DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

123 Pages « < 106 107 108 109 110 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Noul vehicul de teren Dacia - Duster

C@talin
post 2 Jun 2010, 18:45
Post #3211


Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef.


Group: Members
Posts: 5.405
Joined: 5 December 05
From: cucu




QUOTE(b76bgaarh @ 2 Jun 2010, 17:01)
lock e pt diferentialul central. ala transmite acealis cuplu fata spate. in viraz rotile fata se invart mai repede decat cele de pe spate, de aceea se recomanda folosirea acestei functii doar pe suprafata mai "moale". primele jipuri aveau lockul asta direct in cutia de transfer, si atunci ca si acum acest lock se foloseste doar pe suprafata "moale"....

succese...

valbo, ESP include si ASR sau cum vrei tu sa abreviezi traction control.
*



arhi calm ca totusi vb de un suv amarat,dusteru nare nici un diferentil blocabil are doar cuplaj electromagnetic in cutie.
Acesta da 50 % de cuplu pe spate.Mare fass

pana una alta de ce naiba se trece automat din 4x4lock pe auto cand ii dai peste 60 ? ca e el bulangiu si sta in calea fericii celor care for mereu cuplu egal pe ambele punti.

This post has been edited by C@talin: 2 Jun 2010, 18:48


--------------------
Range Rover V8 5.0 Vogue SE - B 666 IAD
Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asgard1955
post 2 Jun 2010, 19:44
Post #3212


membru


Group: Members
Posts: 1.665
Joined: 8 July 09
From: BH




Parerea mea personala este ca si in modul auto nu prea cupleaza spatele in curbe.

Diferentialele fata si spate permit rotilor aflate pe aceeasi axa sa se invarta cu viteze diferite iar diferentialul central, axei fata si spate sa se invarta cu viteze diferite.

La duster nu prea cred ca acel cuplaj electromagnetic se poate numi diferential central pentru ca nu permite rotirea axelor fata si spate cu viteze diferite.

La duster in modul look ambele axe se invart cu aceeasi viteza (deloc recomandat in curbe) iar in modul auto spatele este cuplat din cand in cand in momentul in care fata pierde aderenta.

Ca sa poti merge in 4x4 permanent este nevoie de diferential central.

Am reatasat niste montaje mai vechi pentru cei mai nou veniti. Pozele sunt de la duster, schitele de la qashqai

2 Jun 2010, 19:57:
Am vazut acum cateva zile la o emisiune o explicatie super la modul in care functioneaza diferentialul.

Din fericire am gasit-o:


This post has been edited by asgard1955: 2 Jun 2010, 19:57

Attached thumbnail(s)
Montaj1.jpg ( Size: 1.17mb ) Number of downloads: 2352
Montaj2.jpg ( Size: 930.08k ) Number of downloads: 2377


--------------------
Dacia Duster Laureate 1.6 16V 4x4 Noir Nacre 2011
"Uite, copilul meu, exista doua puteri in lume: Dumnezeu si Diavolul. Depinde cu cine se inrudeste cineva. Eu sunt cu Dumnezeu, cu Hristos."Pr. Paisie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 2 Jun 2010, 20:22
Post #3213


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Nu pateste nimic in curbe in nici un mod de tractiune asta datorita diferentialului al carui mod de functionare este prezentat mai sus in filmulet.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boobybooby23
post 2 Jun 2010, 20:42
Post #3214


Membru autentic


Group: Members
Posts: 713
Joined: 3 January 09




eu unu nu as fi asa sigur,mai ales la ce sectiune are cardanul in zona rulmentului palier...e cam firav,plus de asta e si un cuplaj hidroelastic


--------------------
Logan LS0A 2005,stock - nt 05 zac
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asgard1955
post 2 Jun 2010, 20:48
Post #3215


membru


Group: Members
Posts: 1.665
Joined: 8 July 09
From: BH




In momentul in care cardanul se invarte si actioneaza diferentialul roata de pe exterior (in curba) se invarte la viteza diferentialului iar cea din interior mai incet pentru ca diferentialul ii permite.
Daca axa fata si spate sunt cuplate in modul look si masina se afla in curba, cardanul prin intermediul diferentialelor fata si spate roteste roata fata exterioara si spate exterioara la aceasi viteza ceea ce nu este in regula si solicita cardanul si diferentialele pentru ca axa fata si spate trebuie sa se invarta la viteze diferite in curbe. De aceea modul look se foloseste in conditii cu aderenta redusa cand rotile se pot roti la viteze diferite datorita mediului si nu diferentialului central (care la duster nu exista).

