Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Baterie descarcata
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3
viktor177
Deci, miercuri seara am venit grabit acasa si am uitat farurile aprinse(stiu, death.gif stiu nu e nevoie sa imi spuneti). Azi cand ma duc sa pornesc baterie ioc. Nici macar martorii in bord nu se mai aprindeau. Am chemat un prieten si a venit cu niste crocodili si am reusit sa pornesc. Am tiunuto turata la 1500 rpm cam o ora juma. Cand am oprit am avut marorii din bord aprinsi pana la o incercare de a porni. Acum e seaca iar. Mentionez ca bateria e noua(rombat cyclon) avand aprox o luna. Si-a dat duhul bateria? Daca o pun pe redresor s-o mai incarca? Pot reface electrolitul?
P.S. am cautat alte topicuri dar nu am gasit nimic asemanator. Sper sa ma puteti ajuta.
bygy007
pune-o la incarcat pe redresor intre 12 si 24h si apoi da verdictu eu am lasat-o de seara pina dimineata si apoi am pus-o pe redresor bateria avea 4 ani si a mai mers 1an
viktor177
QUOTE(bygy007 @ 18 Feb 2008, 20:01)
pune-o la incarcat pe redresor intre 12 si 24h si apoi da verdictu eu am lasat-o de seara pina dimineata si apoi am pus-o pe redresor bateria avea 4 ani si a mai mers 1an
*


Cat timp a stat descarcata? La mine a stat 5 zile:| Mai aveai ceva curent in ea? Adica martorii se aprindeau?
AR-18-MOS
Eu zic ca bateria ta e "kaput", ca dupa ce s-a descarcat complet, greu isi mai revine, si chiar daca isi revine, capacitatea de inmagazinare a energiei electrice scade mult.
bygy007
0V am vrut sa plec la servici si cind am intors cheia nu se aprindea nimic cel putin incearca ce am zis eu si dupa aia vezi ce faci
djasu82
Refaci de 3 ori cun ciclu control adica incarci cu un curent de 4 A si descarci tot cu acel curent de 4 A in asa fel in cat la descarcare dupa ce ai loat sarcina sa nu pice sub 10.8V daca se apropie de acesta valoare iar o pui la incarcat 12 ore la 4 A.... si iar descarci... se regenereaza. Eu cel putin dispun de un incarcator cu ciclu control ...
Bobytzul
QUOTE(viktor177 @ 18 Feb 2008, 20:56)
Deci, miercuri seara am venit grabit acasa si am uitat farurile aprinse(stiu, death.gif  stiu nu e nevoie sa imi spuneti). Azi cand ma duc sa pornesc baterie ioc. Nici macar martorii in bord nu se mai aprindeau. Am chemat un prieten si a venit cu niste crocodili si am reusit sa pornesc. Am tiunuto turata la 1500 rpm cam o ora juma. Cand am oprit am  avut marorii din bord aprinsi pana la o incercare de a porni. Acum e seaca iar. Mentionez ca bateria e noua(rombat cyclon) avand aprox o luna. Si-a dat duhul bateria? Daca o pun pe redresor s-o mai incarca? Pot reface electrolitul?
P.S. am cautat alte topicuri dar nu am gasit nimic asemanator. Sper sa ma puteti ajuta.
*


