DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

3 Pages  1 2 3 > 
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> indicator temperatura solentza

decanul
post 20 Jul 2009, 12:01
Post #1


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 20 July 09




Buna ziua,
In primul rind vreau sa aduc cuvintele mele de lauda pentru cei care isi aduc contributia la acest site.
Sunt nou posesor al unei Dacia Solentza Confort din 2003 achizitionata second hand de o saptamina, si cu aceasta ocazie as vrea un sfat referitor la o mica problema ce mi-a aparut la indicatorul de temperatura din bord.Dupa ce merg o perioada de timp si opresc motorul, daca pornesc imediat dupa citeva minute indicatorul de bord nu mai indica nimic parca nu ar mai avea alimentare.Daca timpul de stationare este mai mare si sa spun motorul se raceste cind pornesc totul este ok si indicatorul functioneaza.
Care sa fie motivul si ce sfat imi dati? Va mutumesc.


--------------------
Dacia Solentza 2003/confort
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
vladut88
post 20 Jul 2009, 12:14
Post #2


Membru autentic


Group: Members
Posts: 1.973
Joined: 22 May 09
From: Beius judetul bihor




eu as zice ca e ori senzorul scoate mufa si curata pini ,sau mufa din spate de la tablou daca lovestui bordu nu urca?


--------------------
dacia ARO SOLENZA scala 10,4 diesel 1,9 DRA 2004 1994 - bh 10 twa
I hate BMW
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
decanul
post 20 Jul 2009, 12:33
Post #3


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 20 July 09




Am scos mufa si am curatat-o dar degeaba, curios este ca nu mai indica decit daca este foarte cald ma gandesc de o masa sau fir slabit .
Influenteaza cu ceva daca nu merge ca indicator ma refer deorece ventilatorul declanseaza.Multumesc!

20 Jul 2009, 17:37:
este normal daca scoti mufa de la senzorul de temperatura sa porneasca ventilatorul?
Cum sa verific daca senzorul de temperatura este bun?

This post has been edited by decanul: 20 Jul 2009, 17:37


--------------------
Dacia Solentza 2003/confort
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
klaus
post 20 Jul 2009, 21:49
Post #4


步步


Group: Moderatori
Posts: 19.062
Joined: 4 August 02
From: Bucuresti




Acesta este modul de comportare normal, sa porneasca ventilatorul daca nu are semnal de sonda.
Sonda de temperatura are de fapt 2 sonde in ea, una pentru motor (care se defecteaza mai rar) si una pentru afisare pe tabloul de bord.
Faptul ca a pornit ventilatorul indica functionarea corecta a calculatorului, a ventilatorului, a sigurantei de viteza mica si a relaui de viteza mica.

Ori e o problema de retelistica (mufara in sonda, in bord, fir intrerupt spre bord) ori e o problema de sonda pe partea de afisare (cealalta parte, care da semnal la UCE injectie merge bine)


--------------------
Scenic III 1.9 dCi - - - -
E mult mai bine să mă înșel din prea multă suspiciune decît din prea multă naivitate. - Cristoiu
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
decanul
post 21 Jul 2009, 11:06
Post #5


Membru incepator


Group: Members
Posts: 8
Joined: 20 July 09




Multumesc mult, deci nu este nici- o problema daca merg asa,spre exemplu azi a functionat tot timpul indicatorul de temperatura.


--------------------
Dacia Solentza 2003/confort
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct18ela
post 31 Aug 2009, 15:20
Post #6


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 6 December 08




SALUT SOLENTZARILOR. AM SI EU O PB CU INDICATORUL DE LA APA. AM SCHIMBAT SONDA DE LA MOTOR SI NIMIC. CEL PUTIN INAINTE SA CADA DE TOT SE MAI RIDICA STATEA PUTIN CI CADEA DE TOT SI ACOLO RAMANEA.ACUM SE MISCA PUTIN CAND PUN CONTACTUL SA O PORNESC.VENTILATORUL MERGE NORMAL.CAM ASTEA SUNT BUBELE.VA ROG SA-MI DATI SI MIE SFATURI CA NU STIU CE SA MAI FAC SI MA OFTIC SA VAD CA CEVA NU FUNCTIONEAZA.VA MULTUMESC MULT.


