Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: cu BICICLETA in Buc.
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Calatorii si Intalniri > Coltul biciclistului
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
gibonu
QUOTE(stolniceanulucian @ 19 May 2020, 13:23)
Daca faci ture de 50-60 de km atunci intradevar iti trebuie o sa mai sport pentru ca saua nesimtit de lata obstructioneaza cumva miscarea piciorului din articulatia soldului.


Merge foarte bine si saua ne-sport pentru ture lungi. Adica Brooks, model B 190. Se vede mai bine in poza de mai jos.

[attachmentid=1628117163]

Detalii: https://www.brooksengland.com/en_eu/b190.html

Sau asta o folosesc din 2009, am facut o gramda de ture cu ea (interne si externe).

Si mai simplu: faci o tura de o saptamana, aduni cateva sute de km si nu te doare curu'

La bicicleta de oras am o sa model supozitor. Atunci cand merg cu bicicleta de ture cu saua Brooks, am impresia ca imi face cineva masaj la fese.


QUOTE(Avani @ 19 May 2020, 13:52)
Acum, recomandati vreun suport de bicle pentru portbagaj (sedan) ?


Daca vrei sa cari bicicletele pe masina de 2-3 ori pe an, cateva zeci de km si doar pe asfalt, atunci poti opta pentru un suport care se agata / prinde de hayon / portbagaj.
Daca ii vei folosi intens / pe macadam, risti sa strici balamalele de la hayon, zgarieturi la masina, etc.

Daca vrei sa mergi mai mult, atunci opteaza pentru bare transversale si suport de plafon.

Daca ai bani mai multi, opteaza pentru un suport care se monteaza pe cuiul de remorcare. D-ala destept, care se rabateaza ca sa poti deschide portbagajul, are stopuri si suport de numar.

Ca firma producatoare, in afara de Thule nu stiu sa-ti recomand nimic, pentru ca n-am folosit.
De Thule sunt foarte multumit, unul dintre suportii pe care ii folosesc si azi este din anul 2005.

Bafta.
dizzy
De 2-3 ori pe an mai bine inchiriezi ce ai nevoie.
gibonu
@dizzy

Corect, este de luat in calcul si varianta inchirierii.
miki
Numa sa gasesti ce ai nevoie cind ai nevoie
dizzy
Daca faci si platesti rezervare, cred ca ai.
Avani
Si asta e adevarat cu inchiriatul, dar la fel, mi se pare putina bataie de cap. Sa verific disponibilitatea, sa ma duc sa le iau, sa le duc inapoi. Peste alte 2 weekenduri iar sa iau ce am nevoie, iar sa predau, etc. Toate astea pentru maxim 2h/tura de plimbare pe undeva pe langa Bucuresti.

Varianta cea mai simpla care se plia foarte bine nevoilor, era un suport de portbagaj, mereu la indemana iar cand aveam nevoie (posibil sa treaca si o luna de vara in care sa nu am nevoie) sa-mi ia 10 minute montat/demontat.
Laurentziu83
Nu prea ai de unde sa inchiriezi bare de pavilion si suporti de bicla, cel putin la bare prinderile difera de la masina la masina, cam greu sa gasesti la inchiriat. Plus ca toata lumea vrea sa le inchirieze in week-end.
Mai degraba iti iei sa le ai, dupa ce te obisnuiesti sa pui bicla pe masina n-o sa mai vrei sa o bagi inauntru, mai ales daca vii si cu ceva noroi pe ea. Plus ca e mult mai misto sa pleci din oras cu masina, te opresti undeva in Prahova sau Dobrogea, faci 50-100 de km pe acolo, te intorci la masina si apoi acasa.
Barele goale, fara bicle pe ele, iti adauga undeva la 0.5% consum suplimentar in extraurban, poate si mai putin daca mergi sub 100 la ora. Cu bicle pe ele, la 100 la ora, cam 1.5-2 litri. La 130 (viteza maxim admisa de Thule), adauga 5 litri daca e benzinara ca a mea.

