badboy_marius
26 Nov 2008, 07:48
Plec frumos la munca, de dimineata, toate bune si frumoase, acul de la baterie de pe bord imi arata ca incarca, statea la mijloc. aveam faruri aprinse, ventilatorul pe pozitia 1.
cand am plecat de la munca, farurile abia imi bateau, stergatoarele si-au facut cursa in 30 de sec, acul de la baterie statea pe zona rosie spre minus.
la relanti, am scos borna plus de pe baterie, motorul se oprea, la vreo ~2500 rpm, am scos borna, motorul mergea foarte foarte intrerupt, si dadea sa se opreasca.
m-am apucat in drum si am schimbat releul, am pus unul nou cu cablu de referinta, am vazut ca nu merge, am schimbat alternatorul, cureaua la fel....
ce pana mea putea sa crape in alea 8 ore de lucru in care nu am umblat cu masina?
pe baterie am ajuns pana acasa, dar mi-e rau acnd ma gandesc ca vine iarna iar peste noi si fix de reparat nu-mi mai arde.
danke;)
ordinea verificarilor ar trtebui sa fie:
1. releu
2. alternator
3. baterie
4. electromotor (sa nu fioe in scurt)
si bineinteles toate legaturile intre ele
cat timp are bateria? .... din cate vad tu ai verificat/schimbat releu + alternator - incearca cu o baterie de imprumut si vezi ce si cum
QUOTE(badboy_marius @ 26 Nov 2008, 07:48)
la relanti, am scos borna plus de pe baterie,
Nu se deconecteaza acumulatorul cand motorul este pornit!
ydaniel
26 Nov 2008, 10:22
ce marca e noul releu?sper ca ai luat de IPEE si nu alte rebuturi.
badboy_marius
26 Nov 2008, 18:18
bateria are vreo 3 ani, e de 43A, dar niciodata nu am avut probleme cu ea. in plus, invarte ok, farurile au ceva intensitate cand sunt aprinse numa pe baterie.
electromotorul...invarte bine, chiar destul de rapid, oricum am sa-l verific.
releul este fabricat in romania, are fir de referinta, am dat 25 de lei pe el. oricum, se comporta la fel ca ala vechi.
ma gandeam la ceva logic, ce naiba sa se intample in timpul in care am stat la munca, ca am venit cu ea ok, si m-am intors cu ea cam...cu buba.
eu banui ca bateria e buna din moment ce am venit pe ea de la munca, inca mai invarte, chiar la fel ca inainte....
borna am scos-o doar pentru o secunda. atat.
poate ai uitat farurile aprinse,
ai alarma? poate ai un buton defect si iti aprinse plafoniera? sau becul din portbagaj
ar merita o verificare temeinica si pe partea asta
baranga
26 Nov 2008, 18:47
QUOTE(badboy_marius @ 26 Nov 2008, 07:48)
la relanti, am scos borna plus de pe baterie, motorul se oprea, la vreo ~2500 rpm, am scos borna, motorul mergea foarte foarte intrerupt, si dadea sa se opreasca.
daca ai scos borna la 2500rpm ai neneorocit alternatorul si/sau releul de incarcare;NU se scoate borna in timpul mersului motorului;in cel mai rau caz o scoti in ralanti si NU accelerezi deloc dar si asa e riscant;mai bine verifici daca ai excitatie la alternator(firul verde daca nu ma insel ce vine cu papuc pe alternator) adica cand il scoti si cand il bagi trebuie in mosd normal sa faca flama;daca nu face e stricat alternatorul
brigada_diverse
26 Nov 2008, 19:31
e un topic luuung...cu Alternator si releu de incarcare...ceva de genul
se explica cum se verifica elegant si fara riscuritoate 3 elementele sis de incarcare....
badboy_marius
26 Nov 2008, 19:38
face flama. si inca una mare.
