DaciaClub Logo

Welcome Guest ( Log In | Register )

57 Pages « < 20 21 22 23 24 > »  
Reply to this topicStart new topicStart Poll

Outline · [ Standard ] · Linear+

> Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?

vis-a-vis
post 31 Oct 2007, 11:42
Post #631


DaciaClubber


Group: Members
Posts: 7.893
Joined: 20 June 05
From: Bucuresti




Merge mascata sarma aia cu un capac de plastic, parerea mea... nedumerire.gif


--------------------
Dacia Logan MCV 1.5 DCi
Life is a journey, not a destination.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radu_
post 31 Oct 2007, 12:32
Post #632


Membru autentic


Group: Members
Posts: 230
Joined: 6 August 07
From: ARAD




partea de sus a ventilatorului ii prinsa cu sarma ca nu am mai avut rabdare pana termin suportu, azi il termin, mai am de dat gaurile pt suruburi


--------------------
Mercedes-Benz c200 1995 - /////AMG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
azraell
post 19 Jan 2008, 16:58
Post #633


Membru


Group: Members
Posts: 176
Joined: 4 April 07
From: Bucuresti




vad ca nu s-a mai postat de ceva vreme
citind eu printre randuri am vazut oameni care au spus ca nu e bine sa treci elv ul prin contact deoarece el se invarte dupa oprirea motorului din cauza inertiei termice care duce la incalzirea motorului dupa oprirea lui...
eu stau si ma intreb: ce efect are asupra motorului daca elvul mai merge 2 3 minute dupa ce l-ai oprit? elv-ul raceste radiatorul, implicit apa din radiator. Avand invedere ca pompa de apa nu mai e functionala, apa racita nu mai ajunge la motor... si termocupla fiind pe radiator, elv ul se va opri cand apa din RADIATOR va ajunge la temperatura de oprire a termocuplei
astept niste pareri despre ce am spus eu aici biggrin.gif

This post has been edited by azraell: 19 Jan 2008, 17:05


--------------------
DACIA Logan 2008, Ambition, 1.5 dCi 70CP - B77NWP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radu_
post 19 Jan 2008, 20:37
Post #634


Membru autentic


Group: Members
Posts: 230
Joined: 6 August 07
From: ARAD




am citit in graba asa ca poate nu am inteles eu calumea ce ai vrut sa zici
nu ajuta cu nimic ca merge si dupa ce opresti motoru si nu cred ca are ceva ca ii legat prin contact
electroventilatoru nu e legat prin contact ci termocontactul si releul de comanda. electroventilatoru e legat direct la baterie


--------------------
Mercedes-Benz c200 1995 - /////AMG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 19 Jan 2008, 22:22
Post #635


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Eu am montat si un intrerupator de siguranta / manual override pentru cazul nevoi speciale, gen raliu tongue.gif . Am operat modificarea cand am inlocuit radiatorul original care a inceput sa curga. Termocupla & termostatul de Reno 12, releul de faruri de la Malvina. Manopera subsemnatul. A functionat fara sincope pana la vanzarea masinii.

electroventilatorey6.th.jpgtemperaturask8.th.jpg


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
azraell
post 19 Jan 2008, 23:40
Post #636


Membru


Group: Members
Posts: 176
Joined: 4 April 07
From: Bucuresti




QUOTE(radu_ @ 19 Jan 2008, 20:37)
am citit in graba asa ca poate nu am inteles eu calumea ce ai vrut sa zici
nu ajuta cu nimic ca merge si dupa ce opresti motoru si nu cred ca are ceva ca ii legat prin contact
electroventilatoru nu e legat prin contact ci termocontactul si releul de comanda. electroventilatoru e legat direct la baterie
*



pai forumistii asa sustineau! ca elv-ul e bine sa mai raceasca si dupa oprirea motorului datorita inertiei termice. intr-adevar, asa este, motorul dupa ce e oprit se mai incalzeste dar... nu vad eficienta racirii radiatorului daca apa rece ramane in radiator si nu se duce in motor
citeste cu atentie mai pe la inceput

This post has been edited by azraell: 19 Jan 2008, 23:42


--------------------
DACIA Logan 2008, Ambition, 1.5 dCi 70CP - B77NWP
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 19 Jan 2008, 23:45
Post #637


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Chiar si cu motorul oprit, apa din bloc se incalzeste, termostatul se deschide si dupa 2-3 minute porneste electroventilatorul. Apa circula pasiv in virtutea unor legi ale fizicii. Motoarele "primordiale" nu aveau pompa de apa si se bazau pe ciculatia pasiva a lichidului de racire.