QUOTE(gibonu @ 19 May 2020, 11:54)
Pe asta nu prea o inteleg. Masori lungimea piciorului sau distanta dintre picioare?
Te rog, se poate mai multe detalii, eventual vreun link de pe vreun site specializat?
*



Gasesti explicat exact cum sa-ti reglezi inaltimea seii.

https://road.cc/content/feature/166709-how-...r-saddle-height

Daca saua e prea jos, te doare inclusiv cu Brooks, ca am si eu B17, dar la inceput o pusesem prea jos si nici bazonul nu ma ajuta.

Pentru a masura distanta dintre oase, folosesti 2 carti pe care le pui pe o suprafata plana (parchet) la 10 cm intre ele. Apoi te asezi cu oasele fundului pe ele. Dupa care incepi sa le indepartezi pana simti ca oasele incep sa "cada" intre carti. Le apropii la loc pana in punctul in care stau oasele bine pe carti, te ridici si masori distanta dintre carti. Aia e distanta dintre oase. La distanta obtinuta mai adaugi cam 2-2.5 cm si obtii latimea pe care trebuie sa o ai la saua de mtb-city.
https://bicycles.stackexchange.com/question...t-bones-at-home

Pana nu ai o sa pe care sa iti stea ambele oase, husa este degeaba.
einstein1984
https://9gag.com/gag/agAoyrw
Bicicleta galbena
Ture de Herastrau.

dizzy
Azi am fost pe Centrul vechi și Victoria Socialismului să mă bucur de șoselele cu circulația oprita pentru mașini.
Zeci, poate sute de bicicliști erau pe acolo.
Las Herăstrăul pentru mijlocul săptămânii.
Hmm de ce Bicicleta Galbena are o bicicleta albastra?
Bicicleta galbena
Treaba asta nu pot s-o spun public, deci daca ne vedem la un pahar de ceva iti explic biggrin.gif cheers.gif


Bicicleta galbena
O tura scurta de Herastrau.


Avani
Azi din pacate am patit-o si eu, acum vreo 1h. Prima portiera deschisa direct in mufa.
Imediat dupa intersectia B.Vacarescu cu Stefan cel Mare. Veneam de pe B.Vacarescu, am taiat intersectia si mergeam pe Tunari. La nici 50 m de intersectie, unul cu Uber decide sa opreasca. Eu eram pe interior si deodata o fufa imi deschide portiera. Am intrat direct in cantul usii, julita maneta si aruncat de pe bicicleta. Norocul meu a fost ca nu aveam mai mult de 15km/h si cumva intr-o fractiune de secunde am apucat sa iau dreapta de ghidon si am intrat tangential pe cantul usii.
Am facut mii de km in Bucuresti si n-am avut incidente.

[attachmentid=1628120328]
bucatzel
Sper ca n-ai patit nimic altceva. Dar ia in considerare ca responsabilitatea e tot a soferului cand o faci pe pasagera "fufa". Chiar si daca statea in fata, si poate s-ar fi putut asigura si ea.
Avani
M-am lovit ceva mai tare la 2 degete de la mana stanga, am avut noroc cu forma manetei, ca m-a protejat aia. Nu mai stiu cum am sarit de pe bicla direct in picioare, nu m-am rostogolit pe acolo. Norocul meu e ca incidentul s-a petrecut in fata unui garaj si nu erau masini parcate pe dreapta, ca de fel acolo se parcheaza pe prima banda si se circula pe linia de tramvai. Ala cu Uberul putea lejer sa traga pe dreapta acolo, ca avea loc, dar de ce sa faca asta, mai usor e sa opresti direct pe banda ca sa-ti coboare clienta. Daca ma prindea intre 2 masini ar fi fost ceva mai nasol.
Stiu ca si soferul a fost de vina, ca a coborat si era fleasca, si el si clienta lui. Ideea e ca se mergea usor in coloana si a fost greu sa anticipez ca deodata deschide cineva portiera.
bucatzel
Cand mai merg cu taxi/whatever, platesc linistit, si dupa aia stau. Dupa cateva secunde se prinde soferul ca e ceva in neregula, si ma intreaba daca mi-o dat bine restul, moment in care-i spun ca astept sa-mi spuna cand e ok sa ma cobor, ca nu prea vad ok ca sa ma asigur.
gibonu
@Avani
Bine ca a fost doar atat si ca ai scapat nevatamat.

