Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Da in nas si surubul de amestec nu regleaza numic
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
opreagheorghe
De o buna perioada de timp masina mea (Dacia 1310, an 1997, motor 1400) da in nas in sarcina la accelerare iar surubul de reglare amestec nu are nici un efect (turatia ramane aceeasi la rotirea lui). Pornirea o fac cu socul tras la maxim indiferent de temperatura exterioara si dupa ce motorul a ajuns la temperatura de lucru pot baga socul total (consumul este bun).
Am incercat tot felul de reglaje ale avansului, distanta platini si bujii (acum am 0,8 la bujii si 0,2 la platini-am aprindere electronica si la marirea distantei la platini am detonatii si instabilitate a turatiei indiferent de avansul reglat), curatire carburator, am citit majoritatea topicurilor si am incercat solutiile oferite.
Acum merg cu acest compromis dar faptul ca nu pot sa gasesc rezolvarea ma enerveaza. Periodic mai incerc alte reglaje si tot ce apare pe topicurile din acest site. Ma puteti ajuta cu alte idei?
vallyyy
ai probleme la corpul de carburator ......pentru a verifica daca ai carburatorul infundat sau cu probleme scoti surubul de amestec si jiclorul daca moare motorul e in regula daca nu are ceva ......du-l la carbotest si scapi de problema ....bafta
tzepesch
trage aer fals?
opreagheorghe
La desurubarea totala a surubului de amestec motorul se opreste.
opreagheorghe
Nu am gasit inca rezolvarea. Pornesc cu socul tras la maxim chiar daca s-a incalzit afara, surubul de amestec nu regleaza nimic. In sarcina merge bine cu exceptia datului in nas la accelerare brusca. La ralanti merge instabil indiferent de reglaj.
mihai0070
si eu pornesc cu socul tras dar nu max si nu il tin mai mult de 20 de secunde .
opreagheorghe
Pornesc cu socul tras la maxim indiferent de temperatura exterioara si pana ce motorul nu se incalzeste nu pot baga socul in totalitate.
n3m0
Carburatorul are in continuare trasee infundate, chiar daca zici ca a fost curatat. Mai verifica si avansul vacuumatic, nivelul de benzen in CNC.
djasu82
QUOTE(opreagheorghe @ 18 May 2008, 19:53)
Pornesc cu socul tras la maxim indiferent de temperatura exterioara si pana ce motorul nu se incalzeste nu pot baga socul in totalitate.
*


Daca accelerezi fara soc si motorul da sa moara verifica avansul implicit capsula vacumatica , avand un avans sub0 grade ( avans centrifugal la deschiderea clapete de acceleratie) vei avea aceasta bela . O mica idee e sa schimbi arcul de la capsula vacumatica. Ideal ar fi tragerea delcoului pentru un avans initial de 2-3 grade eu folosesc 7 grade pentru pornirea usoara a motorului.
Minel
QUOTE(opreagheorghe @ 18 May 2008, 18:53)
Pornesc cu socul tras la maxim indiferent de temperatura exterioara si pana ce motorul nu se incalzeste nu pot baga socul in totalitate.
*




QUOTE(n3m0 @ 18 May 2008, 18:58)
Carburatorul are in continuare trasee infundate, chiar daca zici ca a fost curatat. Mai verifica si avansul vacuumatic, nivelul de benzen in CNC.
*




Corect , de ce nu incerci cu un alt carburator sa vezi daca tot asa se comporta !
ionut.tanase
Sau schimba garniturile de sub carburator ca este posibil sa iti traga aer fals.
n3m0
Ar mai fi de verificat planeitatea talpii de asezare a carburatorului. pe acolo poate trage aer fals, chiar daca, garniturile sunt noi.
mircea.a
Faptul ca folosesti socul pana cand motorul ajunge la temperatura de lucru nu este ceva rau. Daca motorul ar fi pornit fara soc ar fi insemnat un amestec prea bogat.
Pentru problema ta ar mai trebui sa verifici daca termostatul nu cumva a ramas deschis si atunci motorul functioneaza rece. Mai verifica daca pompa re priza are un debit suficient de mare astfel incat sa imbogateasca amestecul la acceleratii. Verifica si daca pompa nu cumva are intarzieri fata de clapeta de acceleratie. Adica jetul de benzina sa nu vina cu intarziere.
Minel
QUOTE(mircea.a @ 19 May 2008, 08:51)
Daca motorul ar fi pornit fara soc ar fi insemnat un amestec prea bogat.
*



