Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: temperatura ridicata la motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2, 3
cristianrobert
salut am si eu o problema cind temperatura urca peste 30 de grade afara si merg in oras bara la bara imi urca temperatura la motor pe rosu. este normal specific ca am o dacie pe injectie si are ventilator pe curea nu electric, este normal ca astazi sa-mi urce la inceput pe zona rosie,la traficul din bucuresti,daca este sub 30 grade sta la 2 mm de linia de mijloc,specific ca merge pe antigel care in toamna l-am facut foafte concentrat sa reziste la -40grade credeti ca ar trebui sa trec pe apa?din cite am auzit apa este mai eficienta pt racire decit antigelul.mai specific ca anuil trecut aveam o scurgere mica la radiator si am bagat de doua ori solutie de astupat gaurile credeti ca poate fi de vina pt racirea defectuoasa?

16 Jun 2009, 20:32:
si este normal sa traga prost motorul adica parca nu mai avea vlaga in el cind era temperatura pe rosu?
Mr_Devil83
Posibil stop leak-ul sa fi obturat o parte din traseele radiatorului. Eu as zice totusi ca este normal, asta e unl din inconvenientele daciei: instalatia de racire subdimensionata pentru nivelul de trafic urban actual.
mar10may
ca sa reziste la o temperatura cat mai joasa antigelul nu trebuie sa fie cat mai concentrat,ci trebuie sa fie in proportie de 50 % diluat cu apa.nu folosi niciodata numai apa pentru racire.este gresita aceasta idee.
cristianrobert
pai la antigel i-am facut proportiile dupa cum scria pe sticla in functie de temperatura la care vrein sa reziste,iar antigel am bagat de chimopar, multumesc pt raspunsuri.
Lunaticul
Cristianrobert, sper sa nu te superi ca ma bag peste topicul tau, dar am o problema asemanatoare. Numai cand e destul de cald afara (tot cam peste 30 de grade) imi creste temperatura numai cand fortez masina la deal. Problema e ca nu se opreste inaintea de zona rosie. Daca urc doi km mi se aprinde rosul la apa. Cum dau de drum drept scade frumos la jumatate. Asa face si cu termostat si fara. Radiatorul l-am curatat vara trecuta cand aveam aceleasi probleme si este curat. Sa nu asigure pompa de apa un debit suficient ? Un electroventilator m-ar salva de probleme ?
cristianrobert
se poate pune un electroventilatior suplimentar?am vazut la cineva ca si-a montat la un break mai vechi intre radiator si masca din fata un electroventilator suplimentar.
Mr_Devil83
Pune un electroventilator clasic si renunta la paleta de pe pompa de apa, o sa faca fata cu brio, dar cauta un ventilator de calitate.
cristianrobert
pai nu trebuie sa schimb si radiatorul? stiu ca astea cu electroventilator au radiator cu termocupla montatat in el si daca scot paleta ce fac cu axul unde este montata ramane in aer?
einstein1984
Domnilor, raspunsurile la probleme dumneavoastra se gasesc pe acest topic: http://www.daciaclub.ro/Montarea-unui-elec...-t14591-s0.html
roland
Ca fost proprietar de Dacie 1310 Li, pot sa-ti spun ca nu s-a supraincalzit niciodata. Are radiator mare, nu are electro-ventilato, am avut si circuitul usor infundat dar nu s-a supraincalzit niciodata. Si am mers cu ea in aglomeratii mari, pe caldura mare, fara probleme. Ah... si nu am scos niciodata termostatul vara.
kindeeru56
si eu am patit la fel si am rrezolvat problema in felu urmator; am facut rost de un radiator de la un prieten care stiu ca nu avea probleme cu suprancalzirea in trafic ca sa nu cumpar degeaba unu si am masurat cantitatea de apa care intra in el si am constatat ca intra 2.6L, acuma am facut aceiasi opereatie si cu al meu de pe masina surpriza 1.5l amandoua find radiatoare mari, acuma sunt doua chesti de facut ori mers la dezmembrari si luat altu 50lei sau daca al vostru ste de alama sau cupru se desfac capacele si se desfunda (lampa gaz,2buteli 10lei ) si dupaia se cositoresc inapoi cu atentie ,mie mia reusit figua asta dar cu multa munca cam o zi .succes
ydaniel
nu mai bagati trompete gen:stop leak si altele.
mai bine completezi cu apa pana repari instalatia,decat cu prafuri din astea;))
gti98
E adevarat ca multi aditivi sunt "trompete" ( de la fr. "tromper"= a insela, a pacali), dar StopLeak e unul din putinele care isi face treaba: astupa porii si NU INFUNDA instalatia.
Eu am folosit cu acest rezultat, si am pus 2 cutiute!
Pentru a intelege, sa explicam un pic functionarea: materialul ala e mentinut in suspensie in lichidul de recire (se depune doar o pojghita subtire, care SE SPALA; unde e gaura, e antrenat si se depune la uscarea lichidului fierbinte (cald).
Dovada: daca inlocuiti lichidul "murdar", "urat", in scurt timp curge iar!