This post has been edited by asgard1955: 2 Jun 2010, 20:51


--------------------
Dacia Duster Laureate 1.6 16V 4x4 Noir Nacre 2011
"Uite, copilul meu, exista doua puteri in lume: Dumnezeu si Diavolul. Depinde cu cine se inrudeste cineva. Eu sunt cu Dumnezeu, cu Hristos."Pr. Paisie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 2 Jun 2010, 21:01
Post #3216


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Diferenta de viteza intre rotile de pe aceeasi parte intr-o curba este foarte mica , ea se mareste cu cresterea vitezei masinii , de acea modul look se decupleaza automat cand se depaseste o anumita viteza , la Duster stiam de 40 km/h .

This post has been edited by CGDBZ: 2 Jun 2010, 21:01


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boobybooby23
post 2 Jun 2010, 22:51
Post #3217


Membru autentic


Group: Members
Posts: 713
Joined: 3 January 09




in modul lock nu iti decupleaza spatele ,numai in modul auto se intampla acest lucru


--------------------
Logan LS0A 2005,stock - nt 05 zac
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 2 Jun 2010, 23:06
Post #3218


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




In modul aoto nici macar nu e "cuplat" spatele , se "cupleaza" la pierderea aderentei pe fata.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
membru_DC
post 3 Jun 2010, 21:19
Post #3219


-


Group: Members
Posts: 1.149
Joined: 24 May 09




QUOTE(membru_DC @ 1 Jun 2010, 21:18)
am vazut asta-seara primul kamikaze cu un Duster in trafic facand o depasire la limita..... wacko.gif
*


+1 asta seara... de data aceasta a fost vorba de un 4X2 dci 85CP

ph34r.gif


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristy10
post 4 Jun 2010, 00:36
Post #3220


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 21 March 10




Bravo asgard....exact emisiunea asta o aveam in minte acum 2 zile la ultimul meu post.


--------------------
dacia solenza 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mihaianti
post 4 Jun 2010, 04:54
Post #3221


Membru incepator


Group: Members
Posts: 36
Joined: 24 March 09




apropo de folosirea modului lock pe sosea nu e chiar asa de nemaipomenit ,defapt aceeasi recomandare se intalneste si la jeep grand cherockee , in rest motorul de 110 cp dci se comporta excelent

4 Jun 2010, 07:49:
intr-un post precedent ziceam ca are diferential central .m-am inselat nu are , de altfel majoritatea suv-uilor nu au doar alea mai serioase si scumpe peste 50.000 euro au sau masinile considerate din start de teren si nu suv care au si sasiu .

This post has been edited by mihaianti: 4 Jun 2010, 07:49


--------------------
logan si duster dacia 2010 - b-50-uuu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
montañes
post 4 Jun 2010, 11:19
Post #3222


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 4 June 10




Bună ziua din Spania

despre photoshop

fa127c0f9a80ce3e047665522d07cde6o.jpg
83d05a3ff0be5ad3321bce62db1a0b39o.jpg

http://www.youtube.com/user/Dacia4x4

icon_mrgreen.gif

This post has been edited by montañes: 4 Jun 2010, 16:58


--------------------
- - -
Spain
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
boobybooby23
post 4 Jun 2010, 12:42
Post #3223


Membru autentic


Group: Members
Posts: 713
Joined: 3 January 09




CGDBZ eu stiu ca auto iti decupleaza spatele in functie de viteza masinii,dar o sa fac un test pe un elevator cu un 4x4


--------------------
Logan LS0A 2005,stock - nt 05 zac
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asgard1955
post 4 Jun 2010, 14:58
Post #3224


membru


Group: Members
Posts: 1.665
Joined: 8 July 09
From: BH




In modul auto masina merge in 4x2 cu tractiune fata, cand fata pierde aderenta cupleaza spatele iar cand se recapata aderenta pe fata, spatele este decuplat, asadar pentru a decupla spatele trebuie inainte sa fie cuplat.

In modul look la viteza mare se trece automat in modul auto care abia atunci
decupleaza spatele cand fata are aderenta.