acum de la masina vin, si vreau sa zic ca am turat-o de draci pana in 4000 ture si am tinut-o asa macar macar sa se miste acu ala de la alternator. nimic.
imi vine sa-mi iau zilele. la fel face cu 2 alternatoare, cu 2 relee, cu 2 baterii. mor, nu alta.
brigada_diverse
26 Nov 2008, 19:40
acu de la incarcare te referi...sa stii ca nici alea nu-s sfinte..se strica si ele..ia un voltmetru ca-s ieftine si masoara si dupaia revino....
ai contacte imperfecte cel mai probabil...
tester
26 Nov 2008, 19:40
eu as zice sa testezi cat scoate cu un aparat de masura si sa nu mai dai crezare instrumentului din bord care numai corect nu e...
L.E. vad ca am postat in acelasi timp cu cristitranca
badboy_marius
26 Nov 2008, 20:19
si la ce contace sa ma uit? adica care ar fi cele mai "expuse"?
brigada_diverse
26 Nov 2008, 21:07
cam toate, in special tresa de la masa, bornele de pe baterie
trebuie sa vezi cu un aparat de masura caderile de pe sunt si cat de mari sunt
vallyyy
26 Nov 2008, 22:36
Incearca cu aparatul de masura mie imi arata ca incarca ....se ducea acul aproape in mijloc si cand am pus aparatul incarca 13.8 in sarcina 13.3 la relantiu .......bordul inseala mult ........metoda neortodoxa ar fi sa aprinzi faza lunga cu motorul la relantiu si sa iei borna la baterie daca moare e dus ceva alternator sau releu ........desi sunt cert ca ai alternatorul dus (cel putin o dioda strapunsa) ca nu stiu cel putin mie ala mi s-a dus de cele mai multe ori ........si stai calm nu e munca mare .....pe mine m-a lasat ambreiajul zilele astea gandeste-te la munca mea
....o placere
..........sa ai bafta
ciprianeduard
26 Nov 2008, 22:43
Eu cred ca ai la ambele alternatoare diode arse sau ambele releel au fost defecte . Incearca sa vezi daca incarca alternatotul punand plus direct pe excitatia alternatorului (papucul acela cu fir verde) dar cu un volmetru legat la bornele bateriei si acesta trebuie sa ajunga in 16 v in relanti si 18-19 in turatie daca nu ajunge acest prag inseamna ca ai diodele arse iar daca ai inseamna ca e releul defect.
!!! Nu incerca testul cu borna scoasa ( metoda spusa de vallyyy) ca poti arde diodele alternatorului sau spoti arde chiar si anumiti cunsumatori ( alarma , casetofon ) . De becurile de la far nici nu mai zic ca o sa le arda .
O MASINA TREBUIE SA INCARCE MINIM 13.8 SI MAXIM 14.5 DACA NU SE INCADREAZA IN ACEST PRAG ARE PROBLEME,
badboy_marius
26 Nov 2008, 22:48
Dumnezeu cu mila...asa suntem cu daciile p strazi...eram si eu fericit ca in sfarsit imi mergea tot, pornea sfert de dimineata pe ger, cand acu ma trezesc cu astea pe cap....oricum, de cand am masina, vreo 2 alternatoare am schimbat, si ma mir, pentru ca atunci cand merg cu faza lunga (am model cu 4 faruri), si stergatoare, sta tot pe alb la baterie, no, cand nu am nici un consumator, dar dau drumu la aeroterma...scade in rosu tot acu. ma gandesc ca de acolo imi tot f*** vreo dioda...oare?
