DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Trei intr-un Logan (fara a mai socoti si copilul)

jean_ange
post 13 Dec 2006, 16:55
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 19 May 06




Trei intr-un Logan ( fara a mai socoti si copilul ) prin Europa


Chiar daca titlul este un pic, haide sa zicem fortat, asta sper ca nu afecteaza calitatea si cantitatea informatiilor pe care vreau sa le impart cu voi. Dar ca sa fac o poveste scurta dintr-una care s-ar putea prelungi destul de mult, iata faptele :

1. Personaje : Nevasta : simpatica wub.gif
Copilul : 6 ½ ani, istet ( seamana cu Tati, deh ) – prima ei ( e fetita, am uitat ) calatorie cu masina la virsta de 10 ( zece ) zile cind le-am luat din maternitatea din Polizu unde s-a nascut.
Eu, 41 ani, inalt ( 1.94 / 120 acum ) , cu barba, ras in cap
Prietenul : bun prieten, de meserie „computer geek” , fan filme horror japoneze, Terry Pratchet, fara carnet de conducere.
Logan-ul : luat anul trecut, culoare rosie, 1.4l, 30.000 km la plecare, o cheama „Aurica”

2. Pregatirile / Plecarea


Calatorit destul de mult pina acum, dar fara sa ies vreodata cu masina din tara.Citit cu 6 luni in avans fiecare cuvint pe daciaclub.ro ( multumesc tuturor – sincer n-as fi plecat fara informatiile de pe acest forum.) Dosar gros cu rutele pe viamichellin.com. Sistem de navigatie : Atlas Rutier Europa editie 2005 si pe parcurs hartile oraselor in care am ajuns. Nevasta pe post de navigator – slabut la inceput dar s-a smecherit pe parcurs.
Cu o saptamina inainte, cheltuieli : carte verde ( 80 USD / 20 zile ), trusa becuri, trusa sigurante, vesta reflectorizanta. Trusa medicala, extinctor si triunghi reflectorizant imprumutate de la un prieten. Alergat pe la notar, translator autorizat pentru procura masina ( care e pe firma ) , Judecatorie – pentru apostila traducerii – te doare capul, parca vroiam sa cumpar / vind o platforma marina. Asigurarile, plinul rezervorului, bagajele si Vineri 25 Septembrie plecarea in Aventura 2006


3. Traseul

De fapt asta ar fi trebuit sa scriu prima data ca sa nu mai pierdeti aici timp cu toate timpeniile mele

Calarasi – Horezu ( Vilcea ) – Oradea – Budapesta – Vienna – Venetia – Roma – Bari –
Corfu – Meteora – Katerini – Calarasi



4. Etapele

Calarasi – Horezu

Plecat lejer pe la 11.00 dimineata, condus ca de „duminica”. Centura Bucurestiului libera, dupa care prin localitati ( nu suport autostrada Bucuresti – Pitesti !!! ). Pitesti, Rimnicu-Vilcea, nu va mai plictisesc, toata lumea stie cum este. Prima halta la Horezu la Tataia Mitu ( socru-meu ) unde pina Luni dimineata urmeaza o masiva anestezie cu tuica de Vilcea si privit la dealurile verzi. Pe Duminica seara, un encefalograf m-ar fi aratat in moarte clinica – o linie dreapta ( asta pentru cei ce au citit William Gibson )



Horezu – Cluj – Oradea

Plecat pe la 8.00 dimineata. Adunat bagajul, si „talpa” pe soselele tarii. Ajuns in Cluj pe la 14.00, rezolvat o mica problema de firma, dupa care mai departe. Oprit seara pe la 18.00 la vreo 20 km de Oradea la o pensiune / hotel populara printre tiristi si soferii Atlassib. 1.400.000 un apartament cu 3 paturi ( cu prietenul dupa noi, nu uitati ) la circiuma – incredibil – nu aveau palinca ci bere. Dezgustati, bem bere si ne culcam ( daca vreau bere ma duc in Cehia mai baieti, nu in Bihor). In fine, nu va mai plictisesc, toti ati trecut prin intimplari similare.

Oradea – Budapesta

Plecat la 7.00 dimineata sub privirile sictirite ale celor de la pensiunea / hotel. Trecut prin Oradea ca glontul, directia Bors. Rezervor plin la iesirea din Oradea si viteza pina in vama. La vama romana cam 20 de masini pe doua rinduri. Totul a decurs civilizat, politicos si fara probleme. Nu m-a intrebat nimeni de absolut nimic cu exceptia pasaportului si a talonului masinii. Intrare in vama Ungara – la fel. Pasaport, talon, portbagaj deschis – de forma, la revedere, drum bun. Iata-ma prima data conducind o masina in afara scumpei noastre Patrii. Si nu pot spune ca nu aveam emotii. Cu atlasul in brate si cu ochii pe indicatoare o luam usor- usor catre Budapesta. Coada de masini dupa mine, respectam viteza legala, deh. Dupa prima jumatate de ora ma smecheresc si incep sa bag mare 90 – 100 – 110. Cumpar vigneta de la primul Mol – ieftin, 4 zile - 4 Eur, Iarasi la drum, nu ma intreaba nimeni de sanatate asa ca spre dupa amiaza ajungem in Budapesta. Cazare la hotel Attila, Attila utca nr.20, rezervare camera prin Internet cu o luna inainte. Curat, o camera pentru toti patru – greseala pe care nu o voi mai repeta – Cristi e un bun prieten si un bun tovaras de calatorie dar inghesuiala a fost putin cam mare. Ne aranjam hainele putin, un dus si iesim prin oras. Hotelul cam departe dar odata ce intelegi sistemul de metrou si trenuri e simplu. Ajungem in centru, catedrala sf Stefan, Parlamentul apoi peste Dunare, Buda, Bastionul pescarilor, probabil ca cei mai multi stiu despre ce e vorba. Inapoi la hotel si constatam ca nu avem ce minca si hotelul nu are restaurant. Balaurind cu un copil infometat cam o ora prin cartier pina ce dam de singura circiuma deschisa unde mincam prima masa a zilei. Bere Dreher – ce vremuri ! – mincare buna, cam 8 Euro de persoana si la somn. Fara vise pina dimineata pina la 8 cind iarasi la drum. Destinatia zilei : Viena.


5. Budapesta – Viena

Iesire destul de grea din Budapesta – am gresit drumul de citeva ori, aglomeratie, dar in fine iata-ne pe autostrada spre Viena. Bagam viteza si in scurt timp la granita. Cam 10 masini la coada, un vames plictisit pune ștampila si pornim mai departe. Cu un an in urma cind am fost la Munchen cu autocarul fusesem oprit si la vama ungara pentru iesire si la vama austriaca pentru intrare. La trecere de data asta am trecut de o vama si asteptam sa apara cealalta – cea austriaca. Asa ca merg eu cam 10 minute – pe autostrada si intreb senin : „ Auziti, ce ștampila ne-a pus ala pe pasaport ?” Raspunsul ma umple de groaza : „ Ștampila austrica” Ura, sintem in Occident – dar fara vigneta J Conduc urmatoarea jumatate de ora cu nervii incordati la maxim pina la prima parcare unde – har Domnului – e si o benzinarie care are si vignete de o zi – nu mai stiu cit am platit. Relaxat, admir si eu cimpul de generatoare eoliene si ne intindem la drum. Rezervare in Viena prin Internet, la bungalow-uri ( www.wiencamping.at ) , harta scoasa la imprimanta, directie data de viamichellin. Com, totul in ordine, credeam eu. Dupa 7 ore, cu copilul miriind de oboseala si cu nervii la pamint dupa ce am gresit de vreo cinci ori drumul – inclusiv o iesire spre Linz , unde nu aveam deloc treaba, am gasit strada – Huttelbergstrasse nr. 20 si campingul. Ca povestea sa fie completa, fatuca de la receptie imi spune ca da, am rezervare, ca da, e valabila, dar pentru seara aceea ci pentru seara urmatoare. Ca si Philleas Fogg gresisem cu o zi – din pacate in defavoarea mea. Vazind copilul cum adoarme pe fotoliu, domnisoara de la receptie mi-a dat adresa unei pensiuni la 50 m distanta. Cu multumiri infocate, ajungem la pensiune. Pensiunea Flicker, proprietar doamna Rosa Flicker, 79 de ani, inca in putere si grozav de simpatica. Iesita din circuitul turistic, pensiunea are citeva camera, baie pe hol, foarte curat si mai ales foarte primitor. 15 Euro / noapte / persoana, copilul 10 Euro. Iesim pe strasse, si profitam de excelentul sistem de transport in comun din Viena care ne duce cu un autobuz si un metru in centru in mai putin de jumatate de ora. Ne invirtim prin centru, catedrala sf Stefan, Opera, Mariahilferstrasse citeva ore de civilizatie. Obisnuitii rromi – tigani in centru cintind la instrumente jegoase si cam atit. Mincam de seara la o terasa – snitel desigur, ar fi si pacat altceva ( cam 15 euro / persoana cu beri cu tot ) – si acasa pentru binefacatorul somn. Dimineata la 8 trezirea, doaman Rosa ne aduce un ibric imens de cafea in camera – bonus si ne ofera mic dejun pentru 5 Euro de persoana. Nu putem sa refuzam si ne umplem cu oua fierte, salamuri si cascavaluri. Auf Wiedersehen Rosa, ai fost grozava.