--------------------
dacia solenza 2003 rapsodie - ct-18-ela
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BoomPunk
post 5 Sep 2009, 13:45
Post #7


Membru fara respect ptr lege si ``organ``!


Group: Members
Posts: 637
Joined: 20 March 06
From: Bucharest




In primul rand,bun venit printre noi.In al doilea rand,am sa te rog sa renunti la scrisul cu CAPS LOCK,se intelege ca tipi la noi.Aici nu scriem tip mIRC/Messenger.
Cred ca rezolvarea cea mai buna in cazul tau,este sa vizitezi un service serios,care sa iti diagnosticheze exact problema,apoi sa treci la rezolvarea ei.


--------------------
Dacia de calcat Zepter
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct18ela
post 8 Sep 2009, 13:35
Post #8


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 6 December 08




k. scuze pentru scris nu am stiut si ce sa zic mersi pt sfat.m-am gandit si eu la service dar am zis sa fie ultima solutie. am crezut ca poate a mai patito cineva si m-am gandit la rezolvarea ai fara service.oricum multumesc pentru sfat BoomPunk si inca odata scuze pt scris.


--------------------
dacia solenza 2003 rapsodie - ct-18-ela
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
BoomPunk
post 8 Sep 2009, 19:08
Post #9


Membru fara respect ptr lege si ``organ``!


Group: Members
Posts: 637
Joined: 20 March 06
From: Bucharest




Stai linistit,EU cel putin,inteleg ca esti nou si de aia ti-am atras atentia prieteneste.
In alta ordine de idei,daca totusi nu vrei chiar sa ajungi la service din prima,incearca si varianta urmatoare:demonteaza cochilia volanului(dedesubt-3 suruburi in stea,torx 20 parca),demonteaza din cele 4 suruburi torx si ceasurile,scoate mufele si incearca sa le cureti putin cu spray de contacte,baga-le la loc,poate e doar un contact imperfect.Cauta pe forum sau pe DC++ schema electrica solenza,asa ai sa afli exact care e firul de semnal temperatura apa,din exact care mufa(sunt 4 mufe de culori diferite),poate sa fie intrerupt pe undeva,sau sa ai o masa deficitara.Abia daca reusesti sa elimini aceste cauze si tot nu merge,poti sa mergi la un service.Mai poti sa incerci cu alte ceasuri de le vreo cunostinta,daca se milostiveste cineva de tine si ti le da pentru un test.Eu ti-as fi dat moka ceasurile vechi,dar le-am donat deja...


--------------------
Dacia de calcat Zepter
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdanmardare
post 9 Sep 2009, 11:24
Post #10


Un membru


Group: Members
Posts: 704
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




Daca ajungi sa demontezi bordul, masoara rezistenta intre pinul 9 din mufa alba (semnal temperatura apa) si masa.
Cu motorul cald, ar trebui sa ai intre 480 si 100 ohmi (la valori sub 150 ohmi deja porneste ventilatorul). Pinii sunt numerotati de la stanga la dreapta, daca privesti mufa din fata (partea care intra in ceasuri, cea cu conectorii).
Daca vrei sa verifici tabloul de bord, scoti doar mufa alba (ca sa ai alimentare), conectezi o rezistenta cu valoare intre 480-100 ohmi la pinul 9 (ai grija ca pe tablou numerotarea e de la dreapta la stranga) si la o masa (traversa din teava pe care se aseaza bordul e de exemplu, alege o zona fara rugina). Dupa ce pui contactul (nu e nevoie sa pornesti motorul), daca nu este defect indicatorul se va ridica acul de la apa.


