Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Carburator
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
cristicipaian
Tot caut de ceva vreme pe aici dar.......na!
Intrebarile mele sunt:
-care sunt simptomele pentru aer fals tras pe sub talpa carburatorului?
- care e ordinea corecta de montare a garniturilor de sub carburator, pata calda?incepand de la galerie.
Multumesc!!!
gangara
daca vrei sa vezi care ar fi planeitatea talpei carburatorului la fata locului, scoti garnitura dintre pata calda si carb si vezi daca etanseza bine. in sensul ca daca misti de carb sa nu aiba joc...in fine, m-ai inteles tu. daca nu ti se pare in ordine il iei la pila fara frica. dar inainte de asta ca sa vezi daca trage aer incerci urmatoarele:
-scoti furtunul din T-eu, cel cu duza si il astupi cu degetul. trebuie sa scada turatia.
-o accelerezi pe liber si trebuie sa iti revina la ralanti imediat, nu lin
-desurubezi jiglorul de ralanti. motorul trebuie sa moara instantaneu.
toate astea sunt valabile daca amestecul este reglat cat de cat corespunzator
or mai fi si altele. mai e nu stiu ce spary...dar nu am habar despre el


19 Mar 2009, 18:44:
a...iar de a doua intrebare, nu prea am inteles-o.te referi la ce tipuri de garnituri?
cristicipaian
este o garnitura mai groasa dintr-un fel de carton, si doua din ceva material gri
gangara
cele din material gri despre care vorbesti, material care imi scapa acum denumirea lui, sunt cele care se folosesc, mai ales daca planeitatile sunt bune. dar cele care se gasesc acum prin magazine sunt deplorabile. cele din carton, defapt un fel de carton electrotehnic eu nu am folosit. cred ca se pun doar intre flansa si carb
br17rfg
cele din clingherit parca se numesc...
cristicipaian
intrebarea mea e de la galerie in sus cum se monteaza acele garnituri?mentionez ca astazi am facut planeitatile carburatorului, iar la ora actuala, componentele stau in decarbusolv.Maine urmeaza sa il suflu sub presiune si sa il reansamblez si sa il montez pe masina, de aceea solicit ajutorul colegilor forumisti pentru a-l monta si regla corespunzator sa nu trebuiasca sa fac asta din nou peste o luna.
Multumesc!!!


19 Mar 2009, 20:50:
la reglaj, prima gaura de progresiune trebuie sa ramana descoperita?

19 Mar 2009, 21:19:
E corect? dupa calcului diferentei, imi ramane cursa 1 mm.

19 Mar 2009, 22:36:
nimeni?
danut 69-71
QUOTE(cristicipaian @ 19 Mar 2009, 21:17)
intrebarea mea e de la galerie in sus cum se monteaza acele garnituri?mentionez ca astazi am facut planeitatile carburatorului, iar la ora actuala, componentele stau in decarbusolv.Maine urmeaza sa il suflu sub presiune si sa il reansamblez si sa il montez pe masina, de aceea solicit ajutorul colegilor forumisti pentru a-l monta si regla corespunzator sa nu trebuiasca sa fac asta din nou peste o luna.
Multumesc!!!
<span class='edit'>19 Mar 2009, 20:50:</span>
la reglaj, prima gaura de progresiune trebuie sa ramana descoperita?

<span class='edit'>19 Mar 2009, 21:19:</span>
E corect? dupa calcului diferentei, imi ramane cursa 1 mm.
*



1. Pui pe galerie , garnitura de clingherit , cea de plastic-presat (care era pe vremuri din textolit ) garnitura de carton presat si carburatorul peste . Daca te uiti bine in " Fundul " carburatorului , are 3 orificii in forma de triunghi , ele trebuie sa fie desfundate .
2.un carburator bun trebuie sa porneasca din prima , daca au fost facute reglajele la rece .( Jicleorul de aer trebuie curatat si montat la loc cu 2,5 ture { doua ture jumate } , dar trebuie sa-i faci si nivelul , intorci capacul carburatorului cu fata in jos si intre plutitor si garnitura de carton trebuie sa fie distanta de o tigara de marime normala , nu subtiri si nici trabucuri . wink.gif-poti sa pui si putina benzina in camera sa nu astepti sa se umple , excl.gif daca pot sa-ti mai fiu de folos , ai nr. meu de tel , stau la dispozitia tuturor , daca e nevoie .0744-555816 Danut Crainiciuc -Suceava .


