Problema consta si este enervanta mai ales cand stationez cu motorul pornit ,imi trepideaza volanul din cauza bucsei superioare a volanului si as dori sa stiu daca se schimba greu acele bucsi si la ce anume ar trebui sa fiu atent in special ???
Bordul daca are vreo importanta este CN ,patratos
cea superioara este usor de schimbat, insa cea inferioara nu prea.....trebuie demontata mitraliera....
Adica ,mai usor de schimbat ,insemnand ce ,poti te rog sa exemplifici ??
mircea.a
5 Feb 2008, 20:28
In primul rand scoti volanul, apoi desfaci axul desfacand surubul de la cardanul directiei. Desfaci semicochiliile de plastic, comutatorul de semnalizare si inelul de siguranta al bucsei superioare. Se ciocaneste cu un ciocan de lemn sau cauciuc in axul volanului pana iese bucsa de jos iar apoi se ciocaneste de jos in sus pentru a scoate cu ajutorul axului bucsa de sus.
La montajul bucsei de sus se foloseste o teava, iar bucsa de jos se va sparge cu o dalta si se va monta pe ax, apoi prin ciocanire se va introduce cu ajutorul axului in coloana volanului. Celelalte componente se monteaza in ordinea inversa a demontarii.
Ti-am atasat si niste poze din "biblia" lui Mondiru.
Daca tot discutam de directie ,pe anume se poate unge caseta de directie fara sa fie demontata de pe masina ,are vreun locas pe unde se poate introduce vaselina ???
ydaniel
5 Feb 2008, 22:45
da pe jos pe la impingator,sau tachet/ungator cum i se mai spune;)
Se face operatia de sub masina ,sau ,poti fi mai detaliat te rog ???
ydaniel
6 Feb 2008, 07:54
da,se desfac cele 2 suruburi cu ajutorul unui prelungitor.dai jos frumos capacu arcul si impingatorul si pui vaselina pe el si sus in gaura.ai inteles ceva:)?
Capacul de la caseta de directie este prind doar in 2 suruburi in partea de jos ?? trebuie data jos si bateria ??
Acel arc se afla unde ??
Si in primul rand ar trebui sa fiu atent la ceva in special ,ar exista cumva vreo posibilitate de dereglare a directiei ??
Doresc sa fac un lucru bine si sa nu existe probleme pe parcurs ,
Sper ca nu sunt insistent .
ydaniel
6 Feb 2008, 08:09
nu capacu mare ci capacelul impingatorului....nu ai nici o carte cu dacia sa vezi?eu am dar nu am scanner.nu trebuie sa dau jos nimica.arcul preseaza impingatorul pe caseta.nu ai ce sa strici.dar cel mai bine ai efectua opreatia cu masina pe un elevator sau o rampa de vizitare.(daca nu ai poti veni la mine
)
Eu sunt din C-S iar tu "from black sea " am citat
Ok,deci capacul este prins in 2 suruburi metric cat ??? care la randul sau preseaza impingatorul pe caseta ,
La demontarea acelui capacel ,arcul exercita o forta mare cat sa sara ,sau ????
Acel impingator se scoate si el afara ???
Operatia se face cu volanul luat spre dreapta sau stanga ??
Cred ca deja sunt insistent ,
ydaniel
6 Feb 2008, 08:32
cel mai bine e sa ai rotile drepte.suruburile le3 desfaci cu tubulara de 11 adica sunt de 6.e,arcu nu e tare si nici moale.ai sa vezi:) incearca:)
da dai jos si impingatorul-seamana cu un tachet si intre el si caseta pui vaselina,multa vaselina,ai sa vezi cat de uscat e acolo;) si ce usor va merge volanu dupa ce vei pune vaselina.
Ok,am inteles
Dar dupa demontarea capacului prins in cele 2 suruburi M6 , observ ca exista mai multe piese (vezi atasamentul ,am gasit cartea in format pdf ) ,acelea se scot si ele ca in schema sau ,mai ai ales ca sunt si acele rondele de reglare
??
ydaniel
6 Feb 2008, 09:12
pai rondelele de reglaj se pun daca exista uzura a tachetului si a cremalierei.masina o ai de noua?
Masina este din '95 iar eu o am de 10 luni , dar daca chiar ar exista acele rondele ,fac montajul invers demontarii pieselor !
ydaniel
6 Feb 2008, 10:29
eu te-am intrebat asa daca a avut vaselina din fabrica;)
astept sa ne zici ce ai facut;)
Ok,iti multumesc pe aceasta cale si o sa va tin la curent ,momentan sunt la servici iar operatiunile(gresare caseta directie si schimbvare bucse ax volan ) se vor desfasura in week-end daca este timp favorabil !!
Saptamana asta fiind vreme buna m-am pus ps schimbat bucsele de la axul volanului .
