Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Duza
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
fane
Care este rolul duzei care se afla pe furtunul ce face legatura intre carburator si galeria de admisie?
Ce se intampla daca nu o mai pun in furtun? (trebuie mereu sa o curat mai ales iarna)
AC
QUOTE(fane @ 14 Mar 2005, 10:18)
Care este rolul duzei care se afla pe furtunul ce face legatura intre carburator si galeria de admisie?
Ce se intampla daca nu o mai pun in furtun? (trebuie mereu sa o curat mai ales iarna)
*


Dozeaza o anumita cantitate de aer proaspat in galeria de admisie. Daca o scoti, amestecul va fi prea sarac si motorul nu va merge la relanti.
diaconuliviu
Ca sa scapi de munca de curatare mergi si cumpara o "flansa" cu duza incorporata. I se mai spune impropriu "pata calda". O sa pui furtunul FARA duza in stutul din flansa(se poate si acelasi furtun sau cumperi unul special pentru montaj in flansa, e mai scurt) , traseul de apa ramine acelasi, doar o idee rotit, iar stutul din galerie il vei obtura.

In cazul asta, cind se incalzeste flansa, depozitele din zona duzei se inmoaie, fiind absorbite, deci se face un fel de autocuratare.
Daca totusi ai depozite mari pe duza ar trebui sa vezi daca nu ai nevoie de un set.
tunderbird
QUOTE(AC @ 14 Mar 2005, 10:40)
Dozeaza o anumita cantitate de aer proaspat in galeria de admisie. Daca o scoti, amestecul va fi prea sarac si motorul nu va merge la relanti.
*



Dozeaza o anumita cantitate de gaze arse reziduale care este recirculata din bloc-carterul motorului in traseul amestecului combustibil aer-vapori de benzina.
Fara duza se aspira o cantitate mult mai mare de gaze reziduale care inrautateste procesele de ardere din motor. Motorul va merge foarte prost si in final se va opri.

Diaconuliviu interesanta idee, tu ai montata flansa aia minune cu autocuratare? Esti multumit de ea?

Cred ca mai simplu ar fi sa se foloseasca un filtru-separator de Oltcit...
fane
QUOTE(tunderbird @ 14 Mar 2005, 13:58)
Dozeaza o anumita cantitate de gaze arse reziduale care este recirculata din bloc-carterul motorului in traseul amestecului combustibil aer-vapori de benzina.
Fara duza se aspira o cantitate mult mai mare de gaze reziduale care inrautateste procesele de ardere din motor. Motorul va merge foarte prost si in final se va opri.

Diaconuliviu interesanta idee, tu ai montata flansa aia minune cu autocuratare? Esti multumit de ea?

Cred ca mai simplu ar fi sa se foloseasca un filtru-separator de Oltcit...
*



Dar ce ziceti daca bag un filtru de benzina pe traseul de la capacul de chiulasa la teu?
Care o fi efectul?
driverx
QUOTE(fane @ 14 Mar 2005, 14:21)
Dar ce ziceti daca bag un filtru de benzina pe traseul de la capacul de chiulasa la teu?
Care o fi efectul?
*



Un super efect de obturare
fane
QUOTE(driverx @ 14 Mar 2005, 14:36)
Un super efect de obturare
*


Ai incercat tu ?
driverx
Nu, dar la mine galeria (unde intra furtunu) era cam infundata (nu de tot), duza nu mai exista si masina mergea ca dracu. Filtrul ala ii gandit sa mearga la ceva presiune exercitata de catre pompa. EU nu vad cum sa functioneze.
diaconuliviu
QUOTE(tunderbird @ 14 Mar 2005, 13:58)
[...]

Diaconuliviu interesanta idee, tu ai montata flansa aia minune cu autocuratare? Esti multumit de ea?

