Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: problema cu pornire ventilator racire apa motor
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
gabrielmrc
salut
prietenul meu are o dacia 1307 1.9 din 2005 anul trecut a avut problema cu pompa de injectia a schimbato cu una clasica. pana acuma o sapt masina mergea bine in drum spre tara a pocnit un furtun de la racire (motorul facea presiune in vasul de apa) . masina a fost bagata la reparatii .

intrebare de ce nu porneste ventilatorul cand apa ajunge la 90 ?? comanda lui trece prin calculator , sa inlocuit sonda cu tot cu termostat dar fara nici un rezultat

masina nu mai are acel circ de antifurt anti relantiu ceva de genu ......

o fi releul stricat??


kog
daaa... posibil sa fie din calculator daca nu e releul ala de vina. A patit-o un vecin si i-am dus radiatorul cu tot cu elv si tot nu porneste cand ajunge la 90 de grade. I-a pocnit si lui un cot de plastic de langa radiator. Masina e tot un papuc 1.9 d Zilele astea trec pe la el dupa o bara stabilizatoare si te anunt cum a rezolvat problema, daca a rezolvat-o
pirvumark
la diesel chiar nu stiu cum vine. Are termocupla pe radiator sau sonda in chiuloasa? cred ca sonda in chiuloasa. poate zic o prostie dar incearca sa resetezi calculatorul. scoate borna si las-o un pic scoasa apoi conecteaza la loc si incearca.
gogs
am si eu aceiasi problema la un papuc 19D double cab . . . nu imi mai porneste ventilatorul. . . si se incalzeste radiatorul si restu... am gasit termocupla respectiva si am incercat sa scurtcircuitez mufa ce intra in ea dar nimik. . . am conectat ventilatorul direct la baterie si merge fara probleme.. deci nu el este de vina... am sa vad cat costa rahatul ala de termocupla ; daca nu e scumpa o schimb si voi vedea rezultatele. . .
bygy007
cred ca pe linga termocupla mi este si un releu , sa nu o cumperi degeaba
vladut88
din cate stiu eu la papuc 1,9 gmv este comandat de calculator ,eu as zice sa schimbi senzorul de temperatura
ZLATE58
nu trebuie scimbat nimic fiindca sar putea sa faci mult mai rau mai degraba o diagnosticare si trecut pe gmv 2viteza mare (asta ptr. cel care stie cum sa faca asta) de unde esti?
gogs
am schimbat o siguranta din compartimentul motor de 50 A, releul respectiv si tot degeaba.. o duc maine la un service sa se uite si unu mai specializat.. eventual voi incerca faza cu decuplatu d la baterie. . .
(sunt din Iasi)
ZLATE58
cind se arde sig de 50A se duce si iesirea de comanda a GMV 1
gogs
da.. ai dreptate.. m-am dus ieri cu ea la un service , iar electricianu d-acolo mi-a facut niste contacte intre releu si borna + (sa verifice starea elv-ului) , dupa care mi-a desfacut comp-u unde a mutat un fir de pe un pin pe altu, a inchis inapoi si done. Acum pot sa ma bucur iar de tractoras..smile.gif
chcristi
am si eu exact aceeasi problema, s-a ars sigurata de 50A, am inlocuit-o, dar cand ajunge la temperatura de 90 grade nu cupleaza ventilatorul. Langa siguranta de 50A mai e si un releu care l-am actionat manual si ventilatorul a pornit. Stie cineva care e cauza si cum se poate repara? Apropo, stii unde a schimbat electricianul firul respectiv? posibil sa fie vorba de un fir care vine de la releu si se duce in computerul de bord, care la mine e portocaliu. Ma poate ajuta cineva? va multumesc
G I M
Pai cred ca ti-ai raspuns singur, schimba releul. Si eu am avut problema asta.
chcristi
releul este bun dar nu se alimenteaza pentru a realiza contactul ventilatorului.
Paulorossi
QUOTE(chcristi @ 8 Jun 2010, 17:50)
am si eu exact aceeasi problema, s-a ars sigurata de 50A, am inlocuit-o, dar cand ajunge la temperatura de 90 grade nu cupleaza ventilatorul. Langa siguranta de 50A mai e si un releu care l-am actionat manual si ventilatorul a pornit. Stie cineva care e cauza si cum se poate repara? Apropo, stii unde a schimbat electricianul firul respectiv? posibil sa fie vorba de un fir care vine de la releu si se duce in computerul de bord, care la mine e portocaliu. Ma poate ajuta cineva? va multumesc
*


Cel mai porbabil va trebui schimbata sonda de temperatura,se poate sa trimita la ecu o informatie gresita si ventilatorul nu mai porneste.Bobina releului e putin probabil sa se defecteze.Ar trebui verificate firele de alimentare a releului daca fac contact bine sau nu sunt rupte.Un electrician iti va spune destul de repede care e problema.
DRAGONMISHU
Am si eu aceeasi problema cu gmv-ul nu porneste. am fost la service si a spus ca este facuta modificarea pe gmv2. Acum de la ce mai poate fi.
s0r1n2004
Toate problemele astea se rezolva cu un simplu intrerupator. Eu mi-am montat unul, l-am pus in capacul de la sigurantele de la sofer, si ii dau drumul de fiecare data cand am nevoie. Acum pe caldurile astea cand pornesc motorul, am pornit si ventilatorul si nu mai am probleme.
ghitza
pai e tiganie asta cu botoane si alte chestii,daca uiti sa il pornesti ce faci?caci se mai intampla nu?pune frumos termocupla ca isi face el treaba atunci singur
gogs
La papuc 1.9D , daca nu porneste elv-u, e din cauza ca se arde GMV1 si cel mai recomandat este sa se mearga la un electrician , dar nu la unu care sa se apuca sa verifice continuitatea firelor (peste unu d-asta am dat si eu prima data dar l-am oprit) ci la unul care cunoaste tipul asta de masina. Nu are de facut decat sa desfaca compu si sa mute un fir (eu am dat 30 lei) . nu am apucat sa vad ce si unde , deoarece tipul a lucrat f repede.

Am uitat sa spun ca si eu m-am chinui sa verific termocupla, dupa care am descoperit siguranta de 40 A parca, am schimbat releul(investitii de 3, respectiv 5 lei), am alimentat elv-u direct de la baterie sa verific daca acesta functioneaza (si functiona), dupa care am mers la un electrician care parca mi-a dat o palma . . .
DRAGONMISHU
Intradevar se arde gmv 1 . dar la mine cei de la service au spus ca este trecut pe gmv 2 . si tot nu cupleaza. Am scos si mufa te la senzor si tot degeaba. electroventilatorul este nou, merge pe direct. ce mai pot face ca de cei de la service m-am saturat?
gogs
in cazul tau pare foarte grav. . . daca ai ambele porturi arse trebuie sa te interesezi daca acestea se pot repara fara a schimba compu. Daca voi pati si eu la fel cred ca voi incerca sa leg cu niste fire elv-u de termocupla si de ce ii mai trebuie (sigurante etc), bineinteles dupa o documentare temeinica.
Sa postezi totusi cum ai rezolvat problema. . .
danut42
Daca se schimba pompa de injectie cu una clasica GMV va porni o singura data ! (Dupa pornirea motorului) trebuie pusa termocupla pe radiator si legata la releul GMV fara a mai avea legaturi cu calculatorul de injectie care da erori din cauza ca lipseste pompa de injectie .Atentie nu puneti GMV decat prin releu
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.