Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Mi-a ajuns temperatura la 95 grade
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
Hacker
Am o dacie din 85 model 1310. Radiator mic. Ce e curios e ca ieri cand am plecat de la munca, afara erau cam 15-20 grade maxim. In Bucuresti o aglomeratie de zile mari. Pe la uniri, hopa aveam o temperatura de 95 grade. De ce?

Masina e aerisita, cred, are antigel, pompa de apa merge bine. Sa fie radiatorul ? Daca e ceva infundat cum iti dai seama, si cum il desfunzi? Ma gandeam sa ii pun electroventilator, o idee buna pt ca masina are instalatie de asa ceva, dar totusi nu e rezolvarea problemei, asta e doar pentru la vara sa nu am probleme. Dar acum cu timpul asta sa ajunga la 95 de grade mi se pare foarte dubios. excl.gif
Sorin_18
mi se pare o temperatura buna
Merced
Nu e o temperatura buna. Daca totul e ok posibil sa ai probleme cu termostatul.
Sorin_18
de zici ca nu este o temperatura buna??eu toata iarna am avut termostat de 96 si nu a avut nimic.....deci....daca era intradevar o problema de ce se mai fabricau termostatele de 96??
Hacker
Pai si de la ce temperatura incepe sa fiarba motorul?
Din cate stiu eu termostatul e de 86 grade.
Sorin_18
motorul incepe sa fiarba de la 100 d grade , daca vrei o raciere mai buna pune si tu un radiator mare
Hacker
In mod normal ar fi trebuit sa nu sara temperatura de 86, dak nu ar fi ceva infundat. sad.gif Exista ceva de curatat motorul? Ma gandesc sa fie infundat cu ceva. Dar daca este infundat si bag o solutie de desfundat afecteaza radiatorul? De ce va intreb, pentru ca radiatorul curgea si am bagat o solutie nemteasca sa astupe porii.

13 Mar 2008, 09:09:
M-am gandit si la asta, dar ce costuri ar insemna un radiator mai mare? De schimbat il schimb eu. Si daca e de la dezmembrari ar avea ceva?
sobolan
QUOTE(Sorin_18 @ 13 Mar 2008, 11:05)
motorul incepe sa fiarba de la 100 d grade , daca vrei o raciere mai buna pune si tu un radiator mare
*



pe la 110 incepe sa fiarba si sare in sus biggrin.gif ...instalatia de racire e presurizata de aia ai supapa aia la borcan....
95 DGR e numai bun.....e in "limitele normale".....
Hacker
Am inceput sa caut pe net un radiator mai mare. Cum se poate verifica radiatorul?
De ce spun ca e anormala temperatura asta, pentru ca acum sunt 20 de grade afara, cand or fi 40 grade oare ce temperatura voi avea..??
Sorin_18
QUOTE(Hacker @ 13 Mar 2008, 11:18)
Am inceput sa caut pe net un radiator mai mare. Cum se poate verifica radiatorul?
De ce spun ca e anormala temperatura asta, pentru ca acum sunt 20 de grade afara, cand or fi 40 grade oare ce temperatura voi avea..??
*


cand o sa fie 40 de grade afara o sa dai si tu termostatul jos sau vei pune unu mai mic
Hacker
Am inteles, e normala temperatura. Acum o intrebare putin off tipic, electroventilatorul merge pus si din fata radiatorului ( pentru ca asi fi preferat sa pastrez elicia originala dacia ) ??
Paca
ai loc ?
Hacker
unsure.gif Pai nu stiu . Dar dak renunt la elicia ei originala ma gandesc k o sa sara in aer alternatorul, bateria si temperatura. Sunt in dubi cu acest electroventilator pe care il lauda toata lumea, ma gandesc ca la temperaturi mai mari electroventilatorul va porni foarte des. Iar asta inseamna un alternator sanatos.
renotgo
In primul rand schimba termostatul ,temperatura optima de functionare a motorului este de 80-85 grade.O temperatura de 95 grade poate duce usor la arderea garniturii de chiulasa.Electroventilatorul nu este un mare consumator ,asa ca nu-ti va solicita deloc alternatorul.Fii sigur ca n-o sa ai nicio problema cu bateria ,alternatorul si mai ales cu temperatura.Electroventilatorul este foarte indicat in conditiile de trafic aglomerat ,elicea originala face fata cu greu pe canicula mai ales daca ai un ralanti sub 800 ture (asta pentru cei ce nu au turometru si au ralantiul reglat dupa ureche).Ca sa nu mai ai nicio problema cumpara un radiator mare .Numai bine !
sobolan
QUOTE(Sorin_18 @ 13 Mar 2008, 11:41)
cand o sa fie 40 de grade afara o sa dai si tu termostatul jos sau vei pune unu mai mic
*



cea mai mare prostie sa dai termostatu jos....s-a mai discutat si rasdiscutat....
Hacker
sleep.gif Deci pentru cei care sunt in situatia mea am inteles urmatoarele :