6. Viena – Venetia

Iesirea din Viena, mult mai usoara decit intrarea J . Gasim autostrada rapid si bagam pedala la fund. Se circula ca in toata Austria la extreme : fie cu 60 km / ora fie cu 180. Cale de mijloc nu exista. Ne oprim sa bagam niste benzina, mincam ceva la o benzinaria si incep tunelurile – unul dupa altul din ce in ce mai lungi. In primul, intru in panica, nu vedeam nimic dar se rezolva repede – trebuia sa imi dau jos ochelarii de soare. Trecem cu viteza prin ceea ce fusese granita dintre Austria si Italia si iata-ne in patria lui Dante ( si a atitor altora ). Nimic important pe drum, doar ca incep sa se inmulteasca parcarile pline cu romani care maninca chiftele cu rosii pe ziar pe care il arunca apoi pe jos si se urca in Volvo-urile cu numar de Roma cu care i-au spart la nas pe „pretenii” loc de acasa ( sintem in 3 Septembrie, romanimea se intoarce la munca in Italia ). Nu ne amestecam – am eu un principiu, cind sint pe afara nu vorbesc cu alti romani din proprie initiativa. Oi fi eu al dracului dar asta este. Mai mergem ce mai mergem si iata-ne in Serenissima Republica. Cazare, iarasi rezervata prin Internet ( platita chiar ) http://www.veneziavillage.it/ - costa 59 E / noapte pentru toti patru intr-un bungalow cu patru paturi si baie.

7. Venetia

Merita un capitol special. Din toate locurile in care am fost, multe mi-au placut dar Venetia e singurul oras de care am fost fascinat.
In camping se adevereste – a cita oara ? – ca „afara e vopsit gardul, inauntru-i leopardul” sau altfel spus sa nu luam de bune tot ce apare pe Internet. Descrierea pe site era al unui restaurant si al unui magazin in incinta campingului – minciuna prin omisiune. Era si restaurant si magazin, doar ca erau deschise in fiecare zi intre 19 – 21 – asta mai putin Simbata si Duminica. Si cum eram la vreo 3 km de primul magazin a trebuit sa ne exersam mersul pe jos de citeva ori doar pentru a nu muri de foame – asta in prima noapte. Dar lucrurile au devenit mai placute dupa ce ne-am intors cu provizii – inclusiv citeva sticle de Chianti – 5 E / sticla. Am profitat de fereastra de oportunitate oferita de restaurant si am mincat si prima pizza pe pamint italian – 8 E , dar facea fiecare ban.
A doua zi dimineata am luat de la receptia campingului bilete de autobuz ( 1.5 E pe sens ) si am pornit spre Venetia. Apa, strazi cu apa, cladiri in apa, iarasi apa, gondole, salupe pe apa, multime de oameni si in plus acel ceva ce te face – sau ma va face pe mine – sa ma intorc. Se ajunge relativ usor la podul Rialto si de acolo in San Marco unde vezi porumbeii. Nu ratam fotografiile „japoneze” – sa nu scapam sa ne laudam si noi prietenilor – si ne intoarcem linga Rialto unde la restaurantul „Florida” – nefericit nume, mincam meniul zilei – seafood si paste – 18 E de persoana dar asta este, sintem linga Rialto nu in Tandarei. Pe drum intram intr-un magazin de masti – „hand made of course J „ si ne alegem cu o amintire.Usor, usor ne intoarcem catre autogara de unde pe la 18.00 luam autobuzul si juram ca ne vom intoarce. Ajunsi la camping ne aducem aminte ca e Simbata si tot ce inseamna mincare sau bautura e lasat pentru Luni. Eu ramin la camping iar ceilalti se duc – pe jos, iarasi – sa caute ceva comestibil. Se intorc dupa doua ore cu cinci pizza si o gramada de bere luate la suprapret de la singurul restaurant deschis pe o raza de 10 km. Pot sa spun ca in acest timp am consolat o multime de nemti, francezi si unguri care soseau in camping si isi vedeau sperantele spulberate de restaurantul inchis.
O noapte linistita si a doua zi plecam spre Roma.


8. Venetia – Roma

Plecare la 7.00 dimineata cu un oarecare sentiment de plictiseala catre condus, dar imi revin repede. Alesesem pentru aceasta etapa un drum pe drumuri nationale pentru a evita autostrazile. Vroiam sa vad „Italia profunda” , cea care este ascunsa in locuri prin care autostrazile nu trec. Cu siguranta ca asa este, doar ca „Italia profunda” este populata de italieni care nu suporta ca cineva sa respecte regulile de circulatie – probabil li se pare o ofensa adusa mindriei lor de soferi. Drumul – frumos, bine semnalizat dar cu multe devieri, intoarceri, treceri prin orase, orasele , sate si asezari. Oprim intr-un sat uitat de lume si pirjolit de Soare unde mincam la o terasa cea mai buna pizza pe care am mincat-o vreodata – pentru 6 E – si mergem mai departe. Dar cind vedem ca e ora 13.00 si ne apropiem abia de Bologna trebuie sa luam o decizie. O luam repede si iata-ne pe autostrada.

E timpul poate sa dau o explicatie in ce priveste goana aceasta contra cronometru – pe care jur ca nu o voi ma repeta vreodata. Tot traseul acesta a fost planificat in functie de doua momente fixe. Primul era ferry intre Bari si Corfu pentru care cumparasem deja biletele pe Internet, platit cu cardul. Daca pierdeam imbarcarea, urmatorul ferry era peste trei zile si pierdeam astfel rezervarea in Corfu. Al doilea moment era data de 15 Septembrie cind copilul urma sa ia contact cu viata reala : incepea scoala, respectiv copilul se ducea in clasa Ia.


