Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?
![]() ![]() ![]() |
Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?
vis-a-vis |
![]()
Post
#631
|
||
![]() DaciaClubber Group: Members Posts: 7.893 Joined: 20 June 05 From: Bucuresti ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
Logan MCV
1.5 DCi Life is a journey, not a destination.
|
|||
radu_ |
![]()
Post
#632
|
Membru autentic Group: Members Posts: 230 Joined: 6 August 07 From: ARAD ![]() |
partea de sus a ventilatorului ii prinsa cu sarma ca nu am mai avut rabdare pana termin suportu, azi il termin, mai am de dat gaurile pt suruburi
|
--------------------
Mercedes-Benz
c200
1995
- /////AMG
|
|
azraell |
![]()
Post
#633
|
![]() Membru Group: Members Posts: 176 Joined: 4 April 07 From: Bucuresti ![]() |
vad ca nu s-a mai postat de ceva vreme
citind eu printre randuri am vazut oameni care au spus ca nu e bine sa treci elv ul prin contact deoarece el se invarte dupa oprirea motorului din cauza inertiei termice care duce la incalzirea motorului dupa oprirea lui... eu stau si ma intreb: ce efect are asupra motorului daca elvul mai merge 2 3 minute dupa ce l-ai oprit? elv-ul raceste radiatorul, implicit apa din radiator. Avand invedere ca pompa de apa nu mai e functionala, apa racita nu mai ajunge la motor... si termocupla fiind pe radiator, elv ul se va opri cand apa din RADIATOR va ajunge la temperatura de oprire a termocuplei astept niste pareri despre ce am spus eu aici ![]() This post has been edited by azraell: 19 Jan 2008, 17:05 |
--------------------
DACIA
Logan
2008, Ambition, 1.5 dCi 70CP
- B77NWP
|
|
radu_ |
![]()
Post
#634
|
Membru autentic Group: Members Posts: 230 Joined: 6 August 07 From: ARAD ![]() |
am citit in graba asa ca poate nu am inteles eu calumea ce ai vrut sa zici
nu ajuta cu nimic ca merge si dupa ce opresti motoru si nu cred ca are ceva ca ii legat prin contact electroventilatoru nu e legat prin contact ci termocontactul si releul de comanda. electroventilatoru e legat direct la baterie |
--------------------
Mercedes-Benz
c200
1995
- /////AMG
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#635
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Eu am montat si un intrerupator de siguranta / manual override pentru cazul nevoi speciale, gen raliu
![]() electroventilatorey6.th.jpgtemperaturask8.th.jpg |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
azraell |
![]()
Post
#636
|
![]() Membru Group: Members Posts: 176 Joined: 4 April 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(radu_ @ 19 Jan 2008, 20:37) am citit in graba asa ca poate nu am inteles eu calumea ce ai vrut sa zici nu ajuta cu nimic ca merge si dupa ce opresti motoru si nu cred ca are ceva ca ii legat prin contact electroventilatoru nu e legat prin contact ci termocontactul si releul de comanda. electroventilatoru e legat direct la baterie pai forumistii asa sustineau! ca elv-ul e bine sa mai raceasca si dupa oprirea motorului datorita inertiei termice. intr-adevar, asa este, motorul dupa ce e oprit se mai incalzeste dar... nu vad eficienta racirii radiatorului daca apa rece ramane in radiator si nu se duce in motor citeste cu atentie mai pe la inceput This post has been edited by azraell: 19 Jan 2008, 23:42 |
--------------------
DACIA
Logan
2008, Ambition, 1.5 dCi 70CP
- B77NWP
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#637
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Chiar si cu motorul oprit, apa din bloc se incalzeste, termostatul se deschide si dupa 2-3 minute porneste electroventilatorul. Apa circula pasiv in virtutea unor legi ale fizicii. Motoarele "primordiale" nu aveau pompa de apa si se bazau pe ciculatia pasiva a lichidului de racire.
|
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#638
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
cel mai bine este ca ELV sa nu fie legat prin cheia de contact,sa fie legat direct la baterie fara siguranta,dar cu releu;)
si va recomand sa aveti termocupla nu cu butoane sau mai stiu eu ce inventii:) |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
dr_mKe |
![]()
Post
#639
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Pardon ? Fara siguranta ? Iti place sa iei foc din cand in cand ? Stii ca daciile care aveau ELV din fabrica aveau si buton de override pe coloana volanului ? Destept mai esti ! Fara siguranta ?
