testike
29 Dec 2011, 10:37
Am luat TransELF NFJ 75w-80.Are GL 4+.
Am crezut ca e pret mare, pentru ca pe internet vazusem pe mai multe site-uri cu 25-30 RON - si castiga si vanzatorii aia ceva. Oricum am luat pentru ca a fost singurul magazin unde am gasit in perioada asta, si aveam deja programarea facuta la mecanic.
testike
30 Dec 2011, 14:56
Am pus ulei in cutie, si au intrat fix 2 litri, deja iesise un pic pe afara.
Asa a zis si mecanicul dinainte.
Spunea ca atat intra la cutiile astea mai noi, si planetarele sunt diferite si nu mai intra in ele ulei din cutie (sau in una din ele).
Bogdan90
30 Dec 2011, 17:14
Bine ca ai rezolvat-o! Un an nou fericit tuturor!
ssandulescu
31 Jan 2012, 00:14
uleiul la cutie nu se schimba se completeaza dc este nevoie
testike
31 Jan 2012, 06:44
La mine nu s-a prea vazut mare imbunatatire dupa schimbarea uleiului.
Parca merge un pic mai bine a 5-a, care inainte intra mai greu si chiar a carait de vreo 2 ori, dar in rest nu se vede mare imbunatatire. A 2-a intra tot destul de greu la rece.
O sa mai verific pe la ambreiaj, la cealalta masina care are 7 ani si ceva merge mai bine la rece (am schimbat si la aceea uleiul).
DJ18KYD
24 Feb 2012, 17:07
La 1.4 aveti idee canti litri de ulei intra.
P-A-C-O
24 Feb 2012, 17:17
tu esti cel care a cumparat masina sau cel care a avut-o?
PS: vezi
aici
ciprian0813
26 Feb 2012, 21:54
stiu ca e un pic offtopic , la cutia mea la imbinarea celor doua calote din care e facuta am observat ulei pe cutie , mecanicul unde am fost sa schimb uleiul mi-a zis ca pierde putin si nu merita operatia de a repara problema , vreau o parere a celor ce stiu despre ce e vorba.
IRONICK
28 Feb 2012, 17:07
Am gasit o noua jucarie:
Grade EPX 75W/80 (ELF)
SAE Viscosity 75W/80W
Density@ 150C 0.873 (0.884)
KV@100 cSt 8.8 (8.5)
KV@40 cSt 45 (47)
Pour Point -39 (-40)
Flash Point 152 (175)
API Gl Rating 5
andreig1982
28 Feb 2012, 17:37
incet, incet devii fan castrol
IRONICK
28 Feb 2012, 17:42
L-am gasit intamplator. Cica este mineral, iar Elf sintetic.
andreig1982
28 Feb 2012, 19:57
eu am facut primul schimb cu elf, cand am schimbat pinioanele de a 5 la mioveni
si prin vara am facut cu motul motyl gear 75w80
pe bidoane scrie technosyntese
elful nu stiu de care a fost, dar imi aduc aminte ca cel din cutie era destul de murdar
intre elf si motul n-am simtit mare diferenta
la -20C cu ambele intra mai greu in treptele 1, 2 pana se incalzeste putin
cristio_79
9 Mar 2012, 21:30
mykissfm
12 Mar 2012, 17:20
QUOTE(ssandulescu @ 31 Jan 2012, 00:14)
uleiul la cutie nu se schimba se completeaza dc este nevoie
o conceptie gresita ,daca vrei o cutie gripata joacate de a indicatiile dacia.
eu am stat de vorba cu un inginer de la dealer si la fel zicea ca e o indicatie de neurmat, "cine vrea sa o faca cine nu sa nu planga mai tarziu".
o cutie noua costa in jur de 1000 si ceva de euro .
Fancyman
20 May 2012, 17:49
A folosit cineva Valvoline 75W80 GL 5 ?