Autostrazile la italieni sint grozave. Mie mi s-au parut mai bine semnalizate decit in Austria. Oricum, la drumul asta am facut un aforism : „ In Italia, pentru a ajunge undeva cu masina, trebuie sa stii doar unde vrei sa ajungi” Pe autostrada ne-am intersectat iarasi cu cohortele de romani care se intorceau la munca si care umpleau parcarile si magazinele pe autostrada. Am oprit intr-o parcare in apropiere de Chianti si am cumparat citeva sticle - de vin, bineinteles. La 4 – 5 Euro erau aproape de pomana.
In Roma trebuia sa stam la o prietena ( Stefania ) de-a sotiei care lucreaza acolo asa ca am sunat-o sa ne spuna mai precis unde trebuie sa ajungem. Din pacate, Stefania stia cum se ajunge cu autobuzul din Romania in Italia asa ca in loc sa ne lamureasca , mai rau ne-a incurcat. Aveam o harta in detaliu a Romei luata dintr-o benzinarie si incet incet am inceput sa punem lucrurile la cap. Intrarea si circulatia in Roma sint guvernate de asa numitul Grande Racordo Annulare sau altfel spus de soseaua de centura. Nu, sa nu va ginditi ca e ceva similar cu trecerea la nivel de cale ferata de sub podul de la Otopeni. Este o autostrada pe trei benzi pe sens care pur si simplu inconjoara zona metropolitana a Romei. Fiecare iesire este pre-pre semnalizata , pre-semnalizata si semnalizata astfel incit doar sa ai un IQ sub 20 sau sa fi orb si sa nu iesi unde ai nevoie. Am iesit din autostrada – dupa ce am platit taxa de autostrada , cam 30 E din Bologna, dar nu mai sint foarte sigur, am intrat in centura si ne-am indreptat catre Fiumicino – cam asta era directia generala. Cum Stefania ne spusese sa iesim la „uscita 11” am urmarit-o si am iesit. Ne-am trezit intr-o intersectie simpla – stinga sau dreapta – si la inspiratie am facut-o spre stinga. Am oprit intr-un loc viran si am scos harta – nimeni nu vroia sa recunoasca faptul ca ne-am pierdut, mai putin copilul care la drumul asta a inventat si un joc „de-a ratacitul”. In timp ce ne uitam pe harta si incercam sa obtinem o informatie elemetara – unde ne aflam apare o masina din care coboara un barbat care ne intreaba cu accent de Bacau : „V-ati ratacit cumva ?” care ma face sa ma gindesc – gata sintem in Roma, locul tuturor natiunilor.
Pe scurt, se ofera sa ne conduca la adresa pe care o cautam – „Aici aproape, in 5 minute „ . Dupa 20 minute de condus cu 90 km / h ajungem, ii multumim, la revedere si iat-o si pe Stefania. Si iata si vila in care sta Stefania – zicem noi zimbind. O vila imensa, da numai ca Stefania statea in dependinte sau altfel spus doua camere, o bucatarie impartite cu alti cinci insi. Zimbetul ne dispare brusc dar asta e. Altfel cuvintul „explorator” pe care ma stradui sa o invat pe fiica mea nu ar avea nici un rost.






[attachmentid=40661]in_budapesta.jpg ( Size: 57.83k ) Number of downloads: 1498
[attachmentid=40662]

This post has been edited by jean_ange: 14 Dec 2006, 12:25


Attached thumbnail(s)
in_vienna.jpg ( Size: 97.96k ) Number of downloads: 1361
soferul_spre_italia.jpg ( Size: 122.91k ) Number of downloads: 1859
DSCF0414_resize.jpg ( Size: 94.16k ) Number of downloads: 710
DSCF0418.jpg ( Size: 76.83k ) Number of downloads: 572
DSCF0513.jpg ( Size: 78.74k ) Number of downloads: 651
DSCF0422.jpg ( Size: 116.48k ) Number of downloads: 1241
DSCF0456.jpg ( Size: 108.78k ) Number of downloads: 1687


--------------------
Opel Astra 2008 - CL-03-GGB
"Tell them stories"

His Dark Materials - Golden Compass
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
semit
post 13 Dec 2006, 17:04
Post #2


Private Spice


Group: Moderatori
Posts: 5.972
Joined: 27 September 05
From: Bucuresti




misto povestirea.. ai talent smile.gif


--------------------
Reno Megane GT line 1.5dCi '13
nu-ti face iluzii ca sa n-ai deziluzii.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 13 Dec 2006, 17:06
Post #3


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




frumos
baga
mie mi-a placut !
si oricum abia acum incepe partea mai frumoasa cu Venetia


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
claus
post 13 Dec 2006, 17:07
Post #4


private spice


Group: Members
Posts: 1.695
Joined: 27 November 03
From: Bucuresti




@jean_ange.. mestere.. ai super talent la povestire smile.gif


--------------------
renault megane II 2003 confort dynamique
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
pastrama
post 13 Dec 2006, 17:09
Post #5


scursura umana


Group: Members
Posts: 2.603
Joined: 18 August 05
From: Ct




Baga, baga...nu te opri! smile.gif


--------------------
Tedei - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
testike
post 13 Dec 2006, 17:13
Post #6


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.452
Joined: 18 March 05
From: Cluj




Am fost si eu in Viena prin Septembrie, si as vrea sa mai dau o fuga prin Februarie.
Nu stii cumva pensiunea din Viena cu 15 eur/pers avea cumva si camere cu baie proprie?


--------------------
Mazda 3 2018 Prestige 2009 1.5 DCI 85CP Ambition 2004 1.6 MPI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
hash
post 13 Dec 2006, 18:34
Post #7


calculatorist


Group: Members
Posts: 1.388
Joined: 13 September 04




Imi place titlul topicului tau ! Nu ar fi fost mai nimerit "trei pe doua loganuri", din ce povestesti ? biggrin.gif

Nerabdator sa vad si urmarea smile.gif


--------------------
- - -
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
prody
post 13 Dec 2006, 20:26
Post #8


membru iradiat


Group: Members
Posts: 1.365
Joined: 26 November 05
From: Cetatea Banilor




Frumoasa povestirea, vrem si continuarea. rolleyes.gif


--------------------
Mazda 3 2011 TX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Adrian_Solenza
post 13 Dec 2006, 20:43
Post #9


Solenza... prima iubire!


Group: Members
Posts: 912
Joined: 4 July 04
From: Buc (Ap. Patriei)




E primul post de la Calatorii pe care reusesc sa il termin de citit smile.gif ...
Cand vedeam zeci de linii ma apuca somnu... Frate, ai caterinca si umor! Hai mai zi, ca bag pagina la favorite sa citesc si maine! tongue.gif


--------------------
Citroen C3 1.4Hdi 2011 - Inca numere rosii...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
sinaxis
post 13 Dec 2006, 20:44
Post #10


Membru autentic


Group: Members
Posts: 388
Joined: 30 March 04




Trei intr-o barca
Jerome K Jerome

buuuna carte!


--------------------
tohan stas 2012 full
"as fi de parere ca ar trebui interzisi copiii din locurile publice (...). Un sugar stie doar sa manince, sa se cufureasca si sa urle" by Marty
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Victorine
post 13 Dec 2006, 21:04
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.001
Joined: 20 April 05
From: Timișoara




Haide, vrei sa te rugam? biggrin.gif


--------------------
Toyota Auris Touring Sports HSD 2014
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cmandrei
post 14 Dec 2006, 08:48
Post #12


NEWSMAN


Group: Moderatori
Posts: 10.439
Joined: 9 March 05
From: Bucuresti/Targu Mures




Bravos ! smile.gif


--------------------
ex. Renault Clio Symbol 2001 Dynamique (1.4 8V 75 cp K7J-A7) - RO
33.722 km - 12.2004
178.691 km - 03.2013
Andrei
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 14 Dec 2006, 09:36
Post #13


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.190
Joined: 29 May 06




Doua lucruri n-am inteles.
1. De ce te-ai mai complicat cu apostila. Eu stiu ca-ti trebuie doar o imputernicire/delegatie sau cum vrei sa-i zici ca forma este de acord ca tu sa iesi cu masina din tara.
2. Cum ai reusit sa te ratacesti in Budapesta, mai ales daca zicei ca ai si GPS. Eu m-am descurcat fara nici o problema, uitandu-ma doar pe indicatoare, fara GPS si alte minuni


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Solon
post 14 Dec 2006, 10:17
Post #14


Membru autentic


Group: Members
Posts: 7.034
Joined: 16 December 04
From: Bucuresti




Nu pricep eu?Sau ai fost in septembrie plecat?
Si ce ti-a trebuit atat sa scrii aici? mad.gif
Hai cu continuarea! smile.gif


--------------------
3 japoneze 2 nemtoaice si cam atat
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
b06fcn
post 14 Dec 2006, 10:19
Post #15


DOCTOR


Group: Members
Posts: 5.855
Joined: 27 February 05
From: Bucuresti/Galati




Misto, mi-am adus aminte de vremurile bune cand mergeam cu masina in Franta de doua ori pe an (adica mai bine zis veneam din Franta de doua ori pe an), cu masina...nu mai are acelasi farmec cu avionul...
@gibonu : daca nu ma insel, GPS-ul omului era propria nevasta, care din cele relatate, s-a specializat pe drum...


--------------------
Renault 21 1.9dT, 1989 - B 06 FCN
MB C 220d 4MATIC
MB GLA 200
Renault 21 Turbo
Renault Megane 1.9 dCi
Opel Corsa 1.3 CDTI
Toyota Avensis 2.0 D4D
Lada 1200
Aro 10.4 4x4
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 14 Dec 2006, 10:30
Post #16


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.190
Joined: 29 May 06




QUOTE(b06fcn @ 14 Dec 2006, 12:19)
@gibonu : daca nu ma insel, GPS-ul omului era propria nevasta, care din cele relatate, s-a specializat pe drum...
*



Da, corect asa este, nu ma trezisem bine cand am citit. Scuze.


