Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: La ce cuplu se strange carbul pe galerie?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ydaniel
Din dorinta de a face toate reglajele "mai mult ca perfecte" va intreb la ce cuplu se strange carburatorul pe galeria de admisie-evacuare??
andu911
"se strang piulitile alternativ pentru a evita deformarea flansei" cam asta scrie...nu prea cred ca dacia are un cuplu bine stabilit la carb
ydaniel
pai asa faceam si eu!dar ma intereseaza exact!daca scrie pe undeva asa ceva!
RIon
Daca are cineva o informatie EXACTA (dati MP), o postam, daca nu, nu va las sa aberati cu spor aici, ok?
RIon
Deschis la cerere.
Bytzu
treaba asta e f delicata, si multi romani habar n-au de ea...avand in vedere ca un carb este facut din antimoniu, un aliaj f fragil, care se indoaie f repede...multi strang f tare piulitele, astfel incat rezulta o deformare a urechilor, o curbare a talpii, cu riscul de a trage aer fals;

strangere ( fara glume): piulitele, cu suruburile si piulitele curate( merg cu mana), se infileteaza cu mana pana simti ca s-a strans si apoi de mai strande intre 1/4 si 1/2 ture cu cheia, nu mai mult!

informatii mai multe nu cred ca ai de unde sa faci rost, cat despre cuplu, nu poate fi vorba!
OCEBE
eu la strangeri "necontrolate" ma bazez pe altceva: din teorie se stie ca o asamblare filetata, in lipsa altor specificatii care sa indice cuplu, se considera realizata daca este realizata la un anumit cuplu care tine in principal de tipul si dimensiunea filetului, grupa ansamblului piulita/surub etc;
tinand cont de acestea, apreciindu-se o forta de strangere pentru un om "stas", se dimensioneaza lungimea bratului cheii(cea din setul de scule a masinii nu de pe taraba) altfel spus, un om normal, folosind o cheie normala aplica (fara sa-si dea seama) la o asamblare filetata cuplul necesar. asta teoretic.....
incubus
Cred ca Bytzu are dreptate. Antimoniul din care e facut carbul se deformeaza f. usor. Eu cand am avut probleme cu capacul carbului ( vezi topicul carburator-etansare capac carburator-acum e pe la pag.5), am constatat ca era deformat doar in dreptul bosajelor suruburilor de strangere, pe care le-am pilit usor pana a ajuns la nivelul suprafetei de etansare... Probabil un berbec a strans cat a putut de tare si s-a deformat.
gattoman
Sal.Am citit intr-o carte tehnica de dacia si am gasit cupluri de stangere pentru mai multe suruburi de prin motor si printre care am gasit si carburatorul.Acesta se strange la 1.5-2 daN*m. atasez si poza ca poate mai intereseaza pe cineva. biggrin.gif
RIon
Observ ca nu s-a scris, amintit de strangerea suruburilor in diagonala...
Bytzu
la monocorpul de dacie n-ai ce sa strangi in diagonala...doar la capac sau la dublucorpuri...se strang in diagonala, alternativ, trecandu-se de mai multe ori pe la acelasi surub, nu se strange dintr-o data, mare atentie...iar la faza cu cuplul, are loc dinamometrica acolo?

capacul carburatorului este indicat sa se stranga mai tare

Pune pozele la tuning biggrin.gif
argon
QUOTE(Bytzu @ 18 Apr 2005, 09:15)
treaba asta e f delicata, si multi romani habar n-au de ea...avand in vedere ca un carb este facut din antimoniu, un aliaj f fragil, care se indoaie f repede...multi strang f tare piulitele, astfel incat rezulta o deformare a urechilor,  o curbare a talpii, cu riscul de a trage aer fals;

strangere ( fara glume): piulitele, cu suruburile si piulitele curate( merg cu mana), se infileteaza cu mana pana simti ca s-a strans si apoi de mai strande intre 1/4 si 1/2 ture cu cheia, nu mai mult!


*



Mi se pare foarte destrans, cu metoda asta, si va trage aer fals. Daca nu acum, peste 2 zile, de la vibratii piulitele se vor desface, mai ales daca garniturile sunt noi, ele se vor lasa.

De deformat urechi, teoretic, nu ar trebui sa sa deformeze, se presupune ca sub ele sunt garnituri din aceasi textura si densitate ca si sub restul talpii carburatorului, nu e normal sa se comprime asa tare chiar sub urechi, incat sa se deformeze.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.