Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ajutor va rog mult nu stiu c are
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
marcian
salutare tuturor sunt nou pe forum si am si eu o rugaminte daca se poate.Am o dacia 1410 din 2000 si sincer ma omoara nu stiu ce are ,ca sa fiu direct la subiect va spun tot ce face:cand e motorul rece trebuie sa dau foarte mult la automat dar foarte mult si de abia o ia,dar cand e motorul cald o ia la sfert de cheie,dupa ce porneste intrun final nu sta la relanti deloc din contra daca trag socu moare imediat chiar daca trag foarte putin de soc moare asa ca trebuie sa o pornesc fara soc,in timpul mersului merge in suturi chiar daca o accelerez dupa un timp cateva secunde chiar si cu motoru cald merge in suturi,daca incerc sa apas mai tare pedala sa iau viteza acceleraza pana intrun punct si dupa aceea pierde brusc din putere si merge in suturi.Dupa ce se incalzeste motoru sta la relanti dar daca vreau sa trag socu cat de putin doar asa sa vad ce face imediat moare,cand sta la relanti are un mers frumos motoru dar la un minut si ceva da cate un rateu si sscade turatia foarte mult si cateodata moare motoru cam astea au fost bubele din cate imi amintesc daca imi mai aduc aminte de ceva va spun dar va rog datimi un sfat ca e rau cu masina stricata mai ales ca vine si iarna wacko.gif

<span class='edit'>4 Oct 2008, 23:59:</span>
am uitat sa va spun ca am reglat cam tot ce se putea p ea nu mai stiu masina e f buna a fost intretinuta si nu are multi kilometrii vreo 40000 arata dar nu merge imbecabil di pacate
Mr_Devil83
Asta e pe injectie sau carburator?

Daca e pe injectie curata motorasul pas cu pas si vezi ca pe undeva pe cutia ambreajului presupun, trebuie sa aiba senzor de turatie. Curata-l.

Daca e pe carburator curata-l si pe ala frumos si vezi in ce stare e aprinderea.
AlinutzaSadik
daca e pe carb posibil nivel mare in carb sau infundat
spor la traba
marcian
salut da masina e pe carburator si va multumesc foarte mult pentru raspunsuri va sunt recunoscator si asa e e de le nivelul plutitorului dar mai am o rugaminte daca se poate cine ma invata si pe mine sa dau carburatoru jos si sa reglez plutitoru ca nu ma prea pricep asa bine la dacie ca eu mai am un watburg 353 si ala saracu e masina de carat si merge numai p gazolina pura si am 60000 de km numai p gazolina si merge brici,si inca o problema cand pornesc motoru la dacie electromotoru invarte greu cu toate ca nivelu la baterie acea bila e verde si in bord arata ca incarca.
Sorin_18
QUOTE(marcian @ 5 Oct 2008, 10:12)
salut da masina e pe carburator si va multumesc foarte mult pentru raspunsuri  va sunt recunoscator si asa e e de le nivelul plutitorului dar mai am o rugaminte daca se poate cine ma invata si pe mine sa dau carburatoru jos si sa reglez plutitoru ca nu ma prea pricep asa bine la dacie ca eu mai am un watburg 353 si ala saracu  e masina de carat  si merge numai p gazolina pura si am 60000 de km numai p gazolina si merge brici,si inca o problema cand pornesc motoru la dacie electromotoru invarte greu cu toate ca nivelu la baterie acea bila e verde  si in bord arata ca incarca.
*


posibil sa fie electromotorul,mie imi fura curent chiar nenorocitu de electromotor,nu stiu cum dar fura,si in legatura cu carburatorul da jos capacul cele 4 suruburi,bineinteles dupa ce ai dat filtru jos,apoi iei o tigara o pui sub plutitor si reglezi din cele 2 lngurite(prin deformarea lor) pana cand distanta dintre capac si plutitor este cat tigara,sau un spiral de 0.7
marcian
dar cum pot sa fac sa nu mai fure electromotoru curent?oricum maine ma apuc de mesterit la ea si acum incerc sa aflu cat mai multe ca sa stiu ce fac maine,dar ce fac si cum fac cu electromotoru sa nu mai fure curent?ca am vazut ca fura curent si pe la o fisa la aia de langa alternator.
Sorin_18
QUOTE(marcian @ 5 Oct 2008, 12:00)
dar cum pot sa fac sa nu mai fure electromotoru curent?oricum maine ma apuc de mesterit la ea si acum incerc sa aflu cat mai multe ca sa stiu ce fac maine,dar ce fac si cum fac cu electromotoru sa nu mai fure curent?ca am vazut ca fura curent si pe la o fisa la aia  de langa alternator.
*


