DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

2 Pages  1 2 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> doua ventilatoare?????????

urduban
post 20 May 2003, 22:23
Post #1


Membru


Group: Members
Posts: 120
Joined: 21 April 03
From: Bucuresti-Sebastian




se pot monta 2 ventilatoare la radiator?daca da ,CUM????????!!!!!!!!!! smile.gif biggrin.gif :shock: :? :cry:


--------------------
Dacia Supernova ,Matiz - B-28-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 20 May 2003, 22:30
Post #2


Admin?


Group: Admin
Posts: 2.553
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




tot io biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif . Eu am doua ventilatoare.
Unu este cel de clima, mare cu palnia aia, si mai am unu in fata celui de la conditioner. este model standard pus invers. cu rotorul in bara.


--------------------
Toyota RAV4 2.0
"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cristimm
post 20 May 2003, 22:37
Post #3


Membru vechi


Group: Members
Posts: 664
Joined: 30 September 02
From: Bucuresti




Da se pot monta. Radiatoarele mai vechi aveau chiar si prinderi pentru al doilea electroventilator dar chiar daca nu mai au cu ceva inventivitate se poate monta. Referitor la conectare ar fi mai multe variante:
- In paralel cu primul (racire mai eficienta si mai rapida dar zgomot mai mare) ATENTIE: sa tina releul si siguranta
- In serie cu primul (racire aproximativ la fel dar zgomot mai mic)
- "La buton" il pornesti cand vrei dintr-un buton in bord.
- A patra metoda ar fi cea mai interesanta si ar rezolva (intr-o oarecare masura) si problema variatiei temperaturii motorului (Se stie ca la o masina adevarata acul de temp. motor sta fix indiferent de trafic si de conditiile climatice). Metoda ar fi: la o anumita temperatura (sa zicem 95 grade) sa porneasca unul dintre ventilatoare (eventual cu o turatie redusa) urmand ca la temp. de 100 (daca mai ajunge acolo) sa porneasca al doilea ventilator (sau primul la turatie maxima).

P.S. Temperaturile mentionate sunt orientative si s-ar putea sa nu corespunda pentru SN.


--------------------
ex Dacia Nova GTi
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
urduban
post 20 May 2003, 22:37
Post #4


Membru


Group: Members
Posts: 120
Joined: 21 April 03
From: Bucuresti-Sebastian




eu zic de ventilatoarele de la radiator


--------------------
Dacia Supernova ,Matiz - B-28-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 20 May 2003, 22:43
Post #5


Admin?


Group: Admin
Posts: 2.553
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




pai si eu si cristim tot de ala vorbim.


--------------------
Toyota RAV4 2.0
"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
miki
post 21 May 2003, 08:10
Post #6


#Hırsızlargibigeceniniçine


Group: Members
Posts: 1.005
Joined: 30 July 02
From: Bucuresti




Si ce efect are aceasta modificare. Dupa cum inteleg eu jaturile lor sint opuse!? cum naiba mai racesti radiatoarele plus ca daca iti crapa un "suflai" mai ai racire din " :oops: parti"


--------------------
Renault Sedan 1.6 16V / Megane IV 1.33 TCE 2004 / 2019 - XX-B-XXX
User is online!Galerie FotoPM
Go to the top of the page
+
LProdan
post 21 May 2003, 10:19
Post #7


Membru


Group: Members
Posts: 119
Joined: 7 January 03
From: Timisoara




La masinile straine se pune de obicei un singur ventilator maricel, care are 2 trepte de turatie. Incepe sa se invirta mai incet iar daca temperatura motorului tot continua sa creasca, trece pe treapta a doua si face ca elicopterul. In momentul acela se vede clar cum scade indicatorul de temperatura o ia hotarit in jos. Cred ca ceea ce trebuie este sa se inlocuiasca sonda aceea cu bimetal (termocupla, cum ii spun mecanicii) care are doua terminale (cred) cu una care are trei. Am de gind ca vara asta sa umblu putin prin shrot-uri si sa caut asa ceva, in principiu ar trebui sa se cam potriveasca.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 21 May 2003, 10:34
Post #8


Admin?


