am o mare problema ce ma depaseste, temperatura mare apa
![]() ![]() ![]() |
am o mare problema ce ma depaseste, temperatura mare apa
bygy007 |
![]()
Post
#1
|
||
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
|
||
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|||
cosmin_2300 |
![]()
Post
#2
|
![]() Banned Group: Members Posts: 5.050 Joined: 5 May 06 From: București ![]() |
QUOTE(bygy007 @ 17 Jun 2007, 00:47) deci aceasta problema ma depaseste si de cind sint pe dacia club nu am intilnit-o pina acum datele problemei : dacia 1410, carburatie, radiator mare, instalatie gpl bigas,merg de obicei numai pe gaz ca benzina este putina in oras cu termostat pina alaltaieri nu am avut probleme (apa statea la prima liniuta de sus) cum statea si asta iarna ,am schimbat termostatul cu unul care deschide mai jos. Din ce am inteles eu , de cand ai schimbat termostatul au inceput problemele ... poate este defect ... schimba-l iar ( cu cel vechi sau cu unul nou ) ... |
--------------------
Opel
Astra J - 2016 -
Diesel inside. My friends, it has often been said that I like war. Friends, I love war!
|
|
Amedeus |
![]()
Post
#3
|
![]() Membru cu Logan Group: Members Posts: 1.907 Joined: 13 December 04 From: TM ![]() |
Daca ai scos complet termostatul si face tot asa s-ar putea sa fie garnitura de chiulasa. Verifica daca nu scoate bule in vasul de expansiune.
Mai poate fii si radiatorul colmatat. |
--------------------
Renault
Megane Sedan IV Tce 116
2019 Business
|
|
n3m0 |
![]()
Post
#4
|
![]() Membru sadic Group: Members Posts: 297 Joined: 3 February 07 From: Campina ![]() |
Verifica cureaua ce antreneaza ventilatorul si alternatorul. Chiar daca pare intinsa poate fi slaba si patineaza. Poate fi una din cauze.
|
--------------------
Dacia,Toyota Avensis
L
1998/2007
- PH-04-xxx
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#5
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
radiatorul l-am spalat anul trecut si trece apa bine prin el cureaua este destul de strinsa ca daca ar fi slaba nu ar incarca bine eu avind fulie mica la alternator la ce m-am gindit eu ar fi garnitura de qiulasa dar nu face bule vizibile in vas dar in schimb pe teava da esapament la relanti scoate stropi de apa dar nu multi
ar mai fi si gazul care l-am bagat (luk oil ) aditivat de obicei bagam de la crimbo o sa-l consum si o sa vad dupa aia , ma gindesc ca asta aditivat sa incalzeasca mai tare motorul |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#6
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Urca temperatura si fara termostat?
|
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
kalyyyyyy |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 739 Joined: 1 November 06 From: Bucuresti ![]() |
salut,iti pierde/mananca apa?daca da,schimba furtunele,pot avea fisuri care la temperaturi mai mari sa dea voie aerului sa intre(lucru care evident se vede in incalzirea motorului).
referitor la a doua problema,daca are legatura aprinderea cu apa,din cate stiu are,dar nu fisele ci avansul care daca nu e bine reglat se vede,desi nu la nivelul la care zici tu. Oricum prima chestie ar fi sa scoti termostatul si sa-l verifici,eventual mergind un pic fara el. |
--------------------
Clio
3
2007, dci 70cp
|
|
sobolan |
![]()
Post
#8
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.241 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
QUOTE($$ilvviu @ 17 Jun 2007, 20:03) cum am spus mai sus am scos termostatul si la drun lung intre cele doua linii de sus cu caldura pornita <span class='edit'>18 Jun 2007, 01:17:</span> QUOTE(kalyyyyyy @ 17 Jun 2007, 20:08) salut,iti pierde/mananca apa?daca da,schimba furtunele,pot avea fisuri care la temperaturi mai mari sa dea voie aerului sa intre(lucru care evident se vede in incalzirea motorului). referitor la a doua problema,daca are legatura aprinderea cu apa,din cate stiu are,dar nu fisele ci avansul care daca nu e bine reglat se vede,desi nu la nivelul la care zici tu. Oricum prima chestie ar fi sa scoti termostatul si sa-l verifici,eventual mergind un pic fara el. nu vizibil <span class='edit'>18 Jun 2007, 01:21:</span> QUOTE(sobolan @ 17 Jun 2007, 23:07) nu pare rau dar nu se observa bule de aer vizibile in vasul de expansune si nici apa nu dispare in mod vizibil (adica sa-mi dau seama ca intr-adevar dispare in mod vizibil ) This post has been edited by bygy007: 18 Jun 2007, 00:24 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
Marius97fer |
![]()
Post
#10
|
![]() Membru cu IQ :) Group: Members Posts: 208 Joined: 12 October 06 ![]() |
vezi sa nu fi uitat cartonul in fata radiatorului...
