Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Nu porneste, electomotorul nu se aude
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Probleme tehnice - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3
halogen
de la masa aia care duce la cutia de viteza am ramas in plin camp si ma uitam la ea,l am inlocuit cu un cablu mai gros si nu am mai avut probleme biggrin.gif
puiutu
QUOTE(premierul_bv @ 11 Dec 2009, 21:38)
Martorul antidemaraj clipeste cand pun contactul sta 5 sec aprins si se stinge dar cand dau la cheie nimic, nu se aude nimic.

Am avut si eu aceeasi problema si am rezolvat cum scrie aici:
QUOTE(i96nds @ 12 Dec 2009, 00:00)
De obicei cea mai clasica cauza a problemei este faptul ca papucul ce intra in electromotor NU sta cum trebuie. Cel mai probabil de la vibratie/  mizerie el nu mai face contact.
E vorba de un fir gri, intr-adevar, ce duce de la contact pana la electromotor.

Cum rezolvi: Urca masina pe doua buturugi ca sa fie mai sus. Intra sub ea, pe la roata din dreapta - si vei gasi electromotorul si firul gri. Freaca bine papucul ala  - si ar trebui sa mearga.

Cine e mai expert reuseste sa bage mana si pe langa filtrul de aer, cum te uiti la motor in stanga, bagi mana adanc, pana aproape de umar. Pipai acolo si gasesti.


Multumesc pentru info, baieti! wink.gif
s0rinu
Multumesc celor care au scris aici in special "i96nds" (detalii amanuntite) si "djasu82" (pentru poza) mi-a foste de mare ajutor.

Solenza 1.4; ~60.000 Km.

Simptoma:
Cand fixam cheia pe pozitia de start electromotorul nu era actionat.
Bateria ok : faruri/proiectoare/claxon toate functionau corect.

Rezolvare:
Am intervenit cu mana (prin spatele filtrului de aer) la acel conector de la electromotor (care era bine prins) si am curatat (zgariat) cu cheia de la masina atat cat am avut posibilitatea .... pozitia este putin incomoda.
Am mufat dinou "papucul" pe conectorul respectiv si asta a fost tot, masina a pornit perfect.

Toata operatia a durat 3 minute, si am facut-o dupa ce am citit cu telefonul de pe formu pas cu pas ce a scris "i96nds" ajutat de poza lui "djasu82"

Va multumesc mult.

jymm
Salut,am avut si eu o problema asemanatore,cand sa mah urc in masina sa plec invarteam cheia in contatct si nu se intampla nimik, nici un zgomot nimik am miscat bornele am luat si cheia de rezerva aceiasi problema ,pana la urma am cautat mufa care vine la electromotor,eu mam bagat sub masina in partea dreapta a motorului am scos mufa am dat cu un spray special pt curatarea contactelor dupa care masina a pornit normal,nu am mai avut probleme de atunci.....(mufa nu este protejata ft bn si mai intra mizerie)...
andreiask
Aceeasi problema si eu. Pun contactul, se aprind martorii,inclusiv cel de citire a cheii, se sting toti, inclusiv acesa si cand dau cheie uneori porneste , alteori nu. Uneori cu cheia de rezerva, alteori cu cheia ce o folosesc zi de zi. Ma gandesc ca aceeasi problema o am si eu . Dar stau si ma gandesc. Daca totusi e problema cu acea masa(-) , de ce becurile de la bord se aprind, si toate functioneaza? Am versiunea scala. Am inteles ca bag mana in partea dreapta a filtrului de aer si dau de un papuc de la electromotor. Este adanc in jos ,sau imi mai ramane din mana afara ? smile.gif)) scuzati exprimarea smile.gif
quick
tre sa bagi mana destul de adanc sa ajungi la acel papuc..si pe mine sa ma scuzi de expresie...
acel clank se aude cand dai la automat si nu se invarte motorul?
andreiask
Singurul clank este cel de la contact,cand pun cheia in pozitia contact, unde bag cheia. cand dau la automat nu face nimic ,nimic. Pompa de benzina se aude, face tot ce trebuie numai ca atunci cand rotesc sa porneasca, nu face nimic. Astazi am alergat de nebun acasa dupa cheia de rezerva, si a pornit cu ea . am ajuns acasa si am incercat cu ambele. la prima incercare, a luat-o cu ambele, pe urma nu a mai luat-o cu nici una. De citit le citeste pe ambele, martorul ne-ramanand aprins sau clipind foarte des.
quick
in prima faza strange cu patentul acel papuc....iti bagi mana prin stanga filtrului de aer si pipai pe acolo pana dai de electromotor si de acel fir, scoti papucul il tragi mai inafara si cu un patent il strang putin si-l bagi inapoi....daca dupa ce ai facut aceasta operatiune tot ai probleme si nici nu se aude acel clank(un sunet la electromotor care arata ca bendixu cupleaza) atunci ai probleme la contact...care le rezolvi doar schimband contactul...
andreiask
au, sper sa fie de la acel papuc. mai exact, ce fel de clank tre sa aud, si aproximativ unde ? Nu imi aduc aminte sa fi auzit un clank nici cand pornea la prima cheie.