Aceasta reglare este tehnica , nu dupa cele scrise in carti , vorbesc din proprie expierenta . wink.gif
gangara
garniturile le pui cum a spus danut.

NU TREBUIE sa se vada nici o gaurica de progresiune. ralantiul il reglezi cu clapeta complet inchisa (doar cat sa se sprijine pe parghie pt a nu strica corpul carbului) doar din surubul de amestec.
nu reglezi cu x ture desfacut. il strangi pana motorul da sa moara, apoi il desfaci foarte usor pana cand motorul are un mers frumos si un ralanti bun.
nivelul in cnc poti sa il reglezi intradevar si cu tigara.
tzepesch
mai, dar daca facem noi garnituri dintr-un cauciuc, sau din piele n-ar fi sensibil mai bune ca etanseitate decat cele de cauciuc.

adica clingherit - garn piele - pata calda - piele - carb


ce parere aveti?
gangara
eu cred ca benzina ataca in timp cauciucul. pielea cred ca e mult prea subtire. iar o garnitura e 1leu.
Mr_Devil83
ma era cam asa ordinea lor:

galerie
garnitura klingherit
tavita carburator
garnitura klingherit
distantier textolo sau plastic
garnitura klingherit
pata calda
garnitura din carton
carburator

clapeta de acceleratie inclinata la 85 de grade, fix deasupra primei gauri de prgresiune trebuie sa stea
mishujkl
Exceptand "elica", cam asta ar fi ordinea http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...dpost&p=1168294
danut 69-71
QUOTE(tzepesch @ 20 Mar 2009, 00:46)
mai, dar daca facem noi garnituri dintr-un cauciuc, sau din piele n-ar fi sensibil mai bune ca etanseitate decat cele de cauciuc.

adica clingherit - garn piele - pata calda - piele - carb
ce parere aveti?
*




Garniturile facute de cauciuc (se dizolva in benzina ) , iar cea de piele - de fapt in ambele cauzuri isi modifica proprietatile initiale in timp - contra indicat . Daca erau bune , puneau constructorii . wink.gif
gangara
@Mr_Devil83: "clapeta de acceleratie inclinata la 85 de grade, fix deasupra primei gauri de prgresiune trebuie sa stea".
adica prima gaurica sa fie descoperita,nu?
pai si ce treaba am mai facut daca la ralanti motorul se alimenteaza din progresiune?
cristicipaian
e posibil sa am relanti instabil daca furtunul ce pleaca din t-ul carburatorului la capacul culbutorilor, e fisurat?
gangara
sub nici o forma. la poti sa il scoti din si din t-eu. multi care au motorul varza si face o gramada de "muci" pun in loc de furtunul ala unul mai flezibil indreptat in jos.
ralanti instabil: aer fals; reglat prost; carb infundat; jiglorul de ralanti necorespunzator; sau partea de aprindere
Mr_Devil83
sau un cilindru unde o supapa nu mai inchide bine si compresia este proasta.

gangara, despre gaura aia vorbeam. Clapeta de acceleratie sta fix deasupra primei.
gangara
@Mr_Devil83: cu tot respectul insa la carbul mono spre deosebire de cel dublu nu trebuie sa fie descoperita nici o gaurica de progresiune.
se poate regla perfect cu clapeta perfect inchisa. defapt asa trebuie reglat
Mr_Devil83
da?
Nu stiam asta.
eu totdeauna am reglat carbuatorul cu prima gaurica sub clapeta de accelearatie.

