Releu stergatoare NOVA, unde este amplasat?
![]() ![]() ![]() |
Releu stergatoare NOVA, unde este amplasat?
cristimm |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru vechi Group: Members Posts: 664 Joined: 30 September 02 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
ex
Dacia Nova
GTi
|
|||
Ov |
![]()
Post
#2
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.514 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
nu cumva e pe placa aia cu relee si sigurante, din stanga volanului ?
P.S. esti sigur ca ai temporizator ? |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
paulp |
![]()
Post
#3
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Sint 2 tipuri de relee.
1. O placa direct pe motorul stergatoarelor. 2. Un releu montat undeva sub bord cam in spatele ceasurilor. Eu am avut de ala direct pe motor, dar l-am scos pentru ca nu mai mergea temporizarea, dar nu mai mergea nici revenirea la 0. Acum merge pe direct (nu am temporizare, dar am revenire la 0). |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
klaus |
![]()
Post
#4
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Normal ca ai revenire la 0, ca aia e din circuitul motorului stergatorulu, nu are nici o treaba cu releul de temporizare...
|
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
Ov |
![]()
Post
#5
|
![]() Academician doctor inginer, savant de renume mondial Group: Moderatori Posts: 7.514 Joined: 11 November 03 From: Bucuresti ![]() |
ba da !
daca temporizatorul e stricat, nu mai ai nici revenire la 0 (ca alimentarea pt trasa de revenire la 0 e data prin temporizator in cazul in care ai, daca n-ai, e direct) |
--------------------
Dacia
1300
1972 when life gives you lemon, make lemonade
|
|
paulp |
![]()
Post
#6
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Corect. Dupa ce am scos acel circuit si am legat doar firele pentru alimentarea motorului (pentru 2 viteze), am revenirea la 0. De temporizare ma ocup personal
![]() |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
cristimm |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru vechi Group: Members Posts: 664 Joined: 30 September 02 From: Bucuresti ![]() |
Multumesc pentru raspunsuri. Temporizare are. Pe placa de relee si sigurante nu este, le-am palpat pe toate si am ascultat cu urechea aproape de ele. Nici prin bord nu se auzea vreun click, deci ramane varianta cu placa direct pe motoras. Am sa verific.
|
--------------------
ex
Dacia Nova
GTi
|
|
nik |
![]()
Post
#8
|
![]() Membru Group: Members Posts: 150 Joined: 2 March 04 From: Bucuresti ![]() |
Este la motoras mi-a zis si mie un mecanic mai demult ca eram curios
|
--------------------
Dacia
Nova R 523
1997 No one needs you to be smart, I need you to be smarter. altFEL
|
|
BV99 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru Group: Members Posts: 144 Joined: 14 April 04 From: BRASOV ![]() |
Spuneti-mi va rog cum ajung sa schimb releul ala de temporizare ca nu l-am gasit pe motoras si nici in cutia cu sigurante. Ma dispera faptul ca trebuie sa opresc eu stergatoarele si temporizarea aia chiar imi folosea.
Merci |
--------------------
DACIA
NOVA GT
|
|
paulp |
![]()
Post
#10
|
![]() Bagator de seama! Group: Members Posts: 3.098 Joined: 31 July 03 From: Iasi ![]() |
Scoate circuitul ala electronic de pe motoras, du-l la un electronist sa ti-l repare si apoi o sa-ti mearga temporizarea.
Daca vrei doar sa-ti revina la 0, scoate circuitul, pune firele pe direct, si gata. |
--------------------
Fiat
Linea
Active, 2011
- PAD
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#11
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Sal am si eu probleme cu stergatoarele ... faza este ca nu am punctul 0 dar nu mai am nici oprire ... adica daca dau din stergatoare .. nu se mai opresc decat daca deconectez bateria pentru vre-o 10 sec care ar fi problema ...
Scuze ca am redeschis topicul asa de vechi dar am vazut ca se discuta problema mea ... sper ca se poate sa continuam aici ... |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#12
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Chiar nu stie nimeni dece nu se mai opresc stergatoarele ...
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
mihai0070 |
![]() ![]()
Post
#13
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Ajutor !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Stergatoarele nu se mai opresc .......decat daca .....scot bateria ...... unde mama masi este releul ala ca am demontat blocul de control stergatoare si nu este acolo ... pe placa cu sigurante nu este nimic ... am scos toate releele si stergatoarele merg ... se opresc doar daca scot siguranta sau bateria .... ![]() |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
gti98 |
![]()
Post
#14
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Salut!