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jean_ange
post 14 Dec 2006, 12:49
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 19 May 06




Imi cer scuze, dar imi poate cineva explica cum pot raspunde intrebarilor individuale care mi se pun ? Nu sint deloc familiarizat cu postarea pe forumuri si nu imi iese deloc.

Gata, cred ca m-am lamurit. Scuze inca odata. Vreau sa va multumesc tuturor celor care ma cititi si culmea - mai spuneti si ca va place blush.gif

QUOTE(Victorine @ 13 Dec 2006, 22:04)
Haide, vrei sa te rugam?  biggrin.gif
*



Nu, fireste ca nu. Doar ca merge greu cu scrisul - imi cer scuze ca va fac sa asteptati.

QUOTE(hash @ 13 Dec 2006, 19:34)
Imi place titlul topicului tau ! Nu ar fi fost mai nimerit "trei pe doua loganuri", din ce povestesti ? biggrin.gif

Nerabdator sa vad si urmarea smile.gif
*




Nu, pentru ca intr-adevar am fost trei adulti si un copil intr-ul Logan. Rosu smile.gif

QUOTE(testike @ 13 Dec 2006, 18:13)
Am fost si eu in Viena prin Septembrie, si as vrea sa mai dau o fuga prin Februarie.
Nu stii cumva pensiunea din Viena cu 15 eur/pers avea cumva si camere cu baie proprie?
*



Din pacate nu avea. Este o cladire veche in suburbiile Vienei. A fost o pensiune activa spre sfirsitul anilor '80 probabil cind batrina Rosa a ramas singura si nu a mai fost in stare sa o opereze singura. Cladirea are doua etaje, cu trei camere si o baie pe etaj. Este foarte curat si e mobilata ca o locuinta privata. Mie asta mi-a placut tare mult. M-am simtit ca si cind am stat in casa unui vienez si nu la o pensiune sau un hotel, care oricite stele ar avea tot impersonale ramin. Dar fireste astea sint doar aprecieri personale.

QUOTE(gibonu @ 14 Dec 2006, 10:36)
Doua lucruri n-am inteles.
1. De ce te-ai mai complicat cu apostila. Eu stiu ca-ti trebuie doar o imputernicire/delegatie sau cum vrei sa-i zici ca forma este de acord ca tu sa iesi cu masina din tara.
2. Cum ai reusit sa te ratacesti in Budapesta, mai ales daca zicei ca ai si GPS. Eu m-am descurcat fara nici o problema, uitandu-ma doar pe indicatoare, fara GPS si alte minuni
*



1. Cu apostila m-am incurcat pentru ca in Calarasi - de unde sint eu - exista o specie particulara de notari - din aceia care iti cer sa pui apostila si pe o lista de bucate tradusa. M-am conformat, chiar daca nimeni - absolut nimeni - nu m-a intrebat de legalizare daramite de apostila.

2. Cineva a remarcat ca sotia a fost pe post de GPS. In ce priveste ratacitul - daca tinem cont ca ma ratacesc frecvent in Bucuresti unde am fost de citeva sute de ori probabil atunci devine mai usor de inteles. Probabil ca in USA as fi numit "geographically challenged" smile.gif


--------------------
Opel Astra 2008 - CL-03-GGB
"Tell them stories"

His Dark Materials - Golden Compass
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radian
post 14 Dec 2006, 21:38
Post #18


gandeste pozitiv: nu spera si nu ai teama...


Group: Members
Posts: 1.273
Joined: 17 January 05
From: petrosani




Ai umor nene, mai zi-ne cate ceva.


--------------------
dacia logan ambition 2005 - HD 06 LDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jean_ange
post 15 Dec 2006, 15:57
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 19 May 06




In primul rind imi cer scuze ca am deschis un nou topic. Din pacate, nu am reusit sa il editez pe cel vechi - nu pot sa imi dau seama de ce. Daca am facut o magarie, iarasi - imi cer scuze.



9. Roma

Iata-ne ajunsi si aici. Sintem abia la jumatatea drumului dar sintem un pic obositi deja. Modul acesta de a conduce citeva sute de kilometrii pe zi si a sdormi cite o noapte in acelasi loc incepe sa se simta cu totii am inceput sa visam la saptamina de lenevit in Corfu. Insa deocamdata trebuie sa rezolvam inghesuirea a 10 oameni complet necunoscuti in trei camere. Daca mai adaugam in ecuatie si ca proportia este de 7 barbati la 2 femei – fara a socoto si copilul, desigur – rezulta ca adormim pe la 12.00 noaptea, inghesuti dar fericiti. Fericit eu cel putin ca a doua zi nu trebuia sa conduc. Aveam o intreaga zi sa exploram Roma. Si am explorat-o.
Programul a fost lung dar in acelai timp simplu :

07.00 trezirea, cafea. Casa era libera, restul nu erau in concediu ci la munca si inca una grea.

08.00 autobuz civilizat o jumatate de ora pina in gara. Nu ne dezmintim – desi urasc asta – si nu luam bilete pentru ca nu avem de unde. Eu care nici in facultate nu am mers cu nasul petrec o jumatete de ora avind cosmaruri despre perspectiva de a plati o amenda grasa unui eventual control.

8.30 trenul de navetisti care merge spre gara Trastevere, Roma. In gara si in tren esti ca in gara Fetesti. La fel de multi romani si la fel de multi minoritari. Ne amestecam in multime. Multimea se uita oarecum nemultumita – ne crede concurenti probabil la impuscatul unui Euro prin Roma. Sintem singurii turisti din tren asa ca ne impacam cu situatia de pasari rare. In gara, contra 5 Euro de persoana ne luam un abonament pentru o zi pentru toate liniile de autobuze si tramvai, mai putin metroul. Mai schimbam un tramvai si un autobuz – cu ajotorul Stefaniei care merge impreuna cu noi – de aia si tot drumul dureaza asa putin, altfel ar fi trebuit sa ne „impiedicam” de citeva ori.

1.30 Sintem in fata catedralei Sf. Petru. Coada are cam 3 km dar se misca repede. Daca tot am ajuns aici, hotarim sa intram si inauntru. Ne asezam la coada si cam intr-o ora ajungem. Eu si copilul doar. Sotiei i se refuza politicos dar ferm accesul in interior. Imbracata doar cu un tricou fara umeri nu respecta regulile de decenta. O las in lacrimi la intrare si intram inauntru. Trecem prin sisteme de securitate similare cu cele de pe un aeroport si iata-ne in inima crestinismului catolic. Pieta a lui Michelangelo, statuile papilor, maretie fast si putere – cei care care ati fost deja stiti despre ce vorbesc, care nu, va recomand sa ajungeti – mai multe intrebari / comentarii daca vreti – pe privat. Copilul se plictiseste repede – are doar sase ani, ea isi doreste oriunde mergem sa gasim un parc sa se joace – asa ca iesim. Sotia a cumparat in viteza o bucata de pinza ca o basma pe care si-a legat-o in jurul umerilor si reuseste sa intre. Intram iarasi si noi si sint la fel de impresionat ca si prima data. Vedem garda elevetiana, fotografii – nu prea multe si iesim. Constatam ceea ce stiam – avem nevoie de o saptamina pentru Vatican doar, insa asta este. Poate data viitoare venim si facem doar asta. O luam usor pe jos catre San Angelo – resedinta papala, fortareata, puscarie – acum muzeu. Negrii de toate culorile in jur vinzind toate prostiile care se gasesc in astfel de locuri : plastic, ipsos, celulare de furat, genti de rafie. Roma nu e Viena si poate ca e mai bine ca e asa.


12.00 Incepem un lung traseu San Angelo – Piata Espagna – proiectata de Michelangelo, Forul Roman – parca vad legiunile cum trec pe acolo, coloana lui Traian – copilul are o intensa traire nationalista si isi pierde chiar acolo un dinte care ii statea sa cada – Colloseum.
La Colloseum e 18 E intrarea, dar prima data in viata traiesc o situatie favorabila datorata faptului ca sint roman. Pentru cetatenii UE sau tarile asociate – asta include si Romania – biletul costa doar 10 E . N-am pasaport la mine dar se pare ca un carnet de conducere rezolva problema asa ca intram inauntru si facem baia de istorie. Plin de americani – „oh realllly ?? „, studenti la Arte, japonezi cu aparate foto – nu, nu este un cliseu, chiar asa este. E seara si sintem obositi.