![]() eu asa am patit anul trecut in primavara, am uitat cartonul in fata radiatorului, ca asa am primit "sfaturi" ca pot sa fac mai multa caldura in habitaclu.... ![]() dupa ce l-am scos.... no problem ![]() |
--------------------
Opel / Rover
Astra / 25
2000 / 2001 hecibec nu sunt inteligent
|
|
Minel |
![]()
Post
#11
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
In momentul in care sistemul de racire al masinii nu este etans temperatuta de fierbere este mai mare decat atunci cand este etans,verifca instalatia toata sa nu traga aer fals pe la imbinari sau furtune fisurate care nu se observa cu ochiul liber ,si schimba colierele cu unele mai late ,etanseaza mai bine !!!
![]() aTu cand dai drumul la caldura atunci practic traseul de racire al apei este mai mare si raceste mai eficient ! ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#12
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Taman pe dos, cind sistemul e etans temperatura de fierbere e mai mare.
Byggy, ori ai garnitura intepata ori un traseu la iesirea din pompa partial infundat. Spun asta pentru ca odata ce deschizi caldura situatia se mai imbunatateste. Sau, poate depuneri masive pe camasi/chiulasa. This post has been edited by diaconuliviu: 20 Jun 2007, 12:45 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
bygy007 |
![]()
Post
#13
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.177 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
am mai mers prin oras si am observat o problema electrica (cind calc ambreiajul mai scade temperatura un pic)cind am fost plecat in afara am mers si cu farurile aprinse, cind o sa am timp o sa fac o verificare mai atenta a instalatiei electrice ceea ce ma gindesc la tresa de la alternator sau un minus pe la bord
This post has been edited by bygy007: 20 Jun 2007, 22:13 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
razv_an9 |
![]()
Post
#14
|
![]() Mandru Posesor de Dacie Group: Members Posts: 103 Joined: 14 February 05 From: Galati ![]() |
Am si eu o problema asemanatoare cu apa. Am mers atat in afara ( dar drum prost pe alocuri, nevoit sa merg cu a 3a ), cat si in oras, si urca apa in 95 de grade. E vorba despre o berlina din `88. Temperatura e citita pe acel ansamblu de 2 ceasuri, unul care indica temperatura apei, si unul presiunea la ulei.
Problema asta am observat-o acum o saptamana cand in sfarsit mi-am facut rost de un robinet de caldura calumea. Pana atunci, baga caldura in masina de ma coceam bine de tot, dar apa statea frumusel pe la 85 de grade. Am si un electroventilator, cu termocupla. Nu stiu insa la cat inchide termocupla circuitul, dand drumul la ev, sau la cat deschide termostatul. Saptamana trecuta mi s-a rupt si un palet de la elicea de pe motor si mergeam cu frica, cu capota deschisa, cu ev pornit mereu si cu ochii pe ceasul de la apa. Am inlocuit elicea, am facut aerisire in instalatie si ..parca se comporta un pic mai bine, insa tot urca apa pana in 95. Aveti idei, sugestii ? Cineva imi spunea ca e normal sa fie asa, insa mie nu prea imi cade bine sa stiu ca mai am 5 grade si fierbe apa( ma rog, amestec de antigel si apa, insa nu mai e in parametri optimi ) LE: am observat ca totusi cand las masina pe liber portiuni mai lungi ( pante prin oras ) scade apa la loc in 85 de grade.. Sa fie termostatul, care nu stiu de cand e, sau la cat deschide ? This post has been edited by razv_an9: 30 Jun 2007, 19:00 |
--------------------
Dacia
Logan
2008, Laureate "Reality is wrong. Dreams are fa real " Tupac Amaru Shakur
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#15
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
dar termometru din bord e bun?
