Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?
Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?
autom |
17 Jun 2011, 04:21
Post
#1381
|
||
membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! |
|
||
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|||
krapcarasu |
17 Jun 2011, 18:33
Post
#1382
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava |
poate scrie cineva codul unui termocontat de 87-77 , am tot fost la unix dar fara cod se vede ca nu ma pot ajuta, le e lene sa caute
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
sobolan |
17 Jun 2011, 22:24
Post
#1383
|
membru paros... Group: Members Posts: 8.235 Joined: 10 March 06 From: GL |
merge ELV-ul ?
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
scorpion |
18 Jun 2011, 00:54
Post
#1384
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 3 January 08 From: Bucuresti |
krapcarasu : n-am reusit sa gasesc nicio poza de-a termocuplei de 87-82G , dar chiar si azi m-am uitat la ea atent si inafara de 87-82G pe-o latura si ITALY pe alta , nu scrie nimic pe ea. Pe radiatorul cumparat am gasit o termocupla pe care scrie 95-89G , apoi anul de fabricatie IV 89 , si apoi un cod destul de lung dar pozele facute cu telefonul meu au iesit lamentabile. Pe de alta parte termocupla asta veche se vede ca-i facuta de-o firma serioasa , are pe langa codul de pe ea pana si emblema firmei stantata pe-o parte.
Cu mare parere de rau dar pe aia de care esti interesat ( 87-82G) mai multe nu stiu. Ca fapt divers eu am cumparat o termocupla de Cielo care este de 90-85G si este made in Germany , stantat pe ea si care se potriveste perfect pe radiatorul de Dacia Nova. Cielo este de fapt Opel....poate poti cauta pe linia asta , stind codul de Cielo si cautand variante . Uite codul : Switch A-temp , GM # 96181814, made in Germany , 90C - 85C ( 41,28lei la reprezentanta , acum un an ) Am montat radiatorul de ce-o fi ( Wartburg , Polo... habar n-am) si inca nu-s multumit . Este mai mic cam cu 2 cm pe fiecare latura decat cel original de Nova de Brasov din cupru , e mai frumos manufacturat si inca sunt in dubii. Am montat termocupla de Cielo de 90-85G si mi se deschide mai sus decat de obicei de unde trag concluzia c-ar putea fi vreo bula de aer ratacita in T-ul adaptor al termocuplei sau pozitia ei in bataia curentului de aer ii falsifica indicatia. Vedem maine si scriem pe seara probabil. |
--------------------
.
Citroen Xantia
2.0i
|
|
autom |
18 Jun 2011, 05:59
Post
#1385
|
membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! |
Acum mi-am dat seama........
MAi baieti, voi de ce nu spalati radiatoarele? Eu folosc detartatnt NUFAR din acela negru. Desfac radiatorul de pe masina, il umplu cu putina apa, bag 3/4 din Nufar si apoi apa. Las 20 de minute sau 30 si apoi bag furtunul in el sa il clatesc bine. La Dacia 1100 a iesit, fara sa exagerez, aproape o cana de calcar si mizerie si a ramas AURIU pe dinauntru, cum era facut acum 30 de ani. LA Barkas la fel am procedat. Deci, MUSAI: dat jos radiatorul, MUSAI din alama sa fie, aluminiul este distrus, MUSAI clatit bine de tot....... |
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
krapcarasu |
18 Jun 2011, 15:56
Post
#1386
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava |
mersi scorpion
sobolan, merge excelent, doar ca termocontactul de la tine l-am pierdut, si cu asta de 92-82 tine temperatura prea sus acum pe caldura |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
pojarel18 |
18 Jun 2011, 21:52
Post
#1387
|
Membru Group: Members Posts: 189 Joined: 29 April 08 |
Mi-am montat si eu un ELV cu 10 pale de dacia injectie de vreo luna si astazi m-a lasat in drum in centru clujului ......nu stiam de ce imi sta apa asa sus. Cand am deschis capota ventilatorul nu mergea. Termocupla si releul sunt in regula.
