atomicool
10 May 2008, 16:05
salut...am si eu o problema la cutia de viteze....iata cum sta treaba:
am o dacie din 1975 care a avut pe ea motor de 1300 si cutie cu 4 tr.....acum i-am pus un motor de 1400 si cutie cu 5 tr si planetare scurte..toate bune si frumoase pana cand am iesit cu ea la probe...mare mi-a fost mirarea sa vad ca nu gasesc tr a 5..toate vitezele merg cum trebuie dar a 5 parca nu ar fii...cand dau sa bag a 5 imi intra in a 3...care sa fie necazul...m-am uitat la patina ...ok....la ce credeti ca ar trebui sa ma mai uit ?...mentionez ca podeaua fata a fost schimbat cu unul nou de 1310...va rog dati-mi niste idei sa vad cum o rezolv...multumesc tuturor celor care ma vor ajuta.....SI CEA MAI MARE DILEMA...LA RECE GASESC TREAPTA A 5-A...CAND SUNTIN MERS NU INTRA...
baranga
10 May 2008, 16:58
ai maneta de 5 trepte???tija de dedesubt(nu stiu cum ii zice momentan)care uneste maneta de cutie,e de 5 trepte??si daca e vezi sa nu fie stramba!
atomicool
10 May 2008, 17:13
da maneta e de 5tr..e cea de pe masina de pe care am luat tot ansamblu..motor_cutie_planetare.....patina de dedesubt e ok...ttot ok..chiar sunt derutat..ms de parere baranga....alte pareri?????
mircea.a
10 May 2008, 18:24
Treapta a cincea are inauntru un limitator cu arc. Impingi suficient de tare ca sa invingi forta arcului? Patina de dedesupt nu are legatura cu treapta a cincea.
atomicool
10 May 2008, 18:40
mircea..mi-e frica sa nu rup ceva ..asa tare imping cand sunt in mers si vreau sa ii dau a 5 -a
...nu vrea...cand e motorul oprit si bag in viteze le gasesc pe toate...
mremym
12 May 2008, 00:46
masina mea din fabricatie intra foarte greu in treapta 5. trebuie sa imping chiar consistent spre dreapta.
oricum...tu cand impingi..defapt tragi....cautatorul este tras afara...trage mai cu incredere....daca zici ca iti intra doar pe loc in 5 e clar sincronul.
thedragon
12 May 2008, 09:19
Dute cu masina la o groapa, cineva sa stea in groapa si 1 in masina. Cel din masina incearca sa bage in a 5, cel de jos va aobserba ce se intampla ( de regula ar trebui sa fie un mecanic). Si eu am avut aceeasi problema, la mine atingea de podea cand bagam in a 5, asa ca am dat bratul acela jos si l-am indoit acum intra foarte bine in a 5
ceribros
12 May 2008, 11:37
Eu zic sa incerci sa pornesti motorul si sa ii dai a 5 a, daca intra incearca sa pornesti de pe loc cu ea. Te opresti scoti din viteza bagi iara si iar incerci sa vezi daca pleaca de pe loc, faci asta de 2 -3 ori iar pe urma incerci din mers, e adevarat ca a 5-a intra mai greu daca nu a fost folosita dar nu trebuie sa tragi cu 2 maini deoarece poti sa ramai cu maneta in mana si poate strici si ceva.
baranga
12 May 2008, 16:06
nu e sincronul,ca daca era sincronul caraia cutia si intra pana la urma
oare ? este sigur sincronul.am avut problema asta.
pcostica
12 May 2008, 16:23
daca zici ca podul pedalier a fost schimbat s-ar putea sa fie problema de aici(montare eronata).Ca si rezolvare:o metoda mai putin 'ortodoxa' trebuie torsionata tija dintre schimbator si cutie(atentie la tamponul de cauciuc-daca ai).
Bafta!
atomicool
12 May 2008, 17:01
multumesc tuturor pentru pareri...mi-ati fost de ajutor...am indoit tija si acum merge...inca o data multumesc all....
ROG MODERATORII SA INCHIDA TOPICUL....