Sint nedumerit pt ca e incolor si cam "subtire" pt un ulei de cutie
cristio_79
20 May 2012, 23:08
Recomandarea respectiva se intalneste si la alte marci mai rasarite, nu numai la Dacia. Sunt masini care nici macar nu au buson de scurgere la cutie si asta nu de ieri, de azi, ci de prin anii '70.
Eu l-am schimbat atat la Solenza, cat si la Citroen, cu toate ca si la cel din urma se specifica clar si subliniat in manualul de reparatii si in cartea service ca nu se schimba, se verifica la un anumit numar de kilometri.
Poate avea legatura cu durata medie de utilizare de 8 ani a vehiculului, timp in care nu se intampla nimic la cutie daca se utilizeaza cum trebuie, nu s-or fi gandit ca unii tin masina 25 de ani.
tuneam
24 Jul 2012, 11:01
Salut
Am 110000 km cu Loganul meu. Am avut ocazia sa fac rost de ulei de CV
http://www.valvolineeurope.com/romania/pro..._gl-5_pc_75w-80Problema e ca pe cutie scrie e e doar pentru Citroen si Pegeout nu si Renault cum scrie pe site. E GL-5 75w-80. Dupa schimbare nu am simtit o mare diferenta, parca simt schimbatorul ca ar sta in miere de albine, nu mai simt ca ar agata mai deloc.
Cel vechi cred ca mai mergea mult si bine. Singura chestie e ca era fff negru, ziceai ca e ulei de motor. Am scos fix 3.1 litri si am pus 3 litri.
Credeti ca e ok sa las uleiul asta in CV sau sa cumpar ELF sau Dacia oil?
P-A-C-O
16 Jun 2013, 07:31
QUOTE(csocso @ 27 Dec 2011, 18:04)
De curiozitate am dat telefon la
Vocea Clientului ca sa ma lamuresc daca se schimba sau nu uleiul din cutia de viteze sau nu...raspunsul a fost ca
NU se schimba uleiul din cutie decat daca ai avut o defectiune sau un eveniment care necesita asa ceva.
Acum pe cine trebuie sa cred pe fabricant sau pe mecanic sau pe unii care recomanda schimbarea uleiului din cutie!?
vai de capu' nostru.... daca-i pui p'aia de la WC sa-ti arate care-i CdV iti arata inspre roata de la masina
Acum 2 ani am schimat uleiul din fabrica (40k km) deoarece incepuse sa agate in treptele 1, 2, 3 iar cutia incepuse sa devina zgomotoasa in primele 2 trepte.
Am pus Elf 75w80 si o luna a mirosit in habitaclu a sulf de credeai ca mori. In primul an cu Elf, cutia a functionat normal, dar pe masura ce trecea timpul a inceput sa devina iar zgomotoasa si sa agate in toate treptele de viteza.
Saptamana trecuta am schimbat iar uleiul din cutie (l-am tinut 34k km facuti in 2 ani, acesta fiid cam negru la culoare), dar de data aceasta am luat Motul 75w80.
L-a primul contact am constatat ca acesta nu miroase a sulf. Dupa o tura prin oras am observat cu incantare ca 70% din zgomotele cutiei au disparut si nu mai agata deloc. Acum pot sa schimb din nou vitezele cu 2 degete.
micutzu1975
1 Oct 2013, 12:24
Salutare.Am un logan 1.6mpi din 2007 cu 50.000km in bord si de curand am schimbat uleiul din cutia de viteze.Am pus Mobilube 1 SHC 75w90.Momentan nu am probleme cu schimbatul vitezelor.Am inteles ca sar putea sa fie ceva probleme odata cu venirea ierni.Aveti idee?A mai pus cineva 75w90?
Am mai tras si eu un schimb de ulei la cutie. Am pus Elf NFJ 3 litri in cap. Am scos tot cam atata.