26 Nov 2008, 22:51:
sunt multe metode "batranesti" de test....oricum, cred ca la ambele alternatoare am vreo dioda ceva dusa...eu stau si ma intreb...asa deodata se ard? ce le provoaca arderea??
ciprianeduard
26 Nov 2008, 22:54
ce zici tu e normal la dacia ca alternatorul are putere mica ( 36 A sau 50A ) si nu poate duce toti consumatorii daca vrei incearca un alternator de masina straina mai puternic ( cauta ca e un topic cu aceasta tema)
26 Nov 2008, 22:56:
Oricum diodele cele tipul mic sunt foarte proaste cele tipul mare sunt mai bune iar daca ai tipul mic nu-i de mirare ca se ard.
badboy_marius
26 Nov 2008, 22:56
spunea cineva, un batran, ca daciile erau pe culori...cele albe si rosii aveau slabiciuni la tabla, rugina..., cele gri la cutiile de viteze, cele galbene sau cream la instalatia electrica si etc...
<span class='edit'>26 Nov 2008, 23:00:</span>
la un alternator am de tip mic, la celalalt, de tip mare. prin chestia asta inteleg ca la cel de tip mic, distantele intre bornele alternatorului sunt mai mici decat celalat unde distanta e inca o data decat la cealalalt. ambele sunt de 36A.
eu spuneam ca numai si numai aeroaterma, atat, imi scade pe rosu ff mult. bine, ce-i drept, daca merg undeva la 2500 rpm, mai da pe alb.
mi-e greata cand ma gandesc ca pe ploaie, unde stergatoare, faruri, aeroaterma...saraca baterie...
vallyyy
26 Nov 2008, 23:07
Metoda spusa de mine am mentionat e "babeasca" cum s-ar zice si neortodoxa foloseste aparatul de masura ala e de baza ..........alternatoarele crede-ma te lasa asa deodata eu sunt la al 3 - lea schimbat pentru cate o dioda arsa .......ai mare grija ca apoi distrugi si bateria .....bafta
badboy_marius
26 Nov 2008, 23:13
si apoi, ce alt alternator s-ar potrivii perfect? sau macar fara vreo modificare majora? ca parca as merge pe la dezmembrari sa ma uit...numai asa , informativ..
bygy007
27 Nov 2008, 00:13
spor la
citit aici ai o indrumare cum sa repari si sa masori alternatorul , mai multe detalii gasesti in topic
coronarian
27 Nov 2008, 15:02
eu zic sa-ti scoti luminile alea din podea
badboy_marius
27 Nov 2008, 18:06
nu-s de acolo ca le-am scos.
kindeeru56
27 Nov 2008, 20:41
merge montat alternator de solenta maine iti dau si codu exact si o poza cu modelu
badboy_marius
27 Nov 2008, 22:12
ar fi interesant. chiar sa imi spui. sa merg sa ma interesez si de ceva preturi.
motanpaul
27 Nov 2008, 22:23
Salutare am pus pe 1310 de la o dacie 1300 alternator(36),releu mecanic si incarca de imi fierbe bateria.Cu faza scurta incarca 14,4.Cine mai e ca mine merg tot timpu cu faza scurta, dar nu am probleme.
27 Nov 2008, 22:25:Uitasem:
Am avut si releu elctronic de incarcare de IPEE, ala incarca de imi fierbea bateria cu tot cu faza scurta.Si am zis ca raman la cel mecanic.
bygy007
27 Nov 2008, 23:43
fa urmatoarea masuratoare + baterie + bobina si zi-mi ce spune suspectez o problema la contactul electric
Mr_Devil83
28 Nov 2008, 02:48
bygy la ce strambaturi de masini au astia 2 de ce crezi ca partea electrica ar fi mai dreapta?
QUOTE(Mr_Devil83 @ 28 Nov 2008, 02:48)
bygy la ce strambaturi de masini au astia 2 de ce crezi ca partea electrica ar fi mai dreapta?
Bai omule , ce direct ai fost
motanpaul
28 Nov 2008, 12:48
@Mr_Devil83:
hai ca ai fost tare.Eu sunt multumit deocamdata de strambatura mea porneste la orice ora, mai am de lucru la ea.Asa incet le fac.