Cred ca mai simplu ar fi sa se foloseasca un filtru-separator de Oltcit...
*



Nu e "flansa-minune", este flansa care se monteaza/monta pe berline/break in ultimul timp(ma refer la gama 1300/1400). Cred ca se gaseste gata montata si pe carburatoarele de 1400. Aceasta solutie a fost adoptata de uzina.
Toate Dacia aveau aceasta flansa, numai ca la cele mai vechi era doar traseul de incalzire, furtunul cu duza avind acea duza din plastic in el si fiind cuplat in galerie. La cele mai noi s-a montat flansa cu duza-are un stut si in el e practicata o gaura de 2 mm.
La fel sint si flansele pentru adaptare electrovalva(vezi EEBIO), numai ca alea au doar stutul, fara acea gaura de 2 mm-in cazul in care posesorul vrea sistemul asta, practica acea gaura, daca vrea sa foloseasca sistemul original cu duza in furtun si stut in galerie, o lasa ca atare.
Da, la mine functioneaza bine, is multumit.
Completare: acuma, daca motorul scoate gaze cu ulei si alte reziduuri pe epurator, este posibil ca si acea duza se se infunde in cazul in care se opreste motorul, acesta se raceste iar transformarea acelor depozite e ireversibila-adica nu se mai inmoaie; dar la mine inca nu s-a intimplat; am vazut insa un motor cu setul pe duca, la care acea duza a trebuit desfundata manual-nu se umblase la ea niciodata.
A, acea duza nu recircula doar gaze reziduale, daca urmaresti traseul ei, acel teu are o ramura in carburator, exact sub filtru, deci pe acolo poate trage aer din filtru. Ce vreau sa zic e ca si daca scoti furtunul din capacul culbutorilor, motorul va merge ok cit are inca duza, daca o scoti, se opreste, asta pentru ca ea dozeaza aer pentru relanti.
fane
QUOTE(diaconuliviu @ 14 Mar 2005, 15:34)
Nu e "flansa-minune", este flansa  care se monteaza/monta pe berline/break  in ultimul timp(ma refer la gama 1300/1400). Cred ca se gaseste gata montata si pe carburatoarele de 1400. Aceasta solutie a fost adoptata de uzina.
Toate Dacia aveau aceasta flansa, numai ca la cele mai vechi era doar traseul de incalzire, furtunul cu duza avind acea duza din plastic in el si fiind cuplat in galerie. La cele mai noi s-a montat flansa cu duza-are un stut si in el e practicata o gaura de 2 mm.
La fel sint si flansele pentru adaptare electrovalva(vezi EEBIO), numai ca alea au doar stutul, fara acea gaura de 2 mm-in cazul in care posesorul vrea sistemul asta, practica acea gaura, daca vrea sa foloseasca sistemul original cu duza in furtun si stut in galerie, o lasa ca atare.
Da, la mine functioneaza bine, is multumit.
Completare: acuma, daca motorul scoate gaze cu ulei si alte reziduuri pe epurator, este posibil ca si acea duza se se infunde in cazul in care se opreste motorul, acesta se raceste iar transformarea acelor depozite e ireversibila-adica nu se mai inmoaie; dar la mine inca nu s-a intimplat; am vazut insa un motor cu setul pe duca, la care acea duza a trebuit desfundata manual-nu se umblase la ea niciodata.
A, acea duza nu recircula doar gaze reziduale, daca urmaresti traseul ei, acel teu are o ramura in carburator, exact sub filtru, deci pe acolo poate trage aer din filtru. Ce vreau sa zic e ca si daca scoti furtunul din capacul culbutorilor, motorul va merge ok cit are inca duza, daca o scoti, se opreste, asta pentru ca ea dozeaza aer pentru relanti.
*


Pana la urma care ar fi solutia optima?
diaconuliviu
QUOTE(fane @ 15 Mar 2005, 08:37)
Pana la urma care ar fi solutia optima?
*



Ai setul uzat? schimba-l!