Nu umbla la electrolit .
Pune frate bateria la incarcat curentul de incarcare stiu ca parca max 10% din capacitate
- baterie de 66A/h cam 6.6 A) capace elementi scoase
-,inainte de asta verifici nivelul la electrolit si daca e nevoie comp cu apa distilata
-cam la 2 ceasuri o mai scuturi un pic ca pe oala cu sarmale
-apoi dupa 10-12 ore vezi daca se degaja gaze intens sa nu inceapa sa fiarba o lasi sa se mai odihneasca
- apoi repeti inca 2-3 cesuri de incarcat o pui pe masina cureti inainte bornele le ungi cu o vaselina neutra si daca vrea asta este ,daca bateria era crapata cit ai mers cu ea circa 1,5 ore nu mai aprindea nici martorii deci incepuse sa se incarce
.- Daca ai redresor obisnuit si cind o pui la incarcat il auzi cum biziie transf de ii sar ochii pune un bec de far cu fazele II legate in serie cu bateria sa ii limitezi curentul apoi dupa 10 ceasuri o pui pe normal .Asa am rezolvat eu bateria unui vecin
-Vezi ce au mai scris si alti usseri
-Nu are chef sa mearga pui bateria unui vecin si fuga la garantie
Muratu
Da garantie nu ai la baterie?
AR-18-MOS
@Bobytzul, da' de ce sa o scuture ca pe o oala cu sarmale? crazys4.gif
Merced
Vi se pare normal sa accepte la garantie o baterie consumata din eroarea cumparatorului? Mie nu. Farurile puteai sa le uiti pornite si o luna, dupa o zi oricum s-a terminat bateria. Pusa pe redresor ar trebui sa-si revina, macar pentru o perioada, in functie si de vechimea si starea ei inainte de incident.
Eu va spun ca am avut o baterie pe masina care a stat doua ierni in frig, cu masina nu s-a mers, in fiecare vara am incarcat-o si atat, nici macar n-am umblat la electrolit, si asta vara am prajit-o ca mi-a reglat un destept releul sa bage 16V la relanti, ca probabil as fi folosit-o si acum. Si o luasem la mana a doua de la cineva. Sau un var de-al meu mai aiurit si-a uitat farurile pornite de vreo trei ori intr-o luna, peste noapte bineinteles, si mereu am pus-o pe redresor si si-a revenit. Inca merge cu ea.
houseISmusic
am bateria de 5 ani , o singura odata am bagat-o la redresor insa cand e frig afara nici nu ma gandesc sa o las in masina smile.gif
viktor177
O am la robat reprezentanta pusa pe redresor. Mi-a fost spus ca nu e nici o problema si ca se incarca numa ca dureaza ceva pana se incarca. Ms ptr raspunsuri.
adi_adyta
am si eu o problema cu bateria
am pornt azi masina dupa o pauza de vreo 2 saptamanai,
i-am mai facut niste reglaje, si cand am vrut sa repornesc ia ghiciti, batria foarte moarta, nu mai are curent in ea nici sa aprind un bec.

sunt posibile pierderi de curent pe undeva?
exemplu p, pe la electromotor?
mersi.
AR-18-MOS
Sau e posibil sa nu iti incarce alternatorul. Sau daca iti incarca, probabil o face numai in sarcina nu si la ralanti.
djasu82
Vedeti cum incarcati bateria pe redresor folositi forumula I=0.05XC ,C reprezinta capacitatea nominala a acumulatorului exprimata in Ah . De exemplu Ah=55 => I=0,05X55 I=2.75A adica reprezinta curentul de incarcare a acumulatorului in termen de 24-48 de ore.
Ah=55 I=2.75
Ah=60 I=3
Ah=75 I=3.75
Ah=80 I=4
Ah=100 I=5
Bobytzul
QUOTE(AR-18-MOS @ 19 Feb 2008, 23:48)
@Bobytzul, da' de ce sa o scuture ca pe o oala cu sarmale?  crazys4.gif
*


