Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?
![]() ![]() ![]() |
Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?
ydaniel |
![]()
Post
#691
|
||
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
|
||
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|||
diaconuliviu |
![]()
Post
#692
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Mai degraba electroventilatorul decit jaluzeaua; prin unii autori scrie asa: "s-a observat ca jivrarea apare majoritar PINA LA PRIMA DESCHIDERE A TERMOSTATULUI"; oare de ce? pentru ca elicea trage din "faguri" aer rece pe care-l trimite spre carburator. Odata termostatul deschis, radiatorul se va incalzi.
Pina atunci insa aerul va raci tot ce se cheama motor, carburator, etc. Jaluzeaua e mai greu de manevrat, trage, ridica, etc. |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#693
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(ydaniel @ 28 Jan 2008, 10:47) asa ceva s-a aplicat si la autovehicule:camioane ,autobuze,mai rar la autoturisme.dar parerea mea este ca la dacia nu e nevoie.sistemul asta se aplica pentru o incalzire mai rapida a motorului. pe porsche carrera sa facut asa, modelul mai vechi avea eleronul din spate care se ridica pentru a capta aer pentru a racii radiatorul la anumite temperaturi |
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
radu_ |
![]()
Post
#694
|
Membru autentic Group: Members Posts: 230 Joined: 6 August 07 From: ARAD ![]() |
rog pe cineva care se pricepe sa faca un topic nou daca se considera ca deviem de la subiect, cu carcasa pentru radiator si sa mute toate post-urile acolo
Deci Nu vreau sa renunt la electroventilator vreau sa ii fac o cutie ca sa fie mai protejat de aerul din jur si mai ales la viteza mare de aerul ce vine din fata masinii am facut un mic desen ca sa va dati seama mai bine aer rece trage prin fata de jos(cu albastru)si prin spate iese aerul cald, cele 4 patrate negre din spate sunt bucati de cauciuc prinse doar de sus care teoretic ar trebui "falfaie"cand sufla electroventilatorusi dupa sa stea inchise Attached thumbnail(s) radiator.JPG ( Size: 17.58k ) Number of downloads: 473 |
--------------------
Mercedes-Benz
c200
1995
- /////AMG
|
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#695
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
cauta prin targ ca se gaseste asa ceva
|
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#696
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
parerea mea este ca nu mai este eficienta racirea cind se merge cu vuteza aerul este impins in radiator asigurind o racire mai buna daca faci acea cutie in felul ala radiatorul se va raci numai din ce trage ventilatorul
o completare la postul meu de ieri si anume acele jaluzele sa aibe in sectiune profilul aripei de avion si un sistem de inchidere sau deschidere prin cablu sau motor acuma ramine la aprecierea voastra este doar o IDEE care dupa parerea mea ar fi utila iarna pentru incalzirea mai rapida a motorului si a interiorului si dpa cite tin minte aerul ar curge cu viteza mai mare pe partea inferioara a aripei deci o racire mai eficienta (nu cunosc bine aerodinamica ) dar repet este o IDEE daca nu este de interes se pot sterge posturile mele This post has been edited by bygy007: 28 Jan 2008, 23:36 Attached thumbnail(s) sad.JPG ( Size: 24.95k ) Number of downloads: 470 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
radu_ |
![]()
Post
#697
|
Membru autentic Group: Members Posts: 230 Joined: 6 August 07 From: ARAD ![]() |
sa iti spun io ceva din putinele cunostiinte ale mele ideea nu este ca sa se raceasca cat mai bine motoru ci mentinerea temperaturii la 85-90 grade care va fi asigurata de electroventilator
|
--------------------
Mercedes-Benz
c200
1995
- /////AMG
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#698
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.178 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
|
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
diaconuliviu |
![]()
Post
#699
|
Membru autentic Group: Members Posts: 5.569 Joined: 17 August 04 From: Space, the final frontiere ![]() |
Vara da, acuma, iarna, mai putin; cel putin la mine, am facut ce faceam mereu: vara termostat de 82, iarna de 86. Ei, de data asta, avind si fulie mica pe pompa, am caldura in masina dar radiatorul e mai mereu rece sau cel mult caldut in dreapta (cu termostat de 86). Ori, termocupla e pe dreapta.
Depinde mult de motor, instalatie (ce radiator, de curatenie, etc) |
--------------------
Opel
Corsa
2001
- xx Universul si prostia sint infinite.