Am rezolvat. Am coborat acuma, desi e un frig smile.gif)), si am bagat mana adanc in motor prin spate. am gasit papucul si firul gri. parea bine infipt. l-am scos si l-am bagat de cateva ori. am dat 6-7 chei, si a luat-o de fiecare data smile.gif
Maryus.Iorga1987
Salut! Ce problema ai mai exact? Nu porneste?

7 Dec 2012, 15:59:
Sal baieti! Am si eu o problema...kilometrajul merge cand vrea el. Ce e de facut?
solenza zaz
andreiask curata papucul ala iti va face iar asta am patito si eu ,curatal un pic de calamina aia si mizeria care sa strans pe el.
andreiask
Pot sa il scot de pe fir ? ca e firul scurt ca sa il pot curata cu el pe masina.
solenza zaz
din pacate nu prea poti trebuie sa te cam chinui.
valiciobanu
Salutare oameni buni

Azi solenta mea nu a vrut sa mai porneasca, e prima data de 5ani de cand o am.

Pun contactul, se stinge ledul, dau la automat si nu aud nici un clank, poate doar ceva de la contact cred.
Nestiind nimic despre motoare (sunt electronist de profesie sad.gif ) ma apuc si citesc pe aici pe forum, ajung la papucul cu pricina, avea 12 pe el si nu facea nimic bendixul. Invatat de pe forum ma apuc si demontez electromotorul de pe masina si il dezasamblez complet. Carbuni frumosi, arcuri in regula, colectorul putin prafuit, nimic special. Demontez si solenoidul de pe electromotor, il pun la minus pe baterie si ii dau cu plus pe comanda sa vad daca trage de miez, bazaie dar nu il trage, daca apas eu miezul pana aproape de rasul bobinei apoi il trage si face si clanck, adica inchide contactul de forta.
Ce sa inteleg de ce nu are forta solenoidul, eu stiu ca o bobina cand se arde, se arde si gata nu isi pierde din putere.
Ce parere aveti?

Multumesc frumos
bygy007
vezi ca ala are 2 bobine , una intre firul de comanda si masa si alta intre firul de comanda si ieșirea de curent mare spre electromotor , se inchide la masa prrin bobinajul electromotorului
valiciobanu
asa este
la bobina dintre starter si masa am cca 1,6 ohmi, iar intre starter si plus iesire cca 0,7 ohmi,

ele par ok, imi poti explica cum lucreaza,
eu inteleg ca dupa cuplare se automentine si daca da, cum se decupleaza, prin faptul ca volanta va avea viteza mai mare si canelurile serpuite de pe axul bendixului il vor face sa iasa din volanta?

poate spun prostii dar nu inteleg de ce nu merge si de ce s-a oprit dintr-o data

multumesc frumos

ps
acum am inteles, se inchide la masa prin bobinajul electromotorului si asa are forta, eu am probat dupa ce l-am curatat si desfacut numai cu electromotorul demontat si nu are periile puse prin care sa se inchida, ma duc sa-i montez si statorul cu periile.

merci,
bygy007
da , ca idee banuiesc ca stii ca unui releu ii trebuie tensiune mare ca sa inchida , iar pentru a se mentine cuplat merge si jumatate din tensiunea initiala care a atras releul (contactele)

de fapt cind intorci cheia ambele bobine se alimenteaza , una la masa si ailalta ia masa prin electromotor , a inchis contactu de forta , una din bobine are 12V pe ambele capete

cam asta e schema lui
valiciobanu
omule esti tare, merge, i-am pus carbunii, si i-am dat comanda si cupleaza, acum mai ramane sa il pun pe masina, dar afara e lapovita si ninsoare.