In primul rand se scoate volanul, apoi se desface axul desuruband surubul de la cardanul directiei. Se desfac semicochiliile de plastic, comutatorul de semnalizare,blocul de lumini si inelul de siguranta al bucsei superioare. Apoi se desface un surub de la bucsa "cruce " a volanului si se ciocaneste cu un ciocan de lemn sau cauciuc in axul volanului pana iese bucsa de jos(axul volanului nu iese de tot afara , iar apoi se ciocaneste de jos in sus pentru a scoate cu ajutorul axului bucsa de sus.
La montajul bucsei superioare se foloseste o teava,inainte se va gresa bucsa iar bucsa de jos se va sparge cu o dalta si se va monta pe ax, apoi prin ciocanire se va introduce cu ajutorul axului in coloana volanului. Celelalte componente se monteaza in ordinea inversa a demontarii.
Apoi mi-am gresat si caseta de directie desfacand capacu prins in l 2 suruburi M6 cu ajutorul unui prelungitor.se demonteaza capacul, arcul si impingatorul si se pune vaselina pe el si sus in gaura,se introduce impingatorul ,apoi se scoate impingatorul se mai introduce vaselina (operatia se poate efectua de mai multe ori ) si apoi se monteaza totul la loc in ordinea demontarii .
O sa se simta o vizibila imbunatatire a manevrabilitatii volanului
ydaniel
29 Feb 2008, 07:44
si esti multumit acuma?
QUOTE(ydaniel @ 29 Feb 2008, 07:44)
si esti multumit acuma?
Bineinteles ,volanul nu mai trepideaza(este mult mai precisa si usoara de manevrat ,bucsa "T" de la directie si ea schimbata ) si directia dupa ce a fost gresata inclusiv si pe la zona burdufurilor de la caseta de directie (inlaturat pt curatat si inlocuit dupa caz burdufurile de protectie ) in prealabil aveam joc si la capetele de bara pe care le-am si schimbat dupa ce am numarat rotatiile piulitei de blocare la fiecare capat de bara in parte
Merge muuuult mai usor directia ,iar de tras nu trage deloc ,(am fost foarte atent la detalii cand am schimbat capetele de bara ) si nu trage in nici o directie nici la viteze mai mari de 100 km/h
Toate ca toate ,dar cand observi tu si te mai complimenteaza si altii precum ca ai facut treaba buna,si nu in vreun service , in parcare si mai ales singur te cuprinde o multumire de sine ca ai facut o treaba de care sunt multumiti si atii dupa o tura cu masina mea !!!
ydaniel
29 Feb 2008, 08:05
e bine daca esti satisfacut;)
kalyyyyyy
29 Feb 2008, 08:33
O intrebare,si eu vreau sa fac operatiunea,am inteles ca ai facut in fata blocului tot:
-cum ai ajuns suruburi,pentru ungere?
-de ce anume trebuie crapata cu o dalta bucsa inferioara(intreb pt ca cea care am cumparat-o e deja intr-un fel crapata)?
-cat timp a durat?
QUOTE(kalyyyyyy @ 29 Feb 2008, 08:33)
O intrebare,si eu vreau sa fac operatiunea,am inteles ca ai facut in fata blocului tot:
-cum ai ajuns suruburi,pentru ungere?
-de ce anume trebuie crapata cu o dalta bucsa inferioara(intreb pt ca cea care am cumparat-o e deja intr-un fel crapata)?
-cat timp a durat?
Citeste topicul de la inceput si este tot ce ai nevoie pt a te documenta ,chiar si niste atasamente pt o mai buna intelegere
Bucsa inferioara nu iese si nici nu se poate monta altfel decat asa pt ca axul volanului nu iese in totalitate ,(eu avand si bord CN ,a fost mai dificil )
Ca si timp nu pot sa iti spun exact pt ca am lucrat incet si cu grija (sunt mai meticulos din fire
)dar dupa oeratiunile de schimbare si ungere o sa ai o directie mai usoara si precisa , cu conditia sa se schimbe toate componetele care prezinta uzura
Bafta !
kalyyyyyy
29 Feb 2008, 09:21
Am citit inainte topicul si am inteles ca ar cam trebui rampa ca sa ajungi la suruburi.Eu nu am acces la asa ceva si de-ai te intreb.Iar de timp de intreb pt ca nu prea am dinasta,trebuie sa imi fac licenta,iar daca dureaza foarte mult nu ma apuc de treaba acum ci la vara.