Am mai scris si altundeva: mi se incalzea apa, indiferent de solicitarea motorului (inlocuisem termocontactul original, marcat 115 cu altul marcat 95; cred ca 95 e mult mai util ca temperatura de atentionare decat 115 grade, cand lichidul, fie si presurizat, fierbe deja!) Dupa scos termostatul, spalat radiatorul de 3 ori, cu solutie de detartrant, spalat blocul cu jet (in interior), nici un rezultat. In final, tot eu (habarnistul de daciot!) si nu mecanicii lu' peshte, am gasit buba: iarna se umblase la avans, si era dat la FOARTE mic! Dupa reglajul ala stil 1940, cu beculetul si volanta la semn, s-a rezolvat cu supraincalzirea!!

Spor la lucru!
ATM
Si cateva mici cpmpletari: instalatia de la Daciile 1300 cu radiator mic, da, era subdimensionata. de cand s-a trecut pe radiator mare (si presupunand ca tot circuitul e in stare cat de cat decenta) nu ar mai trebui sa ai probleme cu racirea.
Da, e normal sa nu aiba vlaga cand fierbe motorul.
wellerwells
QUOTE(cristianrobert @ 16 Jun 2009, 21:21)

<span class='edit'>16 Jun 2009, 20:32:</span>
si este normal sa traga prost motorul adica parca nu mai avea vlaga in el cind era temperatura pe rosu?
*




ceva asemanator am patit si eu. am mers mult timp asa si motorul nu mai tragea. am ramas fara lichid de racire si s-a ovalizat chiuloasa. ai grija! mergi la un mecanic.
panter1
intr-adevar daca se merge cu motorul supraincins va trage greu in primul rand din 2 motive si anume: 1.aerul de sub capota va fi aproape fierbinte(se rarefiaza in oxigen) diminusnd puterea exploziilor din camera de ardere, si inca un motiv tot pe calea aerului ar fi cand este absorbit de motor in loc ca aerul trecut prin filtru sa raceasca in timpul admisiei(motorul se raceste cu antigel dar si aerul aspirat) pe admisie intra aer fierbinte si motorul se va incalzi si mai tare cu aerul cald.
2.piesele din motor cuzineti, arbore, camasi, bolturi, pistoane, se dilata atat de mult incat se strang si ajung sa frece fier pe fier si nici uleiul nu mai unge calumea ca si asa isi pierde vascuozitatea si/iar in momentele alea se pot produce deformatii, si sa nu mai zic de uzura prematura a pieselor asta daca scapati "teferi" din experienta fara garnitura de chiulasa impuscata cel putin sau chiar chiulasa "ovalizata"

Concluzie: NU trebuie sa se mearga cu motorul supra-incins sub nici o forma, cand vedeti ca se duce spre rosu deschideti caldura(pentru a se mari circuitul iar apa trecuta prin calorifer se va mai raci iar apoi ajunge in motor si raceste) sau opriti motorul se asteapta cu capota deschisa un 15 minute si pana sa se merge mai departe, se verifica sa nu fie termostatul blocat dar si colierele sa fie stranse mai ales acela mare de la furtunul gros si sa se faca aerisire.

