stie cineva daca se poate pune si cum se pune ?
am cautat la tutoriale si nu am gasit nimic....
C a t a l i n
22 Apr 2008, 16:48
S-a discutat pe aria Logan. E același lucru.
cosmin_2300
22 Apr 2008, 17:41
S-a discutat si pe aria DSN
Nu este benefica ... de ce ? Prin faptul ca apa circula prin calorifer , apa din motor are aceeasi temperatura . In schimb , daca opresti acest circuit , apa clocoteste la mijloc si pana ajunge la termostat ai sanse sa arzi garnitura de chiulasa
Daca iti baga aer cald desi e pe rece , vezi ca in dreapta ( la piciorul stang al pasagerului din dreapta
) ai un cablu metalic ( asemanator cu cel de la schimbatorul de viteze de la bicicleta ) . Daca impingi de el , caloriferul este blocat complet . La mine nu se impingea destul , asa ca am desfacut surubul acela si l-am reglat sa bage numai aer rece ( vara baga aer calai la picioare si rece sus - cu ac pornit - )
Bafta si sper ca te-a ajutat postul meu
aha,multumesc de informatie,cam asa e si la mine .... jos baga aer cam cald si sus baga mai rece ,asta cu a/c pornit,am sa ma uit mai atent sa il reglez daca este din cauza asta..
La mine se inchid perfect cele 2 clapete (pt cine a vazut un blco de climatizare desfacut intelege despre ce e vorba), chiar se aude cum se lovesc cele 2 clapete cum se lovesc una de alta cnad se inchid. In plus, cand am demontat blocul de climatizare am imbracat cele 2 clapete cu folie pee pe ambele parti, ca sa izoleze mai bine...Si chiar si asa, tot se mai incalzeste cat de cat aerul care trece prin blocul de climatizare...
Dupa caldurile de anul trecut am pus robinet la calorifer(nu mai facea fata aerul conditionat, mai ales daca masina statea parcata in soare), dar nu l-am folosit de inchis decat de vreo 2 ori, pt ca il pusesem dupa ce trecusera temparaturile extreme...Dar ca idee, se simte o difernta cand e f cald. Liviu de pe forum avea la DSN robinet si mergea mult cu el pe inchis si era multumit de rezultat.
cosmin_2300
22 Apr 2008, 21:23
Sper sa nu gresesc , dar parca Liviu avea si un sistem prin care apa circula prin motor
io nu inteleg aici ceva..poate ma luminati voi..
ce traseu are antigelul prin sistemul de racire si dece ar dauna un robinet la calorifer?
QUOTE(cosmin_2300 @ 22 Apr 2008, 21:23)
Sper sa nu gresesc , dar parca Liviu avea si un sistem prin care apa circula prin motor
Nu, Liviu isi pusese un actuator(sper ca am scris bine) la robinet si il inchidea/deschidea din habitaclu...
Oricum apa circula prin motor, nu are legatura.
cosmin_ms
22 Apr 2008, 21:57
si eu am robinet ce separa circuitele.era montat(sub capota) cand am cumparat mashina.
anu trecut(vara) l-am inchis si astfel nu mai circula apa prin radiatorul de incalzire.nu am avut probleme cu racirea motorului.practic,se scurteaza traseul din interiorul masinii(circuitul de racire.)
daca am timp,ii fac si o poza pt cine e interesat.
da,daca poti fa o poza te rog
cosmin_ms
24 Apr 2008, 19:44
salutare!!!am revenit cu 2 poze ale robinetului!sper sa intelegeti cam cum e.
sper ca rezolutia e buna,am facut pozele cu mobilul,sper sa va fie de folos.repet:eu ,vara trecuta am inchis robinetul,si motorul a functionat normal.
SUCCES
Cam tot acolo am si eu robinetul si e tot robinet de berlina, pt bord CN, dar eu am taiat din partea aia de metal care venea in plus...
@cosmin_ms curge pe la robinet antigel sau mi se pare mie, e doar murdarie ?
deci ca sa ma lamuresc si eu
cand ma duc in targ ce sa cer ?
si nu afecteaza cu nimic daca pun robinetul ?
cosmin_ms
24 Apr 2008, 21:38
pt
SYL: o fi curs candva
..chiar acum nu stiu daca era mizerie sau reziduuri de la o veche scurgere..am sa studiez problema..dar cert e ca ,cel putin momentan, nu am probleme:antigelu e in limitele normale
,racire excelenta!
pt
tud. :am mai scris:in cazul meu nu am simtit nici o diferenta(inafara bineinteles ca se incalzeste dimineata mai repede motorul)....insa nu stiu ce tip de robinet e ala(si unde nu cunosc ..nu ma bag...)
spunea
SYL ca e de berlina cu bord CN...eu asa am cumparat masina.
