Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?
![]() ![]() ![]() |
Montarea unui electroventilator, cum se monteaza?
brigada_diverse |
![]()
Post
#661
|
||
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
|
||
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|||
ydaniel |
![]()
Post
#662
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#663
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Poză mâine
![]() Sau poate înțelegi ceva din asta... This post has been edited by Catalin Marinarul: 24 Jan 2008, 22:36 Attached thumbnail(s) C60.jpg ( Size: 255.51k ) Number of downloads: 514 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
tarzy |
![]()
Post
#664
|
![]() aroist Group: Members Posts: 1.958 Joined: 12 January 04 From: Bucuresti ![]() |
QUOTE(cristitranca @ 24 Jan 2008, 21:18) la mine lamasina a fost scos electroventilatorul slava cerului ca a fost omul de la service atat de inteligent sa scoata elventilatorul si a pus elice pe pompa de apa dupa opritul motorului statea ala pornit degeaba....consuma si bateria fara rost... asa, cu elice, se raceste proportional cu turatia(radiator mic). niciodata nu s-a supraincalzit din cauza electroventilatorului care nu mai este sau din cauza radiatorului chiar nu mai am chef sa mai scriu o data .... cauta pe acest topic postul meu unde explicam de ce eliocea aia cuplata direct este o solutie demna de eveul mediu ... daca nu de epoca de piatra a ... si daca tii la masina aia ... ocoleste de departe astfel de meseriasi |
--------------------
DACIA / ARO / TICO
L 1,6 / 244 / SX
2005 / 1993 / 1999
- B55MGY Aha
|
|
djasu82 |
![]()
Post
#665
|
![]() MEMBRU DACIA CLUB Group: Members Posts: 11.714 Joined: 26 December 06 From: Bucuresti ... ![]() |
Mie persoanal nu mia crescut temperatura si vara peste linia de mijloc la indicatorul de apa calda. E foarte bun un eletroventilator - sustin ideea rezulta un consum mai mic de energie se mai aduna ceva cai la motor nesemnificativ iar la turati mari nu se mai aude acel zgomot de parca ai rula cu un avion . Daca ati face rost de eletroventilator de super nova sau solenta ar fi perfect se potriveste de minune. Eu in locul termocuplei as monta un mic senzor de temperatura prin care sa comande un mic montaj si Ev in consecinta.
|
--------------------
Dacia Super Nova
Opel 1.7 CDTI , Audi Q7 , GPS wayteq x950btfm
1999 / 2003 / 2008 /2011
- nnn
|
|
dr_mKe |
![]()
Post
#666
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Electroventilatoarele care se gasesc acum pe piata sunt toate de Nova, cele pt radiator de berlina cu sasiul de prindere mai scurt. Si tocmai echilibrate din fabrica nu sunt. Au vibratii totusi. Asta de pe SN nu are decat foarte mici.
Trecerea pe elv are drept rezultat scadera consumului, cu precadere a celui urban. Motorul ajunge la regimul termic normal mai repede. |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
ydaniel |
![]()
Post
#667
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
eu tot electroventilator de nova-super nova am.cele de solenza sunt diferite.Electroaparataj fabrica un model de electrventilator cu carenaj-costa 174 lei.Elv care l-am cumparat are paletele echilibrate cu mici greutati. si nu are deloc vibratii;)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
os |
![]()
Post
#668
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
@cristiranca: citeste ce a scris tarzy, ca zice bine.