Sorin_82ro
13 May 2008, 05:35
Eu mi-am montat pe 1300 din 79, o cutie viteze de R21 de 2200cc 140 CP din '89, si functioneaza super bine. bafta in continuare
merg pinioanele vitezelor 1,2,3 si 4 de la o cutie in 4 la o cutie in 5??Dupa ce am trecut de la cutie in 4 la una in 5 mi se pare cu asta in 5 nu are demarajul la fel ca cea in 4, asta in 5 ajutandu-ma doar la drum lung.
pcostica
15 May 2008, 23:28
pinioanele sant aceleasi difera grupul conic...9x34 sau 8x33.
Bafta!
P.S.-pinionul de atac de la grupul conic se schimba impreuna cu arborele secundar
Lunaticul
9 Jun 2008, 02:02
Pentru a nu deschide alt topic. Se poate scapa de acel zgomot specific de pinioane in miscare al cutiei de viteze, sau acesta este un semn de duca al cutiei ? Mentionez ca uleiul din cutie a fost schimbat, dar in cabina se aude un zgomot destul de puternic (am mers si cu alte Dacii la care cutia nu scotea nici cel mai mic zgomot).
In plus, atunci cand merg constant cu viteza mica(in tr2 cu 20 km/h sa zicem) masina merge in suturi. Se aude ca si cum cutia ar cupla si ar decupla. Cat accelerez se comporta normal. ,,Suturile" se manifesta atunci cand merg cu viteza constanta in treptele 1,2 sau 3.
O a treia problema ar fi aceea ca atunci cand e pe liber, daca ridic piciorul de pe ambreiaj se aude un zgomot in dreptul cutiei sau a ambreiajului ca si cum ar freca ceva.
Multumesc !
v_razvan_c
9 Jun 2008, 12:11
Pinioanele sunt uzate daca se aude cutia, asa a fost si la mine, am mers cu mai putin de 100gr de ulei, scotea un zgomot infernal, am crezut ca ii sar toate din ea, apoi dupa ce am pus ulei a ramas cu acel zgomot de pinioane, se auzea cel mai rau in treapta 4. Suturile nu sunt de la cutie...
9 Jun 2008, 13:12:
A treia problema ar putea fi de la rulmentul de presiune...
kalyyyyyy
31 Jul 2008, 10:44
Am achizitionat de curind o cutie in 5 trepte si am montat-o pe masina.Merge impecabil si nici nu are zgomotul specific de pinioane tocite.
Problema mea este:in treapta 1 imi intra greu,deobicei nu intra,daca bag intai a doua ,care si aia intra agatind,apoi intra in treapta 1;marsarierul,treapta 3 ,4 si a 5-a intra ok;si la rece si in mers face cam la fel.
Intrebare:care este modalitatea de reglaj:doar pozitia patinei sau mai este si o alta?
pai pozitiva patinei se regleaza in functie de treapta de viteza 1 si 2.daca reglajul permite intrarea in astea 2 trepte atunci restul vor merge cum trebuie.deci parerea mea e ca patina nu e reglata.traversa cu cele doua tampoane de la cutie in ce stare e?verifica.am avut-o rupta si nu intra 1 si 2.
kalyyyyyy
31 Jul 2008, 11:10
Asa ma gandeam si eu dupa cum arata lucrurile pe dedesubt,ca reglajul se face din patina.Cutia tocmai am montat-o ,tampoanele,suruburile bieleta de comanda,arcul (inlocuit cu o cordelina)etc sunt in stare buna/noua.Vroiam sa stiu pentru cultura mea generala daca mai exista si un alt reglaj al timoneriei.
baranga
31 Jul 2008, 21:48
QUOTE(kalyyyyyy @ 31 Jul 2008, 10:44)
Am achizitionat de curind o cutie in 5 trepte si am montat-o pe masina.Merge impecabil si nici nu are zgomotul specific de pinioane tocite.
Problema mea este:in treapta 1 imi intra greu,deobicei nu intra,daca bag intai a doua ,care si aia intra agatind,apoi intra in treapta 1;marsarierul,treapta 3 ,4 si a 5-a intra ok;si la rece si in mers face cam la fel.