18.00 Refacem in sens invers drumul lung de dimineata si pe 20.00 ajungem acasa. Sau in fine, bucatica aceea de spatiu acoperit pe care o numim casa. Mincare romaneasca facuta de Stefania, Chianti si incheiem cu Limoncello. Ce e aia ? – un lichior facut din coaja de lamiie care se bea congelat – nu racit – dupa masa. Un digestiv grozav. Dupa atita digestie si digestive somnul devine o formalitate.





10. Roma – Bari

Nu e mult de povestit. Autostrada e super, soarele arde din ce in ce mai tare. Apar incendii in paduri si mergem minute intregi prin perdele de fum. Trecem pe linga Napoli, si ascultam la Cd muzica popilara napoletana, fireste. Timid isi fac aparitia flori mediteraneene, chiar si unii palmieri piperniciti. Am trecut de Roma, s-a terminat cu romanii. Pe la benzinarii incepe sa se vorbeasca o limba care nu are nici o legatura cu italiana. Oamenii devin mai scunzi si mai negriciosi. Nevasta-mea imi spune ca devin si mai „barbati „ O cred pe cuvint, trebuie ca are dreptate. In jur de 14.00 ajungem in Bari. Ajungem rapid in port, ferry pleaca la ora 20.00, imbarcarea incepe la 18.00. Pentru ferry am rezervat si cumparat biletele pe Internet http://www.greekferries.gr/ Am platit 140 E, trei adulti, un copil si masina, un dus – oferta de family. La asta s-au adaugat 50 E taxa port. Si ca sa nu uit : autostrada Roma – Bari, taxa 27 E
Cum aveam destul timp am iesit sa exploram orasul vechi din jurul portului. Primul loc in care am vazut Italia asa cum e prezentata prin clisee, in filme. Strazi late de 1 m, toate obloanele trase din cauza soarelui si a caldurii, oamenii stind pe scaun in strada in fata casei, rufe atirnate la etal de-a latul strazii, galagie, copii alergind. UE si tot ce inseamna ea era la o distanta de citeva sute de ani de locurile acelea. Dupa Venetia, centrul istoric din Bari a fost al doilea loc ce m-a fascinat in calatoria aceasta.
Ca tot sintem aici, trebuie sa va spun si despre prima – si ultima tzeapa pe care am luat-o la drumul acesta. Hotarim sa mincam inainte de a ne imbarca si alegem o terasa din apropierea portului. Plina la ora aceea de oameni care mincau. Si ce mincau inca : portii imense din tot felul de chestii din care nu cunosteam nici macar jumatate – aici e de noi. Apare chelnerul, tuns zero cu ochelari mici – figura de bandit. Spune ceva in dialect – nu intelegem nimic desigur. Ca sa ne luam la revedere de la Italia ne hotarim : spaghetti. Omul pare ca intelege si repeta de citeva ori ceva ce suna ca „ tzirfushi” Daca e „ tzirfushi” atunci tzirfushi sa fie. Apare dupa vreo jumatate de ora cu trei farfurii cu o mina de spaghetti decolorate, fara sos, fara adaosuri, fara nimic. Inghitim in sec, n-avem nevoie de scandal, asta e. Mincam in viteza, bem un litru de vin rosu – vinul casei, cerem nota – asta a inteles rapid. Vine in viteza cu o foaie de hirtie scrisa – total 65 E. Super. Iarasi inghitim in sec – din pacate, nici unul dintre noi nu e pus pe cearta, platim si plecam. Asa ca aveti grija : daca ajungeti in Bari si nu vorbiti in dialect, daca ajungeti la prima terasa de linga intrarea in port si il auziti pe chelner ca pronunta cuvintul „tzirfushi” luati-va viteza cit mai mare. In dialect sint sigur ca inseamna „tzeapa”.

La 18.00 ne imbarcam pe ferry, ne invirtim putin pe acolo si la 20.00 pleaca. N-am fost niciodata in mare libera si abia astept sa vad cum e. Sotia ma contrazice. Nu stie sa inoate si are o frica organica de barci, vapoare, hidrobiciclete si in general orice are o cit de mica legatura cu activitati acvatice.



Din pacate sfirsitul aventurii voi putea sa il adaug doar saptamina viitoare Marti 19 Decembrie. Pina atunci, la revedere la toata lumea.

Attached thumbnail(s)
roma_1.jpg ( Size: 51.42k ) Number of downloads: 599
roma_2.jpg ( Size: 20.93k ) Number of downloads: 389
roma_3.jpg ( Size: 33.84k ) Number of downloads: 391
roma_4.jpg ( Size: 59.53k ) Number of downloads: 337
roma_5.jpg ( Size: 84.2k ) Number of downloads: 322
roma_6.jpg ( Size: 53.07k ) Number of downloads: 590
roma_7.jpg ( Size: 55.94k ) Number of downloads: 507


--------------------
Opel Astra 2008 - CL-03-GGB
"Tell them stories"

His Dark Materials - Golden Compass
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
puiu82
post 28 Dec 2006, 02:28
Post #20


MOTANU'RAPIDIST!


Group: Members
Posts: 1.940
Joined: 15 August 05
From: bucuresti,giulesti




Frumos,dar 'marti 19 decembrie' a fost acum o saptamana tongue.gif ,continuati,
va rog!


--------------------
Toyota Auris 2011 - B-999-CGS
Mandru posesor de doua maini stangi!!!
Ex-clima verde jad.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabriel_TMF
post 22 Feb 2007, 12:40
Post #21


membru cu bun simt


Group: Members
Posts: 81
Joined: 16 August 05




super, este 22 februarie si nimic. Hai cu continuarea.


--------------------
Dacia Logan Laureate 1,4 2005 laureate - B 47 TMF
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
costi
post 22 Feb 2007, 13:37
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.230
Joined: 15 October 03
From: Bucuresti




QUOTE(jean_ange @ 15 Dec 2006, 14:57)
Sotiei i se refuza politicos dar ferm accesul in interior.
Imbracata doar cu un tricou fara umeri nu respecta regulile de decenta.
*




blink.gif wub.gif
N-ai o poza ?
tongue.gif


--------------------
DSN/SLZ
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Jack Daniel's
post 22 Feb 2007, 13:52
Post #23


MEMBRU DE LA INCEPUT!


Group: Members
Posts: 2.010
Joined: 26 October 03




Ati facut baie cu Cola in masina ? radmasa.gif


--------------------
. . .
Multi membri, putini oameni!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
michirec
post 22 Feb 2007, 14:17
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 300
Joined: 9 September 05
From: Bucuresti




Vrem continuarea


--------------------
renault Scenic 1,6 dci,96kw. 2011
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jean_ange
post 23 Feb 2007, 17:58
Post #25


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 19 May 06




QUOTE(jean_ange @ 15 Dec 2006, 16:57)
In primul rind imi cer scuze ca am deschis un nou topic. Din pacate, nu am reusit sa il editez pe cel vechi - nu pot sa imi dau seama de ce. Daca am facut o magarie, iarasi - imi cer scuze.


9. Roma

Iata-ne ajunsi si aici. Sintem abia la jumatatea drumului dar sintem un pic obositi deja. Modul acesta de a conduce citeva sute de kilometrii pe zi si a sdormi cite o noapte in acelasi loc incepe sa se simta cu totii am inceput sa visam la saptamina de lenevit in Corfu. Insa deocamdata trebuie sa rezolvam inghesuirea a 10 oameni complet necunoscuti in trei camere. Daca mai adaugam in ecuatie si ca proportia este de 7 barbati la 2 femei – fara a socoto si copilul, desigur – rezulta ca adormim pe la 12.00 noaptea, inghesuti dar fericiti. Fericit eu cel putin ca a doua zi nu trebuia sa conduc. Aveam o intreaga zi sa exploram Roma. Si am explorat-o.
Programul a fost lung dar in acelai timp simplu :

07.00 trezirea, cafea. Casa era libera, restul nu erau in concediu ci la munca si inca una grea.

