Revin dupa ce rezolv problema.


--------------------
Dacia 1310 L 1996
In orice situatie, ceea ce este cel mai dificil de facut, este, deobicei, ceea ce trebuie facut.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIVE
post 1 Nov 2009, 17:46
Post #1271


Membru


Group: Members
Posts: 121
Joined: 6 December 07
From: Bucuresti, sector 4




Problema este urmatoarea:
Releul electronic Ipee Electroarges cu fir de referinta este montat intr-o zona expusa la umiditate.Intre bornele bateriei si releu, am o cadere de tensiune de 0.8volti pe + si o,3volti pe -.Legaturile acestui releu sunt de calitate proasta, nu rezista in timp la umezeala,sunt nituite cu niste capse.Acum 6 ani, cand l-am montat aveam tensiune pe baterie 14,1 volti in gol si in sarcina,era totul ok.In timp conexiunile au oxidat, iar acum imi incarca 14,8;14,9, sulfatandu-mi bateria Caranda Top 66 A veche de 3 ani.Am cumparat Zap Silver de 64 A pe care nu doresc sa o stric cu acest releu.
O varianta expusa mai sus de a scapa de caderile de tensiune pe circuite, este montarea unui alt releu care sa-l alimenteze pe cel electronic.
O varianta gandita de mine este urmatoarea: cumpar un releu electronic Malvina Deva (daca s-o mai gasi) si il montez direct de baterie,ca sa evit caderile de tensiune pe conexiunile electrice ale masinii (acestea constand nu numai prin oxidarea papucilor ci si a firelor sertizate in acesti papuci).In fapt doresc sa leg firul de minus si cel de plus permanent ale releului Malvina, la suruburile de prindere a colierelor de bornele bateriei; prelungesc prin cositorire :firul DF care duce la alternator si firul + contact chei pe care o sa-l trag direct din mufa cu 4 pini a contactului chei, aceasta aflandu-se in "scoica" de sub volan.Aceasta mufa cu 4 pini avand legaturile ok, adica neoxidate.
Ce parere aveti de varianta expusa, tanand cont ca masina are o vechime de 10 ani, merita incercata ?


--------------------
Dacia 1310 L gpl 1999 berlina; Logan 1.2 16v E5 2011 sedan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 1 Nov 2009, 18:42
Post #1272


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.238
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




pai atita timp cit ai cu fir de referinta , asta ar trebui sa elimine acele caderi de tensiune pe alimentarea lui , referinta o ia de pe alternator , acolo ai un fir care se duce direct la baterie , nu mai conteaza caderea de pe contact verifica totusi partea de masa , tresa si prinderea releului , eventual curata bine si apoi da cu ulei , vaselina peste daca vrei poti pune un releu , contactele sa fie legate astfel unul sa ia alimentare de la borna + a alternatorului (acolo unde vine legata referinta , celalalt sa alimenteze + la releu iar bobina releului pe firul scos (ala de vine de la bobina) si masa

This post has been edited by bygy007: 1 Nov 2009, 18:47


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIVE
post 1 Nov 2009, 19:39
Post #1273


Membru


Group: Members
Posts: 121
Joined: 6 December 07
From: Bucuresti, sector 4




Vaselina am pus mereu pe cele 2 suruburi de prindere a releului electronic, dar apa o spala des,nervura de la aripa la modelul din 1999 pe unde se scurge apa este mai scurta. Cand desfac capota, gasesc apa sau zapada stransa tocmai in zona celor 2 suruburi ale releului, de aceea doresc sa-i gasesc alta locatie respectiv in zona bateriei unde am montate si 2 claxoane fixate pe tijele de la baterie, cu acestea nu am avut probleme sa intre mizerie sau apa, functioneaza admirabil de 10 ani. Tresa de masa prinsa de alternator este ok, dar in partea cealalta nu este ok, deoarece surubul ala e ruginit.Deasemenea o sa incerc sa fac rost de o tresa de masa cositorita la ambele capete (intre papuci si firele de cupru) pe care o s-o montez intre motor si caroserie in alta zona.

1 Nov 2009, 19:48:
Chiar daca e cu fir de referinta,caderea de tensiune pe lagatura de masa este de o,3 volti (cam maricica),surubul ala de care vine fixat carcasa releului (-)si tresa de masa a caroseriei este ruginit bine.