Oricum pre tare......... chiar habar nu am cu incarcarea, stiu cand trebuie sa plec de acasa aprind faza scurta si talpa.
slaiciprian
28 Nov 2008, 12:55
QUOTE(Mr_Devil83 @ 28 Nov 2008, 02:48)
bygy la ce strambaturi de masini au astia 2 de ce crezi ca partea electrica ar fi mai dreapta?
ON-TOPIC:
trebuie sa rezolvi incarcarea, o sa ai probleme cu bateria. verifica periodic lichidul din baterie... am avut si eu probleme cu incarcarea, firul de masa de la alternator nu facea contact bun cu caroseria. cercul acela de la papuc se pusese in jurul surubului fara sa il atinga. vizual era in regula, surubul era strans...
cand m-am prins am completat aproape 2 litri de distilata in baterie. am ramas cu gura cascata ca incape atat.
badboy_marius
28 Nov 2008, 19:09
am rezolvat problema. era din alternator, o dioda de pe plus dusa.
si nu stiu cum naiba, ca la ambele alternatoare era aceiasi problema.
oricum, cu ocazia asta am curatat si masele si cam toate contectele de pe plus.
electricianul mi-a spus ca atunci cand cade ceva la incarcare, este in cam 90% alternatorul...releul rar.
acu e ok.
badboy_marius
30 Nov 2008, 22:38
inca o nelamurire: releul trebuie faca masa perfecta de caroserie? eu am impresia ca e cam muradar pe acolo...
e o treaba ciudata, ma gandesc ca de la asta e, pentru ca acul imi arata la jumate fara consumatori, la relanti, cand aprind faza scurta scade, la lunga e pe rosu.
releul? (e nou)
bygy007
30 Nov 2008, 22:55
masoara cu aparatul de masura cel din bord te poate pacali
masa trebuie sa fie foarte buna (poti pune tresa de masa de un surub de prindere al releului)
Am si eu o nelamurire,am masurat curentul de incarcare la baterie cam 14,1-14,2 la relanti fara consumatori;turata incarca la fel. La relanti cu consumatori scade de la 13.9 cate 0.1V usor usor pana pe la 12V .Daca o turez cu consumatori imi creste curentul pana la 14,8-14,9 dar acul in bord tot spre rosu sta inclinat.
Precizez ca am verificat alternatorul ,am schimbat periile,rulmentii,puntea de diode si releul . Bateria are vreo 6 ani si se tine bine,nu am probleme cu pornirile, dar as vrea sa stiu de ce creste curentul pana aproape de 15v?Imi poate explica cineva?
ct-03-tvy
30 Nov 2008, 23:17
posibil sa ai calburile oxidate , unde se imbina papuci cu suruburi, poti sa desfaci sa ii cureti cu ceva abraziv,jmilgher,
daca releu este bun , si are pastila termica, chiar si cand e frig afara , in cel mai rau caz trebuie sai ai 14.5 V la incarcare,asta masurat cu aparatu de masura ,
bygy007
1 Dec 2008, 00:47
problema este ca ai cadere de tensiune de aproape un volt pe traseul de la baterie la contact, bobina de inductie , alimentare releu ,
pune aparatul de masura intre + baterie si + releu ( ca sa te edifici , pune un fir provizoriu intre + baterie si + bobina de inductie si masoara tensiunea , si vei constata ca ai 14,1V)
ct-03-tvy
1 Dec 2008, 17:24
ca o paranteza tu cat mergi cu masina de la munca pana acasa? 1 km 2? nu are timp suficient bateria sa se incarce....daca o pornesti si greu daia ai probleme
trebuie pusa pa redresor din cand in cand..bateria, si /sau ..faci un drum mai lung de 100/200 de km la o saptamana 2...
baranga
1 Dec 2008, 18:57
QUOTE(Neagu Ionut @ 30 Nov 2008, 23:11)
Am si eu o nelamurire,am masurat curentul de incarcare la baterie cam 14,1-14,2 la relanti fara consumatori;turata incarca la fel. La relanti cu consumatori scade de la 13.9 cate 0.1V usor usor pana pe la 12V .Daca o turez cu consumatori imi creste curentul pana la 14,8-14,9 dar acul in bord tot spre rosu sta inclinat.
