Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Diagnoza
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Diverse - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2
cristidudeanu2003
Ce ziceti merita ,sa ne cumparam cablu de diagnoza ca acesta?[attachmentid=1627509526]

20 Mar 2009, 09:03:
Ne foloseste la ceva.
C@talin
vezi ca multi au asa ceva sunt topice serch tongue.gif
djasu82
sunt bune se foloseste programul power obd si poti sa faci o revizie la toti senzorii si e mai are programul respectiv. De unde ai cumparat cablul ...?
boogie
Cu cat ai cumparat cablu?
Si eu vreau.
sdaniel407
vreau si eu cablu de diagnoza
de unde si cat ?
sdaniel407 id pe mess
S.Alex-F
Ma bag si eu la un cablu de diagnoza...!!

s.alex0f@gmail.com
s.alex0f@ymail.com

nu sunt ghertoi si cinstesc cum se merita!
pskint25
djasu ai power obd freeware?
AdrianSavu
Am luat yo azi power obd de aici http://www.powerobd.ro/download.html l-am instalat si merge ... problema e ca imi trebuie cablu biggrin.gif

Se gaseste sa cumpar ? si cam la ce pret ajunge ?
djasu82
iti trebuie cablou si un laptop cu iesire seriala fiindca cel cu iesire pe usb nu mere cu programul power obd din n motive .
S.Alex-F
sau ar putea folosi un calculator..desktop!!
Cam toa(n)te au mufa seriala deci no problem!

Nu e mare...prelungitor pana la masina ...unitatea pe scaun dreapta...etc... ca doar no sa-mi cumpar o rasnita de laptop pentru asta!

Acum...sa intreb si eu ceva!
Interfata este activa sau este pasiva!
Adeca doar face legatura fir -cu- fir la calculator...si de restul(interpretarea semnalului) se ocupa programul!..PASIV
sau
Intre cele doua mufe...adeca in cablu se afla microprocesoare ceva...."piese,rezistente,ceva"!

Daca este PASIV ...sa verifice cineva contiunitatea...sau sa ne intalnim undeva..ca o fac eu cu un aparat de masura!Ca tare mie ca cineva se juaca cu banii nostrii!

Daca e ACTIV....atunci DZEU cu mila...suntem la mana lor ....nenorocitiiii!!!

Va salut!

djasu82
are un microprocesor mufa odb 2 cea pe usb iar pe serial are 4-5 circuite logice si cativa tranazistori insirati.
tataiedaciotul
Si totusi cat costa cablul si de unde se procura?
Maskatu
Aruncati un ochi aici... nu stiu care este exact dar cred ca se regaseste
http://www.autoscan.ro/DaciaRenault~89.htm
alexandrusiri
stie cineva daca asta e cablul care ne trebuie noua pt a-l conecta la laptop si la masina pt diagnoza?

http://www.autoscan.ro/Cablu_OBD2_serial.htm
AdrianSavu
M-am uitat eu acum la mufa de la DSN si de la Solenza si cred ca merge ... am numarat gaurile si sunt 16, practic ar trebui sa mearga cu cablul OBD 2
Maskatu
Dar ce rost are sa va luati toti cablu?? Diagnoza nu o faci la 2-3 zile. Ma rog, nu e rau sa il ai, daca tot il luati va faceti un chip tuning si iesiti oricum mai ieftin biggrin.gif un chip tuning e 100 de euro, cablul vad ca e 50 ron. Un laptop facut rost de la un prieten eventual, si aia e biggrin.gif
ti3sto
QUOTE(Maskatu @ 15 Apr 2009, 09:33)
Dar ce rost are sa va luati toti cablu?? Diagnoza nu o faci la 2-3 zile. Ma rog, nu e rau sa il ai, daca tot il luati va faceti un chip tuning si iesiti oricum mai ieftin biggrin.gif un chip tuning e 100 de euro, cablul vad ca e 50 ron. Un laptop facut rost de la un prieten eventual, si aia e biggrin.gif
*