Nota! Dupa un timp in lamelele radiatoarelor se aduna musculite care mor acolo si blocheaza circulatia aerului prin radiator,si de aici se poate incinge, recomandat ar fi ca la spalatorie sa se puna jetul cu apa calda cu presiune pe radiator intre tablitele alea multe curbate(mare atentie sa nu udati chiulasa cu apa rece caci ar putea crapa(soc termic)
ct-03-tvy
poate sa si traga aer..pa la spartura/fisura aia...

antigelu trebuie 50/50 antigel/apa.....antigelu combinat cu apa..fierbe mai greu ca apa.. in jur de 110/120 grade.....apa la 90 de grade..deja clocoteste.. testat de mine cu 2 termostate..de 87 grade,..apa borborosea in ibric..si termostatu.abia sa deschis..vorba aia..nu termostate de dacia..

voi nu stiti ce e aia sistem sub presiune!


sofer1.gif
panter1
QUOTE(ct-03-tvy @ 24 Jun 2009, 23:18)
poate sa si traga aer..pa la spartura/fisura  aia...

voi nu stiti ce e aia sistem sub presiune!
sofer1.gif
*



Lumineaza-ne smile.gif
cristianrobert
ok multumesc pt raspunsuri,ce ma enerveaza mai tare este ca daca merg normal cu ea nu se incinger foarte tare ci doar la mersul aglomerat din oras cu multe franari si accelerari probabil ca n-are nimic este logic avand ventilator care depinde de turatia motor ,mai bun fiind cel electric.
bygy007
Vezi daca cureaua este intinsa bine , si vezi daca ai ceba pe findul radiatorului , s-a intomplat din cauza antigelului prost sa faca depunere (un fel de mil ) care atupase jumatate din celule (cele din partea de jos , mai poate fi depunerea de piatra pe celule daca se foloseste apa fara antigel
problema mea si rezolvarea
cristianrobert
gata am rezolvat problema cu supraincalzirea motorului, am fost aseara la mecanic si mi-a scos termostatul si mi-a zis sa-l pun la loc la toamna, si acum temperatura sta pe linia din mijloc oricit de rau as merge in oras, doar iarna statea asa in rest in sus deci este foarte simplu de rezolvat.
tester
ai o mare problema!!! daca tie motorul ti se incalzeste asa fara termostat e grav... motorul de dacie pe injectie nu se incalzeste repede fara termostat si calculatorul sesizeaza si ti se aprinde becul in bord plus limitare in turatie!!!
mecanicul care tia "rezolvat" masina e vai de capul lui... mergi intrun service calumea si pune inapoi termostatul si rezolva problema masinii. daca nu o rezolvi faci praf motorul!!! ai mare grija!
cristianrobert
pai ca sa ajunga la liniuta am parcurs azi 6km cred ca se inclzeste destul de greu
tester
si nu ti sa aprins becul din bord?!!
cristianrobert
nu s-a aprins merge bine motorul,macar sa merg asa cu ea putin ca plec la mare si mi-era frica ca-mi fierbe motorul si cind ma intorc il pun la loc
tester
tu vrei sa faci ce eu unul nu as face in situatia asta... problema supraincalzirii se poate agrava oricand si poate sa iti faca o bucurie muult mai mare decat un drum catre mare facut cu alt mijloc de transport.
daca vrei sa imi urmezi sfatul bine daca nu nu... dar sa nu zici dupa ca nu team avertizat...
cristianrobert
ok multumesc
tester
apropo... zicea nu stiu cine pe forum ca e un service care face o diagnosticare a masinii gratuit... ai incercat sa mergi la ei sa vezi si alta opinie?? decat a mecanicului care habar nu are ce e o dacie pe injectie