08.00 autobuz civilizat o jumatate de ora pina in gara. Nu ne dezmintim – desi urasc asta – si nu luam bilete pentru ca nu avem de unde. Eu care nici in facultate nu am mers cu nasul petrec o jumatete de ora avind cosmaruri despre perspectiva de a plati o amenda grasa unui eventual control.

8.30 trenul de navetisti care merge spre gara Trastevere, Roma. In gara si in tren esti ca in gara Fetesti. La fel de multi romani si la fel de multi minoritari. Ne amestecam in multime. Multimea se uita oarecum nemultumita – ne crede concurenti probabil la impuscatul unui Euro prin Roma. Sintem singurii turisti din tren asa ca ne impacam cu situatia de pasari rare. In gara, contra 5 Euro de persoana ne luam un abonament pentru o zi pentru toate liniile de autobuze si tramvai, mai putin metroul. Mai schimbam un tramvai si un autobuz – cu ajotorul Stefaniei care merge impreuna cu noi – de aia si tot drumul dureaza asa putin, altfel ar fi trebuit sa ne „impiedicam” de citeva ori.

1.30 Sintem in fata catedralei Sf. Petru. Coada are cam 3 km dar se misca repede. Daca tot am ajuns aici, hotarim sa intram si inauntru. Ne asezam la coada si cam intr-o ora ajungem. Eu si copilul doar. Sotiei i se refuza politicos dar ferm accesul in interior. Imbracata doar cu un tricou fara umeri nu respecta regulile de decenta. O las in lacrimi la intrare si intram inauntru. Trecem prin sisteme de securitate similare cu cele de pe un aeroport si iata-ne in inima crestinismului catolic. Pieta a lui Michelangelo, statuile papilor, maretie fast si putere – cei care care ati fost deja stiti despre ce vorbesc, care nu, va recomand sa ajungeti – mai multe intrebari / comentarii daca vreti – pe privat. Copilul se plictiseste repede – are doar sase ani, ea isi doreste oriunde mergem sa gasim un parc sa se joace – asa ca iesim. Sotia a cumparat in viteza o bucata de pinza ca o basma pe care si-a legat-o in jurul umerilor si reuseste sa intre. Intram iarasi si noi si sint la fel de impresionat ca si prima data. Vedem garda elevetiana, fotografii – nu prea multe si iesim. Constatam ceea ce stiam – avem nevoie de o saptamina pentru Vatican doar, insa asta este. Poate data viitoare venim si facem doar asta. O luam usor pe jos catre San Angelo – resedinta papala, fortareata, puscarie – acum muzeu. Negrii de toate culorile in jur vinzind toate prostiile care se gasesc in astfel de locuri : plastic, ipsos, celulare de furat, genti de rafie. Roma nu e Viena si poate ca e mai bine ca e asa.
12.00 Incepem un lung traseu San Angelo – Piata Espagna – proiectata de Michelangelo, Forul Roman – parca vad legiunile cum trec pe acolo, coloana lui Traian – copilul are o intensa traire nationalista si isi pierde chiar acolo un dinte care ii statea sa cada  – Colloseum.
La Colloseum e 18 E intrarea, dar prima data in viata traiesc o situatie favorabila datorata faptului ca sint roman. Pentru cetatenii UE sau tarile asociate – asta include si Romania – biletul costa doar 10 E . N-am pasaport la mine dar se pare ca un carnet de conducere rezolva problema asa ca intram inauntru si facem baia de istorie. Plin de americani – „oh realllly ?? „, studenti la Arte, japonezi cu aparate foto – nu, nu este un cliseu, chiar asa este. E seara si sintem obositi.

18.00 Refacem in sens invers drumul lung de dimineata si pe 20.00 ajungem acasa. Sau in fine, bucatica aceea de spatiu acoperit pe care o numim casa. Mincare romaneasca facuta de Stefania, Chianti si incheiem cu Limoncello. Ce e aia ? – un lichior facut din coaja de lamiie care se bea congelat – nu racit – dupa masa. Un digestiv grozav. Dupa atita digestie si digestive somnul devine o formalitate. 
10. Roma – Bari

Nu e mult de povestit. Autostrada e super, soarele arde din ce in ce mai tare. Apar incendii in paduri si mergem minute intregi prin perdele de fum. Trecem pe linga Napoli, si ascultam la Cd muzica popilara napoletana, fireste. Timid isi fac aparitia flori mediteraneene, chiar si unii palmieri piperniciti. Am trecut de Roma, s-a terminat cu romanii. Pe la benzinarii incepe sa se vorbeasca o limba care nu are nici o legatura cu italiana. Oamenii devin mai scunzi si mai negriciosi. Nevasta-mea imi spune ca devin si mai „barbati „ O cred pe cuvint, trebuie ca are dreptate. In jur de 14.00 ajungem in Bari. Ajungem rapid in port, ferry pleaca la ora 20.00, imbarcarea incepe la 18.00. Pentru ferry am rezervat si cumparat biletele pe Internet http://www.greekferries.gr/ Am platit 140 E, trei adulti, un copil si masina, un dus – oferta de family. La asta s-au adaugat 50 E taxa port. Si ca sa nu uit : autostrada Roma – Bari, taxa 27 E
Cum aveam destul timp am iesit sa exploram orasul vechi din jurul portului. Primul loc in care am vazut Italia asa cum e prezentata prin clisee, in filme. Strazi late de 1 m, toate obloanele trase din cauza soarelui si a caldurii, oamenii stind pe scaun in strada in fata casei, rufe atirnate la etal de-a latul strazii, galagie, copii alergind. UE si tot ce inseamna ea era la o distanta de citeva sute de ani de locurile acelea. Dupa Venetia, centrul istoric din Bari a fost al doilea loc ce m-a fascinat in calatoria aceasta.
Ca tot sintem aici, trebuie sa va spun si despre prima – si ultima tzeapa pe care am luat-o la drumul acesta. Hotarim sa mincam inainte de a ne imbarca si alegem o terasa din apropierea portului. Plina la ora aceea de oameni care mincau. Si ce mincau inca : portii imense din tot felul de chestii din care nu cunosteam nici macar jumatate – aici e de noi. Apare chelnerul, tuns zero cu ochelari mici – figura de bandit. Spune ceva in dialect – nu intelegem nimic desigur. Ca sa ne luam la revedere de la Italia ne hotarim : spaghetti. Omul pare ca intelege si repeta de citeva ori ceva ce suna ca „ tzirfushi” Daca e „ tzirfushi” atunci tzirfushi sa fie. Apare dupa vreo jumatate de ora cu trei farfurii cu o mina de spaghetti decolorate, fara sos, fara adaosuri, fara nimic. Inghitim in sec, n-avem nevoie de scandal, asta e. Mincam in viteza, bem un litru de vin rosu – vinul casei, cerem nota – asta a inteles rapid. Vine in viteza cu o foaie de hirtie scrisa – total 65 E. Super. Iarasi inghitim in sec – din pacate, nici unul dintre noi nu e pus pe cearta, platim si plecam. Asa ca aveti grija : daca ajungeti in Bari si nu vorbiti in dialect, daca ajungeti la prima terasa de linga intrarea in port si il auziti pe chelner ca pronunta cuvintul „tzirfushi” luati-va viteza cit mai mare. In dialect sint sigur ca inseamna „tzeapa”.

La 18.00 ne imbarcam pe ferry, ne invirtim putin pe acolo si la 20.00 pleaca. N-am fost niciodata in mare libera si abia astept sa vad cum e. Sotia ma contrazice. Nu stie sa inoate si are o frica organica de barci, vapoare, hidrobiciclete si in general orice are o cit de mica legatura cu activitati acvatice.
Din pacate sfirsitul aventurii voi putea sa il adaug doar saptamina viitoare Marti 19 Decembrie. Pina atunci, la revedere la toata lumea.
*



In primul si primul rind imi cer scuze pentru intirziere – daca doua luni mai pot fi numite „intirziere” Dar poate stiti cum e : te iei cu altele. M-am „luat” printre altele cu planificarea calatoriei de anul acesta – dar despre asta la sfirsit. Hai sa termin povestea asta pentru a putea sa incep sa o pregatesc pe urmatoarea.

