Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Imi da in nas
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
engime
Salut, am si eu o problema, in treapta a doua imi da in nas, ma duce in hopuri pana la 2000 de ture, de la 2000 in sus nu mai face, deci ce problema ar fi?
ndragos
singura problema care ar putea fi este carburatoru trebuie reglat de cineva care a mai reglat nu la ureche am patito si eu si aranjazai si aprinderea .
neutrino006
Problema este din necalibrarea jicloarelor, cel principal cu cel de aer de la putul emulsor. In principiu si eu aveam exact aceeasi problema (pana azi, cand am rectificat jiclorul principal la 1,45 mm), si astfel a disparut fenomenul de pierdere putere. Insa pentru cei care au astfel de probleme si nu dispun inca de experienta, recomand calibrarea intregului carburator pe bancul de probe wink.gif
jonny;-)
nu cred ca este de la jicloare . am patit si eu . astazi am dus dacia la mecanic , a facut el ce a facut pe acolo si cand am fost s o iau am, dat o tura si tot ma dadea in nas , atunci a miscat putin avansul vacumatic si merge altfel masina . poate este si la tine tot aceeasi chestie
edymutu
in primul rand asculta un sfat prietenesc. vezi daca este fierbinte bobuna, daca nu desfa bujiile si daca st afumate, negre inceaarca sa pui unele bune, de preferat noi. am patit si eu asa ceva si nici un mecanic cu experienta nu a reusit sa o fak pana nu am schimbat bujiile. mai aveam sa schimb motorul. acum merge perfect. multa bafta
engime
Multumesc pentru sfaturi, bobina nu e fierbinte, bujiile nu sunt toate aceiasi firma urmeaza sa la verific, am un set nou brisk smile.gif
neutrino006
Repet, am avut si eu problema asta. Insa la mine (asta nu este neaparat obligatoriu sa fie si la tine la fel) problema a fost ca am montat set nou de jicloare fara sa le verific dimensiunile. Daca jiclorul principal nu are dimensiunea corespunzatoare corelata cu jiclorul de aer si diametrul difuzorului, fiind de obicei subdimensionat orificiul, atunci, la apasarea acceleratiei si motorul in sarcina la turatie mica, apare o depresiune mare de aer in putul emulsor care in loc sa absoarba benzina din camera de nivel constant, o impinge inapoi, saracind astfel amestecul, iar spritul nu compenseaza pierderea suficient. De aceea dispare puterea motorului si "da in nas" cu masina in loc sa accelereze. La fel, daca este supradimensionat, se trage mai multa benzina decat trebuie, si da rateuri, afuma bujiile si... din nou, nu are putere. Cu toate acestea, in relanti motorul nu prezinta niciun simptom ca ar avea probleme, deoarece relantiul este reglat de un alt circuit al carburatorului.
Intradevar, trebuie sa optezi pentru bujii bune, de preferinta sa fie set complet. Indiferent daca ai aprinderea clasica, sau ai amplificator de scanteie (cum am eu) sau aprindere complet electronica (Bosch), bujiile trebuie sa fie in conditii bune. Dar daca toate acestea sunt ok, atunci trebuie sa verifici dimensiunile celor 2 jicloare, si sa vezi exact ce tip de carburator, cu ce fel de difuzor este in el. Scrie pe carburator, chiar in dreptul difuzorului, ori 25,5 ori 27. Cu cat difuzorul este mai mare, cu atat trebuie sa maresti dimensiunile jicloarelor pentru ca sa se faca emulsia cum trebuie. "Strangularea" jiclaorelor prin alegerea unora cu dimensiuni mai mici nu reduc consumul propriuzis, ci dimpotriva, consumul ramane la fel doar ca scad performantele, si implicit te indeamna sa apesi pe acceleratie mai tare, astfel ca in ansamblu consumul creste considerabil. Si totodata se deterioreaza si motorul....
Pentru a intelege fenomenul, te rog sa citesti postul lui PH-06-BOA din forumul acesta pe pagina: http://www.daciaclub.ro/Nedumeriere-carbur...il-t135988.html unde m-am luminat si eu si mi-am rezolvat problema!
Mr_Devil83
iti zic eu ca daca micsorezi nesimtit jiglerul principal o sa consume mai putin, insa va accelera mai greu, de asemenea viteza maxima va scadea considerabil. Peste 80km/h cu un jigler principal de 122 abia urca iar masina tremura toata, asta asa ca exemplu si motorul consuma undeva pe la 5 si ceva la suta.

Pe el il duce pana la 2000 de ture in hopuri, intrebarea mea este chiar numai in treapta 2 se intampla sau in toate? Ca daca e numai in 2 as suspecta ceva pe la cutia de viteze.
Daca e la toate atunci mai degraba luleaua/capacul delcoului. (Stan Patitu).
engime
numai in treapta a II ma duce in hopuri, si intra si greu pe deasupra, la jiglere nu am umblat, dar cand am luat masina mergea perfect motoru excl.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.