Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: CARFIL 32IR2AM
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Hacker
Ieri m-am hotarat sa desfac carburatorul, datorita unor suruburi desfacute. Am zis hai sa il dau jos si sa ii fac o curatare. MAi avea el o problema, clapita de la acceleratie nu inchidea bine.
Zis si facut l-am dat jos, am urcat in casa, l-am desfacut ( mai aveam un carb. vechi) .
Cand l-am desfacut am gasit cateva piese pe care nu le-am mai vazut intr-un carburator.

Imi cer scuze daca new topicul nu e incadrat la sectiunea corespunzatoare. Dar sincer nu stiu unde trebuia sa il postez. Daca e bine aici va multumesc pentru raspunsuri.



12 Apr 2008, 14:43:
PS : pe ala vechi scria ceva din cate tin minte 15.5 undeva. Iar pe asta la care am dubii scria 17
mihai0070
incearca sa faci pozele mai clare , mai de la distanta , nu trebuie sa ne bagi piesa/ obiectul fotografiei in ochi,pune poze cu ce scrie pe el si pune si cu cel vechi , posibil sa fie unul de 1300 vechi de tot cel de 15.5
Hacker
De calitatea pozelor imi cer scuze, aparatul ( telefonul nu e unul performant). Momentan nu mai am cum sa fac poze, pentru ca l-am montat, iar masina merge perfect ( parca e noua smile.gif ).
Pe mine ma intereseaza ce sunt astea :
emilperijoc
masina a fost cumva pe gpl????
pcostica
scrie 25,5 si 27 care este diametrul difuzorului.Acela este un 'dispozitiv de omogenizare al amestecului de carburant'.
vezi http://www.daciaclub.ro/PREMIERA-ABSOLUTA-...-s450.htmlasta:
post#470
Bafta
argon
nu vinzi dispozitivul ala? 04.gif
Hacker
da ce? Cat dai tongue.gif
djasu82
Dispozitivul omogenizeaza mult mai bine amestecul aer benzina si reduce consumul sporind randamentul la motor .
Kinetix
Asa e.
Un efect probabil aproape identic se poate obtine cu modificarea asta: [attachmentid=1627444082]
Am postat mai multe detalii pe topicul "Imbunatatire acceleratie si consum". Probabil va amintiti.
Toate cele bune.
Hacker
Carburatorul e potrivit pentru motor 1300?
nelu_1985
32 IRM2AM e montat de regula pe motoarele de 1400. Motoarlele de 1300 au venit cu carburatoare 32 IRM A. Nu e nici o problema daca ai carb de 1400, doar un pic consumul mai mare dar nu ingrijorator, se si cunoaste putin in functionarea motorului; si eu mi-am inlocuit corpul carbuatorului cu unul pentru 1400 si merge mai bine fata de cel de 1300, are accelerarea mai buna si consumul e aproape acelasi dupa cum ti-am zis.
pcostica
asa cum e dat in revista la mine nu a mers decat la relantiu si ceva sarcini partiale(2200-2500 ture).Are cineva idee de ce?
Hacker
Eu ce pot spune e ca asa am luat masina. Inainte sa curat carburatorul, incepusem sa am o masina greoaie la acceleratie. Acum dupa ce l-am curatat parca a intinerit motorul. Fuge de mananca nori, serios, si vad ca nici turatiile nu le mai simte ca inainte. Nu stiu consumul cum e, dar cel putin masina momentan are viata.

