Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?
![]() ![]() ![]() |
Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?
Paulorossi |
![]()
Post
#1321
|
||
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
|
||
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|||
ghitza |
![]()
Post
#1322
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
cum de cat e?eu am de 89 grade,poti sa pui de cat vrei
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#1323
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Merci ghitza,ziceam cu ce valoare vine din fabrica?
|
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
ghitza |
![]()
Post
#1324
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
am gasit de uzina la 19 roni
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
paul-tm |
![]()
Post
#1325
|
Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 25 August 09 From: Timisoara ![]() |
La mine nu am pus termocupla de 92-82 deoarece cred ca vara tine apa prea sus.
Am pus termocupla 87-77 luata de la unix, e pentru citroen sau peugeot. |
--------------------
opel
astra f-cc
1996
- TM-23-GZV
|
|
Paulorossi |
![]()
Post
#1326
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
Si termostatul la cat declanseaza?
|
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
krapcarasu |
![]()
Post
#1327
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Ciorapel |
![]()
Post
#1328
|
Membru autentic Group: Members Posts: 435 Joined: 31 December 08 ![]() |
@krapcarasu e cam 25 de lei o termocuplă de genul ăla; acum 2-3 luni am cumpărat.
Am și eu o nedumerire. Am pe mașină că*at de ELV cu 10 pale (sau câte o fi având), și suflă NU. Acasă am încă un ELV cu 4-5 pale, mare, și palele din metal/tablă ![]() Tatăl prietenei mele, a făcut curățenie prin pod, și a dat de un ventilator cu 4 pale, dar palele din plastic. Pe care să-l montez pe mașină ? Cel cu palele din metal face gălăgie, când pornește consumă de rupe, dar are un flux de aer de îți răcește instant. Cel cu pale de plastic, pare mai mic, și tind să cred că nu face chiar mare gălăgie, nu consumă chiar atât de mult, dar sigur are flux mai mic. Deci, pe care ? |
--------------------
r
m
2
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#1329
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
am gasit la unix de 87 grade Facet pt citroen
am de ala cu 4 pale de plastic, f bun, are flux suficient |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
paul-tm |
![]()
Post
#1330
|
Membru autentic Group: Members Posts: 478 Joined: 25 August 09 From: Timisoara ![]() |
Salutare. Termocupla este de la Eps facet, luata de la unix si am dat pe ea 34-35 roni.
Termostat vernet de 86 de grade. In 2 km am apa la 80 de grade ![]() ![]() |
--------------------
opel
astra f-cc
1996
- TM-23-GZV
|
|
anton11 |
![]()
Post
#1331
|
Membru autentic Group: Members Posts: 411 Joined: 16 January 11 ![]() |
Din surse sigure am aflat ca dupa montara electroventilatorului ar putea scade consumul. Intradevar dispare sarcina creata de paleta ventilatorului clasic, .
|
--------------------
dacia
1410
2004
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#1332
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
si trece pe alternator
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Siconi |
![]()
Post
#1333
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
Da, dar e o sarcina intermitenta, comparativ cu elicea de pe pompa de apa care reprezinta o sarcina constanta. Aici e diferenta la care cred ca s-a referit colegul...
