Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ANTIdacie
Salutare tuturor si multumesc anticipat celor care ma vor ajuta!

Am si o mica sau mai bine zis o mare problema si poate ma ajutati si pe mine cu un sfat!Sincer eu nu prea mi-am bagat nasul foarte mult la mecanica in sensul de aprofundare dar poate reusesc sa o fac singur cu ajutorul vostru si sa nu apelez la mecanic!
Am urmatoarea configuratie la aprindere: aprindere electronica gotronic+senzor, fise tesla,buji sinterom 14NP18 schimbate acum 100 de km!
Aseara cand am plecat la un drum scurt de cativa km aprx 10(pana atunci masina a mers perfect) masina a inceput sa faca figuri in sensul ca dupa ce depaseam 1500 de ture incepea sa se inece parca si mergea in sprituri!Am scos bujiile si erau curate dar pe filet era ulei, umpic prea mult parca(poate ma insel eu ca nu stiu cum trebuie sa fie)!
Cam ce ar trebui sa fac si sa verific?
diaconuliviu
Sigur nu ai dop de gheata sau de "gome" prin jiclorul principal? Sau nivel? Sau pompa? tur?
Sau, de ce nu, poate gheata in supapele de la buson rezervor.
E semn de alimentare slaba, mai ales daca bujiile is uscate.
ANTIdacie
Ca tot vroiam sa spal carburatorul, maine am sa il desfac si am sa il spal!
vi_escu
Puna atunci curata "jiclorul cu cioc" si vezi cum face.
ANTIdacie
jiclorul cu cioc e cel din interiorul carburatorului?
djasu82
cum vine aia jiclor cu cioc biggrin.gif sau ajutaj de descarcare ... da e cel din interior e ciocul de papagal care prin el se face accelerarea...
diaconuliviu
Denumire corecta=ajutaj de descarcare
In fapt este calibrat, la 0,45 mm TEORETIC, deci ar putea fi considerat si jiclor.

Povestea e doar teoretica, in fapt, pe un set de Buzau imi intra un burghiu de 0,5 mm lejer, ramine spatiu, deci l-as banui faptic pe la 0,6 mm.
Productie stil "sa mearga".
djasu82
Da vorba mecanicilor " lasa ba ca merge asa " cred ca la dacie multe subansamble au fast realizate din acele cateva cuvinte puse intre ghirimele.
razvannn
si eu am aceeasi problema am facut motorul acum 1500 km si are momente cand intrerupe am schimbat tot fise bujii platina capac delco condensator dar tot asa face , acum doua zile am scos din bujiile si bujia de la pist unu era f uda acum cand face asa schimb bujiia aia si cam 70 -100 km merge bine dupa care iar schimb