Argon daca vrei si ai drum prin Bucuresti si timp, poate dai o fuga la un strung si iti faci si tu unu ( daca nu se gaseste in comert) daca vi til dau eu pe asta sa iti faci o copie. Mentionez, eu asa am luat masina si dupa 2 ani si ceva smile.gif acum am aflat ca am asa ceva in carb.
djasu82
biggrin.gif ma mir ca nu stiai ce face acea jucarie montata in interiorul carburatorului.
vi_escu
QUOTE(pcostica @ 12 Apr 2008, 23:30)
asa cum e dat in revista la mine nu a mers decat la relantiu si ceva sarcini partiale(2200-2500 ture).Are cineva idee de ce?
*


Ai facut si celelalte modificari, cum a propus autorul articolului? Acelasi fenomen s-a intamplat si la mine dar a disparut odata cu readucerea la normal a nivelului in cnc. Cea mai mare prostie insa a fost majorarea orificiului calibrat de pe retur al pompei de benzina.
Asociata cu uis-ul manufacturat, elicea modificata si jongland cu inaltimea carburatorului fata de galerie obtinusem un motor plin de viata si destul de economic.
pcostica
am respectat intocmai ce scria acolo,am vazut ca nu vrea si am renuntat.Poti sa -mi spui cat ai ridicat carburatorul?

Multumesc.
























Hacker
QUOTE
ma mir ca nu stiai ce face acea jucarie montata in interiorul carburatorului.



Ma obinuisem cu o masina care consuma putin. Nu aveam nici cea mai mica idee ca puteam sa am asa ceva in carb. Ce ma mira pe mine era ca mergeam cu 110-120km/h si nu aveam un consum mai mare de 7.5 . Dar in rest mi se parea normal

13 Apr 2008, 09:11:
Am si eu o intrebare. In momentul cand am curatat carb. mai intai am scos plutitorul, si l-am pus deoparte. Nu sa miscat nimic la nivel, oare consumul o sa fie la fel? Nu vreau sa am un consum exagerat.

13 Apr 2008, 09:16:
Reglajul l-am facut in felul urmator:

1 Am accelerat din avans.
2 am strans surubul de amestec
3 am inceput sa desfac surubul la amestec pana am inceput sa am o turatie mare clara
4 am mai desfacut avansul, apoi am mai desfacut si din amestec pana turatia a fost iar clara
5 cand turatia si relantiu au fost reglate ( merge super ) am trecut umpic la avans, si am miscat avansul pana am obtinut un motor fara trepidati si rateuri.

Daca am gresit undeva si asta imi va modifica consumul va rog sa ma corectati.

13 Apr 2008, 09:22:
QUOTE
1 Am accelerat din avans.
2 am strans surubul de amestec
3 am inceput sa desfac surubul la amestec pana am inceput sa am o turatie mare clara
4 am mai desfacut avansul, apoi am mai desfacut si din amestec pana turatia a fost iar clara
5 cand turatia si relantiu au fost reglate ( merge super ) am trecut umpic la avans, si am miscat avansul pana am obtinut un motor fara trepidati si rateuri.




Imi cer scuze de greseli sad.gif . M-am incurcat intre avans si relantiu sad.gif

Varianta corecta :
1 Am accelerat din surubul de relantiu.
2 am strans surubul de amestec
3 am inceput sa desfac surubul la amestec pana am inceput sa am o turatie mare clara
4 am mai desfacut surubul de relantiu, apoi am mai desfacut si din amestec pana turatia a fost iar clara
5 cand turatia si relantiu au fost reglate ( merge super ) am trecut umpic la avans, si am miscat avansul pana am obtinut un motor fara trepidati si rateuri.

vi_escu
@pcostica
Nu l-am ridicat, l-am coborat. La mine cel mai bine a mers daca am scos cala de platic dintre carburator si flansa. Aveam, de la galerie in sus, astfel: garnitura clingherit, cala plastic, garnitura, flansa cu 3 stuturi modificata (uis cu 4 gauri de 1mm diametru), garnitura, elice (ajustata pentru reducerea opturarii), garnitura, carb. Garniturile au fost manufacturate din cel mai subtire clingherit pe care l-am gasit. Atentie sa nu frece clapeta de elice!
Dar nu este o regula. Poti tatona adaugand garnituri de clingherit pana cand ai obtinut cel mai bun mers al motorului.