Ma gandesc ce o fi avut de nu a mers inainte de demontare, caci tot asa i-am facut proba cand l-am dat jos si nu a cuplat, poate contact prost la masa sau lipiturile de la comanda, le-am refacut pe amandoua...

in fine se pare ca merge abia astept sa il montez.
ceva sfaturi ptr o montare mai usoara caci m-am omorat la desfacerea celor trei suruburi si pe sus si pe sub masina, sa desfac ceva sa-mi fie mai usor?

multumesc

9 Dec 2012, 16:47:
gata, am montat pe masina si merge perfect, multumesc frumos ptr tot

Cu stima
bygy007
problema ta cred ca a fost de la perii nu atingea pe colector si astfel nu se inchidea circuitul la masa
nikuniku
bygy007 nu stii boala electromotoarelor de DSN si SLZ?contancte oxidate la firele de alimentare,colegu a dat jos electromotoru si a ,,,curatat,,,contactele la papuci si la piulita,
i96nds
nikuniku, multumim pentru informatia legata de curatatul contactelor la electromotor,

bygy007 - apreciem foarte mult informatiile detaliate pe care le-ai scris aici, sunt de mare ajutor ! Excelent ! Acesta e spiritul pe care il incurajam pe DACIACLUB !
ionut.vl
sal.eu am avut aceeasi problema, nu mai pornea masina.am dat jos electromotorul,destul de greu de desfacut,l-am curatat in interior,am curatat papucii si acum merge la sfert.
Alx1000
Pentru toti cei care au problema: nu porneste nu scoate nici un sunet etc...
Am patit-o si eu la Solenza.
Se intampla de obicei iarna cand solutiile ce sunt aruncate pe sosea ajung la contactul firelor electromotorului iar acestea nu mai fac contact bine.Solutia cea mai buna si mai simpla se scoate si se baga( suna ciudat dar asa se face) papucul de cateva ori.
Se poate intampla cam o data la doi ani.La mine asa facea.
Prima oara am desfacut electromotorul iar baietii " binevoitori" de la service au vrut sa mi-l schimbe.
Noroc ca nu au gasit decat pe la vreo 900 lei si nici in stoc, asa ca i-am schimbat carbunii ( cei vechi nu erau foarte uzati dar daca tot in desfacusem...), a pornit si n-a mai avut moarte. Mi s-a mai intamplat cam la doi ani cand am aplicat metoda cu scosul firelor.
Poate este de ajutor daca mai intampina cineva problema asta.
kopu
Salut,

Am patit si eu la fel la Solenza mea (Clima 2004): ieri dimineata cand am vrut sa plec la contact nu s-a auzit deloc electromotorul, liniste completa, doar un "clanc" vag. Pana la faza asta nu mi-a facut niciodata probleme de acest gen. Am venit repede la forum si am vazut problema clasica cu papucul de la electromotor. Am mers si am dibuit rapid papucul dupa descrierile de pe aici (multumesc mult), l-am scos si remontat de cateva ori dar... nimic.