De ce nu gindesti un pic si altfel: hai sa lasam inginerii de la Dacia; dar oare pe lumea asta chiar toti fabricantii sa fie mai fraieri decit nea Gica ala al tau? Hmm... Asta ca sa nu mai vorbim ca nea Gica e nea Gica si un inginer de la uzina (chiar si Dacia) e un inginer de la uzina - pe romaneste: stie de departe mai multe decit Gica. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
Muttley |
![]()
Post
#669
|
![]() __________________ Group: Members Posts: 13.019 Joined: 4 September 04 From: - ![]() |
QUOTE(dr_mKe @ 20 Jan 2008, 18:52) ........ daciile care aveau ELV din fabrica aveau si buton de override pe coloana volanului ........... QUOTE(PaulT @ 20 Jan 2008, 21:18) ......... confirm ca Daciile prevazute cu elv din fabrica aveau si ele buton in interior pe langa termocupla....... Am ELV din fabrica (1988). Nu s-a defectat absolut nimic in sistem de 20 de ani si 110.000 km. Dar altceva vreau sa spun... NU am niciun buton pt ELV! ![]() |
--------------------
Dacia
1310 TLX
1988
|
|
os |
![]()
Post
#670
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Muttley: cum am zis, nic masina mea nu a avut buton (si nici vreun martor de confirmare). Si nu s-a stricat nimic in cica 135 kkm, desi ELV a lucrat mai mult decit ar fi trebuit (radiator infundat).
Dar am vazut o D1310, cred ca de prin 1985, care avea butonul. Masina era ceva fabricatie speciala pentru export.. cred. Butonul nu era pe cochilia volanului ci deasupra manetelor de climatizare. Asa ca - o fi, desi (repet) eu nu i-am simtit niciodata lipsa. Si nici cu bateria n-am avut probleme din cauza celor 1-2 minute de functionare dupa oprirea motorului. Si in general nea Gica de care am zis mai sus e un bou. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
dr_mKe |
![]()
Post
#671
|
![]() Membru cu stetoscop Group: Members Posts: 7.222 Joined: 25 November 06 From: Deva ![]() |
Muttley, prima mea Dacie 1310 TLX '87 avea racire cu ELV, s-a defectat de multe ori -termocupla nu GMV -ul si avea buton de override pe coloana volanului, langa maneta stergatoarelor, pe partea cu contactul, un buton rosu cu un simbol pe el si bec.
La berlina din 2000 i-am pus eu alt radiator cu locas pt termocupla & GMV. Daca incepi un raliu serios de 10 km sa zicem, vara la 40 de grade afara fierbi motorul lejer daca nu pornesti din buton GMV. Intelegi ca se ruleaza constant de la 4000 rpm in sus cu acceleratia mai tot timpul la podea. Alta situatie in care l-am gasit util a fost atunci cand am mers prin padure pe drumuri pe care in mod normal nu ai ce cauta cu 2wd. In iarna asta mi-a ajuns acul de apa sus de tot la SN intr-o situatie asemanatoare, dupa o urcare in forta pana la releu, iar afara erau -7 grade. Viteza in bord 60-70 kmh in 2-a in timp ce masina urca cu 5 kmh. Am scos cateva poze misto ![]() Recunosc, astea nu-s situatii tocmai normale de exploatare ![]() |
--------------------
RENAULT
LAGUNA COUPÉ GT 4CONTROL & DACIA DUSTER 1.3 tCE
2010 / 2022
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#672
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
QUOTE(ydaniel @ 24 Jan 2008, 22:30) Attached thumbnail(s) DSC03899.JPG ( Size: 369.75k ) Number of downloads: 706 DSC03900.JPG ( Size: 438.65k ) Number of downloads: 667 |
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
PaulT |
![]()
Post
#673
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Tot deasupra climatizarii am vazut si eu la o Dacie din '82 sau '83 si la una din '85.