Imi intra cam greu in viteze (fara caraituri) dupa schimb s-a ameliorat situatia. Cred ca totusi 4 ani ii cam ajung uleiului din cutie.
dr_mKe
26 Aug 2014, 08:26
Eu il schimb de ceva vreme la 2 schimburi de ulei de motor, adica 30.000 km, tot Elf d-asta folosesc, doar ca-mi intra mai mult
Mirosul de sulf este normal cel putin in primele sute de kilometri.
user123
26 Aug 2014, 09:14
QUOTE(YRX @ 26 Aug 2014, 06:50)
... Cred ca totusi 4 ani ii cam ajung uleiului din cutie.
Cati Km aprox? Eu ultima oara am folosit Ravenol 75w80 ( full sinth)
Vreo 40.000, dar 90% urban.
Cred ca totusi timpul este cel mai mare dusman al uleiului de cutie, oxideaza, se evapora partile volatile, d-astea.
Nu era spumat, doar negru, nu aveam pilitura, mirosea la fel cu cel nou.
Cat despre cantitate - La mine mi-a intrat tot timpul 3 litri in cap. La socru-miu (tot 1.6 MPI) a intrat 2,8, la MCV 2,8. Trebuie sa fiti atenti sa fie si masina perfect dreapta.
user123
26 Aug 2014, 15:04
Eu ar trebui sal schimb cam de 2 ori pe an....realitatea e ca îl schimb rar, cam aproximativ la 100000 km
Îmi încap de voie 3 litri...însă prefer sa nu umplu complet...
La următorul poate încerc RedLine deși la acest capitol unii sfătuiesc vehement sa se folosească OEM....și argumente au....
Totuși....America.....
cristi.r
27 Aug 2014, 21:59
QUOTE(user123 @ 26 Aug 2014, 16:04)
Totuși....America.....
Totusi, America nu stie din ce materiale e facuta cutia ta, si, un lucru foarte important, nu stie rapoartele din cutie. Renault este specialist la demultiplicari mari (da, chiar daca e Logan tot are demultiplicari mari) si, in cazul asta trebuie aditiv din belsug "extreme pressure" - EP. Deci doar Renault stie care-i proportia optima de aditivi de toate soiurile. Si aici conteaza mai mult aditivii si nu baza uleiului. Daca esti curios sa vezi, uleiul Elf 75W80 are vascozitatile echivalente unui 5w30 din motor, adica un ulei foarte subtire. Si cu toate astea nu scoate zgomote.
Concluzia: problema este mai complicata decat pare la prima vedere.
user123
27 Aug 2014, 22:33
Evident ca este cum spui....stii ca am mai discutat si dincolo....si nu esti singurul care recomanda chestiile astea (ma refer dintre cei care se pricep)
Insa trebuie sa recunosti ca "totusi America" la motor face o treaba dintre cele mai bune
Pana la urmatorul schimb mai am ceva.....timp si km de gandire.....
Tu ai tot elf in cutie?
cristi.r
27 Aug 2014, 22:42
Da. Si sunt patit. Sunt patit cu LM cu care imi huruia (ce-i drept am gresit, punand 75w90) si cu Valvoline cu care imi huruia, dar schimba treptele mai bine decat cu Elf.
user123
27 Aug 2014, 22:47
Te inteleg....La fel mi-a spus si cel care mi-a facut modificarile la cutie, a spus ca exclusive dacia gear oil....a fost foarte categoric la capitolul acesta....
Ravenol numi huruie....pare ok, un pic mai greoi as zice, fata de dacia oil- insa este posibil sa revin tot la elf/dacia
mykissfm
28 Aug 2014, 19:38
revino la elf nfj e cel mai bun.
dr_mKe
29 Aug 2014, 10:14
Numai daca-i din America !
cristi.r
31 Aug 2014, 11:13
QUOTE(user123 @ 27 Aug 2014, 23:47)
Ravenol numi huruie....pare ok, un pic mai greoi as zice, fata de dacia oil- insa este posibil sa revin tot la elf/dacia
"Greoi" insemnand ce ? Schimbi mai greu vitezele ? Sau ?