Group: Admin
Posts: 2.553
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




cel de-al doilea ventilator este pus invers doar ca pozitie. el sufla spre radiatoro fiind in fata lui, iar celalalt trage aerul fiind dupa. cand merg ambele conditionerul este mult mai eficient. masinile straine au ori un ventilator mare, ori doua. cielo, golf, passat volvo au doua. renault merge cu unu mai mare si cu palnia aia.

daca pornesc doar ventilatorul pus de mine e cam frectie ca nu are cum sa sufle tot aerul printre aripioarele de la radiator, si mult se duce pe alaturi.


--------------------
Toyota RAV4 2.0
"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai_E
post 21 May 2003, 13:22
Post #9


Membru autentic


Group: Members
Posts: 687
Joined: 21 October 02
From: Bucuresti




Ce ventilator ai pus si cum l-ai fixat?


--------------------
Renault Megane Sedan 2006 1.5dCi 100 CP
Shit happens!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 21 May 2003, 14:11
Post #10


Admin?


Group: Admin
Posts: 2.553
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




este un ventilator normal de dsn fara clima. e mai greu de explicat. o sa incerc un desen mai pe seara.


--------------------
Toyota RAV4 2.0
"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MMihai
post 24 Jun 2003, 22:05
Post #11


Membru autentic


Group: Members
Posts: 772
Joined: 5 June 03
From: PITESTI




Am intrebat in service daca se pot pune si nu au mai auzit de asa ceva si nu ar fi nevoie (spun ei). Daca ,(virgula) chiar nu este nevoie, atunci de ce se sparge radiatorul? 052.gif smile.gif)))


--------------------
Renault Megane III 1.6 16V 110cp Noir Nacre
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mircea
post 9 Jul 2003, 22:34
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 7 July 03
From: Bucuresti




Deci ...DA se pot monta 2 ventilatoare. Eu am asa ceva pe Nova mea Gt.
cum este explicat mai sus " la buton" , adica i-i dau drumu' cand am eu chef sau cand consider ca am nevoie de el ... :lol:


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bondoo7
post 10 Jul 2003, 06:59
Post #13


Membru


Group: Members
Posts: 155
Joined: 9 September 02
From: Roman




nu sunt f. sigur, dar parca in manualul de reparatii scrie ceva de functionarea in 2 trepte a ventilatorului?!?!, la Clio si Fabia ventilatorul e la fel in diametru dar are pasul elicei mai mare, deci circula un volum marit de aer si in plus are si difuzorul mai lat (cercul ala de plastic din jurul elicei-are rol in marirea debitului de aer circulat)


--------------------
dacia supernova confort
toate bune ?..?..?
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 11 Jul 2003, 00:45
Post #14


Admin?


Group: Admin
Posts: 2.553
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




aeroterma

Attached thumbnail(s)
profil.jpg ( Size: 23.58k ) Number of downloads: 1266
sus.jpg ( Size: 34.75k ) Number of downloads: 1243


--------------------
Toyota RAV4 2.0
"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
alex klm
post 15 Jul 2003, 09:04
Post #15


Membru incepator


Group: Members
Posts: 16
Joined: 15 July 03
From: Bucuresti




Radiatoarele se spargeau din cauza solutiei de lipire care nu facea fata la presiunea creata in vasul de expansiune, nicidecum ca nu se raceste motorul ca lumea. Acest motor este un motor care da un randament foarte bun in temperaturi ridicate.
Al 2-lea ventilator nu este necesar la modelele DSN ( excludem Clima ) deoarece se obtureaza prea mult radiatorul si veti trebui sa mergeti cu ele sau cu unul pornit aproape non stop.