C a t a l i n
24 Apr 2008, 21:44
Cel de Berlină are 3 racorduri.
sorin1983
24 Apr 2008, 22:35
este robinet pentru bordul model CN ... o teava de intrare si una de iesire! ceri robinet pt bord cn te uiti la el sa fie cum am scris.
QUOTE(MAERSK @ 24 Apr 2008, 21:44)
Cel de Berlină are 3 racorduri.
Robinetul de berlina pt bordul scoica are 3 racorduri, cel pt bordul CN are 2 !
bun,si de montat fac in felul urmator:
tai furtunul ala in 2 si pun robientul cu 2 coliere ?
Da...Vezi ca robinetul are o iesire mai subtire si alta mai groasa. Sa ai grija la iesirea subtire, pt ca e riscul sa scape furtunul sau sa se piarda antigel....Eu, daca tin minte bine, am pus pe iesirea subtire niste "teflon"(cred ca asta e denumirea corecta; e ca o banda ingusta alba si e folosita pt izolatii la calorifere, instalatii sanitare, etc, in locul caltilor).
cosmin_2300
25 Apr 2008, 17:32
QUOTE(cosmin_ms @ 24 Apr 2008, 22:38)
pt
SYL: o fi curs candva
..chiar acum nu stiu daca era mizerie sau reziduuri de la o veche scurgere..am sa studiez problema..dar cert e ca ,cel putin momentan, nu am probleme:antigelu e in limitele normale
,racire excelenta!
pt
tud. :am mai scris:in cazul meu nu am simtit nici o diferenta(i
nafara bineinteles ca se incalzeste dimineata mai repede motorul)....insa nu stiu ce tip de robinet e ala(si unde nu cunosc ..nu ma bag...)
spunea
SYL ca e de berlina cu bord CN...eu asa am cumparat masina.
Oare de ce ?
Daca tot vreti sa faceti asa ceva , faceti macar un sistem prin care sa circule apa ( o teava ) !
cosmin_ms
28 Apr 2008, 08:39
nu inteleg nimica!!!
dyogenes
30 Apr 2008, 07:13
Aceeasi problema o are si Peugeot-ul, din constructie. Vreau sa montez si eu un astfel de robinet, dar voi lua cu 3 racorduri, cand il inchid nu seintrerupe circuitul lichidului ci doar se scurtcircuiteaza radiatorul interior.
cosmin_ms
30 Apr 2008, 08:19
daca bine am vazut eu,si la supernova sunt doua furtune care merg spre interior.eu cred ca unul e special pt radiatorul de incalzire,ala de e pus robinetul pe el.celalalt facand circuitul motorului.cel putin asa se vede...
C a t a l i n
30 Apr 2008, 09:14
cosmin_ms
30 Apr 2008, 11:36
din schema grafica cu circuitul de racire..daca aia e la supernova,nu vad nimic gresit in montarea unui robinet ,asa cum e la mine..practic blocheaza accesul pe radiatorul de caldura,apa avand pe unde sa circule,se elimina doar un traseu,neavand treaba cu racirea motorului..dovada e ca la mine functioneaza perfect.din punctul meu de vedere,tipul respectiv s-a complicat mai mult decat era necesar,efectul fiind acelasi.
e parerea mea!
respect
ps:totusi,teoretic,e mai buna ideea cu aia 4 robineti.teoretic
C a t a l i n
30 Apr 2008, 11:44
3 robineți.
Ca să te lămurești de ce nu e bine la tine, citește linkul...
QUOTE(SYL @ 22 Apr 2008, 20:20)
La mine se inchid perfect cele 2 clapete (pt cine a vazut un blco de climatizare desfacut intelege despre ce e vorba)
La mine (SN Europa) pe orice pozitie (din 3) as pune butonul de aer, imi intra aer pe la picioare; stiu sigur ca nu asa a fost de la inceput? ce naiba s-a blocat si unde umblu ?
