It appears you have not yet registered with our community. To register please click here.
DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> GPL carburatie adaptat la injectie

dyogenes
post 14 Jan 2008, 10:41
Post #1


Membru autentic


Group: Members
Posts: 496
Joined: 23 August 05




Salut. Chiar daca nu mai sunt posesor de Dacia, m-am hotarat sa scriu aici deoarece sunt foartemult oameni care au GPL, care au vazut si reglat instalatii GPL si care sper sa ma poata lamuri cat de cat.

Ideea este urmatoarea: Vreau sa pun o instalatie GPL de Dacia pe un Peugeot 205 injectie monopunct, fara sa il trec pe carburator. In principiu, mie mi se pare ca ar fi realizabila. As avea cateva intrebari:
1. Gazul din vaporizator pe cate cai ajunge in carburator? Exista 2 trasee diferite, unul pt. ralanti si altul pentru sarcina sau e unul singur?
2. Acea "gaura in carburator" are ceva stut special sau e pur si simplu o teava care intra pe acolo?
3. Electrovalva de gaz se pune inaintea vaporizatorului sau langa butelie? Butelia are ceva protectie, in caz de accident sa nu iasa gazul din ea?

Deocamdata va multumesc si mai revin cu alte nelamuriri.


--------------------
Peugeot 405 GRI, 1900cmc 110 CP / 205 Look, 1100cmc, 65 CP 1990 - MS-03-RIG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
einstein1984
post 14 Jan 2008, 10:45
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.838
Joined: 12 November 05
From: Bucuresti




1, exista un singur traseu de gaz, prin mixer.
2 decat gaura in carburator, as recomanda un mixer de gaz, adica un inel care se monteaza sub carburator (sau corp clpaeta/injector la Pug) si are un set de gauri de jur imprejur prin care gazul ajunge in admisie
3 Daca nu stii asta, parca mai bine te duci la un atelier specializat sa monteze ei. Au si analizor de gaze ca sa-l regleze, si pot face treaba mai bine ca tine. Nu te supara, dar daca nu etansezi totul cum trebuie, ai sanse sa iei foc.


--------------------
membru Folding @home din 2008 - verde
Membru satul de gasca vesela de pe forumul atasat cafenelei Dacia Club.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rba
post 14 Jan 2008, 11:03
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 254
Joined: 19 April 05




salut,

e recomandat sa ai si centrala de dozaj al gazului (impreuna cu actuatorul eferent) conectata la sonda lambda pentru mentinerea unui amestec stoechiometric in sarcina constanta si la relanti.

Peugeot-u e cu bosch mono? sau magneti marelli? baga un ochi pe aici:

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...ndpost&p=794890

si mai ales aici:

http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...07&#entry948307

daca mai ai intrebari as putea sa-ti mai ofer cateva indicii :)

cu stima,
rba


--------------------
Dacia Berlina 2000 1310 Ti - B ** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 14 Jan 2008, 11:27
Post #4


Membru autentic


Group: Members
Posts: 496
Joined: 23 August 05




Va multumesc mult pentru lamuriri.

Pe Pug205 -ul meu e injectie Bosch Monotronic. Practic seamana foarte mult cu un carburator, doar ca in loc de difuzor de benzina am injectorul. Benzina de ralanti intra printr-o gaura de 1 mm data in clapeta de acceleratie.

Evident ca o instalatie GPL dedicata injectie, care sa tina cont de sonda lambda ar fi mai buna, dar am ales varianta adaptarii datorita pretului: 200 Ron instalatia GPL carburatie completa.
Vazand similitudinile intre carburator si sistemul de injectie monopunt pe care il am, m-am gandit ca nu ar fi greu deloc sa fac aceasta adaptare. Practic ma gandesc sa dau o gaura in "carburatorul" meu (am unul de rezerva, pe acela il voi folosi de fapt pentru experimente), chiar deasupra clapetei de acceleratie si sa pun acolo acel "stut" care intra in carburator la Dacia.
Cum e traseul de ralanti la Dacia pe gaz? Adica stiu ca amestecul de ralanti benzina-aer intra in galerie pe SUB clapeta de acceleratie. Gazul insa pe unde intra? Doar cat se "strecoara" printre clapeta si corpul carburatorului? Sau de face gaura in clapeta de acceleratie?