nu stiu cum,eu am aflat dupa ce l-am schimbat pt ca nu mai invartea deloc
marcian
mie imi invarte da mai greu zici ca nu mai are baterieasa face electromotoru da ma deranjeaza ca dau la automat de inebunesc.vad ca te pricepi la masina da-mi adresa ta d mess sa ne intelegem mai bine a mea e cmarcian si acolo poti sa imi zici mai multe daca te rog si fac si cinste cheers.gif
nelu_1985
carbunii, infraneaza mult electromotorul...
slaiciprian
o verificare, reparare si curatare de electromotor la electrician e 10 ron. un set de carbuni e 7.
dar, ai incercat cu alta baterie sa vezi daca face la fel? becul ala e verde si la bateria pe care o arunci, sunt sanse mari sa fie bateria.
marcian
acum alta problema dupa ce porneste intrun final turometru oscileaza foarte mult urca pana la 1500 rpm si dupa scade brusc pana la zero asa e relantiul ei cum fac sa fie un mers rotund al motorului??
brigada_diverse
ralantiul il tine bine si dar turometru sare sau se tureaza aiurea(si dupa sunet)?
Sorin_18
in primu rand scoti bujiile le cureti le reglezi la 0.7 (daca nu ai lera la tabla de la capota) apoi platina,si la carburator ai un surub cu arc,invarti de el pana cand motorul incepe sa mearga rotund apoi avansul. pt avans intra aici http://www.daciaclub.ro/Berlina-Reglarea-A...dere-t7980.html
marcian
nu cred ca o sa-i dau de cap singur azi ma duc la un mecanic sa se uite la tot in special la aprindere si electromotor sa vad ce are azi dupa ce am oprto sau mai bine zis dupa ce am luat contactu culmea motoru inca mai merge ciudat cred eu e ceva legat de autoaprinderee mi se pare cred ca mai mult am stricat decat am reparat sper sa ma tina sa ajung la doctor cu ea si aleluia nu mai bag mana in ea va multumesc oricum pentru ajutor si maine dupa ce duc masina sa o faca va spun si voua ce a avut sau mai degraba ce am stricat

5 Oct 2008, 23:40:
si se tureaza motoru si sunet si la turometru pentru cristitranca
Cipiotul
tabla nu e de 0.8 ? cel putin asa mi se pare mie ... am reglat bujia cu lera de 0.7 si nu intra tabla ... acum se poate sa fi fost schimbata la mine aripa .. nu stiu ...
Sorin_18
biggrin.gif tabla este de 0,7 dar cu antifonul si vopseaua devine mai mare,eu am un loc unde am indepartat antifonul si vopseaua cat sa intre bujia
marcian
gata baieti am rezolvat-o in sfarsit sunt cel mai fericit sa va spun si marea problema avuta:nu era reglata platina firar mama iei d platina de cand am reglat-o merge brici.cu electromotoru nu e nici o problema invarte foarte bine dar am nenorocit o baterie de dimineatza am dat la automat pana nu se mai aprindeau becurile si am facut rost de o alta baterie care nu mai fusese pusa p masina de vreo 4 luni si vad ca merge am facut un drum mai lung si sa incarcat cu toate ca nu prea tine curent pentru ca e foarte veche maine o pun pe a mea si o sa fac ceva kilometrii sa o incarc asta a mea are vreun an cam asa.Spunetimi si mie o metoda sa vad daca incarca bine va rog asta care o am imprumutata de la un vecin cu toate ca e veche si e la fel ca a mea se incarca bine dar nu mai e asa buna vecinu de la care am luato a bagat de cateva ori apa distilata in ea si cred ca afecteaza cu ceva perioada vietii,va multumesc inca o data ptr sfaturile voastre.inca ceva am cumparat un amplificator de scanteie am si pe watburg si se cunoaste diferenta porneste muuuuuuuuuuuuult mai repede de abia astept sa-l montez maine amplificatoru e indicat in special daca nu e scanteie puternica in caz ca e bobina pe duca sau chiar daca aveti aprindere electronica citez din instructiunile de folosire.bafta multa si la cat mai putine reparatii

7 Oct 2008, 07:37:
neatza acu am alta problema mi se duce bateria am incercat so pornesc in dimineata asta si sufletu baterie pierde curent si nu stiu p unde ce imi recomandati? astept sfaturi