Am verificat bateria (scos contactii de pe ea, masurat : 12.4 V) , Am verificat firul de masa care pleaca de la baterie pe motor : OK. Am pus un ohmetru intre borna minus si caroserie si motor : OK (deci masa nu pare a avand probleme).
Am verificat sigurantele : OK
Oare ce ar mai putea fi ?
Ce n-am verificat din ce s-a spus pe aici ar fi firul de masa care duce la carcasa cutiei de viteze - dar nu stiu exact unde e. Imi puteti da un hint unde este exact ca sa-l pot verifica ?
Ce altceva ar mai putea fi ? Bateria (are 5 ani...) ar putea sa nu invarta electromotorul desi are tensiunea aproape corecta ? (desi ar fi facut-o gradat pana acum - ori pana la faza asta masina pornea la sfert)
Multumesc mult pentru orice sfat. Mi-e groaza ca daca nu o rezolv eu trebuie sa o remorchez cumva pana la service sau sa chem platforma... brrrr... poate ii dau eu de cap macar cat sa mearga pana la service.
Multumesc foarte mult.
kopu
La mine problema a fost pana la urma bateria. Am schimbat-o cu un Rombat FUllOption 55Ah si merge perfect.
90ferencz
Buna ziua!
Am si eu o intrebare! Anu trecut in decembrie mi so rupt cureaua de distributie, dupa care (mentionez ca masina nu este doar a mea din pacate...) o fost dusa masina la reparat... Totul ok pan cand am aduso akas si dimineata cand vroiam sa ma duc la lucru no mai pornit... Facea ca si cum mi s-ar fi descarcat bateria... (bateria este noua si nu am avut probleme niciodata cu ea pana acuma) dupa ce am dat curent de la un prieten, am si oprit masina dup 5-10 secunde si am incercat so pornesk iara si so pornit... oare care ar fi problema? Nenea respectiva la care o fot masina la reparat no pus ceva la loc?
Multumesc pt raspunsuri
flomafia
Aceeasi problema nu porneste demaror nu face nimic.Scos papuc si curatat dupa care a pornit imediat, dar am scos iar papucul pt al strange putin si acum nu mai porneste deloc. Am observat ca in bord cand pun contact se aprinde doar martorul de la benzina(normal tre sa alimentez) si cel pt placute iar restul nu. Lumini,casetofon,claxon toate merg.Aveti ceva idei ce ar putea fi???
Danut 88
poate s-a rupt papucul ala de tot.
romanvs
Am si eu o problema cu electromotorul,la pornirea la rece face un zgomot(clantanit).Motorul porneste(mai putin la -15 grade Celsius probabil din cauza bateriei,are 6 ani(am pornit cu robotul))chiar si la -10grade Celsius parca mai repede decat inainte sa se auda zgomotul(inainte invartea greu).
Cu motorul cald variaza intre zgomot si fara zgomot si invarte rapid.
Care ar fi problema?

8 Feb 2014, 19:42:
Nu a mai intalnit nimeni aceasta problema?

Multumesc anticipat.
dannygambino
am si eu o belea fratilor, dimineata cand sa plec de la munca , dau la cheie la solnitza si oha, nimic, am pornit-o impinsa, venit acasa cu toti consumatorii opriti, facut popas in service si verificat daca incarca (14.28v).... vin acasa, dorm bine biggrin.gif, plec ( o ia la prima cheie) si cand sa ma intorc acasa iar oha.... diferente :
dimineata a invartit slab de parca nu mai avea curent, pe seara nu mai invarte dar a aparut un clantanit foarte rapid. se reseteaza si bordul la fiecare cheie data.
verificat masa, verificat borne, farurile au putere, claxonul la fel. ma gandesc totusi ca daca era bateria ma lasa acu 2 sapt cand era frig nu azi pe caldura sad.gif

deci, idei de la ce e clantanitul ala ca de masina de cusut?
corbex
Carbunii de la electromotor?
dannygambino
papucul minune de la electromotor, scos, frecat cu smirghel vreo 2 minute orbeste, ca am bagat mana pe sus.... o ia la sfert
romanvs
Am cerut sfaturi,am fost la mecanic si mi-a zis ca problema ar fi de la baterie.Am schimbat bateria,dar acel clantanit persista.La ponirea la rece clantane dar porneste repede, la cald nu mai clantane si porneste la sfert.

M-am gandit initial la carbuni ,dar mecanicul mi-a zis ca nu ar mai porni deloc.
O fi bedixul sau bobina,nu stiu...
Astept vreme mai buna si il dau jos...

