indicator temperatura solentza
![]() ![]() ![]() |
indicator temperatura solentza
decanul |
![]()
Post
#1
|
||
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 20 July 09 ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Solentza
2003/confort
|
|||
vladut88 |
![]()
Post
#2
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 1.973 Joined: 22 May 09 From: Beius judetul bihor ![]() |
eu as zice ca e ori senzorul scoate mufa si curata pini ,sau mufa din spate de la tablou daca lovestui bordu nu urca?
|
--------------------
dacia ARO
SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA
2004 1994
- bh 10 twa I hate BMW
|
|
decanul |
![]()
Post
#3
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 20 July 09 ![]() |
Am scos mufa si am curatat-o dar degeaba, curios este ca nu mai indica decit daca este foarte cald ma gandesc de o masa sau fir slabit .
Influenteaza cu ceva daca nu merge ca indicator ma refer deorece ventilatorul declanseaza.Multumesc! 20 Jul 2009, 17:37: este normal daca scoti mufa de la senzorul de temperatura sa porneasca ventilatorul? Cum sa verific daca senzorul de temperatura este bun? This post has been edited by decanul: 20 Jul 2009, 17:37 |
--------------------
Dacia
Solentza
2003/confort
|
|
klaus |
![]()
Post
#4
|
![]() 步步 Group: Moderatori Posts: 19.062 Joined: 4 August 02 From: Bucuresti ![]() |
Acesta este modul de comportare normal, sa porneasca ventilatorul daca nu are semnal de sonda.
Sonda de temperatura are de fapt 2 sonde in ea, una pentru motor (care se defecteaza mai rar) si una pentru afisare pe tabloul de bord. Faptul ca a pornit ventilatorul indica functionarea corecta a calculatorului, a ventilatorului, a sigurantei de viteza mica si a relaui de viteza mica. Ori e o problema de retelistica (mufara in sonda, in bord, fir intrerupt spre bord) ori e o problema de sonda pe partea de afisare (cealalta parte, care da semnal la UCE injectie merge bine) |
--------------------
Scenic III 1.9 dCi
-
-
- - E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
|
|
decanul |
![]()
Post
#5
|
Membru incepator Group: Members Posts: 8 Joined: 20 July 09 ![]() |
Multumesc mult, deci nu este nici- o problema daca merg asa,spre exemplu azi a functionat tot timpul indicatorul de temperatura.
|
--------------------
Dacia
Solentza
2003/confort
|
|
ct18ela |
![]()
Post
#6
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 6 December 08 ![]() |
SALUT SOLENTZARILOR. AM SI EU O PB CU INDICATORUL DE LA APA. AM SCHIMBAT SONDA DE LA MOTOR SI NIMIC. CEL PUTIN INAINTE SA CADA DE TOT SE MAI RIDICA STATEA PUTIN CI CADEA DE TOT SI ACOLO RAMANEA.ACUM SE MISCA PUTIN CAND PUN CONTACTUL SA O PORNESC.VENTILATORUL MERGE NORMAL.CAM ASTEA SUNT BUBELE.VA ROG SA-MI DATI SI MIE SFATURI CA NU STIU CE SA MAI FAC SI MA OFTIC SA VAD CA CEVA NU FUNCTIONEAZA.VA MULTUMESC MULT.
|
--------------------
dacia
solenza
2003 rapsodie
- ct-18-ela
|
|
BoomPunk |
![]()
Post
#7
|
![]() Membru fara respect ptr lege si ``organ``! Group: Members Posts: 637 Joined: 20 March 06 From: Bucharest ![]() |
In primul rand,bun venit printre noi.In al doilea rand,am sa te rog sa renunti la scrisul cu CAPS LOCK,se intelege ca tipi la noi.Aici nu scriem tip mIRC/Messenger.
Cred ca rezolvarea cea mai buna in cazul tau,este sa vizitezi un service serios,care sa iti diagnosticheze exact problema,apoi sa treci la rezolvarea ei. |
--------------------
Dacia
de calcat
Zepter
|
|
ct18ela |
![]()
Post
#8
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 6 December 08 ![]() |
k. scuze pentru scris nu am stiut si ce sa zic mersi pt sfat.m-am gandit si eu la service dar am zis sa fie ultima solutie. am crezut ca poate a mai patito cineva si m-am gandit la rezolvarea ai fara service.oricum multumesc pentru sfat BoomPunk si inca odata scuze pt scris.
|
--------------------
dacia
solenza
2003 rapsodie
- ct-18-ela
|
|
BoomPunk |
![]()
Post
#9
|
![]() Membru fara respect ptr lege si ``organ``! Group: Members Posts: 637 Joined: 20 March 06 From: Bucharest ![]() |
Stai linistit,EU cel putin,inteleg ca esti nou si de aia ti-am atras atentia prieteneste.