Eu am segmentare facuta si cam nereusita(consuma ulei la viteze mai mari de 95 km/h), furtunul de la epurator e la locul lui si inca nu se infunda acea duza din flansa.
Acel motor de care vorbeam ca infundase duza avea setul uzat, nu se umblase in sensul curatarii niciodata.
Eu zic ca merita 100.000 cit e o flansa plus 20.000 pentru doua coliere (asta pentru a obtura acel stut din galerie in formula "furtun de 4 cm+surub M8x10 +2 coliere")
O sa scapi de curatarile foarte dese ale duzei clasice.
Slider
S-a discutat problema aceasta aici pe forum! Chiar s-a construit ceva in sensul acesta. Spor la..."search"! wink.gif
ceacu
QUOTE(fane @ 15 Mar 2005, 09:37)
Pana la urma care ar fi solutia optima?
*



Solutia optima, nu inteleg de ce n-a aplicat-o fabrica (da asta-i alta poveste), este montarea unei valve PCV (pozitive crankcase ventilation) in paralel/in locul diuzei minune.

Eu am folosit o valva de Matiz/Tico (din pacate este calibrata pentru motor de Tico/Matiz care are parca 800cmc si este putintel cam mica petru Dacie) si de aceea am montat-o in paralel cu respectiva diuza (de pe flansa model nou de sub carburator) astfel:

Cerinte existenta flansei de sub carburator de tip nou cu stutul si gaura calibrata de 2mm, si existenta stutului din galerie neobturat (se curata cu un burghiu de 4mm si diluant/decarburol/decanol pana cand burghiul patrunde liber pe toata lungimea lui!).

Se face rost de una bucata teu de cupru pentru instalatii (de dimensiunea cea mai mica parca 10-12mm preferabil 8mm) si de 3 bucati furtun pentru respectiva flansa (modelul mai scurt) si 6-8 coliere de 8-12 mm (dimensiune minima).

Se taie din furtunul vechi o bucata de cca. 2-3 cm.

Bucata respectiva se prinde de capatul inferior al teului de plastic ce intra in carburator.

De acea bucata se prinde capatul teului de cupru (inainte se insereaza recomandabil 2 coliere).

In capat opus al teului de cupru se leaga primul din noile furtune (capatul care intra in teul de plastic), celalalt capat se leaga la flansa de sub carburator (unde se afla gaura calibrata de 2mm), de asemenea se insereaza in prealabil 2 coliere.

Din capatul mijlociu al teului de cupru se leaga al doilea furtun in capatul caruia se leaga respectiva valva PCV (capatul negru), se strang colierele.

Capatul violet al valvei PCV se conecteaza la cel de-al treilea furtun, celalalt capat al furtunului se lega (ati ghicit!) la stutul din galerie, de asemenea se asigura cu 2 coliere.

ATENTIE: conteaza sensul conectarii valvei PCV, de la negru la violet este sensul curgerii gazelor de carter (la modelul de Matiz/Tico).

Se foloseste inteligenta (cu care v-a dotat natura) pentru a se gasi o pozitie ansamblului nou creat (vor rade la service toti mecanicii dar noua nu ne pasa ca suntem mai inteligenti) indeplinind o ultima conditie respectiv aceea ca valva PCV trebuie sa stea in pozitie ORIZONTALA.

Tip. in cazul meu teul de cupru era orientat cu derivatia (capatul mijlociu) spre motor furtunul legat la el coteste spre radiator unde cotea si se reintorcea in valva PCV orientata si ea ORIZONTAL (paralela cu furtunul de lichid de racire ce iesea din flansa de sub carburator) din valva furtunul care merge la galerie (se observa pozitionarea la montare).

Explicatii:

Valva PCV inlocuieste la motoarele actuale diuza calibrata (care are rolul ca la mers in gol si sarcini mici sa absoarba gazele de carter care altfel ar intra in carburator prin teul de plastic si ar polua/intoxica amestecul proaspat cu influente asupra acceleratiei) cu o diuza variabila, pe masura ce se deschide obturatorul (clapeta de acceleratie) depresiunea din galeria de admisie scade (si debitul de gaze ce trece prin diuza clasica scade pentru ca depinde de diferenta de presiune aplicata diuzei clasice) dar debitul de gaze de carter creste (datorita cresterii debitului de amestec ce intra in motor), cerinte contradictorii care fac ca diferenta de gaze de carter ce nu este preluata de diuza clasica sa intre in carburator (cu rezultatele binecunoscute), la valva PCV pe masura ce scade depresiunea din galeria de admisie valva se deschide si compenseaza (pana la o anumita limita) debitul crescut de gaze de carter astfel incat acestea sa nu intre in carburator.

