pentru dependenti de logan si viteza cateva amanunte cum modifici un logan 1,4 in 1,8 ;inlocuiesti vibrochenul cu unul de Renault 1,6 -16v ,biele de super nova si pistoane in functie de ce vrei mai departe adica daca vrei sa pui turbo trebuie sa decomprimi motorul si folosesti pistoane de 1,6 daca vrei sa-l comprimi folosesti de 1,6-16v.Pentru chiuloasa va rcomand axa de super nova (came mai mari )
AR-18-MOS
19 Oct 2008, 19:34
Si ce putere scoti? Ca oricum la soft trebuie sa umbli, iar la noxe nu stiu daca vor iesi. Si cat de mult este influentat consumul?
<span class='edit'>19 Oct 2008, 19:35:</span>
Admisia si evacuarea, sunt stock? Pompa de benzina? De ce nu axe cu came sport? Care sa mareasca turatia de cuplu maxim.
bogdan_90
19 Oct 2008, 19:36
nu te cred, vino cu poze.
liviu2004
19 Oct 2008, 19:37
Chestia aia din colt este teava de esapament? Adica sunt 4??
poze la ce la motor?este acelasi bloc (aia este smecheria pentru politie taxe etc) in 2005 masinuta care este in poza dar care avea alta fata a primit un turbo de Renault Espace dupa modificare si tragea binisor undeva pe la 120 cp si doar cu sonda lamda pacalita dupa care a primit un motor de Renault chamade williams la care s-a dus vibrochenul(3000 euro nou) dupa care a revenit la starea initiala (modificat) fara turbo ca aoucasem sa o vand
19 Oct 2008, 19:44:
sa vand turbina
19 Oct 2008, 19:45:
da sunt 4 si functioneaza garda e lasata cu 15 cm
AR-18-MOS
19 Oct 2008, 19:46
Si acuma cati ca putere ai la masina? Fii mai coerent in exprimare, ca abia am inteles ce ai vrut sa zici.
19 Oct 2008, 19:48:cam 105 cp
emmy, nu tu radeai ca nu se poate intrerupe circuitul electric de alimentare a pompei de motorina? Ma intrebam si atunci, ca si acum, la care pompa te refereai, la cea de joasa presiune din rezervor sau la cea de inalta presiune de pe blocul motor?
AR-18-MOS
19 Oct 2008, 19:51
QUOTE(EMMY @ 19 Oct 2008, 19:47)
Dyno? Sau "parerea ta"?
nu avem dino-test in mures si cand am fost la Buc aveam motorul de williams pe ea si avea 135 cp pe dyno-test
AR-18-MOS
19 Oct 2008, 19:52
Si in prezent, ce ai modificari la motor?
la 1,5 dci nu exista pompa electrica de motorina de aceea radeam.
19 Oct 2008, 19:57:
vibrochen renault 16-16v biele super nova motor compresie 7,5 si caut compresor de corrado ca sa nu mai strangulez evacuarea
AR-18-MOS
19 Oct 2008, 20:03
Scuza-ma, dar numai cu atat, nu ai zis ca ai avea soft-ul schimbat, sau altceva, nu ai 105Cp. Bucura-te daca ai 85-90Cp maxim.
ti-am spus mai devreme ca este "pacalita sonda lamda"si axul cu came de super nova si crede-ma ca lucrez in domeniu ca de 17 ani.
19 Oct 2008, 20:09:
nu vreau sa ma laud vreau sa schimbam idei ca unde gandesc mai multi este mai bine
Si cu motor cu compresie mai mica scoti putere mai mare?
Si sonda lambda are vreo influenta in regimurile tranzitorii de accelerare?
AR-18-MOS
19 Oct 2008, 21:40
<span class='edit'>19 Oct 2008, 21:41:</span>
QUOTE(EMMY @ 19 Oct 2008, 20:07)
ti-am spus mai devreme ca este "pacalita sonda lamda"si axul cu came de super nova si crede-ma ca lucrez in domeniu ca de 17 ani.
Dar care dintre ele? Ca ai sonda lamda amonte si sonda lamda aval ...
klaus,nu este vorba de compresie ci de volumul de aer admis 1,8-de aceea este mai mare puterea ca la un 1,6 mpi ,daca il comprim inapoi putera va fi un pic mai mare dar nu mai pot monta compresor si este vorba de sonda lambda amonte,aval doar verifica functionarea primei,orice cip tuning sau powerbox asta modifica practic minte calculatorul de injectie in privinta amestecului de carburant.,dar de acolo nu scoti mai mult de 7-8%pentru ca degeaba are mai multa benzina daca nu are si aer(turbo).