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 20 Jan 2008, 17:59
Post #638


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




cel mai bine este ca ELV sa nu fie legat prin cheia de contact,sa fie legat direct la baterie fara siguranta,dar cu releu;)
si va recomand sa aveti termocupla nu cu butoane sau mai stiu eu ce inventii:)


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
dr_mKe
post 20 Jan 2008, 18:52
Post #639


Membru cu stetoscop


Group: Members
Posts: 7.222
Joined: 25 November 06
From: Deva




Pardon ? Fara siguranta ? Iti place sa iei foc din cand in cand ? Stii ca daciile care aveau ELV din fabrica aveau si buton de override pe coloana volanului ? Destept mai esti ! Fara siguranta ? wacko.gif
Instalatia pe masina mea a fost facuta dupa schema originala, asa cum a fost prima mea Dacie 131o TLX '87.
Alte prostii ? Ha ! Nu te uiti in curtea cui trebuie sleep.gif


--------------------
RENAULT LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE 2010 / 2022
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
MECCA
post 20 Jan 2008, 19:02
Post #640


VOLVO.FOR LIFE !


Group: Members
Posts: 538
Joined: 25 November 06
From: de la mare/tkg/cta




De acord.Musai siguranta, releu si buton in caz ca termocupla se blocheaza si nu mai deschide.


--------------------
Dacia 1310 TLX 1987 - CT-06-PTY
DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 20 Jan 2008, 19:19
Post #641


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




Lasati omul in pace! Vroia si el sa spuna ceva cu orice pret! radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif



ps. m-a mancat mana sa scriu eu cele postate de dr_mKe dar...... cool.gif am avut rabdare. cool.gif cool.gif cool.gif



--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 20 Jan 2008, 21:18
Post #642


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




OBLIGATORIU trebuie sa aiba siguranta!!!Si normal ar fi sa ii pui si buton de override.Eu asa am facut.Am termocupla(cu tot cu radator mare prevazut nativ cu loc de termocupla si prindere ELV-e de preferat asa decat cu improvizatii..).Si confirm ca Daciile prevazute cu elv din fabrica aveau si ele buton in interior pe langa termocupla.Eu am folosit buton cu iluminare incorporata,ptr a avea si un control vizual asupra functionarii.Repet,nu puneti elv fara siguranta.Si fara releu...ca altfel in 5-6 startari adio termocupla...


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
ydaniel
post 21 Jan 2008, 15:38
Post #643


Adrenaline junkie!


Group: Members
Posts: 10.608
Joined: 11 August 04
From: black sea




n-am siguranta si nici buton de ''urgenta''.si daca ai termocupla de calitate si elv bun,nu e nevoie.



This post has been edited by argon: 23 Jan 2008, 11:40


--------------------
Oriunde, oricand... ARO!
Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tarzy
post 21 Jan 2008, 16:04
Post #644


aroist


Group: Members
Posts: 1.958
Joined: 12 January 04
From: Bucuresti







ca nu vrei buton ... e pba ta dar .... ORICE montaj electric are nevoie de siguranta .... poti avea si pe mama lu' termocupla .... si pe tata lu' elventilator da de un scurtcircuit nu te pazeste nimeni

This post has been edited by argon: 23 Jan 2008, 11:40


--------------------
DACIA / ARO / TICO L 1,6 / 244 / SX 2005 / 1993 / 1999 - B55MGY
Aha
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 22 Jan 2008, 13:13
Post #645


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




O tii una si buna! De ce nu intelegei ca OBLIGATORIU orice circuit electric se protejeaza cel putin la scrurtcircuit daca nu si la suprasarcina?

Daca nu esti de spcialitate, lasa-te de sfaturi!


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radu_
post 22 Jan 2008, 20:13
Post #646


Membru autentic


Group: Members
Posts: 230
Joined: 6 August 07
From: ARAD




suprasarcina =praf, noroi,rugina la rotor, se blocheaza paleta si sa vezi ce repede sare siguranta


--------------------
Mercedes-Benz c200 1995 - /////AMG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 22 Jan 2008, 21:03
Post #647


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




Asta daca e dimensionata corect siguranta. E normal sa fie asa!

Se mai blocheaza lagarele alea de bronz grafitat. Constrcutia nou de ELV are lagarul posterior protejat.

Ce a zis Radu e CORECT!


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 23 Jan 2008, 11:41
Post #648


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




ydaniel - ti s-au dat raspunsuri competente si corecte. De ce nu vrei tu sa pricepi trebusoara asta?