Daca schimbi mai greu vitezele, este clar ca pinioanele de sincronizare aluneca prea tare, asta insemnand ca le supui unui stres mai mare cu levierul (ma rog, furca de atac), deci clar nu este bun.
Asta imi intareste spusele de mai sus.
user123
31 Aug 2014, 12:40
Ti-am raspuns deja
Dupa aproape un an cu ulei Motul 75w80, cutia a inceput inceput sa agate tare in treapta 2 (de multe ori "caraiau" pinioanele) si enervant in celelalte. In iunie am pus Elf 75w80 si de atunci nu mai agata in nici o treapta.
ursu2000
6 Jan 2015, 12:34
ce va tot faceti atatea probleme ca in cutia de logan poti sa pui si pisat si cenzurat ca tot la fel fa functiona .
interesanta ideea ta ursu2000
pacat ca cei de la dacia nu au zis sa pune o combinatie de uree gen ad-blue..
fiecare motor sau cutie de la un anumit tip de automobil trebuie sa functioneze cu un ulei recomandat de constructor (dupa zeci de ore de functionare la banc si controlate de ingineri)
bineinteles ca am inteles ideea ta , fiind doar o metafora, ca sunt cutii bune si functioneaza cu ce are (dar dupa un timp calitatea uleiului isi va spune cuvantul prin zgomote ciudate ale cutiei)
ursu2000
6 Jan 2015, 20:19
va spun asta nu din auzite,am vazut cu ochii mei, la firma la care lucrez sunt o groaza de loganuri la care se fac numai carpeli ,pe principiul sa se invarta roata asta din cauza sefilor care se zgarcesc sa investeasca bani in masinile firmei ,nici vorba sa dea 35de roni pe un litru de ulei de cutie si au bagat in cutiile de viteza toate porcariile de uleiuri, stiu cativa soferi care au bagat ulei t 90 ca la cutia de la vechea dacie 1300 ,si cu toate astea masinile au sute de mii de km si la nici una nu ia cazut cutia, si sunt alergate si frecate zilnic.
😊Uleiul T 90 nu mai este facut dupa reteta veche , e o alta reteta imbunatatita pentru nevoile automobilelor moderne ........ deaia merge bine masina chiar daca e un ulei ieftin fata de elf ,mobil etc.
george_c_ro
26 Jan 2015, 23:41
aprox 80200 km
Schimbat in 09.2014 uleiul de cutie de viteze cu Castrol EP 80W-90 ( la sugestia unui mecanic - era mai bun avand in vedere "vechimea" c v ) in service , se puteau schimba treptele de viteze bine pana in momentul cand temperaturile au scazut sub 0 grade ( nu mai puteam sa schimb in treapta a 2-a cand masina rula decat dupa ce se incalzea motorul ; daca masina stationa se schimba usor)
Am schimbat uleiul de cutie prin 11.2014 cu ulei tip Dacia 75W-80 - problemele au disparut
))
surube
11 Jul 2015, 13:05
Schimbat ulei cutie 3 l ......am bagat elf ....cu manopera cu tot 110 lei .
sobolan
11 Jul 2015, 14:35
cu Valvoline 75w80 merge de rupe la mine de 3 ani.....si intra f. usor in viteze chiar si iarna fata de uleiul ei original !
surube
17 Apr 2016, 12:44
surube
19 Apr 2016, 16:24
La Dacia Logan 1sau 2 diesel ,intra 2,8l ,indiferent de puterea motorului !La Duster 4×4 si 110cp full option intra doar 2 l de ulei ! La Duster 2×4 si 85cp intra doar 2,4l ulei!
A folosit careva Elf Tranself NFP 75w80? Elf zice ca e si pentru cutiile J.
E vreo smecherie cu el, nu de alta da' e aproape dublu la pret.