si reconfigurarea timpilor de injectie cine le face cablu ?? nu iti trebuie niste timpi noi de injectie?? iti trebuie program care sa iti recunoasca calculatoru masinii?
IRONICK
sigur, merge sa faci cipcirip-tiuning cu interfata aia de 50ron
djasu82
nu avem timpii de injectie noi care creste puterea la 85 cp si sa fie in format hexa biggrin.gif ca daca aveam cu programul acela francez de la reno reprogramam UCE.
Poate ironick ne ajuta biggrin.gif stiu ca nu ia pielea de pe om pentru un ban in plus acolo nu strica pentru 5-10 minute . Eu nu am datele noi care trebuie introduse ... daca le aveam va ajutam eu .
IRONICK
si daca il aveai tot nu puteai sa reprogramezi nimic ...
driverx
Ma. Ce S.F.-uri visati voi aici. Pun pariu ca nici jumatate de aici nu o sa fiti in stare sa va dati seama daca ceea ce vedeti voi acolo e corect sau nu. Sau dati zeci de ron, suta de ron sa puteti sa va stergeti voi erorile care 80% probabil nici nu le aveti?

Sau cam ce visati voi ca faceti cu cablurile alea? Reprogramari de injectie? Credeti ca softu are un wizzard la care dati de 3 ori pe un button "Next" si treaba e gata?

Mai cititi niste manuale despre motoare cu ardere interna, apoi ceva ceva despre electrica/electronica, apoi ceva ceva despre sistemele de injectie de pe masini, apoi niste protocoale de comunicare si dupa aia aveti sanse sa nu dati banii aia degeaba.

Va luati pana la urma un ELM, il conectati la masina, va umeziti de tot cand vedeti mesaju' "Connected", apoi de curiozitate va uitati la PID-uri si vedeti Throttle Position undeva intre 17% si 18%. Oare de ce? E buna valoarea asta sau nu?
IRONICK
la ralantiii?
einstein1984
QUOTE(driverx @ 15 Apr 2009, 15:24)
Ma. Ce S.F.-uri visati voi aici. Pun pariu ca nici jumatate de aici nu o sa fiti in stare Mai cititi niste manuale despre motoare cu ardere interna, apoi ceva ceva despre electrica/electronica, apoi ceva ceva despre sistemele de injectie de pe masini, apoi niste protocoale de comunicare si dupa aia aveti sanse sa nu dati banii aia degeaba.

*


Si eventual poate ii faceti si lui driveru masina sa mearga normal. radmasa.gif
Nu ironik, aia apare la megane cand se strica traductorul de pozitie pedala. dar se elimina mufa si merge.
IRONICK
QUOTE(einstein1984 @ 15 Apr 2009, 14:44)
se elimina mufa si merge
cu sfacul?
djasu82
hai driverx ca nici tu nu era citit in asa ceva ce iti este frica ca ti se ia inainte si doar cine are logan poate sa-si modifice nustiu ce ... Cand aveai 1300 si te chinuiai cu n echipamente eletronice nu mai vorbeai asa, ba ce se schimba omu cand isi ia o rabla mai noua biggrin.gif
Eu unu sunt multumit de ia consuma 6.7% in oras probat cu rezervorul plin de la aceeasi statie petrom din salajan de unde bag benzen ce e ciudat ca pe acolo indica si tabloul de logan pe care l-am montat.
driverx la tine doar cu ELM-ul se poate face una sau alta ? de tot te lauzi ca vede n protocoale ... hai ca ai zis-o cu consumul de 17-18% biggrin.gif deci se vede ca nu prea le identifici.
ti3sto
ce ironie ... nu stim noi dar tu dai inpresii ca stii .. pai luminieaza si mintile noaste wacko.gif
IRONICK
QUOTE(ti3sto @ 15 Apr 2009, 14:56)
dai inpresii
auzi bag drivere, dai inpresii!!!!!!!!!
driverx
QUOTE(djasu82 @ 15 Apr 2009, 15:55)
hai driverx ca nici tu nu era citit in asa ceva ce iti este frica ca ti se ia inainte si doar cine are logan poate sa-si modifice nustiu ce ...
*



Frica? blink.gif De ? Nu stiai ce sa bagi in postul ala si te-ai pus de debitat tampenii?