--------------------
Dacia Duster Laureate 1.6 16V 4x4 Noir Nacre 2011
"Uite, copilul meu, exista doua puteri in lume: Dumnezeu si Diavolul. Depinde cu cine se inrudeste cineva. Eu sunt cu Dumnezeu, cu Hristos."Pr. Paisie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
aphophis
post 4 Jun 2010, 20:52
Post #3225


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.491
Joined: 14 January 06




QUOTE(montañes @ 4 Jun 2010, 11:19)

tare de tot dusterul in 3 usi wub.gif blush.gif


--------------------
Kia Rio 2021 - ---
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 4 Jun 2010, 21:13
Post #3226


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




asgard1955 asa stiam si eu , de fapt asa mi-a spus cel de la Dacia cand am facut drive-test numai ca eu nu am dat aici o explicatie asa buna si cred ca nu m-am facut inteles.
Cel in trei usi imi place si mie pe cand versiunea Duster X6 mi se pare urata rau.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asgard1955
post 4 Jun 2010, 21:33
Post #3227


membru


Group: Members
Posts: 1.665
Joined: 8 July 09
From: BH




Parerea mea personala este ca desi dusterul in 3 usi arata decent nu va avea utilitate practica iar in afara de unghiul central mai bun care este util in offroad fata de unghiul central versiunii cu 5 usi nu aduce nimic bun ci aduce un ampatament mai mic, un spatiu interior mai mic si un acces mai greu in masina pentru ocupantii locurilor din spate. Dusterul nefiind o masina de offroad veritabil nu cred ca va fi produsa vreodata acasta versiune.


--------------------
Dacia Duster Laureate 1.6 16V 4x4 Noir Nacre 2011
"Uite, copilul meu, exista doua puteri in lume: Dumnezeu si Diavolul. Depinde cu cine se inrudeste cineva. Eu sunt cu Dumnezeu, cu Hristos."Pr. Paisie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CGDBZ
post 4 Jun 2010, 22:02
Post #3228


Membru autentic


Group: Members
Posts: 2.487
Joined: 8 July 09
From: BZ




Versiunea in trei usi mi se pare a fi o versiune mai "sport" si probabil ca si-ar gasi si cumparatori daca ar fi produsa la un pret mai mic decat cea in 5 usi . Mie imi place cum arata dar nu mi-as cumpara una , de fapt nu mi-as lua nici o masina in 3 usi.


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
montañes
post 4 Jun 2010, 22:29
Post #3229


Membru incepator


Group: Members
Posts: 84
Joined: 4 June 10




Două mai mult decât X6, ar fi similar cu Dodge Caliber și Quasqahai Nissan.

Aceasta, un mic Pathfinder. Real SUV, dar cred că a fost o capota scurtă pic ...

by google

4668153487_c82eeef1c1_b.jpg

8e4d440c8f78f5a7bd6cc7f76b6522ebo.jpg

Nu-mi place rezultatul ... rolleyes.gif


--------------------
- - -
Spain
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
TAW
post 5 Jun 2010, 10:52
Post #3230


membru asociatiarenault


Group: Members
Posts: 796
Joined: 1 August 07
From: Bacau




QUOTE(membru_DC @ 1 Jun 2010, 22:58)
in "Manualul de utilizare" scrie si ceva de genu' ca daca iei un viraj in loc in modul 4X4 LOCK, "se arde" un calc. de vreo 1000€......asta pe langa faptul ca se torsioneaza caroseria  sleep.gif

desigur nimeni nu citeste manualul respectiv si or sa vrea sa schimbe pe garantie calculatorul respectiv ... wacko.gif

surpriza va fi mare  laugh.gif
*


Sa o iau ca pe o gluma? In manual, eu nu am gasit nicaieri scris ca daca iei o curba stransa sau viraj in loc pe 4x4 LOCK se arde calculatorul...sau se torsioneaza caroseria. Singurele precautii mentionate la modelele 4x4 sunt: nu se tracteaza pe distante lungi si cu viteza (exclusiv platforma), nu se schimba modul de lucru in viraj, marsarier, sau cand rotile patineaza (indiferent de ce mod selectezi), respectarea tipului si a dimensiunii de anvelopa conform producatorului.
Nu vad nimic referitor la "arderea" unui calculator de 1000 de euro.
Sistemul este prevazut cu protectie la supraincalzire si la suprasolicitare (de exemplu patinare excesiva in 4x4 Auto sau Lock, sau depasirea vitezei de 60 kmh in 4x4 Lock, sau diferente de presiune/dimensiune intre rotile fata-spate).