1 Nov 2009, 21:33:
Ar mai fi posibila varianta de montare a releului electronic malvina care are dimensiuni mici in comparatie cu cel de Ipee Electroarges, direct pe alternator.O sa caut sa cumpar acest releu si apoi sa incerc aceasta varianta de montaj. wink.gif

This post has been edited by RIVE: 1 Nov 2009, 21:33


--------------------
Dacia 1310 L gpl 1999 berlina; Logan 1.2 16v E5 2011 sedan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 1 Nov 2009, 22:55
Post #1274


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.238
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




poti da alte gauri si pune alte suruburi saibe etc , si poti sa le schimbi de cite ori ai nevoie


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIVE
post 3 Nov 2009, 18:12
Post #1275


Membru


Group: Members
Posts: 121
Joined: 6 December 07
From: Bucuresti, sector 4




VA ROG O RECOMANDARE.
Am gasit releu cu fir de referinta Malvina Deva (13 ron). Tinand cont ca am caderi de tensiune in instalatia electrica care nu pot fi remediate in totalitate deoarece nu-mi permit o instalatie electrica noua, va rog sa-mi dati un sfat in legatura cu montarea releului IN ALT LOC decat cel montat de fabrica. Unde ar fi mai bine:
-montat DIRECT pe plusul si minusul alternatorului;
-montat DIRECT pe plusul si minusul bateriei (aici o sa-mi trebuiasca un fir de excitatie mai lung);
Cu alte cuvinte, plusul (permanent) si minusul releului electronic, unde este mai bine sa fie la +- alternator sau +- baterie. huh.gif


--------------------
Dacia 1310 L gpl 1999 berlina; Logan 1.2 16v E5 2011 sedan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 3 Nov 2009, 18:26
Post #1276


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.892
Joined: 25 November 08
From: Suceava




eu zic pe alternator, sunt alternatoare cu releu incorporat


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIVE
post 3 Nov 2009, 21:19
Post #1277


Membru


Group: Members
Posts: 121
Joined: 6 December 07
From: Bucuresti, sector 4




A desfacut cineva un releu electronic Malvina Deva,are cumva rasina peste piese ca sa reziste la vibratii, in cazul in care il voi monta direct pe alternator ?


--------------------
Dacia 1310 L gpl 1999 berlina; Logan 1.2 16v E5 2011 sedan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 3 Nov 2009, 23:02
Post #1278


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.238
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




vezi ce modificari faci poate arzi ceva sau distrugi bateria , vezi sa nu ramina rotorul alimetat in permanenta

la tine problema este referinta (la cele fara referinta referinta este luata pe alimentare +)
deci singurul loc unde poate fi problema este pe traseul de alimentare cu ajutorul unui aparat de masura poti gasi unde e problema citeste cele 2 posturi

This post has been edited by bygy007: 3 Nov 2009, 23:04


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIVE
post 3 Nov 2009, 23:23
Post #1279


Membru


Group: Members
Posts: 121
Joined: 6 December 07
From: Bucuresti, sector 4




Nu am ce sa ard, daca il voi conecta direct pe alternator atunci:
-masa releului o voi fixa la surubul de minus al alternatorului;
-plusul de referinta al releului il voi fixa la surubul de plus al alternatorului;
-la surubul DF al releului, voi conecta firul verde de excitatie al alternatorului;
-la clema B+ a releului voi conecta firul rosu de plus care vine de la contact key.
Este simplu, e ca si cum ai avea un alternator cu releu incorporat, numai ca acesta facut de Malvina Deva, nu stiu daca are rasina peste piese ca sa reziste la vibratii.


--------------------
Dacia 1310 L gpl 1999 berlina; Logan 1.2 16v E5 2011 sedan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 4 Nov 2009, 00:52
Post #1280


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.238
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




e cam acelasi lucru , e ca si cum l-ai pune pe aripa , tot aia e


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Jorjel
post 5 Nov 2009, 14:29
Post #1281


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 26 June 09




Ajutor! wacko.gif oameni buni am o problema de care nu reusesc sa scap!Masinuta mea ( o Dacia Nova Gt 1998 ) a stat pe loc intr-o curte vro 3 anisori la mila vremii si acum cateva luni am repus'o in circulatie.

Dupa alte cateva probleme mici rezolvate la ea am dat de una majora pe care nu o pot rezolva .. pentru ca nu stiu de ce sa ma leg!