In alta ordine de idei,daca totusi nu vrei chiar sa ajungi la service din prima,incearca si varianta urmatoare:demonteaza cochilia volanului(dedesubt-3 suruburi in stea,torx 20 parca),demonteaza din cele 4 suruburi torx si ceasurile,scoate mufele si incearca sa le cureti putin cu spray de contacte,baga-le la loc,poate e doar un contact imperfect.Cauta pe forum sau pe DC++ schema electrica solenza,asa ai sa afli exact care e firul de semnal temperatura apa,din exact care mufa(sunt 4 mufe de culori diferite),poate sa fie intrerupt pe undeva,sau sa ai o masa deficitara.Abia daca reusesti sa elimini aceste cauze si tot nu merge,poti sa mergi la un service.Mai poti sa incerci cu alte ceasuri de le vreo cunostinta,daca se milostiveste cineva de tine si ti le da pentru un test.Eu ti-as fi dat moka ceasurile vechi,dar le-am donat deja... |
--------------------
Dacia
de calcat
Zepter
|
|
bogdanmardare |
![]()
Post
#10
|
Un membru Group: Members Posts: 706 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Daca ajungi sa demontezi bordul, masoara rezistenta intre pinul 9 din mufa alba (semnal temperatura apa) si masa.
Cu motorul cald, ar trebui sa ai intre 480 si 100 ohmi (la valori sub 150 ohmi deja porneste ventilatorul). Pinii sunt numerotati de la stanga la dreapta, daca privesti mufa din fata (partea care intra in ceasuri, cea cu conectorii). Daca vrei sa verifici tabloul de bord, scoti doar mufa alba (ca sa ai alimentare), conectezi o rezistenta cu valoare intre 480-100 ohmi la pinul 9 (ai grija ca pe tablou numerotarea e de la dreapta la stranga) si la o masa (traversa din teava pe care se aseaza bordul e de exemplu, alege o zona fara rugina). Dupa ce pui contactul (nu e nevoie sa pornesti motorul), daca nu este defect indicatorul se va ridica acul de la apa. |
--------------------
Dacia
Sandero
2016 0.9 TCe
- B 63 ***
|
|
ct18ela |
![]()
Post
#11
|
Membru incepator Group: Members Posts: 12 Joined: 6 December 08 ![]() |
va multumesc pt sfaturi baieti si o sa incerc pas cu pas ambele variante sa vad daca da rezultate. daca nu asta e si service scrie pe ea. daca da rezultate fac cinste cu o bere
![]() |
--------------------
dacia
solenza
2003 rapsodie
- ct-18-ela
|
|
ecstasyx |
![]()
Post
#12
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 14 September 09 ![]() |
Si mie mi se intampla..sa inceapa sa se ridice acul la apa..de obicei cand stau in trafic si am opriri si porniri succesive unde se formeaza coada.
S-a intamplat asta vara sa ajunga acul pana la maxim apoi s-a aprins becul rosu si a pornit ventilatia. Mentionez ca atunci cand am AC pornit nu se mai ridica acul de la apa. |
--------------------
Dacia
Solenza
2003
|
|
bogdanmardare |
![]()
Post
#13
|
Un membru Group: Members Posts: 706 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Nu e "de bine" ce spui tu. Ventilatorul ar trebui sa porneasca inainte sa se aprinda becul rosu. In mod normal porneste cand acul urca peste a treia linie groasa (daca numeri si prima linie, cea mai de jos). Uite si o poza cu momentul la care declanseaza.
|
--------------------
Dacia
Sandero
2016 0.9 TCe
- B 63 ***
|
|
ieseanul |
![]() ![]()
Post
#14
|
Membru incepator Group: Members Posts: 3 Joined: 8 August 10 ![]() |
Am si o o problema cu indicatorul de temperatura din bord, in sensul ca ba indica ba cade jos, cand vrea ea. Banui ca este un contact imperfect la sonda, stie cineva unde se afla aceasta sonda de temperatura? Am inteles ca este vorba de o sonda dubl, care porneste si ventilatorul si indica si la bord, asa e? As vrea si eu ceva detalii, poze sau explicatii, unde gasesc aceasta sonda, ca eu nu am gasit-o. Multumesc anticipat.