![]() |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
Paulorossi |
![]()
Post
#1334
|
![]() Ing. electro-automatist BEIUS-STEI Group: Members Posts: 1.133 Joined: 27 January 10 From: Bihor-Stei ![]() |
QUOTE(anton11 @ 16 Jan 2011, 22:21) Din surse sigure am aflat ca dupa montara electroventilatorului ar putea scade consumul. Intradevar dispare sarcina creata de paleta ventilatorului clasic, . Consumul scade datorita faptului ca ELV ul e oprit pana e apa calda si nu sufla peste motor,motiv pt care apa se incalzeste mai repede,deci scade perioada de incalzire cand amestecul e dozat mai bogat in benzina.Nu cred ca se economiseste datorita faptului ca nu e in sarcina desi ventilatorul mecanic functioneaza cu cel putin 70% mai mult,in special in zilele friguroase. |
--------------------
dacia
1310Li
2002 Ing. electro-automatist BEIUS-STEI
Instalatii electrice si automatizari de calitate/service/modificari/reparatii |
|
nikuniku |
![]()
Post
#1335
|
![]() Nu ne tragem din maimuță,dar ne îndreptăm cu pași repe Group: Members Posts: 2.862 Joined: 14 January 11 From: bucuresti ![]() |
prefer electroventilatoru decat paletii pe pompa de apa,motivu,trage tot timpu aer prin radiator(nasol iarna,bine vara) paletii de plastic sigur nu sunt echilibrati centrifugal(uzura prematura rulmenti pompa) in timpu functionarii motorului datorita frecarii cu aerul paletii tind sa incetineasca turatia pe pompa(uzura curea)
singurul dezavantaj la electroventilator daca se arde siguranta,termocupla,sau motorasu se ridica apa sau fierbe parerea mea daca altii au ceva de comentat astept replica |
--------------------
opel zafira
f75
1.6-16valve
|
|
Siconi |
![]()
Post
#1336
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
QUOTE(Paulorossi @ 18 Jan 2011, 17:27) Consumul scade datorita faptului ca ELV ul e oprit pana e apa calda si nu sufla peste motor,motiv pt care apa se incalzeste mai repede,deci scade perioada de incalzire cand amestecul e dozat mai bogat in benzina.Nu cred ca se economiseste datorita faptului ca nu e in sarcina desi ventilatorul mecanic functioneaza cu cel putin 70% mai mult,in special in zilele friguroase. Deci esti de acord cu mine! |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
scorpion |
![]()
Post
#1337
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 3 January 08 From: Bucuresti ![]() |
M-am saturat de racirea de la Nova ca de dracu !
Pe cuvant ca-mi scapa ceva , poate va dati voi cu parerea si pricep si eu. ![]() Am facut o gramada de experiente si tot greu se incalzeste iarna. 1-Mentionez ca merg si pe GPL si o parte din caldura se duce-n plaman , iar o alta parte la incalzirea habitaclului ca doar n-o sa conduc inghetat. 2- in fiecare termostat pus am dat o gaurica de 1mm in partea superioara in tabla lui ca sa se duca singur in vasul de expansiune aerul ramas aiurea prin sistem. Asta am luat-o de pe forum si m-a scutit de-o gramada de nervi pe care mi-i faceam inainte cu aerisirea si dopurile de aer cald din gura termostatului ![]() Acum am pe ea termostat de uzina Calorstat de 89G combinat c-o termocupla de Cielo de 90-85G si tot greu se incalzeste apa. Abia dupa vreo 4km si 12minute de trafic in Bucuresti, am apa cu putin sub jumatatea scalei unde-s cam 80Grade ![]() Am avut inainte si termostat de "AMC Vaslui" de 86G combinat cu termocupla originala de 87-82G dar uneori asta nu se deschidea si satul de condus cu ochi-n ceas am pus termocupla originala de uzina de 92-82G . Cu asta ajungea apa mult prea sus ( atingea linistit prima liniuta alba de pe ceas , ba chiar si trecea putin de ea...) asa ca am gasit unul de Cielo nou care-i marcat 90-85G si-i facut in Korea.Cu asta apa ajunge la o latime de ac indicator sub prima linie alba , dar e mai constant in functionare , ca pana acum nu si-a luat pauza. M-am gandit ca deschide prea devreme termostatul de Vaslui , si-am pus unul original de