Ma gandesc ca in loc de electrovalva de benzina, sa pun 2 relee care sa imi taie alimentarea pompei de benzina si a injectorului la functionarea pe gaz.


--------------------
Peugeot 405 GRI, 1900cmc 110 CP / 205 Look, 1100cmc, 65 CP 1990 - MS-03-RIG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ArtVandelay
post 14 Jan 2008, 11:41
Post #5


Anytown, USA..


Group: Members
Posts: 3.094
Joined: 5 January 08
From: Craiova




nu se face gaura in clapeta
spre exemplu la mine la inceput am avut cum zice einstein acel mixer de gaz pe carburator,sub gatul de lebada si in el venea gpl-ul
acum am dat gaura in carburator si gpl-ul vine direct deasupra clapetei,porneste mai usor (nu mult dar..) are raspuns la acc ceva mai bun si cica ar trebui sa consume si mai putin.

This post has been edited by ArtVandelay: 14 Jan 2008, 11:41


--------------------
Ford focus 2001
He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.

I got 99 cookiez cause a bitch ate one.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
rba
post 14 Jan 2008, 12:03
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 254
Joined: 19 April 05




salut,

nu te complica cu gauri si alte cele. sfatul meu: mergi la "baetzii care instaleste gazu mancatziash" si cumpara un difuzor (mixer) de gaz adaptat la tipul tau de corp clapeta. cumpara de asemenea un ELC (electronic lambda control) + servorobinetul de pe furtun. conecteaza dupa cum ai citit in posturile mele, mai ales daca este inj BOSCH.

succes
cu stima,
rba


--------------------
Dacia Berlina 2000 1310 Ti - B ** ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 14 Jan 2008, 15:34
Post #7


Membru autentic


Group: Members
Posts: 496
Joined: 23 August 05




Stii cumva, aproximativ, cat m-ar costa mixerul, ELC-ul si servorobinetul? Ca daca nu sunt scumpe, le-as lua. Mai e o chestie naspa, aici in Tg.Mures nu am reusit sa identific nici o firma care monteaza GPL. Stiu ca suna incredibil, dar asa este. Si benzinarii care sa aiba GPL sunt doar vreo doua. Merci.


--------------------
Peugeot 405 GRI, 1900cmc 110 CP / 205 Look, 1100cmc, 65 CP 1990 - MS-03-RIG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radu_
post 14 Jan 2008, 17:42
Post #8


Membru autentic


Group: Members
Posts: 236
Joined: 6 August 07
From: ARAD




io am vazup pe o lancia thema instalatie de gaz care cica ii din fabrica, da 100% s-a mai modificat ceva le ea, motoru ii injectie multipunct si vaporizatoru are o singura canducta care ii pusa inainte sau dupa debitmetru(nu mai stiu exact) si masina merge perfct


--------------------
Mercedes-Benz c200 1995 - /////AMG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AR-18-MOS
post 14 Jan 2008, 17:45
Post #9


F R A S


Group: Members
Posts: 6.146
Joined: 19 August 07
From: Timișoara




Ce s-a mai modificat la ea? A pus semnu de la Nike pe luneta? :lol:


--------------------
Dacia Logan Abs-Plus 2007 - AR 18 MOS
VW Golf IV Highline - AR 28 MOS
Reno Espace III Expression - AR 77 MOS
Religia - o frază de dânșii inventată. Ca cu a ei putere să vă aplece-n jug
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radu_
post 14 Jan 2008, 18:02
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 236
Joined: 6 August 07
From: ARAD




ha ha ... ai glume in program,
ziceam co poate o schimbat vaporizator, care arata ca cel de carburatie de dacie, masina cica o iesit cu gaz din fabrica si sigurat era legat prin calculatoru de injectie