Eu am montat in primul rand bujii de laguna turbo benzina se gasasc la reprezentanta si am simtit mai mare diferenta decat cu powerboxul
In regimurile tranzitorii nu sunt probleme si nici la relanti au fost pana sa-i schimb bujiile mai ales iarna la prima pornire se ineca
20 Oct 2008, 10:27:
la mine powerbox-ul e legat pe calculatorul de injectie la pinul 43,45,16si3
juristul2000
20 Oct 2008, 11:14
Eu nu am inteles nimic da asa e la copii trebuie explicat mai in detaliu
Spun din nou cu riscu de a ma repeta: trebuie sa existe pt logan kit sport de fabrica(pt supernova stiu ca exista sigur). Atunci nu ar fi mai simplu sa iei un kit fara sa te chinui sa faci atatea adaptari?
Oricum, Emmy, pana acum e cel mai frumos logan vazut de mine, finutz .
Ma bucur ca-ti place si depinde de gusturi altii merg pe tuning extrem altora le place ceva mai subtil important ca fiecare sa se simta bine in masina lui.
Ce vezi tu pe loganul meu este 70%kitul original de fabrica pe care-l gasesti la orice reprezentanta.
Un sfat pe care ti-l dau este sa lasi masina mai jos si sa pui ceva jante frumoase pe ea si atunci o sa arate foarte bine,daca nu faci lucrul asta mie personal nu-mi place cum arata
juristul2000
20 Oct 2008, 12:35
Urmeaza si lasatu jos numai ca nu sunt bani disponibil chiar cati vrem pt a desfasura aceste operatiuni
vointa iti trebuie ca bani gasesti pe toate drumurile
ca sa lasi spatele pentru inceput tai din arc
ca sa lasi fata inlocuiesti arcurile cu ceva de la ford nu mai tin minte dar mergi pe la dezmembrari si cauta ceva coswort sierra sau escort
asta e cea mai ieftina solutie
juristul2000
20 Oct 2008, 14:00
Asteptam putin si luam kitul sport
de la eibach si bilstein da deja suntem off topic
PS: ce jante sunt acestea de pe masina ta.Au intrat stock sau a trebuit alezat interiorul lor?
AR-18-MOS
20 Oct 2008, 14:09
QUOTE(EMMY @ 20 Oct 2008, 12:57)
vointa iti trebuie ca bani gasesti pe toate drumurile
ca sa lasi spatele pentru inceput tai din arc
ca sa lasi fata inlocuiesti arcurile cu ceva de la ford nu mai tin minte dar mergi pe la dezmembrari si cauta ceva coswort sierra sau escort
asta e cea mai ieftina solutie
Mai ieftina solutia, dar mai sigura cu un kit de arcuri sport pe la 150E.
jantele sunt borbet 7j fata si 8j spate ,anvelope toyo 215/40/16 zr
n-am inteles care-i treaba cu kitul sport
20 Oct 2008, 14:12:trebuie modificat la jante doar inelul de centrare
20 Oct 2008, 14:18:legat de arcuri,dupa posibilitati
normal ca e mai bine cu un kit suspensii autentic si eventual cu amortizoare reglabile etc
einstein1984
20 Oct 2008, 14:34
Si dupa toata munca ai la fel de multi cai ca un 1.6 prestige. Cum ai dori sa respire motorul ala de 1.8 prin chiulasa de 1.4 ca sa poata sa foloseasca eficient cilindreea?
Oricum, vibrochenul de k4m are cursa de 80,5 mm, deci ar trebuie alezat si blocul pentru a obtine cilindreea de 1,8 (alezajul de k4m si k7j e identic si egal cu 79.5 mm ). Tu ce alezaj ai folosit?
fi un pic mai explicit;
logan 1,4 mpi-motor k7j -75cp
logan 1,6 mpi-motor k7m -90cp
logan 1,6 -16v-motor k4m700 105-cp
renault 1,6 -16v-motor k4m 760 (cu decalor)115 cp
renault 1,6-16v-motor k4m 812 (fara decalor)107 CP
o sa incerc sa-ti raspund la ce banuiesc ca ai intrebat si anume diametrul cilindrilor este acelasi si la k7j si la k7 m diferenta este data de vibrochen respectiv alezajul-cursa,pistoane la 1,4mpi au capul plan la 1,6mpi este alezat pentru supape si pentru a compensa diferenta si biele.Daca inlocuiesti vibrochen,biele,si pistoane obti 1,6mpi.