Accidentele astea cu usa deschisa in botul biciclistului / motociclistului sunt nasoale rau si pot avea urmari foarte grave. Daca cazi, exista un risc foate mare ca masina din spate, care merge legal, sa treaca peste tine.

Pur si simplu, nu prea are cum sa opresca (indiferent de sofer / masina) atunci cand se trezeste cu un biciclist cazut la 1 metru in fata.

De mullte ori, cand trebuie sa depasesc o masina oprita cu cineva in ea, prefer sa reduc la minim viteaza bicicletei, astfel incat sa pot preintampina o eventuala usa deschisa in bot.

Bafta in continuare.
stolniceanulucian

O usa deschisa in fata am incasat si eu acu vreo 2 ani in Sibiu.
A fost destul de urat, usa era de Ford focus si avea coltul de sus ascutit.

Coltul acela mi-a facut ditamai rana pe piept si a trebuit sa merg la urgenta sa imi coase rana.


gibonu
Na, ca acum avem si zi nationala a bicicletei pe 3 Iunie.

[attachmentid=1628123082]

Legea nr. 277/2020 a fost publicata in Monitorul oficial nr. 1166 din 02.12.2020.
gibonu
31.12.2020

Am plecat mai devreme de la munca. Era frumos afara, eram cu bicicleta, asa ca am zis sa trec pe la Biserica Armeneasca sa vad ce afise au mai pus armenii pe gardul bisericii referitor la conflictul din Karabah.

Fiind ultima zi din an, pe la ora 15:00, nu prea era nimeni pe strada, nici pietoni, nici masini.

In apropiere bisericii, pe str. Armand Calinescu, mergeam io linistit cu bicicleta (pe langa trotuar) si il vad pe unu' pe linia de tramvai care astepta sa treaca strada. Am crezut ca omul asteapta sa trec eu, apoi la trece si el.

Gresala totala, pentru ca m-am trezit cu omul in fata, m-am aruncat in frane, frana fata a inghetat, m-am ridicat pe roata fata peste 45 de grade, am sarit peste ghidon si am ajuns pe asfalt. Nimic grav, nici macar o julitura sau o vanataie, doar pantalonul rupt sub genunchi aprox. 1 cm.

Cel care mi-a sarit in fata s-a speriat mai tare ca mine, m-a ajutat sa ma ridic de jos, si-a cerut scuze de vreo 3 ori si tot de atatate ori m-a intrabat daca sunt ok. Apoi mi-a spus "pur si simplu nu te-am vazut pentru ca ma uitam dupa masini".
L-am asigurat pe om ca totul este ok si am plecat sa vad afisele armenilor.

Mentionez ca frana fata este un v-break obisnuit, cu saboti de 20 Lei perechea de aproape 2 ani vechime, nu vreo soricarie hidraulica cu disc. Insa, spre suprinderea mea, a inghetat la o strangele mai tare.

Hai La Multi Ani la toata lumea si plimbari fara incidente.
Aerius
Sa blocheze roata nu trebuie cine stie ce. Franele scumpe au alte calitati: modularitate, rezistenta la franare in coborare, le stii si tu foarte bine.
Bine ca nu ai patit nimic.
An nou bogat in plimbari
Bicicleta galbena
In Buc se intampla, oricat ai fi de prevazator. Eu am cazut mai rau, lucru ce mi-a scos bicla din cap vreo cateva luni de zile. Avani a patit-o si el, chiar destul de urat, cand s-a deschis o usa de masina. E un risc real in capitala.