--------------------
Mercedes-Benz c200 1995 - /////AMG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danono
post 14 Jan 2008, 18:54
Post #11


Ala care intreaba mult


Group: Members
Posts: 119
Joined: 12 December 07
From: Tg.Mures




Doar in Tarnaveni sau Ludus gasesti.
Daca nu uit iti trimit eu PM cu numerele de telefon


--------------------
VW Passat 2004 - MS-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 14 Jan 2008, 19:00
Post #12


Membru autentic


Group: Members
Posts: 496
Joined: 23 August 05




Da, stiu. Si instalatiile de la Metro si Practiker tot la Ludus se monteaza. Oricum, ti-as fi recunoscator pentru numerele acelea de telefon.


--------------------
Peugeot 405 GRI, 1900cmc 110 CP / 205 Look, 1100cmc, 65 CP 1990 - MS-03-RIG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danono
post 14 Jan 2008, 21:03
Post #13


Ala care intreaba mult


Group: Members
Posts: 119
Joined: 12 December 07
From: Tg.Mures




Ai pm


--------------------
VW Passat 2004 - MS-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 30 Mar 2008, 21:59
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 496
Joined: 23 August 05




Dragii mei, a trecut ceva timp, vad ca problema revine in atentia unora, asa ca voi posta pana la sfarsit detaliile operatiunii:
1. Am recurs la o instalatie noua, Marini de la Practiker. Cea second era nsapa, cu membranele fisurate, nu am vrut sa risc.
2. Am exclus varianta omologarii RAR, etc. Nu ma intereseaza, oricum nu se scrie in talon ci doar in cartea de identitate. In plus, e masina straina, condusa de o femeie. Nu cred ca cei de la RAR vor incerca sa o opreasca pe drum sa o intrebe despre "vaporizatorul legat de valva cu filtru cuplate cu releul electroventilului din compartimentul motor". S-apoi, "nu stiu dom'le asa e masina, merg cu ea de cand o am". Daca chiar se intampla, dau jos instalatia, recuperez talonul si apoi o pun la loc.
3. Instalarea e extrem de simpla, Kit-ul marini este absolut complet, pana la ultimul colier de plastic il gasiti in acel pachet. Atentie insa la furtunele folosite. Majoritatea "meseriasilor" pun la iesirea gazului furtune cu tresa metalica, desi se vese clar ca au dunga rosie si albastra ceea ce inseamna "PENTRU APA", furtunele pentru gaz trebuie sa aiba dunga galbena.

Instalarea am inceput-o cu butelia, fixta in portbagaj cu clemele originale si 4 suruburi. Se asambleaza indicatorul de nivel si se fixeaza pe butelie cu cele 6 suruburi cu cap hexagonal. Strangerea se va face progresiv si la suruburi opuse unul celuilalt. Atentie la garnitura dintre recipient si indicatorul de nivel! trebuie sa etanseze perfect. Si poza...
Attached Image
Il vedeti mai sus pe amicul meu Sebi si pozitia in care a montat butelia... Gura de alimentare nu este scoasa la exterior ci este imediat langa butelie, in dreapta
Pe indicatorul de nivel eista urmatoarele elemente: Robinetul de umplere a buteliei (inferior), robinet de golire a buteliei (permite trecerea gazului spre motor)(superior). indicatorul de nivel e foarte smecher: nu e cuplat mecanic cu plutitorul, ci magnetic. O bara magnetica se fixeaza pe acul inicator si se misca sincron cu magnetul din interiorul buteliei, cuplat la parghia plutitorului. Tot acest magnet, al acului, cand se apropie de senzorul de pe capacul ceasului, atrage un contact electric si determina aprinderea LED-ului rosu din cabina, semn ca se termina gazul. Rotind sticla ceasului, poti seta nivelul de gaz la care sa se aprinda becul rosu. Eu am pus sa se aprinda la 1/4 din rezervor.
electrovalva de pe evauare este de tip normal inchis, fara curent nu permite trecerea gazului. In caz de accident sau cand moare motorul, aceasta electrovalva nu mai primeste curent si taie alimentarea cu gaz. Este situata superior, neagra, langa robinetul de evacuare. iata si poza. Se vede si modul de realizare a legaturilor electrice. Personal, am cositorit toate legaturile, pentru a nu avea surprize ulterioare.
Attached Image
Tevile de Cu se etanseaza foarte usor, au un fel de "margele" conice de cupru care se pun pe teava si se strang impreuna, astfel ca etanseaza perfect. Conducta principala am dus-o pe sub masina, pe langa conductele de frana pe spate pana in compartimentul motor. Cablul electric contine 3 fire: masa, + electrovalva si semnal senzor nivel. Acest cablu l-am tras prin cabina pana la 'intrerupatorul-minune"
In compartimentul motor am fixat electrovalva de gaz cu filtru si vaporizatorul:
Attached Image
Attached Image
Electrovalva de gaz cu filtru este tot de tip normal inchis si este alimentata impreuna cu electrovalva de la butelie, din releul principal GPL.