1. Schimbat radiator cu unu mai mare
2. Schimbat termostat cu unu care sa deschida la o temperatura mai mica
3. Electroventilator montat de un electrician
4. Desfundat blocul motor cu o solutie X ( mi-ar prinde bine un sfat )
5. Reglaj delcou ( am auzit ca si un reglaj de delcou defectos poate duce la incalzirea motorului) blink.gif
Mai exista si altceva?
renotgo
Printre altele ,garnitura de chiulasa arsa duce la supraincalzirea motorului .Sper sa nu fie cazul !
Hacker
wow, asta duce deja la complicatii. Am facut la motor o schimbare de garnitura acum 3 luni + supape schimbate. Am discutat asta pe un alt topic.
Iar daca era chiuloasa s-ar fi incalzit si azi cand am ajuns la munca. Sper..
apline5
QUOTE(Hacker @ 13 Mar 2008, 13:48)
sleep.gif  Deci pentru cei care sunt in situatia mea am inteles urmatoarele :

1. Schimbat radiator cu unu mai mare

*



mai mare nu inseamna intotdeauna mai bun ,a mea cu rad. mic nua fiert niciodata de cand o am (2 ani) e din '76 wink.gif
Sorin_18
QUOTE(sobolan @ 13 Mar 2008, 13:40)
cea mai mare prostie sa dai termostatu jos....s-a mai discutat si rasdiscutat....
*


stiu ca este o prostie dar multa lume recurge la aceasta metoda de frica sa nu fiarba oricum exista alternativa montarii unui termostat mai mic(deschide mai repede)
dragos.a
radiator mare de papuc si termostat de 89 grade Vernet.
PaulT
95 grade e o temperatura normala(temperatura optima nu e 80-85).Termocupla de la ELV cupleaza la 92 si decupleaza la 86.Ptr a fi sigur ca nu creste temperatura mai mult ar fi f bun un radiator mare,dar in nici un caz nu trebuie scos termostatul.Un ELV ar fi excelent,ptr ca el asigura racirea exact atunci cand este nevoie,adica atunci cand se sta pe loc.Elicea clasica asigura cel mai mic flux de aer la relanti.Ca exemplu,dupa ce am pus ELV am fost de 2-3 ori la drumuri lungi,si de la Bucuresti pana dincolo de Petrosani,nu a pornit ELV -ul deloc.Si am trecut prin orase,am urcat rampe accentuate(dn 7A,de la Petrosani spre pasul Groapa Seaca)...Abia dupa ce am ajuns la cabana si am lasat-o 5 minute cu motorul pornit in fata parcarii a cuplat si ventilatorul...Elicea clasica raceste cand nu e nevoie(se invarte la 3000 rpm pe autostrada,la 120km/h,cand fluxul de aer e mai mult decat suficient ptr a asigura racirea),si nu da flux suficient cand stai pe loc in aglomeratie,la semafor...Si inca ceva:intotdeauna in motor sa fie apa distilata + antigel.Daca se foloseste vara numai apa(cum din pacate fac f multi) se intampla urmatoarele:
-nu se asigura ungerea pompei de apa
-apar depuneri de la apa ne-distilata
-antigelul mai are si proprietati detergente,curatand circuitul de racire(o masina in care se foloseste numai amestec in proportie corecta si cu antigel de calitate,schimbat la intervalul recomandat nu va avea probleme cu obturarea celulelor de la radiator,de la calorifer,sau cu depuneri in general)
-apa pura fierbe mai repede decat amestecul antigel.
-termostatul e printre primele componente ale sistemului de racire care nu va mai functiona corect din cauza depunerilor daca se merge cu apa de la robinet in sistemul de racire.
Tiberiu-Andrei
Dragos ideea e sa puna un termostat de vara care deschide la o temperatuta mai mica->75 grade.Supraincalzirea motorului e influentata si de stilu de mers.Aerisirea trebuie facuta corect altminteri poti sa pui si zece elv-uri.
Hacker daca tot are radiatoru pori du-te la dezmembri si cumpara un altu,eventual unu mai mare cum ti-au zis baietii.Il poti spala cu detrartant da neaparat sa-l clatesti bine dupa.Vei fi surprins cat "noroi" se poate aduna in el,deasemeni baga jet puternic si intre celulele lui sa vezi numa ce scoti si de aolo.Sa nu-ti vina idei si sa bagi detrartant in motor ca il rezolvi,eventual scoti temostatu si bagi jet de apa pe-acolo.
Spor.
PaulT
Nu exista termostat de vara sau de iarna.Nu se schimba termostatul in functie de anotimp.Se schimba daca este defect.La ce masina s-a mai vazut asa ceva??
Sorin_18
nu se numeste ``de vara`` sau ``de iarna`` doar ca vara daca nu ai o racire buna este recomandat sa pui unul care sa deschida la o temperatura mai mica
ArtVandelay
mie mi-a fiert de vreo 3 ori asta vara
motor de 1.3 , radiator mare si nou,termostat pus/scos,ulei schimbat,antigel schimbat,garnitura chiulasa schimbata (credeam ca de acolo e)
nu i-am dat de cap,poate isi revine singura pana la vara
PaulT
Daca ai probleme cu sistemul de racire,va fierbe oricum.Degeaba pui termostat care deschide mai repede.