QUOTE(djasu82 @ 15 Apr 2009, 15:55)
... Cand aveai 1300 si te chinuiai cu n echipamente eletronice nu mai vorbeai asa, ba ce se schimba omu cand isi ia o rabla mai noua biggrin.gif
*



Cand mi-am pus in cap sa montez pe Dacia 1300 inchidere centralizata FARA sa pun incuietori de 1310 m-am pus pe studiat, nu de visat tampenii umede. Si apoi m-am plictisit sa explic pe PM la fiecare copilandru DUPA CE am pus pe topic cum se face.

QUOTE(djasu82 @ 15 Apr 2009, 15:55)
....de tot te lauzi ca vede n protocoale ... hai ca ai zis-o cu consumul de 17-18% biggrin.gif deci se vede ca nu prea le identifici.
*



Unde ma laud ma? Idea e ca N oameni au fost loviti de idea ca isi fac ei diagnoza. Si habar nu au cat de departe sunt de realitate. Si daca erai si atent cand citeai ce am scris acolo, NU e vorba de 17-18% CONSUM ci procent POZITIE CLAPETA.

Nu ma laud deloc. Dar cu un ELM nu o sa faci nimic altceva in afara de citit vreo 10 parametri, nici macar toti aia interesanti si sa stergi erori. A da un meleon sau ceva mai mult pentru atat ori e plictiseala mare, ori false asteptari din partea acestor oameni interesati de aceste cabluri.

Diagnoza adevarata se face analizand setul de parametri in diferite conditii, a intelege care, ce, de ce indica ce indica. Altfel.....te poti lauda ca ti-ai facut diagnoza la masina, dar foarte probabil ai trecut cu ochiu peste ceva problema (daca ea exista). Nu inseamna ca daca ceva nu merge optim in motor, automat ai coduri de eroare.

Se poate lua si cablu de reno, dar mai sunt pe aici proprietari de asemenea cablu si se uita ca boii la soft (daca il au).

Si nimeni nu s-a nascut invatat. Dar daca te uiti printre randuri la primul post din acest topic iti dai seama ca oamenii sunt putini paraleli cu realitatea. Din pacate nu e asa simplu cum viseaza ei.
IRONICK
QUOTE(driverx @ 15 Apr 2009, 15:03)
Nu ma laud deloc. Dar cu un ELM nu o sa faci nimic altceva in afara de citit vreo 10 parametri, nici macar toti aia interesanti si sa stergi erori
mie nu mi-au iesit nici macar zece la numaratoare, dar na, poate la altii le ies mai multi radmasa.gif
djasu82
baieti din partea mea se poate inchide acest topic sunt destule situri unde se gasesc cabluri pentru diagnostic iar daca latopul nu are serial se face rost de adaptorul usb-rs232 si poti instala linistit power obd.
Daca vreti sa construiti cautati schemele ca au fost puse de ironick.
IRONICK
QUOTE(djasu82 @ 15 Apr 2009, 20:26)
iar daca latopul nu are serial se face rost de adaptorul usb-rs232 si poti instala linistit power obd.
Daca vreti sa construiti cautati schemele ca au fost puse de ironick


Ufff ... sa iti mai corectez doua greseli. Doar adaptoarele cu Prolific si FTDI stiu sa faca "transferul" bine. Schemele mele merg doar cu DDT, pentru power obd (si alte programe de genul asta) este necesara un alt tip de interfata.
djasu82
de aceea te si provoc ca sa vorbesti asa afla si alti biggrin.gif.
IRONICK
Nu ma provoci, ii induci in eroare pe altii. Nu stau sa explic de fiecare data cand se mai trezeste cineva pe forum ca vrea interfata. Cine are bunavointa, cauta si gaseste. La un moment dat imi piere si mie bunavoita de a repeta niste lucruri la nesfarsit.
djasu82
ce spuneti de acest mic aparat care poate scana multe masini inclusiv motoarele de reno dacia Scanner_VChecker_OBD_II
driverx
Ok. Il cumperi, vezi ca nu ai erori sau ai una, o afiseaza si te uiti ca boul la ea, apoi pui 250 RON in sertar.