--------------------
Dacia Sandero 2016 0.9 TCe - B 63 ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ct18ela
post 11 Sep 2009, 12:28
Post #11


Membru incepator


Group: Members
Posts: 12
Joined: 6 December 08




va multumesc pt sfaturi baieti si o sa incerc pas cu pas ambele variante sa vad daca da rezultate. daca nu asta e si service scrie pe ea. daca da rezultate fac cinste cu o bere wink.gif . oricum pana la bere va multumesc mult. sunteti baieti saritori.


--------------------
dacia solenza 2003 rapsodie - ct-18-ela
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ecstasyx
post 15 Sep 2009, 07:44
Post #12


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 14 September 09




Si mie mi se intampla..sa inceapa sa se ridice acul la apa..de obicei cand stau in trafic si am opriri si porniri succesive unde se formeaza coada.
S-a intamplat asta vara sa ajunga acul pana la maxim apoi s-a aprins becul rosu si a pornit ventilatia.
Mentionez ca atunci cand am AC pornit nu se mai ridica acul de la apa.


--------------------
Dacia Solenza 2003
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdanmardare
post 15 Sep 2009, 09:01
Post #13


Un membru


Group: Members
Posts: 704
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




Nu e "de bine" ce spui tu. Ventilatorul ar trebui sa porneasca inainte sa se aprinda becul rosu. In mod normal porneste cand acul urca peste a treia linie groasa (daca numeri si prima linie, cea mai de jos). Uite si o poza cu momentul la care declanseaza.


--------------------
Dacia Sandero 2016 0.9 TCe - B 63 ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ieseanul
post 16 Aug 2010, 01:31
Post #14


Membru incepator


Group: Members
Posts: 3
Joined: 8 August 10




Am si o o problema cu indicatorul de temperatura din bord, in sensul ca ba indica ba cade jos, cand vrea ea. Banui ca este un contact imperfect la sonda, stie cineva unde se afla aceasta sonda de temperatura? Am inteles ca este vorba de o sonda dubl, care porneste si ventilatorul si indica si la bord, asa e? As vrea si eu ceva detalii, poze sau explicatii, unde gasesc aceasta sonda, ca eu nu am gasit-o. Multumesc anticipat.


--------------------
Dacia Solenza Rapsodie
1.4L benzina din 2004
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
bogdanmardare
post 16 Aug 2010, 07:30
Post #15


Un membru


Group: Members
Posts: 704
Joined: 24 May 07
From: Bucuresti




Detalii aici.


--------------------
Dacia Sandero 2016 0.9 TCe - B 63 ***
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tita
post 28 Nov 2010, 23:39
Post #16


Membru


Group: Members
Posts: 152
Joined: 12 June 10




Iarna ,la a cata linie groasa incepand de jos e normal sa stea apa la Solenza?
la a cata linie din indicatorul de bord apa are 90 de grade?
Multumesc


--------------------
dacia 1300 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MANUVIU
post 29 Nov 2010, 02:57
Post #17


Membru incepator


Group: Members
Posts: 75
Joined: 17 June 10
From: Suceava - Suceava




QUOTE(tita @ 28 Nov 2010, 23:39)
Iarna ,la a cata linie groasa incepand de jos e normal sa stea apa la Solenza?
la a cata linie din indicatorul de bord apa are 90 de grade?
Multumesc
*



la mijloc apa are 99c (un mm trece acul peste mijloc si porneste ventilatorul) acu faci tu calculul, motorul initial ar trebui sa lucreze tot timpul la temp de 90c (fiind temp ideala de lucru) pastrand-o oarecum constanta indiferent de anotimp,asta daca ai lichidul bun 50/50 si termostatul deschide/inchide cand trebuie. oricum 90c ar fi undeva la vreo 2-3 liniute mai jos de mijloc.


--------------------
Dacia Solenza Confort 1.4 MPI 14xxxx km 2004 - SV-10-XXX
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tita
post 30 Nov 2010, 17:02
Post #18


Membru


Group: Members
Posts: 152
Joined: 12 June 10




Mie la temperaturile care sunt acum ,imi sta acul la temperatura apa cum e marcat cu linie rosie in poza.Cam cate grade are apa unde am tras eu liniuta rosie?
Am mers si prin oras vreo 10 km dar tot asa sta.
Mentionez ca asta vara pornea GMV .