![]() Instalatia pe masina mea a fost facuta dupa schema originala, asa cum a fost prima mea Dacie 131o TLX '87. Alte prostii ? Ha ! Nu te uiti in curtea cui trebuie ![]() |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
MECCA |
![]()
Post
#640
|
![]() VOLVO.FOR LIFE ! Group: Members Posts: 538 Joined: 25 November 06 From: de la mare/tkg/cta ![]() |
De acord.Musai siguranta, releu si buton in caz ca termocupla se blocheaza si nu mai deschide.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1987
- CT-06-PTY DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
|
|
autom |
![]()
Post
#641
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
Lasati omul in pace! Vroia si el sa spuna ceva cu orice pret!
![]() ![]() ![]() ps. m-a mancat mana sa scriu eu cele postate de dr_mKe dar...... ![]() ![]() ![]() ![]() |
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
PaulT |
![]()
Post
#642
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
OBLIGATORIU trebuie sa aiba siguranta!!!Si normal ar fi sa ii pui si buton de override.Eu asa am facut.Am termocupla(cu tot cu radator mare prevazut nativ cu loc de termocupla si prindere ELV-e de preferat asa decat cu improvizatii..).Si confirm ca Daciile prevazute cu elv din fabrica aveau si ele buton in interior pe langa termocupla.Eu am folosit buton cu iluminare incorporata,ptr a avea si un control vizual asupra functionarii.Repet,nu puneti elv fara siguranta.Si fara releu...ca altfel in 5-6 startari adio termocupla...
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#643
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
n-am siguranta si nici buton de ''urgenta''.si daca ai termocupla de calitate si elv bun,nu e nevoie.
This post has been edited by argon: 23 Jan 2008, 11:40 |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
tarzy |
![]()
Post
#644
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
ca nu vrei buton ... e pba ta dar .... ORICE montaj electric are nevoie de siguranta .... poti avea si pe mama lu' termocupla .... si pe tata lu' elventilator da de un scurtcircuit nu te pazeste nimeni This post has been edited by argon: 23 Jan 2008, 11:40 |
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
autom |
![]()
Post
#645
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
O tii una si buna! De ce nu intelegei ca OBLIGATORIU orice circuit electric se protejeaza cel putin la scrurtcircuit daca nu si la suprasarcina?
Daca nu esti de spcialitate, lasa-te de sfaturi! |
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
radu_ |
![]()
Post
#646
|
Membru autentic Group: Members Posts: 230 Joined: 6 August 07 From: ARAD ![]() |
suprasarcina =praf, noroi,rugina la rotor, se blocheaza paleta si sa vezi ce repede sare siguranta
|
--------------------
Mercedes-Benz
c200
1995
- /////AMG
|
|
autom |
![]()
Post
#647
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
Asta daca e dimensionata corect siguranta. E normal sa fie asa!
Se mai blocheaza lagarele alea de bronz grafitat. Constrcutia nou de ELV are lagarul posterior protejat. Ce a zis Radu e CORECT! |
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
os |
![]()
Post
#648
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
ydaniel - ti s-au dat raspunsuri competente si corecte. De ce nu vrei tu sa pricepi trebusoara asta?
