Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: cutie de viteze
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Logan > Piese auto - Dacia Logan
Pages: 1, 2, 3
Tudor Badescu
George_scala_2004,sa stii ca mi-au dat la magazin 75W85,GL5,dar ai dreptate, la Sprinter in carte scrie GL4.
cristio_79
Intrebare pentru cei care au schimbat uleiul de transmisie: ati observat cumva imediat dupa schimbare ca in treptele 1 si 2 "agata", atat la accelerare, cat si la retrogradare?
YRX
Nu.
Ce ulei ai bagat?
dl_dr25
am observat si eu la mine cu elf 70 80
cristio_79
In primavara am avut o oferta foarte buna pentru Mobilube 1 SHC 75W-90 si, desi am stat in dubiu, l-am luat pana la urma. L-am pus vineri, dupa ce am scurs uleiul care era din fabrica, aproximativ 6 ani. Acesta arata cam nasol, avea aspectul de parca fusese contaminat cu apa, culoare maroniu cu tente verzui. Intra bine in viteze cu exceptia marcharierre-ului care intra din a doua sau a treia incercare. Schimbatorul nu se ducea pana la capat. L-am scurs tot, am asteptat vreo 30-45 minute, dupa care a fost pus cel nou.
Cu asta intra perfect in 3, 4, 5 si R, este o diferenta destul de mare fata de vechi.
Problema pe care am sesizat-o de la inceput a fost ca "agata" in 1 si 2 la accelerare si retrogradare. Daca am motorul pornit si "frec" schimbatorul prin toate vitezele o data, intra perfect si in 1 si 2, dar in mers "agata". Am zis ca poate isi revine in cateva zile, nici nu am mers mult zilele astea, maxim 40 de kilometri.
argon
e prea gros, nu se punea 75w80 la Logan?
cristio_79
La Logan presupun ca este tot 75W-80, la Solenza este sigur 75W-80 API GL-5.
Gros nu mi s-a parut sa fie, dar nici nu am avut un 75W-80 la indemana ca sa le compar ochiometric. Problema e ca nu se prea mai gaseste GL-5, iar cel pe care l-am pus eu indeplineste acest standard.
Daca vad ca se comporta la fel, il voi schimba cu un Total Transmission BV 75W-80 GL-4+ care are caracteristici aproape identice cu Tranself, doar Elf este "a brand of Total".
argon
Nu fi fixat neaparat cu GL5, ca merge si GL4+, Tranself. Cand o sa pui 75w80 sunt convins ca nu-ti va mai agata. Nu e reclama, doar ca sa vezi tipul.
cristio_79
Stiu cum e, am tot studiat in ultimele zile fisele tehnice de la mai multe marci, printre care Motul, Elf, Total etc. Elf nu am gasit pe nicaieri, Totalul il am deja, este ca nou, doua luni vechime. Dupa ce am studiat fisele alea si le-am comparat am vazut ca au caracteristici aproape identice.
Motul nu gasesc decat pe net si destul de scump, aproape cat Mobilul pe care il am acum si care este full sintetic, dar si el are niste vascozitati cam mari, chiar daca este 75W-80 si nu mai risc si cu asta.
argon
Eu am luat Tranself din ala GL4+ , 75w80 cu 29 ron litrul de la magazin inainte de marirea TVA-ului, ca sa pun la Matiz. S-a simtit imediat schimbarea, nu mai agata(facea ca la tine desi e alta masina, alta cutie), recomand. Producatorul zice 75w85 dar a fost de negasit.
cristio_79
Eu am luat Totalul de care ziceam ca e aproape identic cu Transelful cu 28 lei dupa marirea TVA.
Elf cu specificatia ca TRJ nu se mai fabrica, a fost inlocuit de NFJ
Total
YRX
Deci ai bagat Mobil 75w90. Atunci asta e problema.
Total BV este identic cu Elful TRJ, numai ca este recomandat pentru grupul PSA. Chestie de marketing, poti sa-l folosesti fara probleme.
cristio_79
Doar ce am schimbat uleiul de transmisie cu Total Transmission BV 75W-80, API GL- 4+.
Rezultat dupa o scurta proba in care am folosit toate vitezele: intra perfect in toate, nu agata nici la accelerare, nici la retrogradare, marcharierre intra foarte usor din prima.
Concluzia pe care am tras-o pe pielea mea (mai exact pe buzunar 04.gif ): uleiul de transmisie 75W-90, fie el si Mobilube 1 SHC full sintetic, nu se preteaza la cutiile JH (cel putin). Poate doar la cele cu peste 100-120.000 kilometri cu ceva uzura in agrenaje.
Iulikk
Si eu trebuie sa il schimb. Am vazut in oras Elf 75w80 cu 30 de lei litrul.
cristio_79
Eu n-am gasit Elf, am luat Total. Daca te uiti in fisele de mai sus, o sa vezi ca sunt aproape identice. Este fabricat acum doua luni, 28 lei/l.
La Solenza intra exact cat spune producatorul, adica 3,5 l. Trebuie cumparati 4 litri. Eu am lasat sa se scurga bine, am stat cam 30-40 minute.
Ultima jumatate de litru am turnat-o foarte incet si eram cu ochii pe gura de umplere. Cred ca au ramas cel mult 10 ml in bidon.
Iulikk
Dar cum se schimba uleiul? Adica stiu... desfac busonul de sub masina, dar uleiul nou pe unde se pune? Cand am schimbat burduful la planetara si au dat jos uleiul, am vazut ca au folosit un sticla taiata cu un furtun legat, dar unde au batat furtunul ala?
cristio_79
Este un dop de plastic tip fluture pe lateralul cutiei spre radiator pe care il desfiletezi.
Eu am folosit o palnie mica la care am atasat o bucata de furtun de vreo 30 cm. Se introduce cam 2 cm in cutie. Palnia trebuie sa stea cat mai sus ca sa poti turna usor uleiul.
Pentru a umbla mai usor, se demonteaza si scutul inainte de toate. Sunt 4 suruburi de 6, se desfileteaza cu o tubulara de 10.
Pentru busonul de golire este necesara o cheie cu patrat de 8. La fel si la busonul de golire de la baia de ulei.
[attachmentid=1627658752]
Iulikk
O imagine face cat 1000 de cuvinte. Multumesc mult! cristio_79.