DApophis17
La fel e si in Cluj-Napoca. In toamna, in decurs de nici o luna am avut 3 incidente foarte asemanatoare pe strada horea pe pista de biciclete, s-au urcat pe mine prin niste manevre absolut ilogice si irationale in zona imediat dupa intersectie cu drum secundar, unul a scapat aproape neatins iar doi au ramas cu oglinzi date peste cap si probabil zgarieturi pe aripi si usi, nu stiu detalii ca unul a disparut instant dupa ce a comis-o iar altul nu avea nici un stres, nu-i pasa nici de faptul ca pe cel putin 3 articole putea fi amendat, adica practic ar fi ramas fara permis. Partea buna e ca eu am scapat de fiecare data intreg, noroc cu reflexe de anticipare dobandite la volan.
O tot zic de ani de zile, (si) in Cluj e foarte periculos sa mergi pe bicicleta daca nu ai permis sau nu cunosti bine regulile de circulatie respectiv "manevrele" pe care le practia gibonii in trafic. Pe langa asta o parte din pistele de biciclete sunt gandite cu altceva decat capul si executate conform normelor.
gibonu
@Aerius
Pana acum, mi s-a mai intamplat doar de cateva ori sa ma ridic pe roata fata, insa cu bicicleta de ture cu frane (mecanice) pe disc. Pur si simplu cascam gura aiurea si cel din fata mea a oprit. Asa ca ridicarea pe roata fata cu niste frane v-break obisnuite si dotate cu o pereche modesta de saboti mi s-a parut putin iesita din comun.

Nu prea stiu foarte multe lucruri despre franele scumpe.
Cand am trecut de la v-break la frane pe disc, am stat putin in dubii, insa pana la urma am ales varianta de frane cu actionare mecanica.
Clar, cele cu actionarea hidraulica sunt mult mai eficiente si comode. Insa sunt si mai pretentioase (ulei, garnituri, lucru in presiune, aerisiri, etc). Iar in cazul meu, cand mai caram bicicleta cu avionul la diverse ture externe, am zis ca-i mai sigur cu frane mecanice.

An bogat in plimbari si tie.

@Bicicleta galbena
Pai in cazul meu ciudatenia mare a fost ca un pieton a provocat incidentul, nu o masina.
Situatia a fost cel putin hilara, pentru ca strada era goala.

Asta mi-a adus aminte de o scena dintr-un film (nu mai stiu cum se numea) in care unul intra intr-o sala de cinema in care era un singur loc ocupat si reuseste sa se aseze la ala in brate.

@DApophis17
Imi pare rau sa aud ca nici la Cluj pistele de bicicleta nu sunt facute cum trebuie. Macar in Bucuresti aveam cateva facute bine.
einstein1984
ce anvelopa ai? ca ma mir ca nu a derapat in loc sa se roteasca bicileta asa.
gibonu
@einstein1984
Anvelopele sunt Schwalbe Big Apple. Vreo 4-5 ani vechime, dar inca mai au ceva "carne" pe ele.
Asfaltul era perfect uscat, afara erau aprox. 15 grade, astfel incat nu prea exista riscul de derapare.
Iar franarea a fost brusca, violenta si disperata pentru ca pur si simplu m-am trezit cu omul in fata bicicletei.
stolniceanulucian

Cand esti speriat apesi cu o forta foarte mare pe manete.
Am patit si eu si cu MTB si cu cursiera si la ambele mi s-a ridicat roata.