--------------------
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
danes
post 21 Nov 2003, 14:47
Post #16


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 20 November 03




si eu am schibat doua radiatoare pentru ca din fabrica erau prost fixate pe caroserie
ultima data si-au dat seama si mi-au montat noi supori de sistinere si de atunci nu mai am problemeMMihai,


--------------------
SA FITI SANATOSI!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tavy_01
post 22 Nov 2003, 14:08
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 21 June 03
From: slobozia-ialomita




salutare!
pt. AlexV
te rog spune-mi si mie cum se scoate caloriferul din acea carcasa?
se trage pur si simplu de el dupa ce in prealabil i-ai scos furtunele sau exista o alta metoda? am observat ca intra in locul notat cu 2 de tine in acea fotografie.
i-ti multumesc anticipat
IL-02-MLU
see you.............


--------------------
dacia logan+logan mcv 2008 - IL 02 MLU
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 24 Nov 2003, 22:48
Post #18


Admin?


Group: Admin
Posts: 2.553
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




ca sa scoti caloriferul intai scoti furtunele, apoi trebuie sa desfaci toate sufuburile de la aeroterma, sa o scoti, si asftel ies si tevile caloriferului care ies la motor. caloriferul se tine in 2 suruburi pe care sigur le vezi. se trage un pic mai tare de plastic ca el sta destul de fortat in locas.


--------------------
Toyota RAV4 2.0
"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tavy_01
post 27 Nov 2003, 19:59
Post #19


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 21 June 03
From: slobozia-ialomita




AlexV multumesc ptr informatie, dar mai am si eu o intrebare. ceace mi-ai spus tu inseamna sa dau cam tot bordul jos. ptr a putea avea acces la acele suruburi, nu-i asa?
IL-02-MLU
see you......... :oops: :oops: :oops:


--------------------
dacia logan+logan mcv 2008 - IL 02 MLU
IL-02-MLU
see you........
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
AlexV
post 27 Nov 2003, 23:40
Post #20


Admin?


Group: Admin
Posts: 2.553
Joined: 4 December 02
From: Bucuresti




partea de sus a bordului nu trebue scoasa dar in rest, da, trebuie scos tunelul, lateralele torpedoul si plasticul de sub volan.


--------------------
Toyota RAV4 2.0
"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth," Oscar Wilde.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tavy_01
post 28 Nov 2003, 06:52
Post #21


Membru incepator


Group: Members
Posts: 62
Joined: 21 June 03
From: slobozia-ialomita




mulumesc mult
exact cum banuiam
oricum tot trebuie sa-l schimb ca am un miros ciudat de antigel si sigur nu e de afara deoarece apare doar cind dau drumul la aeroterma. :cry: :cry: :cry:


--------------------
dacia logan+logan mcv 2008 - IL 02 MLU
IL-02-MLU
see you........
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai_E
post 11 Mar 2004, 11:33
Post #22


Membru autentic


Group: Members
Posts: 687
Joined: 21 October 02
From: Bucuresti




reiau putin subj. pentru ca se apropie vara (sper) si nu mai vreau sa am probleme cu racirea (asta vara la 140km/h cu ac pornit, afara fro 38-40C acul mi s-a dus mult peste liniuta de sus, cred ca daca nu incetineam si nu opream ac-ul, incepea sa fiarba).
am citeva intrebari in special pentru AlexV, si anume
- instalatia electrica tine la functionarea simultana a celor 2 ventilatoare (adica se topeste vrun cablaj, fir siguranta etc.)?
- pentru montarea celui de-al doilea ventilator trebuie dat jos spoilerul ? (am inteles ca rotorul e in bara)
- cum se poate face ca al doilea ventilator sa porneasca numai cind pornesc ac-ul?
atit deocamdata, daca mai imi vine ceva in cap, o sa mai intreb.

multumesc anticipat.