Dupa un timp zici ca ar fi util sa faci ceva cu ea si dai anunt pe forum ca faci ...."diagnoza" auto.
djasu82
hai ma nu fi s tu asa cred ca oricine ar dori sa-si faca singur un diagnostic ... cel putin din cate ma stiu eu nu am facut si nu voi face afaceri pe forum precum alti care isi vand aprinderi si mai stiu eu ce nebunie...
Dar decat sa te complici cu un laptop cablu de scanare programe protocoale ... nu crezi ca e mai simplu acest aparat simplu robust plus ca iti poate afisa in timp real multi parametri. Nu cred ca si tu susti sa merga fiecare la service pentru orice banalitate care se poate transforma intr-o caruta de bani precum fac multi mecanici .
Eu am pus asa pentru informare cine vrea bine cine nu iar bine .
klaus
tipul ala de dispozitive afiseaza putini parametri utili (temperatura apa, pozitie clapeta, presiune in galerie, avans la aprindere, rpm, ceva valori ale sondelor de oxigen si cam atat). Mai vede si erorile EOBD si daca poate le si sterge.
Nu-ti afiseaza niste lucruri mai utile in diagnoza (de ex timpii de injectie, functionarea supapei de carbon, setari de ABS sau de airbaguri etc)
driverx
djasu82

Tu vezi ce a zis klaus. Ca bine a zis.

Daca nu vreti sa pricepeti ca is simple jucarii si ca nu au REAL folos...e fix treaba voastra. Si si daca ar avea un real folos, trebuie mult know-how in capul utilizatorul ca sa INTERPRETEZI ce citesti acolo. Asta daca chiar vrei sa ii zici....DIAGNOZA. Altfel e o citire de date, si eventual stergere de erori. Sincer, nu stiu ce va umezeste asa treaba asta.
IRONICK
mah, pana acum a dat-o bara de doua ori cu interfetele. prima data cu elm-ul si acum cu conserva de mai sus.
puiu82
QUOTE(driverx @ 21 Apr 2009, 22:02)
djasu82

Tu vezi ce a zis klaus. Ca bine a zis.

Daca nu vreti sa pricepeti ca is simple jucarii si ca nu au REAL folos...e fix treaba voastra. Si si daca ar avea un real folos, trebuie mult know-how in capul utilizatorul ca sa INTERPRETEZI ce citesti acolo. Asta daca chiar vrei sa ii zici....DIAGNOZA. Altfel e o citire de date, si eventual stergere de erori. Sincer, nu stiu ce va umezeste asa treaba asta.
*



Nu ne umezeste asa de tare,dar daca mergem la service sau la un nene intreprinzator,de unde stim noi ca aia nu se uita in monitor ”ca curca-n lemne”?
Apasa si ei 2 taste,mormaie ceva......da-mi banu” si gata,e totul ok,sau iti spune sa schimbi bujiile wacko.gif
Domnilor,nu ma pricep,dar vreau sa invat...de la zero....ca un elev de clasa intai........ma poate ajuta cineva dintre cei care se pricep cu adevarat?
Bafta!
driverx
Inseamna ca nu ai asistat in service autorizat pentru marca de masina care o ai, cu scula adevarata, nu jucarie care indica doar erori, RPM, Coolant temp, Vechile speed, O2 sensors (cam atat in mare), deci avea TOATE informatiile si tot se uita "ca curca-n lemne".

Io inteleg ce ziceti. Dar cu alea NU o sa va reparati masinile. Nu stiu ce e asa greu de priceput. Si daca va luati scula de diagnoza pentru Renault, va zic, nu e cum credeti voi.

La Mitsubishi stau de 6 luni si ne uitam la diagnoza care arata toti parametrii OK dar la mine motorul merge ca dracu. Iar problema SIGUR nu e mecanica. Nu e ca in filme la star trek cand apasa pe 2 butoane, voi auziti 2 beep-uri discrete in difuzoare si imediat dupa aia klingonianu zice un status detailat asupra damage-urilor navei.