Bun,acum ai doua variante sa obti 1,8 si anume sa montezi pistoanele de 1,4 care sunt mai inalte si sa ridici chiuloasa cu un distantier sau sa montezi biele de super nova care sunt mai scurte si au acleasi cote la cuzineti si bolt.Eu am optat pentru a monta biele de super nova si pistoane de 1,6 ca sa reduc compresia si sa-i fac loc la compresor.
Cat despe putere este echivalenta "acum"cu 1,6-16v.Dupa ce o sa montez compresorul o sa pun harteci si probabil o sa ajung pe la 140 cp.
SPER CA ASTA AI VRUT SA AFLII daca nu explica-mi mai detaliat
Stefan
20 Oct 2008, 15:52
Intrebare: daca faci chestia asta, iti pierzi garantia?
AR-18-MOS
20 Oct 2008, 16:09
QUOTE(Stefan @ 20 Oct 2008, 15:52)
Intrebare: daca faci chestia asta, iti pierzi garantia?
Daca isi dau seama cei la service, da. In caz contrar, nu.
am vorbit destul de masina mea astept sa-mi prezentati si voi lucrari ca pentru asta m-am bagat pe forum
einstein1984
20 Oct 2008, 19:28
emmy, eram curios ce alezaj ai folosit, adica diametrul cilindrilor/pistoanelor. Daca tot ai spus ca ai motor de 1,8 l, insemna ca ai marit si alezajul insa cu cat si mai important cum? K7j e cu cilindri alezati direct in bloc din cate stiam, nu are camasi ca la motoarele cleon, si nici cota de reparatie nu stiu sa aiba.
Sau altfel spus, pentru un motor de 1794 de cc, la o cursa de 80.5 mm a arborelui cotiti ai avea nevoie de un alezaj de 84.2 mm, ceea ce e destul de mult fata de cei 79.5 mm ai motorului original.
QUOTE(EMMY @ 20 Oct 2008, 08:45)
la mine powerbox-ul e legat pe calculatorul de injectie la pinul 43,45,16 si 3
Adica e legat pe (+) sonda amonte, (+) potentiometru clapeta, (+) senzor presiune atmosferica si masa.
Cred ca mai degraba "pacaleste" senzorul de presiune atmosferica si da niste valori mesterite pe sonda lambda ca sa nu saraceasca amestecul la mers in bucla inchisa.
Eu personal nu sunt convins ca o cilindree mai mare dar cu o compresie mai mica e mai "voinic" decat unul cu o cilindree mai mica dar compresie mai mare. Cand o apare si turbo, o fi altceva.
AR-18-MOS
20 Oct 2008, 19:56
QUOTE(EMMY @ 20 Oct 2008, 18:45)
am vorbit destul de masina mea astept sa-mi prezentati si voi lucrari ca pentru asta m-am bagat pe forum
Daca pentru "tunning" te-ai insris aici, ai cam gresit locul.
cosmin_2300
20 Oct 2008, 19:57
QUOTE(juristul2000 @ 20 Oct 2008, 12:14)
Eu nu am inteles nimic da asa e la copii trebuie explicat mai in detaliu
Spun din nou cu riscu de a ma repeta: trebuie sa existe pt logan kit sport de fabrica(pt supernova stiu ca exista sigur). Atunci nu ar fi mai simplu sa iei un kit fara sa te chinui sa faci atatea adaptari?
Oricum, Emmy, pana acum e cel mai frumos logan vazut de mine, finutz .