Simptomele sunt urmatoarele: alternatorul meu incarca variabil masurat la ralanti 14,8 - 15,x (fluctueaza) .. iar daca turez masina ( dupa ureche caci turometrul nu-mi merge) tensiunea scade 14,4-14,6! wacko.gif

Partea proasta este ca farurile si tot ce inseamna lumini la bord o iau razna si in trafic sunt ca un pom de Craciun.Asta timp de 30 min .. dupa acest interval palpaitul luminilor se diminueaza si este mai putin perceptibil! ph34r.gif
Un electrician auto mi-a recomandat schimbarea puntii de diode ... si mi-a cerut 1 mil pentru aceasta operatiune cu o punte de diode sh de la el .. blink.gif citind topicuri din forum am ajuns la concluzia ca tipul nu e de incredere si ca totusi o punte de diode defecta duce la o incarcare slaba nicidecum la o supraincarcare!

Astept sfaturile si solutiile voastre intrucat a venit iarna si masinuta mea nu ma prea ajuta!


--------------------
DACIA NOVA GT 1998 - IL 02 AWJ
Te plictisesti?! .. Ia'ti o Dacie!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Minel
post 5 Nov 2009, 14:37
Post #1282


Pauard bai Remat Nord


Group: Members
Posts: 4.065
Joined: 4 April 07
From: Cluj .......Resita ,C-S




Pt inceput verifica tot ce inseamna legaturi la masa ,( starea lor , sa nu fie oxidate , etc )

Bafta !


--------------------
Dacia 1310-L /VW Passat 1995/1397cmc - CS-01-TMS
Mandru posesor de Dacia
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Jorjel
post 5 Nov 2009, 14:53
Post #1283


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 26 June 09




asta o sa fac..dar e cam greu cu timpul si vremea asta urata ploua incontinuu si nu apuc sa prind o zi libera si.. "uscata" biggrin.gif .. legat de verificarea maselor .. sprayul de contacte e o solutie buna?! si daca da ... se poate aplica pe tot ce inseamna papuci/contacte ?


--------------------
DACIA NOVA GT 1998 - IL 02 AWJ
Te plictisesti?! .. Ia'ti o Dacie!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIVE
post 5 Nov 2009, 17:59
Post #1284


Membru


Group: Members
Posts: 121
Joined: 6 December 07
From: Bucuresti, sector 4




Cu spray nu stiu ce sa-ti spun, mai sigur desfacut papucii(cei inverziti oxidati,inlocuiti), curatati cu smirghel, unsi cu vaselina,suruburile curatate cu o miniperie de sarma, piulite,saibe noi. Eu asa am facut astazi in parcarea subterana Carrefour. Am reusit sa scot un surprinzator 0,02v (20 mv) de la 0,3v cadere de tensiune pe circuitul de - al releului, iar pe + un 0,5v de la 0,8v.
Am montat releul electronic Malvina cu fir de referinta, incarca 14,45;14,49v in gol si in sarcina (fluctueaza putin ca la orice releu). Nu am mai avut rabdare sa-l montez unde as fi vrut eu. Datorita umiditatii care intra prin masca plastic fata intre radiator si far, cred ca o sa ma tina 2 ani, dupa care o sa-l scot ca pe cel de Ipee Electroarges - contacte pline de rugina.


--------------------
Dacia 1310 L gpl 1999 berlina; Logan 1.2 16v E5 2011 sedan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Jorjel
post 6 Nov 2009, 23:11
Post #1285


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 26 June 09




bun .. maine voi incerca sa curat toate tresele metalice si firele de masa la caroserie .. dar mai are cineva si alte sfaturi ?! blush.gif avand in vedere ca masinuta mea a stat degeaba 3 ani .. am inteles ca problemele cu luminile pot sa apara si de la un releu incorporat pe placa de sigurante din bord?! huh.gif

sper sa o pot rezolva .. fara investitii majore.. da doamne sa fie din masele la caroserie!


--------------------
DACIA NOVA GT 1998 - IL 02 AWJ
Te plictisesti?! .. Ia'ti o Dacie!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 7 Nov 2009, 00:23
Post #1286


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 3.022
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




Daca vrei sa ai releul ferit de orice umezeala, il montezi undeva langa baterie (pe panoul "de foc"). In felul asta ai si trasee mai scurte fata de baterie si ai o ventilatie buna in zona aia, chiar daca aparent ai crede ca nu e asa.