Reiau si eu (nu ca m-as astepta c-o sa ne dai atentie, caci tu stii deja tot); dar trebuie s-o spun ca sa dormim linistiti cu totii ca ti-am dat sfaturile corecte: 1. Protejeaza circuitul cu o siguranta dimensionata corespunzator. Obligatoriu. 2. Ia in calcul si grosimea cablurilor care alimenteaza ELV. Sa nu fie prea subtiri, caci au de transportat curenti destul de mari. 3. La multe masini, ELV este montat independent de contact, in asa fel incit lucreaza si dupa oprirea motorului (daca e cazul). Asa era la masina mea (ma refer la ea si mai jos). 4. Desi cu motorul oprit circulatia lichidului de racire nu este prea energica, ea exista atita vreme cit exista diferenta de temperatura intre motor si radiator (principiul de lucru se cheama "termosifon") si daca instalatia de racire este corect aerisita. 5. Daca ai nevoie sa nu de actionare manuala, nu stiu. Dacia mea (1989/1990, 1310, cu ELV) nu avea si nici nu i-am simtit vreodata nevoia. Daca te simti mia sigur cu - monteaza unul. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
argon |
![]()
Post
#649
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
Am facut curat, deocamdata nu dau nici un warn, dar daca mai continuati sa va luati in clanta, urmeaza direct ban, aviz ydaniel.
This post has been edited by argon: 23 Jan 2008, 11:46 |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
tarzy |
![]()
Post
#650
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(os @ 23 Jan 2008, 11:41) .......... 3. La multe masini, ELV este montat independent de contact, in asa fel incit lucreaza si dupa oprirea motorului (daca e cazul). Asa era la masina mea (ma refer la ea si mai jos). .......... daca-mi permiteti LA TOATE MASINILE cu elvent din fabrica alimentarea este independenta de contact alimentarea "pe contact" este rod al intelepciunii populare indigene .... menite sa rezolve anumite pbe (capacitate acumulator subdimensionata, incarcare defectuasa, etc) prin tratarea efectului si nu a cauzei domn' argon .... te rog eu mult .... lasa recomandarea cu stingatorul .... ca poate fac astia de la RATB reduceri de fonduri This post has been edited by tarzy: 23 Jan 2008, 11:49 |
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
os |
![]()
Post
#651
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
@tarzy - intr-adevar, asa-i la toate masinile pe care le-am vazut eu. Dar nu am scris "toate", caci or mai fi si altele pe car enu le cunosc.
Intr-adevar insa, si in opinia mea solutia corecta este "toate" - din motivul aratat la 4. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
autom |
![]()
Post
#652
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
Cred ca am mai spus: Am electroventilaor de nova ! E mult mai silentios decat cel traditonal de Dacie 1310. Turatie mai mare! Echilibrat din fabrica!
Am si releu dedicat pentru electroventilator. Termocupla este de ceva strain. Are doua intervale de functionare. Iarna il comut pe cel mai mare, (oricum nu prea functioneaza iarna) , vara pe cel cu temperatura mai mica. Multumit 100 % de chesti asta! Ps. protejat cu siguranta dedicata! Ps2. se pot monta 2 leduri , unul pentru functionare, al doi-lea pentru a vedea daca siguranta e Ok! Ps3 se poate pune termocupla de Kamaz, este reglabila ca prag de cuplare si ca histerezis de functionare. Cred ca nu e cazul pentru asa ceva. ps4. Am citit undeva ca se poate monta , in paralel cu motorasul, un condensator, pentru stingerea mai buna a arcului electric dintre contactele releului. This post has been edited by autom: 23 Jan 2008, 11:56 |
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
radu_ |
![]()
Post
#653
|
Membru autentic Group: Members Posts: 230 Joined: 6 August 07 From: ARAD ![]() |
desi ziceti ca nu ii bine sa il pun prin contact io asa il las si va zic de ce: ieri am circulat mult cu masina prin oras si o pornit de cateva ori ventilatoru, deobicei cand parchez si porneste ventilatoru mai tin un pic motoru pornit pana se opreste, ieri m-am grabit si nu l-am mai lasat. Ventilatoru mergea si daupa ce am oprit motoru desi trebuia sa se opreasca cand iau contactu. Defectiune - releleu ere stricat si o ramas cuplat. Daca era direct legat la baterie o consuma pa toata
|
--------------------
Mercedes-Benz
c200
1995
- /////AMG
|
|
autom |
![]()
Post
#654
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
Tu previ o stricaciune (releu) printr-o improvizatie(legat direct)?