Avani
Și eu tind să cred că frânarea violentă ți-a blocat roata, și nu au nimic frânele.
Am pățit ceva similar acum vreo 12-13 ani cu un mtb, v-brakeuri. Mergeam pe ziduri moși pe la Obor, când am auzit un câine că s-a luat după mine. Mergeam relax, ăla lătra la roata din spate și mergea în paralel cu mine, când de-o dată a accelerat, m-a depășit și s-a băgat efectiv în fața bicicletei, un kamikaze de câine. M-am speriat atunci și am pus frână de am pățit-o cam cum ai pățit tu. Aruncat peste ghidon și bicla a venit peste mine. După cascadoria mea, s-a speriat câinele ăla de a rupt-o la fugă. Eu m-am julit pe mâini și în palmă și dat cu capul de asfalt, pe atunci nu prea purtam cască.

Bine că ești sănătos. Oricât ai încerca să anticipezi, la toate ciudățeniile care sunt astăzi, tot mai scapă una pentru care ești nepregătit.
dizzy
[attachmentid=1628124003]
In poza se poate observa un biciclist pe vremea asta cainoasa.
Are lumini bune și geaca verde fosforescenta.
miki
se poate observa pentru ca are lumina
bravo lui
nasol ca ma sint si unii sinucigasi... fara lampa pe vremea asta
nasty
QUOTE(gibonu @ 5 Jan 2021, 17:54)
31.12.2020


Mentionez ca frana fata este un v-break obisnuit, cu saboti de 20 Lei perechea de aproape 2 ani vechime, nu vreo soricarie hidraulica cu disc. Insa, spre suprinderea mea, a inghetat la o strangele mai tare.

Hai La Multi Ani la toata lumea si plimbari fara incidente.
*



La multi ani!

Am patit-o si de atunci aplic 2 metode: cand schimb sabotii de frana, pe fata cer mai duri si pe spate mai moi ("lipiciosi"), apoi reglarea manetei, pe fata las distanta mai mare de la sabot la roata, astfel incat la franarea la maxim cursa sa nu blocheze roata. Faci un fel de ABS pe fata. Daca tot nu e deajuns ii mai dai si putin ulei pe sabotii din fata. Pe spate frana actioneaza la atingere si blocheaza roata dupa 1 cm.
#Dino
QUOTE(gibonu @ 5 Jan 2021, 18:54)
31.12.2020

Am plecat mai devreme de la munca. Era frumos afara, eram cu bicicleta, asa ca am zis sa trec pe la Biserica Armeneasca sa vad ce afise au mai pus armenii pe gardul bisericii referitor la conflictul din Karabah.

Fiind ultima zi din an, pe la ora 15:00, nu prea era nimeni pe strada, nici pietoni, nici masini.

In apropiere bisericii, pe str. Armand Calinescu, mergeam io linistit cu bicicleta (pe langa trotuar) si il vad pe unu' pe linia de tramvai care astepta sa treaca strada. Am crezut ca omul asteapta sa trec eu, apoi la trece si el.

Gresala totala, pentru ca m-am trezit cu omul in fata, m-am aruncat in frane, frana fata a inghetat, m-am ridicat pe roata fata peste 45 de grade, am sarit peste ghidon si am ajuns pe asfalt. Nimic grav, nici macar o julitura sau o vanataie, doar pantalonul rupt sub genunchi aprox. 1 cm.

Cel care mi-a sarit in fata s-a speriat mai tare ca mine, m-a ajutat sa ma ridic de jos, si-a cerut scuze de vreo 3 ori si tot de atatate ori m-a intrabat daca sunt ok. Apoi mi-a spus "pur si simplu nu te-am vazut pentru ca ma uitam dupa masini".
L-am asigurat pe om ca totul este ok si am plecat sa vad afisele armenilor.

Mentionez ca frana fata este un v-break obisnuit, cu saboti de 20 Lei perechea de aproape 2 ani vechime, nu vreo soricarie hidraulica cu disc. Insa, spre suprinderea mea, a inghetat la o strangele mai tare.

