dupa atatia ani in care si-a facut datoria, pompa de apa s-a gandit sa picure, mai bine zis capacul, o face la rece, si nu pe la ax, ci pe la o gaurica in partea inferioara, chiar la iimbinarea conului, stiu ca schimbarea capacului e cel mai simplu lucru, dar intreb poate stie sau a mai facut cineva reconditionarea capacului cu un chit de reparatie, pe care il am, foarte vechi, dar de firma care a stat in vid la intuneric, cauciucul se prezinta mai bine ca un chit de reparatie de srl ce-l iei azi din magazin. Mai are si rulmentii, dar aia sunt buni, nu huruie, deci cum se schimba piesele cele doua piese metalice/cauciuc(presetupa?!)?
Apropos, cat mai costa un capac bun, de origine? poate a luat cineva de curand, ca eu nu am avut treaba cu el niciodata. Contine turbina, rulmentii, presetupa, flansa unde prinzi fulia, nu-i asa?
ydaniel
22 Feb 2009, 17:06
inainte se practica repararea capacului.
acuma am vazut doar presetupa de armcomp-dar este jalnica.
am buna, cum se repara, trebuie prese speciale?
deceneu32
22 Feb 2009, 17:56
QUOTE(argon @ 22 Feb 2009, 16:53)
dupa atatia ani in care si-a facut datoria, pompa de apa s-a gandit sa picure, mai bine zis capacul, o face la rece, si nu pe la ax, ci pe la o gaurica in partea inferioara, chiar la iimbinarea conului, stiu ca schimbarea capacului e cel mai simplu lucru, dar intreb poate stie sau a mai facut cineva reconditionarea capacului cu un chit de reparatie, pe care il am, foarte vechi, dar de firma care a stat in vid la intuneric, cauciucul se prezinta mai bine ca un chit de reparatie de srl ce-l iei azi din magazin. Mai are si rulmentii, dar aia sunt buni, nu huruie, deci cum se schimba piesele cele doua piese metalice/cauciuc(presetupa?!)?
Apropos, cat mai costa un capac bun, de origine? poate a luat cineva de curand, ca eu nu am avut treaba cu el niciodata. Contine turbina, rulmentii, presetupa, flansa unde prinzi fulia, nu-i asa?
1.Capac de origine cumpara de S.C. PULSOR S.A.-Scornicesti.Firma veche,de traditie,aceeasi care fabrica si pompele originale de benzina.Sa nu cumperi alte porcarii. 2.Daca nu vrei sa schimbi capacul,il poti repara.Am avut si eu un orificiu aparut in urma coroziunii.Stiu ca i-am dat-o tatalui meu care a dus-o la el la serviciu si i-au reparat-o mecanicii care se ocupau cu radiatoarele.Au folosit o pasta speciala dar nu stiu sa va spun cum se numeste.Incearca niste silicon acrilic.3.Presetupa si rulmentii se pot inlocui cu ajutorul unei prese.
orificiul acolo e din constructie, nu a aparut pur si simplu..
razvan solenza
22 Feb 2009, 18:31
acel orifici este pt a stii cand e gata pesatupa si nu merita reparat un capac nou de pulsor este cca 60 lei ala de pe masina il repari poate sa curga peste o luna
mihai0070
22 Feb 2009, 18:34
cu capac de origine este ~100 max 150 ron
unul mai de srl este 60 ron si este foarte bun.
hotarati-va cat este un capac de origine(Pulsor), 60 sau 'max 150'?!
ydaniel
22 Feb 2009, 20:17
depinde de unde il iei si mai ales in ce ambalaj:D
PH-06-BOA
22 Feb 2009, 22:09
Pune mana si repara-ti pompa, ca e cost zero, si te duce ani buni daca folosesti numai antigel. Gaura e pentru a nu intra lichid si la cel de-al doilea rulment. Nu se merita sa -i lasi tot p-aia.