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
razv_an9 |
![]()
Post
#16
|
![]() Mandru Posesor de Dacie Group: Members Posts: 103 Joined: 14 February 05 From: Galati ![]() |
m-am gandit si la varianta asta cu termometrul .. dar nu stiu cum sa-l verific. am vrut sa intreb si daca nu cumva..la 95 de grade.. ar fi trebuit sa mi se aprinda ledurile de la apa si ulei din bord.. nu ?
This post has been edited by razv_an9: 1 Jul 2007, 19:29 |
--------------------
Dacia
Logan
2008, Laureate "Reality is wrong. Dreams are fa real " Tupac Amaru Shakur
|
|
razv_an9 |
![]()
Post
#17
|
![]() Mandru Posesor de Dacie Group: Members Posts: 103 Joined: 14 February 05 From: Galati ![]() |
hmm .. nu mai trece nimeni si pe topicu asta ? o sugestie.. ceva.. va rog
|
--------------------
Dacia
Logan
2008, Laureate "Reality is wrong. Dreams are fa real " Tupac Amaru Shakur
|
|
tatuci |
![]()
Post
#18
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 206 Joined: 19 February 04 From: Bucuresti ![]() |
La mine (dacia berlina cu ochelari din '91) vara, in oras cand stau f mult pe la stopuri temperatura sta exact pe 95 si coboara cu jumatare de interval cand sunt mai norocos cu stopurile.
Becul de avertizare se aprinde putin mai in colo...pe la proximativ 100 cand iti fierbe apa si simti un miros ciudat in dabitaclu plus ca auzi sfaraitul vaporilor in vasul de expansiune ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX, SupeRNova, Logan MCV (2014)
1991/ 2001/ 2014
- B 84 TCI, B 47 BWU Nu-i nimic mai frumos pe lumea asta decat puritatea conceptiei inventatorului.
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#19
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
La o cautare ai gasi si alte topicuri despre asta.
La tine bagind caldura, suprafata de radiere era mare, acum a scazut, inchizind caloriferul. Motorul oricum, lucreaza la 80-95 grade. De fiert nu fierbe in el, decit daca instalatia e neetansa (sau cu busonul borcanului desfacut o tura, "ca asa mi-a spus mie un sofer de Bucegi batrin si experimentat"). In rest, in motor fierbe la peste 100 grade, iar becul se aprinde pe la 120. Oricum, e foarte posibil sa ai depuneri prin motor/radiator. E foarte posibil sa ai si termostat defect. Cauta unul - daca gasesti - de 82, nu de 86. Cu astea spuse, da o cautare dupa cum se curata radiatorul, etc, vei gasi multe. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
adumitrachy |
![]()
Post
#20
|
![]() Membru autohton Group: Members Posts: 915 Joined: 27 January 04 From: Iasi ![]() |
Aceeasi problema o am si eu. Ca si Bygy am aceeasi instalatie de gaz. La drum intins, datorita cutiei de R21 merg lejer cu 120-130. Problema e ca apa se ridica tocmai la a II a linie de sus
![]() Am observat ca daca merg cu farurile aprinse, indicatorul sta la a II a linie, daca le sting coboara la prima, daca nu sub ea... In fine. Ce am incercat sa fac pentru remedierea problemei: -am scos termostatul-->degeaba -am spalat tot circuitul de racire cu turbojetul;am dat jos radiatorul, am scos fiecare furtun in parte, pana si furtunasul de la vasul de expasiune; la inceput a curs o apa galbuie, de parca ar fi fost amestecata cu lut, sau ceva de genul (am inteles ca sunt depuneri de la antigel) si pana la urma am reusit sa curat bine sistemul de racire ---> tot degeaba insa ![]() -am cumparat un aditiv pentru curatarea sistemului de racire---> nu am reusit decat sa imi stric garnitura de la pompa de apa ![]() -am schimbat garnitura de chiuloasa (chipurile era obosita) ----> tot degeaba Ceea ce urmeaza: sa imi montez doua electroventilatare in fata radiatorului, dar nu stiu cat ar ajuta de mult avand in vedere faptul ca le montez in fata radiatorului si nu in spatele lui (nu am loc din cauza paletilor de la pompa de apa) P.S. Stand de vorba cu doi vecini de la bloc, din discutii am observat ca si ei au fix aceleasi probleme. |
--------------------
Dacia 1310 L
Audi B4 quatro
1998 / 1991
- IS 04/84 DLA
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#21
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Nu ai o "masa" dubioasa pe undeva?