Hai La Multi Ani la toata lumea si plimbari fara incidente.
*



PAI

Nu stiu de cat timp te dai cu bicla, dar, ca sa ai eficienta pe frana spate trebuie sa stai asezat si ”apasat” in șa, sa lasi greutatea pe roata spate. Adica sa te lasi cu toata greutatea in șa astfel incat centrul de greutate sa fie cat mai in spate. Daca franezi si sustii greutatea in pedale dpmdv e mult mai usor sa se ridice pe roata din fata.
janos
Daca incerci sa pui partea dorsala in spatele axei spate, atunci poti avea eficacitate si pe frana din spate.
Dar e o pozitie incomoda...nu merita.
dizzy
Ieri am numărat 4 bicicliști pe pista de la Victoria către Ateneu, printre care și un Kamikaze îmbrăcat în negru fara lumini, fara geaca fosforescenta.
Din cauza adrenalinei a frânat colegul mai mult ca de obicei. A strâns maneta până a ieșit zeama din ea.
gibonu
QUOTE(stolniceanulucian @ 8 Jan 2021, 20:04)
Cand esti speriat apesi cu o forta foarte mare pe manete.


Exact asta am facut eu, este o reactie fireasca si cam greu controlabila.


12 Jan 2021, 13:38:
QUOTE(Avani @ 8 Jan 2021, 22:27)
Și eu tind să cred că frânarea violentă ți-a blocat roata, și nu au nimic frânele.


Pai este clar ca franarea violenta a blocat roata fata. Franele nu au nimic, doar m-am mirat ca au tinut atat de bine, avand in vedere ca sunt unele modeste.
Nasoala patania cu cainele care ti s-a bagat in fata. Pana acum n-am avut parte de asa ceva.


12 Jan 2021, 13:43:
QUOTE(nasty @ 11 Jan 2021, 16:27)
Am patit-o si de atunci aplic 2 metode: cand schimb sabotii de frana, pe fata cer mai duri si pe spate mai moi ("lipiciosi"), apoi reglarea manetei, pe fata las distanta mai mare de la sabot la roata, astfel incat la franarea la maxim cursa sa nu blocheze roata. Faci un fel de ABS pe fata. Daca tot nu e deajuns ii mai dai si putin ulei pe sabotii din fata. Pe spate frana actioneaza la atingere si blocheaza roata dupa 1 cm.


Nu stiu ce sa zic ref la "ABS-ul de pe fata". Cand franezi centrul de greutate se muta pe fata astfel incat fata devine frana principala (ca sa nu mai vorbesc cand franezi la vale).

La bicicleta pentru ture, pe fata am un disc mare (185 mm) iar pe spate unui mic (165 mm). Pana acum nu am avut probleme cu franarea, inclusiv la cateva coborari pe Transfagasan (fata nordica).

Iar cu putin ulei pe saboti, eu unul nu as da.


12 Jan 2021, 13:49:
QUOTE(#Dino @ 12 Jan 2021, 01:50)
Nu stiu de cat timp te dai cu bicla, dar, ca sa ai eficienta pe frana spate trebuie sa stai asezat si ”apasat” in șa, sa lasi greutatea pe roata spate. Adica sa te lasi cu toata greutatea in șa astfel incat centrul de greutate sa fie cat mai in spate. Daca franezi si sustii greutatea in pedale dpmdv e mult mai usor sa se ridice pe roata din fata.


De peste 20 de ani ma dau cu bicicleta. De peste 10 ani fac ture de ciclotursim in RO si strainatate. In aprilie anul asta se fac 3 ani de cand merg zilnic (exceptie zile precum azi) cu bicicleta in Bucuresti.

Ce spui tu mai sus este foarte corect, teoria este buna, insa practica uneori este cu totul alta.
Cand iti apare obstacolul dintr-o data, la 1 metru in fata nu mai ai timp sa te gandesti la teoria centrul de greutate si te arunci instinctiv in frane.
Probabil asta a fost unul dintre motive pentru care BMW-ul a pus ABS-ul pe moto acum peste 20 de ani (de cativa ani parca-i obligatoriu din fabrica).


