Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: relanti neregulat
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
morel
Ajutati un om necajit!
Motorul merge neregulat la relanti.Daca slabesc jiclorul de relanti creste turatia.Daca scot capatul furtunului cu duza de la carburator si astup intrarea in furtun cu degetul,creste turatia.Ce fac mai departe?
RIon
aerul. da-l mai incet smile.gif adica strange-l
Ov
poate-ti trage aer fals pe jos, sub carburator
diaconuliviu
Ai duza in acel furtun?(asta daca intra in galerie, daca intra in pata calda nu e nevoie)
vezi acea "cala" din plastic sau textolit, sa nu fie fisurata, sau alte surse de aer fals.
Eventual canalizatia de mers in gol, jiclorul de relanti...
morel
QUOTE(diaconuliviu @ 7 Dec 2004, 10:32)
Ai duza in acel furtun?(asta daca intra in galerie, daca intra in pata calda nu e nevoie)
vezi acea "cala" din plastic sau textolit, sa nu fie fisurata, sau alte surse de aer fals.
Eventual canalizatia de mers in gol, jiclorul de relanti...
*



Am schimbat toate garniturile,am duza(fixata cu un colier),cum curat canalizatia de mers in gol?Mai exista si alta metoda in afara de a scufunda tot carburatorul in decarburol(sau cum il cheama)?
diaconuliviu
QUOTE(morel @ 7 Dec 2004, 10:55)
Am schimbat toate garniturile,am duza(fixata cu un colier),cum curat canalizatia de mers in gol?Mai exista si alta metoda in afara de a scufunda tot carburatorul in decarburol(sau cum il cheama)?
*



Aia e metoda plus suflarea cu aer comprimat si eventual folosirea si a unor "litze-sirmulitze" dar cu mare atentie sa nu decalibrezi oarece.

Alte porti pentru aer fals ar fi: servo precum si axul clapetei(pe linga el); cind ai schimbat oarece prin carburator n-ai pierdut cumva vreunul dintre acele mici jicloare dintre corp si capac? Unul din ele e pentru aer si chiar pentru relanti.
A! carburatorul e fixat bine?
morel
QUOTE(diaconuliviu @ 7 Dec 2004, 12:48)
Aia e metoda plus suflarea cu aer comprimat si eventual folosirea si a unor "litze-sirmulitze" dar cu mare atentie sa nu decalibrezi oarece.

Alte porti pentru aer fals ar fi: servo precum si axul clapetei(pe linga el); cind ai schimbat oarece prin carburator n-ai pierdut cumva vreunul dintre acele mici jicloare dintre corp si capac? Unul din ele e pentru aer si chiar pentru relanti.
A! carburatorul e fixat bine?
*


Carburatorul e fixat bine si am facut proba cu altul si merge bine.La proba am pastrat tot ce este sub talpa (garnituri,flanse,tava) deci e clar din carburator.
diaconuliviu
QUOTE(morel @ 8 Dec 2004, 08:43)
Carburatorul e fixat bine si am facut proba cu altul si merge bine.La proba am pastrat tot ce este sub talpa (garnituri,flanse,tava) deci e clar din carburator.
*



Pai mai ramine sa desfunzi canalizatia de mers in gol si s-o reglezi; vezi si acele mici jicloare de care spuneam mai sus, is doua alaturate
teaser

O solutie simpla si care o poti incerca (daca n-ai incercat pana acum) e sa scoti tubul de aer de deasupra carburatorului o pornesti, o accelerezi tare si astupi carburatorul cu mana pana da sa se opreasca (nu o lasi sa se opreasca).Repeti operatia de cateva ori, ar trebui sa vezi diferenta. E o metoda de curatire a carburatorului care merita incercata inainte sa il desfaci de tot. Oricum indicat ar fi sa suflii si aer cu presiune prin carburator pe toate gaurile care par a fi canale, poti chiar cu pompa de la masina.
[Gusti]
am si eu o problema la 'betoniera' mea din 90 la relantiu moare si la rece si la cald si mi e si frica sa mai ies cu ea ca la intersectii se opreste :blink cand mi-e lumea mai draga pls help me
shaq_rose
turatie la relanti neregulata am avut si eu, remediu schimbat platina ! Merge brici !
[Gusti]
shaq rose platina e noua nu are 300 de kilometrii se poate sa fie de la supape? in incepator..