@Hacker
Daca nu ai indoit nimic pe la plutitor si nici nu ai pus o garnitura la capac de alta grosime nivelul in cnc a ramas acelasi.
Ne fiind strans la punga am preferat un motor "mai cu viata" decat unul economic si "puturos".
Hacker
Nu vreau sa am consum gen 9% afara. Cel normal 7% si un 11% in oras. In limitele astea vreau sa ma incadrez.

14 Apr 2008, 04:59:
si inainte aveam un motor mai cu viata decat alte dacii, dar acum ma sperie, ia scart si in 2 daca ma dau mai tare la ea blink.gif . Imi place ce pot sa zic, dar ma sperie ideea sa nu pape cat un tir. Nu sunt strans la punga rolleyes.gif dar nici sa arunc bani pe consumuri astronomice.

Asi intreba ce masuri pot lua sa vad un consum cat mai real ?
Pentru cei ce vor sa isi puna omogenizatorul, incercatil si nu veti regreta ( serios wink.gif )
Minel
QUOTE(Hacker @ 14 Apr 2008, 06:53)

Asi intreba ce masuri pot lua sa vad un consum cat mai real ?
)
*



O sticla de 2 litri si faci consumul, si in oras si in afara ,
Faci testul cu motorul cald si gata ,iti vezi consumul smile.gif
vi_escu
@Hacker. Mergand cu viteza legala scoteam in jur de 6-6,2 la suta. Daca bagam talpa (autostrada) sare la 7 asta in canditiile unei cutii cu 4 trepte! In oras n-a sarit peste 10.
Actualul proprietar se lauda cu consumuri sub 6 la drum intins dar am mai condus masina si este evident mai puturoasa.


Oarecum off topic, are si o aprindere cu acumulare capacitiva cu tensiunea de descarcare undeva la 600V. Conteaza.
Hacker
am facut consumul, si ma incadrez undeva pe la 9-10% Bucuresti.
Astept si pe cel extern.
Un sfat : - nu bagati benzina de la " Luck " e scarboasa rau sad.gif
Rompetrol rulz
djasu82
Eu de la Luckoil bag si e beton chiar am consumul mai redus in oras cu euro lock. Difera arderea mai bine spus reglarea avansului pentru diferite tipuri de benzen. Din aprindere se face jongleria.
vi_escu
Asa ar trebui. Am avut pe vremuri o aprindere ruseasca, se numea Contactor parca, care permitea reglarea avansului dintr-un potentiometru instalat la bord. Era sa ma lase nevasta-mea fara pistoane cu ea biggrin.gif
djasu82
Da dar un avans mare la o turatie mica nu ai putere si se incinge rau motorul . Trebuie respectat cat de cat in parametri reglajul la avans ... multi il regleaza in asa fel in oras sa aiba demaraj pina la 2500 de ture si dupa aceea motorul nu mai areputere se plafoneaza consumul e mare alti regleaza avansul in asa fel sa aiba o rezerva deputere daca accelereaza si mai mult consumul v-a fi mai mic. Eu acuma am realizat stroboscopul cu afisare digitala si imi pot regla avansul in functie de turatie asa cum trebuie si avansul prescris pe LCD.user posted image
Hacker
wub.gif wub.gif de unde esti. Vreau sa vad si eu cum arata o masina facuta de tine, si mai vreau sa imi reglez si eu avansul cu stroboscopul " cu afisare digitala" wub.gif wub.gif
Minel
QUOTE(Hacker @ 15 Apr 2008, 08:45)
de unde esti.
*




Ii din Bucuresti , smile.gif
Hacker
wub.gif Bun Bun, daca ai timp wub.gif ma ajuti si pe mine cu o reglare ? wub.gif
Minel
QUOTE(Hacker @ 15 Apr 2008, 09:09)
wub.gif Bun Bun, daca ai timp  wub.gif ma ajuti si pe mine cu o reglare ? wub.gif
*




Pai ia legatura cu el pe PM , (la mine scrie in semnatura de unde sunt smile.gif )si sa terminam cu offtopicul
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.