12 Jan 2021, 13:50:
QUOTE(dizzy @ 12 Jan 2021, 10:30)
Ieri am numărat 4 bicicliști pe pista de la Victoria către Ateneu,


Foarte tare. Mersi pentru informatie.
nasty
nu toți bicicliștii sunt eco:
Când frânează brusc îi vin buștenii în cap!
Bicicleta galbena
Am profitat de vremea frumoasa si am iesit la o plimbarica de cateva ore.
Traseul - Lacul Morii.

Pana acum mai fusesem pe Lacul Morii, dar numai pana la peninsula. Uitandu-ma pe harta sa vad cum prelungesc traseul si pe unde ma mai invart, am dat in partea de nord a lacului de zona Giulesti-Sarbi, zona de periferie si saracie. Si acolo - o ruina a unei biserici. Hai s-o vedem!

Am plecat pe traseul Calea Grivitei - traversare pasarela halta Grivita - calea Giulesti - Drumul Sabareni, catre biserica-ruina. Probabil nu stiti zona, pentru ca n-ai absolut nici un motiv sa vii aici. La capatul lumii exista o fabricuta de ciment, de acolo e doar camp, cu un drum: catre biserica, de fapt fosta manastire Chiajna.


[attachmentid=1628125650]

Zona e imprejmuita cu un gard metalic, si de aproape vezi mai bine: e ruina unei biserici,si mai in spate o bisericuta nou construita. In afara de ruina, locul pare destul de ingrijit si nou.

[attachmentid=1628125651]

Despre fosta manastire Chiajna nu stiam nimic, dar vazand-o de aproape ramai mut: e foarte mare. Probabil cand a fost construita (sfarsitul sec 17!) era cea mai masiva biserica din Bucuresti. Corpul cladirii e inca in picioare, si in afara de o fisura verticala pare sa stea inca bine infipta in pamant. Turla este prabusita. Gardul imprejmuitor m-a impiedicat sa pozez mai de aproape.

[attachmentid=1628125652] [attachmentid=1628125653] [attachmentid=1628125654] [attachmentid=1628125655]

Se pare ca manastirea a avut o istorie foarte trista,se leaga de ea diferite istorii si rememorari mai degraba neplacute. Surprinzator dar cele mai bune informatii le-am gasit aici, restul parand a fi de domeniul legendelor inflorite.

https://arhiepiscopiabucurestilor.ro/exarha...hiajna-giulesti

Inca un amanunt ce sporeste atmosfera cumva lugubra: azia fost o zi cu vant. Manastirea e in camp, bate vantul. Vantul se strecoara prin gaurile rotunde sau ovale, si rezultatul e un sunet... e un tanguit-vaitat a vantului, la o frecventa aproape de vocea umana, care te surprinde - cine naiba se aude?? Nu e nimeni, doar vantul... dar va jur, e o experienta.

Bisericuta cea noua, unde se tin slujbe, e de lemn, e draguta, dar cam atat. N-am intrat.

[attachmentid=1628125656]

Apoi am plecat pe stradutele din zona,unde trebuie sa ai grija la gurile de canalizare, o parte sunt amenajate cam asa:

[attachmentid=1628125657]

Am ajuns si la 'capatul' Lacului Morii, de fapt locul unde Dambovita se varsa in lac. Podul de trecere e destul de aglomerat cu pescari, biciclisti, plimbareti. E si o statie de epurare in zona. Am mai mers in amonte vreun km sau mai mult, pe drumul de pamant. Bicla e un MTB ieftinache, dar e foarte placuta pe drum de pamant/iarba.