--------------------
Renault Scenic 1.6 16v Dynamique D11 2008
Renault Clio III 1.4 16v CFD 2006
Arguing on the Internet is like competing in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristy10
post 5 Jun 2010, 17:45
Post #3231


Membru incepator


Group: Members
Posts: 26
Joined: 21 March 10




Am in familie IGNIS 4X4. 100% multumit. Sistemul este asemanator.
Terminati cu prostiile ca se arde sau cine mai stie ce.


--------------------
dacia solenza 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Squirrel
post 7 Jun 2010, 08:33
Post #3232


Captain of Black Pearl™…


Group: Members
Posts: 4.466
Joined: 13 March 08
From: partea mea: Drum bun!




În broșura-pliant (la pagina 10 din 28) se specifică limita de 80km/h pentru modul 4Ś4 Lock.


--------------------
Dacia Duster 2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré - RO 44 AWD
Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
l_stoian79
post 7 Jun 2010, 10:00
Post #3233


Membru incepator


Group: Members
Posts: 35
Joined: 19 April 10




QUOTE(Squirrel @ 7 Jun 2010, 09:33)
În broșura-pliant (la pagina 10 din 28) se specifică limita de 80km/h pentru modul 4Ś4 Lock.
*




dar nu cred ca se specifica nimic de "ars calculator care costa 1000EUR" radmasa.gif

singura problema la rulatul cu diferentialul blocat o constitue uzura transmisiei (angrenajele din diferential) si uzura pneurilor. S-ar putea dupa vreo 50km cu 4WD Lock pe asfalt sa constanti ca din profil AT ai profil Slick pe roti blush.gif sau sa pocneasca ceva prin diferential (niste dinti rupti de la roti dintate, sau ceva cuplaje de la arbore,...)

This post has been edited by l_stoian79: 7 Jun 2010, 10:00


--------------------
Opel Astra Classic2 & Toyota Land Cruiser LJ73 2006 & 1990
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
C@talin
post 7 Jun 2010, 10:15
Post #3234


Dealer autorizat droguri/Stil romantic: Sef.


Group: Members
Posts: 5.405
Joined: 5 December 05
From: cucu




o sa se incinga si uleiuala din diferential.Si o sa puta ca un ambreiaj ars.

vreiceva cu 4x4 permanent iei subaru cu sistemu 4x4 symetric,unde sebaleza mai multe curbe de cuplu intre putile fata spate.si e mereu permanent.
Subaru stie sa merga in regim de autostrada cu 80% fata 20% spate cuplu.nicioadata nu o sa fie 100% fata.
cum e recomandat la duster ca se rupe transmisia la 160 pe modu auto.


This post has been edited by C@talin: 7 Jun 2010, 10:19


--------------------
Range Rover V8 5.0 Vogue SE - B 666 IAD
Sold my soul to the devil for the Range.
Ladies if you wanna hang with me, you need a good rope .
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Squirrel
post 7 Jun 2010, 10:43
Post #3235


Captain of Black Pearl™…


Group: Members
Posts: 4.466
Joined: 13 March 08
From: partea mea: Drum bun!




Din forma butonului și din filmulețele de prezentare (0:18), eu unul am rămas cu impresia:
* se oprește agregatul;
* se comută pe modul 4Ś4 Lock și se revine pe modul Auto (în bord se aprinde 4Ś4 Lock);
* se pornește agregatul, circulându-se apoi în 4Ś4 Lock atât timp cât sistemul electronic crede de cuviință.

Concluzie: nu ar trebui să pună mari probleme de utilizare.

This post has been edited by Squirrel: 7 Jun 2010, 10:47


--------------------
Dacia Duster 2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré - RO 44 AWD
Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
asgard1955
post 7 Jun 2010, 19:06
Post #3236


membru


Group: Members
Posts: 1.665
Joined: 8 July 09
From: BH






--------------------
Dacia Duster Laureate 1.6 16V 4x4 Noir Nacre 2011
"Uite, copilul meu, exista doua puteri in lume: Dumnezeu si Diavolul. Depinde cu cine se inrudeste cineva. Eu sunt cu Dumnezeu, cu Hristos."Pr. Paisie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
caphonne
post 8 Jun 2010, 10:12
Post #3237


Membru autentic


Group: Members
Posts: 968
Joined: 22 August 06
From: Buc. Drumul taberei si Berceni




Din forma butonului și din filmulețele de prezentare (0:18), eu unul am rămas cu impresia:

Concluzie: nu ar trebui să pună mari probleme de utilizare.