Reiau si eu (nu ca m-as astepta c-o sa ne dai atentie, caci tu stii deja tot); dar trebuie s-o spun ca sa dormim linistiti cu totii ca ti-am dat sfaturile corecte:

1. Protejeaza circuitul cu o siguranta dimensionata corespunzator. Obligatoriu.
2. Ia in calcul si grosimea cablurilor care alimenteaza ELV. Sa nu fie prea subtiri, caci au de transportat curenti destul de mari.
3. La multe masini, ELV este montat independent de contact, in asa fel incit lucreaza si dupa oprirea motorului (daca e cazul). Asa era la masina mea (ma refer la ea si mai jos).
4. Desi cu motorul oprit circulatia lichidului de racire nu este prea energica, ea exista atita vreme cit exista diferenta de temperatura intre motor si radiator (principiul de lucru se cheama "termosifon") si daca instalatia de racire este corect aerisita.
5. Daca ai nevoie sa nu de actionare manuala, nu stiu. Dacia mea (1989/1990, 1310, cu ELV) nu avea si nici nu i-am simtit vreodata nevoia. Daca te simti mia sigur cu - monteaza unul.


--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
argon
post 23 Jan 2008, 11:43
Post #649


Mesaj semiautomat


Group: Members
Posts: 33.671
Joined: 15 August 05




Am facut curat, deocamdata nu dau nici un warn, dar daca mai continuati sa va luati in clanta, urmeaza direct ban, aviz ydaniel.

This post has been edited by argon: 23 Jan 2008, 11:46


--------------------
Renault Laguna 2007 - 2.0 DCI 16v 180
Fara turbo, viata e pustiu.
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
tarzy
post 23 Jan 2008, 11:47
Post #650


aroist


Group: Members
Posts: 1.958
Joined: 12 January 04
From: Bucuresti




QUOTE(os @ 23 Jan 2008, 11:41)
..........
3. La multe masini, ELV este montat independent de contact, in asa fel incit lucreaza si dupa oprirea motorului (daca e cazul). Asa era la masina mea (ma refer la ea si mai jos).
..........
*




daca-mi permiteti

LA TOATE MASINILE cu elvent din fabrica alimentarea este independenta de contact

alimentarea "pe contact" este rod al intelepciunii populare indigene .... menite sa rezolve anumite pbe (capacitate acumulator subdimensionata, incarcare defectuasa, etc) prin tratarea efectului si nu a cauzei

domn' argon .... te rog eu mult .... lasa recomandarea cu stingatorul .... ca poate fac astia de la RATB reduceri de fonduri

This post has been edited by tarzy: 23 Jan 2008, 11:49


--------------------
DACIA / ARO / TICO L 1,6 / 244 / SX 2005 / 1993 / 1999 - B55MGY
Aha
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
os
post 23 Jan 2008, 11:50
Post #651


Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau.


Group: Moderatori
Posts: 1.528
Joined: 29 April 04




@tarzy - intr-adevar, asa-i la toate masinile pe care le-am vazut eu. Dar nu am scris "toate", caci or mai fi si altele pe car enu le cunosc.

Intr-adevar insa, si in opinia mea solutia corecta este "toate" - din motivul aratat la 4.



--------------------
. . .
Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 23 Jan 2008, 11:51
Post #652


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




Cred ca am mai spus: Am electroventilaor de nova ! E mult mai silentios decat cel traditonal de Dacie 1310. Turatie mai mare! Echilibrat din fabrica!

Am si releu dedicat pentru electroventilator.

Termocupla este de ceva strain. Are doua intervale de functionare. Iarna il comut pe cel mai mare, (oricum nu prea functioneaza iarna) , vara pe cel cu temperatura mai mica.

Multumit 100 % de chesti asta!

Ps. protejat cu siguranta dedicata!
Ps2. se pot monta 2 leduri , unul pentru functionare, al doi-lea pentru a vedea daca siguranta e Ok!
Ps3 se poate pune termocupla de Kamaz, este reglabila ca prag de cuplare si ca histerezis de functionare. Cred ca nu e cazul pentru asa ceva.
ps4. Am citit undeva ca se poate monta , in paralel cu motorasul, un condensator, pentru stingerea mai buna a arcului electric dintre contactele releului.

This post has been edited by autom: 23 Jan 2008, 11:56


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radu_
post 24 Jan 2008, 15:10
Post #653


Membru autentic


Group: Members
Posts: 230
Joined: 6 August 07
From: ARAD




desi ziceti ca nu ii bine sa il pun prin contact io asa il las si va zic de ce: ieri am circulat mult cu masina prin oras si o pornit de cateva ori ventilatoru, deobicei cand parchez si porneste ventilatoru mai tin un pic motoru pornit pana se opreste, ieri m-am grabit si nu l-am mai lasat. Ventilatoru mergea si daupa ce am oprit motoru desi trebuia sa se opreasca cand iau contactu. Defectiune - releleu ere stricat si o ramas cuplat. Daca era direct legat la baterie o consuma pa toata


--------------------
Mercedes-Benz c200 1995 - /////AMG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 24 Jan 2008, 15:18
Post #654


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




Tu previ o stricaciune (releu) printr-o improvizatie(legat direct)?