Cu o presa, extragi flansa de prindere a fuliei, de pe ax. Pui capacul cu fata dreapta pe un cilindru cu interiorul in care sa intre turbina (o teava ) ca atunci cand bati in ax cu un material moale (bronz, aluminiu) axul sa pice in interiorul piesei. Sa fie mai groasa in "carne" , pentru a nu lasa urme pe capac. Axul iese , cu turbina cu tot. Scoti apoi siguranta zegher de la rulment, si prin partea opusa, unde era turbina, bagi un dorn si bati in rulmentul de langa siguranta, si-l dai afara. Bati egal , diametral opus. Vezi daca nu are si intre rulmenti vreo siguranta (da nu are) ,va fi un distantier (care era pe ax) pentru rulmenti. Il dai afara si pe cel de-al doi-lea, batand cu o teava egal, pentru ca e traseu mai lung si sa mergi drept pentru a nu strica cota.
Presetupa cuprinde doua piese: cea cu carbunele, si cea pe care merge carbunele. Cea pe care merge carbunele de grafit, daca nu e majoritate de otel cu o garnitura de cauciuc, si e majoritate de cauciuc si o saiba de tabla lipita de cauciuc, pe asta din urma sa nu o pui, ca e prost lipita saibe , de cauciuc, si se desface imediat. Daca ai pe pompa una ca prima descrisa si are rugozitati, mai bine o slefuiesti p-aia , de cat cu cealalta de tabla lipita. Atentie la montaj, sa nu bati in ax peste masura sa-l umfli in zona turbinei, ca crapa turbina, sau daca il bati prea mult, spargi presetupa. Sa mearga putin greoi, semn ca e presata bine.
cagulaa
23 Feb 2009, 09:23
capac de pulsor am luat in 30 decembrie si am dat 80 ron ( in Pitesti pe Dumbravei). Mai aveau si unele de srl-uri parca facute la Pitesti in Bascov astea era 40 ron, dar am auzit ca nu sunt asa de bune
Mr_Devil83
23 Feb 2009, 11:15
pe rex al meu (da, are un nume cazanul meu
) se afla mai multe piese de import cum ar fi:
capacul pompei de apa
servofrana
si culmea ca functioneaza ireprosabil.
Dupa macaraua noua, de uamt, cumparata din magazin la care pot sa ii dau foc pt ca nu e buna de nimic m-am lamurit cum e cu multe piese romanesti "de origine". Sunt incredibil de proaste si mai sunt si scumpe.
Cele de asam sunt niste rebuturi fara discutie. Dar de exemplu am bendix master sport si starterul care l-am montat pe un electromotor pt un prieten a fost tot master, deh, e la jumate de pret fata de cele "de origine" si culmea ca sunt si bune.
vallyyy
23 Feb 2009, 16:35
Dar de ce te complici sa dai atatia bani pe un amarat de capac cand poti sa-l iei din targ cu 10 lei si faci lejer mii de km cu el .............il verifici sa nu aiba joc si cel mai important sa mergi doar pe antigel si tine de zici ce-i aia...........P.S. : stiu ca lucru nou e lucru nou ,dar in cazul capacului de la pompa de apa chiar nu e necesar
v_razvan_c
23 Feb 2009, 17:43
argon, parerea mea este mai bine cumperi un capac nou.
Am facut acum cateva luni chestia asta. 50 RON m-a costat; este intr-o cutie albastra, si scrie ceva de ,,Pitesti", nu e cine stie ce oricum, dar daca mi-a dat garantie, merge; plus ca se vede o mica descentrare la fulie... Nu te sfatuiesc sa iei asa ceva
Mai greu mi-a fost sa desfac surubul care intra in chiulasa, a trebuit sa tai cu panza de bofaier vechiul capac, si asa am desurubat cu tot cu bucatica taiata ramasa din capacel
. Cam asta a fost greul la mine. Am fost sfatuit sa iau capac de ,,Scornicesti", dar era 80 RON. Tu alegi, fara suparare vallyyy, dar de la dezmembrari nu mai iau nimic, au aia niste preturi pe toate gunoaiele alea. Intr-adevar se gasesc si lucruri bune, dar un pacac nu prea il poti verifica decat daca-l si montezi, in plus nu stii cat mai tine.
deceneu32
23 Feb 2009, 17:51
QUOTE(argon @ 22 Feb 2009, 19:01)
hotarati-va cat este un capac de origine(Pulsor), 60 sau 'max 150'?!