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 200CP+ 2006 - BHH-xxxx
-------------------------------------------------
Renault Clio MK1 1.4 RT 1993 - CS-11-YCS ... sold
Dacia 1300 MK1 1.3 1975 - CS-03-PTN ... sold
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIVE
post 7 Nov 2009, 10:54
Post #1287


Membru


Group: Members
Posts: 121
Joined: 6 December 07
From: Bucuresti, sector 4




O sa-l montez chiar langa borna + a bateriei, pe tija cornierului bateriei.Am si fir de masa pe aceasta tija. Mai trebuie sa trag de sub bord, din regleta, un + de la contact chei si un fir mai lung de la excitatia alternatorului.
Asta cand o sa am timp.

7 Nov 2009, 16:14:
PLUSUL CONTACT CHEI TRAS DIN REGLETA DE SUB BORD, NU ESTE "PERMANENT" CAND SE CUPLEAZA ELECTROMOTORUL.
ESTE VREO PROBLEMA CU RELEUL, DACA NU SE ALIMENTEAZA PRIN ACEST PLUS (O SA RAMANA DOAR PLUSUL "DIRECT",ADICA CEL DE REFERINTA), LA PORNIREA MOTORULUI ?? huh.gif

This post has been edited by RIVE: 7 Nov 2009, 16:14


--------------------
Dacia 1310 L gpl 1999 berlina; Logan 1.2 16v E5 2011 sedan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Siconi
post 7 Nov 2009, 16:55
Post #1288


Sofer americanizat! V6 Rules!!!


Group: Members
Posts: 3.022
Joined: 13 November 05
From: Houston, TX




PLUS de dupa contact poti lua si de pe alimentarea bobinei de inductie, ca sa nu te mai chinui pe sub bord. Astfel, ai toate firele in compartimentul motor, in caz ca vrei sa depanezi ceva in viitor si ai nevoie de masuratori.

Parerea mea este ca nu locatia lui e problema, nici umezeala teoretica ce ar ajunge la el. La mine e pozitionat in locul lui standard de la facerea masinii si nu l-a schimbat nimeni de mai bine de 10 ani; functioneaza perfect. Cum se explica acest lucru?


--------------------
Mercury Mariner Premier 3.0L V6 4WD 200CP+ 2006 - BHH-xxxx
-------------------------------------------------
Renault Clio MK1 1.4 RT 1993 - CS-11-YCS ... sold
Dacia 1300 MK1 1.3 1975 - CS-03-PTN ... sold
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
RIVE
post 7 Nov 2009, 20:06
Post #1289


Membru


Group: Members
Posts: 121
Joined: 6 December 07
From: Bucuresti, sector 4




Lungimea firului este aceeasi,ori de sub bord, ori de la bobina.Exemplu de problema cu umezeala: masinile care stau langa bloc, mai tot timpul sunt mai putin umede,iarna au geamurile mai putin inghetate fata de a mea care sta mai departata de bloc, deci conteaza si unde este parcata masina.

This post has been edited by RIVE: 7 Nov 2009, 20:07


--------------------
Dacia 1310 L gpl 1999 berlina; Logan 1.2 16v E5 2011 sedan
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 8 Nov 2009, 02:00
Post #1290


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.238
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




QUOTE(Siconi @ 7 Nov 2009, 16:55)
PLUS de dupa contact poti lua si de pe alimentarea bobinei de inductie, ca sa nu te mai  ........
*


pai de acolo se si alimenteaza releul (pe bobina ai 2 fire ) pe borna plus

8 Nov 2009, 02:02:
QUOTE(RIVE @ 7 Nov 2009, 10:54)
O sa-l montez chiar langa borna + a bateriei, pe tija cornierului bateriei.Am si fir de masa pe aceasta tija. ......
*


ai grija ca eu pe aia nu o consider masa stii cum se prinde acea tija ( studiaza atent), daca vrei pune direct pe surubul de la borna bateriei

This post has been edited by bygy007: 8 Nov 2009, 02:02


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+

74 Pages « < 41 42 43 44 45 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic
DaciaClub
Random Picture Google search Last addition
Imagine aleatoare
căutare personalizată
Ultima imagine adaugata


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Time is now: 31st July 2014 - 09:22
Forum Renault Server hosting