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
radu_
post 24 Jan 2008, 18:51
Post #655


Membru autentic


Group: Members
Posts: 230
Joined: 6 August 07
From: ARAD




m-am cam incurcat si m-ai inteles gresit
ventilatoru ii legat prin releu de 30A si siguranta birect la baterie, termocontactu care actioneaza releu ii legata prin contact
daca nu era asa cand mi s-a stricat releu ventilatoru putea sa mearga pana imi consuma toata bateria


--------------------
Mercedes-Benz c200 1995 - /////AMG
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 24 Jan 2008, 21:18
Post #656


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




la mine lamasina a fost scos electroventilatorul
slava cerului ca a fost omul de la service atat de inteligent sa scoata elventilatorul si a pus elice pe pompa de apa

dupa opritul motorului statea ala pornit degeaba....consuma si bateria fara rost...
asa, cu elice, se raceste proportional cu turatia(radiator mic). niciodata nu s-a supraincalzit din cauza electroventilatorului care nu mai este sau din cauza radiatorului


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 24 Jan 2008, 21:29
Post #657


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




QUOTE(cristitranca @ 24 Jan 2008, 21:18)
slava cerului ca a fost omul de la service atat de inteligent sa scoata elventilatorul si a pus elice pe pompa de apa



O dadui si tu de gard!! Hehe radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif radmasa.gif .....pe bune acum!!

Intrebare: Loganul e evoluat fata de 1300? Da sau nu? In functie de raspsuns iti pui urmatoarea intrebare biggrin.gife ce are electroventilaor Loganul?!


Asa........alta intrebare: Vara, la 40 grade, la relanti, in Bucuresti, cine raceste mai bine? Electroventilatorul sau elicea ta miraculoasa?


Numai intrebari ti-am pus! Sper sa intelegi talcul lor!

Ps. vrei sa iti dau cateva elici de rezerva?
ps2. acesti meseriasi , de genul ,,slava domnului,, nu au fost in stare sa implemeteze din fabrica un sistem automat de cuplare a elicii in functie de temperatura, asa cum e in atasamant.

This post has been edited by autom: 24 Jan 2008, 21:36

Attached thumbnail(s)
vent.jpg ( Size: 378.12k ) Number of downloads: 748


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
brigada_diverse
post 24 Jan 2008, 21:36
Post #658


Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D


Group: Members
Posts: 2.505
Joined: 12 July 07
From: Constanta




pai..elecvenitlatorul la ce turatie se invarte?
la drum intins...la 3000rpm constant....elicea aia e arhisufiecienta(pt motoru de la mine cel putin, de 1289 cmc daca influenteaza cumva)

This post has been edited by cristitranca: 24 Jan 2008, 21:37


--------------------
Dacia ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI
Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST!
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
autom
post 24 Jan 2008, 21:45
Post #659


membru pompier


Group: Members
Posts: 1.198
Joined: 8 January 05
From: Bucuresti-sa traiesti!!!!




QUOTE(autom @ 24 Jan 2008, 21:29)
Vara, la 40 grade, la relanti, in Bucuresti,


QUOTE(cristitranca @ 24 Jan 2008, 21:36)
la drum intins...la 3000rpm constant....



Citeste ce am decupat! Ce am zis eu si ce ai raspuns matale!

Ps. morsica ta chiar mai mult de 3000 de rotatii face, ca are fulia mai mica decat cea de la motor. NU E ASTA ESENTIAL!!!!!!

Ps2. Debitul de aer la morsica este ajutat mult si de viteza masinii, viteza care este aproape 0 in enuntul meu!

Elv-ul are alta dispunere al paletelor. Energia mecanica folosta pentru a-l pune in maiscare e luata tot de la motor. Elv-ul functioneza cu intreruperi deci nu consuma constant energie mecanica!

-Sters-Nu mai dau sfaturi!

This post has been edited by autom: 24 Jan 2008, 21:53


--------------------
Dacia 1100 Berlineza 1971
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
PaulT
post 24 Jan 2008, 21:47
Post #660


Membru autentic


Group: Members
Posts: 3.294
Joined: 23 June 06
From: Bucuresti




Pai la 3000rpm la drum intins sunt slabe sperante sa porneasca elv-ul.Ptr ca nu e nevoie de el.Aerul care trece prin radiator(ca la 3000rpm ai peste 100km/h )e arhisuficient ptr racire.Elicea clasica raceste mult atunci cand nu trebuie ,in schimb in stationare sau rulaj cu viteze mici nu raceste suficient.


--------------------
Dacia/Mitsubishi Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic 2006 Laureate/1973/2008 - B-00-xxx
User is offlineGalerie FotoPM
Go to the top of the page
+
57 Pages « < 20 21 22 23 24 > » 
Reply to this topicTopic OptionsStart new topic


1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:
 

Lo-Fi Version  Harta site  Parteneri  Jocuri online  Curs Valutar  HRH Haine din lana merinos Time is now: 17th May 2025 - 07:37
Forum Renault