[attachmentid=1628125658]
Axe
Poveste cu final neasteptat:
https://youtu.be/cDoEeS4MVpU
Bicicleta galbena
A mai fost

dizzy
Nu i-a ținut frana?
Că a intrat serios în autobuz.
nasty
Mulțumim celor care au proiectat pistele de biciclete cu borduri teșite, dacă dai cu capul să nu mori pe loc și însfârșit au montat grătarele de canal invers, să nu-ti intre roata ca pe Buzești.
Exact ieri de pe Calea Victoriei, o masina a făcut stânga pe Dacia ( nici n-are voie) si un ciclist a intrat in ea și și-a îndoit roata din față.
nasty
greu dar frumos?
Acum în primul rând de 2 ori MAI REPEDE:
dizzy
pai... de unde pana unde?
De la PErla pana la?
ca 13 minute inseamna cat ? 2-3 km?
MuciX
Cica pistele de biciclisti pot face viata conducatorilor auto mai usoara
nasty

Prin 2040 se va circula bine prin București! Abia aștept!
tatabobu
Îl dărâmă și fac altu'?
Bicicleta galbena
Anult trecut, fix in ultima zi de bicicleala, am facut pana cu ambele roti (am zis pe undeva, nu mai stiu unde). Peticele cumparate si-au dovedit utilitatea doar la o roata (credeam eu, pana azi), la cealalta am luat camera noua.

Zilele trecute am scos bicla de la hibernare, i-am pus camera cea noua, cu gand ca azi sa ies la o tura. La verificare - roata fata (aia veche) umflata ok, franele nu tineau aproape deloc, iar schimbatorul de viteze a curs ulei si e defect. Bun asa.

Idiot cretin cum sunt, am zis sa fac o tura de Herastrau, caci n'asa, what could go wrong??

Pe la orele 14.30 s-a constatat o pana, prin extorsiunea unei anvelope, drept pentru care... puteti vedea si dumneavoastra. Camera veche e dusa.

[attachmentid=1628149683]

Si nici nu eram departe, doar in capatul Herastraului doh.gif

Am luat bicla de cuarne si am mers vai steaua mea pana la inchirieri biciclete, la Aviatorilor. Baietii mi-au imprumutat o pompa, prilej cu care am constatat ca degeaba dau la pompa, camera e perforata rau, nu tine aer deloc.

M-am dus acasa usurel, am facut un dus si am baut o bere, ce naiba sa mai fac sad.gif

Iau camera noua si schimbator saptamana viitoare, sper sa reusesc sa-l montez singur.




buzasparta
Lichid de pana si aia e. La bicla veche, am avut una de trekking, aveam cauciucuri Schwalbe Maraton Plus si lichid .
gibonu
@Bicicleta galbena
Ia-ti o geanta mai mica [sunt o gramda de modele care se gasesc la magazinele de biciclete, inclusiv Dechatlon] in care sa pui o camera de rezerva, un set de leviere si niste scule / chei]. Geanta o pui pe bicicleta si o ai tot timpul la tine. Plus pompa, d-astea gasesti ieftina la Dechatlon. Pana poti face oriunde si oricand, este bine sa fi pregatit.

In masura in care este posibil, sugestia mea este sa mergi pe valva auto [Schrader], astfel incat sa poti umfla roata si la vulcanizare, benzinarie, etc.

Poti pune si zeama antipana, da rezultate pana la o anumita dimensiune a intepaturii [ca sa nu zic gaurii] din camera.

Bafta.
einstein1984
https://www.sciencedirect.com/science/artic...001457515001992
QUOTE
Riders of regular bicycles and e-bikes both ride wrong-way on 45% and 44% of segments, respectively. At stop control intersections, both bicycle and e-bike riders violate the stop signs at the similar rate with bicycles violating stop signs at a slightly higher rate at low speed thresholds (∼80% violations at 6 kph, 40% violations at 11 kph). Bicycles and e-bikes violate traffic signals at similar rates (70% violation rate). These findings suggest that, among the same population of users, e-bike riders exhibit nearly identical safety behavior as regular bike riders and should be regulated in similar ways. Users of both technologies have very high violation rates of traffic control devices and interventions should occur to improve compliance.

las si eu asta aici ca sa-l pot cita atunci cand ma intreaba lumea de ce "iubesc " ciclistii . Asta pe langa faptul ca merg cu trenul fara sa plateasca tariful legal.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.