QUOTE(kalyyyyyy @ 29 Feb 2008, 09:21)
Am citit inainte topicul si am inteles ca ar cam trebui rampa
Nu trebuie rampa(dar daca ai avea posibilitatea ar fi mai comd de lucrat ) doar ridicata masina cu cricul in partea stanga si introdus sub lonjeron sau prag un suport tip "capra" sau un butuc ,pt siguranta ta , cel putin eu nu am incredere in cric
Aproximativ vreo 2-3 ore ti-ar trebui daca nu ai bord CN ,cu un astfel de bord ii mai dificil la schimbarea bucselor de la ax .
Bafta cu licenta si la schimbat bucse !!!
Problemele fiind rezolvate atat pt mine cat si pt colegul forumist ,din punctul meu de vedere se poate inchide topicul !!!
kalyyyyyy
29 Feb 2008, 10:10
Aha,merci mult,nu intelesesem cum e cu ridicatul masinii,daca e nevoie sa lucrezi pe dedesubt sau poti pe deasupra cumva.Daca e doar cateva ore o sa ma apuc maine.merci mult dinnou!
As dori sa mai adaug un sfat care ulterior l-am omis
In momentul cand se schimba bucsa inferioara ,recomand introducerea bucsei noi cu ajutorul unei alte bucse si acesta tot noua (ulterior s-a gresat si axul si bucsele cu vaselina )
Se introduce prima bucsa inferioara si se ciocaneste in capatul de jos al axului cat merge ,apoi se ciocaneste (in sens invers )cu un ciocan de lemn in capatul de sus al axului (unde vine volanul ) pt a cobori si a avea posibilitatea de a monta si a 2 bucsa
Se ciocaneste iarasi pana se introduce si a 2 bucsa stiind ca prima bucsa care a fost introdusa cu ajutorul celei de-a doua a intrat exact in locasul ei initial ,
La bucsa superioara se porcedeaza la fel , se introduce prima bucsa si apoi a 2 ,fiind in prealabil gresate atat ele cat si axul volanului
Folosind 2 bucse atat la capatul superior cat si inferior se reduce vizibil trepidarea volanului astfel devenind mai ferm si cu o uzura mai mica in timp.
Sper sa fie de ajutor .
SebyAvrig
20 Apr 2008, 18:24
am tot citit pe aici dar nu prea am priceput...
concret...se schimba usor bucsa asta(poza)?pot sa o schimb io de capu meu?de ce scule am nevoie?am auzit ca ii chinuiala mare...
CriSTI68
20 Apr 2008, 18:25
vreau sa aflu si eu mai exact ce trebuie sa cumpar ca sa repar caseta de directie ?? nu am mai reparat pana acum una si habar nu am ce trebuie sa ii cumpar ca sa schimb
QUOTE(SebyAvrig @ 20 Apr 2008, 18:24)
am tot citit pe aici dar nu prea am priceput...
concret...se schimba usor bucsa asta(poza)?pot sa o schimb io de capu meu?de ce scule am nevoie?am auzit ca ii chinuiala mare...
Chinuiala mai mare ar fi daca ai bord CN , pt ca este mai putin loc pt munca ,dar daca nu ii uosr , ai nevoie doar de 2 chei de 14 si un pic de rabdare !!!
floryyn
21 Apr 2008, 20:10
Mie mi se-ntampla din cand in cand sa-mi scartaie volanul
Tot bucsile alea buclucase sa fie cauza?
SebyAvrig
21 Apr 2008, 20:20
QUOTE(Minel @ 21 Apr 2008, 06:29)
Chinuiala mai mare ar fi daca ai bord CN , pt ca este mai putin loc pt munca ,dar daca nu ii uosr , ai nevoie doar de 2 chei de 14 si un pic de rabdare !!!
mersi pentru raspuns.habar n-am ce bord am.nici acum nu le-am invatat care-i scoica care-i CN vechi CN nou...
am bord din ala cu placa de aluminiu (89` originalu)iar la pasager avea inscriptie metalica "dacia"
loc pare sa fie,acum vad io...
vizitatorul
14 Sep 2009, 16:22
QUOTE(floryyn @ 21 Apr 2008, 20:10)
Mie mi se-ntampla din cand in cand sa-mi scartaie volanul
Tot bucsile alea buclucase sa fie cauza?
joc si eu filmul asta...mai ales cand stationez in soare....parca-s cu Speranta din Panzele Sus....so ..unde-i problema?....
(asta sa nu mai deschid un nou topic)
si la mine scartaie, dar numai pe loc sau la parcari, in mers niciodata, dar totusi e enervant
editat: 'stele masii de tastatura
Si la mine scartaia dar eu am scapat ieftin , atingea coloana de carcasa de plastic de sub volan , am smirghelit putin carcasa si s-a rezolvat.
ghitza
15 Sep 2009, 15:49
cum se desfileteaza biletele aste tipul nou din caseta?o poza ceva se poate.ultima oara cand le-am sch.am dat caseta jos(trebuiua schimbata oricum) dar totusi imi poate spune cineva?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.