Nu m-am gandit la asta niciodata si nici super consumuri nu scot.
gangara
la carbul dublu prima gaurica de progresiune e atat de jos incat nici nu ai cum sa o lasi nedescoperita. in fine, datorita principiului de functionare iti permite sa folosesti si progresiunea. la difuzorul 2 gaura de progr e mult mai sus si obligatoriu trebuie obturata.
la mono amestecul se regleaza mai "din topor" acest lucru permitandu-ti sa ai clapeta inchisa si un ralanti frumos.

insa la cat spui ca iti consuma motorul tau...ai toata invidia mea si a altora
cristicipaian
problema rezolvata!
Reglat culbutori, redemontat, recuratat carburator, reglat aprindere cu stroboscop, reglare amestec, deci merge brici.
Multumesc baieti, daca nu mai e nimic de adaugat, se poate inchide.
teoX
QUOTE(gangara @ 19 Mar 2009, 19:42)
-o accelerezi pe liber si trebuie sa iti revina la ralanti imediat, nu lin
*



Daca revine prea lin care ar putea fi cauza ?
De exemplu daca o turez in jur de 2000 (fiind debreiata) scade spre 1200 in cam 20 secunde fara sa mai ajunga la turatia de relanti (reglata la 800).
Am schimbat furtunul + duza, furtunul vacumatic.

Pentru moment am schimbat carburatorul cu un altul de care nu sunt multumit de loc.
Problema a aparut dupa ce mi-am luat o teapa mare la o benzinarie din BT care "semana" cu cele Petrom. 251.gif

Edit:
Am uitat sa mentionez ca fenomenul se intimpla doar cu motorul cald cam dupa 15 minute de functionare.
stefy_stef_2010
cat de deschis, cate ture, tine surubul de la aer din carburator? ce reglaje aveti pe instalatia de gaz? la debit?
ionut_09_RWX
pe benzina.. starngi la maxim... deschizi 3.5 ture daca nu porneste deschizi cate un sfert de tura pana porneste. odata pornita reglezi ralantiul din surub la 900rpm, si de aici la ureche ..te joci cu jiglerul de aer pana obtii o turatie constanta rotunda , daca creste ralantiul in cobori la 850.. 900
pe gaz ... dupa ce ai reglat-o pe benzina o dai pe gaz si tot dupa ureche te joci cu jiglerul ala cam o tura daca dezchizi o gatuiesti iar daca il inchizi va demara mai frumos dar posibil sa pape... oricum conteaza prea putin reglajul aerului la nivelul carb...
Adrian_Boy
QUOTE(gangara @ 22 Mar 2009, 02:22)
@Mr_Devil83: cu tot respectul insa la carbul mono spre deosebire de cel dublu nu trebuie sa fie descoperita nici o gaurica de progresiune.
se poate regla perfect cu clapeta perfect inchisa. defapt asa trebuie reglat
*




QUOTE(Mr_Devil83 @ 22 Mar 2009, 02:45)
da?
Nu stiam asta.
eu totdeauna am reglat carbuatorul cu prima gaurica sub clapeta de accelearatie.