De a doua sint sigur. SSP,K! |
|
azraell |
![]()
Post
#700
|
![]() Membru Group: Members Posts: 176 Joined: 4 April 07 From: Bucuresti ![]() |
voi ce tip de electroventilatoare aveti montate? eu am pus mana pe unul care trage aer, nu care il sufla... eu ma gandesc ca ar fi fost mai bine totusi sa sufle aerul spre radiator! totusi paleta de racire care o am acum, si ea trage aerul dinspre radiator si il duce spre carburator. ma insel? imi zice si mie cineva?
|
--------------------
DACIA
Logan
2008, Ambition, 1.5 dCi 70CP
- B77NWP
|
|
PaulT |
![]()
Post
#701
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Asa si trebuie,sa traga aer,adica sa mareasca fluxul de aer prin radiator.Daca sufla,se opunea aerului care trece prin radiator in deplasare.La masinile care au elv in fata radiatorului,acesta sufla,nu trage.Dar sufla tot spre motor.Da,elicea existenta trage si ea.Din cauza ei ingheata carburatorul iarna si trebuie sa pui carton in fata carburatorului.
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#702
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
iti recomand sa cumperi un ELV produs de Imep pitesti sau Electroaparataj bucuresti.au o gama variata de produse la preturi mici.merita sa dai 72 pe un ELV nou decat sa dai 30-40 pe unu sh.
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
sobolan |
![]()
Post
#703
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
eu am luat unu de prin anii 85 de la dezmembrari de ala cu difuzor de tabla...am dat 10ron pe el si l-am desfacut bucati...se prezinta bine,i-am pus si carbuni noi,e super ok.....
pe masina am unul nou(de ala cu paletii uniti) model dacia injectie...e mai silentios(aproape ca nici nu se aude,noroc de becu' de la bord)... radiator am de ala mare...vara cu caldurile alea mari acu statea un pic mai sus de juma'....cu elicea se ridica si aproape de rosu... avantajele ELV sunt clare si vara(raceste super bine) si iarna(motorul ajunge in regim termic coresp. mult mai repede,caldura in masina,consum redus oarecum)... This post has been edited by sobolan: 24 Mar 2008, 20:38 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#704
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
![]() ![]() |
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#705
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
QUOTE(azraell @ 22 Mar 2008, 18:46) voi ce tip de electroventilatoare aveti montate? eu am pus mana pe unul care trage aer, nu care il sufla... eu ma gandesc ca ar fi fost mai bine totusi sa sufle aerul spre radiator! totusi paleta de racire care o am acum, si ea trage aerul dinspre radiator si il duce spre carburator. ma insel? imi zice si mie cineva? sa sufle aer cald dinspre motor spre radiator ? ![]() si iti dai seama ce efort ar depune la viteza mare sa infrunte curentul de aer ce vine din fata.. This post has been edited by ArtVandelay: 24 Mar 2008, 21:44 |
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
sobolan |
![]()
Post
#706
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(ArtVandelay @ 24 Mar 2008, 21:43) nu pot sa spun decat ![]() aerul vine din afara inspre motor,ca sa zic asa, asta e sensul..... is bune amandoua ydaniele....as inclina spre ala vechi cu difuzor de tabla(cum zicea si varu' PaulT) dar e mult mai zgomotos..... This post has been edited by sobolan: 24 Mar 2008, 21:47 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
ArtVandelay |
![]()
Post
#707
|
![]() Anytown, USA.. Group: Members Posts: 2.662 Joined: 5 January 08 From: Craiova ![]() |
eu vorbeam de postul lui azarel care spune ca ar fi mai bine ca electroventilatorul sa sufle prin radiator, nu sa traga
|
--------------------
Ford
focus
2001 He wondered why the boomerang kept getting bigger. Then, it hit him.
I got 99 cookiez cause a bitch ate one. |
|
sobolan |
![]()
Post
#708
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
da omule
![]() This post has been edited by sobolan: 24 Mar 2008, 21:57 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
azraell |
![]()
Post
#709
|
![]() Membru Group: Members Posts: 176 Joined: 4 April 07 From: Bucuresti ![]() |
pai puteai sa-l pui in fata radiatorului si sa sufle spre motor... :-s
ma rog... mi-a zis cineva ( tot aici ) DE CE este mai bine sa traga aer... |
--------------------
DACIA
Logan
2008, Ambition, 1.5 dCi 70CP
- B77NWP
|
|
PaulT |
![]()
Post
#710
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Cel mai important motiv ar fi ca nu prea ai avea loc la Dacie sa pui elv in fata radiatorului.Alt motiv logic mi s-ar parea faptul ca un radiator pus in fata ar obtura radiatorul,impiedicand fluxul normal de aer din timpul deplasarii.Oricum,elv-ul de Dacie nu ai putea sa il pui in fata radiatorului nici daca ai avea loc,pentru ca e construit sa stea in spate.Si am si eu o intrebare:tie de ce ti s-ar parea ca e mai bine sa stea in fata si sa sufle aer??
