Repet, am avut si eu problema asta. Insa la mine (asta nu este neaparat obligatoriu sa fie si la tine la fel) problema a fost ca am montat set nou de jicloare fara sa le verific dimensiunile. Daca jiclorul principal nu are dimensiunea corespunzatoare corelata cu jiclorul de aer si diametrul difuzorului, fiind de obicei subdimensionat orificiul, atunci, la apasarea acceleratiei si motorul in sarcina la turatie mica, apare o depresiune mare de aer in putul emulsor care in loc sa absoarba benzina din camera de nivel constant, o impinge inapoi, saracind astfel amestecul, iar spritul nu compenseaza pierderea suficient. De aceea dispare puterea motorului si "da in nas" cu masina in loc sa accelereze. La fel, daca este supradimensionat, se trage mai multa benzina decat trebuie, si da rateuri, afuma bujiile si... din nou, nu are putere. Cu toate acestea, in relanti motorul nu prezinta niciun simptom ca ar avea probleme, deoarece relantiul este reglat de un alt circuit al carburatorului.
Intradevar, trebuie sa optezi pentru bujii bune, de preferinta sa fie set complet. Indiferent daca ai aprinderea clasica, sau ai amplificator de scanteie (cum am eu) sau aprindere complet electronica (Bosch), bujiile trebuie sa fie in conditii bune. Dar daca toate acestea sunt ok, atunci trebuie sa verifici dimensiunile celor 2 jicloare, si sa vezi exact ce tip de carburator, cu ce fel de difuzor este in el. Scrie pe carburator, chiar in dreptul difuzorului, ori 25,5 ori 27. Cu cat difuzorul este mai mare, cu atat trebuie sa maresti dimensiunile jicloarelor pentru ca sa se faca emulsia cum trebuie. "Strangularea" jiclaorelor prin alegerea unora cu dimensiuni mai mici nu reduc consumul propriuzis, ci dimpotriva, consumul ramane la fel doar ca scad performantele, si implicit te indeamna sa apesi pe acceleratie mai tare, astfel ca in ansamblu consumul creste considerabil. Si totodata se deterioreaza si motorul....
Pentru a intelege fenomenul, te rog sa citesti postul lui PH-06-BOA din forumul acesta pe pagina:
http://www.daciaclub.ro/Nedumeriere-carbur...il-t135988.html unde m-am luminat si eu si mi-am rezolvat problema!