Eram si eu mai tinar si la servici aveam personal specializat pentru intretinut bateriile de acumulatoare citeva mii A/h un elem
- cadea reteaua automat intram pe rezerva .
-Erau calificati si la ei ne duceam cind aveam probleme cu bateria .
-Aparate de masura stiau sa foloseasca si stiu si eu
-Redresoare de toate neamurile
-Electrolit la damigene
-Apa distilata de la distilator
-Am vazut cum procedau cu bateriile uzate si le mai lungeau zilele cu aproape 1 an ,ce mai retin
a) spalau bine electrolitul din baterie
b)Puneau apa distilata si incepeau sa incarce am uitat reactia la incarcare ce elibereaza placile
c) Goleau apoi puneau electrolit la densitatea recomandata pentru baterii auto si incepeau incarcarea
d)Faceau cel putin 2-3 cicluri incarcare desc la curent limitat
e)Solutia finala ultima incarcare
-Chestia cu oala de sarmale este un fel de a zice sa priceapa omul ,am vazut cind incarcau bateriile ca se forma pe element ca o bariera fina de gaz atunci scutura putin bateria si eu cu ochiul pe aparatul de masura vedeam cum se modifica putin curentul de incarcare
-Cum am urnit eu o baterie de Matiz din cite mai stiu avea o alarma care cind o gaseau nebuniile aprindea si farurile
a) aveam cabluri si am dat curent de la mine
cool.gif a pornit matizul
c)am debransat cablurile
d)matizul functiona normal
e) ia bateria in brate si o aduce la mine
f)O pun pe redresor (am si Ampermetru,punte 4x RA 220) doar atit de reglat curentul =ioc
g)Sare Amp la cap de scala si biziia transf zic stai asa
h) iau un bec de far pun fazele II si le inseriez cu bateria si bag in priza
i)Luminau becurile bine dar curentul pe amp cam 6 amperi ,nu e bine
j)las o singura faza in serie cam 3-4 amperi
k)dupa ... ore vad ca lumina foarte slab becul pun fazele II creste curentul cam la 4-5 A zic si eu lasa ca nu crapa fierea in tine.
l)dimineata becurile abia luminau am scos becurile si am lasat redresorul pe direct
m) Nu mai stiu cit am mai incarcat ca deja cind incepe sa "fiarba" degajare intensa de gaze am oprit incarcarea cam 2 ore apoi am mai incarcat cam 1 ceas si merge si astazi
n)de fiecare data cind treceam pe linga ea o mai miscam cu piciorul (cratita de sarmale) si auzeam cum bolborosea ceva .
deconectat
Zice tare bine Bobytzul. Nu stiam de partea cu scuturatul (cu toate ca logica imi zice ca s-ar putea sa previna sulfatarea), dar restul sunt lucruri pe care le gasesti in orice carte despre acumulatori.

Bateria de masina nu e ea deep cycle, dar nici nu moare daca o descarci de tot o data (eu am dus-o pe a mea pana la 1.2V asta vara si acum imi porneste si la -20 de grade, deci e ok). Cel mai important dupa o astfel de descarcare este sa i se faca o incarcare corecta. Daca se incarca la un curent mai mic decat 10% din capacitate nu ar trebui sa se incalzeasca foarte tare si nici nu ar trebui sa fie necesar sa umblati la electrolit.

Aveti mare atentie la redresoarele care se gasesc in comert, pentru ca multe dintre ele pot sa omoare si o baterie buna! Incarcarea corecta se face la curent constant, nu tensiune constanta!!! Problema e ca e destul de greu (scump) sa faci o sursa de curent constant la puterea asta, iar majoritatea redresoarelor dau o tensiune constanta de 13-14V. Practic tensiunea ar trebui sa creasca treptat o data cu incarcarea bateriei pentru a se mentine curentul constant. Un redresor care stie sa dea curent constant va avea cu siguranta un radiator destul de mare la partea electronica (si va avea neaparat o parte electronica; macar un tranzistor, o dioda si vreo 2 rezistente).

Cand incarci o baterie la tensiune constanta, la inceputul incarcarii vei avea curentul cam mare (din cauza asta e recomandat sa pui bec daca e incarcatorul prost), iar pe masura ce se incarca bateria scade curentul pana la o valoare normala.
bygy007
idea este ca initiatorul topicului nu ne-a mai zis nimica daca merge sau nu bateria daca a incarat-o sau ce a facut pina la urma


concluzia este ca daca o baterie se descarca accidental pina la 0 si se pune la incarcat imediat si corect atunci sint sanse foarte mari ca bateria sa nu aibe nimic
viktor177
Am zis mai sus ca o am la reprezentanta la rombat pusa pe redresor. Vineri o iau de la ei, sper ca se va incarca. Va voi tine la curent.
viktor177
Scuze ptr double post dar nu mai gasesc butonul de edit. Am luat azi bateria, a fost incarcata si nici nu pare a fi ramas cu sechele ptr ca azi am tot pornit si oprit, deci s-a incarcat.
Adrian_Boy
Am patit-o si eu odata, am uitat cheile in contact toata noaptea sad.gif
Am pus-o pe un traf de 16v si am avut curent de 3 chei, am facut mai mullte drumuri ca tot nu a vrut sa porneasca.
Pana la urma i-am dat cu spray de pornire la rece, are un amestec bogat si porneste imediat.