|
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
radu_ |
![]()
Post
#655
|
Membru autentic Group: Members Posts: 230 Joined: 6 August 07 From: ARAD ![]() |
m-am cam incurcat si m-ai inteles gresit
ventilatoru ii legat prin releu de 30A si siguranta birect la baterie, termocontactu care actioneaza releu ii legata prin contact daca nu era asa cand mi s-a stricat releu ventilatoru putea sa mearga pana imi consuma toata bateria |
--------------------
Mercedes-Benz
c200
1995
- /////AMG
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#656
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
la mine lamasina a fost scos electroventilatorul
slava cerului ca a fost omul de la service atat de inteligent sa scoata elventilatorul si a pus elice pe pompa de apa dupa opritul motorului statea ala pornit degeaba....consuma si bateria fara rost... asa, cu elice, se raceste proportional cu turatia(radiator mic). niciodata nu s-a supraincalzit din cauza electroventilatorului care nu mai este sau din cauza radiatorului |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
autom |
![]()
Post
#657
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
QUOTE(cristitranca @ 24 Jan 2008, 21:18) slava cerului ca a fost omul de la service atat de inteligent sa scoata elventilatorul si a pus elice pe pompa de apa O dadui si tu de gard!! Hehe ![]() ![]() ![]() ![]() Intrebare: Loganul e evoluat fata de 1300? Da sau nu? In functie de raspsuns iti pui urmatoarea intrebare ![]() Asa........alta intrebare: Vara, la 40 grade, la relanti, in Bucuresti, cine raceste mai bine? Electroventilatorul sau elicea ta miraculoasa? Numai intrebari ti-am pus! Sper sa intelegi talcul lor! Ps. vrei sa iti dau cateva elici de rezerva? ps2. acesti meseriasi , de genul ,,slava domnului,, nu au fost in stare sa implemeteze din fabrica un sistem automat de cuplare a elicii in functie de temperatura, asa cum e in atasamant. This post has been edited by autom: 24 Jan 2008, 21:36 Attached thumbnail(s) vent.jpg ( Size: 378.12k ) Number of downloads: 748 |
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#658
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
pai..elecvenitlatorul la ce turatie se invarte?
la drum intins...la 3000rpm constant....elicea aia e arhisufiecienta(pt motoru de la mine cel putin, de 1289 cmc daca influenteaza cumva) This post has been edited by cristitranca: 24 Jan 2008, 21:37 |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
autom |
![]()
Post
#659
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
QUOTE(autom @ 24 Jan 2008, 21:29) Vara, la 40 grade, la relanti, in Bucuresti, QUOTE(cristitranca @ 24 Jan 2008, 21:36) la drum intins...la 3000rpm constant.... Citeste ce am decupat! Ce am zis eu si ce ai raspuns matale! Ps. morsica ta chiar mai mult de 3000 de rotatii face, ca are fulia mai mica decat cea de la motor. NU E ASTA ESENTIAL!!!!!! Ps2. Debitul de aer la morsica este ajutat mult si de viteza masinii, viteza care este aproape 0 in enuntul meu! Elv-ul are alta dispunere al paletelor. Energia mecanica folosta pentru a-l pune in maiscare e luata tot de la motor. Elv-ul functioneza cu intreruperi deci nu consuma constant energie mecanica! -Sters-Nu mai dau sfaturi! This post has been edited by autom: 24 Jan 2008, 21:53 |
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
PaulT |
![]()
Post
#660
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Pai la 3000rpm la drum intins sunt slabe sperante sa porneasca elv-ul.Ptr ca nu e nevoie de el.Aerul care trece prin radiator(ca la 3000rpm ai peste 100km/h )e arhisuficient ptr racire.Elicea clasica raceste mult atunci cand nu trebuie ,in schimb in stationare sau rulaj cu viteze mici nu raceste suficient.
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th May 2025 - 07:37 |