9 Feb 2008, 18:52:
cred ca e ceva de la chiuloasa de uda bujia aia poate semeringurile de la supape , daca stie cinva cam ce ar fi multumesc anticipat
ANTIdacie
Am spalat carburatorul dar tot asa face!Cand accelerez incepe sa tremure motorul rau de tot!Ce as mai putea sa verific?
Gaba
avansul l-ai modificat cam cu 20 de grade ? dupa ce ai montat senzorul ? jocate putin cu el si vezi ce zice.... eventual... vezi daca cu socul tras mai tremura peste 1500 ... eventual si un cui ponton trebuie verificat sa nu bage prea multa benzina
si curatatul carburatorului cum l-ai facut ? recomand aer comprimat pe toate canalele carburatorului...
ANTIdacie
curatarea am facut-o in felul urmator:2 zile l-am lasat la inmuiat in decarbusolv azi de dimineata am luat o siringa si am injectat solutia prin toate canalele si dupa l-a suflat un mecanic cu aer comprimat care mi l-a si montat eu doar punandu-l pe masina!
Masina mergea bine si nu cred ca e de la avans dar am sa incerc sa ma joc putin si cu el!
Alte idei mai aveti sa incerc mai multe chesti cand cobor la ea!
$$ilvviu
Cuiul pontou?
Bobina?
ANTIdacie
sincer sper sa se fi uitat si sa fi verificat cuiul ponton!
Bobina am sa o verific prin metoda "sarmei" si va rog sa ma corectati daca gresesc in definirea acestei metode : pun o sarma cat de cat groasa in capul bobinei si apropii celalalt capat de carcasa bobinei si dau la cheie!
Corectati-ma daca gresesc si spuneti-mi cam cat de groasa sa fie sarma! cat mina subtire de pix?
Gaba
ar fi mai bine sa o masori cu un multimetru ... dar daca nu.... sirma de 2,5 de orice material si inca o chestie... la ce se referea el e urmatorul lucru.... tu o sa ai scanteie da peste 1500 rot pe min nu it mai da scanteie suficienta ... deci nu se mai incarca destul bobina... eventual poti sa ceri de la vre-un prieten o bobina si vezi cum face cu aia... si vezi si fisele daca nu sunt cu probleme....
cu socul tras chiar si partial... iti mai tremura ?
ANTIdacie
inca nu am incercat cu socul tras!la 4 cobor la masina!
avea parca 7 in primar din cate tin eu mine ca am masurat-o!Stiu ca e mult dar....!De la ea sa fie?Am sa ii cer unui vecin o bobina in seara asta daca nu rezolv prb la 4!
gotronic
Vezi sa nu fie defect aparatul. Sa nu patesti si tu ca Argon, orice masura, aceleasi valori ii dadea. Daca ai "masurat" o singura data tensiunea cu aparatul pus pe scala de ohmi, poti sa-l duci la reparat.! Masoara o rezistenta de 10 ohmi inainte (care stii sigur ca atat are) si vezi cat iti indica aparatul.! 7 ar fi Kohmi in secundar nu 7 ohmi in primar.!!!!
ANTIdacie
Gata am rezolvat problema era de la capacul de la delcou!O sa pun si poze cu el!Dar nu inteleg cum s-a crapat asa!Apropo de la ce s-a crapat?
Multumesc tutror pt sfaturi!
gotronic
Ai garnitura de la delcou si blocul motor? De la diferentele mari de temperatura este posibil sa se dilate mai mult delcoul (si mai repede) ca se incalzeste de la blocul motor.!!! Si atunci POC!
ANTIdacie
am schimbat garnitura aceea cand am pus aprinderea ca un prieten care se crede mecanic mi-a scapat o saiba in delcou si a trebuit sa scot delcoul si am schimbat si acea garnitura!
Sa nu fie buna?Ca in momentul cand am pus aprinderea capacul nu avea nimic si avea max 1 an si era doduco!
Sa fie de la acea garnitura?
Sa o schimb iara?
gotronic
Daca nu curge ulei pe langa ea nu trebuie.!
ANTIdacie
am sa verific daca sunt scurgeri de ulei!
Doar aceasta ar fi prb spargerii?
gotronic
Eei, nu, mi-am dat si eu cu parerea.!
razvan_3asy
Furtunu acela prin care vin gaze de la tacheti, il ai bagat in teu acela de se uneste cu carburatoru? Daca da scoatel si pune un furtun mai lung sa atarne sub caroserie, mie de la ala imi mergea cu intreruperi, dar intrb si eu, cum se pot opri acele gaze?
gotronic
Reparand motorul .!!!!
razvan_3asy
In ce consta operatiunea "reparat motor" ?
gotronic
In general, setu motorul, care scapa gazele in carter si de aici ajung sus in capacul de la chiuloasa.!
razvan_3asy
Cu aproximatie, cat costa un set motor?
mersi.. rolleyes.gif
CriSTI68
300 ron
ANTIdacie
[attachmentid=1627433512][attachmentid=1627433513]
Cam asa arata capacul!
Acum dupa ce am umblat la carburator merge ciudat masina!
Parca ar trage si aer fals!Nu raspunde imediat la acceleratie!De la ce sa fie oare si ce as mai putea sa verific?Am facut si o prostie ca atunci cand am bagat carburatorul in decarbusolv 2 zile am bagat si jicloare-le!Sper sa nu le fi stricat!Cel cu bila mi-as spus mecanicul ca am avut bafta ca a fost bila din metal!
Multumesc!
Minel
QUOTE(ANTIdacie @ 14 Feb 2008, 09:07)
[attachmentid=1627433512][attachmentid=1627433513]
Am facut si o prostie ca atunci cand am bagat carburatorul in decarbusolv 2 zile am bagat si jicloare-le!Sper sa nu le fi stricat!