Imi vine sa il arunc in apa ......ventilator nou nout luat de la magazin. |
--------------------
Dacia
1310 Berlina
1999
|
|
sobolan |
18 Jun 2011, 23:06
Post
#1388
|
membru paros... Group: Members Posts: 8.235 Joined: 10 March 06 From: GL |
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
scorpion |
19 Jun 2011, 19:20
Post
#1389
|
Membru autentic Group: Members Posts: 239 Joined: 3 January 08 From: Bucuresti |
Pt krapcarasu in mod special si deasemenea pentru toti ceilalti useri interesati :
Pe cutia de termocupla FACET 87-77G , made in ITALY , scrie 7.5007 THERMO FAN SWITCH 11C (aici ar fi codul de bare....) 8 012310 042670 CITROEN 1264 14 91 514 046 FORD 6 120 663 83GB-8B607-A2B CITROEN AX 14 GT 01/09 12/ BX 1.1 04/86 06/91 BX 1.4 07/86 12/94 BX 1.4 01/87 01/92 BX 1.4 E 09/82 12/ This post has been edited by scorpion: 19 Jun 2011, 19:27 |
--------------------
.
Citroen Xantia
2.0i
|
|
krapcarasu |
26 Jun 2011, 15:11
Post
#1390
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava |
mare ghinion, termocontactul asta nou 7.5007 l-am nimerit defect de nou, nu cupleaza deloc. Oare mi-l schimba la unix? Sau va trebui sa cumpar altul?
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
krapcarasu |
5 Jul 2011, 16:52
Post
#1391
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava |
mi-au dat altul la schimb, merge putin mai mult elv-ul , dar tine motorul putin mai rece
|
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
Minel |
17 Jul 2011, 21:17
Post
#1392
|
Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S |
Mi-am facut ca elv sa se opreasca la luarea contactului ca la masinile straine .... nu imi placea ca statea uneori destul timp cu el pornit si dupa ce opream motorul , existand riscul ca ( trebuie luat in calcul )defectandu-se termocupla si sa ramana blocata pe deschis,elv functionand incontinuu ....
Am releu dedicat pt ELV , iar "borna de putere " a releului am alimentat-o prin alt releu acesta fiind comandat de "plus contact"... Parerile sunt impartite referitor la acest aspect , ca era ok sa il lasam ca si din fabrica ....se stie ca temperatura la oprirea motorului mai creste un pic si apoi incepe sa scada ...... pareri pro si contra .. This post has been edited by Minel: 17 Jul 2011, 21:24 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
bygy007 |
17 Jul 2011, 21:56
Post
#1393
|
Membru autentic Group: Members Posts: 8.156 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI |
nu era mai simplu sa iei plusul de comanda al releului de la bobina de inductie sau de la plusul releului de incarcare iar pe minus sa fie termocupla? nu te mai complicai cu 2 relee
|
--------------------
LOGAN
LAUREATE 1,6 GPL
2009
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Minel |
18 Jul 2011, 05:53
Post
#1394
|
Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S |
Trebuie sa recunosc ca , cunostiintele mele de electrica sunt limitate , ai mare dreptate .... fapta-i deja consumata ....
Editat ...... This post has been edited by Minel: 18 Jul 2011, 07:55 |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
bygy007 |
18 Jul 2011, 07:20
Post
#1395
|
Membru autentic Group: Members Posts: 8.156 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI |
electrica, tine de relee fire , etc , electronica mai are in plus tranzistori diode si integrate
|
--------------------
LOGAN
LAUREATE 1,6 GPL
2009
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
cristiman46 |
18 Jul 2011, 15:54
Post
#1396
|
Membru incepator Group: Members Posts: 94 Joined: 10 September 09 |