Precizez ca am verificat alternatorul ,am schimbat periile,rulmentii,puntea de diode si releul . Bateria are vreo 6 ani si se tine bine,nu am probleme cu pornirile, dar as vrea sa stiu de ce creste curentul pana aproape de 15v?Imi poate explica cineva?
apa in baterie mai ai???fac pariu ca nu.verifica si zi-ne si noua
djasu82
1 Dec 2008, 19:19
apa are dar daca un element e in scurt ...
Am completat cu apa distilata acum vreo 4 luni (nu mai completasem de vreo 3 ani doar verificasem) .O sa verific maine si o sa vad,dar cred ca este ok . Cu pornirile nu am treaba v-am zis , si rombatul merge pe 7 ani
. Dar eu nu inteleg de ce acul nu se duce spre dreapta cand incarca aproape 15 v si se duce tot spre stanga
Merci pentru raspunsuri
badboy_marius
1 Dec 2008, 21:42
a masurat un electrician cu un aparat de masura, analog, arata la relanti 14,4v fara consumatori, la relanti cu faya lunga si aeroterma undeva in jur de 13 si ceva. pe acul din bord imi arata pe rosu de tot.
ciudat...
bygy007
1 Dec 2008, 22:13
nu esti singurul caruia ii arata asa
badboy_marius
1 Dec 2008, 22:33
oricum, am sa pun bateria pe redresor vreo 20 de ore, o sa curat toate masele posibile, si poate ca o sa imi pun releul cel vechi, mecanic. multi spun ca intretine mai bine bateria in timp. explicatia ar fi ca incarca prin impulsuri...
bygy007
1 Dec 2008, 22:38
si ala electronic incarca tot prin impusuri
badboy_marius
1 Dec 2008, 22:45
tu ce recomanzi? ce ai pe masina sau care crezi ca e mai stralucit?
cand am mers la piese auto, avea mai multe modele de relee, electronic simplu, cat o cutie de chibrituri mai ieftin, electronic cu fir de referinta pe plusul de la alternator, ceva mai scump, si mecanic, de precizia sacele, triplu la pret decat celelalte.
bygy007
1 Dec 2008, 22:50
eu il am pe
asta care este tot electronic , recomand cel cu fir de referinta
badboy_marius
1 Dec 2008, 23:00
merci`:D
QUOTE
problema este ca ai cadere de tensiune de aproape un volt pe traseul de la baterie la contact, bobina de inductie , alimentare releu ,
pune aparatul de masura intre + baterie si + releu ( ca sa te edifici , pune un fir provizoriu intre + baterie si + bobina de inductie si masoara tensiunea , si vei constata ca ai 14,1V)
Am masurat azi intre + baterie si + releu si multimetrul imi arata 0,03 V...ce zici?
QUOTE
apa in baterie mai ai???fac pariu ca nu.verifica si zi-ne si noua
Acid am cat trebuie ,am verificat azi.
bygy007
4 Dec 2008, 00:45
acei 0,03 e excelent , nivelul lichidului (electrolit ) trebuie sa fie inre 5si 10 mm desupra placilor , se completeaza numai cu apa distilata
dar tu avind nova banuiesc ca ai releu incorporat si asta nu prea mai are treaba cu acea cadere de tensiune deoarece alternatorul se autoalimenteaza de la o punte separata , aceasta este valabila la berline unde releul de incarcare se alimenteaza de la contact (bobina) si pe acolo apar caderi de tensiune care apoi se resfring in incarcare (tensiune mai mare pe bornele bateriei ) exact cu acea cadere care apare
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.