ArtVandelay-Pompa de apa e ok?Sau sa nu ai vreun por pe la vreo camasa(sper sa nu ai asa ceva.. sad.gif ),sau circuitul apei din motor e obturat.Oricum,singura nu cred ca isi va reveni. biggrin.gif
sobolan
QUOTE(PaulT @ 13 Mar 2008, 16:49)
Nu exista termostat de vara sau de iarna.Nu se schimba termostatul in functie de anotimp.Se schimba daca este defect.La ce masina s-a mai vazut asa ceva??
*



la dacie si la multe altele sleep.gif
tzepesch
SPALA INSTALATIA cu solutie d-aia, in care sincer nu prea am incredere, sau 5:1 apa:detartrant. ti motorul 10-20 min, apoi speli cu cu apa cu presiune.
unuu zic ca se poate lasa si peste noapte solutia in motor, eu n-am avut tupeu, suspectam probleme cu garnitura. n-a fost insa cazul.

recomand inainte de asta, spalarea caloriferului si a radiatorului in cada. tot cu solutie d-aia si cu furtunul de dus.

solutia antigel 1:1 apa distilata, facuta in prealabil, apoi turnata.
termostat verificat in apa fiarta.

pt siguranta, peste tot pe unde se cupleaza furtunele de apa, pus silicon rosu pt etansare...

poate sa fie super curat sistemul si solutia de racire facuta ok, daca trage aer ai pupat-o...

aerisirea sistemului la sfarsit.

toate astea l-eam facut eu si s-a simtit imediat efectul. deci e teastata treaba pe masina personala.




PaulT
Eu am termostat de 86 grade.Am avut si de 89.Nu a fost niciodata nevoie sa le schimb dupa sezon.Nu am vazut vreo recomandare asemanatoare nici in cartea Dacia.
ArtVandelay
QUOTE(PaulT @ 13 Mar 2008, 17:09)
ArtVandelay-Pompa de apa e ok?Sau sa nu ai vreun por pe la vreo camasa(sper sa nu ai asa ceva.. sad.gif ),sau circuitul apei din motor e obturat.Oricum,singura nu cred ca isi va reveni. biggrin.gif
*



cum pot sa verific astea? am avut probleme doar vara atunci cand a fost cod portocaliu,in restul anului nu trece acul de jumatate..pe cand vara
user posted image biggrin.gif
PaulT
Pai in cazul asta probabil ca un elv si un radiator mare te-ar scapa de probleme.Sau macar un elv.