Eu l-am schimbat mai demult,vreo doi ani,si atat era:60 lei.Acum nu mai stiu cat este.O sa trec pe la un magazin sa intreb,de curiozitate.
gata , am luat capac nou de Pulsar Scornicesti, 84 ron, garnitura 1 ron, suruburile aluia vechi s-au desfacut fara probleme, problema a fost curatarea garniturii vechi, o ora m-am chinuit, pus ala nou, uns garnitura cu vaselina, strans treptat in cruce, acum totul e OK, am pierdut 2 litri de antigel, si celora care aerisirea le scoate peri albi, recomand borcan de plastic, cu furtunul pe fund, nici macar capacul de la radiator nu l-am scos, doar ceel doua aerisitoare, in 3 minute am terminat aerisirea
v_razvan_c
23 Feb 2009, 18:32
Eu am mai pus si niste silicon rosu intre garnitura si capac/pompa
Mr_Devil83
23 Feb 2009, 18:57
voi aveti o problema cu siliconu ala rosu.
nelu_1985
23 Feb 2009, 19:00
poate n-au acuma da urmeaza...
v_razvan_c
24 Feb 2009, 00:59
Dar ce are siliconul ala? L-am pus peste tot al naibi el, pana si la teava de evacuare
sorin1983
24 Feb 2009, 01:06
de ce nu ai incercat si cu silicon negru? eu mor pe ala rosu
ma seaca "coloarea manca-ti-as"
v_razvan_c
24 Feb 2009, 01:18
Si ala negru merge pus peste tot?
Deci asta era problema doar, culoarea..?
problema sta in felul urmator, cui ii e lene sa curete garniturile vechi, pune silicon, e o tiganie, daca cureti bine, nu e nevoie de nici un silicon.
argon sa stii ca ai dreptate eu la nici o imbinare pt care se gasesc garnituri nu folosesc silicon si nu am nici o problema, ca sa fi on topic eu zic ca ar trebui sa schimbi capacul , eu am schimbat acel capac in vara si pana acum nu am avut nici un fel de probleme, am dat pe el vreo 50 de ron cu tot cu garnituri, nu stiu de cine este produs.
nelu_1985
24 Feb 2009, 07:56
l-o schimbat ieri
ydaniel
24 Feb 2009, 10:28
si nici nu e nevoie sa dai cu vaselina
nu e nevoie, dar nici nu strica, mai repede ajuta la asezare si etanseitatea initiala.
Mr_Devil83
24 Feb 2009, 12:26
vaselina nu strica, siliconul e discutabil.
Io sunt de parere ca siliconul ala e mai degraba o improvizatie a mecanicilor care nu sunt in stare sa stranga o garnitura. Fabrica a pus silicon cumva la baia de ulei, la capacul culbutorilor, la pompa de apa? NU!
A pus la ultimele motoare ca sa scape repede. Da si ei au pus doar silicon, nu garnitura si silicon.
Ca sa va oftic motorul meu nu mai are urma de silicon, mi-a luat vreo 2 ore sa curat calumea siliconul de la baia de ulei. Ramasesera pe blocul motor resturi. Si chestia cea mai mijto la care m-am gandit eu este ca daca or ramas sunt mari sansele ca particule din el sa pice in ulei si sa ajunga prin canalele de ungere cu ulei a motorului. Va las pe voi sa va ganditi ce daune ar produce. La fel si in pompa de apa daca ajung bucatele in lichidul de racire.
ydaniel
24 Feb 2009, 12:29
asa e.dar nici vaselina nu se pune la garnituri.asta e tot o improvitatie;)
bine ca esti tu destept si faci fara improvizatii, daca dadea toata lumea cu vaselina pe garnituri nu mai stateam sa ne chinuim la ras garniturile vechi.
Mr_Devil83
24 Feb 2009, 12:54
ydaniel te ajuta la fixare vaselina aia, se dizolva in ulei si nici nu e toxica.
adrianne
24 Feb 2009, 13:09
Sorry, dar imi era gandul ca topicul asta era la cafenea:
Daca este lipsa, imi place cu silicoane.
De vaselina nu zic decat sa o foloseasca altii.