uzina de 89G. Acum apa sta mai sus in general dar numai dupa ce s-a incalzit , adica dupa vreo 30minute si vreo 8km de oras. Pai unde dracu dispare caldura ? Ca daca era vara in primii 2 km imi pornea ELV. ![]() Sa fi nimerit un termostat de uzina defect ? N-ar trebui sa-mi tina apa macar cu 3 grade mai calda in motor decat cel de Vaslui de 86G ??? Si n-ar trebui sa ajunga mai repede in regimul termic optim ??? Am remarcat inca un lucru curios : Nova mea a venit din uzina cu termostat "AMC Vaslui" de 86G marcat 02/2000. Ce-i curios este ca-n constructie asta este diferit de cel vandut acum de Dacia , adica cel de Vaslui se deschide in contra curentului de apa calda , iar cel de Calorstat de deschide in sensul curentului de apa calda. Fix inainte de Nova am condus vreo 12.000km un Tico. La asta la un moment dat iarna trecuta nu-mi mai ajungea apa la o treime pe ceas ( cam pe acolo-i locul ei normal ) dupa vreo 1-1,5 km cu aeroterma la maxim pe cald. Am schimbat termostatul si instantaneu s-a rezolvat problema : in 1km aveam acul unde trebuie si daca va aduceti aminte afara erau si -15G dimineata... Acum partea interesanta este ca si termostatul de Tico este facut principial ca si cel de Vaslui : se deschide contra curentului de apa calda. Ma bate gandul ca asta de Calorstat ramane putin intredeschis ... ca altfel nu mai pricep nimic. Vreo parere , un sfat ? Pt Paulorossi : Nova mea , 1.6 injectie , productie septembrie 2000 a venit din fabrica cu termostat de 86G facut de "AMC Vaslui" si termocupla "Made in Italy" de 87-82G . Imi pare rau dar altceva pe termoculpa n-am putut citi. Si cand totul mergea ceas ( adica vara trecuta ) acul de temperatura statea fix la jumatatea ceasului , urca o latime de ac si pornea ELV. Era impecabila combinatia de termostat si termocupla , dar daca termostat am mai gasit de 86G , termocupla de 87-82G nu are nimeni de vanzare ![]() This post has been edited by scorpion: 19 Jan 2011, 12:03 |
--------------------
.
Citroen Xantia
2.0i
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#1338
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
pe gaurica aia din termostat se duce caldura, de asta creste mai greu, practic anulezi partial efectul termostatului
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Ciorapel |
![]()
Post
#1339
|
Membru autentic Group: Members Posts: 435 Joined: 31 December 08 ![]() |
Are cineva idee dacă se poate monta un ELV cu 4 pale de plastic fără să dai jos radiatorul ?
Nu cred că are găuri date pentru prinderea ELV cu 4 pale. Eu am acum cu 10 pale, dar prinderile diferă. |
--------------------
r
m
2
|
|
Andyno |
![]()
Post
#1340
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.435 Joined: 9 June 09 From: Bucuresti. ![]() |
eu am elice de frabrica si furtul de la termostat frigea in 1 km iarna..pe timpul asta.
acum am schimbat termostatul si functioneaa si mai bine. cam ce mi trebuie sa trec pe elv...dar mi e ca vara cand plec la munte si mare cu 4 prieteni si baga sa nu fiarba sa raman cu masina pe drum. |
--------------------
Dacia 1310, an 99'.
Toyota Hilux D4D 170 CP 2007.
Dacia 1310, an 20' injectata.
|
|
krapcarasu |
![]()
Post
#1341
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava ![]() |
[quote=Ciorapel,19 Jan 2011, 14:59]Are cineva idee dacă se poate monta un ELV cu 4 pale de plastic fără să dai jos radiatorul ?
Nu cred că are găuri date pentru prinderea ELV cu 4 pale. Eu am acum cu 10 pale, dar prinderile diferă. [/quotemai bine il dai jos, faci alte gauri daca e nevoie, dar ce te supara la asta cu 10 pale? This post has been edited by krapcarasu: 19 Jan 2011, 18:48 |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
hyena |
![]()
Post
#1342
|
![]() Old School Fan Group: Members Posts: 2.556 Joined: 25 September 08 From: B. Ghencea ![]() |
ala cu 4 pale e mai eficient... in mod normal trebuie sa fie garui si pt ala si pt ala...