RIon
REMEDIU RELANTI NEREGULAT:
Dacia Nova motor 1600 carburator monocorp de 1400, jiclor principal de D1300, adica de 135 (in lc de 140), aprindere de Mureš.
Furtunul din carter lasat sa atarne iarna, capatul T astupat.
Dupa metoda clasica: strans la maxim (cu motorul cald) surubul de aer (emulsie) - a murit motorul, clar - apoi date5 ture la 360grade (atentie sa nu fie de 180, aici se fac muuuulte greseli), eventual inca o tura de 180 si ceva de grade (dupa motor) si reglaje din surubul de relanti.
Dupa luni de zile cu relanti neregulat, e stabil la 800 si ceva, maxim 850, dar STABIIIIIIIIIIILLL...
Stabil chiar si cu faza scurta+casetofon+aeroterma la maxim+lampi ceata fata/spate+dezaburire spate+casetofon...mai ramanea bricheta si plafonierele, dar e super ok. Sunt linistit.
Ov
QUOTE(StelianAnca @ 9 Dec 2004, 18:38)
am si eu o problema la 'betoniera' mea din 90 la relantiu moare si la rece  si la cald si mi e si frica sa mai ies cu ea ca la intersectii se opreste :blink cand mi-e lumea mai draga pls help me
*



incearca sa cureti jiglorul de relanti
Dyda
QUOTE(morel @ 6 Dec 2004, 20:39)
Daca slabesc jiclorul de relanti creste turatia.Daca scot capatul furtunului cu duza de la carburator si astup intrarea in furtun cu degetul,creste turatia.
*



Chestia cu jiclorul relanti - daca gaura acestuia nu se pupa cu gaura canalizatiei din carburator ai relanti prost de regula moare motorul cind il stringi
La tine avind jiclorul cu gaura excentrica,cind il slabesti faci ca sa se pupe cele 2 gauri canalizatie cu cea din jiclor

Incearca mai multe jicloare relanti pina nimeresti unul bun
Verifica daca trage aer fals, in special pe la tot ce este garnitura
[Gusti]
mersi ov am sa incerc iar daca nu da nici un rezultat am sa te anunt
Al Cap0nE
QUOTE(RIon @ 9 Dec 2004, 20:04)
REMEDIU RELANTI NEREGULAT:
Dacia Nova motor 1600 carburator monocorp de 1400, jiclor principal de D1300, adica de 135 (in lc de 140), aprindere de Mure?.
Furtunul din carter lasat sa atarne iarna, capatul T astupat.
Dupa metoda clasica: strans la maxim (cu motorul cald) surubul de aer (emulsie) - a murit motorul, clar - apoi date5 ture la 360grade (atentie sa nu fie de 180, aici se fac muuuulte greseli), eventual inca o tura de 180 si ceva de grade (dupa motor) si reglaje din surubul de relanti.
Dupa luni de zile cu relanti neregulat, e stabil la 800 si ceva, maxim 850, dar STABIIIIIIIIIIILLL...
Stabil chiar si cu faza scurta+casetofon+aeroterma la maxim+lampi ceata fata/spate+dezaburire spate+casetofon...mai ramanea bricheta si plafonierele, dar e super ok. Sunt linistit.
*