8 Oct 2008, 06:53:
gata baieti am rezolvat am fost ieri la un electrician si mi-a desfacut alternatoru ca nu incarca deloc spre norocu meu au fost doar doua fire dezlipite si sa rezolvat repede mai mult a durat demontarea si montarea alternatorului decat reparatia in sine,acum imi porneste dimineatza dar seara sau cand nu folosesc masina ii scot borna de la minus de pe baterie ptr ca imi ramane casetofonu aprins si cica si ala consuma ceva.
baranga
QUOTE(Sorin_18 @ 5 Oct 2008, 11:38)
...si in legatura cu carburatorul da jos capacul cele 4 suruburi,bineinteles dupa ce ai dat filtru jos,apoi iei o tigara o pui sub plutitor si reglezi din cele 2 lngurite(prin deformarea lor) pana cand distanta dintre capac si plutitor este cat tigara,sau un spiral de 0.7
*



in primul rand cota A tebuie sa fie 7mm si NU 0.7,si in al doilea rand trebuie sa ii dai si cota B de 13 mm;treaba cu tigarea e un fel de n-ar mai fi ca nu ii dai tu 7 mm cu tigarea nici daca vrei wink.gif cotele astea se fac FARA garnitura la carburator pentru o marja de eroare cat mai mica
Minel
QUOTE(baranga @ 8 Oct 2008, 10:49)
cotele astea se fac FARA garnitura la carburator pentru o marja de eroare cat mai mica
*



Da... huh.gif ? si atunci grosimea garniturii cum o compensezi .. dry.gif
Prin acea marja de eroare ???

Sa nu uitam ca trebe sa ti cont si de tipul plutitorului ,plastic sau alama ( ma rog , ce material o fi )

Inseamna ca toti am reglat anapoda nivelul in CNC daca am lasat si garnitura ... sau ?? blink.gif
baranga
uitate ce zice in carte wink.gif
nelu_1985
cartea zice ca distanta se face cu garnitura montata
argon
clar cu garnitura montata.

Cu tigarea e o aiureala, un creion rotund, si ala masurat cu sublerul sa aiba fix 7, ca sunt si de 7,6, se testeaza mai multe, care are 7 ramane, si se pastreaza pentru reglaj pe viitor.
nelu_1985
io il fac cu un burghiu de 7
Minel
QUOTE(baranga @ 8 Oct 2008, 11:25)
uitate ce zice in carte wink.gif
*



Tu ce carte ai , si unde scrie ca NU se foloseste garnitura ??? wacko.gif
marcian
eu am reglat plutitoru (la min e din plastic)tot asa cu tigara si l-am lasat mai jos si nu intra tigara intre plutitor si garnitura cu putin si merge bine si cand trag socu foarte putin se simte.daca trag socu aproape la jumate cat sa imi intre degetele sub el se tureaza frumos si ramane asa daca trag mai mult de el se opreste motoru eu sunt multumit cum e acum

8 Oct 2008, 13:09:
inca o intrebare cum fac sa las si eu pedala de ambreiaj mai jos
?ca am reglat ambreiajul si merge super dar imi tine sus de tot aproape de sfarsitul cursei
craciun.mihai
Vezi ca pe carburator, sub tija care vine de la filtrul de aer, e un jigler (arata ca un surub). Scoate-l si sufla-l (vazi ca are doua parti) si vezi daca merge masina.
Si eu am avut o problema asemanatoare si se pare ca asa am rezolvat-o.
marcian
gata am rezolvato si cu pedala de ambreiaj si cu socu nu mai umblu la nimic pana data viitoare biggrin.gif
marcian
baieti eu am rezolvat-o daca vreti si voi puteti sa inchideti topicu
vallyyy
Puteam sa pariez ca nu-ti incarca bateria din moment ce zici ca iti oscila ingrozitor turometrul ............cand mergi pe baterie si e slaba la curent turometrul o ia razna .........mie mi-a ajuns intr-un asemenea caz si pana la 6000 de turatii biggrin.gif si eu mergeam cu 1500........oricum bine ca ai rezolvat-o ......bafta
marcian
da vallyyy era de la alternator era ceva rupt acolo si am fost la un electrician si a rezolvat-o in 5 minute, mai mult a durat dezmembrarea alternatorului decat reparatia.
Cipiotul
help ... am scos carburatorul sa-l curat ... curatat, suflat, reglat plutitor dupa carte, montat ... azi am dat sa plec cu masina la serviciu ... pornesc ... mergea frumos la ralanti ... plec din parcare ... nu fac 3 m si incep suturile ... de la ce sa fie ?
am incercat de toate ... umblat la jiglerul de aer, surubul de la ralanti, avans ...
pana la urma am reusit sa ajung la serviciu doar dupa ce-am invartit aproape maxim delco-ul invers acelor de ceasornic ... capsula vacuumatica aproape imi atinge fisa de la bujie ... si tot merge in suturi daca incerc s-o accelerez mai tare ...
in schimb la ralanti merge frumos ...
pls help ...
Sorin_18
QUOTE(Cipiotul @ 16 Oct 2008, 18:21)
help ... am scos carburatorul sa-l curat ... curatat, suflat, reglat plutitor dupa carte, montat ... azi am dat sa plec cu masina la serviciu ... pornesc ... mergea frumos la ralanti ... plec din parcare ... nu fac 3 m si incep suturile ... de la ce sa fie ?
am incercat de toate ... umblat la jiglerul de aer, surubul de la ralanti, avans ...
pana la urma am reusit sa ajung la serviciu doar dupa ce-am invartit aproape maxim  delco-ul invers acelor de ceasornic ... capsula vacuumatica aproape imi atinge fisa de la bujie ... si tot merge in suturi daca incerc s-o accelerez mai tare ...
in schimb la ralanti merge frumos ...
pls help ...
*