|
--------------------
Dacia/Dacia/Suzuki
1310MLS/750s BIG
1986/1989
- B986ZBY Dacia mea 1310 '86 http://www.daciaclub.ro/index.php?act=ST&f=126&t=223323&st=0#entry3169331
EX Dacia 1310 '98 /index.php?showtopic=160866&st=330 |
|
Ciorapel |
![]()
Post
#1343
|
Membru autentic Group: Members Posts: 435 Joined: 31 December 08 ![]() |
QUOTE(krapcarasu @ 19 Jan 2011, 18:47) Ori că e ăla cu 10 pale, ori că suflu eu în radiator, e tot aia. Eu am găuri date în buza radiatorului ptr. cel cu 10 pale. Credeam că e vreo metodă de a monta fără a da jos radiatorul. |
--------------------
r
m
2
|
|
scorpion |
![]()
Post
#1344
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 3 January 08 From: Bucuresti ![]() |
krapcarasu :
QUOTE pe gaurica aia din termostat se duce caldura, de asta creste mai greu, practic anulezi partial efectul termostatului Ei bine sambata scot lichidul de racire cu pompita si ma apuc si fac o supapa in gaurica aia ca la termostatul de Tico . Supapa e din otel si seamana cu un cap de tinta micuta . Fac una similara si apoi astept sa vad saptamana viitoare cum se comporta. Multumesc pt atentionare , mi-e greu sa cred ca prin gaurica aia de fix 1,5mm se duce apa calda , dar prima data o obturez si apoi imi dau cu parerea. |
--------------------
.
Citroen Xantia
2.0i
|
|
Siconi |
![]()
Post
#1345
|
![]() Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX ![]() |
QUOTE(Ciorapel @ 19 Jan 2011, 19:42) Eu am găuri date în buza radiatorului ptr. cel cu 10 pale. Credeam că e vreo metodă de a monta fără a da jos radiatorul. Pai se poate si asa... Dai jos ELV cu 10 pale si masori cat intre gaurile de prindere. Iei una bucata de platbanda de 2mm grosime si lungime ceva mai mare decat distanta dintre gauri deja masurata. Aplici gaurile cu pricina ca si cum ai vrea sa pui platbanda pe ELV cu 10 pale. Iei apoi ELV cu 4 pale si vezi in ce fel difera prinderea fata de cel cu 10. Sudezi pe platbanda cate un surub in dreptul locurilor unde ar veni prinderea celui cu 4 pale si astfel ai construit un fel de flansa adaprtoare. Pui flansa asta pe ELV cu 4 pale, o fixezi bine, apoi pui sus totul ca si cum ai fixa un ELV cu 10 pale. Daca nu ai inteles, iti pot desena aceasta adaptare, desi cred ca e foarte simplu de executat. In acest fel nu mai esti nevoit sa scoti lichidul, sa desfaci furtunele, sa dai jos radiatorul... singurul inconvenient este ca pozitia noului ELV va fi mai aproape de motor, implicit mai departe de radiator, cu 2-3mm (fix latimea platbenzii). Succes! |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
scorpion |
![]()
Post
#1346
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 3 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Este destul de off-topic , dar prezinta interes , zic eu:
Am schimbat termostatul de uzina in care dadusem gaura de 1.5mm ca sa se autoaeriseasca cu unul identic , nou, in care-am facut gaura cu un ac si nu are un diametru mai mare de 0.3mm. Consecinta directa : mi se incalzeste motorul cat sa-l trec pe GPL ( adica acul se ridica peste portiunea alba din partea de jos) de doua ori mai repade . In 450m schimb pe GPL , inainte schimbam dupa 1-1,2km de mers. Deci este corect si bine-venit sa ai o gaurica in termostat, ca sa scapi de aerisiri si de sansa unui dop de aer cald fix pe termostat , dar atentie la diametrul gaurii : cam 0.3mm , facuta cu un ac foarte ascutit este suficienta si cu dezavantaje minime. Gata cu subiectul gaura din termostat , am "fumat-o" si pe asta ( ![]() ![]() ![]() ![]() Revin cu teste , dar dupa zapada ! ![]() |
--------------------
.