Noul meu electroventilator de VW de 39 cm in diametru cu doua trepte.Prima treapta (cea cu turatia mai mica )este legata prin termocupla90-85. A doua treapta este legata la un buton in interior.Ambele trepte sunt prevazute cu relee de 40 A tot de vw.Muuult mai eficient decat cel de dacie cu 10 pale.Prima poza este inainte de transplant.Photo_0116.jpg ( Size: 325.54k )
Number of downloads: 848
18072011043.jpg ( Size: 326.31k ) Number of downloads: 906 18072011044.jpg ( Size: 356.81k ) Number of downloads: 876 18072011045.jpg ( Size: 378.27k ) Number of downloads: 859 18072011046.jpg ( Size: 314.58k ) Number of downloads: 839 18072011047.jpg ( Size: 333.4k ) Number of downloads: 287 |
--------------------
dacia 1310
berlina
1988
- ph 02 utk
|
|
sebymesteru |
23 Jul 2011, 10:38
Post
#1397
|
Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna |
Salut tuturor! Ma bate demult ideea sa trec pe ELV si eu insa pana acum nu am apucat din diverse considerente sa materializez ideea. Ieri mi-am achizitionat de la remat un ELV de dacie,cel cu 4 pale din plastic,l-am desfacut,curatat,gresat,montat la loc,arata si merge impecabil,nu are uzura aproape de loc,bucsile sunt ca si noi.20 de lei a costat jucaria. Ca bonus de pe radiatorul pe care era montat am luat si termocupla care parea in stare bunicica. Pe ea scrie ca e de 92-87 numai ca am probat-o acasa si am obtinut 94-68...pai apa n-are cum sa mai ajunga la 68 de grade dupa ce a pornit motorul nici moarta,termostatul e de 89 de Klaxcar. Acuma a mai probat cineva la cat deschid-inchid termocuplele de 92-87? ca daca toate-s asa,mai bine ma apuc si imi fac una electronica sau imi iau una de Cielo ca am inteles ca ar fi bune
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
hyena |
23 Jul 2011, 12:26
Post
#1398
|
Old School Fan Group: Members Posts: 2.556 Joined: 25 September 08 From: B. Ghencea |
monteaza jucaria si vezi cum merge... practica bate teoria
|
--------------------
Dacia/Dacia/Suzuki
1310MLS/750s BIG
1986/1989
- B986ZBY Dacia mea 1310 '86 http://www.daciaclub.ro/index.php?act=ST&f=126&t=223323&st=0#entry3169331
EX Dacia 1310 '98 /index.php?showtopic=160866&st=330 |
|
sebymesteru |
23 Jul 2011, 14:46
Post
#1399
|
Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna |
hyena: asa e cum zici tu cu parctica si cu teoria dar aici sunt 2 aspecte simple: 1. Am probat termocupla acasa,in apa cu termometru si am obtinut acele temperaturi. 2. Daca termostatul e de 89 si sa zicem deschide pe la 82-86,apa intra in radiator si nu declanseaza termocupla la 94 de grade,apai dupa aia cat trebe sa sufle ventilatorul ala sa aduca apa la 68-67 de grade sa decupleze? Raspunsul il dau tot eu: mult si bine,presupunand ca se va racii la temp. aceea,la 86-89 max. mi se va inchide termostatul si atunci ce mai iese? Asta e teoria,nu stiu in realitate ce se va intampla,ca nici termostatul ala nu lucreaza ca un intrerupator ci mai degraba ca un robinet care mentine temperatura apoximativ constanta in functie de sarcina motorului,trimitand mai multa sau mai putina apa spre radiator... Deci? Cum fac pana la urma? Am gasit si eu o schema interesanta de controler de temperaturacontrol_temperatura_001.jpg ( Size: 483.13k )
Number of downloads: 323
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
iuliano_smile |
24 Jul 2011, 18:41
Post
#1400
|
Dependent de D1300 Group: Members Posts: 1.217 Joined: 5 November 08 From: Ploiesti |
Eu stiu ca unde e pusa termocupla e mai rece decat unde e pus termostatul.Gandestete ca ar fi diferenta de ~5-10 grade(nu stiu sigur, am dat o valoare).