*




Jicoarele se curata doar suflandu-le cu aer,in caz ca sunt decalibrate set de jicloare nou dar atentie ce cumperi excl.gif ,iar capacul acela trebuie schimbat neaparat
La carburator, ai verificat planeitatea corpurilor carburatorului ???
Posibil si aer fals pe la clapeta de acceleratie sau talpa carburatorului !!
apollo
urat capac smile.gif si al meu a crapat cand era cald motorul si apoi sa racit.

o problema cu raspunderea intarziata la masina e membrana la pompa de sprit.
din cate observ, membranele de la srl-uri sunt mult mai mici fata de cele de la dacii mai vechi.

in sensul ca , mult mai multa benzina(ca volum) dadeau membranele vechi.
verifica daca atunci cand calci acceleratia, ar trebuie sa bage benzina pe "ciocul de papagal".

trebuie sa fie concordanta asta, altfel masina e puturoasa si ai senzatia ca se ineaca.

ai suflat carburatorul dupa ce l-ai bagat in decarburol?ai scos membrana la pompa de sprit, pentru ca decarburolul o dizolva?sita din carburator tot de plastic e?

schimba-le sau verifica-le sa nu fie mancate.
ANTIdacie
minel capacul l-am schimbat!
La carburator din pacate nu a mai avut timp sa verific nimic atat datorita mie ca nu prea ma pricep cat si unui "prieten"care a venit sa ma ajute mi-a adus 4 garnituri 3 pt talpa carburatorului pe care le-am schimbat si una pt capac!Dupa ce am scos capacul din decarburol m-am dus cu el la un service unde l-am suflat si pe el si pe jicloare si tot acolo mi l-a si montat un baiat!
Membrana aceea si sita am scos-o inainte sa bag capacul in decarburol si nu arata asa de rau!As schimba-o daca voi credeti ca de la acea membrana poate fi!
Minel
QUOTE(ANTIdacie @ 14 Feb 2008, 09:44)
Dupa ce am scos capacul din decarburol m-am dus cu el la un service unde l-am suflat si pe el si pe jicloare si tot acolo mi l-a si montat un baiat!
*




Din cate stiu eu ,in momentul in care l-ai scos trebuia suflat cu aer imediat asa incat depunerile care au fost in stare de suspensie sa nu apuce sa se solidifice din nou , daca nu o sa mearga iri sugerez sa repeti operatia dar cand il scoti sa il sufli imediat ,o sa te miri ce poate sa iasa daca nu a mai fost curatat de mult timp !
apollo
atunci trage de acceleratie si uitat-te in carburator.daca imediat cum ai tras nu vine benzina pe acel "cioc de papagal" imediat ci vine putin mai tarziu(cand deja tu ai tras si mai mult de acceleratie), eu zic ca ar fi membrana.
ANTIdacie
Stie cineva unde e centrul ala de reglat si reparat carburatoare in Bucuresti?Stiu ca scria undeva pe forum dar nu mai gasesc!
razvan_3asy
Pantelimon, la automarcus, e un nene acolo...70ron, cica lucreaza bine, personal nu l-am reparat dar cand am fost zicea un tip ca mereu il face acolo si 10.000km nare probleme..asa o fi? ohmy.gif
neuron
aceeasi problema o am si eu...zdruncina rau...bine ca nu vine peste mine...daca reusesti sa o faci anunta si tu...
ANTIdacie
eu cred ca masina mai trage si aer fals!Cam ce ar trebui sa verific in aceste conditii?
gotronic
Daca vrei sa verifici aerul fals, dupa ce s-a incalzit motorul, la drum intins cu cca 80 Km/ora (atat cat sa nu apesi prea mult acceleratia) tragi usor socul din mers (incet din ce in ce mai mult). Daca simti o imbunatatire in functionarea motorului inseamna ca amestecul este prea sarac (aer fals). Asa am patit eu la Oltcit cu garniturile de la chiuloasa si galeria de admisie, cat si cu planeitatea CALE-I (cea din ebonita, care nu vine plana din fabricatie, trebuie luata la smirgher pe "sticla", adica suprafata plana) . Ulterior i-am facut si garnituri din prespan, si nu am mai avut probleme.!!!
neuron
dupa cum am spus acum am aceeasi problema...ma zdruncina...
inainte de a incepe sa faca asa urat am facut cu ea un drum pana la tara si pe a1 nu am reusit sa ii dau mai mult de 110....nu avea viata..acum imi ia juma de ora sa ajung la 80 km/h...ma omor
ANTIdacie
deci cand accelerez bad ca vine imediat benzina dar parca se ineaca, nu accelereaza imediat!
Si inca o problema ar fi ca imi orneste foarte greu dupa ce o las si o zi!La a treia cheie!E posibil sa nu fie montat senzorul cum trebuie?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.