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
sobolan |
![]()
Post
#711
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
QUOTE(PaulT @ 31 Mar 2008, 19:42) Oricum,elv-ul de Dacie nu ai putea sa il pui in fata radiatorului nici daca ai avea loc,pentru ca e construit sa stea in spate. nu neaparat....unul dintre principiile motorului de c.c. spune ca inversand polaritatea la bornele acestuia se inverseaza si sensul de rotatie....concluzia o tragi singurel..... oricum,nu e o solutie recomandabila in cazul de fata..... This post has been edited by sobolan: 31 Mar 2008, 20:22 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
mar10may |
![]()
Post
#712
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 347 Joined: 20 February 08 From: slobozia ![]() |
pentru cei care nu au pe masina electroventilator le as recomanda sa foloseasca un antigel mai bun,conteaza f mult,cum ar fi glaceol,care se foloseste de la supernova incoace.chiar si un ulei bun poate duce la rularea motorului la temperatura mai scazuta.eu am folosit glaceol si ulei texaco havoline.toata vara trecuta nu am avut probleme la temperaturi de peste 40 de grade nici prin bucuresti unde stateam in trafic si cate o ora pana la iesire.
|
--------------------
dacia
1310 berlina
2000
- IL17EDY
|
|
sobolan |
![]()
Post
#713
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
glaceol e bun...texaco e la vale rau
![]() |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#714
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
eu recomand antigel de la policolor si de la chimopar.
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
sobolan |
![]()
Post
#715
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
eu recomand ELV in loc de elice
![]() scapati si de mucii aia din ulei iarna.... ![]() This post has been edited by sobolan: 31 Mar 2008, 22:04 |
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
dyogenes |
![]()
Post
#716
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 502 Joined: 23 August 05 ![]() |
Decat texaco, mai bine untdelemn de la bunica!
|
--------------------
Dacia
Logan 1.4 MPI
2007
|
|
sobolan |
![]()
Post
#717
|
![]() membru paros... Group: Members Posts: 8.242 Joined: 10 March 06 From: GL ![]() |
asa ziceam si eu....MOL is bune de ceva ? auzisem ca e fosta firma Carrier si cu Shell.....care a folosit,ca am auzit ca ar fi destul de bun.....
|
--------------------
Logan-1.5dci-2017--
Golf mk5 - syncro - 2007--
Golf mk3-2.0 GTI-1993 colectionar de fiare vechi...
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#718
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
pai carrier e o marca a grupului MOL.eu recomand totusi,castrol.
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
Minel |
![]()
Post
#719
|
![]() Pauard bai Remat Nord Group: Members Posts: 4.043 Joined: 4 April 07 From: Cluj .......Resita ,C-S ![]() |
QUOTE(sobolan @ 31 Mar 2008, 22:35) asa ziceam si eu....MOL is bune de ceva ? auzisem ca e fosta firma Carrier si cu Shell.....care a folosit,ca am auzit ca ar fi destul de bun..... Mol am avut si eu in motor mai precis 20W si la 37 lei 4 litri (aproximativ ) m-a tinut vreo 3000 km si apoi s-a facut apa , acum motorul ii rasfatat cu Elf 10W-40 ![]() |
--------------------
Dacia
1310-L /VW Passat
1995/1397cmc
- CS-01-TMS Mandru posesor de Dacia
|
|
PaulT |
![]()
Post
#720
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(sobolan @ 31 Mar 2008, 21:22) nu neaparat....unul dintre principiile motorului de c.c. spune ca inversand polaritatea la bornele acestuia se inverseaza si sensul de rotatie....concluzia o tragi singurel..... oricum,nu e o solutie recomandabila in cazul de fata..... Nu ma refeream la sensul de rotatie.Asta e simplu de schimbat.E vorba de faptul ca nu e protejat.ELV-urile facute ptr a sta in fata radiatorului au carcasa protectoare a motorului electric.Cel de Dacie nu ar rezista prea mult pus invers. |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 17th May 2025 - 09:14 |