5 Ture complete ? Eu stiam de 2 jumate dupa ce moare motorul (cel putin la dacia mea cu 4 ochi ).
RIon
Nasule, am scris ca l-am strans la maxim dupa ce a murit motorul, dar e foarte buna si metoda ta; mie mi-a dat 8 ture cu metoda ta, si doar vreo 6 si un pic cu asta.
shaq_rose
nu conteaza daca platina e noua sau nu , poate sa fie noua si proasta, eu am schimbat 4 platini dupa 50 km, le uza repede, am tras o masa de la surubul de 7 de prindere al delco-ului pe un surub de pe caroserie, am constatat ca nu mai pisca platina asa des si turatia e constanta la relanti.
morel
QUOTE(Dyda @ 10 Dec 2004, 10:32)
Chestia cu jiclorul relanti - daca gaura acestuia nu se pupa cu gaura canalizatiei din carburator ai relanti prost de regula moare motorul cind il stringi
La tine avind jiclorul cu gaura excentrica,cind il slabesti faci ca sa se pupe cele 2 gauri canalizatie cu cea din jiclor

Incearca mai multe jicloare relanti pina nimeresti unul bun
Verifica daca trage aer fals, in special pe la tot ce este garnitura
*


Am gasit un jiclor cu care merge aproape perfect.Multumesc ! wub.gif
vas_adam2000
Salut

Eu am o alta problema... cu carburator curatat, tacheti reglati, aprindere reglata, tot tacamul merge foarte bine masina .... cand e motorul cald. Porneste frumos cu socul tras, isi tine relantiul superb pana ajunge apa la 50-60 de grade pentru prima data. acolo moare in relanti. Daca trece de "temperatura critica' totul revine la normal, si degeaba scade inca o data temperatuira apei la 50-60 grade totul e ok. Doar de prima data imi face probleme. de la ce ar putea fi?
RIon
vas_adam2000, lasa socul tras si cand pornesti, tine-l vreo 2 km.
vas_adam2000
QUOTE(RIon @ 19 Dec 2004, 15:43)
vas_adam2000, lasa socul tras si cand pornesti, tine-l vreo 2 km.
*



Tin socul tras pana fac vreo 6-7 km si tot asa a fost. sad.gif Astazi insa a facut de mai multe ori aceasi figura si ... era de la .... cica aprindere electronica (tranzistorizata rosie cu un led deasupra). L-am demontat si totul a revenit la normal. Asta e ... am mai invatat ceva.
RIon
Hm. Cat te-a tinut aprinderea asta? Si care a fost diagnosticul clar cum ca s-a ars? Cu ce ai masurat-o?
rogilg
Am si eu o problema cu relantiul neregulat.
Am curatat carburatorul si rezervorul de mizerii, am pus filtre noi, bujii boch cu patru picioruse, aprindere electronica de mures, avans reglat cu stroboscopul, garniturile de sub talpa carburatorului le-am facut cu silicon rosu (pentru o etansare mai buna, erau si un pic uzate) si la rece porneste la cheie iar dupa ce se incalzeste porneste f.f.f.f. greu si indiferent de starea motorului relantiul variaza singur.
Ce am mai obsevat ca galeria de admisie se incalzeste f.f.f. puternic, ea fiind amplasata deasupra galeriei de evacuare.
As dori cateva idei ca nu mai stiu ce sa ii fac.
dantes
Eu nu am o problema de relanti...insa nu vreau sa postez in alta parte sa incarc forumu'....

In schimb am o problema cu acceleratia...

Adica...intr-o zi am dat jos carbu', l-am curatat, spalat, suflat, etc...schimbat garnituri, membrana de sprit, flansa de sub carb, garnituri, distantierul, pus cu silicon rosu la toate imbinarile (ptr. aer fals), reglat (era deja, dar am verificat) plutitorul in CNC, etc...

Cu toate astea...relantiul e stabil pe la 800-900 (poate il mai reduc...sa vad), e ok, dar am 2 probleme si nu stiu de unde...adica:

1. La pornire dimineata nu mai pleaca asa cum pleca ea...o ia la a 2-3 a cheie.
2. La acceleratie, are un mic moment in care imi da in nas, incetineste un pic, iar apoi zvacneste cu viteza care am cerut-o. Asta decat la o apasare pe accel. mai puternica...

La pct. 1. pompa benzina noua, in carb totul etansat, aprindere electr., inainte pornea la sfert.
La pct. 2. membrana de sprit schimbata, plutitorul verificat (7 cu 13), verificat la ciocul de rata daca benzineste bine, si reactioneaza bine si cu jet ca inainte...Nu mai stiu ce sa-i fac...