11. Bari – Corfu

Este calatorie pe mare dar masina era pe ferry asa ca merge la un forum pentru masini si nu la unul pentru vapoare. La ora 20.00 a plecat ferry „Siren” operat de o companie greceasca. Ne-am uitat la tarmul italian, ne-am jurat ca ne vom intoarce si gata – am iesit din port. Masina era bagata la cala iar noi aveam „airplane seats”. Durata calatoriei : 11 ore – dar am stat pe scaun si mai mult asa cu nu mi-e frica. Vremea potrivita pentru fricosi – nici o adiere de vint, marea ca apa dintr-un lighean. Pasageri destui – in special pustani italieni plecati sa se distreze in insule. Incepem sa ne cautam locurile si rog – English of course - o operatoare dintr-o sala de jocuri sa ne orienteze. Imi raspunde in Romana cu un zimbet suav pe buze si ne orienteaza rapid. Aveam sa vedem ca aproape tot personalul era format din romani si asta nu face decit sa ne bucure – le cam pierdusem urma din Roma incoace.
Ca sfaturi practice despre traversare pot sa va dau doar doua : luati-va mincare din oras si imbracati-va bine oricit de cald ar fi – si inteleg prin asta „bine” adica pulovere, paltoane, caciuli si ce mai aveti. Dar sa le iau pe rind. Urcam la bord, gasim locurile, ne instalam – o sala destul de mare cu fotolii pe stinga si pe dreapta, destul de confortabile – dupa care iesim sa cascam gura pe afara. Localizam restaurantul, localizam barul, luam citeva beri pentru „presiune” si incepem sa exploram. Dupa primele beri – cam doua ore, hai sa mincam. In punctul asta incepem sa intelegem mai mult notiunea de „naufragiat pe insula pustie”. Pustie pentru ca restaurantul inchidea la ora 22.00 si din clipa aceea nu mai gaseai la bord nici o coaja de piine sa cumperi. Barul deschis pina la 24.00 dar am mai incercat odata sa traiesc cu bere si nu mi-a iesit. Copilul incepe sa miriie ca ii este foame dar cum e istet intelege rapid ca daca plinge nu face decit sa-si consume energia, asa ca toata lumea merge la somn. Ne instalam in fotolii, cit de confortabil putem – eu mai putin, la 1.96 si 120 kg, dar asa e lumea nedreapta cu cei mari – si atipim. Aud motoarele cum torc, aud marea cum fosneste sau cel putin imi inchipui asta si adorm dorindu-mi sa visez plaje insorite si palmieri. Ciudat totusi, visez aisberguri prabusindu-se in marea inghetata, ere glaciare cu furtuni de gheata si tundra siberiana pe care alearga reni ca sa se incalzeasca. Ma trezesc si imi dau seama de ce visam ororile acelea : capitanul probabil era de origine eschimos si avea nostalgii in seara aceea : daduse drumul la aer conditionat la treapta maxima – nu cred ca erau mai mult de 15 grade pe tot vasul. Se pare ca toti calatorii cu exceptia noastra stiau smecheria : toti fara exceptie erau imbracati bine si dormeau fara griji. Am trezit-o pe nevasta-mea – care luase o usoara tenta vinetie si i-am comunicat pe scurt situatia : ori iesim afara – unde erau cam 30 grade si dormeam pe punte, ori stateam inauntru si muream de hipotermie. Dupa ce am analizat bine de tot eu am iesit pe punte – fiind mai friguros de felul meu – iar ei au ramas inauntru si s-au infasurat pina peste cap cu o patura subtire pe care nevasta-mea o luase – prevazatoare – pentru copil.
Dupa 11 ore, nemincat, amortit si nedormit dupa o noapte petrecuta pe o banca de lemn aflata pe punte in urletul motoarelor am vazut mergind in canalul dintre continent si insula Corfu unul din cele mai frumoase rasarituri de Soare pe care le-am vazut vreodata. Vezi, de aia merita sa calatoresti J

12. Corfu

Despre insula Corfu pot spune pe foarte scurt un singur lucru : frumos, dar a doua oara nu ma mai duc. Dar sa incerc sa le iau pe rind.

Dupa o cafea pe ferry – barul deschis, slava Domnului coborim in cala, luam masina – curios cum oamenii astia stiu sa respecte o coada si sa merga in ordinea indicata de personalul insarcinat cu asta, cred ca se numeste „civilizatie”, nu ? – si iesim la Soare si caldura. Iesim din port si intrebam pe primul individ drumul catre Acharavi. O localitate in nordul insulei, linistita, „family-oriented” – n-am nevoie de discoteci si night-life in concediu, merg doar sa ma odihnesc. Cazarea, aranjata pe Internet dupa cautari asidui de citeva saptamini. Sint un fan al sistemului „self-catering” . Pentru cei care nu sint familiarizati cu termenul sint proprietati – case, vile, apartamente – inchiriate pe perioade mai lungi, cu totul. Ai tot confortul, bucatarie, tot ce vrei la preturi sensibil mai mici decit la un hotel paduchios. Pentru mai multe referinte cautati pe http://www.holidaylettings.co.uk/ - unul din multele locuri in care gasesti asa ceva. Pe scurt, am stat intr-un apartament cu doua dormitoare, cu baie, bucatarie, frigider, doua balcoane imense, TV satelit, DVD, o multime de carti, intr-o vila cu piscina proprie. Pentru asta am platit patru persoane 255 E pentru 5 nopti. Locul se gaseste la http://www.katerina-apartments.com/ dar in Acharavi cel putin sint o multime de locuri similare.
Am ajuns cam intr-o ora, ne-a intimpinat Katerina, dus si repede la somn. Drumul prin insula trece printre niste dealuri mai inalte si destul de prost – mi-a adus aminte de drumul pina la cota 1400 din Sinaia – mai putin abrupt si mai putine serpentine.
Dupa ce ne-am trezit – dupa citeva ore bune – hai sa exploram putin. O baie in piscina pentru acomodare si haide la plaja unde am dat peste prima dezamagire : pietre cit pumnul pe mal si cam 3 m in apa. Intratul in apa era o adevarata aventura. Plaja lata cam de 5 m, cu pietre cit vezi cu ochii, plina de nemti si englezi politicosi. Intru in apa – a doua dezamagire. Marea similara cu Marea Neagra, adica moarta si tulbure. Eu, obisnuit cu Marea Egee asa cum e in Turcia, adica transparenta pina la 5-10 m, plina de scoici, melci, meduze colorate, pesti, caracatite, stele si caluti de mare ( imi place snorkeling – ul ) primesc marea ca pe o mare lovitura, dar asta e. Stam ce stam la plaja, ajungem acasa se lasa seara si a treia dezamagire : TINTARI. Din aceea adevarati si trebuie sa ma credeti, stiu ce spun, sint din Calarasi doar. Intram in camera pina ce apune Soarele si gata prima noastra zi in Corfu.

Ce urmeaza ? Patru zile de intoxicatie alcoolica cu Uzo, Limoncelo ( prevazator am luat doua sticle din Bari – digestiv usor), vin de masa grecesc si bere. Lenevit pe marginea piscinei, citit din biblioteca plina a gazdelor, doua – trei ore pe zi la plaja si cam atit. Odihna si nimic altceva. Seara prin oras, mai ales prin preajma magazinelor eparca erai prin Fetesti – toata lumea vorbea romaneste.

Ah si am mai avut o dezamagire majora : daca in Turcia mincam in fiecare zi sardele, calmar, caracatita, midii, proaspete din piata, aici n-am gasit decit caracatita congelata la supermarket, care mi-a indus o stare de baiat care lucreaza la o vulcanizare atit de cauciucate ii erau textura si gustul.