Exact ca cel din poza lui Catalin am si eu.E silentios intr-adevar.Si nu are vibratii. |
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
MECCA |
![]()
Post
#674
|
![]() VOLVO.FOR LIFE ! Group: Members Posts: 538 Joined: 25 November 06 From: de la mare/tkg/cta ![]() |
In cartea lu mondiru la bordul acela fara turometru unde se explica fiecare buton in parte care cum ce face scrie ca primul buton din stanga, de fapt singurul, este cel de "verificare functionare GMV".La mine acel loc a fost luat de un martor de nivel lichid frana, care scrie BRAKE pe el, care mi se aprinde ori decate ori porneste ELV-ul.Unde se spune ca era acel buton override,pe coloana volanului, era o rotita care pe vremurile bune regla intensitatea luminii din bord.
|
--------------------
Dacia
1310 TLX
1987
- CT-06-PTY DACIA MOTOR DUBLU V8, 5 CILINDRI, 4 PRISME SI UN TETRAEDRU SPORT.
|
|
argon |
![]()
Post
#675
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(autom @ 24 Jan 2008, 21:29) Intrebare: Loganul e evoluat fata de 1300? Da sau nu? In functie de raspsuns iti pui urmatoarea intrebare ![]() Imi permit sa-ti raspund eu! Loganul are ELV pentru ca motorul este altfel pozitionat, lucru care face imposibilia montarea unei elice pe fulie, in schimb alte masini noi, cu motor longitudinal, ca Dacia 1300, elicea pe fulie reprezinta cea mai buna solutie constructiva , si sunt de conceptie noua, si iti dau un exemplu: Toyota Hylux. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
os |
![]()
Post
#676
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
@MECCA: cind vine vorba de bordul batrinei D1310, sa te iei dupa orice carte e o intreprindere aventuroasa, caci se montau variate nivele de echipare, iar butoanele aferente diverselor echipamente "suplimentare" migrau tot tipul dintr-un loc in altul. Mie mi se pare aproape o minune faptul ca functionau chiar si atit cit functionau (si nu luau de exemplu foc, e drept ca se mai topeau...).
Paie pe foc: @adeptii sistemului "elice pe fulia pompei de apa": ma mir ca nici unul din Dv. nu a venit cu (pseudo-) argumentul "da, dar masinile astea mai noi - cum ar fi Logan - au motorul montat transversal, si de aia se pune ELV - caci axa pompei de apa nu are o pozitie favorabila montarii unei elici clasice". Raspunsul corect: @aceiasi: e adevarat ca montarea transversala impune o alta solutie de antrenare a ventolei, DAR avantajele unui ventilator decuplabil cu comanda automata ramin in picioare. Exista solutia ELV, si exista alte solutii mai scumpe - de exemplu cuplaje automate incluse in butucul elicei. In clasele mari de putere exista si solutii mixte (de exemplu: un ventilator antrenat de motor printr-un cuplaj automat plus un ELV cu viteza variabila). Asa cum s-a aratat in mod repetat in acest thread si in altele, ventilatorul decuplabil are practic din punct de vedere functional numai avantaje. Singurul avantaj al ventolei antrenate direct de motor (la berlina) este faptul ca acest sistem primitiv e mai ieftin si mai simplu. Nu va intoarceti in epoca de piatra. ------------ Edit: a scris si argon intre timp, asa ca imi permit sa intreb: nu cumva ventola e montata pe un cuplaj automat, la HiLux si la altele? Observatie: cuplajul e mic, uneori nu-i vizibil mai de loc. De regula nu-i comandat electric ci reactioneaza la incalzirea axului - care, iesind din pompa de apa, se incalzeste in functie de temperatura lichidului. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
autom |
![]()
Post
#677
|
![]() membru pompier Group: Members Posts: 1.198 Joined: 8 January 05 From: Bucuresti-sa traiesti!!!! ![]() |
Ai dreptate Argon! Da, asa e! Vroiam sa zic altceva si exemplul cu Loganul e prost ales!