Nu m-am gandit la asta niciodata si nici super consumuri nu scot.
*



1. Cum se poate regla clapeta de la acceleratie la un anumit unghi ?
2. Iar din cate stiu eu, trebuie sa inchida destul de etans clapeta, adica toate cele 3 gaurele de progresiune.
ionut_09_RWX
salut,
daca aveti carb nou cu clapeta noua in fine fara nici o uzura distanta dintre corpul carb si clapeta va fi foarte mica si motorul nu va putea aspira ... de aici pleaca toata chestia cu 85 de grade si prima gaura de progresiune asta teoretic.
eu recomand: dupa ce a-ti spalat carb bine suflat si restu slefuiti cu smirghel fin zona unde a frecat clapeta pe corp, slefuiti si clapeta astfel incat buzele ei sa nu fie taioase, si:
1) in nici un caz nu reglati ralantiul a.i. clapeta sa fie perpendiculara pe corp pentu ca sfidati principiile aerodinamici si sigur nu va merge bine la ralantii
2)clapeta trebuie sa acopere prima gaura de progresiune minim 50%
3) daca la pornire ralantiul este prea mare verificati in primul rand avansul apoi, apoi etanseitatea cuiului din CNCla jiglerul de aer deschideti maxim o jumatate de tura dupa ce motorul a atins turatia cea mai mare
4) luati in considerare faptul ca voi folositi motorul la o turatie foarte mare fata de ralantiu deci faceti reglajele a.I. sa mearga frumos la turatii mari 4mii -5mii in liber
spor la treaba!!!

Adrian_Boy
Sa inteleg ca, clapeta de acceleratie are stant pe ea cele 85 de grade facand referire la ce ?
- la pozitia de repaus (relanty) ???
- sau la maximum ? (acceleratie maxima) ???

Am cautat in toate cartile aceasta cota, nu am gasit nimica sad.gif


[attachmentid=1627557664]
ydaniel
85 GR E DESCHIDEREA maxima a clapetei!!!
paul-tm
Salutare.Are ceva daca pun silicon rosu intre garniturile de sub carburator? Sau ce ar fi indicat sa se puna intre ele? Multumesc
pcostica
siliconul e f. bun.
Bafta!
N E S
QUOTE(paul-tm @ 9 Oct 2009, 14:04)
Salutare.Are ceva daca pun silicon rosu intre garniturile de sub carburator? Sau ce ar fi indicat sa se puna intre ele? Multumesc
*



N-am auzit de silicon rosu pus sub carburator niciodata sincer...uite citeste topicul http://www.daciaclub.ro/Garnituri-carburator-t92642.html si vei afla exact ce garnituri trebuie puse la carburator. Numai bine!
Adrian_Boy
Recomand, doar putina vaselina wink.gif
paul-tm
Am reusit pana la urma, cu putina vaselina.Dar nu mergea carburatorul mad.gif . Azi mia venit coletu din bucuresti cu un carburator carfil de 1400, lam curatat exterior interior.L-am pus pe masina si curgea benzina pe la ax, pe la ambele capete gun3.gif . Ce ghinion am.....
Am pus din nou bourget-ul pe masina, duminica ii fac consumu cu o sticla de 2l pusa la motor.
Se mai gaseste carburator carfil de 1300 nou?

10 Oct 2009, 18:46:
Ce efecte are jigloarele de 1300 puse pe un corp de carburator de 1400? Si carburatoru pe motor de 1300 cm? Multumesc si stima
vladut88
si eu am tot bourgeot pe aro l-am dus la cineva cand a fost nou acum un an si ceva , l-a reglat bine la curatat si l-a pus la el pe dacie pe distanta de 5 km a scos un consum de 5% km ,cu o viteza maxcima de 80 km/h
paul-tm
O sa incerc sa imi fac unu, am un carb de 1300, e cam murdar si nu stiu cum sa il spal. Cu detergent de vase, sau decarburol? Neparat daca spal carburatoru trebuie sa dau jos axu de la acceleratie si ganiturile de teflon?
Adrian_Boy
Ia niste garnituri noi de teflon, este 1 leu una maxim si se schimba in 5 minute ambele wink.gif

Il speli cu decarburol 24 ore,poate si mai mult, numai sa nu il tii in brate biggrin.gif