In Kit-ul Marini pentru carburatie se da si o electrovalva normal deschis, pentru benzina. Fiind vorba de o masina pe injectie, vom folosi 2 relee care taie alimentarea pompei de benzina si respectiv alimentarea injectorului, astfel ca benzina nu mai poate ajunge in "carburator", deci aceasta valva ramane neutilizata.

In Kit-ul Marini se da si un releu normal, de faruri, de 40A despre care nu se spune nimic in documentatie. De aceea multi "specialisti" il lasa pe dinafara si alimenteaza electrovalvele direct din "intrerupatorul-minune". Acesta contine intr-adevar un releu miniatural, gandit pentru comanda acestui al doilea releu, de 40A si nicidecum pentru comanda directa a electrovalvelor. De aceea frecvent acel intrerupator cu 3 pozitii se defecteaza. Releul de 40A este de fapt "releul principal GPL".

Va urma...

This post has been edited by dyogenes: 31 Mar 2008, 01:25


--------------------
Peugeot 405 GRI, 1900cmc 110 CP / 205 Look, 1100cmc, 65 CP 1990 - MS-03-RIG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dyogenes
post 4 May 2008, 20:52
Post #15


Membru autentic


Group: Members
Posts: 496
Joined: 23 August 05




Revin dupa ceva intarziere...
Cred ca urmatorul lucru ar fi sa pun schema electrica dincolo de comutatorul GPL/Benzina:
Attached Image

Practic in locul comutatorului GPL/Benzina se poate folosi foarte bine si un intrerupator normal care sa actioneze releul principal GPL, dar nu recomand asa ceva deoarece acel comutator electronic asigura decuplarea alimentarii cu GPL la cateva secunde (reglabil) dupa oprirea motorului. Acest lucru este esential de exemplu in cazul unui accident, pentru a impiedica scurgerea de gaz si posibilul incendiu. In plus, pe acest comutator exista si un LED care indica scaderea GPL-ului in rezervor sub 1/4. (Asa l-am reglat eu sa indice, dar se poate regla dupa preferinta nivelul de gaz la care se aprinde LED-ul rosu). Mentionez ca instalatia mea nu are indicator de nivel, ci doar acest singur LED de avertizare.

This post has been edited by dyogenes: 4 May 2008, 20:59


--------------------
Peugeot 405 GRI, 1900cmc 110 CP / 205 Look, 1100cmc, 65 CP 1990 - MS-03-RIG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stabil777
post 25 Oct 2011, 08:40
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 22 November 10
From: Teleorman




Pe spatele vaporizatorului se vad doua stuturi pentru cuplarea furtunelor de trecere a apei, alea nu mai trebuie montate?

Gazul e rece ,de ce atunci se face trecerea apei? Ce rol are apa trecuta prin vaporizator?

Nu stiam ca electrovalva dinainte de vaporizator are si filtru ,deci inseamna ca ala se poate infunda sau nu? Si cum se poate desface?