This post has been edited by tita: 30 Nov 2010, 18:56

Attached thumbnail(s)
apa.JPG ( Size: 100.83k ) Number of downloads: 3490


--------------------
dacia 1300 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cgc64
post 30 Nov 2010, 17:33
Post #19


Membru


Group: Members
Posts: 130
Joined: 30 December 09
From: Constanta




si acum nu iti merge GMV-ul?normal iti merge daca ramane acul acolo,in aceea pozitie.


--------------------
dacia sandero laureate 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tita
post 30 Nov 2010, 18:54
Post #20


Membru


Group: Members
Posts: 152
Joined: 12 June 10




QUOTE(cgc64 @ 30 Nov 2010, 17:33)
si acum nu iti merge GMV-ul?normal iti merge daca ramane acul acolo,in aceea pozitie.
*



Pai nu porneste GMV acum ,pentru ca mie apa im sta unde am desenat pe poza linuta rosie .(mareste poza pentru a vedea liniuta)
la GMV ma referema ca porneste vara ,asta pentru a intelege ca nu avema probleme cu racirea vara.

This post has been edited by tita: 30 Nov 2010, 18:59


--------------------
dacia 1300 1989
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
CIPTUNING
post 30 Nov 2010, 19:56
Post #21


Membru autentic


Group: Members
Posts: 891
Joined: 22 November 05




@ cgc64: tu te referi la pozitia acului din poza, tita intreaba de semnul facut cu rosu pe poza.

Tita, si la mine tot asa functioneaza, ca majoritatea solenze-lor de alfel. Antigel original "in termen", 50/50, termostat original, asa merge de cand este noua!


--------------------
SLZ SCALA - BZ 04 XLZ
"Religia-o frază de dânșii inventată
Ca cu a ei putere să vă aplece-n jug"
Eminescu- Imparat si proletar ;)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cgc64
post 30 Nov 2010, 20:07
Post #22


Membru


Group: Members
Posts: 130
Joined: 30 December 09
From: Constanta




da ai dreptate.scuze.asa e si la mine.deci nu trebuie sa iti faci griji.


--------------------
dacia sandero laureate 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
canea_dragos
post 30 Nov 2010, 21:21
Post #23


Membru autentic


Group: Members
Posts: 660
Joined: 13 April 09
From: Bucuresti




Si eu confirm spusele colegilor. Iarna cam pe acolo iti va sta acul, iar vara ajunge exact cum e in poza, moment in care porneste GMV-ul.

Puteti sa acoperiti jumatate grila de radiator cu un carton cand da gerul, astfel se incalzeste mai repede masina si nu papa nici asa de mult.

P.S. Mie si azi mi-a pornit de 5-6 ori GMV-ul, dar na mers doar treptele 1 si 2 ce pretentii sa am. Trafic de Bucuresti. Antigelul are 1 an de cand l-am schimbat si tot asa am pus 50-50.


--------------------
DACIA SOLENZA 2004 Confort - PH 88 CDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Ciponnescus
post 3 Dec 2010, 08:59
Post #24


E bine sa fi multumit cu ceea ce ai, dar nu cu ceea ce esti.


Group: Members
Posts: 84
Joined: 23 June 10
From: Near




Si la mine sta indicatorul la 1/4,nu urca indiferent de conditiile de drum.Problema este ca temperatura fiind relativ mica in motor a crescut consumul........destul de mult......2l%.Astazi o sa motez celebrul carton in fata si sper sa tin temperatura undeva la jumatate.De daunat nu cred ca are ce sa dauneze tinand cont de faptul ca vara acul sta mai mult la jumatate, din contra cred ca mai repede mergand asa rece ii dauneaza.Ca idee la matiz indiferent de anontimp sta undeva aproape de jumatate. nedumerire.gif