26 Jan 2008, 10:34: QUOTE(os @ 26 Jan 2008, 10:31) Corect! Am pus un atasamant in care se vede acest concept de decuplare a elicii in functie de tempartura! This post has been edited by autom: 26 Jan 2008, 10:34 |
--------------------
Dacia 1100
Berlineza
1971
|
|
argon |
![]()
Post
#678
|
![]() Mesaj semiautomat Group: Members Posts: 33.671 Joined: 15 August 05 ![]() |
QUOTE(os @ 26 Jan 2008, 10:31) asa ca imi permit sa intreb: nu cumva ventola e montata pe un cuplaj automat, la HiLux si la altele? Observatie: cuplajul e mic, uneori nu-i vizibil mai de loc. De regula nu-i comandat electric ci reactioneaza la incalzirea axului - care, iesind din pompa de apa, se incalzeste in functie de temperatura lichidului. Am studiat la un Hilux din 2005, si e pe direct, motor 2,4 diesel, cu motorul rece, dimineata, pornesti motorul, porneste elicea concomitent, exact ca la Dacie. La Toyota Landcruiser si Nisan Patrol am inpresia ca e tot asa. Masini mici nu se mai fac demult cu motor longitudinal, sa avem termen de comparatie.. |
--------------------
Renault
Laguna
2007
- 2.0 DCI 16v 180 Fara turbo, viata e pustiu.
|
|
os |
![]()
Post
#679
|
![]() Dictator. Comunist. Arbitrar. Pe scurt: rau. Group: Moderatori Posts: 1.528 Joined: 29 April 04 ![]() |
Dom'le, o fi. Ce se poate intimpla este ca aceste cuplaje au o oarecare frecare, asa ca elicea e "partial" antrenata. Ce poti sa faci ca sa verifici (daca ai ocazia): cu motorul mai mult sau mai putin rece si oprit, vezi daca poti roti elicea cu mina (cu un efort rezonabil de mic). Daca da -> elicea e decuplata, ceea ce simti este frecarea parazita in cuplaj.
Se poate si ca elicea sa fie montata direct, caci Hilux e alt fel de animal, si poate Toyota a pus accentul pe simplitate si nu pe eficienta. --------- @argon: masina mea are motor longitudinal. Si aia dinaite avea (ambele de conceptie destul de noua). Ca veni vorba: si VW Passat (modelul anterior) - care e destul de raspindit - avea motorul montat longitudinal. |
--------------------
.
.
. Muschii mei minte nu are.
Cip-Cirip! Cip-Cirip! Cip-Cirip! |
|
ydaniel |
![]()
Post
#680
|
![]() Adrenaline junkie! Group: Members Posts: 10.608 Joined: 11 August 04 From: black sea ![]() |
la hilux are ventilator pe fulie sau ELV in functie de clima unde va functiona:)
|
--------------------
Oriunde,
oricand...
ARO! Cand esti bun ,nu-si amintesc
Cand esti rau ,nu te uita! |
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#681
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
cica la mecanicul meu ca radiatorul meu are dop pentru termocontact, am aruncat si eu o privire singurul dop care il am pe radiator este in stanga jos cu un surub mic, acolo sa fie ?
|
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
alinushy |
![]()
Post
#682
|
![]() modeLator Group: Members Posts: 2.622 Joined: 9 January 07 From: Pitesti - Mioveni ![]() |
nop, ala e pentru golire, trebuie sa fie in dreapta jos si mai mare
|
--------------------
Audi
A4
... 1.8T...quattro ;) frunza verde solz de peste, uite ..... altu` ca citeste
|
|
brigada_diverse |
![]()
Post
#683
|
![]() Dacist cu permis si experienta mai mare de 30000 km :D Group: Members Posts: 2.505 Joined: 12 July 07 From: Constanta ![]() |
am gasit un avantaj pentru elice
cand vreis a misti vilbrochenul, tragi de elice..... ![]() m-am gandit mai bine, asa e, nu se adue la drum lung vajaitul daca avem EV si e mai bine si pt caldura iarna... |