Valva respectiva (de Matiz/Tico) a fost aleasa pe motivul disponibilitatii (se gaseste cu multa chinuiala la magazinele Daewoo) dar si datorita faptului ca nu este facuta in Romania (plastic de calitate) si a faptului ca se monteaza pe furtun (alta valva se monteaza cu filet direct pe capacul chiulasei).

Daca cineva cunoaste alt model de valva de la un motor cu cilindree apropiata de 1300-1600cmc (preferabil mai mare daca motorul e mai uzat) care sa se gaseasca in Romania la un pret acceptabil si sa se monteze pe furtune (la ambele capete) astept raspuns pe acest forum.

In cele din urma, tinand cont de parerea (umorul) mecanicilor de la service (de dacii), care au intrebat daca nu era mai simplu (si ieftin) de montat "furtunul sub motor" raspunsul este NU!; (am ajuns alergic la mirosul care iese pe respectivul furtun dupa ce am facut acel lucru la sfatul lor cu multi ani in urma).

PROPUN PROPRIETARILOR/ADMINISTRATORILOR/MODERATORILOR ACESTUI FORUM STERGEREA IMEDIATA A MESAJELOR IN CARE SE RECOMANDA SCOATEREA LIBERA IN ATMOSFERA A GAZELOR DE CARTER! Printre altele este un lucru ILEGAL!

Atasez, pentru informarea publicului posesor de Dacii, care doreste sa intre in legalitate si sa scape si de problema murdaririi carburatorului/filtrului de aer, imagini ale respectivei valve care costa cam 120k lei (martie 2005) si se gaseste la orice magazin serios Daewoo (cereti "valva negru cu mov" sau "valva PCV" pentru Matiz/Tico)

user posted imageuser posted imageuser posted image

Rog posesorii de SRN/SLZ/LGN doritori sa ajute sa posteze informatii despre valva PCV pe care o au montata (daca se poate si cu imagini eventual codul piesei) pentru a gasi o solutie mai apropiata de necesitati.

P.S. Functie de uzura motorului (cantitatea de gaze de carter) este posibila si instalarea in locul diuzei a respectivei valve (doar pentru conectarea la galerie nu la flansa).

CU TOTII NE DORIM UN AER MAI CURAT!
Dele
Am un breck pe carburatie...si am fost la un service(pe str Salajului) ca imi mergea cam rau motorul....si mecanicul de acolo mi-a scos duza de tot si s-a mai si luat de mine ca ce cauta aia acolo...ca se pune doar la motoarele cu injectie...CE PARERE AVETI?
tin sa spun ca motorul merge putinel mai bine...dar tot nu asa cum ar trebui sa mearga....el mi-a zis ca tre curatat carburatorul (adica sa vin tot la el)...care zic eu ca nu e prea murdar ca l-am "curatat" in octombrie....si i-am schimbat jicloarele in decembrie
Dreamer
Dele ... schimba mecanicul smile.gif
driverx
Merge mai bine? Sa vezi ce bine iti merge si la buzunar. Consuma mult mai mult

Schimba mecanicul. Ala e un mecanic prea bun pentru o masina ca Dacia.
argon
Nu are cum sa functioneze motorul fara duza...nu sta pornit...
Dele
QUOTE(argon @ 11 Feb 2006, 22:11)
Nu are cum sa functioneze motorul fara duza...nu sta pornit...
*





ba functioneaza ft bine....mai da in gat ueori dar motorul sta pornit....adevarul e ca parca ar consuma un pic mai mult...dar nu sunt sigur
driverx
QUOTE(Dele @ 12 Feb 2006, 01:38)
ba functioneaza ft bine....mai da in gat  ueori dar motorul sta pornit....adevarul e ca parca ar consuma un pic mai mult...dar nu sunt sigur
*