--------------------
Skoda Octavia Combi 2002 1.9TDI ALH 90cp (noua) Elegance - B
Diplomatia este arta de a spune: “Cutu, cutu …”,pana ce apuci sa pui mana pe o piatra…
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
canea_dragos
post 3 Dec 2010, 13:26
Post #25


Membru autentic


Group: Members
Posts: 660
Joined: 13 April 09
From: Bucuresti




La mine se incalzeste foarte repede motorul, chiar si iarna in Bucuresti imi porneste GMV-ul de multe ori. La drum intins nu porneste mai deloc, acul stand ca in poza lui tita. Eu inca nu am pus acel carton si tot mi se incalzeste repede. Mie de ieri pana azi in 50 km parcursi doar in Bucuresti mi-a papat cam 5-6 litri, destul de bine, avand in vedere ca vara am reusit sa am consum si de 11% in Bucuresti.

This post has been edited by canea_dragos: 3 Dec 2010, 13:28


--------------------
DACIA SOLENZA 2004 Confort - PH 88 CDM
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
cgc64
post 3 Dec 2010, 15:16
Post #26


Membru


Group: Members
Posts: 130
Joined: 30 December 09
From: Constanta




ai verificat cu densimetrul antigelul?pooate ai doar apa distilata.parerea mea


--------------------
dacia sandero laureate 2016
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
gabiXEN
post 7 Dec 2010, 21:49
Post #27


Membru incepator


Group: Members
Posts: 5
Joined: 7 December 10




QUOTE(tita @ 30 Nov 2010, 17:02)
Mie la temperaturile care sunt acum ,imi sta acul la temperatura apa cum e marcat cu linie rosie in poza.Cam cate grade are apa unde am tras eu liniuta rosie?
Am mers si prin oras vreo 10 km dar tot asa sta.
Mentionez ca asta vara pornea GMV .
*



Acolo ai cam 60-70 grade. Lichidul de racire tree sa stea la "jumatatea scaritei",scrie in cartea tehnica, la mine mergea pe prima linie groasa de jos in sus si consuma 8-10 %, am schimbat termostatul, am pus un carton pe jumatate din radiator si totul e ok, a scazut si consumul 6% mixt (bucuresti-alexandria).


--------------------
dacia solenza 2003 rapsodie - tr00xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mecanicosu
post 1 Aug 2012, 18:49
Post #28


Membru


Group: Members
Posts: 296
Joined: 6 January 12
From: Tecuci jud Galati




Sall am si eu o problema, nu Imi porneste GMV, la ce liniuta groasa trebue sa porneasca la treapta I?
Multumesc anticipat

This post has been edited by mecanicosu: 1 Aug 2012, 18:50


--------------------
Dacia Solenza Clima cu apucături de bmw 2004
Prima Dacie care i-a readus pe Romani In randul Europenilor :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
Iulikk
post 1 Aug 2012, 20:12
Post #29


Fost Membru Solenzar


Group: Members
Posts: 8.949
Joined: 6 May 08
From: Litoral




Undeva in zona inceruita.. sub linia groasa.

Attached thumbnail(s)
DSC00096.jpg ( Size: 729.67k ) Number of downloads: 2947


--------------------
Autoturism visiniu cu roti - CT ?? XXX
Dieselul e pentru tractoare, gazul pentru butelii, iar benzina pentru masini.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
mecanicosu
post 1 Aug 2012, 21:39
Post #30


Membru


Group: Members
Posts: 296
Joined: 6 January 12
From: Tecuci jud Galati




QUOTE(Iulikk @ 1 Aug 2012, 20:12)
Undeva in zona inceruita.. sub linia groasa.
*



Sub linia groasa unde este marcat In poza, la a treia liniuta subtire la mine Imi fierbe apa ,dar GMV-ul nu porneste

This post has been edited by mecanicosu: 1 Aug 2012, 21:40


--------------------
Dacia Solenza Clima cu apucături de bmw 2004
Prima Dacie care i-a readus pe Romani In randul Europenilor :)
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
3 Pages  1 2 3 >
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 28th April 2024 - 16:17
Forum Renault