Intrebare:care este modalitatea de reglaj:doar pozitia patinei sau mai este si o alta?
aceeasi parere ca @paca;patina o reglezi stand dedesubt si cineva inauntru baga a doua;opritorul levierului trebuie sa treaca la milimetru pe langa patina fara sa o incalece si marsarierul sa o incalece complet
regleaza si ambreiajul sa tina putin mai sus de jumate sa ai cursa la camasa cablului de ambreiaj de 2 mm si cursa la pedala de ambreiaj de 2 cm;pedaua de ambreiaj sa fie la acelasi nivel cu cea de frana
kalyyyyyy
31 Jul 2008, 22:21
Deci din restul bieletei nu se regleaza nimic?!Ma asteptam sa fie asa
Merci mult de sfaturi!
ab05mlw
6 Aug 2008, 01:10
si eu am avut acceas problema, numai ca la mine cand bagai a 1-a trebuia sa apesi pe schimbator. schimbatorul nu e neaparat sa il schimbi. eu il am pe cel cu de la cutia cu 4 si nu este nici o problema doar trebuie sa reglezi patina de mers inapoi.
atentie: daca dai patina jos o sa iti mearga in toate vitezele dar cand bagi in a 2 sar putea sa intre in mansalier si sa faca urat. du-te la cineva sa ti`o regleze.
kalyyyyyy
6 Aug 2008, 09:02
Am reglat patina,stiam ce e de acolo.Eu doar ma intrebam daca exista si alte reglaje ale bieletei.Nu exista.Eu am facut si o adaptare,am pus in locul acelui arc care se pierde la 5 minute dupa ce il pui o cordelina elastica,tot legata de lonjeron.In afara ca am putut sa o intind cum vreau eu si aduce maneta in dreptul vitezelor 3-4 si nu mai mult dar tine si bieleta mai apropiata de maneta(in cuplajul lor),fiind si o masura de siguranta daca sare cuiul sau siguranta ce le tin impreuna.
nelu_1985
6 Aug 2008, 19:25
Si eu mi-am schimbat cutia cu una cu 5 trepte si am avut destule probleme pana i-am dat de cap astfel: aveam maneta schimbatorului inlocuita dinainte, oricum era aproape noua, si mai trebuia sa schimb doar bieleta de comanda; jug si tampoane noi sa nu uit, si intampin urmatoarea problema nu intra in a 2-a, pe a 4-a o agata doar si sarea, iar in marsalier nu cupla absolut deloc. Mi-am dat seama imediat ca e din bieleta si sa ma conving, o iau pe cea veche, o indoi putin sa intre si incerc...surpriza intra in toate vitezele, doar ca schimbatorul era in fata de tot. Iau apoi bieleta noua de 5 tr. o tai si ii adaug un adaos de 1 cm si o pun sus; dupa modificare merge cu exceptia faptului ca in a 1-a trebuie sa trag mai tare catre mine sa incalece putin patina. Dupa nenumarate incercari de reglaj al patinei, am reusit sa rezolv problema torsionand bieleta sa atace viteza 1-a pe alt unghi fara sa mai atinga patina; bineinteles am reusit doar prin tatonari...dupa prima incercare nu a mai intrat in a 5-a si a 1-a era cam pe unde e normal a 3-a, acuma merge ca la una noua, dar am intrat sub masina de 1324,23(232) ori
djasu82
6 Aug 2008, 20:12
O sa intru si eu sambata sa vad ce probleme am la cutie nu iese din treapta a 5 , si cred ca furca e sarita din locasul unde e prinsa cu surub de maneta de viteza. Asteas cutiile ro manesti , probelma e cine umbla la ele si le strica fiindca ele ar fi bune trebuie sa tina peste 100 de mii de km.
nelu_1985
6 Aug 2008, 20:18
mai ales alea cu 4 trepte, daca le dai ce trebuie si cum trebuie tine de te 'nerveaza
baranga
6 Aug 2008, 22:57
QUOTE(ab05mlw @ 6 Aug 2008, 01:10)
atentie: daca dai patina jos o sa iti mearga in toate vitezele dar cand bagi in a 2 sar putea sa intre in mansalier si sa faca urat. du-te la cineva sa ti`o regleze.
Nu ai sa bagi tu marsarier in mers nici daca te rogi
e facuta in asa fel incat orice i-ai face sa nu intre.Chestie testata si la Myth Busters
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.