Fi sigur. Se da totul peste cap in carb din cauza lipsei duzei sau a infundarii ei ... cum am patit eu (naspa rau...inclusiv la consum).
argon
QUOTE(Dele @ 12 Feb 2006, 01:38)
ba functioneaza ft bine....mai da in gat  ueori dar motorul sta pornit....adevarul e ca parca ar consuma un pic mai mult...dar nu sunt sigur
*



iti spun eu sigur ca un motor in stare buna si bine reglat, fara duza in furtunul ala nu sta la relanti nici cu slujbe, sta numai daca scoti jigletulk de relanti, si atunci pe la 2500 RPM(la relanti)

DUza trebuie sa fie calibrata la 1,5 mm. Am luat odata din magazin una, am montat-o si nu stiam de ce nu mai merge cum trebuie motorul...am scos-o si avea 1mm, am fost la alt magazin, am cerut o duza, acolo era 2 mm, asa ca am renuntat si am pus-o inapoi pe cea veche. Este foarte important sa fie calibrata la 1,5.
diaconuliviu
QUOTE(Dele @ 12 Feb 2006, 01:38)
ba functioneaza ft bine....mai da in gat  ueori dar motorul sta pornit....adevarul e ca parca ar consuma un pic mai mult...dar nu sunt sigur
*


Zi cum e montajul ala. Acel furtun in care aveai duza intra in stut din galerie sau din flansa calda? Daca intra in flansa calda, acea duza din plastic nu-si are rostul, in flansa aia din aliaj Al fiind practicat orificiul (de 2 mm in cazul asta). Avantajul este ca acea flansa se incalzeste, topeste "mucii" si depunerile de pe acolo, dupa care is aspirati, acea duza fiind curata [aproape] mereu.

Daca furtunul tau intra in galerie, iei din nou duza, o atasezi pe furtun si cureti foarte bine orificiul din acel stut din galerie-pe el se depun zgura si muci, obturind gaura.
Dele
QUOTE(diaconuliviu @ 13 Feb 2006, 08:45)
Zi cum e montajul ala. Acel furtun in care aveai duza intra in stut din galerie sau din flansa calda? Daca intra in flansa calda, acea duza din plastic nu-si are rostul, in flansa aia din aliaj Al fiind practicat orificiul (de 2 mm in cazul asta). Avantajul este ca acea flansa se incalzeste, topeste "mucii" si depunerile de pe acolo, dupa care is aspirati, acea duza fiind curata [aproape] mereu.

Daca furtunul tau intra in galerie, iei din nou duza, o atasezi pe furtun si cureti foarte bine orificiul din acel stut din galerie-pe el se depun zgura si muci, obturind gaura.
*



nu stiu exact dar o sa ma uit....a sa fac si o poza ca sa vezi si tu
fklco
Io am rezolvat altfel problema, plecind de la zicala :"Dacia cea mai proasta masina" am incercat sa mai repar ce au stricat astia din fabrica ci nu sa imbunatatesc ceva (asta ar fi chiar culmea).
Am luat o flansa 'daia' de economizor (ca daia aveam prin casa) am virit-o sub carburator si i-amm strapuns gaura de la stutz (care era infundata de fabrica ???) cu un spiral de 6.
Am luat furtunu care intra in galerie sub carburator (ala cu diuza in el) si l-am aruncat departe sa nu-l gaseasca careva si sa si-l puna la masina lui cumva si sa ma injure tot pa mine care l-am aruncat.
De la capacu de la carburator (ala de plastic care vine de la filtru de aer) am pus un "drosel" de instalatii pneumatice (un fel de robinet cu reglaj fin) urmat de o supapa de sens de 1/2 de instalatii sanitare si in furtun care intra in stutz in flansa. (capacu de carburator e 'dala' cu un stutz mic in dreapta, varianta cu economizor).
Ca reglaj trebe doar sa deschideti droselu pina cind turatia se stabilizeaza si motoru nu "dudue", deschizind mult droselu motoru se tureaza pina se opreste.