Citroen Xantia
2.0i
|
|
ghitza |
![]()
Post
#1347
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 4.806 Joined: 23 April 08 From: ARAD ![]() |
unde ai facut tu ami exact gaurica si mai ales cu un Ac?in metal
|
--------------------
Dacia/BMW 316i an 99
1310 li
2003 Berlina
- Ar-07-GIB/BG
|
|
scorpion |
![]()
Post
#1348
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 3 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Gaurica am dat-o in partea exterioara a termostatului, cat mai aproape de margine si-am folosit un bold cu cap de plastic pe care l-am batut cu ciocanul !
La cel de "AMC Vaslui" a fost mai usor pt ca tabla parea a fi din alama si s-a gaurit mult mai usor cu acul. La cel de uzina "Calorstat" gaura s-a dat mult mai greu pt ca pare din tabla de otel ( pt usurare am facut un mic con cu un burghiu de 1,5 ca sa-mi subtiez metalul de strapuns cu acul ) dar s-a dat intr-un final. Cum dai gaura cu acul ? Pai acul are comportamentul unui proiectil subcalibru : adica la un diametru foarte mic ( varful lui ) concentreaza foarte multa energie si cu putina rabdare si reascutind de mai multe ori acul => perforezi tabla ! Am facut poze cu telefonul si le voi posta , dar acum downloadez de pe un server privat ceva important ( materiale pt un viitor proiect ) si nu-mi pot pune softul ca sa-mi descarc telefonul mobil , pt ca cere un restart ! ![]() Dar mai pe noapte , sau cel tarziu maine pun si poze ca sa fie totul clar ! This post has been edited by scorpion: 23 Jan 2011, 18:36 |
--------------------
.
Citroen Xantia
2.0i
|
|
bv-08-fgm |
![]()
Post
#1349
|
![]() Old School Mother Fucker Group: Members Posts: 1.214 Joined: 11 May 10 From: Brasov ![]() |
asteptam pozele
![]() |
--------------------
Dacia
1310
1996
- BV-91-FGM,1.4 VW Vento 1992 - BV-22-MKR,1.8
Toyota MR2 1992 - K626 YMO, 2.0 16v TSI |
|
scorpion |
![]()
Post
#1350
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 3 January 08 From: Bucuresti ![]() |
Scuze de intarziere , care a fost nepermis de mare
![]() ![]() Uite si pozele promise cu gaura din termostat. Cel de AMC Vaslui avea 2 gauri date inainte cu un burghiu de 1.5mm si acum i-am dat pe partea opusa o gaura cu acul cam de max 0.5mm in diametru. DSC02058.JPG ( Size: 394.15k ) Number of downloads: 633 DSC02060.JPG ( Size: 388.78k ) Number of downloads: 657 DSC02061.JPG ( Size: 389.83k ) Number of downloads: 646 DSC02062.JPG ( Size: 475.51k ) Number of downloads: 647 DSC02064.JPG ( Size: 513.05k ) Number of downloads: 645 Cele 2 gauri vechi am sa le astup cu un dop facut din sarma de cupru batuta cu ciocanelul si-i ca nou. Termostatul asta-l tin pt vremea mai calda... ![]() Cel de Calorstat este din tabla de otel si pt a-l putea gauri i-am facut o scobitura conica cu un burghiu de 1.5mm , apoi am trecut la ac si s-a gaurit pana la urma ![]() DSC02068.JPG ( Size: 366.86k ) Number of downloads: 236 DSC02070.JPG ( Size: 317.13k ) Number of downloads: 192 DSC02072.JPG ( Size: 393.62k ) Number of downloads: 186 DSC02073.JPG ( Size: 384.77k ) Number of downloads: 215 Concluzii dupa vreo 700km cu cel de Calorstat gaurit cu gaurica mica ? Mi se incalzeste mai repede motorul decat inainte , in continuare daca e nevoie circuitul de racire al masinii se AUTOAERISESTE si nu risc sa am probleme cu vreun dop de aer+vapori fix in termostat... deci eu zic ca se merita , mai ales ca nici nu-i greu de uzinat. Va doresc tuturor un weekend placut si sper sa va fie de ajutor imaginile. |
--------------------
.
Citroen Xantia
2.0i
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 11th May 2025 - 23:48 |