Eu am montat in locul clapetei de injectie un carburator Carfil prevazut cu un stut cu gaura, motorul merge foarte lin, fin , sarcina la pornire este mult mai usoara ca pe benzina ,iar relantiul toarce.

Problema este ca trebuie facute niste reglaje ca lumea sa consume cit mai putin, este vorba de aerul care intra prin capatul filtrului,oare cit o trebui obturat acele doua orificii mari rotunde ale filtrului?

La fel aerul care vine prin surubul cu arc aflat in josul carburatorului, si mai e si socul care trebuie tras exact cit trebuie ca sa porneasca cind e rece.

Bujiile probabil nu o sa se mai negreasca la fel de rau ca pe benzina.

Daca martorul injectiei se aprinde asta inseamna ca injectorul functioneaza in continuare chiar daca mufele injectiei au fost scoase? A ramas cuplat in mufa doar ECU (fara de care cred ca aprinderea nu ar functiona,dar nu stiu daca este asa sigur)si mufa care alimenteaza bobina de inductie.

Ca sa opresc pompa de benzina din functionare am scos acele doua sigurante de linga relee, dar o sa vad ca s-ar putea ca releul totusi sa cupleze si sa mearga in gol!

In orice caz s-ar putea dupa ce termin gpl-ul din butelie sa revin la injectie si sa incerc sa pricep ce zice Rba,ca e treaba de electronist.

Nu mai am incredere in Lambda dupa ce mi-a consumat 40 l in 200km! E si injectorul de vina pulverizeaza mult?

Oare merge si alt injector de pe fiat brava de exemplu ,are regulatorul de presiune a benzinei in forma de triunghi cu trei suruburi, nu cu 4 , la fel corpul clapeta aferent?

Am venit de acasa!!cum sa mai functioneze martorul daca are scoase prizele,mufele?!! Dar functioneaza decit in bord la ceasuri.

This post has been edited by stabil777: 25 Oct 2011, 08:49


--------------------
dacia autoutilitara 2000/D1305DS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sorin1983
post 25 Oct 2011, 08:54
Post #17


Membru autentic


Group: Members
Posts: 4.924
Joined: 3 July 06
From: Bucuresti-Rahova




QUOTE(stabil777 @ 25 Oct 2011, 09:40)
Pe spatele vaporizatorului se vad doua stuturi pentru cuplarea furtunelor de trecere a apei, alea nu mai trebuie montate?

Gazul e rece ,de ce atunci se face trecerea apei? Ce rol are apa trecuta prin vaporizator?


Se conecteaza la sistemul de racire al motorului ca sa incalzeasca gazul, sa nu vina cuburi de gheata in carb/admisie


--------------------
Renault Megane1- -Sisteme electronice de securitate
A trecut vremea cand comunistii ni se kkau in cap...acum avem si noi gura!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stabil777
post 25 Oct 2011, 09:11
Post #18


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 22 November 10
From: Teleorman




Ahaaaaaa, multumesc Sorin '83.

Deci e o preoblema iarna ca ingheata gazul oricum si nu se poate porni, decit pe benzina.

Dar se stie o butelie ingheata iarna , daca nu o bagi undeva cald ,cum de gpl nu ingheata? Pai e gpl deci are propan in el daia! Daca are putin propan ,ar ingheta sigur si gpl-ul.

Ce s-ar putea face rudimentar sa porneasca iarna la sigur pe gpl ,fara sa mai fie nevoie de atitea complicatii?

O idee ,ar fi sa se imbrace butelia si teava de cupru de alimentare cu miopren,chiar la fel si bateria. Dar restul componentelor, vaporizatorul,electrovalvele? Alea au riscul sa inghete gazul in ele.

Apropo ,cred ca vara se poate merge si cu gaz metan simplu sau butan gaz, fara propan?