Avantaje:
Motoru sta la relantiu de zici ca ai masina pa injectie.
Nu mai are ce sa se infunde.
Consum redus (io merg vro 800 de km/luna cu benzina de 1300000 lei vechi, socoteala 'faceti-o' voi ca io cred ca gresesc pa undeva)
Nu mai conteaza daca givreaza carburatoru.

Dezavantaje:
Porneste mai greu sub -10 grade (cam omoriti demaroru)
Are o mica ezitare masina la apasari bruste de acceleratie.
Pe vreme umeda la temperaturi de sub 0 se intimpla sa se mai lipeasca supapa de sens si atunci sa vezi ce omori masina sa porneasca.

Da cea mai tare e ca, consuma infim masina si io o alerg de draci o ia.

Poze na-m ca nu am aparat.


andu911
QUOTE(fklco @ 14 Feb 2006, 00:20)
Consum redus (io merg vro 800 de km/luna cu benzina de 1300000 lei vechi, socoteala 'faceti-o' voi ca io cred ca gresesc pa undeva)
*



4.75 litri / 100 km
ceacu
QUOTE(andu911 @ 14 Feb 2006, 01:52)
4.75 litri / 100 km
*



Bunul simt i-mi indica ca acest consum pare a fi realizat in afara orasului, am dreptate? Daca da la ce viteza si cu ce motor si cutie de viteze.

De unde ai procurat robinetul ala pneumatic ca eu am cautat asa ceva de-am innebunit?
argon
QUOTE(andu911 @ 14 Feb 2006, 00:52)
4.75 litri / 100 km
*



Imposibil in conditii normale de confort si drum.

Eventual cu masina goala, drum perfect drept, 50 km/h in ultima treapta, daca ai 4 trepte 40km/h,deci subturat rau de tot, ori astea nu sunt conditii normale de confort.Sa nu mai mentionez ca mersul constant subturat distruge motorul, si bagi in el dupaia de trei ori mai mult cat ai economisit wink.gif
Tonyus
QUOTE(Dele @ 3 Feb 2006, 19:29)
Am un breck pe carburatie...si am fost la un service(pe str Salajului) ca imi mergea cam rau motorul....si mecanicul de acolo mi-a scos duza de tot si s-a mai si luat de mine ca ce cauta aia acolo...ca se pune doar la motoarele cu injectie...CE PARERE AVETI?
tin sa spun ca motorul merge putinel mai bine...dar tot nu asa cum ar trebui sa mearga....el mi-a zis ca tre curatat carburatorul (adica sa vin tot la el)...care zic eu ca nu e prea murdar ca l-am "curatat" in octombrie....si i-am schimbat jicloarele in decembrie
*




Totusi UNDE se monteaza duza aia la motoarele pe injectie?Din cate stiu acea duza e exclusiv pentru carburatie iar daca ma-nsel pot sa-mi dau foc la masina (aproape toata am reparat-o personal).
Citez:"Motoarele care echipeza autoturismele Dacia sunt echipate cu circuit dublu de reaspiratie a vaporilor de ulei:direct prin carburator si reaspiratia prin colectorul de admisie.
Daca se observa un regim de turatie neuniform al motorului la mers in gol,una din cauze poate fi functionarea defectuoasa a dispozitivului de reaspiratie a vaporilor de ulei.In acest caz se controleaza: fie etanseitatea conductelor de reaspiratie (se reface etanseitatea prin inlocuirea conductelor sau fixarea acestora pe racorduri),fie gradul de colmatare al orificiului calibrat de 1,5 mm (se curata sau se inlocuieste duza)."
Sper sa va fi fost de ajutor cu ceva.Din pacate poza nu o pot atasa (lipsa scanner sau aparat foto digital) dar cred ca stiti despre ce e vorba.
ceacu
QUOTE(Tonyus @ 14 Feb 2006, 09:34)
Totusi UNDE se monteaza duza aia la motoarele pe injectie?Din cate stiu acea duza e exclusiv pentru carburatie iar daca ma-nsel pot sa-mi dau foc la masina (aproape toata am reparat-o personal).