Il sufli cu aer comprimat, eu am luat o siriga cu ac subtire si am bagat decarburol prin toate orificiile wink.gif , sa iei cam 2litri
paul-tm
Mersi de raspuns. Eu am cumparat un carburator de 1400 de la sebastian(dacia rasturnata).
Nu ma mai chinui sa dau jos bucsile de teflon, am vb cu sebastian si au fost schimbate bucsile,reglata clapeta de acceleratie in service.Si cumpar un spray de curatat carburatoru si sper sa rezolv ceva sa nu mai demontez si axu de pe carburator.
Curios carburatoru e de 1400 si are jiglere de 135 cu 170 mm. Din cate stiu astea sunt jiglere de 1300.
Adrian_Boy
Mai verifica sa nu aibe carburatorul vro fisura, cu toate ca e putin probabil, dar mai verifica asa :

- etansarea dintre cele doua corpuri ale carburatorului sa fie perfecta prin acea garnitura de hartie.
- surubul de cupru sa fie strans, ca sa nu se prelinga pe acolo benzina.

Totusi i-ti recomand sa schimi cele doua bucse de teflon, altfel nu mai vad cum ti-ar mai arunca benzina pe acolo cu ele noi wink.gif

LE> mai verifica nivelul din CNC, eu folosesc doua spirale de 6 si unul de 13. Sa ai si plutitorul Ok, eu unul le prefer pe cele din plastic.
nelu_1985
Am schimbat si eu axul cu totul la carburator ca n-am gasit corp bun, dar acuma strange putin in bucsile alea de teflon, ii pun periodic cate o picatura de ulei si incepe sa-si de-a drumul...macar nu mai curge si nu trage aer fals
Adrian_Boy
Eu cand am introdus cele doua bucsi, am pus si vaselina ... bine ... ca, in calea benzinei e cam greu sa reziste acolo ... dar e buna si solutia aleasa de tine Nelule.
La introducerea celor doua bucsi, trebuie o pozitionare ca la carte, altfel te miri ca-ti trage aer fals pe acolo si alti balauri biggrin.gif
paul-tm
Salutare. Am cumparat un set de jiglere de 1300 noi si jigleru din poza nu imi dau seama unde ar trebui sa il montez?
Si am membrana de la pompa de sprit si nu are lipita de ea garnitura de carton.Pe ce partea vine pusa la montaj garnitura de carton: pe partea cu axu de fier sau pe partea cu tabla de fier ce vine arcu pe ea?
Mersi mult, scuze Adrian ca am folosit poza ta.
vladut88
acel jiclor se monteaza langa ciosul de papagal cum privesti carburatorul din partea cu CNC vine in dreapta si cum privesti din partea cu clapeta de acceleratie in stanga cam la 1 cm de ciocul de papagal
Adrian_Boy
Parca tub emulsor ii zice biggrin.gif asa ca baga un ochi in carte si-l vezi pe schema.

Iar fizic, e cam greu de vazut pentru ca se vede doar ca o saiba el, fiind introsud 99% in corp.
Sorin_18
QUOTE(Adrian_Boy @ 9 Oct 2009, 18:59)
Recomand, doar putina vaselina wink.gif
*


se va topi,nu are efect!
Adrian_Boy
Se va transforma intr-un fel de mazga, suficient incat sa inchida porii wink.gif
Sorin_18
eu am incercat si nu a mers
vizitatorul
intrebare:carbul de dacie...cum isi pune cnc-ul la atmosfera??????????????
tks
mishujkl
Prin canalul din poza, comunica cu cagula filtrului de aer.
PH-06-BOA
Pentru etansare, mastic rosu, sau chiar negru. Au rezistenta termica de pana la 350 de grade.
vladut88
QUOTE(Adrian_Boy @ 15 Oct 2009, 13:10)
Parca tub emulsor ii zice biggrin.gif asa ca baga un ochi in carte si-l vezi pe schema.

Iar fizic, e cam greu de vazut pentru ca se vede doar ca o saiba el, fiind introsud 99% in corp.
*


imi statea pe limba de aceea nu am zis cum se cheama ,el se scoate de acolo cu o sarma subtire sau daca e dat carburatorul jos il intorci invers dar cel mai usor iese cu o sarmulita
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.