EDIT: Dacia Oil Extra Gear 75w80 e bun in cutia de Solenza?
vi_escu
E bun.
cristio_79
Ca pret, cred ca se apropie de 30 lei/l, asa ca de ce sa nu cumperi ceva mai bun?
argon
s-a mutat sectiunea solenza pe cea de Logan? unsure.gif
tzeegunoo
QUOTE(cristio_79 @ 20 Sep 2010, 14:32)

Problema pe care am sesizat-o de la inceput a fost ca "agata" in 1 si 2 la accelerare si retrogradare. Daca am motorul pornit si "frec" schimbatorul prin toate vitezele o data, intra perfect si in 1 si 2, dar in mers "agata". Am zis ca poate isi revine in cateva zile, nici nu am mers mult zilele astea, maxim 40 de kilometri.
*



Aceeasi problema o am si eu de cand era noua masina. A ajuns sa agate dupa cateva mii de km , pt ca la inceput , cand era noua masina nu intra deloc in a 2-a la retrogradare decat la viteza de pana in 15-20 km/h , mai sus caraia daca fortam. Chiar si acum , iarna , intra foarte greu in a 2-a si in accelerare si in retrogradare pana se incalzeste masina(dupa vreo 5km de mers). Cum imi dau seama ce ulei au bagat in cutie din fabrica?
cristio_79
Singura modalitate ar fi sa-l inlocuiesti cu 75W-80.
@argoane, e vorba de cutii in general, sunt aproape identice, indiferent ca e vorba de Solenza sau Logan. Se foloseste acelasi ulei, experientele unora pot fi folositoare.
mk2
Schimbat recent uleiul din cutie cu Elf NFJ.

Primele impresii ar fi ca intra mai usor in viteze si parca trepideaza mai putin schimbatorul cand tii mana pe el in mers.