La Nova mea, model GTi 1998, temporizarea e pe o placuta situata langa motor, ca si mecanismul cu cama, pentru aducerea "la zero". Comutatia e realizata cu tiristor (nu are releu clasic, cu contact), si probabil este ceva oarecum deosebit, fiindca hm!, comanda temporizarii se face pe doua fire deci releul e permanent sub tensiune. Deci e de asteptat ca si revenirea la zero sa treaca prin releu. Se demonteaza mecanismul de stergator si releul are un capacel de plastic care se scoate. Un mic sfat: noteaza legaturile care vor fi dezlipite. Bafta!! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#15
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Deci ca sa scot acest releu de temoprizare (datorita caruia nu se mai opresc stegatoarele decat daca scot siguranta ) trebuie sa dau jos motorul de stergatoare ... si il gasesc sub el ...
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#16
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Am gasit releul de stergatoare la NOVA ... este amplasat sub motor ...(diseara o sa pun poze cu el ...) este un releu tampit de tot ... cu un tiristor ...si un montaz electronic de toata jena ... nu am reusit sa il fac si nici un prieten electronist de meserie nu a reusit sa ii dea de cap
![]() ![]() This post has been edited by mihai0070: 22 Jan 2007, 13:01 |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
apollo |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.881 Joined: 20 August 05 From: Focsani ![]() |
Mihai, fa niste poze ca vreau si eu sa vad unde e.daca zici ca e sub motor, cred ca pana poimaine am sa-l caut.
te rog mult.ca si eu am ceva mici probleme cu stergatoarele. |
--------------------
Ex - Dacia
Nova GT 1.6 L
1997
- VN - ?? - ???
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#18
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Da fac poze si va arat exact unde este ... dar abia diseara reusesc sa le incarc pe site ...
Detalii pana apar pozele ...(masina Dacia NOVA GT 1997) posibil ca la versiunile GTi sau modele 99 sa nu mai fie acolo... Se deschide capota la motor ..si langa vasul cu lichid de spalat parbrizul ...este amplasat motorul de stergatoare ... in care intra 3 mufe ... un papuc singur ; o mufa mare cu 6 pini (parca ) si unca una cu 3 ... daca tin bine minte ...toate mufele intra intr-o cutiuta de plastic care acopere spatele motorului...in acea cutiuta este releul ... care arata ca un circuit integrat clasic (nu ca un releu clasic) ate un tiristor ... care se cam duce un condensator care iar este si ala foarte sensibil ... detalii mai multe diseara cand vin si cu poze .... |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#19
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Iata si pozele cu releul de temporizare de nova ... P0122_123938.jpg ( Size: 59.05k )
Number of downloads: 1188
P0122_123950.jpg ( Size: 53.62k ) Number of downloads: 1296 unde este arasat si cum se scoate ..scrie in postul de mai sus ... releul asta din poza contine mici modificari ... pentru ca a fost reparat ..(am facut si eu poze la final ... nu m-am prins mai devreme ) This post has been edited by mihai0070: 26 Jan 2007, 07:52 |
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
soulraven |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
va rog mult, vreau si eu diagrama de legaturi pe un releu de genu asta, am si eu si nu stiu sa il leg pe masinuta mea dacia 1300:)
|
--------------------
Dacia Berlina
1310
1990
- ----
|
|
mihai0070 |
![]()
Post
#21
|
![]() NOVA Gt , 1997 Group: Members Posts: 2.752 Joined: 5 July 06 From: Bucuresti ![]() |
Releul de nova nu merge pe 1300 ... decat sa ii faci adaptari si sa il muti undeva in masina sum bord ... din fabricatie el este pus in motorul de stergator cu care este dotat dacia nova ...
|
--------------------
Dacia Nova LPG
Benzina
1997 GT Rosu 1600cc
- 1-B-5550
|
|
soulraven |
![]()
Post
#22
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
pai cu tot cu adpatori.....ele sunt la fel.motorul este la fel, totul este la fel, numai legaturile trebuiesc adaptate...iar asta nu stiu.pentru ca nu am avut ocazia sa vad o nova cu legaturile astea.....
|
--------------------
Dacia Berlina
1310
1990
- ----
|
|
gti98 |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 700 Joined: 12 November 05 ![]() |
Salut!