|
--------------------
Dacia
Solenza si o Berlina Furioasa
2004 Scala cu 1980 editia de Lux Schimb iluminarea la masini:tablouri de bord, plafoniere.
|
|
krapcarasu |
24 Jul 2011, 19:14
Post
#1401
|
Membru autentic Group: Members Posts: 1.912 Joined: 25 November 08 From: Suceava |
QUOTE(sebymesteru @ 23 Jul 2011, 15:46) hyena: asa e cum zici tu cu parctica si cu teoria dar aici sunt 2 aspecte simple: 1. Am probat termocupla acasa,in apa cu termometru si am obtinut acele temperaturi. 2. Daca termostatul e de 89 si sa zicem deschide pe la 82-86,apa intra in radiator si nu declanseaza termocupla la 94 de grade,apai dupa aia cat trebe sa sufle ventilatorul ala sa aduca apa la 68-67 de grade sa decupleze? Raspunsul il dau tot eu: mult si bine,presupunand ca se va racii la temp. aceea,la 86-89 max. mi se va inchide termostatul si atunci ce mai iese? Asta e teoria,nu stiu in realitate ce se va intampla,ca nici termostatul ala nu lucreaza ca un intrerupator ci mai degraba ca un robinet care mentine temperatura apoximativ constanta in functie de sarcina motorului,trimitand mai multa sau mai putina apa spre radiator... Deci? Cum fac pana la urma? Am gasit si eu o schema interesanta de controler de temperaturacontrol_temperatura_001.jpg ( Size: 483.13k )
Number of downloads: 323 poti sa o pui cu incredere, in realitatea masinii se inchide mai repede(sunt si curenti de aer si apa acolo), asta daca nu e defecta, tine cont de ce a spus iuliano-smile, asa e, jos in radiator va fi mai rece decat sus in qlasa, in functie de viteza si temperatura aerului prin radiator 24 Jul 2011, 20:17: eu chiar iti recomand una mai rece, 87-82 This post has been edited by krapcarasu: 24 Jul 2011, 19:17 |
--------------------
Renault
Megane 1.4 16 v
1999
- sv
|
|
sebymesteru |
24 Jul 2011, 20:58
Post
#1402
|
Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna |
probabil e defecta sau e facuta la "norma" altfel nu-mi explic histerezisul urias fata de ce scrie pe ea...oricum o sa fac una electronica dupa schema d-lui fabiani si cred ca va fi mai ok decat cu cea clasica...Sunt tare curios cum arata dracovenia la interior
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
sebymesteru |
27 Jul 2011, 18:04
Post
#1403
|
Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna |
Ok,de azi ma numar in randul celor cu ELV pe masina. Am facut o termocupla electronica,dupa schema postata de mine mai sus pe care am reglat-o sa cupleze la 90 de grade si sa decupleze pe la 84. Am inchis totul intr-o cutiuta de la un releu de semnalizare defect,termocupla comanda un releu si acesta din urma comanda ELV-ul. Am curatat si radiatorul,mai trebuie sa montez o semnalizare in bord care sa-mi arate cand a pornit ELV-ul fiindca din masina cu motorul pornit nu prea se aude. Oricum,cu radiatorul mare curatat interior-exterior in mers cam nu prea are nevoie de ventilator,curentul produs e suficient. Pt cei interesati ce are un termocuplu inauntru,mai jos aveti foto cu ce avea in ea. Am ramas placut surprins de contactele destul de barosane ale termocuplei originale,cred ca ar duce linistita ELV-ul si fara releu,dar acum n-a mai ramas din ea decat carcasa si terminalele la care am cositorit dioda.Poze mai jos.
This post has been edited by sebymesteru: 27 Jul 2011, 18:05 Attached thumbnail(s) DSCN0018_copy.JPG ( Size: 277.51k ) Number of downloads: 288 DSCN0021_copy.JPG ( Size: 213.87k ) Number of downloads: 251 DSCN0023_copy.JPG ( Size: 247.21k ) Number of downloads: 294 DSCN0025_copy.JPG ( Size: 299.37k ) Number of downloads: 312 DSCN0030_copy.JPG ( Size: 279.78k ) Number of downloads: 330 |
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
ionutz_pitiku |
31 Aug 2011, 18:12
Post
#1404
|
Membru Vitezoman ! Group: Members Posts: 14 Joined: 24 January 10 From: Romania |
Salut baieti,
Am si eu o intrebare: Nu se incinge prea tare galeria de evacuare cand e canicula afara ? ..ma gandesc ca lipsind elicea originala de pe pompa de apa pana porneste ELV-ul se incinge rau |
--------------------
Dacia
1310
1987 https://www.facebook.com/groups/contact.daciaclub/
|
|
cosmin_2300 |
31 Aug 2011, 18:43
Post
#1405
|
Banned Group: Members Posts: 5.050 Joined: 5 May 06 From: București |
Și cu ce te deranjează dacă se încinge galeria de evacuare?
|
--------------------
Opel
Astra J - 2016 -
Diesel inside. My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
|
|
sebymesteru |
31 Aug 2011, 20:04
Post
#1406
|
Membru rigid Group: Members Posts: 782 Joined: 31 May 09 From: Sfantu Gheorghe-Covasna |
Pai gandestete ca toate celelalte masini au racirea la fel,pe elv,crezi ca la alea nu se incinge galeria? Aia chiar nu te afecteaza cu absolut nimic crede-ma...
|
--------------------
Dacia/Mazda
1310/1410 M6
1988/1996/1999, 2007
- CV 15 REA Mecanica e la fel ca muzica. Muzicanti sunt multi,artisti...mai putini.
|
|
hyena |
31 Aug 2011, 20:07
Post
#1407
|
Old School Fan Group: Members Posts: 2.556 Joined: 25 September 08 From: B. Ghencea |
si ce treaba are elicea de pe pompa... cu cat poa sa o raceasca? de la 300 la 299 de grade ?