C a t a l i n
2 May 2008, 13:40
Desfaci plasticul din lateralul consolei, la picioarele pasagerului. Acolo se află o tijă, ce acționează printr-un mecanism gen cremaliera un tambur din interiorul cutiei de climatizare. Acel tambur comută difuzarea aerului spre cele 3 zone. Probabil mecanismul e "sărit de la punct". Se poate să aibă un marcaj pe tijă și rotiță (un punct alb era la mine). Dacă nu, miști rotița până obții direcționarea corectă, apoi corelezi poziția butonului de comandă cu a tijei și le interconectezi.
Deasemenea, e posibil ca mecanismul din spatele butonului să nu mai lucreze corect. Cablul bowden are obiceiul de a sări la mine...
multumesc ! am umblat la buton odata...... pesemne ca acolo-i buba...
Si la SN mea era la fel, in sensul ca nu puteam sa directionez total aerul spre parbriz sau spre picioare (desi am tot umblat la acel mecanism). Problema s-a rezolvat dupa ce am umblat in blocul de climatizare si am lipit niste de izopren si acum acei voleti de plastic inchid bine (e f greu de explicat daca nu vezi un bloc de climatizare desfacut).
cosmin_2300
4 May 2008, 16:41
As vrea sa fac si eu "manevra" asta cu robinetele . De ce ? Se aude apa in calorifer si e foarte enervant
Alte solutii de rezolvare stie cineva ?
in loc sa circule prin calorifer se poate pune o teava de aluminiu ,nu e greu de pus ..dar cand vine iarna trebuie schimbat la loc cu caloriferul
problema se pune daca acest robinet (se poate monta chiar un electroventil) influenteaza sau nu parametrii de functionare ai motorului prin micsorarea circuitului de racire => incalzirea mai rapida a lichidului deschiderea mai deasa a termostatului si pornirea mai deasa a motoventilatorui.
C a t a l i n
12 May 2008, 12:39
Ai citit linkul pus de mine?
cosmin_2300
12 May 2008, 12:44
QUOTE(cosmin_2300 @ 22 Apr 2008, 18:41)
S-a discutat si pe aria DSN
Nu este benefica ... de ce ? Prin faptul ca apa circula prin calorifer , apa din motor are aceeasi temperatura . In schimb , daca opresti acest circuit ,
apa clocoteste la mijloc si pana ajunge la termostat ai sanse sa arzi garnitura de chiulasa QUOTE(22CMM @ 12 May 2008, 13:12)
problema se pune daca acest robinet (se poate monta chiar un electroventil)
influenteaza sau nu parametrii de functionare ai motorului prin micsorarea circuitului de racire => incalzirea mai rapida a lichidului deschiderea mai deasa a termostatului si pornirea mai deasa a motoventilatorui.
Parametrii nu ii influenteaza ... dar se strica garnitura de chiulasa
am rezolvat treaba in felul urmator : am desfacut furtunele de la calorifer si am pus o teava de cupru in loc,prinsa cu 2 coliere.
astazi am mers destul de mult cu ea(a pornit electroventilatorul) si nu a patit nimic
QUOTE(SYL @ 3 May 2008, 20:19)
Si la SN mea era la fel, in sensul ca nu puteam sa directionez total aerul spre parbriz sau spre picioare (desi am tot umblat la acel mecanism). Problema s-a rezolvat dupa ce am umblat in blocul de climatizare si am lipit niste de izopren si acum acei voleti de plastic inchid bine (e f greu de explicat daca nu vezi un bloc de climatizare desfacut).
Ma poti ajuta si pe mine sa fac asta??
E foarte mult de munca, pe mine m-a ajutat un prieten(de fapt el a facut mai toata treaba
)...Trebuie dat jos blocul de climatizare, iar pt asta trebuie demontat destul de mult din bord, trebuie scos caloriferul, etc. apoi la randu lui si blocul de climatizare trebuie demontat si asta implica ceva munca....
Ok,si prietenul ma poate ajuta si pe mine?
Contra cost si cateva beri reci pe deasupra?
O sa vb cu el, dar nu promit nimic, in general are programul f incarcat...
puiu82
10 Jul 2008, 19:48
Multumesc,Syl.
printman21
24 Jul 2013, 13:45
va salut o poza mai detaliata cu robinetul sepoate ma intereseaza pozitionarea lui ca nu prea am inteles unde se pozitioneaza.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.