Eu n-am avut la Logan scula de diagnoza, dar motorul se tot oprea, am tot mers in service, am stat muuuuuuuuuuuuuuuuuuuuult cu manualu de service in fata, m-a mai ajutat putin klaus si apoi am mers sa ii invat pe aia CE valori trebuie sa returneze senzoru aval in anumite conditii, nu S.F.-urile care mi le returna a meu iar ei motivau ca e din cauza benzinei. Nu ma laud, dar a trebuit sa stau sa ii conving cu print-uri din manual ca nu e cum zic ei, ca am dreptate. Dar nu puteam face asta daca o luna si ceva nu adunam cunostintele care le am acum. De aia am zis, mai puneti mana si studiati putin si eventual dupa aia sa va luati scula ca lumea, nu un ELM.

Dar cred ca fiecare ar trebui sa aiba alte scopuri in viata. Sau toti vreti sa deveniti "electricieni" (cum ii place sa zica la Dacia) auto?
IRONICK
QUOTE(puiu82 @ 22 Apr 2009, 10:07)
Domnilor,nu ma pricep,dar vreau sa invat...de la zero....ca un elev de clasa intai........
Spor la documentat, gasesti tot pe forum. Ce inseamna o interfata, un mod de conectare, ce parametrii ai nevoie pentru tipuri de defecte, etc ...
djasu82
puiu vezi te poti informa aici interfata ironick a realizat un mic montaj eletronic simplu cu care te poti loga la interfata dsn cu ajutorul unui laptop care are serial si cu ajutorul programului ddt2000 poti vedea daca ai probleme sau nu. E cam greu programul dar te descurci pana la urma . Eu am cumparat acum cateva luni interfata obd2-usb de la autoscan si mi-a functionat , mi-am prins si eu urechile prima data dar m-am descurcat in final.
puiu82
@ Ironick,multumesc.......dar nu inteleg mare lucru de acolo.
Am cumparat un cablu si un cd cu instructiuni si ddt2000.
Am luat de pe net si un demo cu power obd.....ce imi mai trebuie?
De laptop fac rost,dar cred ca are windows vista instalat,merge cu el?
Bafta!
pskint25
power obd demo nu merge cu cablul ala de 150 de lei....sau nu stiu eu/....
djasu82
nu merge trebuie pe serial ca sa functioneze power obd... e ca naiba iti citeste si recunoaste cablul dar cand dai la conectare nu te lasa si apar erori. In schimb cu ddt2000 lucreaza frumo , nici mie nu-mi mere pe vista ci pe xp.
Drivx noua nu trebuie pentru masin straine ci pentr super nova o jucarie simpla care sa ne afiseze parametri de lucru senzorii etc. A trecut deja 9 ani de cand a aparut la noi primul motor de reno controlat de o unitate eltronica pentru injectie si totusi nu se stie mare lucru ...
driverx
Si un ELM stie cam acelasi lucru indiferent ca e vorba de masina straina, masina romaneasca, masina de 2 ani sau de 9 ani. Generalitati care NU te ajuta la o DIAGNOZA. Ca despre asta vorbim, nu?

Pentru toti parametrii si toate calculatoarele masinii se merge pe putin alte protocoale, la unii pe alte baud-uri. Cam altceva returneaza nenea ECU.
djasu82
da dar elm-ul cunoste mai multe protocoale pentru a se conecta la mai multe modele... evident nu multa lume cunoaste programare pentru modificarea avansului a timpilor de injectie dar tousi pentru monitorizarea senzorilor e bine sa ai asa ceva.
driverx
E putin invers la treaba cu ELM-ul, dar noah, e asa cum zici tu.

Din lista asta https://www.scantool.net/support/index.php?...leid=32&nav=0,4 spune-mi tu CE te ajuta la o diagnoza ca lumea....
IRONICK
QUOTE(djasu82 @ 22 Apr 2009, 16:53)
nu merge trebuie pe serial ca sa functioneze power obd...
Deja incepi sa ma enervezi! Ce nu intelegi? O interfata pentru ddt este chioara, adica nu gandeste deloc (adica cum faci tu acum si nici nu vad nici o bunavointa din partea ta). Una pentru powerobd si alte programe de acest gen are nevoie de un pic de creier. Protocoalele la nivele de mufa obd si mufa usb sunt aceleasi.

Este ca in osi ... daca ai auzit.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.