Dar totul e bine cind se termina cu bine si dupa cinci zile de mers pe jos am spus ca e timpul sa mai mergem putin si cu masina si sa ne intoarcem acasa mai ales ca si copilul ala incepea prima lui zi de scoala pe 15 Septembrie si n-am fi vrut sa pierdem un asa moment. ( Chiar daca am spus si o repet – fara sa ma auda copilul desigur – ca o calatorie valoreaza cit citeva luni de scoala )



13. Corfu – Igoumeniza – Meteora – Katerini

Plecam cu avint de dimineata din camera. Ajungem rapid in Corfu Town, in port gasim ferry care tocmai pleca spere continent, ne imbarcam ( chiar nu mai stiu cit a costat, rezonabil ) si fata mare tevatura dupa o ora sintem in Igoumenitza. Ratacitul de rigoare prin oras, gasim drumul si urmeaza 6 ore de cosmar pe cel mai prost drum pe care l-am vazut. Trecem muntii, drumul nemarcat, serpentine ca pe Transfagarasan, noaptea n-as incerca asta cu copilul in masina. Grecii destul de politicosi, nu se baga daca nu e nevoie, condus civilizat mai bine ca pe multe drumuri cu pretentii de pe la noi. Nu nimic de spus in afara de „ia stinga, ia dreapta, frina, a doua, a treia, frina, la dreapta” si tot asa timp de multe ori. Autostrada, lucreaza la ea si saracii chiar au de munca, ii inteleg prin muntii aia de calcar. Ajungem la Meteora pe seara si ne rupem o ora sa dam o tura pe la o minastire. Destul de impresionant sa sape toate accesele acelea si sa construiasca asa cum au facut-o dar pe de alta parte, aveau tot timpul din lume si dupa cum stim ce-i al Domnului se face trainic. Citeva poze, facute in viteza – nu, nu mi-e rusine, Meteora a fost o oprire colaterala, nu aveam de gind sa stau aici prea mult, probabil o voi face odata si voi sta acolo citeva zile. Iarasi in masina si la drum. Din pacate se inserase si daca e ceva ce urasc in lumea asta este sa conduc noaptea. Nu am ce face si trag inainte dar pe la 19.00 zic, gata si incepem sa ne uitam dupa un motel. Gasim unul aproape de Katerini – 50 E camera ca aratam destul de disperati. Luam camera, nu comentam prea tare. Mincam la o circiuma din apropiere si fac prima mea frauda cu carduri. Vrem sa platim cu cardul – sa pastram ultimele firimituri de cash pentru a doua zi – dar prietenul meu care avea bani pe card avea din pacate un cardul care nu e embosat. Circiuma nu avea decit un aparat din acela antic care trece o masinuta peste card si produce o chitanta pe care o semnezi, asa ca scot cu nonsalanta cardul meu embosat – dar pe care stiam ca nu mai am decit vreo 0.50 E – si mergem sa ne culcam. S-a rezolvat de la sine totusi, pentru ca a doua zi, mi-au intrat niste bani pe card asa ca am scapat cu fata curata.
Ce am facut in noaptea aceea ? Am dormit J


14. Katerini – Salonic – Promachonas – Sofia – Ruse – Giurgiu – Calarasi


Trezirea de dimineata si la drum copii, avem o zi lunga in fata. Nu stiam totusi cit de lunga. Trecem de Katerini, ne juram ca nu mai venim vreodata prin Grecia – nu stiu de ce nu ne-a placut chiar asa deloc, dar asta este – trecem de Salonic si ne apropiem de vama. Prin vama rapid, bulgarii mai cu mot ma intreaba de cartea Verde – de care nu m-a intrebat nimeni tot drumul, taxa de drum, taxe de salubrizare, taxa de draci si de laci. Dam ultimii bani si pedala spre casa. Am ajuns la noi – blocurile comuniste, drumurile nesemnalizate si politaiul bulgar care ma opreste asa, din plictiseala. Ii prezint „ochii pierduti” si imi da drumul. In Sofia pierd centura si trec prin mijlocul orasului dar ne descurcam. Sintem din Calarasi vis-a-vis de Silistra asa ca ne avem bine cu bulgarii si stim chiar ca atunci cind dau inversunati din cap inseamna ca te aproba de fapt.

Ce mai e de spus ? Trecerea prin vama bulgara, apoi prin cea Romana, celebrele taxe – nevasta-mea ia foc cu ei, eu o calmez spunind ca alternativa e sa stam pe pod si sa nu intram in tara, oboseala isi spune cuvintul, platim si trecem.

E noapte, sintem obositi si jucam un joc in care incercam sa aflam PIN-ul de la cardul prietenului nostru.

EPILOG


Pe drumul dintre Giurgiu si Calarasi, intr-un sat cufundat in intuneric – e 1.00 noaptea – un ceteatean mergind pe bicicleta se da jos in mijlocul drumului ridica bicicleta deasupra capului si o arunca cit poate in masina. O ocolesc la mustata si ajungem teferi in Calarasi la ora 2.00. Welcome back home !!!


NOTA 1 ( pentru nevasta-mea) : cele povestite mai sus sint adevarate. Apar cu toate acestea, mici inadverdente, exagerari si rastalmaciri. Au fost doar mici licente absolut necesare pentru o poveste care sa fie atit credibila cit si frumoasa

NOTA 2 ( pentru cititorii acestor rinduri ) : anul acesta in Septembrie pregatesc o saptamina in Marrakesh ( Maroc ) si una la plaja in Mojacar ( Spania ). In total cam 10 – 12.000 km, timp de 18 – 24 zile, Dacia Logan Ambiance 1.4, copil ( fetita ) de 7 ani. Se baga cineva ?

This post has been edited by jean_ange: 23 Feb 2007, 18:00

Attached thumbnail(s)
cazare_Corfu.jpg ( Size: 75.43k ) Number of downloads: 523
plaja_2.jpg ( Size: 65.34k ) Number of downloads: 484
portul_Bari.jpg ( Size: 31.94k ) Number of downloads: 425
meteora.jpg ( Size: 66.25k ) Number of downloads: 417
plaja.jpg ( Size: 85.02k ) Number of downloads: 528


--------------------
Opel Astra 2008 - CL-03-GGB
"Tell them stories"

His Dark Materials - Golden Compass
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
jean_ange
post 23 Feb 2007, 18:02
Post #26


Membru incepator


Group: Members
Posts: 37
Joined: 19 May 06




QUOTE(costi @ 22 Feb 2007, 14:37)
blink.gif  wub.gif
N-ai o poza ?
tongue.gif
*




Bineinteles ca am smile.gif doar ca pentru mine radmasa.gif


--------------------
Opel Astra 2008 - CL-03-GGB
"Tell them stories"

His Dark Materials - Golden Compass
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Kunt
post 23 Feb 2007, 18:32
Post #27


Membru lenes


Group: Members
Posts: 484
Joined: 9 December 05




Interesant. Eu sunt obsedat de ceva, cum v-ati descurcat atatia km, vara, fara aer conditionat ?





--------------------
Dacia Logan Preference 1.4 MPI, 2005 - 50 VDU
"Oamenii sunt persoane umane" - ...
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gibonu
post 23 Feb 2007, 22:03
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 5.190
Joined: 29 May 06




QUOTE(jean_ange @ 23 Feb 2007, 19:58)
pietre cit pumnul pe mal si cam 3 m in apa. Intratul in apa era o adevarata aventura. Plaja lata cam de 5 m, cu pietre cit vezi cu ochii
anul acesta in Septembrie pregatesc o saptamina in Marrakesh ( Maroc ) si una la plaja in Mojacar ( Spania ). In total cam 10 – 12.000 km, timp de 18 – 24 zile,
*



Daca te incalzeste cu ceva si la Nisa este la fel: nici urma de nisip pe plaja, numai piatra.
Pentru excursia de la anul: cam departe de mers cu masina
De ce nu incerci cu avionul. Blue Air are cursa directa la Malaga, iar de acolo Marocul e aproape.
Oricum bafta si drum bun.


--------------------
Mitsubishi Lancer Inform 1.5 - B 00 XXX
BMW F 800 GS
Trek 4300
I am a rebel and freedom is my cause. - Yasser Arafat
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
puka@garu
post 25 Feb 2007, 09:02
Post #29


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 24 February 07




Iti dai seama cat esti de norocos jean_ange?


--------------------
Logan ambiance 2006, ambiance
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
FlorinG
post 25 Feb 2007, 09:41
Post #30


Membru autentic


Group: Members
Posts: 332
Joined: 11 December 06
From: Bucuresti




Sunt încântat de aventurile tale!
Știi și să le aduci într-o lumină favorabilă!
Orice greșeală te învață ceva!
Dacă voi reuși să strâng bani m-aș băga nu numai de dragul aventurii!
Mulțumesc pentru tot! Ai un har!
Am să te numesc CREANGĂ! Sper că nu te superi!


--------------------
Reno*Opel Clio 1.5dCi 80CP, 2006 Opel Astra Clasic III, 2013
Să vrei și nu te poti schimba!
PNA Mio C520 EEU+T
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 11th May 2025 - 13:17
Forum Renault