Un sfat, dati cu un spray de pornire la rece, la manual si o ia din prima, pe urma se incarca de la masina bateria wink.gif
bygy007
QUOTE(Adrian_Boy @ 23 Feb 2008, 10:20)
Am patit-o si eu odata, am uitat cheile in contact toata noaptea sad.gif
Am pus-o pe un traf de 16v si am avut curent de 3 chei, am facut mai mullte drumuri ca tot nu a vrut sa porneasca.
Pana la urma i-am dat cu spray de pornire la rece, are un amestec bogat si porneste imediat.

Un sfat, dati cu un spray de pornire la rece, la manual si o ia din prima, pe urma se incarca de la masina bateria wink.gif
*


cit de mare era transformatorul ? cred ca era prea mic cel mai bine se incarca de la redresor trebuie sa aibe cel puti 100W
Adrian_Boy
Cam 5 kg avea biggrin.gif Avea putere suficienta, dar nu era al meu ca-i faceam rost de un montaj si-l aduceam la stadiul de 100% redresor wink.gif
ANTIdacie
si eu patit la fel cand eram mai mic!M-am dus cu masina la liceu si am uitat faza scurta aprinsa!Dupa cele 6 ore de curs bateria era complet descarcata!Am adus-o in casa si am pus-o la incarcat 24 de ore si merge si dupa 5 ani si ceva!In iarna aceasta am avut o mica problema ca s-a descarcat dar am incarcat-o veo 4 ore si vad ca si-a revenit iar!
Marius_Do
O solutie ar fi sa pui farurile pe contact, si alte cnsumabile, poti sa lasi pe direct numai pozitiile
bygy007
cam greu dar nu imposibil
viktor177
dar sanatos biggrin.gif
torquemada
"O solutie ar fi sa pui farurile pe contact, si alte cnsumabile, poti sa lasi pe direct numai pozitiile"

O mare prostie. Se modifica instalatia electrica astfel incat blocul de lumini sa fie doar de comanda. Partea de forta (pozitii, faza scurta, faza lunza, claxon) se trece prin relee.
Contactul de dacie are patru fire corespunzatoare +, martori, demaror, accesorii(neconectat) . Pe firul de accesorii legi un releu care taie alimentarea(masa) la releele de faze.

Oricum singurele circuite care trebuie sa functioneze FARA cheie sunt pozitii, avarii, claxon, si stop, restul se pot intrerupe prin cheie

tabel pozitii cheie contact

plus acc martori demaror
stationare x x 0 0
antifurt 0 0 0 0
martori x x x 0
demaror x 0 x x

x = contact intre
0 = nimic

In acest mod simplu opresti farurile la oprirea motorului.


Muttley
N-am mai pornit masina de 2 luni. Stiam de vreo saptamana ca bateria e moarta, iar azi m-am dus la masina pregatit cu cabluri "de imprumut". Am bransat bateria mea la bateria altei masini, am lasat-o asa cam 15-20 minute cred, in timp ce motorul celeilalte masini era pornit. Chiar si-n conditiile astea, electromotorul meu invartea foarte greu. Intr-un sfarsit am reusit sa pornesc motorul la masina mea si l-am lasat la relanti 30 minute. Dupa 30 minute am oprit motorul si imediat am vrut sa-l pornesc la loc. Sufletu'. Bateria tot muci e.

Detalii: bateria e de tipul "fara intretinere", cumparata acu' un an jumate. A mers ireprosabil intotdeauna. Martorul ala de sus (ochiul magic) e pe negru.

Consumatori:
- amplificator muzica (+ permanent legat direct la baterie)
- ledul de la alarma
- ledul de la mp3
- o chestie d-aia cu 3 leduri (rosu, galben si verde) de indica starea bateriei si se pune-n locul brichetei
- sirena de la alarma care-i cu acumulator incorporat si se incarca de la acumulatorul masinii

Reamintesc, masina n-a fost pornita 2 luni. Bateria s-a descarcat complet acu' 1-2 saptamani. Stiu asta pt ca atunci sirena de la alarma a inceput sa urle (asa face cand pierde "semnalul" de la acumulatorul mare).