Multam mult...
diaconuliviu
QUOTE(dantes @ 22 Dec 2004, 14:59)


1. La pornire dimineata nu mai pleaca asa cum pleca ea...o ia la a 2-3 a cheie.
2. La acceleratie, are un mic moment in care imi da in nas, incetineste un pic, iar apoi zvacneste cu viteza care am cerut-o. Asta decat la o apasare pe accel. mai puternica...

*



La 2 voi raspunde si cred ca se rezolva si 1 din asta;
Nu spui dar banuiesc asa: da sa se intrerupa intre relanti si repriza.
Ca paranteza, daca "moare" intre relanti si turatii medii, e din avans si reglaj carburatie la relanti, daca se intimpla la turatii medii spre inalte, pompa de "sprit"..
Deci, regleaza avansul si incearca sa deschizi acel surub de amestec (impropriu numit "de aer") cu 1/2-1 tura; daca nu se mai bilbiie, e de acolo, nu ai reglat bine relantiul. Verifica si cele 3 gauri de repriza.
dantes
Intr-adevar, de la relanti si medii...sa incerc ce ai zis...mult'am..
DoruB
Da, cam asa zic si eu, una dintre probleme este la avans. Variatia ralanti-ului poate sa vina foarte bine de la avans. Dati-i putin mai mare avansul si s-ar putea ca acele fluctuatii sa dispara si mororul sa porneasca mai usor.
godaro
ma bag si io in discutie: problemele cele mai mari cu relantiul le am de la benzina (de Petrom). cum bag un plin de MOL EcoPremium cum am un relanti stabil.

ce bine ar fi sa se rezolve toate asa simplu
dantes
La mine nu variaza relantiul...ci doar problema cu reprizele...Nu cred sa fie de la pompa de sprit, nici de la avans...Avansu' nu bate, relantiul e frumos, reprizele daca o iau usor sunt bune, daca las soclu tras un pic, dispar problemele...

Varianta cea mai probabila este lipsa de benzina la acele turatii...de la o turatie de peste 1500 in sus, dispare problema...adica apas puternic pe accleratie, merge bine merci...
Dupa cum a spus si diaconuliviu, este posibil de la surubu' de "aer" de la talpa...da o sa mai deschid capota...la anu' ...si la multi ani!
Ov
daca spui ca merge bine cu socul tras, atunci s-ar putea sa-ti traga aer fals pe undeva.
dantes
Hmmm...exact de asta mi-a fost frica....dar am etansat tot carbu' pe la imbinari cu silicon d-ala rosu de pui la baia de ulei....binenteles cu grija sa nu astup ceva ce trebuie sa nu fie astupat...Singurul loc unde nu am mai pus este la talpa...acolo nu am pus nimic..doar garniturile si distantierul...atat...dar o sa verific sa vad ce mama ei are..da acum e frig, sarbatori alea alea...

Referitor la benzina de la pecouri diverse..intr-adevar de la petrom, lukoil fluctueaza cam 200 rpm iar de la omv, mol brici..parca a ramas acolo cu superglue...De aceea cand fac reglaje la aprindere/carburatie, am grija sa fie benzina mai buna in rezervor.

Oricum merci mult ptr. sfaturi...
diaconuliviu
QUOTE(Ov @ 23 Dec 2004, 12:10)
daca spui ca merge bine cu socul tras, atunci s-ar putea sa-ti traga aer fals pe undeva.
*



Nu, nu e de la aer fals; cu socul tras, obturatorul este deschis partial si- de cele mai multe ori peste cele 3 gauri de repriza, deci "impasul" provocat de ele e trecut; in plus clapeta de aer e partial inchisa, deci amestec bogat in benzina.

Incearca sa dai un pic de avans dar INAINTE de asta deschide surubul de amestec cum am zis, 1/2-1 tura. Poate ar trebui sa cureti si acele trei gauri, sa nu fie partial infundate...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.