L.E. era vorba de autocobalcescu! eu as incerca macar sa vad ce zic si ei
cristianrobert
ok
bygy007
QUOTE(tester @ 18 Jul 2009, 11:01)
tu vrei sa faci ce eu unul nu as face in situatia asta... problema supraincalzirii se poate agrava oricand si poate sa iti faca o bucurie muult mai mare decat un drum catre mare facut cu alt mijloc de transport.
daca vrei sa imi urmezi sfatul bine daca nu nu... dar sa nu zici dupa ca nu team avertizat...
*


si eu am fost la mare si ca sa nu se incalzeasca am deschis caldura si nu am depasit 90-100 Km/h
si afara erau peste 35 grade laugh.gif nasol rau , nevasta statea cu picioarele pe geam , mai nasol pentru mine ,
acum o sa fie o placere la racoare smile.gif
boony
Am si eu problema putin mai ... .Zilele trecute am schimabat garnitura de chiloasa a doua oara intro sapatamana ,la chiloasa veche m-i se rupsese un prezon de la capacu de tacheti in fine ,am schimbat chiloasa ca cu aia nu am mai avut ce face si am pus una dupa un papuc 1.4 din 96 .cand am schimat prima oara garnitura a mers sa ai fac aeerisirea in schimb acum nu mai merge ,adica bag apa in radiator in borcan ai fac cateva apasari pe furtunu de la radiator se aude cum se duce apa pe instalatie, pe la surubu de la aerisitor de langa radiator curge apa cand ai dau drumu in schimb la cel de sus nu iese nimic.i-am schimbat caloriferu am zis ca e infundat ,am spalat radiatoru cu presiune ,am scimbat toate colierele am zis sa nu traga sau sa piarda pe undeva tot nimic ,am schimbat pana si swicerul ala care intra un furtun si ies doua care se duc la calorifer nu mai stiu ce sa ai fac .apa daca merg 2 km cu 100 deja aunge aproape de linia de sus.Si garnitura de chiloasa am schimbato tot pe acelasi motiv prima oara nu mi-a mai facut raacirea si mi-a impuscato.poate voi stiti sau a-ti mai trecut prin chestii de genu si ma puteti ajuta si pe mine...bafta
vladut88
verifica radiatorul ,daca ai radiator mare ar trebuii sa intre minim 2,5 litri daca nu intra atata e infundat radiatorul (asta in radiatorul gol far nici un furtun nimica)
boony
Nu am radiator mare.in asta mic ai idee cam cat intra.merci de raspuns
vladut88
vezi ca este pe forum un radiator nou de vanzare mare de cupru nou nout uite aici http://www.daciaclub.ro/caut-radiator-Daci...-t50332867.html
boony
mane eu nu vreau radiator nou ca daca e ceva mai am unu de schimb marre da am zis ca daca aia l-au pus din fabrica pe asta au gandit si ei caand l-au pus nu ?si in plus nu cred ca e vb de radiator ca am zis ca l-am spalat cu jet de presiune si pe interior si pe exterior.
Mr_Devil83
io am mers si cu radiator scurt pe masina si iti spun ca nu circuitul de racire era cam subdimensionat la relanti. In rest, in mers, pe la 2000 de ture era perfect.

Io as verifica in primul rand garnitura aia de chiulasa daca nu cumva e montata prost, 90% din mecanici nu is capabili sa stranga o chiulasa si apoi as verifica avansul. Prea mare = incalzire, prea mic = tot incalzire. Amestecul prea bogat la fel.
boony
bun.pai atunci zi si mie cum verific avansu ca e mare sau mic ?si de ce nu iese apa pe aerisitoru ala de sus si pe ala de langa radiiator iese ?se poate sa faca dop si pe furtunele celelalte? merci blink.gif
Mr_Devil83
apa pe aerisitorul ala de sus iasa doar cand aerisesti cum trebuie instalatia de racire. S-a discutat, da un search si gasesti toate detaliile.

Avansul la fel, este un topic enorm unde se explica cum se regleaza. Totul e sa cauti.
Minel
QUOTE(Mr_Devil83 @ 21 Jul 2009, 20:02)
apa pe aerisitorul ala de sus iasa doar cand aerisesti cum trebuie instalatia de racire.
*



De ce nu l-ai intrebat daca , in momentul cand aeriseste , are circuitul de caldura deschis .... dry.gif

In mare parte, pe langa un dop format in radiatorul de caldura sau pe furtunele aferente , nedeschiderea circuitului poate avea asemenea simptome .