Insa ceea ce e ciudat este alt lucru. Am schimbat uleiul la ambele masini, si la logan si la solenza. Si desi loganul are mai multi km (90k vs 84k, 5 ani vs 7 ani), totusi uleiul din solenza era mult mai degradat decat la logan. Lucru care ma face sa cred ca si uleiul are un numar de ani in care este bun dupa care o ia la vale.

Oricum, recomand "operatiunea". Practic o data la 4 ani merita sa dai 150 de lei si sa-i schimbi uleiul.
imcristi
Imi poate explica si mie cineva mai precis cum se schimba uleiul din cutie ? Multunesc
PaulT
Ai citit postul 67? Desfaci busonul de golire si pe cel de umplere, astepti sa se scurga uleiul vechi, pui la loc busonul de golire dupa care introduci uleiul nou prin busonul de umplere.
IRONICK
Doar ca la umplere ii trebuie o palnie cu furtun.
imcristi
si busonul de umplere unde il gasesc , e cumva furtumul ala dintre filtru de aer si pompa de frana ?
mk2
Nu, in lateralul cutiei este un dop tip fluture de plastic negru. Cel mai bine se vede de sub masina (dupa ce-i dai scutul jos).

PaulT
QUOTE(IRONICK @ 26 Aug 2011, 12:05)
Doar ca la umplere ii trebuie o palnie cu furtun.
*



Ii detaliaza postul 67 tot ce trebuie.
@imcristi - In postul la care te-am trimis exista si poze ale ambelor busoane, impreuna cu informatii despre localizarea lor.. Te-ai uitat la ele?
Bogdan90
QUOTE(tita @ 10 Aug 2010, 21:52)
n carte se recomanda 75W80 api gl5 ,dar pe la nici un magazin nu se mai gaseste gl5 decat 75w80 gl4.
Aveti vreo idee?de cand nu se mai face Gl5?
Am solenza....
*



Salut! Am pus eu in cutie dacia oil 75w80 gl4 si imi caraie de atunci cand bag in retur de fiecare data si intra greu in a1a dimineata. In rest merge super. Am gasit intr-un final tranself dar nu stiu daca sa iau sau nu. Mi-e sa nu arunc banii si sa faca la fel tinand cont ca e tot gl4. Un sfat e bine venit.
cristio_79
Ambreiajul l-ai mai reglat si tu ?
Atata timp cat ai respectat specificatiile, norma aia nu influenteaza in masura in care sa nu intre in viteze cum trebuie.
Uite aici si aici.
Bogdan90
Pai uleiul l-am schimbat cand am schimbat si discul de ambreiaj. Nu am stiut ca va curge uleiul din cutie cand scot planetara stanga si a curs. Am incercat sa reglez cursa ambreiajului sus, jos dar fara nici un efect. Ininte sa schimb discul si uleiul nu aveam problema asta. Intra foarte frumos in toate vitezele.
sobolan
QUOTE(argon @ 22 Sep 2010, 08:20)
s-a mutat sectiunea solenza pe cea de Logan? unsure.gif
*



cam da...la logan bucsonu' de golire e undeva dupa terminarea scutului,deci n-are scutul gaura prin el ptr. acel bucson,poza aia nu e de la logan wink.gif
MariusWsW
Nu am citit ce-i drept toate posturile, insa cam la cati km se schimba uleiul in cutie?

Intreb ca mi se pare ciudat. In manualul de intretinere/reparatie pt golf 1 '79/'82 stiti ce scrie la sectiunea intretinere cutia de viteze? "NU SE UMBLA"
Eu nu am vazut in fosta mea DSN in cutia de viteze ca uleiul sa aiba alta culoare. L-am schimbat o data cand am schimbat o planetara caci ca fiindca nenea mecanicu' lu peste care avea un ucenic l-a lasat pe impricinatul ucenic sa dea uleiul din cutie jos, si l-a varsat evident in tancul de ulei de motor uzat. Si a trebuit sa il schimb. Asta pe la 90mii km. Si era curat ca lacrima
IRONICK
Ai vazut tu un lichid care sa reziste pe viata? 4 ani ii este de ajuns. Ce termen scrie pe bidon? Daca era pe viata, era necesar un termen?
MariusWsW
Tocmai aici e intrebarea. Daca la golf nu se umbla, la noi de ce? expira dupa 4 ani de stat sau 4 ani de umblat? Ca eu in 4 ani fac 200 mi km si altii poate 20 mii....
mk2
Eu cand l-am dat jos NU arata ca nou. Si la masina mai veche si cu mai putini km arata mai rau decat la aia mai noua dar cu mai multi km. Asa ca inclin sa cred ca chiar exista un termen de garantie la uleiuri.