Daca partea cu 120 = a doua linie si 90 = prima linie poate fi interpretata ca "mai multa putere=mai multa caldura", partea cu farurile aprinse suna ciudat, pentru doua faruri de 110-120 W (cu tot cu pozitii) nu poate urca temperatura asa sus. Ia verifica tresa si masele indicatorului. Asta pornind de la premisa ca tu ai curatat instalatia. This post has been edited by diaconuliviu: 4 Jul 2007, 13:39 |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
razvan_3asy |
![]()
Post
#22
|
![]() membru cu permis :D Group: Members Posts: 569 Joined: 3 August 06 ![]() |
Am si eu o intrebare in legatura cu temperatura, am fost la service deoarece imi fierbea apa in borcan, dupa ce au scos termostatu cateva zile a mers bine, dar ieri dupa o cursa de 35km, Calugareni-Bucuresti, ajungand in fata blocului, fierbea apa in borcan ca si cum ai pune o cratita pe aragaz si ar da in clocot, care poate sa fie problema? Cumva pompa de apa? Mie frica sa nu se caleze motoru, cand au scos termostatul au spus ca nu este garnitura de chiuloasa arsa, dar sa fie totusi de la ea? Cam cat costa o garnitura?
|
--------------------
Dacia
Logan
2008 Laureate 1.4 benzina :X B-50-HCR
|
|
Gheorghedracu |
![]()
Post
#23
|
Membru autentic Group: Members Posts: 965 Joined: 5 May 06 ![]() |
Verificarea termostatului si a indicatoarelor electrice de apa de bord impreuna cu traducatoarele (sonda-sondele daca sunt mai multe) este simpla. Luati o cratita cu apa si puneti-o la fiert. Aruncati termostatul in ea si vedeti cind incepe sa se deschida. La clocot, ar trebui sa fie complet deschis. Ca sa verificati mai cu precizie va trebuie un termometru care ajunge la peste 100grade. Trebuie deci sa masurati temperatura la care termostatul e complet deschis, caci va fi inainte de fierbere.
Pentru sonde si indicatoare de bord, se foloseste aceeasi cratita si punctul de fierbere al apei. Va trebuie insa o baterie de 12V si niste fire. Legati sonda de indicatorul de bord exact cum sunt in retea pe masina, si cu sonda in apa, urmariti ce va arata ceasul de bord. Bineinteles asta e o calibrare pe care puteti sa o retineti pentru viitor, caci sonda si ceasul ei se vor comporta la fel pe masina. Daca aveti o sursa de tensiune de 12V reglabila, puteti sa va jucati un pic si cu alimentarea circuitului sa vedeti cum e afectata indicatia la bord de tensiunea de alimentare a circuitului. Succes! Si o vorba despre spalarea sistemului de racire. De cele mai multe ori se colmateaza blocul, la baza cilindrilor. Asta e o problema a motoarelor astora, si trebuie sa gasiti ori o solutie buna de curatat milul care se sedimenteaza pe acolo (care nu prea cred ca exista pentru ca milul ala e inert chimic) ori demontati motorul pina la ultima bucatica, ca sa ajungeti acolo. Pina acolo, puteti sa desfaceti busonul de golire a blocului pe care rareori il vad mentionat cind se vorbeste despre probleme legate de sistemele de racire. This post has been edited by Gheorghedracu: 14 Aug 2007, 07:22 |
--------------------
Renault
17 Gordini
- RHJ 087 Legea limiteaza viteza, nu acceleratia.