Intrebari ar fi:
1) are sanse de a fi recuperat acumulatorul? Sa ma mai agit sau cumpar direct altul?
2) daca 1) e favorabil, care-mi poate imprumuta un redresor in Pitesti?
djasu82
Ai consumatori foarte mari chiar daca ai motorul oprit un amplificator in st-by consuma 50mA un casetofon 50mA jocul de leduri care tine bateria calda 35mA sirena cu acumulator si aia sta amorsata si ia cam 50mA rezultatul peste 200 de mA. De obicei se pune bateria la incarcat daca e ochiul magic alb o duci la garantie . Eu am patit-o cu o caranda care avea ultimul element mort de la bara de (-) m-am tiganit cu cei de la caranda pana ce au verificat-o si mi-au schimbato in cele din urma . Consumul maxim la mine e in jur de 35mA .
Muttley
Nu e alb, e negru. Deci nu e compromisa???

Intamplarea face sa fi fost cumparata tot din pitesti. Oare aia de la garantie vor fi de acord s-o-ncarce ei? Nu s-o schimbe, doar s-o puna pe redresor...
brigada_diverse



QUOTE(adi_adyta @ 20 Feb 2008, 18:14)
am si eu o problema cu bateria
am pornt azi masina dupa o pauza de vreo 2 saptamanai,
i-am mai facut niste reglaje, si cand am vrut sa repornesc ia ghiciti, batria foarte moarta, nu mai are curent in ea nici sa aprind un bec.

sunt posibile pierderi de curent pe undeva?
exemplu p, pe la electromotor?
mersi.
*



ai masurat bateria? sau e moarta ca nu se aprind martorii?
eu am coborat de ep bordura si s-a oprit...martori...ciuciu...de ce? nu ca era moarta..ci ca sarise borna..(nu facea contact desi era la locul ei)
AR-18-MOS
@adi_adyta, verifica mai intai bornele. smile.gif
bygy007
QUOTE(Muttley @ 12 Apr 2008, 21:03)
Nu e alb, e negru. Deci nu e compromisa???

Intamplarea face sa fi fost cumparata tot din pitesti. Oare aia de la garantie vor fi de acord s-o-ncarce ei? Nu s-o schimbe, doar s-o puna pe redresor...
*


negru scrie baterie descarcata , asa ca pune-o pe redresor tine-o intre 12 si 16 ore ar fi bine sa masori densitatea electrolitului inainte si dupa incarcare , mai multe detalii aici , citeste tot topicul iti poate fi de ajutor

sfatul meu pune-o la incarcat si vezi dupa aia
BeciAcustic
poti porni masina cu o alta baterie si dupaia sa cuplezi bateria descarcata.... si mergi cu ea.... completezi cu apa distilata inainte sa o cuplezi ... si mergi cu ea ca se incarca..... candva asa am facut si eu... merge..... (PS nu am uitat farurile aprinse....era alta pb.....)
djasu82
Nu se completeaza cu apa distilata bateriile care sunt sigilate riscul de a pierde garantia o stiu eu pe propia piele . Bateria se pune la incarcat atata tot . Muttley faci rost de un traf care sa debiteze 14V-3A si o punte de 10A si 18-20 de ore e incarcata bateria. In paralel pe baterie se poate pune un consumator un far de 12V pentru stabilizarea mai buna a curentului care trece prin baterie . Se stie ca un far trage 4A.
bygy007
la cuplarea si decuplarea bateriei descarcate pot aparea virfuri tranzitorii de peste 20V am pati-o acum 8-9 ani am ramas pe 1 ianuarie inpotmolit si am dat pina s-a dus bateria am pornit-o cu alta si cind am schimbat bateriile am ars tot ce aveam electronic pe ea , noroc ca nu aveam casetofon , mi s-a ars si citeva becuri care au fost aprinse in acel moment , lucrul asta o faceti cu acest risc (pe pielea voastra)