Cam asa sunt toate masinile 4x4 Pajero, Nissan, Toyota etc.Cam la toate trebuie sa opresti cand cuplezi sau decuplezi "Lock'' si cu datul inapoi la fel.Asa este sistemul.


--------------------
Dacia Supernova 2003 Rapsodie rosu imperial
Skoda Octavia Facelift 1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Squirrel
post 8 Jun 2010, 10:17
Post #3238


Captain of Black Pearl™…


Group: Members
Posts: 4.466
Joined: 13 March 08
From: partea mea: Drum bun!




În manual limita de viteză pentru 4Ś4 Lock este de 60 km/h.
Iar din 4Ś4 Lock selectorul revine automat în modul Auto. Alegerea 4Ś4 Lock este de genul On/Off după cum apare scris chiar pe selector, acesta revenind în poziția Auto (modul 4Ś4 pornit este semnalat de martorul luminos din bord).
Tot manualul spune că alegerea manuală a modului 4Ś4 (4Ś4 Lock) se face doar:
- în afara drumurilor carosabile,
- când vehicolul rulează în linie dreaptă (când nu se află în viraj),
- nu este cuplat în marșarier,
- când roțile nu patinează puternic.

This post has been edited by Squirrel: 8 Jun 2010, 10:23


--------------------
Dacia Duster 2010 1,6 16v 4Ś4 Laureaté Noir Nacré - RO 44 AWD
Fire, walk with me...in 4 strokes, water cooled.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
caphonne
post 8 Jun 2010, 11:15
Post #3239


Membru autentic


Group: Members
Posts: 968
Joined: 22 August 06
From: Buc. Drumul taberei si Berceni




Da ce scrie in manualul Dusterului este mai mult decat bine si este valabil si pentru alte masini 4x4.Respecti ce ai scris mai sus ai masina nu respecti o termini instant.
Mai jos va postez modul de functionare al 4x4.Este modul general nu al unei masini anume dar va puteti face o idee si despre Duster.
Daca aveti timp cititi este destul de util.


''Foarte frecvent auzi intrebarea: Ce naiba e cu al doilea schimbator de viteze ? la ce foloseste ?
In primul rand e clar ca e vorba despre levierul reductorului. Cand si de ce il folosim urmeaza de vazut. In primul rand - de ce au unele masini nevoie de reductor . Practic pentru a transmite cuplu puntii fata atunci cand masina are nevoie de aderenta sporita. Mai simplu spus este o cutie de transfer. Orice vehicul care foloseste 4WD part time ruleaza in conditii normale cu spatele. Adica toata puterea masinii este transmisa printr-un cardan puntii spate. In conditii de drum alunecos ( apa, zapada, noroi sau macadam ) constatam adesea ca " fuge de spate " mai ales in momentele cand acceleram brusc. Atentie ! Cuplarea primei trepte a reductorului nu va imbunatati cuplul masinii ( nu realizeaza o multiplicare de cuplu ) ci doar imparte cuplul existent fata / spate intr-un raport 50% / 50%. In mod logic aderenta la sol se mareste ( acum ai 4 puncte de contact activ in loc de 2 ) dar cam atat.

Ce NU TREBUIE FACUT in 4x4 high sau prima treapta a redutorului.

In primul rand trebuie inteles ce se intampla sub tine cand ai activat 4x4 high . Tu apesi pedala de acceleratie, motorul produce un cuplu pe care il transmite mai departe cutiei de viteze, apoi reductorului care o distribuie pe punti. Ce se intampla mai departe cu fiecare roata ??!! Pai practic primeste JUMATATE din puterea destinata fiecarei punti. Cat timp masina merge drept totul e ok, indiferent de natura suprafetei sau - MAI ALES - viteza de rulare. Atat cele doua punti cat si fiecare dintre roti primeste un cuplu egal si MAI ALES acelasi numar de ROTATII PE MINUT. Dar ce se intampla la viraje ???
Fiecare roata parcurge un arc de cerc de diametru diferit si pentru a putea face asta si mai ales pentru a PUTEA VIRA fiecare roata va parcurge respectivul arc de cerc cu o rotatie diferita FORTAND cele 2 diferentiale - fata si spate . Este acel moment in care, in 4x4 simti ca masina trage de volan. Tot din cauza asta e foarte greu de manevrat un viraj PE LOC pe asfalt uscat.
Efectul acestui abuz poate fi extrem de trist - DISTRUGEREA DIFERENTIALULUI / DIFERENTIALELOR .

