Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Aer interior
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Alexio
Buna ziua!

Posed o Dacia 1310 berlina din 1998. Pot spune ca in ciuda multor afirmatii negative nu am nimic de obiectat la adresa acestei masini, ba chiar dupa 10 ani i-am schimbat numai aripile, masca de faruri, 2 bielete, 2 pivoti, 1 set de bujii (care oricum se schimba la un numar de kilometri) in rest au fost schimbate numai consumabilele (ulei, antigel, benzina (lol), lichid de spalare parbriz, cauciucuri). Chiar acum 2 luni a trecut I.T.P.-ul cu brio in ciuda faptului ca exact la mine s-a blocat calculator si a fost inspectata si de R.A.R.(a trebuit sa "zambesc mai frumos si sa dau o ciocolata" pentru ca sistemul de evacuare este schimbat... din inox tip sport instalat in service autorizat cu acte "la mana").
Insa a aparut o problema care imi da bataie de cap si sincer nu o dibuiesc. Am bord CN totul este ok face frig face si cald dar cand comut sa bage aer prin cele 2 aerisiri din mijlocul bordului nu se deschide trapa din spatele aerisirilor, pot selecta aerul la parbriz, la picioare, orice dar numai prin mijloc nu vrea sa imi deschida trapa desi daca o imping eu cu mana cand scot masca intra aer. In caz ca cineva imi da o solutie concreta astept un raspuns.
yon
inlocuie capsula vacumatica care comanda deschiderea clapetei de la aeratorul central, o vei putea schimba prin demontarea cutiei de acte din dreapta , ea este localizata undeva in dreapta chiar langa aeroterma o vei gasi usor. spor la treaba.
mabzii
o sa cam ai de munca la treaba asta!!! biggrin.gif la fel am patit si eu si ai mare grija sa nu te enervezi ca nu iese si sa tragi tare de capsula ca se sparge suportul in care este fixata iar inainte sa o pui la locul ei fai o proba si vezi daca functioneaza! spor la treaba!
whitecar
Sper sa te ajute topicul care ma ajutat si pe mine sa repar supapele iata linkul http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=4812&hl= citeste cu atentie ,iar cu rabdare o vei rezolva ,nu este greu .
Sorin_18
aceasi problema o am si eu,eu cand dau de ``levierul`` de comanda sa bage aer la picioare sau in orice alt mod inafara de cel de la parbriz,se mai aude si un fasait!momentan am rezolvato cu un pix,ii proptesc un pix in acel stalpisor din mijlocul aerisitoarelor si gata
yon
@sorin cred ca si la tine este defecta tot capsula dubla cea din stanga (ca sa ajungi la ea trebuie sa demontezi carcasa volanului) si eu m-am izbit de problema asta chiar de cand am cumparat masina , nu baqa caldura decat pe la parbriz si vag de tot prin fata prin bord pe la picioare nici gand. acum fiind nevoit sa schimb caloriferul m-am hotarat sa reconditionez si acel sistem de capsule vacumatice . eu am schimbat comnada acea cu parghii(cea veche era cam uzata si nu eram sigur ca mai functiona) si capsula dubla. acum am si caldura f bine si o pot dirija conform schemelor de pe bord, pot sa spun ca a meritat si munca si bani cheltuiti.vezi linkul postat de whitecar si vei putea sa o rezolvi chiar tu , eu dupa sfaturile celor de pe forum m-am ghidat si am reusit. spor!
Sorin_18
dupa micile verificari am descoperit ca eu am doar acel T la compartimentul motor nu mai am si supapa,afecteaza asta cu ceva dirijarea aerului din interior???
yon
da !!!!!!! cumpara o supapa si inlocuie T sau ce ai zis ca e montat acolo in locul ei
vezi ca supapa acea este uni sens sa o montezi corect ca altfel nu va merge. are o sageata pe ea dar nu imi mai amintesc precis daca e spre motor sau spre bord , ma uit maine si iti spun sigur cum se monteaza


Sorin_18
ok multumesc!.....din cate stiu eu acea supapa trebuie sa permita circularea aerului doar intr-un singur sens,nu?eu am una care permite circularea in ambele,este buna???sa o montez sau sa o arunc?
Minel
QUOTE(Sorin_18 @ 8 Dec 2008, 18:33)
eu am una care permite circularea in ambele,este buna???sa o montez sau sa o arunc?
*



Si atunci care ar mai fi rolul ei ..... huh.gif
mabzii
cum adica in 2 sensuri?daca te referi la supapa aceea dubla ea chiar tre sa dea aer in 2 locuri si impreuna din cate stiu eu adika la picioare ori parbriz sau simultan!imi cer scuze daca nu am inteles eu si m-am bagat ca musca-n ...lapte. :|
Sorin_18
QUOTE(mabzii @ 9 Dec 2008, 00:39)
cum adica in 2 sensuri?daca te referi la supapa aceea dubla ea chiar tre sa dea aer in 2 locuri si impreuna din cate stiu eu adika la picioare ori parbriz sau simultan!imi cer scuze daca nu am inteles eu si m-am bagat ca musca-n ...lapte. :|
*


ma refer la cea mica din compartimentul mototr
yon
acea supapa este unisens credema ca si eu am schimbato la mine si cea veche se comorta la fel ca a ta , pe cand cea noua permite trecerea vacumului intrun singur sens si din cate stiu are o sageata pe marginea ei care trebuie sa fie indreptata spre motor. incearca sa cumperi una si se o si probezi atunci cand o cumperi , ea functioneaza ca si cu supapa de vacum de la servofrana , in care se se baga furtunul de vacum.
Sorin_18
cumva daca acea supapa nu functioneaza cum trebui aerul venit de la galerie este pompat apoi tras inapoi???intelegeti ce vreau sa spun??
yon
da ai dreptate sistemul cam asa functioneaza aerul sa fie doar absorbit in galerie nu si inapoi spre capsulele vacumatice
baranga
merge si fara supapa unisens;am mers asa mult si bine pana i-am pus biggrin.gif
Sorin_18
gata am rezolvat am schimbat acea supapa unisens si merge,dar totusi cand dau in orice alta pozitie inafara de cea de la parbiz se aude un fasait,ca si cum ar rasufla
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.