--------------------
Dacia
ex: Dacia 1310 / actual: Dacia Logan
TLX 1989/ Abs Plus 1.4 MPI Let us die young or let us drive Dacia
FRANEZ BRUSC SI FARA ROST! |
|
CriSTI68 |
![]()
Post
#684
|
Membru Valvos Group: Members Posts: 5.001 Joined: 8 January 07 From: Bucuresti ![]() |
alinushy am mai aruncat o privire in dreapta nu este nici un dop, nu stiu unde lo fi vazut mecanicu, mai am un dop auriu cu niste marcaje deasupra la radiator, dar ma insel sa fie acolo
|
--------------------
Dacia
Logan
2008 Prestige 1.6 16V 105 Ponei Putere
- EDH Renault Clio 3 - 2008 1.5 dci
|
|
alinushy |
![]()
Post
#685
|
![]() modeLator Group: Members Posts: 2.622 Joined: 9 January 07 From: Pitesti - Mioveni ![]() |
termo.JPG ( Size: 328.65k )
Number of downloads: 775
nop, pe acolo bagi antigelu uite aici e: This post has been edited by alinushy: 27 Jan 2008, 17:32 |
--------------------
Audi
A4
... 1.8T...quattro ;) frunza verde solz de peste, uite ..... altu` ca citeste
|
|
PaulT |
![]()
Post
#686
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 3.294 Joined: 23 June 06 From: Bucuresti ![]() |
Daca poza e de la masina ta,am si eu o intrebare-de ce mai are carton???Din moment ce are elv,chiar nu e nevoie de asa ceva(eu nici inainte de elv nu ii puneam oricum).
|
--------------------
Dacia/Mitsubishi
Logan 1.6 mpi/Berlina 1300/Lancer Clasic
2006 Laureate/1973/2008
- B-00-xxx
|
|
alinushy |
![]()
Post
#687
|
![]() modeLator Group: Members Posts: 2.622 Joined: 9 January 07 From: Pitesti - Mioveni ![]() |
st mai precaut
![]() |
--------------------
Audi
A4
... 1.8T...quattro ;) frunza verde solz de peste, uite ..... altu` ca citeste
|
|
radu_ |
![]()
Post
#688
|
Membru autentic Group: Members Posts: 230 Joined: 6 August 07 From: ARAD ![]() |
pe mine ma tot bate gandu sa fac cumva sa fie si mai performanta instalatia cum ar fi sa inhid radiatoru intr-o carcasa de tabla, in fata sa traga aer de sub masina cum au passaturile din 90 alea fara grila intre faruri si in spatele radiatorului niste bucati de cauciuc care se deschid cand sufla ventilatoru
Mie la drum lung nu se incalzeste motoru la cat ar trebui sa fie si la passat si in oras se incalzeste mai repede motoru cu sistemu asta ce ziceti?nu cred ca is prosti aia ce au proiectat passatu b3 |
--------------------
Mercedes-Benz
c200
1995
- /////AMG
|
|
C a t a l i n |
![]()
Post
#689
|
![]() ______________________ Group: Members Posts: 12.175 Joined: 21 August 06 ![]() |
Mai studiază modul de funcționare a instalației, dinamica fluidelor, și eventualele concluzii scrie-le în alt topic, mai la subiect...
|
--------------------
-
-
- Când vrei și, și, iese nici, nici!
|
|
bygy007 |
![]()
Post
#690
|
![]() Membru autentic Group: Members Posts: 8.182 Joined: 12 May 06 From: BUCURESTI ![]() |
o idee pentru obturarea radiatorului (dar este greu de aplicat) ar fi sistemul de jaluzele de la locomotive care in functie de temperatura lichidului se inchid sau se deschid
This post has been edited by bygy007: 27 Jan 2008, 23:30 Attached thumbnail(s) 60_0120_0DEOM_1.jpg ( Size: 407.78k ) Number of downloads: 649 gd.jpg ( Size: 91.41k ) Number of downloads: 267 |
--------------------
RENAULT
CAPTUR E-Tech full hybrid 145
2024
- B 07 BGY din subteranele Bucurestiului
|
|
![]() ![]() ![]() |
Lo-Fi Version Harta site Parteneri Jocuri online Curs Valutar HRH Haine din lana merinos | Time is now: 21st July 2025 - 17:15 |