|
--------------------
Dacia
Solenza
Rapsodie 1.4L benzina din 2004
|
|
bogdanmardare |
![]()
Post
#15
|
Un membru Group: Members Posts: 706 Joined: 24 May 07 From: Bucuresti ![]() |
Detalii aici.
|
--------------------
Dacia
Sandero
2016 0.9 TCe
- B 63 ***
|
|
tita |
![]()
Post
#16
|
Membru Group: Members Posts: 152 Joined: 12 June 10 ![]() |
Iarna ,la a cata linie groasa incepand de jos e normal sa stea apa la Solenza?
la a cata linie din indicatorul de bord apa are 90 de grade? Multumesc |
--------------------
dacia
1300
1989
|
|
MANUVIU |
![]()
Post
#17
|
![]() Membru incepator Group: Members Posts: 75 Joined: 17 June 10 From: Suceava - Suceava ![]() |
QUOTE(tita @ 28 Nov 2010, 23:39) Iarna ,la a cata linie groasa incepand de jos e normal sa stea apa la Solenza? la a cata linie din indicatorul de bord apa are 90 de grade? Multumesc la mijloc apa are 99c (un mm trece acul peste mijloc si porneste ventilatorul) acu faci tu calculul, motorul initial ar trebui sa lucreze tot timpul la temp de 90c (fiind temp ideala de lucru) pastrand-o oarecum constanta indiferent de anotimp,asta daca ai lichidul bun 50/50 si termostatul deschide/inchide cand trebuie. oricum 90c ar fi undeva la vreo 2-3 liniute mai jos de mijloc. |
--------------------
Dacia
Solenza Confort 1.4 MPI 14xxxx km
2004
- SV-10-XXX
|
|
tita |
![]()
Post
#18
|
Membru Group: Members Posts: 152 Joined: 12 June 10 ![]() |
Mie la temperaturile care sunt acum ,imi sta acul la temperatura apa cum e marcat cu linie rosie in poza.Cam cate grade are apa unde am tras eu liniuta rosie?
Am mers si prin oras vreo 10 km dar tot asa sta. Mentionez ca asta vara pornea GMV . This post has been edited by tita: 30 Nov 2010, 18:56 Attached thumbnail(s) apa.JPG ( Size: 100.83k ) Number of downloads: 3493 |
--------------------
dacia
1300
1989
|
|
cgc64 |
![]()
Post
#19
|
Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 30 December 09 From: Constanta ![]() |
si acum nu iti merge GMV-ul?normal iti merge daca ramane acul acolo,in aceea pozitie.
|
--------------------
dacia
sandero laureate
2016
|
|
tita |
![]()
Post
#20
|
Membru Group: Members Posts: 152 Joined: 12 June 10 ![]() |
QUOTE(cgc64 @ 30 Nov 2010, 17:33) Pai nu porneste GMV acum ,pentru ca mie apa im sta unde am desenat pe poza linuta rosie .(mareste poza pentru a vedea liniuta) la GMV ma referema ca porneste vara ,asta pentru a intelege ca nu avema probleme cu racirea vara. This post has been edited by tita: 30 Nov 2010, 18:59 |
--------------------
dacia
1300
1989
|
|
CIPTUNING |
![]()
Post
#21
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 891 Joined: 22 November 05 ![]() |
@ cgc64: tu te referi la pozitia acului din poza, tita intreaba de semnul facut cu rosu pe poza.
Tita, si la mine tot asa functioneaza, ca majoritatea solenze-lor de alfel. Antigel original "in termen", 50/50, termostat original, asa merge de cand este noua! |
--------------------
SLZ
SCALA
- BZ 04 XLZ "Religia-o frază de dânșii inventată
Ca cu a ei putere să vă aplece-n jug" Eminescu- Imparat si proletar ;) |
|
cgc64 |
![]()
Post
#22
|
Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 30 December 09 From: Constanta ![]() |
da ai dreptate.scuze.asa e si la mine.deci nu trebuie sa iti faci griji.
|
--------------------
dacia
sandero laureate
2016
|
|
canea_dragos |
![]()
Post
#23
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 660 Joined: 13 April 09 From: Bucuresti ![]() |
Si eu confirm spusele colegilor. Iarna cam pe acolo iti va sta acul, iar vara ajunge exact cum e in poza, moment in care porneste GMV-ul.