--------------------
Renault Megane Sedan 2006 1.5dCi 100 CP
Shit happens!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
SYL
post 11 Mar 2004, 13:35
Post #23


doc


Group: Members
Posts: 2.876
Joined: 16 December 03
From: Bucuresti




Si eu am la Nova GTi 2 ventilatoare, cel de al 2-lea comandat de buton.

QUOTE

masinile straine au ori un ventilator mare, ori doua. cielo, golf, passat volvo au doua. renault merge cu unu mai mare si cu palnia aia.  

Cielo romanesti au 2 ventilatoare; cele coreene au unul singur.


--------------------
Dacia Duster 1.2 TCe 4x4 E6 (2015)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Slider
post 11 Mar 2004, 13:43
Post #24


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.279
Joined: 5 December 03
From: Cernavoda




Pe unde o fi umblind Tyka? Parca el spunea ca - pe timp de iarna intradevar - nu ai nevoie de ventilator. Si domnu' Urduban vrea sa puna 2.... :wink:


--------------------
LOGAN Ambiance - CT-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Marty
post 11 Mar 2004, 13:48
Post #25


Membru cu privire de ansamblu


Group: Members
Posts: 5.840
Joined: 14 April 03
From: Corbu




Slider, domnu' Urduban vroia sa puna 2 ventilatoare anul trecut, pe 20 Mai laugh.gif laugh.gif


--------------------
Gillette De unica folosinta 2011 - B 999 NAM
Mindru absolvent de grup scolar.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Slider
post 11 Mar 2004, 14:27
Post #26


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.279
Joined: 5 December 03
From: Cernavoda




Da, da' subiectu' a fostreliat acu' :wink:


--------------------
LOGAN Ambiance - CT-xx-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GIC
post 25 Mar 2004, 16:01
Post #27


Doar membru


Group: Members
Posts: 919
Joined: 13 January 04
From: Oradea




Pe D1310 am 2 ventilatoare electrice la radiator, unul in fata care impinge aer prin radiator si unul dupa care trage aer prin radiator. Ambele se pot porni separat de la cate un buton, dar cind apa ajunge la 95 grd ambele pornesc automat. Pana acum nu am avut niciodata probleme cu racirea desi am radiator mic.


--------------------
Dacia Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L - 2002
Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Mihai007
post 29 Mar 2004, 08:27
Post #28


Membru autentic


Group: Members
Posts: 244
Joined: 13 February 03
From: Bucuresti




QUOTE(\"GIC\")
Pe D1310 am 2 ventilatoare electrice la radiator, unul in fata care impinge aer prin radiator si unul dupa care trage aer prin radiator. .


si-ti mai ramane loc ca sa bagi iarna cartonul de rigoare ? laugh.gif


--------------------
Dacia SuperNova Rapsodie
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
GIC
post 29 Mar 2004, 13:59
Post #29


Doar membru


Group: Members
Posts: 919
Joined: 13 January 04
From: Oradea




Este pe juma' de radiator. In plus iarna anulez functionarea ventilatorului din fata radiatorului sa nu-mi toace cartonul laugh.gif .


--------------------
Dacia Duster 2021 TCe 150 EDC / Rover 45 1.6L - 2002
Nicio faptă bună nu rămâne nepedepsită!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Malice
post 18 Jul 2005, 07:26
Post #30


Membru incepator


Group: Members
Posts: 6
Joined: 3 July 05




O nelamurire as avea si eu
De fapt din fabrica cate ventilatoare are o DNS Clima??
Ca a mea are doar unu! ( e drept ca am luat-o second ), si la pornirea de pe loc cu AC-ul pornit in momentul cand acelerez se aude un vajait ca si cum ventilatorul si-ar marii turatia.E vreo problema daca e asa? La viteze mari de peste 100 cu AC-ul pornit intradevar creste temperatura motorului destul de mult!



--------------------
Dacia Supernova Clima - CJ-08-EVI
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
2 Pages  1 2 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 6th May 2024 - 17:04
Forum Renault