Bafta !
cristianrobert
gata am venit de la mare si vreau sa va spun cum s-a comportat masina:la plecare am prins de la cernavoda pana la eforie blocaj si temperatura s-a ridicat pina aproape de rosu deci daca aveam termostatul sigur se paradea motorul,iar la intoarcere am plecat la 5.30 dimineatat si pe o ploaie torentiala de abia vedeam sa conduc si in 10 km motorul era tot rece acul era jos si belea mare mi s-a aprins becul la injectie,noroc ca am gasit o parcare la metro si am montata termostatul la loc caci altfel riscam sa raman in drum.ai avut dreptate tester multumesc mult!
tichondrius95
Pune un radiator mare, de 1400 , eu asa am facut si nu mai ai probleme, ai radiaotul infundat, ...de atata timp.
cristianrobert
de 1400cc motorul? caci eu capacitatea asta o am la masina
payty
am si eu aceeasi problema cu incalzirea motorului.

Motorul meu e de 1600 (asa a fost din fabrica si a venit cu radiator turcesc, cel cu plastic la capete, si din aluminiu).

ca si solutii ma gandeam sa izolez evacuarea cu fir de azbest, si eventual sa caut un ulei de calitate mai buna (acum folosesc elf 15w40), ca sa mai elimin frecarile din motor.

Am pus si termostat de temperatura mai mica, si nimic, efectul e acelasi.

m-a disperat. motorul are putere, dar nu pot sa ma folosesc de ea, pt ca imediat cum accelerez mai puternic incepe sa se incinga. Pe autostrada trebuie sa merg cu electroventilatorul pornit in permanenta.

alte idei mai are cineva? e posibil sa fie cumva de la pompa de apa? Ea nu curge pe la capac sau axul rotorului, si e si cureaua stransa cum trebuie.

Radiatorul e nou, motorul facut de maxim 10.000 de km.

Merced
Chiar daca radiatorul ti se pare nou merita verificat daca e bun de ceva, poate s-a infundat ca la ce calitate au in ziua de azi nu ma mai mira nimic.
Desi nu as recomanda in mod normal, mergi intai si fara termostat ca si alea-s facute cu dosu' de cativa ani, cu greu gasesti unul sa lucreze cum trebuie.
1300
Din ce stiu eu si traseul de la pompa de apa spre talpa de la carborator si apoi spre chiulasa daca e infundat aduce nenorociri.Ar trebui verificat T-ul ala mic pe unde se face aerisirea, oricum trebuie verificata bine partea aia.
payty
QUOTE(Merced @ 11 Aug 2009, 20:54)
Chiar daca radiatorul ti se pare nou merita verificat daca e bun de ceva, poate s-a infundat ca la ce calitate au in ziua de azi nu ma mai mira nimic.
Desi nu as recomanda in mod normal, mergi intai si fara termostat ca si alea-s facute cu dosu' de cativa ani, cu greu gasesti unul sa lucreze cum trebuie.
*




termostatul e frantuzesc (made in france, nu france - romania -turcia). Stiu asta ca a zacut vreo 25 de ani nefolosit la cineva in sertar pana a ajuns la mine. scrie pe el ca e de 86 de grade. nu e diferenta mare fata de 89, dar ma rog. Oricum am incercat si cu termostat de 78 de grade si efectul e acelasi.

Am sa incerc sa verific si teul acela, sa vad daca nu o fi infundat.