Asta daca tot discutati despre ele...
ydaniel Postat Astăzi, 10:28
"si nici nu e nevoie sa dai cu vaselina"
Ba unii au nevoie...
bineinteles, persoanele din acest topic se exclud
L.E.: uitasem ghilimelele
ydaniel
24 Feb 2009, 13:29
eh,in nici un manul nu scrie sa dai cu vaselina cand montezi o garnitura noua:)
v_razvan_c
24 Feb 2009, 13:41
Ehh, de unde sa stiu; eu curatasem bine suprafetele, argon, dar am zis ca ar trebui si silicon din ala; deci n-a fost o tiganie, asa credeam ca se face
Lasati, nu-mi pare rau, macar sa nu mai vad vreo picatura de acolo vreodata
Adrian_Boy
24 Feb 2009, 17:01
am si eu o intrebare, daca pompa de apa incepe sa faca galagie (destul de tare), cam cat mai tine ?
pana pica
Tiberiu-Andrei
24 Feb 2009, 18:51
Si a mea picura putin,a inceput in decembrie cand am desfacut suruburile de la capacul pompei,am miscat putin de ea dar intr-un final nu am dat-o jos,am strans suruburile la loc si sanatate.(am uitat sa schimb garnitura cu alta noua)
Cred ca numai garnitura trebuie sa o schimb,probabil nu s-a mai asezat cum trebuie acolo.
Mr_Devil83
24 Feb 2009, 20:18
QUOTE(Adrian_Boy @ 24 Feb 2009, 17:01)
am si eu o intrebare, daca pompa de apa incepe sa faca galagie (destul de tare), cam cat mai tine ?
Pe mine mo tinut cam 2000km.
Eu folosesc peste tot silicon rosu (in afara de carburator si circuitul de alimentare cu benzina) cand fac etansari ...si nu am probleme nici cu sistemul de racire ,nici cu evacuarea,nici cu uleiul...am desfacut odata motoru sa schimb discul de ambreiaj si la montarea furtunelor de racire prin care circula antigelul nu am mai pus silicon...cand am pus antigelul si am pornit motorul a inceput sa tasneasca peste tot . Am restrans colierele dar degeaba,pana nu am pus silicon nu am scapat; de atunci merge perfect
bucatzel
24 Feb 2009, 23:30
siliconu' ala e o idee buna , daca ma intrebi. decat sa te intrebi daca o garnitura e buna de ceva, e mai simplu s-o completezi cu silicon, si dupa aia te poti plange de _altceva_ ca "nu se mai face ca pe vremuri"
se poate sa curga ulei pe la capac la pompa de apa?sau doar lichid de racire? am gasit ceva picurat ce seamana a ulei.
ydaniel
21 Apr 2009, 08:37
pai poate se prelinge de la capacul culbutorilor;)
se prelingea pe la semeringul de la distributie.
Adrian.gl
20 May 2009, 17:19
salut.
am o gaurica la pompa de apa la dacia mea de 33 de ani, la stutul in care intra furtunul de la T . datorita faptului ca pompa este la fel de veche ca masina nu pot desuruba acel stut ca se rupe. intrebarea este daca pot acoperi gaura cu silicon rosu bison rezistent la 200 de gr. celsius. este suficient, rezista ?
C a t a l i n
20 May 2009, 17:22
Poxilina e foarte lăudată...
Adrian.gl
20 May 2009, 17:43
tine la temperatura la care ajunge pompa de apa?
C a t a l i n
20 May 2009, 17:56
Ține și pe eșapament...
ydaniel
20 May 2009, 20:41
daca mai ti masina mai bine faci treaba buna:)dar daca ai de gand sa o duci la remat...
Adrian.gl
21 May 2009, 12:11
ydaniel, daca zici sa schimb corpul pompei de apa, am incercat acest lucru, ca e foarte simplu, numai ca cele doua suruburi de sub stutul acela gros unde vine termostatul, nu pot sa le desurubez (intepenite, 33 de ani) si imi este frica sa nu se rupa, ca apoi trebuie sa umblu mult (dat gauri, facut filet) si nu pot misca masina de pe loc.
ydaniel
21 May 2009, 20:33
cu munca si efort se face:)
incearca da cu degripant-asta e:)
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.