E pur parere, placebo, daca cutia e buna mecanic, si schimbati uleiul, cu acelasi tip sau apropiat 75w80 sauc80w90, nou vi se pare ca nu mea e ca inainte, placebo, cum sa nu mearga sau sa agate, inseamna ca aveti alte probleme legat tot de mecanica. Uleiul se shimba sau nu in CV, mai nou apar cutii cu ulei pe viata, adica fara buson de golire, doar umplete, completare. Nu va mai cramponati,ulei sa fiedin belsug.
user123
8 May 2016, 21:47
QUOTE(YRX @ 7 May 2016, 15:23)
A folosit careva Elf Tranself NFP 75w80? Elf zice ca e si pentru cutiile J.
E vreo smecherie cu el, nu de alta da' e aproape dublu la pret.
Da, "shmecheria" este ca e mai bun ca NFJ, cel putin din caracteristici
Are VI 187 ( fata de 175 cat are NFJ) si pour point -51 ( NFJ are -40)....asta ca incalzire, NFP este fara indoiala sintetic in intregime
ELF face uleiuri pt cutie din cele mai bune, desi la motor sunt medii ( punctul meu de vedere), la cutie ELF exceleaza ( vorbesc strict pe caracteristici tehnice si strict legat de cutiile facute de Renault)
QUOTE(surube @ 11 Jul 2015, 13:05)
Schimbat ulei cutie
3 l ......am bagat elf ....cu manopera cu tot 110 lei .
QUOTE(surube @ 19 Apr 2016, 16:24)
La Dacia Logan 1sau 2 diesel ,intra 2,8l ,indiferent de puterea motorului !La Duster 4×4 si 110cp full option intra doar 2 l de ulei ! La Duster 2×4 si 85cp intra doar 2,4l ulei!
Exact 3 litri am bagat si eu in Logan 1, 1,4, iar in carte scrie ca 3,1 l.
trabinatorccc
9 Jun 2016, 09:58
QUOTE(testike @ 30 Dec 2011, 14:56)
Am pus ulei in cutie, si au intrat fix 2 litri, deja iesise un pic pe afara.
Asa a zis si mecanicul dinainte.
Spunea ca atat intra la cutiile astea mai noi, si planetarele sunt diferite si nu mai intra in ele ulei din cutie (sau in una din ele).
QUOTE(surube @ 19 Apr 2016, 16:24)
La Dacia Logan 1sau 2 diesel ,intra 2,8l ,indiferent de puterea motorului !La Duster 4×4 si 110cp full option intra doar 2 l de ulei ! La Duster 2×4 si 85cp intra doar 2,4l ulei!
La logan facelift diesel intra 2-2,1l de ulei in cutie,fapt confirmat si de un mecanic din reteaua Dacia. ieri am schimbat si eu uleiul din cutie dupa aproape 5ani si 35000km.fiind uleiul din fabrica am zis ca ii ajunge.dupa cele citite pe aici am cumparat 3l de total 75w80 GL4+(03.2016).am gasit si elf nfj,dar era de prin 2013.as fi luat ravenol,semisintetic,dar nu se merita la citi km fac eu pe an. am urcat fata masinii pe o minirampa ca sa pot intra sub masina si am dat jos uleiul.am ramas surprins cind am scos doar vreo 2-2,2l(la ochi).nu avea cum sa mai ramina ulei in cutie,iar pierderi nu am avut pentru ca cutia a fost uscata tot timpul.uleiul era inchis la culoare,maroniu,dar arata inca bine.era gras si nu avea spume,si fara pic de pilitura in el.cred ca mai mergea un an.am bagat 2,2l de ulei,am coborit-o de pe rampa ca sa stea drept si am scos iar busonul de umplere.uleiul care a curs nu l-am mai recuperat,dar nu a curs mult.ca sa verific,am pus uleiul uzat in bidoanele de la total si sunt exact 2l. azi am vorbit cu mecanicul si a zis ca la ei tot 2l intra in cutie.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.