Dupa cum am mai spus in Post #13 masinile pe injectie (adica "moderne", DACIA pe injectie MOTRONIC face exceptie) au in locul diuzei o supapa numita valva PCV (Pozitive Crankcase Ventilation).
ceacu
A mai incercat si altcineva sa-si monteze o supapa (valva) PCV de MATIZ/TICO in locul diuzei?
fklco
QUOTE(ceacu @ 14 Feb 2006, 02:26)
Bunul simt i-mi indica ca acest consum pare a fi realizat in afara orasului, am dreptate? Daca da la ce viteza si cu ce motor si cutie de viteze.

De unde ai procurat robinetul ala pneumatic ca eu am cautat asa ceva de-am innebunit?
*



Din Dorobanti pina la Aeroport la Otopeni.
Drosele de pneumatica vind io la firma costa vro 3 euro fara TVA. (nu sunt sigur de pret)
fklco
QUOTE(argon @ 14 Feb 2006, 08:35)
Imposibil in conditii normale de confort si drum.

Eventual cu masina goala, drum perfect drept, 50 km/h in ultima treapta, daca ai 4 trepte 40km/h,deci subturat rau de tot, ori astea nu sunt conditii normale de confort.Sa nu mai mentionez ca mersul constant subturat distruge motorul, si bagi in el dupaia de trei ori mai mult cat ai economisit wink.gif
*



Cu masina goala.
Traseu la-m mentionat mai sus.
Cutie cu 4 trepte, viteza maxima 90. (nu merg niciodata subturat)
ceacu
Cam asta ar fi rolul diuzei calibrate (sau al valvei PCV), asta ca sa putem inchide topic-ul.

http://www.filtercouncil.org/techdata/tsbs/94-2R1.pdf
http://stealth316.com/misc/toyota_tech_pap...bsytems_pcv.pdf

Un pic off-topic, in acest loc sunt o gramada de informatii utile:
http://stealth316.com/misc/toyota_tech_papers/
florin77
La mine se intampla urmatorul fenomen.

Daca scot furtunul cu duza in el, din T-ul de la carburator si il obturez cu degetul, se micsoreaza putin turatia dar motorul continua sa functioneze. E normal?
menta
mie un fanel imi bagase la berlina o carpa in loc de duza.. cu surubelnita....( a fost prietena la mecanic) am inlocuit cotcaria cu un furtun nou cu duza...motorul mergea si cu carpa:D
tzepesch
o solutie in locul PCV e filtru decantor de oltcit...

e o piesa cu 3 stuturi, 2 intr-un capat: una mare (vine de la capac culbutori) si una mica (returul de ulei, se poate trage intr=o sticla separata sau sa-l puneti pe teava jojei. joja o puneti pe undeva la indemana)

si 1 stut mare la capul celalalt, care merge la t carb.

astfel vor trece doar vaporii de ulei nu si lichidul/muci/condens catre carb.

cel mai ieftin mod de a filtre: puneti un tifon dat in 3-4 la stutul capacului culbutori si furtunul pe el. trece aerul, retine mucii

2 Mar 2008, 00:11:
am folosit ambele solutii, momentan mergand pe varianta de filtru decantor
kalyyyyyy
De unde ai procurat acel filtru decantor?mai sunt magazine cu piese de oltcit?
Kinetix
Sper sa nu repet ce au spus altii, dar cred ca duza din furtunul de la carburator face parte din sistemul de ventilare a carterului cu orificiu fix (Fixed Orifice PCV System).
Verificati PDF-ul.
O posibila solutie de imbunatatire este AICI. Postul #50.
Asa cum spunea si ceacu, se poate folosi o valva PCV de Tico/Matiz in locul duzei fixe. Desi capacitatea cilindrica a motoarelor Tico-Dacia este diferita, valoarea vacuumului din galerie este sensibil egala si asta conteaza. La ralanti, aceasta valva se comporta ca un orificiu fix (duza), dar pe masura ce vacuumul scade (masina accelereaza) sectiunea de trecere prin valva creste si sunt absorbite mai multe gaze arse.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.