Ia zi matale ce kit se gasea ( gaseste ) , ce continea si la cati cp ducea masina
enistein , am spus ca am pus biele de super nova care sunt mai scurte cu 4 mm decat cele de logan 1,4 deci pistonul coboara mai mult in cilindree si intradevar partea de jos depaseste cu acceasi diferenta cilindrul la cobaorare dar am 15000 km facuti cu ea asa si crede-ma ca numai calculatorul de injectie stie de cate ori a taiat benzina si nu sunt nici un fel de probleme .Bineinteles ca la cursa superioara ramane un spatiu mai mare (o decompresie si respectiv un volum de aer mai mare ce creaza proportinal cu alimentarea de benzina o explozie mai puternica iar in momentul in care o sa fie si compresorul o sa fie o nebunie pentru ca o sa mareasca si raportul de compresie)
Si exista cota de reparatie pentru pistoane si din cate stiu eu este notata cu A,B,C
KLAUS-pentru ce este montat senzorul presiune atmosferica?
sonda lamda este singura care cunoaste amestecul de carburant,crezi ca daca ii simulezi senzorului presiune atmosferica echivalenta la 6000 metri altitudine o sa calculeze timpul de deschidere al injectoarelor si sonda lamda o sa-i permita sa bage benzina ca nebuna?in concluzie toti senzorii transmit informatii calculatorului de injectie care bugeteza si comanda
SI TOT DE A MEA VORBIM ???!!!!!!!!
AR-18-MOS
20 Oct 2008, 20:43
Da' de al cui? Tu ti-a prezentat masina, nu noi.
bogdan_90
20 Oct 2008, 20:50
modificarile care le-ai adus tu motorului nu prea sunt pe aici. apropo cam cat costa sa faci dracia asta? motorul ala mai tine si el 100 000 km?
AR-18-MOS
20 Oct 2008, 20:51
Ma indoiesc ca ar tine inca atat.
juristul2000
20 Oct 2008, 21:18
Nu fiti rai, omu arata ce a facut poate ajuta pe cineva sau poate cineva are nevoie de asemenea informatii.
Daca tin sau nu modificarile asta o sa vada tot proprietarul si o sa ne anunte si pe noi sa nu facem ca el.
Oricum sunt indragostit de cum arata masina lui, tunning elegant si discret
QUOTE(EMMY @ 20 Oct 2008, 21:41)
KLAUS-pentru ce este montat senzorul presiune atmosferica?
sonda lamda este singura care cunoaste amestecul de carburant,crezi ca daca ii simulezi senzorului presiune atmosferica echivalenta la 6000 metri altitudine o sa calculeze timpul de deschidere al injectoarelor si sonda lamda o sa-i permita sa bage benzina ca nebuna?in concluzie toti senzorii transmit informatii calculatorului de injectie care bugeteza si comanda
Pe datele senzorului se stabileste cantitatea de combustibil injectabila.
Din formula PV=nRT, unde P=presiunea atmosferica; V=volumul (cilindrului), n=nr. de moli (n = masa (M) / masa molara(MM)); R=Constanta gazului; T=temperatura.
De aici masa de aer (inclusiv de oxigen) care intra in cilindru rezulta ca fiind:
M= (PV/RT)xMM , unde MM=masa moleculara a aerului.
Cu cat presiunea este mai mare (deci mai la malul marii) cu atat masa de oxigen este mai mare.
La 6000 metri masa de aer (oxigen) este mai mica.
Daca ii spui calculatorului ca e presiune mai mare, atunci va baga mai mult combustibil, ca altfel face ardere saraca.
Legat de sonda lambda, eu stiam ca valorile citite de pe ea sunt ignorate in anumite conditii (mers la rece, mers in regimuri tranzitorii-acceleratie) si calculatorul regleaza in functie de datele citite de pe ea in mers constant, asa numita "bucla inchisa" (ca d-aia e bucla inchisa, ca se inchid valorile de input - injectoare - in functie de valorile de output - sonda lambda).
Din aceste motive banuiala mea e ca-i mai multa smenozeala pe senzorul de presiune decat pe sonda lambda
B-87-GBY
21 Oct 2008, 02:25
QUOTE(Stefan @ 20 Oct 2008, 15:52)
Intrebare: daca faci chestia asta, iti pierzi garantia?
KLAUS, citeste cu atentie raspunsul care l-am dat (CALCULATORUL DE INJECTIE BUGETEAZA SI COMANDA ) toti senzorii sunt importanti la un motor dar nu ei comanda ci doar furnizeaza informatii.