L.E. Adica un elv,ca radiator mare ai deja.Pompa eventual sa o desfaci sa vizualizezi depunerile din interior si de pe rotor.Poate nu mai asigura debitul normal,si,automat nu mai circula lichidul cum trebuie.
ArtVandelay
am un elv pe la tara de pe o dacie de prin '89(deci de fabrica),o sa-l incerc cand se pun caldurile sa vad daca da rezultate
Tiberiu-Andrei
Pai Paule e impropriu cum i-am zis "de vara" da in zonele unde clima e calda se recomanda punerea unei termostat care deschide mai repede.
PaulT
Eu cred ca cel care deschide la 86 grade e suficient.El oricum incepe sa se deschida mai devreme si procesul se termina in jurul temperaturii de 86.Rolul termostatului este sa tina motorul in regimul optim de temperatura.Daca ai avea un termostat care deschide la 75 grade motorul nu ar mai functiona la temperatura optima(poate doar ziua daca e fff cald,si asta in oras).O masina care fierbe este o masina cu probleme la sistemul de racire,sau este reglata defectuos.Dar la halul in care se circula in oras(adica de fapt cum se sta),cel putin in B, parerea mea e ca trebuie neaparat montat un ELV.Cand stai 30 min la un semafor,la 34-37grade(la umbra ca la soare,in apropiere de asfalt sunt peste 60-65) elicea clasica nu asigura un flux de aer suficient ptr a raci motorul(eventual il tine la limita de sus,ceea ce nu e prea benefic).
Hacker
Citind topicurile mi-am adus aminte ca in toamna am pus solutie de lipit radiator. Ma gandesc afecteaza asta cu ceva? Se poate sa imi fi facut vreun dop si sa nu mai circule apa corespunzator prin motor?
Ce solutii de spalare a circuitului din motor exista? Si asta fara sa afecteze cumva motorul? Asi fi vrut sa il spal, poate o fi vreuna din cauze. Oricum electroventiltor ii pun.
Sorin_18
dar de unde se leaga acel elv ?la o masina din 82 adica una clasica
Tiberiu-Andrei
Are un cadru pe care il prinzi de radiator.In mod normal se leaga la o termocupla care exista pe unele radiatoare.Cand apa atinge o anumita temperatuta elv-ul porneste automat.La fel si cand scade sub o temperatura se opreste.Acuma il poti lega la buton in bord,vei fii sigur ca porneste din moment ce il actionezi.Zic la buton ca am vazut n cazuri la amici cand n-a pornit.E putin de cablarit dar merita.Creste si puterea motorului putin.
Bafta.
Hacker
Eu am vazut cablurile, la mine a avut elv , cablurile si releele inca sunt, dar nu am termocupla pe radiator.
Ce fac?

13 Mar 2008, 19:12:
Ce spuneti de 3 litri de otet, 3 litri de apa
30 km de condus, si cica gata dopurile din motor. Asa mi-a spus un mecanic.

13 Mar 2008, 19:29:
Am mai intrebat si eu, si ma gandesc la eventuale cauze :

1. Dop in sistemul de racire
2. Termostat blocat
3. Radiator insuficient de mare
4. Reglarea defectuasa a motorului ( cica delcou )

Solutii :

1. Verificare termostat
2. Solutie de curatat instalatia de racire ( 2,5-3 l otet, sau solutie speciala de la magazin )
3. Schimbare radiator cu unu mai mare
4. Montare Electroventilator cu termocupla si buton separat in bord

Ce facem mai intai , ( ce o sa fac eu mai intai ) :

1. Iau termostatul, il bag in apa, dau drumu la aragaz si vad daca se deschide
2. Bag solutie de curatat sistemul de racire in apa+antigelul existent, il las 20-30min pornit la relantiu, apoi dau drumu la apa si bag jet puternic de apa in motor ( sper sa il curat )

DACA PROBLEMA PERSISTA :

1. Radiator schimbat cu unul nou sau de la dezmembrari cu unu mai bun de dimensiune mare ( clar )
2. Montat ELV ( in cazul meu sigur il montez )


13 Mar 2008, 20:00:
Alte ideei mai aveti?
Sorin_18
aha....mai bn fac o vizita pe la electrician....
PaulT
Daca ti-a facut vreun dop solutia minune,probabil l-a facut in radiator.Cel mai bine il schimbi cu unul mai mare,nou,si care sa aiba locasul pentru termocupla si gaurile de prindere ale elv-ului.Mai ai nevoie de ELV(care nou costa cam 60-65 ron,poate un pic mai mult acum),de o termocupla,de un releu pentru termocupla,de o siguranta pentru elv,si de un buton iluminat pentru override(avntajul este ca poti avea control vizual asupra fuctionarii elv).Cablaraie nu ar fi prea multa.Alimentarea elv pentru pornire la termocupla o faci separat,la un + permanent, cu siguranta dimensionata dupa curentul de pornire al motorasului(separat ptr ca e normal sa mai plece si dupa ce opresti motorul datorita circulatiei pasive a apei).Pentru override as sugera o alimentare doar pe perioada cand e contactul pus(adica nu il poti uita pornit.).