Faptul ca mie imi porneste motorul fara soc chiar si la zero grade ,ii dau 2 pedale si cheie , o ia la sfert tot timpul , bujiile sunt albe nu caramizii , noxele mi-au iesit 1,49 si maximul admis 3.5 ,consumul foarte bun , sa fie vreo problema ?? huh.gif
djasu82
Vapor lock si eu ori ai dau 2 pedale ori daca nu trag socul pana cand porneste motorul. Asta e prost la carburator apar vapori dupa ce ai oprit motorul si obtureaza benzina sa ajunga in camera de ardere . La accelerare mere la relantii da sa se opreasca. Pentru un relanti mic trebuie reglati culbutori exact si dupa aceea facut dintr-o talpica preincalzitoare un uis iar aerul care e tras prin talpica trebuie loat direct de la filtru de aer nu prin T-ul prin care se recircula gazele de carter.
Minel
QUOTE(djasu82 @ 19 May 2008, 11:08)
Vapor lock si eu ori ai dau 2 pedale ori daca nu trag socul pana cand  porneste motorul. Asta e prost la carburator apar vapori dupa ce ai oprit motorul si obtureaza benzina sa ajunga in camera de ardere . La accelerare mere la relantii da sa se opreasca. Pentru un relanti mic trebuie reglati culbutori exact si dupa aceea facut dintr-o talpica preincalzitoare un uis iar aerul care e tras prin talpica trebuie loat direct de la filtru de aer nu prin T-ul prin care se recircula gazele de carter.
*



Ii dau 2 pedale doar dimineata la prima cheie ,in rest porneste la sfert daca stationeaza mai mult de o ora , daca stationeaza mai putin 30 minute ,porneste dupa vreo tura si jumatate ,nu ma deranjeaza deloc ,motorul merge bine ,trage de mama focului ,urca repede in ture ,doar cand se incalzeste are mici rateuri isesizabile aproape de la un avans usooor marit pt. o pornire mai buna ,cel putin in cazul meu . rolleyes.gif
opreagheorghe
Astept alte sugestii de la cei care au avut probleme asemanatoare si au reusit sa le rezolve. Stiu ca este greu sa rezolvi aceste probleme dar nu se stie niciodata de unde apare solutia !
djasu82
Eu nu stiu ce doresti tu pana la urma vrei sa fie reglabil relantiul si acceleratia? doar ti-am spus dai jos carburatorul si ai doua soluti ori il scufunzi in decarburor ori daca nu il fierbi pur si simplu . Inainte de pus la fiert sau scufundat in decarburor il speli cu pensula pe exterior de unsoare cu benzina motorina sau decarburor dupa aceea:
se desface capacul carburatorului
se desface plutitorul impreuna cu cuiul poantou
se da jos garnitura de la capacul carburatorului
se da jos toate jicloarele aer benzina ciocul de papagal tub emulsor tot ce e cupru si cu orificiu
se desface pompa de sprit sta in 4 suruburi vezi ca are si un arc in interior
daca doresti desfaci si arcurile de la capeta de acceleratie
Dupa aceea iei corpul si capacul carburatorului si il scufunzi in decarburor si le ti in solutie 2 zile sau daca nu le scufunzi intr-o oala cu apa si le pui la fiert. Dupa ce a stat 2 zile in solutie sau a dat in clocot pe aragaz se scot. Se face rost dinainte de un compresor care poate debita 4-5 atmosfere si se sufla cu aer comprimat prin toate orificiile ,traseul relantii progresiune dai cea mai mare importanta. O verificare dupa aceea se poate face cu o siringa cu ac si o incarci cu solutie decarburor si injectezi prin toate orificiile si sufli dupa aceea iar cu aer comprimat.
Dupa toate aceste operati de spalare curatare a corpuli carburator se fierbe si jicloarele si se sufla cu aer comprimat .
Se trece la montat invers tot ce ai desfacut se verifica daca e etans cuiul poantou tragand aer pe teava pe unde intra benzenul si tinandu-se cateva secunde cu limbapana cand rasulfa daca rasula insantaneu schimbi cuiul poantou.
Se recalibreaza din nou plutirorul cu doua spirale calibrate de 7mm si 13mm.
Se monteaza si se pune pe masina se incarca cu benzina CNC camera de nivel constant se pun iltimile 4 suruburi de la capacul carburatorului se leaga acceleratia si socul si se porneste motorul cu soc. Dupa 10 minute a ajuns la temperatura optima de mers la relantii se trece la reglajele acceleratie si dozaj benzina.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.