avansul mare,si posibil nivelul mic in cnc
Cipiotul
fara sa fi umblat la avans n-am reusit sa ma deplasez 10m normal ... doar in suturi ... dupa ce-am umblat la avans (rotit invers acelor de ceasornic pana aproape de maxim) au mai disparut suturile dar pe la 40 - 45km/h apar iar ... nu la fel de puternice dar tot sunt sad.gif
o sa desfac iar carburatorul sa reverific nivelul la plutitor (cu toate ca l-am reglat ca in carte 7mm si 13mm) si implicit iar reglat avans sad.gif
multam Sorin ... sper sa o rezolv pana la urma ... singur sau la mester ...
Sorin_18
uitate si la platina,si inca ceva ai aprindere electonica???
Cipiotul
senzor si aprindere Gotronic
baranga
QUOTE(Minel @ 8 Oct 2008, 10:55)
Tu ce carte ai , si unde scrie ca NU se foloseste garnitura ??? wacko.gif
*



corect;scuze blush.gif bine ca nu mai am reputatie ca imi luam un minus....sau mai multe biggrin.gif
Sorin_18
QUOTE(Cipiotul @ 16 Oct 2008, 20:49)
senzor si aprindere Gotronic
*


totusi incearca si pe clasic....eu am avut o arpindere care ma obliga practic la 1000 km sa maresc avansul,si apareau aceleasi probleme ca si la tine
Cipiotul
totusi cred ca e de la carburator ... inainte sa-l desfac sa-l curat n-aveam probleme de genul asta ... pornea bine, nu suturi nu nimic ...
incerc s-o reglez iar si sa vad nivelul plutitorului ... intr-un final incerc iar cu "clasic" (doar platina sau si condensatorul - deci elimin total gotronic ?) ...
multam din nou pt sfaturi
freeman30
Ai schimbat sau desfacut membrana de la pompa de sprit? Ca eu asa am facut si punand una noua ca la orice reparatie completa de carburator ,am ajuns sa mai cumpar 2-3 carburatoare deoarece foarte tarziu mi-am dat seama ca acea membrana nu lucreaza corect.Eu aveam "sut" numai la inceputul acceleratiei.Rezolvarea ....am turnat superglue si am blocat capatul tijei de la membrana deoarece arcul era prea moale si efectiv nu lucra(in accelerare).Mi-a mers instantaneu bine din prima ,si nu am mai avut probleme de atunci.Am observat ca aceste membrane comercializate in magazinele de profil sunt cam proaste,lucrate de mantuiala.
Sorin_18
da elimini aprinderea gotronic,si senzorul,dar inainte vorba ta,elimina suspiciunea legata de carburator,mai verifica nivelul din cnc
Cipiotul
freeman ... la membrana nu m-am gandit ... prin vara cand mi-a schimbat mecanicul jiglerele (atunci nici nu ma gandeam sa-mi bag eu nasul in motor) luasem si membrana dar a zis tipul ca nu trebuie schimbata ... in concluzie cred ca o mai am si pe aia care o cumparasem atunci ... o voi schimba si pe aia ... la pranz cand voi ajunge iar la ea ...
freeman30
la mine de la membrana a fost ,am cumparat inca 2 carburatoare ,am, dat delcoul jos ,curatat ,schimbat platina ,bobina.ba am umblat chiar si la galeria de admisie ca am zis poate o trage aer fals pe acolo.Invata sa umbli la masina ca nu e un lucru rau dar sa o faci dupa manual nu dupa ureche si nu mai ai treaba cu mecanici.
Cipiotul
pai m-am cam saturat de ei (mecanicii) ... am inceput prin a schimba capac pompa de apa ... facut rost de manual reparatii ... de-acu bag nasu mai mult in masina ... dar fara sfaturi de la cei mai experimentati (nu neaparat mecanici) nu pot face nimic numai cu cartea....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.