radiatorul e nou, luat de mine din magazin.
tester
esti sigur ca temperatura e indicata corect??
daca da atunci... un termostat oricat de bun ar fi el in atatia ai nu isi mai face treaba calumea pentru ca depinde de ceara care e inauntrul lui, si ca si orice alt material isi mai pierde din proprietati in atata timp. daca vrei sa fii sigur ca nu e de la termostat cumpara unul in cutie albastra(de uzina) dar sa fie sigilat! de temperatura cat mai mica. eventual daca dacia ta nu e pe injectie pentru un test poti linistit sa scoti termostatul sa vezi cum merge. daca e dacie pe injectie nu merge treaba cu scosul termostatului.
Bule in vas nu scoate? nu pierzi din lichidul de racire? zi exact cum apare problema, in cat timp ajunge sa se incalzeasca la relanti, in mers, si restul de detalii oricat de nesimificative ti sar parea.
apropo vezi ca radiatoare din aluminiu cu plastic pe laterale nu e neaparat turcesc!!! tot asa se fabrica un model si la brasov la romradiatoare sau cum leo zice la firma lor. si daca nu ai avut antigel care sa iti protejeze aluminiul radiatorului e clar ca are depuneri(aici ma refer la cel vechi de pe masina!).
nelu_1985
radiatoru ala de aluminiu e foarte bun, am montat si eu unul in toamna, eu am facut proba si cu electroventilator si cu elice pe fulie (mare), cu elv-ul din cauza termocuplei de 92-82, sta apa undeva la 88 gr. in mers, iar in oras porneste ventilatorul si functioneaza cam 2 minute in mers, apoi dupa cca 5 minute daca nu plec de pe loc porneste din nou; cu elice sta apa tot timpul la 83 - 85 gr. fix pe mijloc; termostat vernet de 83 gr.
payty
QUOTE(tester @ 12 Aug 2009, 06:48)
esti sigur ca temperatura e indicata corect??
daca da atunci... un termostat oricat de bun ar fi el in atatia ai nu isi mai face treaba calumea pentru ca depinde de ceara care e inauntrul lui, si ca si orice alt material isi mai pierde din proprietati in atata timp. daca vrei sa fii sigur ca nu e de la termostat cumpara unul in cutie albastra(de uzina) dar sa fie sigilat! de temperatura cat mai mica. eventual daca dacia ta nu e pe injectie pentru un test poti linistit sa scoti termostatul sa vezi cum merge. daca e dacie pe injectie nu merge treaba cu scosul termostatului.
Bule in vas nu scoate? nu pierzi din lichidul de racire? zi exact cum apare problema, in cat timp ajunge sa se incalzeasca la relanti, in mers, si restul de detalii oricat de nesimificative ti sar parea.
apropo vezi ca radiatoare din aluminiu cu plastic pe laterale nu e neaparat turcesc!!! tot asa se fabrica un model si la brasov la romradiatoare sau cum leo zice la firma lor. si daca nu ai avut antigel care sa iti protejeze aluminiul radiatorului e clar ca are depuneri(aici ma refer la cel vechi de pe masina!).
*




se pare ca nu e nicio problema cu sistemul de racire, in afara de faptul ca ... nu raceste smile.gif

termostatul l-am pus de curand, pana acum ceva vreme am avut unul de uzina de 89 de grade. Am incercat si cu unul de 78 de grade. Singurul efect a fost ca s-a incalzit motorul mai greu.

Radiatorul nu curge pe nicaieri, antigel am avut mereu.

Pur si simplu se incinge. Plec cu ea, se incinge pana la normal (acul la jumatate) si apoi dupa inca putin timp urca aproape de prima linie (cea de dinainte de zona hasurata cu rosu). Din momentul asta, daca nu pornesc electroventilatorul, incepe sa se incinga destul de rau. Electroventilatorul meu e pe manual, ca nu am avut unde sa pun termocupla si sincer prefer sa il pornesc eu din buton cand vreau.

Mentionez ca am si elice pe fulia pompei de apa.
O fi din cauza ca electroventilatorul e in fata radiatorului? Poate obtureaza prea mult radiatorul in mers? El e de dacie, nu alt model de masina, doar ca e pus in fata si bate aerul catre motor.

Am si un carenaj din acela pentru elice, din plastic. Sa incerc sa il montez in jurul elicei din interior, cea de pe pompa de apa? Poate eficientizeaza un pic ventilatia.
tester
pai stai asa daca e de dacie se pune in spate, tu cand lai pus in fata iai schimbat orientarea si acuma in loc sa traga aer dinspre exterior spre radiator trage aer de la motor spre radiator. pe langa faptul ca obtureaza o buna parte din radiator.

LE: acuma am citit mai cu atentie si am vazut ca ai si elicea inca la locul ei. eu zic asa da jos un pic electroventilatorul si ramai doar cu elicea pentru racire si vezi cum merge. eu unul am doar elice pe masina si nu am nici cea mai mica problema cu racirea. nu stiu ce tea facut pe tine sa pui si elice si ventilator. deobicei se merge doar pe una din variante.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.