Parerea mea (!) e sa nu te complici. Pentru Dacia 1300 exista un releu de temporizare cu montaj pe bordul de 1300 (eu am vazut personal 2 variante: una care avea doar potentiometrul cu intrerupator, montat pe bord iar restul intr-o cutiuta cam cat cea a releului de semnalizare, dar de alta forma, si alta cu tot montajul intr-o singura cutiuta, de lagarul axului potentiometrului facandu-se si fixarea in bord) Temporizatorul de Nova a eliminat releul electromecanic, dar la capatul de cursa contactul ala "cu cama" schimba intrarea in motor de la +12 volti la masa si realizeaza franarea electrica a motorului si oprirea rapida a stergatoarelor, chestie care nu stiu cum o realizeaza "electronicu" (Am inceput si eu un releu cu comutatie statica, dar ideea era ca avea 2 tranzistoare unul spre plus si celalalt spre masa, conducand alternativ) Promit ca fac reverse engineering si postez schema si comentarii, dar cand voi avea timp. Bafta!! |
--------------------
Dacia Nova GTI
GTI 98
- IS 57 ENB
|
|
soulraven |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
detin mai multe asemnea module de temporizare de stergatoare si este pacat sa nu folosesc. de ce sa mai cumpar cand am deja?, dar mi-ai dat o idee, care ar fii rostul celor 2 terminale pe care nu le-am indicat...poate imi confirmi banuielile si cele 2 terminate se leaga exact pe cama....
|
--------------------
Dacia Berlina
1310
1990
- ----
|
|
paulica |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Validating Posts: 760 Joined: 2 August 05 From: Bucuresti ![]() |
Relee Nova/SN:
http://www.electromagnetica.ro/ro/pdf/pdf_p2_c1_01.pdf http://www.electromagnetica.ro/ro/pdf/pdf_p2_c1_08.pdf Eu prin magazine am intâlnit doar modelul 80287 care are integrat U642B. Pt informatii despre integrat cautati pe ATMEL.com Releul Dacia (despre care zice GTI98): http://www.electromagnetica.ro/ro/pdf/pdf_p2_c1_10.pdf Parca modelul asta, mai nou, care are reglajul in trepte are integrat U641B dar nu bag mâna in foc. In alta ordine de idei exista nove ( si a mea) la care releul de stergatoare este sub bord undeva prin dreptul volanului. Astea sunt alea care au bord Takosan (ca la SN) si nu au temporizare variabila, adica cadenta mersului intermitent al stergatoarelor nu este reglabila. Cu stima Paulica This post has been edited by paulica: 17 Apr 2007, 19:37 |
--------------------
Pegas
22
2006
- TL 11 PAA
|
|
soulraven |
![]()
Post
#26
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 984 Joined: 25 February 07 From: Campulung Muscel ![]() |
azi am reusit sa montez si eu releul de temporizare, cel cu tristor...daca are cineva nevoie de o diagrama de instalare pentru un asemena releu pe o dacie 1300...stau de dispozitie.....
|
--------------------
Dacia Berlina
1310
1990
- ----
|
|
Executron |
![]()
Post
#27
|
![]() Membru fan UAP Group: Members Posts: 2.061 Joined: 27 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Puteti sa-mi explicati si mie cum as putea "lega pe direct" stergatoarele? Pentru ca observ ca repararea lui este grea spre imposibila....
Cred ca problema mea cu nerevenirea stergatoarelor la pozitia 0 (se opresc oriunde) are leg cu acea placa de integrate (pe care n-am descoperit-o inca)... Mie nu mi-e clar. Temporizarea se face din maneta (unde este un potentiometru) sau se face din acea placa? This post has been edited by Executron: 19 Sep 2008, 19:03 |
--------------------
VW Passat
1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic ///
Dacia 1300 1974 Lux :) "The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread." |
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#28
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Din ambele.
![]() |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
Executron |
![]()
Post
#29
|
![]() Membru fan UAP Group: Members Posts: 2.061 Joined: 27 June 07 From: Bucuresti ![]() |
Ah deci poate fi responsabil pentru "caderea" sistemului de temporizare atat potentiometrul cat si releul acela tip "integrat clasic".
Daca imi puteti explica cum leg "pe direct" pentru ca ma enerveaza la culme problema cu opritul oriunde pe parbriz a stergatoarelor. De asemenea daca mai are cineva idei referitoare la repararea releului acela urat. |
--------------------
VW Passat
1,9TDI/131HP/2002/Highline/Tiptronic ///
Dacia 1300 1974 Lux :) "The law, in its majestic equality, forbids the rich as well as the poor to sleep under bridges, to beg in the streets, and to steal bread." |
|
bygy007 |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
da acea placa jos pune-l pe direct si poate te ajut eu ( sa incerc ) sa o repar
![]() |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 23rd May 2025 - 18:58 |