Cat despre manual, nici la logan nu scrie ca se schimba uleiul. Dar asta nu inseamna ca nu e bine sa-l schimbi.
sobolan
nici la corsa c nu se umbla ca nu exista bucson de golire doar cel de umplere ptr. completari....tre' sa-i dai jos capacul la diferential...urat de tot dar se poate wink.gif
testike
Stie cineva cati litri trebuie pentru Logan Diesel 85 CP?
Am gasit mai multe variante: 3, 3.1 si 3.4
Un mecanic mi-a spus ca in cutiile noi intra mai putin, sub 3 litri ?!
csocso
De curiozitate am dat telefon la Vocea Clientului ca sa ma lamuresc daca se schimba sau nu uleiul din cutia de viteze sau nu...raspunsul a fost ca NU se schimba uleiul din cutie decat daca ai avut o defectiune sau un eveniment care necesita asa ceva.
Acum pe cine trebuie sa cred pe fabricant sau pe mecanic sau pe unii care recomanda schimbarea uleiului din cutie!?
PaulT
Pe cine vrei.... in definitiv e masina ta. Sau, alegi sa gandesti putin, in loc sa pierzi timpul cu VC... Termen de valabilitate vei gasi si pe bidonul cu ulei de cv de pe raft...
testike
Chiar nu stie nimeni sigur cati litri intra la diesel?
Urmeaza sa merg la mecanic si as vrea sa fiu sigur ca am destul - am cumparat 3 litri.
Mecanicul spunea ca intra 2 litri si ceva, iar pe internet am gasit 3, 3.1 si 3.4 litri..
Nu prea se gaseste Elf prin magazine mai ales in perioada asta, am cautat la 7-8 magazine pana am gasit.
Bogdan90
La a mea pe benzina i-am pus in jur de 3,5. Cred ca la diesel intra cam tot asa, nu stiu daca e alta cutie.
testike
Merci pentru raspuns.
Mecanicul zicea ca la astea dieselurile astea mai noi intra mai putin..

La benzina am schimbat si eu, am cumparat 4 litri dar nu au intrat decat 3, deja dadea pe afara - poate nu au scos bine chiar tot uleiul vech i!?
Bogdan90
Mergi la magazin iei 4 litri, le platesti si ii spui lu nenea de la magazin sa nu-ti dea bon ca nu esti sigur cat intra. Si daca iti mai ramane vreun litru il duci inapoi si iti iei banii.
testike
Am gasit doar in al 8-lea magazin, si acolo au adus la comanda. Nu prea cred ca ar fi de acord sa mai iau doar 1 litru si sa-l duc inapoi.
Bogdan90
Fii convingator biggrin.gif . Poate dai de cineva intelegator.
testike
Ce intelegatori, sunt niste escroci. Am platit 37 RON/l. La inceput nici nu vroiau sa comande, ziceau sa merg la magazin si sa astept acolo pana aduc ei cu taxiul.
Se pare ca voi vedea maine la mecanic cat lichid incape, si voi posta rezultatul aici...
Bogdan90
Daca ai luat tranself cu 37ron e un pret bun. Eu am fost gasit cu 36 in iasi, iar in botosani mi-au fost zis ca ma ajunge pe la 50ron/litru smile.gif . Oricum eu am fost pus dacia oil cu 25ron/litru, dar daca gaseam si in bt la pretul din is sigur puneam tranself. Ce e drept s gaseste foarte greu. Si ce GL e al tau? Ai gasit GL5?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.