in general admisia trebuie sa fie rece nu evacuarea:) This post has been edited by hyena: 31 Aug 2011, 20:08 |
--------------------
Dacia/Dacia/Suzuki
1310MLS/750s BIG
1986/1989
- B986ZBY Dacia mea 1310 '86 http://www.daciaclub.ro/index.php?act=ST&f=126&t=223323&st=0#entry3169331
EX Dacia 1310 '98 /index.php?showtopic=160866&st=330 |
|
Siconi |
2 Sep 2011, 12:35
Post
#1408
|
Sofer americanizat! V6 Rules!!! Group: Members Posts: 2.906 Joined: 13 November 05 From: Houston, TX |
In general, adica in 101% din cazuri, galeria de evacuare se incinge. Si e si normal asa, doearece pe acolo ies gazele arse, flacari, temperatura datorata arderii unui combustibil foarte usir inflamabil si cu degajare calorica mare.
Sti sa vezi la motoarele turbo temperatura dupa o forja zdravana, ca se inrosesc tevile de la evacuare. Acest aspect nu deterioreaza si nu scurteaza, dar nici nu lungeste viata motorului sau a componentelor din jurul lui, dupa cum au fost asezate de fabricant in urma unei severe etape de proiectare. Cu alte cuvinte, cum spuneau colegii de mai sus, nu te ajuta, nu te incurca. N-ai de ce a-ti bate capul cu acest aspect. PUNCT! Intr-adevar, temperatura aerului din admisie e de preferat sa fie cat mai mica cu putinta, mai ales in perioada de vara sau canicula; acest lucru insa e cam greu de obtinut cu un sistem clasic de admisie. Sunt topicuri legate de acest subiect, asa ca nu intru in detalii. Concluzie: Piticu-le, nu-ti bate capu' cu chestii inutile. Citeste in urma acest topic si vei descoperi dece un ELV este mult mai eficient in stabilitatea termica aunui motor decat vechea elice de metal/plastic prinsa de fulia pompei de apa. Numai bine! |
--------------------
Mercury
Mariner Premier 3.0L V6 4WD
2006
- BHH-xxxx (Texas) Fost posesor:
1993 Renault Clio MK1 1.4 RT 1975 Dacia 1300 Actual posesor: 2006 Mercury Mariner Premier 3.0L V6 2005 Hyundai Sonata GLS 2.4L |
|
ionutz_pitiku |
2 Sep 2011, 14:04
Post
#1409
|
Membru Vitezoman ! Group: Members Posts: 14 Joined: 24 January 10 From: Romania |
multumesc pt raspunsuri,
Imi era frica sa nu se topeasca filtrul de aer fiind de plastic, Am citit acest topic de la cap la coada si am inteles care-i treaba... mi-am cumparat radiator de aluminiu cu locas de termocontact, am cumparat si doua ELV cu 10 pale fiindca vreau sa pun unu pe interior si altu pe exterior (daca ar fi incaput amandoua pe interior ar fi fost mult mai bine) Am dat comanda de termocontact Facet 7.5618 cu doua trepte (92-82/95-80) si cred ca saptamana viitoare o s-o primesc, mai ramane sa gasesc doua relee de calitate si ma apuc de treaba.. PS: daca o sa am cu ce, o sa fac si niste poze Stima |
--------------------
Dacia
1310
1987 https://www.facebook.com/groups/contact.daciaclub/
|
|
Cosmin1300 |
3 Sep 2011, 14:51
Post
#1410
|
Dacia Performance Club Group: Members Posts: 152 Joined: 9 August 11 From: Dambovita |
Salutare tuturor, in cursul zilei de azi am fost la fiare vechi si am dat peste o nova din 96-97, si am vazut ca are Elv, m-am inteles cu omul si am achizitionat electroventilatorul, la pretul de 20 de lei . Este modelul care se punea pe injectie, cu 10 pale. Acum vine intrebarea, vreau sa il montez pe berlina mea din 98, am si gaura pentru termocupla jos in colt la radiator, am si gaurile pentru prindere pe buza radiatorului, si sus si jos, ce termocupla trebuie sa cumpar? Am termostat care deschide la 89 de grade celsius. Multumesc !
Si o poza cu dracovenia Attached thumbnail(s) DSC00001.JPG ( Size: 141.4k ) Number of downloads: 253 DSC00002.JPG ( Size: 148.52k ) Number of downloads: 214 |
--------------------
DACIA
1310
1998
- DB 07 VNF
|
|
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 26th September 2024 - 04:11 |