si cit mergi cu ea 12 ore? din experienta spun ca o barerie descarcata complet se incarca in 16 ore , cind am facut operataia asta, am masurat densitatea din ora in ora
djasu82
Cine are densimetru 12.8 valoarea perfecta pe fiecare celula per total 12.8V dupa 16-18 ore de incarcare. Cu nou relul facut de mine parca altfel se simte bateria .
bygy007
eu am si am dat 5 lei pe el nu cred ca este scump l-am luat dintr-un mare magazin care incepe cu C
djasu82
E bun la casa omului un densimetru pentru masurarea densitati la baterie si inca un densimetru pentru a punela punct racirea motorului ...
Merced
Fa-ma sa inteleg: ai masina la Pitesti, unde esti si tu, dar n-ai pornit-o de doua luni?
La o adica te directionez catre un dealer Rombat care stiu ca si incarca contra unei sume modice, acumulatori auto.
As avea si un redresor, dar e pe la tara pe undeva, tre sa-l caut...
BeciAcustic
Eu cand am schimbat bateriile nu am avut prbleme sia fost foarte eficient.... m-a mai dus..... acum am o baterie tanara ca aia saraca s-a dus... m-a tinut 5 ani totusi .... Poate am fost norocos atunci..... totusi din moment ce porneste.... si nu am nici un consumator in fucntiune... ce se poate intammpla pe moment... ea incepe sa se incarce usor usor... deci .....
Muttley
Masina e-n Bucuresti, eu la Pitesti. Azi am fost s-o vad pentru prima oara dupa doua luni. Tolomac am fost ca n-am luat bateria cu mine, mi-a fost lene. Ma mai duc o data. Pe 25 aprilie tre' sa fie functionala, ca plec cu masina la Iasi... frustrat.gif

Mersi de intentie. Da' sper sa gasesc certificatul de garantie si ma duc la service si-i rog p-aia contra unei "sume modice" sa o-ncarce. 16 ore, cum zice bygy.
brigada_diverse
in cartea de la dacie spune aceva de 100km.....la drum intins...
deci...80km/h pe un european..sau 100.....intr-o ora....ai plecat la padure, ai revenit...gata bateria ...e plina, te-ai si plimbat, ai pierdut banii pe benzina/gpl....toata lumea e multumita radmasa.gif
djasu82
Voltmetrul de la bord are un bimetal si in timp ce bimetalul se incalzeste la parcurgerea curentului iti da tie acea senzatie de incarcare usoara prin vizualizarea acului de la voltmetru.
Merced
Daca ai circuitul de incarcare ok e posibil s-o salti destul de mult intr-un drum lung, de peste 100km, dar e cam riscant. Fiind Dacie, din varii motive poa' sa se opreasca inainte sa fie destul de incarcata, si nu cred ca-ti convine sa impingi la ea. In plus acu' mergi si cu faruri pornite...

Muttley, asa repede parasesti Pitestiul? Si fara sa dai o bere? tongue.gif
bygy007
QUOTE(cristitranca @ 12 Apr 2008, 23:11)
in cartea de la dacie spune aceva de 100km.....la drum intins...
deci...80km/h pe un european..sau 100.....intr-o ora....ai plecat la padure, ai revenit...gata bateria ...e plina, te-ai si plimbat, ai pierdut banii pe benzina/gpl....toata lumea e multumita  radmasa.gif
*


doar o aparenta senzatie , ia o baterie descarcata masoara densitatea si pune-o pe masina si mergi cu ea 100Km apoi masoara densitatea vei vedea ca nu s-a incarcat nici 20%
BeciAcustic
Apropo de indicatoru ala din bord... faci ceva pe el... la mine tot timpul e pe rosu cand aprind faza lunga sau scurta.... am mai facut un topic pe tema asta.... si degeaba ... am incercat de toate si nimic..... merg asa..... nu`i pb.....
Merced
Merge asa dar ai o problema. Si mie imi face la fel, la relanti cade pe rosu daca am faza scurta pornita, sau aeroterma, chiar si daca-s cu picioru' pe frana cade un pic pe rosu. Si nu e neaparat un semn bun, ca eu imi aduc aminte ani de zile ca nu facea asa. Cu motorul turat insa, deci in mers normal, sta pe verde, dar tot nu e bine. E o problema ori cu releul de incarcare, ori cu alternatorul, dar pe care eu n-am stat s-o remediez ca nu tin sa folosesc masina pana face 50 de ani. laugh.gif
BeciAcustic
Mie imi face problema asta fix de cand mi-am pus halogenele.... sa fie vreo pb?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.