Atata timp cat se ruleaza pe teren alunecos tensiunile NU sunt la fel de mari; in mod bizar exact ce vrei sa eviti cand cuplezi 4x4 se intampla, adica rulezi intr-un derapaj controlat si permanent ; astfel rotile tensionate aluneca ( derapeaza )pe masura ce se tensioneaza dar efectul global e insesizabil sau slab sesizabil ( masina " trage de volan " ) si e relativ stabila . Insa tensiunile rezultate duc in timp la uzura celor 2 diferentiale.
Concluzie : NU se merge in 4x4 pe asfalt uscat niciodata si in nici un caz cu viteza mare.

CAND SE CUPLEAZA REDUCTORUL pe 4WD LOW

Reductorul are 2 pozitii de baza pentru 4x4 : cea discutata mai sus si inca una care presupune o multiplicare de cuplu. Astfel, acelasi motor transmite celor 4 roti un cuplu mai mare . Se foloseste in cazul in care se simte nevoia de tractiune suplimentara : la urcat / coborat pante abrupte, in noroi sau zapada mare sau in teren dificil cand se doreste controlul TOTAL al masinii. Ce trebuie stiut : NU SE merge niciodata cu viteza mare ( in LOW la cca 40 km /h esti in viteza a cincea la limita. Masina accelereaza mult mai bine si frana de motor e mult mai eficienta . Foarte rar se foloseste viteza 1 ; reductorul permite plecarea de pe loc cu a 2-a fara a forta ambreiajul - asta e de fapt pe langa cuplul multiplicat principala lui utilitate.
CONCLUZIE :
La parasirea asfaltului e utila cuplarea reductorului in 4WD High pentru a imbunatati aderenta.La majoritatea masinilor se poate face asta in mers pana intr-o anumita viteza ( specificata de fabricant). Rulati asa pana cand terenul da PRIMUL SEMN ca devine dificil, moment in care cuplati 4WD LOW . E bine sa faceti asta INAINTE de a ramane impotmoliti nu DUPA, s-ar putea sa nu ajute la nimic. In plus, in teren dificil nu puteti rula cu mai mult de 40 km / h - care e limita reductorului la majoritatea masinilor - in schimb aveti control total asupra masinii atat la acceleratie cat si la frana de motor ( cea mai indicata in teren ). In schimb protejati ambreiajul pe care altminteri il fortati la fiecare damb sau sleau. Folositi cat mai putin frana - in special atunci cand coborati o panta . Pantele se coboara in frana de motor ( orice franare instinctiva cu ambreiajul calcat rupe aderenta si te transforma in saniuta) si se urca in viteza a 2 -a sau chiar a 3-a daca nu sunt foarte abrupte. Daca motorul e bine reglat nu se opreste indiferent cat de incet mergi deci uita de ambreiaj si foloseste-l doar 1 secunda cat schimbati viteza. Nu rulati pe sosea in 4x4 decat pe plaie mare sau zapada. Nu se merge cu 160 km/h in 4x4 - in ACEST sistem de 4x4 - pentru ca stricati masina . Oricum daca simtiti nevoia sa mergeti cu viteza asta inseamna ca NU AVETI NEVOIE de 4x4.

Avantajele acestui sistem : fiabilitate, robustete, performanta sporita offroad.
Poate fi imbunatatit prin instalarea pe fiecare punte a unui diferential blocabil. Despre acesta - un topic separat la un moment dat.
E folosit la majoritatea masinilor vechi ( anii 80-90 ) si multe dintre cele noi ( in special pickup ).''
__________________


--------------------
Dacia Supernova 2003 Rapsodie rosu imperial
Skoda Octavia Facelift 1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
membru_DC
post 12 Jun 2010, 23:40
Post #3240


-


Group: Members
Posts: 1.149
Joined: 24 May 09




QUOTE(CGDBZ)
Eu nu am vazut nici unul  , deabia am vazut azi al treilea Sandero Stepway  smile.gif

eu am avut azi onoarea sa vad un Stepway 4X4 wink.gif

This post has been edited by membru_DC: 12 Jun 2010, 23:40


--------------------
- - - - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
123 Pages « < 106 107 108 109 110 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 26th April 2024 - 19:39
Forum Renault