BOGDAN_90,pentru unii chiar nu are importanta daca nu tine 100.000 km sau inghite 20% benzina sau nu mai are garantie ,masina mea a iesit din garantie dupa 3 zile crezi ca ma afecteaza si la revizii ma mai duc ca nu are rost sa ma tarasc prin canale in fata blocului sa schimb uleiul sau sa-mi explice "NEA GIGI" din colt cum se inlocuiesc placutele de frana
Imi cer scuze ca intervin, dar din ce am citit pana acum imi dau seama ca motorul tau a ramas de 1,4 numai ca ai scazut raportul de compresie exagerat de mult astfel incat l-ai adus la vo 40 de cai. Cam multe chestii nu se prea leaga din ce spui tu ca ai facut acolo. Deci?
de alezaj cursa ai auzit?de raport volmetric?citeste te rog toata discutia
einstein1984
21 Oct 2008, 11:04
pai eu am citit discutia, si am vazut ca ai marit cursa. De alezaj nu ai zis nimic, si asta ar duce motrorul tau la 1,6 litri . Cu raportul ala de comprimare scazut si chiulasa de 1,4 probabil ca ai 80 de cp.
Muttley
21 Oct 2008, 12:09
QUOTE(EMMY @ 20 Oct 2008, 16:41)
o sa incerc sa-ti raspund la ce banuiesc ca ai intrebat si anume diametrul cilindrilor este acelasi si la k7j si la k7 m diferenta este data de vibrochen
respectiv alezajul-cursa Bun,acum ai doua variante sa obti 1,8 si anume sa montezi pistoanele de 1,4 care sunt mai inalte si
sa ridici chiuloasa cu un distantier sau sa montezi biele de super nova care sunt mai scurte si au acleasi cote la cuzineti si bolt.Eu am optat pentru a monta biele de super nova si pistoane de 1,6 ca sa reduc compresia si sa-i fac loc la compresor.
Ce am ingrosat sunt aberatii mari.
Nu ai 1.8! Cu arbore de 1.6 si cu pistoane de 1.4 ai... surpriza mare... TOT 1.6! Cu observatia ca la prima cheie rupi bielele si spargi chiulasa.
Apoi... Nu zic nu, or fi bielele de E7J (supernova) mai scurte. Caz in care, jos iti iese pistonul din cilindru, iar sus ai PMI-ul sub marginea superioara a cilindrului. Caz in care fierbi motorul. Motor care... E tot 1.6
Succes la experimente si barbi!
vis-a-vis
21 Oct 2008, 12:20
Bine ca vii tu sa spulberi iluziile tunningarilor.
Daca omu' vrea sa creada ca se mareste alezajul din vilbrochen, care-i problema ta?
Si cilindreea aia ce-are daca se mareste cu o biela mai scurta? Vrei sa insinuezi ca diametrul descris de capatul unei manivele ramane acelasi si nu conteaza lungimea bielei?
Da' pan' la urma... ce-i ala alezaj dom'le?
Muttley
21 Oct 2008, 12:27
O gaura.
AR-18-MOS
21 Oct 2008, 14:20
QUOTE(AR-18-MOS @ 19 Oct 2008, 20:03)
Bucura-te daca ai 85-90Cp maxim.
QUOTE(einstein1984 @ 21 Oct 2008, 11:04)
pai eu am citit discutia, si am vazut ca ai marit cursa. De alezaj nu ai zis nimic, si asta ar duce motrorul tau la 1,6 litri . Cu raportul ala de comprimare scazut si chiulasa de 1,4 probabil ca ai 80 de cp.
Si eu tot la fel ziceam.
dan.gutu
21 Oct 2008, 16:04
QUOTE(EMMY @ 19 Oct 2008, 20:43)
poze la ce la motor?este acelasi bloc (aia este smecheria pentru politie taxe etc) in 2005 masinuta care este in poza dar care avea alta fata a primit un turbo de Renault Espace dupa modificare si tragea binisor undeva pe la 120 cp si doar cu sonda lamda pacalita dupa care a primit un motor de Renault chamade williams la care s-a dus vibrochenul(3000 euro nou) dupa care a revenit la starea initiala (modificat) fara turbo ca aoucasem sa o vand
<span class='edit'>19 Oct 2008, 19:44:</span>
sa vand turbina
<span class='edit'>19 Oct 2008, 19:45:</span>
da sunt 4 si functioneaza garda e lasata cu 15 cm
Auzi tu stii cat masoara 15 cm
? Sau ai gresit cand ai vorbit de coborarea garzii la sol cu 15 cm ! Cum sa cobori un Logan cu 15 cm ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.