Puteti sa acoperiti jumatate grila de radiator cu un carton cand da gerul, astfel se incalzeste mai repede masina si nu papa nici asa de mult. P.S. Mie si azi mi-a pornit de 5-6 ori GMV-ul, dar na mers doar treptele 1 si 2 ce pretentii sa am. Trafic de Bucuresti. Antigelul are 1 an de cand l-am schimbat si tot asa am pus 50-50. |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2004 Confort
- PH 88 CDM
|
|
Ciponnescus |
![]()
Post
#24
|
![]() E bine sa fi multumit cu ceea ce ai, dar nu cu ceea ce esti. Group: Members Posts: 84 Joined: 23 June 10 From: Near ![]() |
Si la mine sta indicatorul la 1/4,nu urca indiferent de conditiile de drum.Problema este ca temperatura fiind relativ mica in motor a crescut consumul........destul de mult......2l%.Astazi o sa motez celebrul carton in fata si sper sa tin temperatura undeva la jumatate.De daunat nu cred ca are ce sa dauneze tinand cont de faptul ca vara acul sta mai mult la jumatate, din contra cred ca mai repede mergand asa rece ii dauneaza.Ca idee la matiz indiferent de anontimp sta undeva aproape de jumatate.
![]() |
--------------------
Skoda
Octavia Combi
2002 1.9TDI ALH 90cp (noua) Elegance
- B Diplomatia este arta de a spune: “Cutu, cutu …”,pana ce apuci sa pui mana pe o piatra…
|
|
canea_dragos |
![]()
Post
#25
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 660 Joined: 13 April 09 From: Bucuresti ![]() |
La mine se incalzeste foarte repede motorul, chiar si iarna in Bucuresti imi porneste GMV-ul de multe ori. La drum intins nu porneste mai deloc, acul stand ca in poza lui tita. Eu inca nu am pus acel carton si tot mi se incalzeste repede. Mie de ieri pana azi in 50 km parcursi doar in Bucuresti mi-a papat cam 5-6 litri, destul de bine, avand in vedere ca vara am reusit sa am consum si de 11% in Bucuresti.
This post has been edited by canea_dragos: 3 Dec 2010, 13:28 |
--------------------
DACIA
SOLENZA
2004 Confort
- PH 88 CDM
|
|
cgc64 |
![]()
Post
#26
|
Membru Group: Members Posts: 130 Joined: 30 December 09 From: Constanta ![]() |
ai verificat cu densimetrul antigelul?pooate ai doar apa distilata.parerea mea
|
--------------------
dacia
sandero laureate
2016
|
|
gabiXEN |
![]()
Post
#27
|
Membru incepator Group: Members Posts: 5 Joined: 7 December 10 ![]() |
QUOTE(tita @ 30 Nov 2010, 17:02) Mie la temperaturile care sunt acum ,imi sta acul la temperatura apa cum e marcat cu linie rosie in poza.Cam cate grade are apa unde am tras eu liniuta rosie? Am mers si prin oras vreo 10 km dar tot asa sta. Mentionez ca asta vara pornea GMV . Acolo ai cam 60-70 grade. Lichidul de racire tree sa stea la "jumatatea scaritei",scrie in cartea tehnica, la mine mergea pe prima linie groasa de jos in sus si consuma 8-10 %, am schimbat termostatul, am pus un carton pe jumatate din radiator si totul e ok, a scazut si consumul 6% mixt (bucuresti-alexandria). |
--------------------
dacia
solenza
2003 rapsodie
- tr00xxx
|
|
mecanicosu |
![]()
Post
#28
|
![]() Membru Group: Members Posts: 296 Joined: 6 January 12 From: Tecuci jud Galati ![]() |
Sall am si eu o problema, nu Imi porneste GMV, la ce liniuta groasa trebue sa porneasca la treapta I?
Multumesc anticipat This post has been edited by mecanicosu: 1 Aug 2012, 18:50 |
--------------------
Dacia
Solenza Clima cu apucături de bmw
2004 Prima Dacie care i-a readus pe Romani In randul Europenilor :)
|
|
Iulikk |
![]()
Post
#29
|
![]() Fost Membru Solenzar Group: Members Posts: 8.949 Joined: 6 May 08 From: Litoral ![]() |
Undeva in zona inceruita.. sub linia groasa.
Attached thumbnail(s) DSC00096.jpg ( Size: 729.67k ) Number of downloads: 2950 |
--------------------
Autoturism
visiniu
cu roti
- CT ?? XXX Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
|
|
mecanicosu |
![]()
Post
#30
|
![]() Membru Group: Members Posts: 296 Joined: 6 January 12 From: Tecuci jud Galati ![]() |
|
--------------------
Dacia
Solenza Clima cu apucături de bmw
2004 Prima Dacie care i-a readus pe Romani In randul Europenilor :)
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 9th May 2025 - 19:31 |