Orice parere e binevenita.
Multumesc.
romanvs
Am reparat electromotorul ,problemele fiind de la bucsi si bobina.
Dr.Cross
Se pare că a ajuns și la mine boala asta...în 9 ani de când e mașina în familie, nu am avut problema asta...am scos mufa aia, am curățat-o, am pus-o la loc, nimic...ce naiba să-i mai fac? :|
RotaruC
Citeste aici, ultimul post de la RotaruC : http://www.daciaclub.ro/index.php?act=ST&f...=0#entry4148279 ,poate te ajuta.
cgc64
sal!am o problema cu electromotorul.e nou nout,are 4 luni,si de cateva zile,nu tot timpul caraie la pornire,chiar o data nu a mai vrut saporneasca.am scos papucul si a pornit .care sa fie cauza?electromotorul pe care il aveam inainte de acesta la fel facea.un sfat,o sugestie?
bygy007
daca ai scos papucul ala de la firul subire si a mers , vezi sa nu ai tensiune pe firul ala , posibil contact defect este vorba de firul gri din poza
cgc64
l-am scos si l-am pus la loc ,bineinteles,firul gri,dupa care a pornit la sfert,masina,ieri am schimbat ambreiajul si cand am dat cheie ca sa plec de la service,din nou a carait electromotorul.am oprit am dat din nou cheie si nu a mai facut zgomot.
bygy007
sa nu fie prost si reglajul furcii sau sa fie rupta
cgc64
am dat cu spray pentru contacte pe papuc si l-am mai strans cu patentul.avea un mic joc.am dat cheie si a pornit fara caraiala.nu cred ca sa fie furca rupta,pentru ca ar fi blocat .o sa vad cum se comporta zilele urmatoare.multumesc pentru sfaturi.,
indrecan_calin
In seara asta, dupa ce-am oprit la magazin, solenza nu mai porneste. Electromotorul nu se aude asa ca voi cauta papucul cu pricina si sper sa fie acolo problema. In seara asta doarme acolo, sper ca maine sa o fac, ca-s dependent de masinuca asta..
indrecan_calin
Dap, asta a fost problema. An bagat mana sub filtru de aer si am nimerit ceva fire care le-am miscat putin si gata, acum merge. Peste doua sapt ii planificata in service si o sa rog mecanicul sa arunce o privire si la papucul cu pricina.
psychoo
Recomand curatarea temeinica a papucului de pe fir si cel de pe electromotor si dupa remontare sa se puna din belsug vaselina siliconica pentru a impiedica sa se formeze oxid in punctele de contact din cauza umezelii.
Bafta.
kopu
QUOTE(djasu82 @ 22 Apr 2011, 22:01)
sl e in spatele motorului sub colectorul de aer poza sper sa-ti fie de folos.
*



Multumesc foarte mult, am rezolvat si eu problema cu pornirea - scotand si punad inapoi acel papuc de la electromotor, gasit conform indicatiilor de aici cheers.gif
trotineta
Daca poate sa-mi spuna cineva care a patit cu firul-papucul de la demaror : pe bord se aprinde vreun bec ? Eu am Slz diesel si mi se aprinde doar becul de airbag si combustibil...inrest niciun bec nu se aprinde ( bujie , etc...) . Cei care au rezolvat problema de sus , nu stiu cum au reusit...demarorul are o aparatoare de tabla sub care intra toate firele gramada ( in tub flexibil tip copex ) si nici vorba sa pui tu mana pe vreun fir...ce sa mai zic de papauc...deci vreo idee , in afara de asta o sa incerc sa ma bag sub masina . Astept un raspuns in legatura cu becurile din bord ( daca s-a aprins la cineva vreun bec ). Multumesc!
psychoo
Nu se aprinde nici un bec pentru contactul acela imperfect.
Legaturile de care vorbesti sunt alimentarea electromotorului sau alternatorului. Papucul despre care se vorbeste pe aici este necesar alimentarii solenoidului (bendixului) si se afla in spatele motorului sub carcasa filtrului de aer aproximativ pe centrul masinii sau putin spre partea soferului. Oricum eu bagam mana printre borcanul lichidului de racire si carcasa filtrului de aer si il gaseam repede.
Bafta.
Maskatu
QUOTE(psychoo @ 19 Nov 2014, 09:55)
Recomand curatarea temeinica a papucului de pe fir si cel de pe electromotor si dupa remontare sa se puna din belsug vaselina siliconica pentru a impiedica sa se formeze oxid in punctele de contact din cauza umezelii.
Bafta.
*


Grafitata merge? unsure.gif
trotineta
QUOTE(psychoo @ 12 Jan 2015, 08:15)
Nu se aprinde nici un bec pentru contactul acela imperfect.
Legaturile de care vorbesti sunt alimentarea electromotorului sau alternatorului. Papucul despre care se vorbeste pe aici este necesar alimentarii solenoidului (bendixului) si se afla in spatele motorului sub carcasa filtrului de aer aproximativ pe centrul masinii sau putin spre partea soferului. Oricum eu bagam mana printre borcanul lichidului de racire si carcasa filtrului de aer si il gaseam repede.
Bafta.
*


Multumesc pentru raspuns , ramane sa incerc de jos sa ajung la demaror ...ma incurca aparatoarea de tabla sa ajung la fir...
psychoo
Cred ca da, ideea este sa nu ajunga umezeala acolo. Acea umezeala va face oxid in timp la punctele de contact. Curentul care trece pe acolo va face un fel de electroliza in prezenta umezelii si in timp rezistenta sarurilor/oxidului va fi suficient de mare incat sa nu permita trecerea curentului.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.