--------------------
dacia autoutilitara 2000/D1305DS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 25 Oct 2011, 11:27
Post #19


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.001
Joined: 23 April 08
From: ARAD




Mai ,nu ingheata nimeni ,ti-am scris si dincolo la -15 porneste pe gpl garantat ,vaporizatoru are si el circuit de apa care se inseriaza cu cel al masini atata tot,nu trebuie puse carpe sau mai stiu eu ce pe ele sa nu inghete,ulei bun in motor sa ai nu deasta la 5 lei litru si nu ai nici o treaba,bineintele reglata instalatia de gpl,La gl ai un filtru care se afala la electorvala de dinaintea vaporizatorului,bujiile sunt caramizii cel putin eu nu am treaba de cand le-am montat (enquem asa ceva pentru injectie)


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stabil777
post 25 Oct 2011, 19:20
Post #20


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 22 November 10
From: Teleorman




Ghitza, ai idee cum sa scot bucsa de la distributie, intrata printr-o pana pe vibrochen? Vreau sa schimb simeringul ,imi curge p'acolo ulei ,nu iese deloc ,ai avut vreodata treaba pe acolo,cum ai facut?


--------------------
dacia autoutilitara 2000/D1305DS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 26 Oct 2011, 11:00
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.001
Joined: 23 April 08
From: ARAD




Daca pe pana trebuie sa iasa pe pana,un extractor ceva ,daca vrei sa schimbi simeringu din fata de la distributie eu l-am schimbat fara sau dau capacu jos de la distibutie,ams dat jos fulia numa si am schimbat simeringu


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cheluakame
post 29 Oct 2011, 12:41
Post #22


Membru incepator


Group: Members
Posts: 43
Joined: 4 October 11




Iti dau o alta idee pentru comutarea GPL-Benzina. Tai firul care alimenteaza pompa de benzina si il treci printr-ul comutator cu 2 pozitii (dar care sa reziste pe la vreo 2 Amperi). Firul de + il legi pe mijlocul comutatorului, cel de GPL pe un capat si cel pentru pompa pe celalat capat. Atasez o poza.
Alimentarea injectorului nu mai trebuie neaparat intrerupta. Pentru ca nu mai este alimentat cu benzina.

Avantaje?
Cand lasi contactul pus, nu iti iese gaz in prostie, doar 2 secunde (cat se aude si pompa cand pui contactul)
In caz de accident, taie alimentarea ca si in cazul pompei.


This post has been edited by cheluakame: 29 Oct 2011, 12:45

Attached thumbnail(s)
Attached Image


--------------------
Renault R5AT 1986
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 29 Oct 2011, 13:05
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.001
Joined: 23 April 08
From: ARAD




Si cu injectorui ce faci?il lasi sa tacane asa de nebun acolo mai ales ca tacane si pe uscat ,deci eu zic sa il suntezi si pe el ca si pompa


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
florinel_lva
post 3 Nov 2011, 22:06
Post #24


membru interesat


Group: Members
Posts: 296
Joined: 28 March 06
From: Piatra Neamt




stie cineva ce rol are robinetul ala automat la instalatiile gpl pentru dacia injectie, cel de pe furtun din care ies niste fire.
si cu ce e el diferit fata de unul simplu de la carburatie?
nu ar fi mai bun unul simplu?


--------------------
dacia berlina 1.4 Li 2002 - nt05***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bygy007
post 3 Nov 2011, 22:17
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.295
Joined: 12 May 06
From: BUCURESTI




pentru debit e un motor pas cu pas calai ucru face ca la carburatie numai ca e reglat continuu


--------------------
LOGAN LAUREATE 1,6 GPL 2009 - B 07 BGY
din subteranele Bucurestiului
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
stabil777
post 12 Nov 2011, 12:03
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 444
Joined: 22 November 10
From: Teleorman




Mie pe gaz parca imi merge ca un ceas elvetian ,am schimbat uleiul la motor ,probabil din cauza asta, dar am carburator carfil ,acum vreau sa vad cum merge pe gaz si pe injectie,de aceea rog cine are poze detaliate cu acele mixere ,indiferent de marca ,sa fie postate .

Daca nu era rarul o lasam pe carburator,asa trebuie s-o fac pe gaz cu injectia care-o are.