L.E. Ptr montare elv e si un topic separat.Mai poti citi si pe acolo

http://www.daciaclub.ro/Montarea-unui-elec...14591-s630.html
Hacker
Azi ma apuc de sistemul de racire.
Va tin la curent dupa ce termin.
Intrebare : Cum pot monta termocupla, ca eu nu am pe radiator locas de termocupla?
Hacker
Am curatat sistemul de racire
Am cumparat solutie de curatat 2+2
1: Am bagat solutie si am lasat motorul pornit 30 de minute
2: Am scos apa si am bagat alta am lasat-o inca 30 minute pornita
3: Am mai repetat odata procedeul anterior
4: Am bagat apa+antigel

Inbunatatiri momentan nu sunt semnificative. Am observat ca apa nici de 86 cat e termostatul nu mai trece, dar in conditzi de mers normal ( nu trafic) Voi vedea maine daca e mai bine sau nu. Va tin la curent.
Oricum intrebarea mea despre cum pot adapta termocupla la radiator ramane ? Am vazut la cineva o teava la furtunul de jos de la radiator, si acolo avea bagat termocupla. Intrebarea mea e cine cunoaste un strungar sa imi poata faca si mie asa ceva? Si cat mar costa ? Ms.
PaulT
Solutia e intr-adevar teava aceea pe furtunul gros de jos.Poate ai avea sanse sa gasesti pe la magazinele din Vitan.Mult nu are cum sa coste.Practic e un teu cu filet pe una din parti.
Hacker
O sa trec maine prin targ Vitan sa caut.
Azi am mers cu masina prin aglomeratie, si nu a mai sarit de 86 grade, ba mai mult, parca si masina merge mai frumos, in sensul ca nu mai tremura la relantiu.
tzepesch
chiar, termocupla unde gasesc? vreau si eu neaparat sa pun ELV. ma gandeam daca pot adapta pe furtunul gros sau adaptata in dopul de la radiator. ...

ELV se monteaza pe ext? in fata radiatorului? asa prefera asa, sa tin si elicea.
ceribros
Eu stiu ca sunt cam 3 probleme care au ca rezultat o temperatura inalta.
1. Nu este aerisita bine => se face o aerisitre completa
2. Termostatul este defect si deci nu deschide => se schimba termostatul
3.Garnitura de chiuloasa arsa => se verifica daca iti baga bule in vasul de expansiune sau pui o palnie cu apa in locul lui si vezi daca se fac bule in ea(binenteles cu motorul pornit) daca face bule te duci sa o schimbi.
Hacker
ceribros, o alta cauza mai poate fi si sistemul de racire cu dopuri in blocul motor. Asa a fost la mine. Am bagat o solutie de astupat pori din radiator, si s-au format dopuri in sistemul de racire din motor.Solutie la ceea ce am patit eu e 2+2 de curatat radiatorul. Termostatul la mine cel putin deschide la teperatura indicata, adica 86, si asta pentru ca nu scade sub 86 si acum nici nu mai creste.

Iar solutie de adaptat termocupla pentru elv Dacia 1310 este una ca a lui radu_ care a facut o teava cu filet de termocupla, la strung (imagine) . Asa planuiesc sa fac si eu, pentru ca nu am sistem de prindere a termocuplei pe radiator. rolleyes.gif
tzepesch
ala verde e led?

mai spunea un coforumist ca se poate schimba termostatul cu unul electric + releu de 30A si se leaga ELV la ala.

mi se pare mai ok.
Hacker
Ala verde e un buton separat pe bord, asta in caz ca nu mai functioneaza termocupla, sa poti da drumu la elv manual.
Termocupla electrica e si asta care se monteaza pe radiator, sincer nu stiu la ce te referi, vino cu mai multe detalii, poate e mai utila asa cum spui tu si imi pun si eu, ms .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.