|
|
paulca |
![]()
Post
#24
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 79 Joined: 16 March 07 From: medias ![]() |
@ adumitrachy:
si eu am avut problema ta si mi-am montat elv. care sa stii ca incape intre radiator si paleta ventilatorului de pe pompa de apa. Am dat pe undeva si o poza cu asta . Problema e ca ne gindim tot timpul la defectiuni, pe cind exista si alte cauze. La mine a fost motorul proaspat facut ( rk ) deci fara mizerii, cu furtune noi, cu radiatorul nou , cu antigel nou , cu termostat nou, ce mai.... ca din fabrica, si tot fierbea apa la canicula ce a fost. Nici cu elv nu s-a rezolvat decit partial problema. Toti de pe forum imi sugerau ca ar fi infundat, dar nu, am avut ghinion de un radiator prost facut ( Romradiatoare Brasov ) Am schimbat radiatorul si acum e totul OK |
--------------------
dacia
1310+GPL
1997
- sb03kfs
|
|
mircea.a |
![]()
Post
#25
|
![]() Posesor Dacia din 1987 Group: Members Posts: 295 Joined: 9 June 07 ![]() |
QUOTE(razvan_3asy @ 14 Aug 2007, 07:43) Am si eu o intrebare in legatura cu temperatura, am fost la service deoarece imi fierbea apa in borcan, dupa ce au scos termostatu cateva zile a mers bine, dar ieri dupa o cursa de 35km, Calugareni-Bucuresti, ajungand in fata blocului, fierbea apa in borcan ca si cum ai pune o cratita pe aragaz si ar da in clocot, care poate sa fie problema? Cumva pompa de apa? Mie frica sa nu se caleze motoru, cand au scos termostatul au spus ca nu este garnitura de chiuloasa arsa, dar sa fie totusi de la ea? Cam cat costa o garnitura? Daca si cu termostatul scos fierbe inseamna ca te lasa garnitura de chiuloasa. Pretul nu-l stiu. Depinde si de magazin. |
--------------------
Dacia
Logan Kissfm
1.5 dCi 85 cp. 2008
- B-83-WUF Dacia Logan KissFM 1.5 dCi 85cp B-83-WUF
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#26
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
12-15 lei
|
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
razv_an9 |
![]()
Post
#27
|
![]() Mandru Posesor de Dacie Group: Members Posts: 103 Joined: 14 February 05 From: Galati ![]() |
Eu m-am impacat cu ideea ca motorului meu ii place mai mult marea decat muntele.. asta pana cand ii aduc un educator, in obiectul unei pompe de apa noi ( ma rog, doar capacul, care e in jur de 40-45 de lei, aici ).
Am spalat radiatorul cu detartrant.. am scos termostatul .. iar ca efecte, intr-adevar racire mai buna ( din cauza lipsei termostatului ) undeva la 80 grade.. pana in 90 ( maxim ) pe la semafoare. Singura problema a aparut prin muntii Macinului unde, mergand spre Constanta, mi-a fiert motorul intr-un deal ( asta se intampla pe la 5 dimineata cand temperatura ambientului era rezonbabila.. ) . Curios ca in afara de asta nu am mai avut probleme, mai putin la intors cand mi-a fiert iaar motorul, exact in acelasi loc(dar pe la 4 dupa-amiaza). Urmeaza sa vad ce e de facut .. daca mai intru in reparatie..sau daca o scot la vanzare .. This post has been edited by razv_an9: 14 Aug 2007, 14:28 |
--------------------
Dacia
Logan
2008, Laureate "Reality is wrong. Dreams are fa real " Tupac Amaru Shakur
|
|
$$ilvviu |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 5.882 Joined: 6 January 07 From: Roman/NT ![]() |
Incearca cu un electroventilator.
Eventual asigura-te ca radiatorul e curat si pe exterior. |
--------------------
Renault
Laguna
Initiale 2002
- NT-97-SLR Suzuki Samurai 1983 NT-99-SZK
VW Golf 1.9TDI 2001 NT-99-FIX |
|
razv_an9 |
![]()
Post
#29
|
![]() Mandru Posesor de Dacie Group: Members Posts: 103 Joined: 14 February 05 From: Galati ![]() |
Am electroventilator deja, de asta stau linistit cat de cat. Radiatorul e spalat bine.. curatat de praf, mizerii mici, muste .. d-astea. Cu toate astea, ev-ul n-a facut fata pe acel.. deal.. fost munte ..
|
--------------------
Dacia
Logan
2008, Laureate "Reality is wrong. Dreams are fa real " Tupac Amaru Shakur
|
|
Merced |
![]()
Post
#30
|
![]() No fear. No limit. No equal. Group: Members Posts: 8.277 Joined: 24 June 07 ![]() |
Eu zic s-o pui si tu de o noua garnitura de chiuloasa, ca daca si Muntii Macinului mai sunt munti...
![]() Nu a fiert nici pe Transfagarasan, dupa urcare puteam sa pun mana pe vasul de expansiune. ![]() |
--------------------
Ford
Ka
2012 1.2 benzina 69 cai Titanium it's a kind of peace.
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 2nd May 2025 - 03:58 |