Pe topicul cu umbunatatiri pentru consum pe benzina ,pe carburator s-a adaugat un ,,pieptene ,,care incalzit zice ca mai reduce din consum ,

eu am o ideee despre un fel de mixer care sa functioneze cit mai ,,t---o,, :D (cine gaseste literele lipsa?),asta fiindca am lucrat ,experimentat citeva secrete ale gazului,

dar ma intristeaza ca oricit am gasi solutii mai bune ,bogatasii idioti vor gasi solutii si tupeu sa scumpeasca tot.

E clar ca italienii sunt cei mai buni in materie de tehnologie pe gaz ,dar cu cea mai ieftina instalatie si cit mai simpla se pot face inbunatatiri extraordinare.

Se stie ca gpl-ul ,dar si gazul simplu metanul,cu care se poate merge vara daca e mai ieftin in functie de ce temperatura ridicata are isi mareste volumul ,presiunea ,deci la aceeasi cantitate de gaz marita prin temperatura si flux de aer (nu stiu daca poate se adapta chiar oxigen curat) ardereasi puterea se imbunatatesc (nu stiu cit).

Dar vreau sa vad mai intii cea mai performanta piesa de mixer ca sa pot vedea daca noul mixer din mintea mea ar fi bun ,adaptabil, dar mai ales economic.

Eu am inteles ca este vorba de o piesa cu perete dublu ,cu mici gaurele dispuse circular,piesa fiind pusa in conicitatea corpului clapeta sau ca intermediar intre corp-clapeta si injector.

Piesa asezata perfect in conicitatea corpului cred, este mai performanta ,se incalzeste mai repede ,este mai sigura si aproape de galeria admisiei.

Rog poze.

http://www.google.ro/search?q=mixer+gpl&hl...=2&ved=0CGMQsAQ

12 Nov 2011, 12:32:
Si o idee poate traznita, ce s-ar putea adapta /modifica/elimina din injector, astfel incit pe turul sau returul pe unde circula benzina ,sa circule gaz?Arcul din regulatorul de presiune sa fie mai slab,sau ceva din acel atomizor-pulverizator?

Sa nu mai auzim de benzina ,s-o eliminam cu totul din rezervoare!.

La topicul din cafenea ziceam de forat pentru petrol ,acum venim cu imbunatatiri considerabile pentru forat dupa gaze! :D

This post has been edited by stabil777: 12 Nov 2011, 12:32


--------------------
dacia autoutilitara 2000/D1305DS
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
krapcarasu
post 12 Nov 2011, 16:16
Post #27


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.894
Joined: 25 November 08
From: Suceava




cu metanul nu prea ai ce face, e f greu de comprimat si are eficienta energetica f mica

Attached thumbnail(s)
Attached Image


--------------------
Renault Megane 1.4 16 v 1999 - sv
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 12 Nov 2011, 22:23
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.001
Joined: 23 April 08
From: ARAD




STABILL:din linku pus de tine ai nevoie de cel din poza 2,acela este mixeru pentru injectie monopuct la daciile cu injectie,se monteza in corpu/clapeta sub injector


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kiraly
post 12 Nov 2011, 23:06
Post #29


Membru autentic


Group: Members
Posts: 922
Joined: 21 May 10




ghitza si tu asa ai adaptat la injectie? la fel se poate adapta si la golf3? e asemanatoare corpul


--------------------
Dacia 1310 Li 2004 - BH 90 PUP
sufli in jigler pui o sarma si gata!!!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ghitza
post 13 Nov 2011, 12:02
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.001
Joined: 23 April 08
From: ARAD




Da e la fel corpu doar de diametru mai mic,gatu de lebada e mai mic,si eu am mers cu adaptare timp de 1 an pan am gasit toata mataraia la bursa


--------------------
Dacia/BMW 316i an 99 1310 li 2003 Berlina - Ar-07-GIB/BG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+

2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic
DaciaClub
Random Picture Google search Last addition
Imagine aleatoare
căutare personalizată
Ultima imagine adaugata


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Time is now: 31st October 2014 - 16:11
Forum Renault Server hosting