ursamajor
29 May 2009, 09:50
Am căutat (înainte) un topic dedicat, dar n-am găsit decât discuții adiacente (pe la lumini avarii, frână etc.), așa că m-am decis să deschid eu unul.
Fiind o piesă care cedează destul de repede, mă gândeam că merită și ea atenție.
Mie mi-a cedat acum vreo 2000-3000 km și nu mi-am bătut capul s-o schimb. Având alarma montată pe mașină, bipăie avariile, dar (atenție) cu becul de marșarier scos. Probabil că vine puțin curent de excită alarma, dar insuficient pentru a aprinde becul. Acum a venit timpul să fac ITP-ul și aș vrea să schimb sonda. A făcut cineva operațiunea singur? Aș avea posibilitatea de urcare pe rampă, iar la mecanică mă pricep, că am tot reparat la Dacii înainte...
Deci...
ursamajor
29 May 2009, 10:57
Tocmai, că nu găsesc. Am răsfoit, cum am spus, topicurile acelea, cu probleme conexe. Mă interesează amănunte. Eventual foto, dacă cineva a făcut la demontare-remontare.
bobo77
29 May 2009, 18:39
Pai citeste topicul din link-ul dat de Urs.Se poate inchide...
ursamajor
29 May 2009, 19:38
Eu zic să decizi să închidă topicurile tale.
Acolo se vorbește de alte chestii, de lumini, de avarii, nicidecum despre poziționarea sondei, înlocuirea ei și alte d-astea explicite.
Lenea asta mare poate fi ...
Daca ai citi topicul acela ai vedea ca gasesti tot ce iti trebuie, daca tu zici ca nu ai gasit ... inseamna ca nu sti sa citesti.
ursamajor
29 May 2009, 20:52
Până una-alta văd că nu ști
i tu să scrii.
Poate explici tu aici ce ai găsit acolo.
PS: Cu ce vă deranjează topicul ăsta? Sau sunt comentarii în bunul spirit de băgat în seamă românesc?
De azi dimineata pana acuma citeai topicul ala si schimbai si sonda.
Topicul oricum se inchide cand il observa un moderator, pentru ca problema este discutata dincolo, dar tu te incapatanezi sa nu citesti, ti se pare ca problema ta ii mai cu moț.
PAULIC
29 May 2009, 21:55
Cind mai multe persoane imi spun ca sint beat,inseamna ca trebuie sa ma culc pentru ca exista in afirmatiile lor un simbure de adevar.
eurocristi
4 Jun 2009, 08:13
Am scos mufa senzorului si am dat din abundenta cu spray de contact.Asta acum vreo 2 luni.De atunci functioneaza o.k.Probabil ca intra mizerie pe acolo desi nu ar trebui.
Am mai schimbat unul in garantie pe la vreo 2 ani asa ca nu prea am mai avut incredere sa-l schimb inca o data asa ca am incercat varianta unui coleg de aici de pe forum.
Cyrusmddd
4 Jun 2009, 17:54
QUOTE(eurocristi @ 4 Jun 2009, 09:13)
Am scos mufa senzorului si am dat din abundenta cu spray de contact.Asta acum vreo 2 luni.De atunci functioneaza o.k.Probabil ca intra mizerie pe acolo desi nu ar trebui.
Am mai schimbat unul in garantie pe la vreo 2 ani asa ca nu prea am mai avut incredere sa-l schimb inca o data asa ca am incercat varianta unui coleg de aici de pe forum.
Cum se ajunge la mufa aceea ?
Doar pe sub masina ?
ursamajor
4 Jun 2009, 19:17
Mâine o s-o montez eu și dacă pot fac foto. Din păcate n-am timp și nici unde s-o montez eu însumi, așa că am apelat la serviciile Dacia service.
Minunăția am luat-o cu 20 lei. Montajul e 45 lei, iar cu piesa lor 170 lei total. Cam mult, nene. Măgărie pe față.
ursamajor
5 Jun 2009, 14:43
Azi urma să merg la Dacia service pentru înlocuire. Am zis să montez becul de pe marșarier, care nu mergea anterior și-l scosesem ca măcar alarma (MAAT) să aprindă avariile și să bipăie. Cu becul pus, nu excita pinul care comanda avariile și bipurile.
Surpriza a fost că sonda și-a revenit "miraculos", permițându-mi să fac economie de manoperă de montare sondă nouă. Am făcut lejer ITP-ul (69 lei) și am pus deoparte sonda nouă, pentru când va ceda definitiv cea originală. Succes tuturor.
PS: are dreptate
Urs, sonda chiar acolo este.
eurocristi
5 Jun 2009, 21:13
cyrusmdd
dai roata stanga fata jos si vezi linga planetara mufa albastra.
o scoti ,dai bine cu spray de contact lasi citeva minute,mai dai o tura pui mufa la loc si gata.
Bafta!
Pai nu tine mereu "vrajeala" asta, de multe ori chiar trebuie schimbata sonda.
ursamajor
6 Jun 2009, 06:41
Da, așa este. După mine, la ITP, era unul cu un Laureate căruia nu-i funcționa. Omul se jura că i-a mers înainte de revizie. S-au băgat ei sub mașină, în groapă, au desfăcut mufa, au curățat-o, dar n-a mers. Pe de altă parte, eu am fost norocos că a mers din nou, după mai bine de un an de nefuncționare.
Adica tu ai stat un fara sa-ti functioneze becul?
Oricum bine ca ai rezolvat problema.
ursamajor
6 Jun 2009, 09:25
Da, fiindcă dacă puneam becul, făcea scurt-circuit și nu mai excita alarma. Așa, fără el, trecea un crt. rezidual de câțiva mA (cred), insuficient s-aprindă becul, dar care excita alarma și aceasta aprindea avariile (clipind) și bipăia.
PS: dacă mă gândesc bine, cred că am mai bine de un an fără bec pe marche-arriere.
E rar folosit și, tocmai de aceea, e dubioasă piesa asta că cedează așa ușor. Zice-se că astea third party sunt mai rezistente, având contactele mai viguroase.
p_alecs
8 Jul 2009, 11:31
Si mie mi-a cedat sonda dupa 1.5 ani exact cand a iesit din garantie :|. Si la mine isi revenise cateva zile /saptamani dar pana la urma tot a picat
sKyb0y
26 Nov 2009, 02:18
si mie mi-a cedat sonda aceasta. am schimbat-o 40 ron. este situata in partea dreapta a soferului, in spatele rotii.
p.s aveti grija cum o strangeti ca mie mi s-a rupt la strangere piesa.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.